Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Denemarken huilt ondanks recordoverwinning en tweede plek in de poule

Laatste update:

In Groep B van de kwalificatiereeks lag alles nog open, wat betreft de tweede plaats in de poule dan. Italië heeft namelijk een uitstekende kwalificatiereeks afgewerkt en voor de tweede plek was het nog spannend tussen vier landen: Bulgarije en Denemarken met dertien punten en Tsjechië en Armenië met twaalf. De kans was echter ook groot dat in deze groep de slechtste nummer twee te vinden was. En zo geschiedde: in tegenstelling tot Bulgarije (dat verloor van Tsjechië) deed Denemarken wat het moest doen, maar genoeg punten voor de play-offs heeft de ploeg van bondscoach Morten Olsen niet verzameld.

/

Bulgarije - Tsjechië 0-1
De Bulgaren hadden het in eigen hand om tweede te worden in de poule, maar dan moest er (medeafhankelijk van de uitslagen in de andere wedstrijden) eigenlijk wel gewonnen worden van Tsjechië. Nadat het eerste bedrijf werd afgerond zonder doelpunten kwamen de bezoekers vlak na rust op 0-1. Borek Dockal, middenvelder van Sparta Praag, tekende voor de treffer. Een kwartier voor tijd kreeg Petar Zanev (speler van het Russische Amkar Perm) een tweede gele kaart en dat maakte een einde aan de Bulgaarse dadendrang.

Denemarken - Malta 6-0
Malta pakte in de kwalificatiereeks pas drie punten (een zege op Armenië) en voor Denemarken was het zaak om, ook met het oog op het doelsaldo, zoveel mogelijk doelpunten te maken. Dat lukte zeker voor rust heel aardig. Morten Rasmussen opende de score na acht minuten en drie minuten later was het al 2-0, toen Liverpool-verdediger Daniel Agger een strafschop benutte. Diezelfde Agger zou nog voor rust nóg een penalty omzetten in een treffer en tussendoor was ook FC Twente-verdediger Andreas Bjelland trefzeker.

Na rust stokte de productie van de Denen (met Christian Eriksen in de basis en Viktor Fischer op de reservebank) wat, al maakte Rasmussen nog zijn tweede voor de 5-0 en tekende Nicki Nielsen nog voor de zesde. Het was een recordzege voor Denemarken, maar genoeg voor plaatsing voor de play-offs was het niet. Denemarken werd de slechtste nummer twee en gaat dus niet naar het WK.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ooooooooo dit moet erg zuur zijn voor die Denen! Aan de andere kant, als je de slechtste nummer 2 bent uit 9 poules, verdien je het misschien ook niet. Maar toch... Om hoeveel punten/doelpunten gaat het nu precies?

15 oktober 2013 om 22:19

1 punt verschil met ijsland. Alhoewel Frankrijk ook 16 punten heeft maar die hebben een tegenstander minder dus dat ligt dan weer anders ofzo. Belachelijke regels van de Fifa. Flikker er gewoon een paar landen uit en maak een poule minder dat scheelt ook heel veel gezeik met ''de slechtste nummer 2''

15 oktober 2013 om 22:30

Eigenlijk vier punten verschil met ijsland. De resultaten tegen de "slechtste" ploeg worden weggestreept ivm de poule van Frankrijk die een tegenstander minder hebben.
Ijsland had verloren van Cyprus, dus er worden bij ijsland drie punten minder weggestreept dan bij Denemarken.
Het verschil met Frankrijk is effectief 6 punten.

15 oktober 2013 om 22:33

Overigens, hoe kun je er in hemelsnaam "een paar landen uitflikkeren"? Je kan moeilijk je leden verbieden om aan de kwalificatie mee te doen, ook al weet je bij voorbaat dat het zinloos is.

15 oktober 2013 om 22:48

Dat zijn geen belachelijke regels van de Fifa. Er zijn nu eenmaal zo veel landen en iedereen mag meedoen. De regels waren duidelijk van te voren en Denemarken heeft dus gewoon te weinig punten gehaald om een kwalificatie voor de playoffs af te dwingen.

15 oktober 2013 om 23:33

@vafc

Wat is hier niet eerlijk aan dan?

Frankrijk heeft een land minder en dus 2 wedstrijden minder. Daarmee mogelijk 6 punten, al pakten ze er 1 puntje van dan waren ze al beter dan Denemarken.
Dit is gewoon eerlijk, de slechtste nummer 2 kan gewoon wegwezen. Is gewoon een nummer 2 teveel dus dan is het logisch dat de slechtste mag wegwezen.

En wat heeft Denemarken op een WK te zoeken? Ok meer dan sommige landen maar het elftal stelt echt helemaal niets voor.

15 oktober 2013 om 22:19

Toch erg jammer, Griekenland heeft wel weer de play-offs gehaald mede omdat het (net als zo vaak de laatste jaren) in een makkelijke poule zit ingedeeld. Ik zie toch liever Denemarken op het WK. Beetje jammer dat ze in een best sterke poule zaten en uiteindelijk breekt de thuiswedstrijd tegen Armenie ze wel op (0-4 verlies)

15 oktober 2013 om 22:39

Je kunt natuurlijk een persoonlijke voorkeur hebben, maar Griekenland presteerd nu eenmaal altijd redelijk goed.. Dan kun je roepen: "weer een makkelijke poule" maar dat is echt niet altijd zo.. Als Denemarken gewoon de wedstrijdjes had gewonnen en niet met 4-0 de boot ingaat tegen een zwak land dan gaan ze gewoon door..

15 oktober 2013 om 22:45

Armenie zwak? Armenie is 3x beter dan alle ploegen in Griekenland's puole op Bosnie na...

Het is gewoon een feit dat griekenland de zwakste Europese deelnemer is aan het wk, ook ek. Hun voetbal is niet om aan te zien, nu weer maar 2-0 winnen van Liechtenstein, daarvoor een belachelijke own-goal die ze de drie punten bezorgt. Ik heb griekenland nog nooit het spel zien maken. met z'n tienen voor doel zijn ze goed,ja. Maar aanvallen?

Alsjeblieft zeg, dit Denemarken zou gehakt maken van griekenland.

15 oktober 2013 om 22:58

@ Dialsquare, dit Denemarken zou mooier spelen dan Griekenland. Of ze ervan zouden winnen weet ik niet. Ze zijn vrijwel altijd aan het verdedigen en komen er sporadisch uit maar scoren ook vaak in zo'n omschakeling. Denemarken wil het spel maken dus er zal veel ruimte liggen achterin, dat ligt de Grieken beter.

Maar ik snap je punt, ik zie ook liever Denemarken dan Griekenland.

15 oktober 2013 om 23:46

Griekenland presteert goed dankzij hun tactiek. Al die sterke Papa's staan als bussen achterin geparkeerd. Daar in het middenveld heb je enorme lopers en voorin zijn spitsen die alleen kunnen koppen.

15 oktober 2013 om 22:24

Deze poule was ook een stuk gelijkwaardiger dan andere. Bulgarije, Tsjechië en Denemarken zijn gelijkwaardig. Armenië doet het ook niet verkeerd dus ik vind het te makkelijk om te zeggen dat de slechtste nummer 2 het niet verdient om door te gaan.

15 oktober 2013 om 22:48

Tsja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Maar ze hadden in ieder geval meer punten moeten halen dan de schamele 16.

15 oktober 2013 om 23:01

Het is zeker hun eigen schuld, te vaak slap de wedstrijd begonnen. Hopelijk zijn ze er wel bij op het EK (en niet in een poule met Nederland haha)!

15 oktober 2013 om 22:43

jammer dat Fischer niet heb gespeeld!

Jammer, ik blijf het altijd een heerlijk land vinden om te zien spelen

verdomme.
Als ik één land op het WK wilde zien naast het al geplaatste Japan, ons eigen Nederland en Ijsland was het Denemarken wel. Jammer dat ze het zo hebben laten liggen ( bijvoorbeeld in de thuiswedstrijd tegen Armenië ) want qua ploeg hadden ze op het WK zeker niet misstaan!

15 oktober 2013 om 22:29

Dat is er niet 1 maar dat zijn er 4

15 oktober 2013 om 23:10

Nee dat is er één. Ik vind het ook wel jammer, vind Denemarken ook wel een leuk voetballand. Al had ik er na het EK wel een beetje een hekel aan.

15 oktober 2013 om 23:31

Dankzij mensen als Adonai ligt het gemiddelde IQ in Nederland gevaarlijk dicht bij nul.

15 oktober 2013 om 23:03

Je overdrijft echt, jij bent niet eens een Deen, beetje vreemd om zo een rare reactie te zetten, alsof jij uit Denemarken komt? Gaat wat ver vind je niet?

15 oktober 2013 om 23:10

kom jij uit madrid dan?? als hij denenmarken toch een mooi land vind of een leuk elftal vind hebben... wie ben jij dan om te zeggen dat hij overdrijft..

15 oktober 2013 om 23:15

Een club kan je toch niet met een Land vergelijken, dat is appels met peren vergelijken, wat je nou doet. Het heeft er niets mee te maken .

15 oktober 2013 om 23:34

Tsjonge jonge jonge, Calma. Wat maakt het uit wie voor welk land is? Na Nederland gaat mijn steun bijvoorbeeld uit naar IJsland, omdat zij een verdienstelijke ploeg hebben en hun gunfactor heel hoog is. Dat jij nou supporter bent van Real zegt meer iets over jou, want 99,9% van alle Real- en Barca-supporters op Voetbalzone zijn successupporters/gloryhunters.

15 oktober 2013 om 23:51

Calma, dat is totaal onzin. Waarom zou je, naast Nederland, niet ook voor een ander land kunnen juichen? Geef eens één goede reden?

16 oktober 2013 om 02:32

Liever de Denen naar de WK dan Real Madrid.....
De 'slechtste' nr 2 wordt bepaald door poules te vergelijken die uit verschillende landen bestaan. En op grond daarvan is Denemarken slechter dan Griekenland. Wil ik nog wel s zien.
Deze onzin voorkom je door te starten met een even aantal poules
En de allerkleinste minilamdjes als Vaticaanstad, Transnistrie en Groenland eerst maar s tegen mekaar om de beste te laten meedoen met de kwalificaties.

18 oktober 2013 om 13:57

Sorry?
Ik snap gewoon niet wat je momenteel aan het brabbelen bent? Ik ben voor Nederland, echt niet omdat ik het een leuk elftal vind of omdat het nou zulke sympathieke spelers heeft maar omdat ikzelf een Nederlander ben, daar kan ik niet omheen. Naast Nederland zijn er dan nog landen met echt sympathieke jongens, leuke spelers en daar is Denemarken er één van. Denemarken is al jaren mijn lievelingsland ( vroeger uiteraard al door Lego-Land ), maar nu vooral door bijvoorbeeld scandinavisch design etc waardoor ik zulke landen gewoon erg sympathiek vind. Tuurlijk ben ik dan voor Denemarken, en misschien gun ik het hen nog wel meer dan Nederland, ook al zitten ze d'r niet bij.

Morgen bekendmaking Olsen naar AZ?

15 oktober 2013 om 22:29

Kans is nu wel groot. Denemarken is uitgeschakeld en zijn contract loopt af.
1+1=2.

Dit is wel heel zuur. Had dit Denemarken niet gegund. Jammer voor Eriksen , had hem graag op een groot podium zien schitteren !

Zeer jammer, ik vind het toch altijd leuk om een ploeg met veel (ex) eredivisie spelers op een wk of ek te zien.

Jammer voor de Denen...vind het altijd oneerlijk dat die landen in poules van 5 nooit slechtste nummer 2 kunnen worden. Als Armenie 2de was geworden met evenveel punten als Denemarken, dan waren zij niet de slechtste nummer 2.

15 oktober 2013 om 22:24

Land in poule van 5 kan wel slechtste 2e worden, als ze niet genoeg punten halen....

15 oktober 2013 om 22:30

Ja, maar zij krijgen geen aftrek punten van nummer laatst. Kijk in deze poule was Malta nummer laatst maar alsnog 3 punten gehaald. Zwakke landen kunnen dus ook punten halen, of je pot 5 of 6 bent bij de trekking maakt niet zoveel uit als je het aan mij vraagt. Snap je wat ik bedoel?

16 oktober 2013 om 02:44

De westrijden tegen de 5 sterkste teams uit je poule tellen gewoon, of je er nu 5 of 6 in je poule hebt, dit systeem is niet ideaal, maar zeker wel het best mogelijke.

Gelukkig zeg, toch een Angstgegner voor Oranje na het vorige EK.

16 oktober 2013 om 00:04

Portugal is pas een Angstgegner voor Nederland. Denemarken om één winstpartij een Angstgegner noemen gaat wel erg ver.

Jammer, ik zie veel liever Denemarken dan Roemenie, Rusland, Bosnië, Engeland en Oekraïne. De Uefa moet eens evenveel landen per poule opdelen en de poules een even aantal maken. Dit slaat helemaal nergens op. Frankrijk heeft twee wedstrijden minder gespeeld en gaat toch door naar de play-offs, hoe is dit rechtvaardig?

15 oktober 2013 om 22:40

En op basis van wat zie jij liever Denemarken dan de landen die jij opnoemt? Ik vind Denemarken nou echt niet zo bijzonder hoor. Ze hebben een paar leuke spelers zoals Eriksen en Fischer, maar verder is het niet veel vind ik.

15 oktober 2013 om 22:46

Ja maar jij ziet ze ook niet spelen... Ze spelen fris combinatievoetbal, dat ze niet kunnen afwerken is gewoon pech.

bosnie verdient het wk gewoon, Rusland ook, maar Roemenie? griekenland? Ik wil voetbal zien op een wk, geen anti-voetbal.

15 oktober 2013 om 22:53

Ik heb ze vaak genoeg zien spelen hoor. In een oefenwedstrijd tegen Rusland en onlangs tegen Armenië waar Denemarken op hun bek ging. Ik vind het vervelend voor je dat je land er niet bij is. Geloof me, wij hebben hetzelfde meegemaakt in 2010, maar ik zie in Denemarken niet het grote voetballand die het ooit was en ook de potentie daartoe zie ik niet. De meesten zijn gewoon bruikbare spelers voor een Eredivisieclub, met een paar uitzonderingen natuurlijk. Eriksen is aardig(al heeft hij het weinig laten zien vind ik), Fischer vind ik een groot talent en Agger een prima verdediger, maar dan houdt het op voor mij.

15 oktober 2013 om 23:02

Grappig dat je Fischer noemt, terwijl die lang niet bij de besten van Denemarken behoort...

15 oktober 2013 om 23:13

Zeg ik dat dan?

Niet echt een goed team.

Denen komen toch vaak net iets tekort voor de echte top.

Zuur voor de Denen, maar die zijn ook niet onmisbaar op een WK. Sympathiek volk, leuke ploeg, maar had een Bulgarije wel weer eens leuk gevonden of Tsjechië. Hoe zit het trouwens momenteel met de Tsjechen? Die hebben ook zo'n 'belgië periode'. Na de generatie Nedved-Koller hebben ze geen enkele succesvolle generatie meer gehad.
Vraag me echt af of er wel weer wat talent zit aan te komen, want ze beginnen ook hoe langer hoe meer af te zakken.

Denemarken moet niet huilen maar zich erg hard gaan schamen

15 oktober 2013 om 22:47

Schamen omdat we de kansen niet kunnen afwerken, ja. Maar ik ehrinner me toch wel dat Italie te kijk werd gespeeld in Kopenhagen...
verder moet een land van amper 5 miljoen zich niet gaan schamen voor een niet gehaald wk, want hiervoor waren we er wel bij.

15 oktober 2013 om 23:07

Wat maakt het nou uit hoeveel inwoners Denemarken heeft... Het gaat erom dat Denemarken topspelers van formaat heeft, hoort daarmee je te kwalificeren voor het WK.

15 oktober 2013 om 23:04

Inderdaad, met zo een ploeg je niet kunnen kwalificeren is een schande ja.

Agger 2 goals erbij, toch wel mooi voor hem.
Hopen dat Denemarken via de play-offs doorgaan.

16 oktober 2013 om 00:00

Dat gaat niet. Denemarken mag als slechtste nummer 2 niet meedoen aan de play-offs.

Enorm jammer , Denemarken heeft altijd wel een leuk elftal. Een team dat altijd probeert te voetballen en niet op zijn defensie leunt als die Grieken die er altijd bij zijn op een miraculeuze manier. Als ze nu niet domme punten lieten liggen tegen Bulgarije , was het wel gelukt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren