Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De miljoenen kwamen binnen, maar niemand bij PSV is wakker geworden’

Laatste update:

PSV won slechts twee van de laatste tien officiële wedstrijden en moet woensdagavond vol aan de bak in de Champions League tegen Atlético Madrid. Het zijn geen makkelijke tijden voor Phillip Cocu aan het roer van de kampioen van 2014/15 en 2015/16. Aad de Mos zou ervoor kiezen om de boel een beetje op scherp te zetten. De trainer in ruste zou in Madrid enkele jonge voetballers een kans in het eerste geven.

/

"Zoals Dante Rigo, die het erg goed doet bij Jong PSV. Of Sam Lammers. Waarom niet?", vraagt De Mos zich openlijk in het Algemeen Dagblad af. Hij verwijst naar Ismail Aissati, die op zeventiende voor PSV in de Champions League tegen AC Milan debuteerde. Volgens De Mos is Atlético juist de ideale tegenstander. "Als je weinig wint, is het ook wel eens lekker als je een wedstrijd speelt waarin je niets te verliezen hebt."

"Zaterdag tegen ADO Den Haag heeft PSV alles te verliezen, maar tegen Atlético niet. Iedereen is bovendien gemotiveerd en Atlético is ook niet in goeden doen.'' Het team van Diego Simeone verloor drie van de laatste vier LaLiga-duels. In de optie van De Mos is PSV vergeten om door te selecteren. De tevredenheid na twee kampioenschappen is overgeslagen op de leiding, zo stelt hij. "De miljoenen van de Champions League kwamen wel binnen, maar niemand is wakker geworden. Sportief gezien hebben ze het niet geweldig gedaan. Oleksandr Zinchenko, Daniel Schwaab en Siem de Jong zijn geen voltreffers. Het zou me verbazen als ze in de winterstop niets deden.''

Op welke plaats eindigt PSV dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zo Aadje! dat is verassend, want ik heb je de laatste maanden niet op een goede uitspraak kunnen betrappen, maar hierin heb je helemaal gelijk. En zeker de zin "als je weinig wint, is het ook wel eens lekker als je een wedstrijd speelt waarin je niets te verliezen hebt."

22 november 2016 om 07:51

Van mij mag Cocu Luuk wel wat rust gunnen en beginnen met Lammers of Piroe dat schijnt ook een talentje te zijn voor de spits positie en idd Rigo lekker laten beginnen lijkt me prima

22 november 2016 om 08:22

Piroe? Alsjeblieft zeg, ga geen dingen roepen als je de jeugd nooit ziet spelen. Piroe speelt bij O19 vaak niet eens in de spits omdat ze daar ook al Scamacca hebben. Ik heb sowieso mijn twijfels of Piroe ooit het eerste gaat halen, ik vind hem zeker niet bij de beste van O19 horen.

22 november 2016 om 08:57

Piroe deed het bij Feyenoord in de C1 anders ontzettend goed. 46 goals in een seizoen dacht ik. Weet alleen niet hoe hij zich verder heeft ontwikkelt de afgelopen jaren.

22 november 2016 om 10:49

Ja hij is ook niet slecht, maar nu absoluut niet klaar voor het eerste moet zich nog flink ontwikkelen en ik betwijfel dus of hij zich uiteindelijk voldoende ontwikkeld om door te breken bij PSV.

Ik snap ook niet dat Luuk de Jong wekelijks de volste vertrouwen houd.
Laat hem een keer ernaast en begin idd eens met een Lammers in de spits. Luuk heeft het op moment niet en nu zie je hem week in wek uit worstelen.
Leuk dat het je aanvoerder is maar die is ook niet heilig en heeft nu toch al wel heel veel krediet gehad.

22 november 2016 om 08:04

Als je een fitte Locadia in de selectie had, stond Luuk de Jong er nu naast. Locadia is echter niet fit. Lammers wel, maar het is nogal een grote beslissing om je aanvoerder die zich twee seizoenen bewezen heeft te slachtofferen voor iemand die het leuk doet in de Jupiler League.

22 november 2016 om 08:19

Ja Locadia had echt niet op een slechter moment geblesseerd kunnen zijn. Al heeft het gebrek aan scherpte bij de Jong misschien ook wel te maken met gebrek aan concurrentie door de blessure van Locadia.

22 november 2016 om 10:42

Nee, als Locadia fit was stond hij linksbuiten en zou de Jong nog steeds mogen prutsen in de spits. Cocu heeft de ballen niet op zijn aanvoerder er af te halen

22 november 2016 om 13:48

Het kan goed uitpakken. Dolberg heeft volgens mij niet of amper in jong Ajax gespeeld en is de revelatie van de Eredivisie. Ik vind Lammers een groot talent.

Hahaha niet eens zo lang geleden roemde men psv over hun keuze voor ervaring op Europees niveau. Nu toch maar broekkies een kans geven? En laat me raden zodra de talenten en niks van bakken zijn ze zogenaamd overschat. Men waait hiero echt met de wind mee....

22 november 2016 om 07:58

Welkom in de voetbalwereld. Daar wordt alles beoordeeld op de laatste 5 wedstrijden.

22 november 2016 om 08:07

Dat klopt. Nu is Ajax de bom, over 3 weken kan PSV dat weer zijn en is Luuk de Jong de spits die Ajax gekocht had moeten hebben, want wie is er nou zo stom om het te gokken op jonge spitsen? Hahah, het kan nog alle kanten op. We gaan zien hoe het loopt en gedurende die periode zal de media lekker over alles goedkoop proberen te scoren. De blaadjes, programma's, apps en sites moeten toch gevuld worden

22 november 2016 om 08:18

Toch snap ik niet dat sommige mensen zo verbaasd zijn over de Jong hoor. Het is niet voor niks dat er nauwelijks interesse was ondanks zijn vele doelpunten de afgelopen jaren. Afgelopen seizoen heb ik me ook echt al vrij regelmatig kapot zitten ergeren aan zijn spel, toen kopte hij er alleen wel nog af en toe een in.

22 november 2016 om 08:56

Ik vond de Jong ook nooit een geweldige spits, maar ik had ook niet verwacht dat hij zo ver zou terugzakken dit seizoen.

22 november 2016 om 09:27

Ik denk dat niemand ooit kapot was van de voetballende kwaliteiten van De Jong. Hij stond alleen altijd goed om die bal erin te werken, en daarvoor heb je een spits in je team. Nu zijn goals wegvallen, gaat wellicht meer opvallen wat hij allemaal niet kan, maar op de goals na is hij niet veel anders dan vorig seizoen.

22 november 2016 om 09:30

Nee dat ook niet inderdaad, uit vorm zijn kan ook voor komen maar ik vind het vooral kwalijk dat hij de schuld bij alles en iedereen behalve zichzelf zoekt.

22 november 2016 om 08:55

In principe is de waan van de dag ook de goede. Je kan niet 1 keer een idee invoeren en daar consequent aan vasthouden. Het zou ook een rare gedachte zijn als dat wel zo zou werken.
Dan hoef je nooit aan te passen.

Neem nu bijvoorbeeld Ajax. Er moest gekocht worden en niet alles met eigen jeugd. Nu is er gekocht, wordt er gewonnen. Is het kritiek weer dat er weinig eigen spelers zijn.

Bij PSV was het goed dat er veel ervaring liep en was Luuk de Jong klaar voor een stap hogerop. Nu loopt de ervaring op laatste benen en kan de Jong er niks van. Er is in positieve en negatieve situaties altijd wat te zeuren. Waan van de dag werkt twee kanten op helaas.

Voorbeeld Schone mocht van mij vorig jaar wel eruit en weg. Ik werd soms gek van die gozer op rechtsbuiten of 10. Nu vind ik hem weer zeer goed en belangrijk als Cvm. Het is helaas ook bij mij zelf zo merk ik soms.

22 november 2016 om 09:28

@jdg84

Je schrijft: "in principe is de waan van de dag ook de goede. Je kan niet 1 keer een idee invoeren en daar consequent aan vasthouden. Het zou ook een rare gedachte zijn als dat wel zo zou werken. Dan hoef je nooit aan te passen".

Ik vind dat een vrij kinderlijke reactie omdat het feit dat er een bepaald idee of gedachte achter je beleid zit, natuurlijk niet betekent dat je het niet aan zou kunnen passen. In een beleidsplan wordt niet alles op detailniveau vastlegt, maar worden alleen de kaders aangegeven waarbinnen de uitvoerders van dat beleid moeten manouvreren. Er is derhalve genoeg ruimte voor aanpassingen zolang je de grenzen maar niet overschrijdt. Beleid naar de waan van de dag is hap snap beleid waar geen enkel idee achter zit en dat derhalve nooit voor continuiteit zorgt. In de praktijk betekent dat bijvoorbeeld dat je spelers koopt die je niet nodig hebt, waardoor je binnen de kortste keren met een veel te grote selectie zit en de loonkosten en dus ook de totale uitgaven uit de hand lopen. Het gevolg daarvan is kapitaalvernietiging en een verliesgevende begroting waardoor het voortbestaan van de club in gevaar kan worden gebracht.

Beleid naar de waan van de dag heeft Feijenoord zowel financieel als sportief op jarenlange achterstand geworpen, terwijl PSV de hulp van de gemeente Eindhoven nodig had om een dreigend faillissement af te wenden. Ajax stond er net zo slecht of wellicht zelfs slechter voor dan de twee andere topclubs en heeft de dans alleen kunnen ontspringen omdat de club over de beursgelden kon beschikken om de verliezen mee af te dekken. Beleid dat is ingesteld naar de waan van de dag is dan ook hetzelfde als wanbeleid.

Ajax en Feijenoord hebben de afgelopen jaren uitstekend beleid gevoerd dat volledig was afgestemd op de eigen jeugdopleiding. Daarmee hebben de bestuurders de clubs weer op de rails gekregen en financieel gezond gemaakt. Het is echter tekenend voor het opportunistische voetbalwereldje dat betreffende clubs, nu ze de zaak weer op de rit hebben, terug vallen op oude gewoontes en het beleid dat zo succesvol is geweest weer overboord gooien en weer inrichten of uitvoeren naar de waan in plaats van voort te borduren op waar beide clubs in uitblinken, nl het opleiden van jeugdspelers. En dat is dus een gemiste kans.

22 november 2016 om 10:17

Je verhaal klopt volledig en is geen speld tussen te krijgen. Maar ik heb het niet over beleid. Ik noem een idee. Dat is meer voor mij wat er op het veld gebeurd en staat. Dat kan je niet vooraf een vastgesteld elftal kan neerzetten en dat maar laten staan.

Ik snap de verwarring door het voorbeeld, maar die was meer om aan te geven dat er altijd wat te zeuren is. Als het links gaat, moet het rechts en gaat het rechts, moet het rechtdoor. Verder volledig eens met je stuk hoor, ik bedoelde alleen iets anders.

22 november 2016 om 18:20

Schwaab zinchenko en Siem de jong zijn geen voltreffers. Feit dat kwalitatief minder is... Willems en de jong uit vorm, locadia wordt toch wel gemist

En dat PSV zo goed was Europees en volwassen speelde was met name vorig jaar in de CL. Onder andere met Bruma en later van ginkel

Achteraf gezwets. PSV moest alleen Bruma en Van Ginkel vervangen en hebben dat gedaan met Schwaab en Ramselaar, die in mijn ogen beide wel gewoon voldoen. Daarnaast werd PSV door menigeen als grote kanshebber voor de titel gezien, inclusief Aad de Mos, dus toen was het wel nog hosanna wat hem betreft en nu hebben ze zitten slapen? Niemand zag aankomen hoe het nu gaat en persoonlijk denk ik dat ze er ook wel weer bovenop komen. Het is vooral even volhouden tot de winterstop en dan fris de tweede seizoenshelft in met hopelijk enkele spelers die weer terugkomen van een blessure.

22 november 2016 om 08:13

Isimat is in principe de vervanger van Bruma en inderdaad achterin staat het gewoon beter dan vorig jaar. En ik vind Ramselaar ook voetballend beter dan v Ginkel.

22 november 2016 om 09:34

helemaal mee eens.
Het heeft echt puur te maken met een aantal spelers die absoluut hun niveau niet halen.
Willems, De jong, Guardado, Pereiro (heeft het nog nooit echt laten zien constant te zijn), Narsing, bergwijn (heeft het ook nog niet om basis speler te zijn).
Eerste wedstrijden was het nog wel goed, waaronder tegen atletico.
Hendrix en Locadia worden wel echt gemist.

22 november 2016 om 09:40

Ja, ik zie de mindere prestaties vooral in het feit dat er een paar spelers geblesseerd zijn (locadia), enkele ervaren krachten minder presteren (guardado en De Jong) en dat de kwantiteit van de selectie minder is geworden.. Vorig jaar hadden ze nog een Lestienne, Isimat of Schaars of Maher op de bank zitten. Nu zijn die of weg of basisspeler geworden...

22 november 2016 om 10:10

Precies. Bovendien heeft PSV wel degelijk klappers gemaakt. Het verlengen van Luuk de Jong is zeker een klapper. Die was ontzettend belangrijk tijdens de afgelopen twee jaar. Dat hij nu geen pepernoot raakt, doet daar niets aan af. Verder is Ramselaar een hele goede aankoop. Jong, veel talent maar ook nu al een kwalitatief goede speler. Daar gaan ze zeker nog plezier aan beleven. Het was altijd al het plan om Isimat-Mirin de opvolger te laten zijn van Bruma, dus Schwaab als ervaren man daar achter is ook heel logisch. Ten slotte is het verlies van Lestienne opgevangen door Bergwijn door te schuiven en Maher is vervangen door Siem de Jong.

Elke aankoop is logisch en de selectie is gewoon prima op orde. Het is alleen wat lastig voetballen als je hele middenveld geblesseerd is en de spelers die wel fit zijn toevallig ook uit vorm zijn. Ik vind de kritiek enorm overdreven. Het ruikt verdacht veel naar scorebordjournalistiek. PSV komt wel weer terug, Mmw.

Tja dit is wel heel makkelijk gezegd toch. Tov vorig seizoen missen ze Bruma, Lestienne en v Ginkel. Bruma wordt gewoon uitstekend vervangen door Isimat, achterin ligt echt het probleem niet. Lestienne deer nauwelijks mee en voor v Ginkel hebben ze Ramselaar die in mijn ogen voetballend ook gewoon beter is. Ik denk dat ze met name Locadia en Hendrix missen nu, maar goed je kunt van te voren ook nier weten wie geblesseerd raakt. Al had iedereen wel op voorhand kunnen zien dat ze wat krap zitten in de buitenspelers, die hadden ze wel een mogen halen.

Wie is PSV nu helemaal kwijtgeraakt? Van Ginkel en Bruma (en vooruit een bijna niet spelende Lestienne). Met Ramselaar is Van Ginkel goed vervangen, met Schwaab is Bruma niet helemaal vervangen maar Isimat een plek doorgeschoven (en verdediging is niet echt het probleem zou ik zeggen). Probleem is gewoon dat de groep of uit vorm is, chemie mist na 2 jaar of er massaal wat minder zin in heeft dan vorig jaar. Dat heeft weinig te maken met kwaliteit van aankopen en meer met kwaliteit van de coach en de spelersgroep zelf. Ik geloof er niet in dat De Jong, Willems, Guardado (maar ook bijvoorbeeld Pereiro en Propper) ineens geen pepernoot meer kunnen raken. Dat zit echt tussen de oren.

22 november 2016 om 10:12

Het zit ook tussen de oren, de drive ontbreekt. Dat komt omdat ze bijna allemaal al 2 keer kampioen zijn geworden en de honger onbewust iets minder is. Vers bloed had dit aan kunnen zwengelen. Vergeet echter niet dat er ook constant een paar basisspelers geblesseerd zijn.

22 november 2016 om 12:00

Misschien is de chemie uitgewerkt tussen Cocu en de ploeg (zie Frank de Boer). Debk niet dat Cocu dit op de rails krijgt. Het is gewoon crisis in Eindhoven.

De miljoenen kwamen binnen, maar niet elke euro die binnenkomt kan je uitgeven aan spelers. Verbaasd mij toch altijd weer dat mensen zich daar zo blind op staren. Zelfs mensen uit die wereld zelf moeten toch beter weten. Dit is gewoon populistisch geschreeuw.

Weer gelul van de Mos als psv bovenaan had gestaan was erniets aan de hand geweest. Als Luuk er een stuk of 10 a12 in had gelegd had Lammers het niveau nog niet aangekund.

PSV kan het zich niet permitteren om alvast een dozijn spelers erbij te halen zonder dat er iets verkocht is. je moet ook naar je loonkosten kijken. Ik denk dat Brands graag had gezien dat er afgelopen zomer volop interesse was geweest voor een Willems of Narsingh. Nu speel je met nagenoeg hetzelfde team en stilstand is achteruitgang. Er moet vers bloed bij.
Aad neem ik al jaren niet serieus.

Die anghaast Cocu zal dit nooit doen. Die blijft spelers opstellen die niet in vorm zijn.

afgelopen jaar was het bij PSV al niet meer zo geweldig, alleen de resultaten en het feit dat Ajax het kampioenschap liet liggen verbloemden de matige resultaten i.v.t. het voorgaande jaar.
Daarnaast werd Luuk in Nederland de afgelopen twee jaar geroemd als de beste spits van de ED, wat naar nu blijkt niet zo is...
Heb het vermoeden dat PSV is vergeten in de breedte de kwaliteit omhoog te brengen. Ze hebben gelijkwaardige vervangers gekocht maar geen "betere" spelers. Aangezien Feyenoord en Ajax wel duidelijk verbeterd zijn, staat PSV nu (voor mij) logisch op de derde plaats.
Denk dat Ajax sowieso de breedste kwalitatief goede selectie heeft, zij kunnen de meeste blessures e.d. denk ik het beste opvangen.

Volgens mij moet de winterstop nog komen en heeft Aad het over "deden" wat de verleden tijd van doen is.....
Of bedoelt hij ze deden het in de zomerperiode niet goed en ze moeten het in de winterstop herstellen...
Naast Leo Beenhakker en wijlen Johan Cruijff heeft Aad ook zijn eigen taaltje.

De onverwachte titel heeft gecamoufleerd dat PSV had moeten doorselecteren en vooral het gebrek aan creativiteit had moeten aanvullen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren