Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dnipro heeft geluk gehad met het veld, wij waren daardoor heel slordig’

Laatste update:

Ajax speelde absoluut niet goed in het Europa League-duel met Dnipro, maar de volgende ronde is nog lang niet uitgesloten. Het vertrouwen in Amsterdam is groot: de hoofdstedelingen denken in eigen huis korte metten te maken met de tegenstander uit Oekraïne. Lasse Schöne verwacht echter niet dat Dnipro naar Amsterdam komt om er een voetbalfeest van te maken.

/

“Ze zullen met elf man op de eigen helft gaan staan en de lange bal spelen”, zegt de Deen tegen de NOS. Ploeggenoot Nick Viergever is niet onder de indruk van Dnipro. “Nee, we wisten hoe ze zouden spelen en dat ze vaak de lange ballen zouden hanteren.” Viergever is van mening dat Ajax het ‘wel aardig’ heeft gedaan en hij weet dat het nu in eigen huis moet gebeuren.

Keeper Jasper Cillessen vindt het geen terechte overwinning voor Dnipro. “Zij hebben geluk gehad met het veld. Wij waren daardoor namelijk heel slordig en leden heel veel balverlies”, aldus de keeper via de clubwebsite van Ajax. Kansloos acht hij zijn ploeg zeker niet. “We moeten gewoon de kansen afmaken.”

Maakt Ajax het in eigen huis af?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een reacties weer, geen zelfreflectie? Het was echt dramatisch wat Ajax liet zien. Zit totaal geen lijn in, dat kun je op een manier nog herstellen en dat is met vechtlust. Laat dat nou het gene zijn wat ze nog meer misse. Dit Ajax word gewoon uitgeschakeld, als ze zo blijven spelen.

13 maart 2015 om 10:28

Inderdaad wat was het slecht zeg, ongelooflijk. We hebben mazzel dat we met Dnipro een zeer matige tegenstander geloot hebben maar we kunnen er nu net zo goed uitgetrapt worden want we zijn toch tegen elke tegenstander kansloos. Boilesen, schone, drama Denen. Enige die ik redelijk vond spelen waren Klaassen bazoer en Cilessen. Hopeloos

13 maart 2015 om 11:16

Echt he, nu Schone wat minder speelt is het meteen een Deen? Goed dit seizoen speelt ie niet best, maar hoor al veel mensen roepen dat hij weg moet. Terwijl een dip er gewoon bij hoort. Toen hij vorig jaar goed speelde hoorde je niemand en nu het wat minder gaat kan ie er meteen helemaal niks van. Geef die gast gewoon wat meer krediet. Wat Boilesen betreft ben ik het met je eens, die speelt al ene paar seizoenen drama. Maar zo kan ik er nog een paar noemen

13 maart 2015 om 12:11

Kan iemand me uitleggen waarom Klaassen op 6 stond en Bazoer en Serero ervoor?
Bazoer is naar mijn weten een originele CVM en Serero heeft het daar ook meer dan verdienstelijk gedaan.

13 maart 2015 om 12:58

Dat komt door de buikwand blessure van Klaassen. Hij staat dan op 6 omdat hij de plekken moeilijk kan belopen door zijn blessure

13 maart 2015 om 13:08

En als hij goed speelt is het een Nederlander? Het blijft altijd een Deen hoor, ongeacht of hij nu goed of slecht speelt.

On: Nou, zelfs op een biljartlaken zou Ajax nog dramatisch spelen. Het veld was misschien niet slecht, maar Ajax speelde nog veel slechter. Niks geen druk naar voren, alleen een beetje eindeloos rondtikken van de bal zonder ook maar de intentie te hebben om tot een kans te komen. Het positiespel is heilig bij Ajax. Het is een doel geworden terwijl het een middel zou moeten zijn.

13 maart 2015 om 13:11

Vandaar. Vreemde oplossing. Sinkgraven of Andersen kunnen ook best een balletje trappen.

13 maart 2015 om 14:36

Weer een mankement van de technische staf. Het team een soort voetbal laten spelen wat alleen op de eigen grasmat kan, zodra er op een andere grassoort wordt gespeeld gaat het fout. Liefst binnen, zonder regen, dak dicht op een goed gesproeide mat voetballen. Sorry, maar voetbal is een buitensport, waarbij de elementen invloed kunnen hebben op het veld. Laten er nou net ook clubs uit het oosten van Europa bij zitten, die een grotere uitdaging hebben dan ons om het veld goed te houden. Hier in Noorwegen is bijna alles kunst, omdat er 6 maanden per jaar sneeuw licht. Geluk gehad met de loting,.... dan is dit het gevolg. Had ook lekker naar het zuiden kunnen gaan, had je tegen een Italiaanse of Spaanse ploeg gemoeten, had je er meteen uit gelegen. Had er op VZ weer gestaan dat Ajax pech had gehad met de loting..... Het zit ze ook niet mee in Amsterdam.

13 maart 2015 om 10:40

Samen met Boilesen de zwakste appel van het stel in Ajax1 gisteravond. Minder praten, meer ballen voor jullie centen potverdorie!

13 maart 2015 om 11:27

Arnino, roerend mee eens! Zelfreflectie bij die gasten is weer ver te zoeken, Boilesen ookal nota bene de zwakste schakel! We gaan niet door in de EL, Schone zeg dan niks! Dit waardeloze seizoen rest ons alleen nog, om de wonden te likken.

13 maart 2015 om 11:43

Echt hè. Het veld is slecht! De bal is te hard. Het gras is te hoog. De zon staat de laag. De wind is te aanwezig. De regen is nat. De schoenen knellen. Wat een onzin.

Door het veld ging die bal erin .. anders had Cillissen hem wel gehad als ik de herlaing zo bekijk. Maar Ajax speelde gewoon niet goed genoeg en Sererro en Veltman hadden gewoon moeten scoren

13 maart 2015 om 10:34

Klopt, de bal stuitte net omhoog vlak voor Cillissen waardoor de bal over z'n hand heen ging.

13 maart 2015 om 10:40

Dat is ook de enigster reden waarom ze over het veld mogen klagen verder heeft Dinepro er ook geen extra voordeel van gehad t.o.v. Ajax

13 maart 2015 om 12:42

Veld was gewoon slecht en voor een voetballende ploeg echt lastig djnipro (sorry voor de spelling) is een fysieke sterke ploeg die op dodespel momenten loeren en als je dan een scheids erbij hebt die alles toelaat is Ajax bij voorbaat al kansloos. Heb was niet best maar dit X meer weerstand gezien tegen een fysieke ploeg normaal is Ajax dan niet om aan te zien thuis maken ze dit af en owja ze zeggen Nederlandse clubs worden steeds slechter weetje wat nog slechter is de kritische analisten hier in Nederland

Wat een zwaktebod om het veld de schuld te geven. Ajax was waarde- en inspiratieloos. Zelden ook zulke domme acties gezien. De terugspeelbal van Veldman, de tackle op niets bij de goal en dezelfde boilesen die op zo'n veld gaat lopen pingelen. En dan nog roepen niet onder de indruk te zijn. Wat denk je dat die gasten over Ajax zeggen dan? Ongekend slecht was het weer met zinloos heen en weer getik op eigen 16... Drama

Zoo, het lag aan van alles, maar nee hoor niet aan Ajax zelf.

13 maart 2015 om 17:47

het ligt toch nooit aan ajax zelf.

Weer deze excuses... Volgens mij speelde de tegenstander op het zelfde veld en mochten ze er ook niet trainen er op...

De Boer zei zelf voor de aftrap nog dat Dnipro niet gebaat is bij zo een veld (omdat ze verzorgt en mooi voetbal spelen). Ik word een beetje moe van deze soort spelers, totaal geen zelf reflectie, we moeten gewoon accepteren dat het jaar bij jaar slechter gaat in de Eredvisie.

13 maart 2015 om 10:32

De tegenstander voetbalde niet. Vandaar dat ze de hele tweede helft leipen te schoppen en ze nu 3 basisspelers missen in Amsterdam. Niet dat het veel uitmaakt want ze gaan toch weer met 11 man voor de goal liggen.

13 maart 2015 om 11:25

Weet niet of je hebt opgelet, maar het grootste gedeelte van de wedstrijd zetten die gasten getob al vroeg druk. Dus met 11 voor de goal liggen is totaal niet aan de orde. Dat Ajax op schildpad tempo probeert rond te spelen is niet de fout van Dnjepr. Tactiek van ellenlang breed tikken was gewoon belabberd

13 maart 2015 om 11:25

Weet niet of je hebt opgelet, maar het grootste gedeelte van de wedstrijd zetten die gasten getob al vroeg druk. Dus met 11 voor de goal liggen is totaal niet aan de orde. Dat Ajax op schildpad tempo probeert rond te spelen is niet de fout van Dnjepr. Tactiek van ellenlang breed tikken was gewoon belabberd

Dnipro en Ajax speelden toch op hetzelfde veld, dus gewoon een slap excuus. Ajax presteerde, zoals vaker dit seizoen, matig en ze verdiende het niet te winnen.

13 maart 2015 om 10:36

Het spel wat Ajax wil spelen is wel moeilijk op zo een veld terwijl je er bij het spel van Dnipro minder last van hebt vanwege veel lange hoge ballen. Het mag alleen alsnog geen excuus zijn vind ik. Hopelijk gaat het in de arena wel goed en wint Ajax met het publiek er achter met 2 goals verschil.

13 maart 2015 om 11:43

Volgens de Boer klopt dat niet, want hij zei voorgaand het wedstrijd dat ze ook niet gebaat waren met een slechte veld en dat de tegenstander (dnipro) zelfde soort voetbal speelt als Ajax.

13 maart 2015 om 17:49

een goede ploeg past zijn spel aan aan de omstandigheden en zeker als je al van tevoren weet dat het veld slecht is.

Ja hoor Jasper, het lag aan het veld. Als Ajax verliest, is er altijd wel weer zo'n soort smoes om het goed te praten. Niet iedere club heeft een goed veld. Je moet je aanpassen en dat is iets wat Ajax niet kan. Op een slechte mat kunnen ze de bal niet in de ploeg houden en dat ligt dan toch vooral aan kwaliteit. Ook op een slechte mat moet je elkaar kunnen vinden.

Wat een koekebakker die cilessen.
Geluk gehad met het veld haha
Was niet eens hun eige stadion

Word eenzelfde pot als apoel thuis..

Zelfreflectie is ver te zoeken daar in Amsterdam man man man..

13 maart 2015 om 11:09

Het valt mij wel vaker op dat de arrogantie er in Amsterdam vanaf druipt. Ze zijn blind voor kritiek! Wat ik gister gezien heb is het minst geïnspireerde team van Nederland. Bijna iedere speler van Ajax mist het vermogen een speler uit te spelen. En laat dat nou juist essentieel zijn in het zo typische Ajax spel. Ik heb gewoon nog steeds last van mijn ogen van het slechte spel. Daarnaast ben ik het helemaal eens met derksen en kieft(gebeurt niet vaak), boilissen is echt bij lange na niet goed genoeg voor dit niveau en al helemaal geen aanvoerder. Wat een gemaakt voetballertje is dat zeg! Veltman en van Rijn zijn de enige die nog potentie hebben de rest van de verdedigers zijn gewoon niet goed genoeg.

13 maart 2015 om 11:31

Minst geinspireerde team van NL. Ondanks dat toch 2e in de competitie en als enige nog actief in Europa.

Zoals altijd wanneer Ajax Europees een bagger pot neerzet komen de anti's uit iedere hoek weer opduiken om te zeggen hoe slecht het allemaal wel niet was.

Dat ze drama speelde lag voornamelijk aan het veld en de complete entourage. Volgende week in de Arena wordt het een eenvoudige overwinning. Het is belachelijk dat er in deze fase van de EL op zo'n dramatisch veld gespeeld mag worden. Ja, beide teams hebben er last van, maar ik denk dat de Ukrainers wekelijks op dit soort bagger velden mogen ballen.

Wat betreft Boilesen ben ik het met je eens. Die moet een levenslang stadionverbod krijgen bij Ajax. Ik denk dat dit de slechtste aanvoerder in de geschiedenis van Ajax is.

13 maart 2015 om 13:36

Hille, zo triest laag en provocerend om alles weer op arrogantie te gooien. Bijna geen enkele Ajacied heeft grootspraak, enkele trollen.

13 maart 2015 om 17:50

de meeste spelers nog wel hoor zoals je in het artikel kan lezen.

Dnipro speelde toch ook voor de eerste keer in dit stadion? Ik snap dat Ajax strak nat gras wilt zodat ze de bal lekker kunnen spelen maar misschien wou Dnipro dat ook net zo graag.

13 maart 2015 om 11:16

Meeste mensen hebben Dnipro nooit zien spelen. Ik zie ze ook niet wekelijks maar ik kijk nog regelmatig Russisch en Oekrains voetbal. En Dnipro kan echt wel voetballen. Tuurlijk met spelers als Douglas, Zelesnyov en Fedorchuk schuwen ze fysiek voetbal niet. Maar Dnipro viel me gisteren net zo tegen als Ajax. Gaat volgende week wel wat anders worden dan 2de wedstrijd tegen Legia.

Kijken de spelers van Ajax überhaupt weleens hun eigen wedstrijden terug. Dat zou ik Frank de Boer toch graag willen aanraden te doen op de terugreis. Wat een aanfluiting is dit Ajax geworden zeg. Dnjepr is een zeer matige ploeg maar Ajax was/is zelfs nog slechter. Wat een ongeïnspireerde bedoeling en dan die verkeerde arrogante houding erna dat het aan het veld ligt.... Die arrogantie hoorde bij Ajax in de jaren 90. Nu is het tenenkrommend!

13 maart 2015 om 17:51

zo lang de Boer zelf ook geen enkele realiteitszin heeft zal dat ook niet veel helpen.

jullie hadden ook met 2 of 3-0 kunnen verliezen bedoel je schöne ? niet doen alsof het geweldig was van jullie kant want het was me toch een partijtje bagger van jullie kant , neem me niet kwalijk . voor die 100 miljoen begroting moet het toch mogelijk zijn om een fatsoenlijk elftal bij elkaar te krijgen lijkt mij . ze kunnen die tv gelden van jullie beter aan een ploeg als dort geven , die doen er tenminste nog wat zinnigs mee .

kom op zeg, dit is het probleem bij Ajax, ze zien zelf gewoon niet in hoe slecht het af en toe is. De ballen worden te vaak en te veel terug of breed gespeeld, ze creeeren te weinig kansen en al die grote talenten zijn te wisselvallig. Het geluk bij Ajax van nu is dat er altijd wel iemand is die scoort, ze hebben gewoon weinig kansen nodig, maar als dat ook niet lukt zoals gisteren verlies je gewoon of speel je gelijk.

13 maart 2015 om 10:39

En dan hoor je De Boer zeggen dat hij aanknopingspunten ziet of Boilesen zegt doodleuk dat hij zich niet zo slecht vond.... Vrij frustrerend om te lezen, maargoed.

Er is nog helemaal niets aan de hand, als je naar het resultaat kijkt tenminste. Dit kunnen we en Moeten we volgende week thuis afmaken.

13 maart 2015 om 10:44

Boilesen heeft de verwachtingen meer dan waar gemaakt

13 maart 2015 om 10:49

Tuurlijk is er niets aan de hand en ik zie ze het wel halen thuis, alleen vraag ik me echt af of ze nou echt niet zien hoe slecht het af en toe is. Hoe kijken hun dan een wedstrijd terug?

13 maart 2015 om 10:51

Helemaal met je eens, dat vraag ik me ook (al een tijdje) af.
Het voetbal wat De Boer voor ogen heft is mooi, effectief en goed voetbal. Maar ik heb soms het idee dat hij niet inziet dat hij dat spelletje niet op een goed niveau kan spelen met deze spelers.

Misschien geef ik dan weer te snel op, maar voor De Boer is het heilig.
Om De Boer het voordeel van de twijfel te geven, volgend jaar speelt er nog hetzelfde team, ik zie namelijk niemand vertrekken (niemand is ook goed genoeg), waardoor ze een jaar goed op elkaar zijn ingespeeld.

13 maart 2015 om 11:30

@denzor

Ajax moet echt eens op zoek naar een andere manier van spelen en misschien wat aan hun filosofie doen. Sinds Jol weg is is het voetbal niet meer om aan te zien en dat is dus al 5 seizoenen lang zo. De enige keer dat ik nog enigszins van Ajax heb genoten is het laatste seizoen met Anita. Daarna ging het echt bergaf.

Ik heb geen zin om elke keer hetzelfde proces mee te maken dat je compleet van nul begint en te maken krijgt met dit soort matig voetbal. Dat zou dan beteken dat je pas (er van uitgaande dat het team intact blijft) vanaf elk 3de seizoen heel mooi voetbal zou moeten gaan zien. Zoiets kan gewoon niet maar Ajax doet het toch maar.

13 maart 2015 om 11:47

@medellin

Klopt. Het is gewoon klote dat we ieder jaar weer op 0 moeten beginnen (afgelopen vier seizoenen). Ieder jaar gingen er goede spelers weg, terwijl er zowat niemand voor terug kwam. Dit houdt natuurlijk een keer op en dit jaar is dat moment gekomen. Ik zie in de zomer ook niemand weg gaan, echt niemand is klaar voor een stap hogerop.

Ik denk trouwens ook niet dat De Boer zijn filosofie/speelstijl gaat aanpassen.

Ooooh daardoor waren ze zo slecht. Wanneer ajax slecht speelt ligt het altijd aan alles, behalve aan ajax.

Heerlijk man, die zelfreflectie in amsterdam!

13 maart 2015 om 10:47

Hier heb je op zitten wachten he, tot je zo iets kon zeggen.

Ik vind namelijk dat De Boer altijd heel realistisch is na een wedstrijd. Misschien niet altijd over balbezit of iets dergelijks, maar waar ik op doel is het feit dat hij altijd aangeeft als ze terecht verloren hebben of onterecht gewonnen.

13 maart 2015 om 10:53

Ja man, ik heb de hele ochtend deze site zitten refreshen om te reageren op dit bericht.

De Boer was realistisch in de afgelopen jaren, toen het allemaal lekker liep. Nu spelen ze beroerd, verliezen meer wedstrijden en is er veel kritiek. Dan is het realisme plotseling verdwenen bij de amsterdammers.

13 maart 2015 om 10:56

Zie je wel, ik wist het wel

Ben het niet met je eens wat De Boer betreft. Dat ze slecht spelen kan niemand onderuit helaas.

13 maart 2015 om 17:54

ik ben het wel met hem eens, de Boer komt vaak met hele rare uitspraken na de wedstrijd. Zo ziet hij vaak na een slechte wedstrijd dat ze wel gedomineerd hebben terwijl ze enkel de bal zinloos breed of achteruit speelden op eigen helft of rond de middenlijn.

Dit zijn toch geen smoesjes? Weer zulke typische anti-Ajax praat hier van: jaa als Ajax verliest ligt t nooit aan Ajax zelf. Want een onzin. Ajax heeft gewoon een beter veld nodig dan dat Dnipro dat nodig heeft. Dnipro speelt opportunistisch en Ajax wil combineren en heeft eenmaal geen spelers die (bijna) alles fysiek oplossen. Let maar op in de Arena, dan krijgt Dnipro het veel moeilijker omdat Ajax preciezer kan zijn en Dnipro hoeft dat niet te zijn want zij zullen toch 80 keer op het goal schieten in de hoop dat er een in gaat. Dus alsjeblieft houd nou een keer op met dat negatieve gepraat, het is nou eenmaal zo dat voetballende ploegen een beter veld willen. Natuurlijk mag er ook wat meer pit bij Ajax komen!!

13 maart 2015 om 10:42

Juist, ik hoor ajax zelden een excuus zoeken na een verlies.
Maar omdat wij (ajax supporters), of iig ik vaak vele klaagzangen hoor van vooral psv en feyenoord over de scheidsrechter, en dat dan veroordelen, willen zij nu natuurlijk hun gram halen. De grasmat was dramatisch en dan was zeker niet bevorderlijk voor de prestaties van ajax. Ik denk dat we thuis ook zeker wel grote kans maken om alsnog Door te gaan, ook al zit ajax in een mindere fase.

13 maart 2015 om 10:59

@bram1282:

óf je komt met bewijzen dat psv/feyenoordsupporters vaker over de scheids klagen dan ajax-supporters én dat ze bij Ajax minder excuses zoeken, óf jouw bericht is gebaseerd op niet-objectief onderbuikgevoel.

Op dit moment is het dus optie twee, en daarom eigenlijk niet serieus te nemen.

13 maart 2015 om 11:40

Of jullie(de anti's) komt met bewijzen dat Ajax altijd met een excuus komt als ze verliezen, of het is slechts een onderbuikgevoel.

Op dit moment is het optie 2 en zijn 80% van de berichten niet serieus te nemen.

13 maart 2015 om 12:14

Daarmee spreek je mij ( onder andere) direct aan, zou ik zeggen.

Zoek dan eerst maar eens op óf ik dat wel zeg, voordat je maar iedereen als "anti" bestempelt.

Ik snap dat het dan lastiger wordt, als je moet gaan nuanceren, maar het zou je sieren.

13 maart 2015 om 12:26

edit. haal deze dan maar weg, als de reactie waarvoor hij bedoeld is ook weg is

13 maart 2015 om 14:25

@ michiel. Even lezen! !
Zijn mijn waarnemingen, ik ga hier niet al dat gezeik over de scheids van vooral psv, allemaal herhalen. Ze voelen zich daar nogal gauw benadeeld naar mijn menig!

13 maart 2015 om 14:50

Dan klopt mijn verhaal dus toch, en is het inderdaad punt 2

13 maart 2015 om 16:34

95 % van de reacties hier zijn meningen. Als je feiten zoekt, moet je de krant gaan lezen of iets waar geen reacties bij staan die jou niet aanstaan, en niet hier gaan zitten zeiken op andere mensen met een eigen mening!

13 maart 2015 om 17:58

kingb: het is toch echt optie a want ik hoor de ajacieden vaker klagen over de scheidsrechter dan welke club dan ook. En als het de scheidsrechter niet is het veld of de tegenstander die te hard of te verdedigend spelt.
En ook de wedstrijden van half 1 heb ik al vaak als smoes gehoord van veel ajacieden.

13 maart 2015 om 10:43

heb jij ajax de afgelopen 2 jaar wel zien voetballen , tegen bijv excelsior een week terug ? dus die velden zijn allemaal ruk ?

13 maart 2015 om 11:08

Ik heb Ajax zeker goed zien voetballen. Het kan altijd beter, maar om nou te verwachten van dit Ajax dat ze alles winnen en altijd alles geniaal oplossen is een beetje overdreven of niet dan? Zelfde voor Feyenoord. Dit heeft alles te maken met het behouden van spelers. Feyenoord wil, net als Ajax, mooi voetbal spelen vanuit de combinatie. Tuurlijk kan je ook en baggerwedstrijd spelen op een goed veld. Maar gister was het wel heel erg duidelijk dat het veld volledig tegenwerkt en dat heeft dan weer te maken met de afhankelijkheid van de techniek bij de Ajacieden. Zo'n Douglas bijvoorbeeld geeft niks om een veld want die pakt de bal af, schiet m de tribune in een heeft het goed gedaan. Als Veltman of Viergever de bal afpakt verwacht men dat er een goede pass achteraan komt. En Excelsior speelde erg sterk, zette goed druk, als Ajax een betere ploeg was dan hadden ze hier wat aan kunnen doen. Ik zie het elke week bij Barcelona, Zelfs bij Barcelona, onder druk krijgt zo'n ploeg het gewoon veel zwaarder omdat de kracht in balbezit ligt en uit balbezit zijn Barcelona en Ajax zeer zwak!

13 maart 2015 om 11:17

dan heb jij een duurder abbo waarschijnlijk want als ik kijk is het ronduit bagger .

13 maart 2015 om 11:21

In ieder geval niet voor Ajax neem ik aan? :-) Als Ajax de afgelopen twee seizoenen bagger is dan zijn er dus vorig seizoen 18 ploegen bagger en dit seizoen 17. Moet je niet stoppen met Nederlands voetbal kijken?

13 maart 2015 om 11:28

nee , waar wel mee gestopt moet worden is het steeds maar weer veren in de kont steken terwijl iedereen kan zien dat het bagger is . als ik zie hoe ajax speelt tegen een ploeg met een begroting van ongeveer 2 of 3 miljoen , terwijl jezelf tegen de 100 miljoen aan begroting hebt , moet je je de ogen uit de kop schamen .

13 maart 2015 om 11:50

Nee, maar wat hebben die wedstrijden er mee te maken?

13 maart 2015 om 12:09

ik kijk naar de wedstrijden van de afgelopen 2 jaar . door sommige supporters wordt hier gedaan alsof het gisteren een incident was , maar dat kun je niet blijven beweren .

Wat een zieliger reacties hier weet hoor! ! Ajax heeft zelden de schuld aan de grasmat, maar hier was het toch ook gewoon dramatisch gesteld met de mat, dat kun je niet ontkennen. Ajax speelde zeker niet goed, maar op een goede grasmat was dinipro er toch niet aan te pas gekomen gisteren! Ze kwamen alleen in hun spel door het balverlies van ajax, en dat lag deels aan ajax maar ook voor een groot deel Door het onbespeelbare veld.

13 maart 2015 om 11:44

Amen,

Mensen die voetballen (of ook maar een beetje verstand hebben van voetbal) konden direct zien dat er op zo'n stuiterveld heel moeilijk te voetballen is. Echter konden de meeste mensen dit helaas niet (willen) zien (aan de reacties te lezen).

Ik maak mij dan ook totaal geen zorgen voor volgende week.

13 maart 2015 om 12:10

De spelers maken zich ook totaal geen zorgen voor volgende week dus wat dat betreft zijn jullie eensgezind. Ik waarschuw je alvast dat onderschatting dodelijk is. Je hebt die Oekraïners in de kaart gespeeld met een 1-0 nederlaag, want die kunnen hun favoriete spelletje gaan spelen nl. loeren op de counter. Je moet sowieso al ten aanval omdat je moet scoren. Één goal tegen en je moet er zelf 3 maken met alle risico's van dien. Ik denk dus dat ze uitgeschakeld gaan worden, maar laten we hopen voor het Nederlands voetbal dat ze het flikken.

13 maart 2015 om 12:15

Van onderschatting is geen sprake. Ze missen van hun matige basis al 3 basis spelers. Tis zeg maar een ander gevoel dan vorig jaar tegen RBS, deze pot hadden we kunnen winnen en thuis klapt Ajax er gewoon overheen.

13 maart 2015 om 12:40

We zullen zien Het lijntje tussen zelfvertrouwen en overschatting is heel dun. Ik zie het niet zo positief in omdat ik Ajax met name dit seizoen thuis heel veel moeite vindt hebben tegen tegenstanders die zich massaal ingraven. Reken maar dat Dnipro dat gaat doen. Het zal geen sprankelende wedstrijd worden vrees ik.

13 maart 2015 om 18:01

Als je weet dat het veld slecht is dan is het heel dom om je spel daarop niet aan te passen.
Dus of het is de fot van de Boer die dat niet aangegeven heeft of het is de onkunde van de spelers om hun spel aan te passen.
Daarnaast spelen ze al maanden niet goed dus het ligt echt niet alleen aan het veld.

13 maart 2015 om 19:48

Wat zeg ik dan!!???
Is lezen echt zo moeilijk!?
Het lag echt niet alleen aan het veld, dat zeg ik ook!!
Maar het is niet zo simpel om je spel aan te passen aan het veld, zeker niet als het al niet zo lekker gaat de laatste tijd, en dan heb je nog steeds last van het slechte veld!!

13 maart 2015 om 22:15

Dat is dus een gebrek aan kwaliteit dat ze dat niet kunnen en een gebrek van de trainer dat hij ze daar niet op traint.

De Ajax selectie heeft een collectieve plaat voor hun kop. Echt hoe krijgen ze het elke week weer verzonnen. Je begint bijna te hopen dat ze niet doorgaan.

13 maart 2015 om 11:19

Niet alleen de spelers, ook sommige supporters schijnen niet helemaal door te hebben hoe belabberd Ajax dit jaar voetbalt en dat voetbal ook wel eens op een slechte mat gespeeld moet worden. Dan kun je niet dat halve zaalvoetbal spelen en zal de bal wat vaker lang moeten.

Strijd en passie zit niet in deze selectie, uitzondering daarop was het middenveld van gister. Bazoer, Klaassen en Serrero vond ik nog redelijk mee kunnen in het fysieke geweld wat gevraagd wordt in de middenmoot van Europa. Wil je ooit verder komen in de CL dan zul je nog een nog veel meer fysieke moeten voetballen. Daar vind je alleen maar slopers als die Douglas van gisteravond.

13 maart 2015 om 11:48

Hey Hille,

Is er ook maar 1 Ajacied die je hebt horen zeggen dat Ajax goed speelt dit seizoen? Weet je wat, ik leg de lat nog lager. Is er ook maar 1 Ajacied die je hebt horen zeggen dat Ajax redelijk goed speelt dit seizoen?

Jij zegt gewoon dingen die je graag zou willen horen. Blijf svp reeel en maak je zorgen om Cambuur.

13 maart 2015 om 18:06

kingb: ik heb genoeg ajacieden (supporters en spelers) horen zeggen dat ze goed hebben gespeeld dit jaar. En zelfs degene die toegeven dat ze slecht spelen komen vaak nog met allerlei vage excuses aan zetten of ze komen met niet relevante opmerkingen als maar jullie zijn ook slecht.
Tijdens de wedstrijd zelf willen de supporters nog wel eens kritisch zijn over de ploeg maar de dag daarna beginnen de smoezen al steeds meer op te duiken.
Dat zie je ook weer bij de wedstrijd van gister.
En bij veel spelers is de zelfkritiek al helemaal ver te zoeken.

13 maart 2015 om 19:58

Jij hebt het weer over bepaalde wedstrijden Peterhf.
Je hoort maar heel weinig ajacieden, die zeggen dat ajax een goed seizoen draait!!
Ze hebben aan het begin van het seizoen wel een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar zijn dit seizoen gewoon niet goed genoeg.
Desondanks staan ze nog gewoon 2e en nog met een redelijk ruime voorsprong op de 3e.
PSV is dit jaar gewoon beter en constanter, maar dat mag ook wel met die spelers.
Ajax doet het met het materiaal nog bijzonder goed, alleen wil dat niet zeggen dat ze goed spelen.

Het ligt aan De Boer en niks anders. Het lijkt erop of hij spelers bewust op hun verkeerde plek zet. En dat opzettelijk met een kwalitatief minder elftal speelt. Schone is exemplarisch voor dit Ajax. Een middelmatige speler , die de kar moet trekken.

De betere spelers hebben minder moeite met een slecht veld. Dan maakt techniek het verschil. Sinkgraven kon bijvoorbeeld wel uit de voeten op dat veld. Ajax is gewoon niet goed genoeg.

13 maart 2015 om 10:44

Mwaa, heeft niet veel te maken met techniek, een slecht veld maakt alles toch gewoon onvoorspelbaar? Dan kan zelfs Messi soms de bal niet goed aannemen. Snap wel wat je bedoeld maar alsnog heeft Ajax dat gewoon nodig. Echter geen smoesjes, gister was niet om aan te zien..

Natuurlijk speelt het veld een rol en de tegenstander die voor de goal gaat liggen maar dan nog is het gewoon heel slecht wat we te zien krijgen. Dit is namelijk niet de eerste keer dit seizoen. Het is al maanden lang niet om aan te gluren met een moment of wedstrijdje daar gelaten. Dit jaar zijn er gewoon grote fouten gemaakt door het technische hart bij Ajax. Ze blijven continu ontkennen maar als er ook deze zomer niks wordt gedaan dan is dat voor mij een teken dat ze niet goed genoeg zijn voor hun functie. Frank de Boer heeft het wel aangegeven maar of er daadwerkelijk wat gebeurt is nog maar afwachten. Dit is niet zoals een topclub hoort te spelen. Ja er zit veel talent in de groep maar die hebben onder andere ervaring nodig. De samenstelling van het team klopt gewoon totaal niet.
Echter de reacties hierboven zijn wel weer vermakelijk hoor. De zelfreflectie mis ik niet alleen bij Ajax maar bij nog veel meer clubs en supporters in de eredivisie. Het zal wel makkelijk wijzen zijn nu alle andere Nederlandse clubs er al uit geknikkerd zijn.

13 maart 2015 om 11:27

Hoi Sjoerd... hoe gaat het? Met mij alles goed, leuk dat je het vraagt!

Het gaat hier toch ook niet over andere clubs? Het gaat hier over Ajax.. En het lastige is dat Ajax altijd loopt te zingen en evangeliseren dat ze de beste zijn! Nou dit jaar blijken ze in de middenmoot van Europa( zo zie ik de Eufa cup) gewoon niet mee te kunnen. En dat heeft in het geval van Ajax alles te maken met leren van gemaakte fouten. En dat noemen ze nou zelfreflectie. Dus ja, het ontbreekt Ajax aan zelfreflectie. Ajax is dus om het maar even zo te zeggen de Dordrecht (met alle respect voor Dordrecht) van Europa en degradeert hopeloos. Dat de andere topploegen de vorige ronde al zijn uitgeschakeld is daarbij ook een teken aan de wand. Zij hebben alleen nog gevochten voor hun kansen en het publiek vermaakt.

13 maart 2015 om 11:43

@hille Met mij gaat het prima, hopelijk met jou ook, maar je praat onzin. De supporters die het hardst hierboven roepen zijn suppporters van clubs die de afgelopen jaren net zo goed door zware middelmaat overklast werden. Alleen Feyenoord is er vorige ronde strijdend uit gegaan.
Ik geef ook aan dat Ajax slecht speelt en dat ze zelfreflectie moeten hebben.
Je reageert alleen op mijn laatste paar zinnen. Als mensen naar Ajax gaan wijzen en insinueren dat het typisch Ajax is dan maak ik de vergelijking met andere clubs ja die het in dit geval vaak net zo erg doen.
En wat heeft dat wij zijn de beste hier nou weer mee te maken. Dat wordt geschreven en gezongen vanwege de historie en omdat men de club support ook in een wat mindere periode. Ja ook bij Ajax is er gewoon een grote groep die achter de club blijft staan ondanks een mindere periode.
Daarnaast wordt dat zinnetje ook vaak gebruikt om mensen zoals jij lekker te provoceren en dat lukt weer aardig.

13 maart 2015 om 18:08

Dat het veld een rol speelt zal niemand ontkennen maar het is niet de hoofdreden.
En dat de tegenstander voor de goal ging liggen is een leugen want djnepr heeft meer aangevallen dan ajax.

Zelden zo een onzin gelezen. Het veld in de kuip lag er prachtig bij en ook toen was het slecht. Sterker nog het gehele seizoen is belabberd. Mede door het veld werd het geen 2-0. Het is gewoon gebrek aan kwaliteit dat de passing waardeloos was.

Wtf... Altijd wijzen naar andere reden waardoor ajax niets te verwijten valt. Het veld? Ze moeten gewoon niet zeiken en de schuld volledig bij zichzelf zoeken, want het was dramatisch. Het ontbeert dit team aan zelfreflectie en leiderschap, ze steken allemaal hun kop in het zand.

Snap niet dat Viergever en Cillessen dit zeggen, was gewoon heel slecht!
En ze waren denk ik ook niet onde de indruk van Viergever want die speelde ook niet best ;-) Dat soort dingen moet je alleen zeggen als je wint, dit is gewoon stom.
Ook de tegenstander had last van het veld en is eigenlijk ook een halve uitwedstrijd voor ze geweest.
Ik vind Schone nog wel het meest realistsich, ze gaan inderdaad voor het doel hangen en op de counrer loeren. Ze hadden een uit doelpunt moeten maken, en Veltman had een open kans en Serrero ook. Voor de rest deden ze heel weinig, zelfs geluk dat Cillessen nog een paar keer prima redt.
Dnjepr was niet echt beter, maar speelde wel slimmer.

Ik hoop wel dat ze thuis winnen, Ajax moet gewoon door! Belangrijk voor het Nederlandse voetbal.

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op een reactie van "observatie"
Maar ik betrap hem er wel vaker op dat zijn internet kapot is als Ajax heeft verloren.

On: wedstrijd niet gezien, dus geen mening. Hoop wel dat Ajax het in eigen huis alsnog recht kan trekken en door gaat naar de volgende ronde!

Succes aan de Ajax supporters!

Het moet dan echt beter, want gister was gewoon slecht.. En dan hoef je het veld echt niet de schuld te geven. Ik snap het ook echt niet ze dat al tijdens de eerste helft al zien dat het slecht was en ze gaan gewoon doodleuk door ermee in de 2de helft.

Ajax zakt met de minuut meer door de ondergrond! Allemachtig hebben ze zo'n groot bord voor hun kop dat ze zelf niet zien dat het drama is.

Zolang deze uitspraken er zijn van de spelers, verwacht ik weinig verbetering in hun spel, aangezien ze toch denken dat ze niks verkeerds doen!

Ik ben inderdaad van mening dat ze geluk hebben gehad met het veld. Bij de goal stuitert de bal op net voordat Jasper zijn hand er tegen wilde zetten. Toch moeten ze bij Ajax kritisch zijn, want na de eerste helft mochten ze blij zijn dat het slechts 1-0 was en ook in de tweede helft hebben ze niet echt een vuist kunnen maken tegen deze, toch kwalitatief slechte ploeg

Kijk eerst maar eens naar jezelf voordat je naar het veld kijkt. Die spelers verdienen bakken met geld door tegen een bal aan te trappen, en dan zou je zogenaamd niet op een 'minder' goed veld een bal kunnen raken? Hou toch op

Vooral nog meer babbels hebben, en dit soort bijzonder slimme teksten uitkramen zoals doe van viergever dat hij totaal niet onder de indruk is van hun. Nou Nick ik denk wat heet weet wel zeker dat hun ook niet erg onder de indruk zijn van dit Ajax. Ik zou graag zien dat ze wat minder babbels zouden hebben en een stuk beter voetbal en passie en strijd zouden tonen. Dat is ook de enige manier om door te komen want met deze instelling gaat het hem gewoon echt niet worden dat is wel een garantie.

Gelukkig was Boilesen wel in vorm. Een aanvoerder pur sang.

13 maart 2015 om 12:12

Dat bedoel je sarcastisch toch? Mag ik hopen.

13 maart 2015 om 12:35

Het is toch onvoorstelbaar dat diegene met de minste uitstraling aanvoerder is. Een aanvoerder is in mijn beleving een verlengstuk van de trainer, iemanddie de lijnen uitzet, een bepaalde uitstraling heeft, een van de betere spelers is en voorop in de strijd gaat.
Maar hij voldoet echt aan geen enkel criteria...het is bedroevend. Op zulke momenten ga ik toch twijfelen aan de capaciteiten van de Boer. Hij laat tactisch nogal wat steken vallen vind ik.

13 maart 2015 om 12:44

Inderdaad, ik heb wel eens spelers gezien waarbij ik m'n vraagtekens stelde of ze überhaupt aanvoerder waardig waren. Maar als Boilesen aanvoerder kan worden van Ajax dan denk ik dat ik ook maar eens ga soliciteren...
Er is maar één speler die het verdient om aanvoerder te zijn en dat is Klaassen.

Met pijn aan mijn ogen de wedstrijd uit kunnen kijken, ik heb medelijden met de 200 fans die aanwezig waren.
Dnipro viel mij ook heel erg tegen, die kunnen gewoon helemaal niet voetballen.
Schandalig dat je deze pot verliest met 1-0 Schöne en Boilesen waren dramatisch en El Ghazi is die linksback geen enkele keer voorbij geweest. Het middenveld scoorde nog wel een 6je maar de rest was wel benedenmaats. We kunnen blij zijn dat we Jasper op goal hebben want die ene miraculeuze safe zorgt wel voor een redelijke uitgangspositie.

Valt het jullie ook op dat schone met name de snelheid uit het spel haalt? Die man kijkt eerst 60 keer om zich heen en legt de bal dan weer breed. Daarnaast kan het gewoon niet zo zijn dat serero telkens in een goede schietpositie staat maar niet durft te schieten.

Wat een onzin, het veld. Het veld was bagger, zeker. Maar doe niet zo kinderachtig. Wees een vent en schop die ballen in dat doel. En niet lopen zeiken over dat veld. Hoe zagen de velden eruit in de tijd van Cruijff en van Hanegem. Dat waren ook knollenvelden. Maar zij zeurde daar toch ook niet over. Ik vind gewoon dat Ajax meer druk had moeten zetten gisteren. De beste man op het veld was de kleinste en dat was Serero. Hij was vel en furieus. Maar dan haalt de Boer hem eraf. De rest waren alle spelers die normaal gesproken goed zijn, ontzichbaar Milik, Schöne, El Ghazi, Kishna, Klaassen ze waren allemaal niet goed. Al hoewel ik moet zeggen dat ik begin te twijfelen aan El Ghazi en Kishna. Ze laten zoals Derksen gisteren zei in de uitzending Kishna en El Ghazi laten één keer in de 5 wedstrijden iets leuks zien. En daar ben ik het wel mee eens. En die Boilesen daar wordt ik ook zo moe van. Begin me gewoon te irriteren aan die jongen. Die is echt ongeschikt voor Ajax en het aanvoerderschap. Snap niet wat Frank in het ziet. Misschien is hij fantastisch op de training maar in een wedstrijd is hij bagger. Spelers als die Douglas die moet Ajax in de verdediging hebben wat een klerenkast is dat zeg. Super speler. Hij ziet er misschien uit als of dat hij bij een zondag amateurclub in het 4e speelt. Maar hij is echt een geweldige verdediger. Als Ajax hem zou kunnen halen en die Samba van Dinamo Moskou dan hebben we het beste centrale duo van de Eredivisie.

Ik irriteer me steeds en steeds meer aan dit Ajax van dit seizoen. De spelers hebben totaal geen zelfreflectie, de Boer die constant maar met zijn opstellingen speelt. Het voetbal is totaaaaaalll maar dan ook echt totaaaallll niet om aan te zien, zoals eerdere jaren maar toen werd het nog verbloemd met de kampioenschappen.

Geen woorden maar daden, ik wil nog wel eens zien als Ajax de klus volgend week kan klaren. Mocht het niet lukken, zullen we weer smoesjes horen van jaa de tegenstander stond met 10 man voor de goal!

We zullen het zien.

Volgens mij moeten de spelers dit zeggen van de boer ofzo. Anders valt het niet te begrijpen dat ze elke keer met die smoesjes komen na dramatisch slechte wedstrijden. Het beeld van allemaal jaknikkers bij ajax klopt gewoon.

Als 'n boer niet kan zwemmen ligt het altijd aan het water.....

Ik weet niet wat er met Cillessen is gebeurt maar hij is in mijn ogen niet in positieve zin verandert. Altijd maar zeuren en aanstellen in het veld en met dit soort uitspraken komen buiten het veld. Jammer, heeft hij toch niet echt nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren