Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf clasht hard met Mislintat voor zijn woning over aankoopbeleid Ajax

Laatste update:

Sven Mislintat is nog steeds van mening dat er met zijn aankoopbeleid bij Ajax niet veel mis was. Dat heeft de in oktober ontslagen technisch directeur beweerd tijdens een ‘stevige confrontatie’ met De Telegraaf-journalisten Jeroen Holtrop en Marius Maurits in Duitsland. Mislintat is van mening dat drie of vier van zijn aangekochte spelers al hebben bewezen goed genoeg te zijn.

De directeur, die momenteel met Borussia Dortmund in gesprek is over een terugkeer, kocht in de zomer van 2023 twaalf nieuwe spelers voor Ajax voor 115 miljoen euro. Mislintat gaf na zijn ontslag slechts één interview aan de Duitse tak van Sky Sport. Verder vermeed hij de media.

De twee journalisten van De Telegraaf reisden met camera af naar Duitsland om Mislintat te confronteren. Na ‘een speurtocht’ werd de Duitser gevonden en op de openbare weg voor zijn woning enkele vragen gesteld.

De Telegraaf heeft een transcriptie van het korte gesprek in de maandageditie van de ochtendkrant gepubliceerd. “Zouden we je even kunnen spreken?”, openden de journalisten het gesprek. “Nee, geen kans”, antwoordde Mislintat. “Dit is privé hier, het is heel irritant wat jullie doen. KPMG gaf de antwoorden. Ik ben niet geïnteresseerd in een interview. Waarom zou ik? Het legt zich vanzelf uit.”

Mislintat is van mening dat zijn reputatie door zijn dienstverband bij Ajax geen schade heeft opglopen. “Er is niks mis met mijn reputatie. De enige die mijn reputatie kapot heeft gemaakt, is een van jouw collega's.”

De ontslagen directeur krijgt vervolgens de vraag hoe hij aankijkt tegen de huidige situatie van de Amsterdammers. “Hij (John van 't Schip, red.) speelt niet eens met spelers die wij hebben gekocht. Het is sinds september niet meer mijn werk, geloof ik. We gaan het over een paar jaar zien hoe de spelers zijn. Niet nu al.”

De journalisten spreken ook hun verbazing uit waarom Mislintat na zijn ontslag als ‘een dief in de nacht’ is vertrokken. “Jouw krant heeft een dief in de nacht van mij gemaakt. Jouw krant, een van jouw collega’s”, krijgen zij als reactie terug.

Mislintat is van mening dat drie of vier van zijn aankopen het al hebben laten zien bij Ajax. "Kijk naar mijn trackrecord, kijk naar VfB Stuttgart na vier jaar", refereert hij aan de Bundesliga-club die momenteel op een knappe derde plaats in Duitsland staat.

De Duitser is nog steeds van mening dat zijn aankopen niet het probleem bij Ajax zijn geweest. "Jij denkt echt dat de spelers het probleem zijn? En dat zegt alles. Of er andere problemen zijn? Ja, natuurlijk."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We kunnen alle namen opsommen en per speler bekijken wat ze nou hebben laten zien. Laten we dat maar niet doen, dat is te pijnlijk. En dat voor 112 miljoen. Mijn god zeg, beetje zelfreflectie heeft Mislintat ook nog nooit van gehoord. En dat nof zonder rechtsbuiten bijvoorbeeld...

12 april 2024 om 07:34

Maar aan de andere kant die lijstjes kan je toch van elke TD maken? Ik bedoel Overmars heeft goede spelers gehaald maar ook wel flops gehad wat ook aardig gekost heeft. Maar daar zijn er al spelers van verkocht die veel geld opgebracht hadden. Maar zijn voordeel was dat hij geleidelijk het teams moest vernieuwen/versterken. Mislintat heeft een heel nieuw elftal in een keer moeten aankopen/opbouwen en Ajax heeft daarbij in Eén transferwindow drie ervaren krachten laten gaan (Tadic/Blind/Klaassen). Dat niet al zijn aankopen renderen is tot daaraantoe maar is niet geheel zijn fout natuurlijk. Zijn enige fout is gewoon dat hij een selectie bij elkaar heeft gebracht die niet in balans is.

12 april 2024 om 07:44

Hij heeft wel meer fouten gemaakt toch? Werkte en luisterde afgelopen zomer totaal niet naar Steijn of de scouting bij Ajax en ging volledig zijn eigen gang. Daarnaast werd ook flink betaald voor een aantal onbekende spelers die door Mislintat voor het blok werden gezet en van zaakwaarnemer moesten wisselen om voor Ajax te mogen spelen. En naast het samenstellen van de selectie was Mislintat ook nog verantwoordelijk voor het aanstellen van de nieuwe trainer. Dat bleek dus ook geen match te zijn

12 april 2024 om 07:44

En laat dat nou net je hoofdtaak zijn

12 april 2024 om 08:22

Precies dit, als Mislintat Ziyech, Schouten, Dest, Tagliafico en Lang had gehaald dan stonden we nu gewoon 2e of 3e en dan was Tadiç misschien ook wel gebleven.

12 april 2024 om 08:31

Mislintat moest het salarishuis ook omlaag brengen. Dat was zijn opdracht waarop hij ook wordt beoordeeld, dus spelers als Ziyech zouden nooit kunnen komen. En een aantal dure ervaren krachten moesten ook gewoon gaan.

12 april 2024 om 08:36

Van dat rijtje had alleen Schouten je beter gemaakt, Ziyech en Lang zouden te veel geblesseerd zijn om wat bij te dragen. Dest alleen zou ook niet renderen. Alleen Schouten zou misschien wat rust kunnen brengen.
Echter was op het moment van binnen halen had bijna niemand gedacht dat Schouten het zo goed zou doen bij PSV en bijv. een van den Boomen zo slecht bij ajax.
Bij de bekendmaking van beide spelers waren de commentaren over beide spelers een beetje hetzelfde.

12 april 2024 om 08:50

Verbaast me soms weer, maar heb je ook bekeken dat Overmars minimaal aankoopbedrag wel terug kreeg voor de "flops"?

Op akpom en forbs na (omdat het engelse homegrown spelers zijn) krijg je toch geen goede bedragen terug ervoor?

Als je zoveel mln investeert, meer dan 110 mln dan verwacht je toch wel dat ze in de eredivisie in de top 3 terecht komen?

Ach paar opsommingen waar het zo makkelijk over gedaan wordt.

12 april 2024 om 08:50

Salarissen exclusief bonussen: Sosa 2.250 v/d Boonen 1.800 Akpon en Sutalo 1.600 Avila en Gaaie 1.000 Forbs 900 De rest tussen 600 en 250 (mikautadze). Vooral de laatste vind ik best bizar gezien de transfersom die betaald is.

Wat ik bijzonder vind aan het verhaal van Mislintat: beoordeel de spelers over 3 a 4 jaar. Maar Ajax dient er elk jaar direct te staan zoals Bayern. Dit is het beleid van Feyenoord maar dan met een budget van 30 miljoen en dan moeten de spelers er eigenlijk in het 2e jaar toch doorbreken ipv jaar 3 of 4. Spelers die er over 3 á 4 jaar staan, zijn de eigen (gekochte) jeugdspelers. Aankopen dienen er direct te staan en vullen de gaten op die de jeugdopleiding niet voortbrengt op dat moment. Hebben ze Mislintat wel uitgelegd hoe het werkt?

12 april 2024 om 09:14

@sebasjuh,

Je gaat er versteld van staan hoeveel spelers Overmars heeft gekocht waar geen winst/quitte is op gemaakt.

Ga maar eens nazoeken, zelfs de flops gingen vaak met winst de deur uit.

12 april 2024 om 09:50

Het komt niet in je op dat er ook met het oog op de toekomst is gekocht omdat men naar de jeugd keek, knakkers als Martha zag, en twijfels had bij het niveau in de jeugd?

12 april 2024 om 09:51

@Vakkie427 Dan was Ajax fluitend kampioen geworden, want dan had PSV die spelers niet gehad.

12 april 2024 om 10:01

@vakkie en vergeet die peter bosch als coach en davidson sanchez die naar ajax wilde komen

12 april 2024 om 10:08

En wellicht had je zo nog een aankoop kunnen behouden zoals Kudus.

Rulli
Dest
sanchez
Hato, Kaplan
Tagliafico
Vd boomen
Schouten
Lang
Ziyech
Brobbey
Tadic
12 april 2024 om 10:22

Dat viel mij ook meteen op, Redondo.

Mislintat heeft spelers gehaald die in een goed draaiend elftal zich echt wel kunnen ontwikkelen. Maar zij vormen nu allemaal de basis van het huidige elftal en moeten er nu staan, niet pas over 3 a 4 jaar. Ongelofelijk dat hij dat niet begrijpt.

12 april 2024 om 10:35

De davinson sanchez die bij Spurs wekelijks flaterde en nu bij Galatasaray ook niet speelt? Zou een geweldige aankoop zijn geweest als je het niveau van Utrecht nastreeft.

12 april 2024 om 11:01

Ben benieuwd waar je het salaris weg zou halen met een tadic, dest, ziyech, sanchez en taglifico.

12 april 2024 om 14:16

Tadic is niet wegbezuinigt, die ging zelf omdat hij geen vertrouwen had in de aankopen.

Maar ook al was Tadic gebleven. Dest verdient bij PSV (huur) 3.800, Lang ontvangt 1.600, Schouten 1 miljoen. Ziyech zou ook minimaal 4.000 vragen.
Salaris post is dan incl. salaris Tadic 6.500 voor deze 5 spelers 17 miljoen.
Vanuitgaande dat ook Sutalo gekomen was + 1.6 miljoen.

Je bent 13 miljoen krijt voor de 12 aangetrokken spelers nu.

Je bent dan voor 6 spelers wel 5,5 miljoen meer kwijt aan salaris. Daar staat tegenover dat je maar 50 miljoen kwijt was aan transfers.

Betreft Schouten vs v/d Boonen:
Schouten was al opgeroepen voor Oranje en kreeg veel lof in Italie. Van de Boonen stond bekend als een 13 in een dozijn voetballer die vroeger tekort kwam bij Ajax(jeugd) en via een omweg terecht kwam op het 2e Franse niveau. Na promotie een goed jaar in Frankrijk, tezamen met Spierings. Maar dat zien we ook bij Nederlandse promovendus vaak. 2e jaar is moeilijker.

12 april 2024 om 11:04

Als je op korte termijn kijkt zijn het slechte spelers maar over een paar jaar zijn ze miss beter. Deze man moest het salaris plafond inkorten en heeft voor de toekomst gekocht. Alleen was ie vergeten dat ze bij Ajax meteen moeten presteren. Dat had wel ingehouden dat er nog meer geld betaald moest worden aan salarissen en transfers. Dat het geen trainer lukt om die jongens fit en gemotiveerd te krijgen kan hij volgens mij niet veel aan doen.

Dat ze die man ontslagen hebben en niet 3 jaar hebben gewacht om te kijken hoe ze ontwikkelen.
Ook veel spelers die er alnwaren zijn niet goed genoeg dus zijn aangekochte spelers zijn niet het enige probleem. Daar heeft ie gelijk in maar het was aan hem om een degelelijke selectie neer te zetten met goede randvoorwaarden.

12 april 2024 om 08:17

Precies, dat dit het slechtste jaar van Ajax in de historie zou zijn had die ingecalculeerd? Denk ook niet dat hij bij het sollicitatiegesprek heeft gezegd, jongens dit jaar gaat he-le-maal niks worden, maar misschien over vier jaar zijn enkele spelers echt een toegevoegde waarde voor Ajax 1. Deze man heeft zich ontzettend vergrabbelt. Dacht dat een paar talenten uit verschillende landen halen genoeg was om in de Eredivisie een prima seizoen te draaien. En dan nog de bedragen die hij ervoor heeft betaald.... Weinig zelfreflectie al vind ik dit van de Telegraaf ook not done.

Walgelijk om iemand op te gaan zoeken. Waarom zoeken ze overmars niet vaker op? Dankzij hem begon dit allemaal en dankzij hem is Ajax nu het lachertje van de Eredivisie geworden. Die Mislitant heeft tenminste nog fouten op voetbal gebied gemaakt, terwijl Overmars het zo nodig vond om zijn geslachtsdeel te laten zien. Het feit dat Overmars zijn taken bij Antwerpen heeft moeten neerleggen zegt genoeg. Maar nee hoor, laten we Mislitant zo zwart mogelijk maken, terwijl deze man op korte termijn bij Dortmund aan de slag gaat.

12 april 2024 om 07:37

Aan overmars zijn tijdperk bij Ajax zou hoe dan ook toch een keer een einde komen, dus logisch dat er dan een vervanger moet komen. En die vervanger heeft er een kutzooi van gemaakt. Heel terecht dit dus

12 april 2024 om 08:16

Nee hoor. Ze hebben hem bij de telegraafvoordat hij ook maar iets had gedaan al compleet zwart gemaakt op een hele lage manier. Om nu nog een keer gelijk te gaan halen is inderdaad walgelijk. Bijna ongeacht het werk dat hij heeft gedaan. Dat hij ze uberhaupt nog te woord staat.

12 april 2024 om 08:27

Waarom alle woede op de td van afgelopen zomer? De zomer ervoor onder h2 is ook niet veel beter tegenaan? Hebben die dan wel naar de scouts geluisterd en komen daar topaankopen als bergwijn en wijndal uit voort?
De scouts voor jeugdig talent konden ook niks beter vinden dan een Martha?
Naar die scouting had dus geluisterd moeten worden?
Doordat h2 de miskopen hebben gedaan en schreuder binnen is gehaald moesten afgelopen zomer de ervaren gasten als tadic en Klaasen weg. Omdat er drastisch moest worden ingegrepen in het salarishuis

13 april 2024 om 03:18

Nou ja Ajax was nog gewoon 3e geworden vorig seizoen. Dit seizoen sta je 6e dus ondanks dat het in de zomer van 2022 ook niet best ging, was het wel veel beter dan dit seizoen. Ook omdat Ajax net aan de bekerfinale had verloren van PSV door strafschoppen. Terwijl ze dit seizoen verloren hebben van amateurs.

12 april 2024 om 08:13

En daarbij is Overmars ook (mede) degene die Ajax richting Europese top heeft gebracht. Daarnaast, de 'ondergang' van Ajax komt natuurlijk ook niet enkel door Overmars.

Dat Mislintat er uit wordt gepikt vind ik wel logisch want man wat had die man van mij nog veel langer bij Ajax mogen werken

12 april 2024 om 09:31

riomanchester, ik citeer je even: "Walgelijk om iemand op te gaan zoeken. Waarom zoeken ze overmars niet vaker op?"Als je deze zinnen nog 1 keer leest, zie je toch ook dat het heel raar is wat je zegt?! Walgelijk om iemand op te zoeken, maar waarom zoeken ze Overmars niet vaker op? Dan is het ineens niet walgelijk meer? On: Mislintat was by far niet de beste TD die Ajax had want kocht misschien wel aardige spelers in zijn ogen, maar totaal geen Ajax voetballers (op zijn vriendelijkst gezegd). Na zijn ontslag echter direct vertrokken, niks meer van vernomen. En dat trekt de Telegraaf slecht, dus die wilden zich maar weer even van hun 'beste' kant laten zien. 🤦‍♂️

12 april 2024 om 16:02

Natuurlijk! laten we Overmars (waar al op internationaal niveau karaktermoord op is gepleegd) hier ook nog even de schuld van geven…

Erg goed werk dat ze deze Duitse Direkteur hebben opgezocht om vragen te stellen. Dat is goede journalistiek van de telegraaf.. Er zit namelijk een vreemd kuchtje aan de transfers bij ajax en en hij was een echte "einzelgänger". Hij heeft een blik vol met miskopen gekocht voor een paar honderd miljoen en het zijn ook alleen maar buitenlanders... het is nu wel een grote held in rotterdam en eindhoven want de Direkteur heeft ajax flinke problemen bezorgd met zijn beleid...Steijn verdiende ook veel beter dan samen te werken met deze man...

12 april 2024 om 08:02

Ruim honderd miljoen ja.
Paar honderd miljoen verre van.

Hilarisch genoeg hebben die spelers gemiddeld ruim 10 miljoen per speler gekocht.

Dat valt vandaag de dag nogal mee.

In het algemeen gaan spelers voor een hoger bedrag weg.

Kans is nogal groot dat het uitgegeven bedrag ruimschoots wordt terug verdiend…

12 april 2024 om 08:12

Je vergeet de overige kosten als salaris, tekenkosten, belastingen en overige administratiekosten. Ik denk niet dat ajax nog veel krijgt voor deze jongens...laten sportief niet genoeg zien..

12 april 2024 om 08:30

Zelfs dan. Je geeft 100 miljoen uit, als je zoveel uitgeeft moet je gewoon mee kunnen doen met PSV en Feyenoord. Met een beetje pech kun je volgend seizoen zelfs niet mee doen door deze transferzomer. Dat kost ook miljoenen terwijl de concurrentie de miljoenen binnen haalt met cl voetbal.

12 april 2024 om 09:16

@memphisdepay,

Maar die concurrentie gaat ook in hetzelfde schuitje komen.
Spelers die niet meer voor een appel en een ei komen, spelers die flink salaris vragen.
Je gaat ook wel wat hogere bedragen krijgen voor je spelers, maar zo hoog als Ajax ga je ze niet krijgen, puur vanwege de naam die Ajax heeft en de spelers die ze hebben voortgebracht in het verleden.

12 april 2024 om 10:34

Daar gaat het toch helemaal niet om. De gaten worden gewoon kleiner zeker als je 2 of 3 seizoenen geen cl speelt en PSV en Feyenoord dat wel doen.

Ajax heeft momenteel een hoop jonge spelers maar dat wordt niks als je geen topspelers hebt. Je ziet dat het nu los zand is en de ervaren spelers gewoon niks brengen. Bergwijn, Berghuis, Sutalo, Sosa en Rulli brengen momenteel weinig tot niets. Zie dat maar is op te lossen deze zomer zeker met de problemen die er nu spelen. Had Mislintat een paar ervaren spelers gehaald dan was het niet zo uit de hand gelopen, daar ben ik van overtuigd.

Je kan misschien wel weinig verlies maken op die spelers of zelfs veel winst als er een voor veel geld gaat bijvoorbeeld Ramaj, maar je kan het geld wel maar een keer uitgeven.

12 april 2024 om 08:39

Wat is er goede journalistiek om iemand thuis lastig te vallen? Geeft wel beetje niveau van aantal supporters aan. Zoals bijv. ook mensen het normaal vinden om voor het huis van politici te gaan staan tegenwoordig......

Goede journalistiek zou zijn om met feiten te komen, concrete bewijzen te verzamelen om dat vreemde luchtje te bewijzen en het niet bij geruchten te laten zoals een ordinaire roddelkrant.

Als de Telegraaf heeft besloten je zwart te maken dan ben je echt de Sjaak. Lekker selectief, ik heb ze bij Overmars nooit met een camera ploeg voor de deur zien staan. Of 100 keer bellen om te verzoeken om een interview. Net zoals dat ten Hag tot de grond toe werd afgebrand ondanks halve finale CL en andere volgens de televaag niks fout kunnen doen. Ze kunnen beter verder gaan onder de naam prive want met onafhankelijke journalistiek heeft het weinig meer te maken.Dit allemaal buiten het feit dat mislintat er een gigantische puinhoop van heeft gemaakt.maar dat lijkt me logisch zei iemand uit amsterdam ooit

12 april 2024 om 08:58

Lekker allemaal de Telegraaf afzeiken terwijl deze Mislintat gewoon dramatisch werk heeft geleverd. En als hij dat niet ziet en zelfs beweerd dat het goed was, dan heeft hij echt een gigantische plaat voor zijn hoofd.

12 april 2024 om 09:32

Hartstikke terecht om de Telegraaf af te zeiken. Wat heeft het nou voor journalistieke waarde om zo iemand op te zoeken in Duitsland haha. Het is gewoon duidelijk dat ze erg selectief zijn in personen waar ze het op gemunt hebben.

12 april 2024 om 10:17

Man man man. We moeten niet vergeten wat voor zooitje het al was voordat Mislintat kwam en waarom ze hem zoveel ruimte hebben gegeven. Voor Mislintat was er H2 en ging de RVC zich zelfs bemoeien met het wel of niet halen van bepaalde spelers. Echt ongekend. Toen was al duidelijk dat de besluitscultuur binnen Ajax niet klopt, en dat er teveel eilandjes zijn die zelf hun beslissing door willen drukken.

Mislintat kwam en had volledige goedkeuring van de RVC. Resultaat niet super, maar die eilandjes waren er nog steeds en natuurlijk is hij zijn eigen weg gegaan, maar hij kwam al binnen bij een verrotte organisatie.

De Telegraaf moet eens kappen met van Mislintat de grote zondebok te maken. Laten ze eens echt onderzoek doen naar wat er binnen Ajax daadwerkelijk aan de hand is, en laten ze daar eens een verhaaltje over schrijven.

"de omstandigheden zaten Steijn niet mee (och arme, aandoenlijke Maurice), maar Mislintat heeft het allemaal verknoeid en de rotzooi die er al binnen Ajax was voor hij kwam doet er niet toe."

Riooljournalistiek van de bovenste plank van de Telegraaf. Wat een kwaliteitskrant. Walgelijk.Hoe je ook aankijkt tegen Mislintat; zij gaan er alleen heen om uitspraken van hem in de verkeerde context te plaatsen. Natuurlijk is het niet zo dat al zijn aankopen slecht zijn. Wellicht niet van het gebruikelijke niveau van Ajax maar zeker niet zo slecht dat ze op een gegeven moment laatste staan in de ED. Daar kwam veel meer bij kijken. Dit was eenTotaal zinloze missie.

12 april 2024 om 09:17

Nou ik ben de laatste die fan is van De Telegraaf. Maar het lijkt me in dit geval geen riooljournalistiek om een technisch directeur die er in slaagt om een club 10 jaar terug in de tijd gooien binnen enkele transferweken eens een paar kritische vragen te stellen. Iedere bord op schoot studio sport kijker had met een budget van € 112 miljoen een (veel) betere selectie samengesteld. En dat lag in dit geval een keer niet aan de trainer(s) maar aan het abominabele niveau van de gehaalde spelers en dus aan Mislintat. Dus of hij heeft het voetbalverstand van Gerard Joling of hij heeft er een ander belang bij gehad. Beide verklaringen geven reden tot het stellen van vragen.

12 april 2024 om 10:28

Dit vind ik echt onzin. Ze hebben de beste man nog net niet met pek en veren het land uitegjaagd. Mislintat kreeg van de RVC het alleenrecht om te doen wat hij wilde en dat viel niet goed binnen de organisatie. Mislintat haalde spelers, de technische mensen zagen die spelers niet zitten (al dan niet terecht), behandelden die spelers vervolgens anders, spelers kregen een deuk in hun zelfvertrouwen en voelden zich niet welkom, spelen minder en halen het moraal van de groep naar beneden. Vanaf minuut 1 hadden zij al de stempel miskoop van Mislintat aan zich kleven en dat allemaal door de Telegraaf en de verrotte cultuur binnen Ajax.

Natuurlijk is Mislintat het gezicht van de tegenvallende resultaten bij Ajax dit seizoen maar er is toch veel meer aan de hand dan enkel een paar miskopen? De Telegraaf kan beter een stukje schrijven over wat er zich echt afspeelt binnenskamers maar ik heb zo'n gevoel dat hun eigen bronnen daar niet zo goed uit komen.

Waarom moet de telegraaf "classen".
Dit is iets tussen 2 andere partijen of is de telegraaf onderdeel van Ajax.....hou op hoor.

Rioolkrant is het ook. Iemand opzoeken in zn prive sfeer is echt kansloos. Vergeet nooit weer die vliegtuigramp in Tripoli toen ze dat enige overlevende jochie ad lijn kregen voor verhaal. Ethiek is Telegraaf compleet vreemd. Foute krant

Deze reactie kan je verwachten van iemand die ongeacht zijn prestaties ineens wordt geconfronteerd op de weg voor zijn huis. Wat hadden ze dan verwacht dat hij zou zeggen: “ kom even mee naar binnen met je camera dan gaan we even een diepte interview doen en zal ik terug kijkend op mijn tijd bij Ajax mijn plus en mijn min punten met jullie analyseren en uit filteren”? Die telegraaf is weer te oppervlakkig bezig! Stap nou eens naar die directie van Ajax en pak of zoek de oorzaak bij de wortel en dat begint bij het voor de bus gooien van Overmars. Natuurlijk had die op non-actief gemoeten toen alles uit kwam wat er gebeurt was maar dat had intern moeten blijven want hij heeft daar een hele tijd zijn gang kunnen gaan en het was op kantoor allang bekent wat hij deed dus dat hadden ze bij het begin van de geruchten al moeten aanpakken dan was hij misschien niet eens zo misselijk ver gegaan. In die tijd hadden ze op zoek gemoeten naar een TD die niet alleen als taak zou krijgen aankoop en verkoop maar ook het aansturen van de scouting en overleg met voor mijn part 2 hoofdscouts en die moeten dan allemaal achter de aan te kopen speler staan of met een goed alternatief uit eigen opleiding of scouting komen. Waarom geef je je ziel van de club in handen van een man? En de verantwoordelijken daarvoor zouden allemaal het veld moeten ruimen. Ga daar nou eens graven! Maar ik denk dat er wat mensen binnen die verrote directie/RVC zitten die wat lijntjes hebben met de Telegraaf dat ze dat niet durven.. de hele affaire is misselijkmakend en de manier van afwikkelen waarin het onderzoek zo wordt ingericht dat niemand buiten Mislintat er slecht uitziet is tenenkrommend en ook voor mij als Ajacied niet te verteren doe daar eens onderzoek naar!! En niet bij iemand waarbij je wat makkelijke opendeurtjes kan intrappen dan krijg je een hoog Arno Vermeulen gehalte als Telegraaf.

Wie neemt deze roddeljournalisten nu nog serieus gaan gewoon iemand thuis opzoeken wat een sneue gasten zeg , confronteer de echte veroorzakers van dit leed die deze man de vrije hand hebben gegeven ga die proberen te interviewen . Pff

Dit "interview" laat eigenlijk maar 1 ding zien: Wat een riooljournalistiek de Telegraaf bedrijft. Hem thuis opzoeken en hem "confronteren", terwijl juist Mike Verweij en Driessen op een hele vieze wijze hun lieverdje Maurice steunde en Mislintat op werkelijk alles afvielen. Deze stakkers zijn niet meer serieus te nemen en moeten nu gezien worden als roddeljournalisten. Het laagste soort dus.

Als hij zegt dat de spelers nog beter kunnen blijken te zijn dan ze nu lijken, dan heeft hij gewoon gelijk. Zijn grootste fout is niet te zien als je per speler gaat kijken. Zijn grootste fout is dat hij niet nadacht over de samenstelling en de balans van de selectie, de balans erin, en dat hij daarbij ook geen enkele verbintenis zocht met de Ajax-cultuur en -speelwijze.

Wat dat betreft lijkt het een beetje op wat er met Kroes lijkt te zijn gebeurd. De organisatie Ajax ligt in chaos uiteen. Als je dan iemand aantrekt in een leidinggevende functie, dan zal diegene de neiging hebben zonder handschoenen wel even orde op zaken te stellen en extreme beslissingen te nemen. "het moet helemaal anders!" Dan kun je al gauw gaan denken dat je geen rekening hoeft te houden met de mensen die er al werken; die hebben immers voor die wanorde gezorgd. Is eigenlijk gewoon een beginnersfout voor managers en directeuren. Natuurlijk moet je ingrijpen als het ergens een puinhoop is, maar je moet je daarbij zeker ook verdiepen in hoe de organisatie in elkaar steekt, wat er goed aan is, en je afvragen wat je binnen je visie kunt doen door de mensen die er zijn binnen die visie vertrouwen te geven.

Misschien is de dynamiek waarin Ajax nu verkeert zelf wel het gif. Misschien ga je vanuit je eigen chaos verlangen naar een "sterke man", trek je die aan, en roept die "sterke man" vervolgens te veel weerstand op (kroes) of is zijn beleid zo "sterk" dat de club die hij voor ogen heeft belangrijker is dan Ajax zelf, waardoor zijn beleid de club meer afbreekt dan opbouwt.

Volgens mij is de oplossing ook niet dat je dan maar oudgedienden haalt. Mensen als Frank de Boer en Michael van Praag zijn misschien wel "goed", en "hebben het beste met Ajax voor", maar ze zullen ook weer juist te veel de "oude cultuur" bewaken, datgene wat nu juist tot deze wanorde heeft geleid. Wat je moet durven, is mensen halen die veel kennis hebben - van voetbal, van Ajax, van het vak dat ze uitoefenen (manager, trainer, td, directeur, etc) - die visie hebben daarin, en tegelijk qua persoonlijkheid wat meer anoniem zijn. Minder populisme, meer know how. Kroes, Mislintat, Van Praag, Van Gaal, Blind, het zijn ook allemaal mensen die met een bepaalde emotie naar buiten toe zijn gehaald, populisme dus. Ik heb veel meer vertrouwen in Marijn Beuker en Kelvin de Lang. Maak Dave Vos ook maar gewoon trainer. Daar zit in elk geval visie en talent. en tactisch vernuft bovendien. Daarnaast kent hij alle jeugdspelers al. Als je nu weer een grote naam haalt, gaat die ook weer "orde op zaken stellen" en aan de buitenwereld laten zien dat hij de "sterke man" is en duren de infighting en de chaos voort. Hetzelfde geldt op een andere manier als je een "oude bekende" haalt zoals Frank de Boer. Vergeet niet dat Frank de Boer niet succesvol was omdat hij al 4 keer kampioen geworden was. Ja, hij was óók succesvol omdat hij in competitiejaren speelde dat de hele top van de Eredivisie het slecht deed. Maar hij was het ook omdat hij erin slaagde voor zichzelf een ruimte te creëren waarin hij een beetje in de luwte kon werken. Hij ging juist niet van de daken roepen dat hij alles wel even zou veranderen. En hij was een beginnend trainer, die in feite ook gepromoot werd van jeugdtrainer naar hoofdcoach (weliswaar met twee jaar assistent bij Oranje ertussen).

Riooljournalistiek van de bovenste plank. En maar door emmeren over wat er mis is gegaan terwijl de helft vd verantwoordelijken nog gewoon er zitten... pak die aan!

We kunnen wel iedere keer onze pijlen op Sven richten, maar erger vind ik dat de club hem als nieuwkomer card blanche heeft gegeven. Dat kan de volgende keer dus weer gebeuren, dus daar moet je nu naar kijken.
De volgende nieuwe trainer of TD moet niet zomaar de portemonee kunnen legen zonder overleg met mensen die Ajax kennen. Daar gaat het mis.

Eigenlijk moet je binnen Ajax iedereen weren die banden heeft met de Telegraaf, zijn er alleen maar op uit om de club kapot te maken zelfs in de beste periodes is er niets anders dan negativiteit. Geen idee wat hun doelgroep is ook want iedereen met het kleinste beetje verstand ziet dat Mislintat niet de hoofdschuldige is maar een gevolg van.

12 april 2024 om 10:30

Vind ik ook. Als je kijkt hoeveel onrust De Telegraaf de laatste jaren rond Ajax heeft gecreëerd .. Ook op momenten dat het goed ging. Iedereen mag kritisch zijn indien nodig, maar De Telegraaf noem ik niet eens kritisch meer. Die 2 jokers proberen overal tussen te zitten en verspreiden met enige regelmaat gewoon pure onzin. Als Henderson morgenmiddag met een losse veter loopt, lees je morgenavond dat hij zijn veters niet zou kunnen strikken.

Is het raar dat ik hier de kant van Mislintat kies? Ik vind die ratten van de Telegraaf namelijk 10x zo irritant. Mislintat heeft mijn club niet in zijn eentje kapot gemaakt, al is hij wel een van de hoofdschuldigen. En hoewel zijn naam in de zwarte bladzijdes van de club staan (niet de boekhouding....), heeft hij zijn gang kunnen blijven gaan en heb ik ergens ook wel het gevoel dat hij het goed bedoelde, het pakte alleen totaal niet goed uit. Daarnaast heeft hij ook wel de absolute jackpot voor enkele spelers binnen gehaald, met spelers als Timber, Alvarez, Bassey en Kudus.

Ik ga nergens goedpraten wat Mislintat deed en hij hoeft wat mij betreft geen seconde meer in de Arena te komen, maar ik ga er ergens wel van uit dat hij goede bedoelingen had. In tegenstelling tot de bekende droeftoeters van De Telegraaf, die zelfs begonnen te janken omdat Mislintat op zijn sup in het Amsterdamse Bos zat te chillen op een vrije dag. Deze actie van andere Telegraaf leden is opnieuw beschamend. Er is niets over van die mooie krant. Vroeger ging ik speciaal naar mijn oom om de Telesport te lezen..

12 april 2024 om 11:16

Helemaal met je eens.
Ja Mislintat heeft slecht werk geleverd, gefaald. Het financiele verlies zal uiteindelijk wel meevallen als je de in en verkoop prijzen van de spelers tegen elkaar wegstreept. Misschien zelfs nog wel winst, aangezien de spelers niet zo slecht zijn zoals veel personen beweren. Het financiele verlies zal echter wel groot zijn omdat je nu weer een jaar CL inkomsten mist en het ook een wonder zal zijn als je volgend jaar wel CL haalt.
Mislintat heeft zeker gefaald in een uitgebalanceerde selectie er neer te zetten. Als een Berghuis en Bergwijn je dragende spelers moeten zijn om de jonkies bij de hand te nemen dan zat je er toch behoorlijk naast.

Wat Mislintat en vorig seizoen H2/schreuder hebben blootgelegd is dat het succes toch voornamelijk toe te schrijven was op Overmars en ten hag. De rest van de organisatie lijkt weinig toe te voegen. Mislintat heeft dan de scouting genegeerd, maar als de aanwinsten van H2 wel via de scouting gekomen zijn dan is het niveau daar toch ook wel behoorlijk bedroevend. Dat Mislintat maar ook H2 beiden over de 100 miljoen mochten uitgeven, een Bergwijn voor 31 mlijoen en een Satulo voor 24 mlijoen dan mogen is eigenlijk schandalig. Daar mag de RVC ook wel de verantwoordleijkheid voor gaan nemen.
Maar ook als je ziet welke spelers er nu vanuti de jeugd worden bijgehaald en het elftal wat in de KKD speelt, dan heeft de scouting daar toch ook behoorlijk gefaald.

Dit is toch te triest voor woorden. Voor iemand zijn woning, wat gewoon prive is, een ‘interview’ lopen doen. Die Mike Verweij kan het niet eens zelf die lafaard maar stuurt serieus een van zijn collega’s gewoon daar naar toe. Dit is echt het dieptepunt gewoon.

Ik beschouw Mislintat als het slechtste dat Ajax in tientallen jaren is overkomen. Maar ik zeg er meteen achteraan: die hele kliek op het pluche bij Ajax heeft hem ook zijn gang maar laten gaan. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat een deel van diezelfde mensen daar nog steeds zit. Geen enkele zelfreflectie, geen verantwoordelijkheidsgevoel. En tenslotte vind ik het ook gewoon hufterig gedrag van die Telegraafmannetjes dat ze die Mislintat gewoon thuis opzoeken en hem zonder afspraak denken te mogen bevragen. Ik zou uberhaupt helemaal nergens op geantwoord hebben als ik hem was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren