Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Ligt en De Jong helpen Ajax aan hoge plek op lijst van beste handelshuizen

Laatste update:

De verkoop van onder meer Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong legt Ajax geen windeieren, zo blijkt uit cijfers van Transfermarkt. De Amsterdammers hebben de afgelopen vijf seizoenen opgeteld een transferwinst behaald van 212,9 miljoen euro. Daarmee staat de kampioen van de Eredivisie op de vierde plek als het gaat om clubs met de grootste transferwinsten sinds 2014.

Ajax gaf de afgelopen vijf jaar 177,7 miljoen euro uit aan nieuwe aankopen. De duurste daarvan zijn Daley Blind (16 miljoen euro), Quincy Promes (15,7 miljoen euro) en Edson Álvarez (15 miljoen euro). Daartegenover staat maar liefst 390,6 miljoen euro aan transferinkomsten. Dat is vooral te danken aan Matthijs de Ligt (75 miljoen euro), Frenkie de Jong (75 miljoen euro) en Davinson Sánchez (40 miljoen euro).

Er zijn drie clubs die het nog beter deden op de transfermarkt dan Ajax. Zo staat Benfica op de eerste plek met een winst van 527,5 miljoen euro. De 707,3 miljoen euro aan inkomsten zijn voor een groot deel toe te schrijven aan João Félix, die deze zomer voor 126 miljoen euro naar Atlético Madrid vertrok. Ook Ederson en Axel Witsel (beiden 40 miljoen euro) brachten veel geld in het laatje. Benfica gaf zelf 180,1 miljoen euro uit aan nieuwe spelers, waarvan Raúl Jiménez, die in 2015 voor 22 miljoen euro overkwam van Atlético, de duurste was.

Ook nummer twee AS Monaco geldt als een succesvol handelshuis. De Monegasken noteren een winst van 359,4 miljoen euro over de afgelopen vijf seizoenen. Uitgaande transfers van onder anderen Kylian Mbappé (135 miljoen euro), James Rodríguez (75 miljoen euro) en Thomas Lemar (70 miljoen euro) hielpen les Rouge et Blanc aan een omzet van 865 miljoen euro. Zelf gaf Monaco 505,6 miljoen euro uit aan onder meer Gelson Martins, Aleksandr Golovin en Keita Baldé (allen 30 miljoen euro).

Plek drie op de lijst van succesvolste handelaars is voor FC Porto, dat de afgelopen vijf jaar een winst van 235,9 miljoen euro op spelers maakte. De 471 miljoen euro aan omzet is vooral te danken aan de transfers van Éder Militão (50 miljoen euro), Eliaquim Mangala (45 miljoen euro) en André Silva (38 miljoen euro). De 235,1 miljoen euro die uitgegeven werd ging naar onder anderen Óliver Torres, Giannelli Imbula (beiden 20 miljoen euro) en Vincent Aboubakar (12,3 miljoen euro).


Top tien meeste transferwinst sinds 2014



CLUB UITGEGEVEN ONTVANGEN WINST
Benfica 180,1 miljoen euro 707,3 miljoen euro 527,5 miljoen euro
AS Monaco 505,6 miljoen euro 865,0 miljoen euro 359,4 miljoen euro
FC Porto 235,1 miljoen euro 471,0 miljoen euro 235,9 miljoen euro
Ajax 177,7 miljoen euro 390,6 miljoen euro 212,9 miljoen euro
Red Bull Salzburg 47,9 miljoen euro 258,8 miljoen euro 212,9 miljoen euro
Olympique Lyon 239,7 miljoen euro 380,3 miljoen euro 140,7 miljoen euro
Genoa 164,3 miljoen euro 293,2 miljoen euro 128,9 miljoen euro
Shakhtar Donetsk 55,6 miljoen euro 172,9 miljoen euro 117,3 miljoen euro
Sporting Portugal 156,6 miljoen euro 267,4 miljoen euro 110,8 miljoen euro
Athletic Bilbao 73,9 miljoen euro 181,0 miljoen euro 107,1 miljoen euro

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik moet zeggen dat ik een veel grotere marge had verwacht dan deze 35miljoen.

21 juli 2019 om 19:06

De marge is dan ook niet 35 miljoen, maar 212,9 miljoen. Even goed lezen 😉

21 juli 2019 om 19:12

VZ heeft zelfs een tabel onderaan neergezet xD

21 juli 2019 om 19:16

Hoe kom je uit op 35 miljoen???

21 juli 2019 om 19:33

Uitgegeven 177 miljoen, winst 212 miljoen. Hij had waarschijnlijk de inkomsten van 390 miljoen gemist en dacht dus zo dat die 212 miljoen de inkomsten van Ajax was. Dan kom je uit op 35 miljoen.

21 juli 2019 om 23:50

Dank! Ik vroeg het me serieus af, maar dat kwam doordat ik wel de 390 miljoen had gezien.

Echt heel knap, met name dat ze bovendien ook nog de halve finale hebben gehaald. Ondanks het verkoop van de sterkhouders. In de Premier League is er maar 1 team dat de afgelopen 5 jaar winst heeft geboekt op de transfers (Norwich), en City draaide bijna 600 miljoen verlies op transfers. Wat een geld.

21 juli 2019 om 19:17

Nee, de halve finale is gehaald met de sterkhouders. Nu zijn de sterkhouders weg en zullen we zien hoe dit seizoen uitpakt.

21 juli 2019 om 19:24

De verkoop van sterkhouders is natuurlijk niet iets van deze zomer... Dit onderzoekje gaat over een periode van 5 jaar waarin Ajax structureel zijn beste spelers verkoopt en ondanks dat zijn we halve finalist in de Champions League geworden.

21 juli 2019 om 19:29

Ik vind dat in 18/19 geen sterkhouders zijn verkocht. Daardoor blijft een team dus 2jr bijelkaar, met gerichte aankopen erbij, want betekend dat ze goed ingespeeld zijn. Nu zijn in ieder geval al 2 sterkhouders verkocht, kijken wat voor team er nu staat.

21 juli 2019 om 20:02

Kluivert had dat seizoen een behoorlijk aantal wedstrijden en geldt als een enorm talent. Is geen verlies als met de ligt en de jong, maar bijns elke club in de PL of LaLiga had hem kunnen behouden.

21 juli 2019 om 20:10

Hij speelde een groot aantal wedstrijden maar was zeker geen sterkhouders. In het team van afgelopen seizoen vond ik bijvoorbeeld een Schone ook geen sterkhouder hoewel hij wel een groot aantal wedstrijden speelde. Kluivert vond ik ook zeker geen sterkhouder. Hij was een van de 11 als hij speelde.

21 juli 2019 om 21:56

Ja, als Kluivertje was gebleven hadden we die achterlijke 17 miljoen voor Promes niet uit hoeven geven

Ik zie dat als een enorm verlies

Die kan je volgend jaar nog niet voor 10 miljoen meer kwijt

Vuilnisbak materiaal

21 juli 2019 om 22:46

Dit is echt bullshit, Tadic is gehaald als vervanger van Kluivert en Promes is gehaald als extra optie voorin en als eventuele vervanger van Neres/Ziyech. Ik snap niet hoe je überhaupt die link kan leggen terwijl Kluivert al een heel seizoen weg is en totaal niet gemist wordt.

22 juli 2019 om 10:47

Als Kluivert was gebleven hadden we Tadic nooit gehaald, dus achteraf gezien is het heel mooi geweest dat hij wegging.

21 juli 2019 om 20:18

Wat ik daarnaast heel knap vind is Portugal! Drie ploegen in de top 10! Als we met Feyenoord en PSV ook zo ver komen zou het mooi zijn.

21 juli 2019 om 20:26

Dat komt door de hoge afkoopsommen.

21 juli 2019 om 21:57

Hahaha ja natuurlijk komt het daardoor. Ajax staat ook 4e door de hoge afkoopsommen.

22 juli 2019 om 09:00

Dat begrijp ik ook wel haha.

Maar gaat erom hoe ze dat doen. De portugese competitie is in principe net zo groot/klein dan de nederlandse. Kijkend naar aantal inwoners. Of Belgie, alleen krijgen zij het voor elkaar om ze goedkoop in te kopen, goed op te leiden en vervolgens duur door te verkopen.

Ik kan me best voorstellen dat er een link is met Brazilie ivm de taal en dat het feit dat ze naast Spanje zitten ook een hulp is, maar dit zou je ook kunnen zeggen voor Nederland naast Duitsland.

Ik vraag me dus af hoe dit komt en wat zij doen dat dit mogelijk maakt.

22 juli 2019 om 10:50

Lagere belasting en leefkosten is hoger effectief salaris. Fanatieke aanhang met een paar rijke gasten die er geld in stoppen. En natuurlijk is Portugal gewoon veel chiller om te wonen qua klimaat dan NL.

Dit mag je voor een groot deel op het conto van Overmars schrijven. Wat heeft hij de afgelopen jaren (enkele missers daargelaten, maar welke TD heeft dat niet) een heerlijk aan -en verkoopbeleid gevoerd. Niet alleen op sportief vlak staan we weer op de kaart, maar ook op financieel vlak is Ajax nu supergezond.

21 juli 2019 om 19:18

Vergeet Bosz, Keizer, Ten Hag en Van der Sar niet. Je weet wel de coaches die echt iets doen met het talent, spelers beter maken en de tactiek bepalen tijdens de wedstrijd. En Van der Sar die alle commerciële activiteiten en contracten regelt.

Wie is trouwens hoofd jeugdopleiding van De Toekomst en doet hij het beter dan Jonk?

21 juli 2019 om 19:26

Doet het beter dan Jonk? Daar is echt nog niks over te zeggen. Dat kunnen we pas over enkele jaren concluderen. Opleiden is niet iets dat afhankelijk is van één of twee jaar. Daar gaat minstens 5 jaar inzitten voordat we daar iets over kunnen zeggen.. Jonk die zorgde in ieder geval voor een uitstekende lichting die aan de basis lag van de successen de afgelopen jaren.

21 juli 2019 om 20:15

Lees zijn reactie eens. Hij stelt de vraag of hij het beter doet als Jonk. Hij maakt geen statement.

21 juli 2019 om 20:33

Hij geeft toch ook een antwoord met een onderbouwing dat hier nog niets over te zeggen valt.

21 juli 2019 om 21:10

Hij begint zijn reactie letterlijk met; "Doet het beter dan Jonk?". Daar kun je uit opmaken dat hij het verkeerd heeft gelezen en denkt dat Onlogisch beweerd dat de nieuwkomer het beter doet als Jonk.

21 juli 2019 om 21:43

Dat klopt, ik had het verkeerd gelezen. Excuses voor mijn eerste zin, die was misplaatst. Hopelijk is de rest van mijn reactie een beetje een antwoord op de vraag.

21 juli 2019 om 21:54

De rest van je reactie was helemaal prima hoor! Met je eens ook daarover.

22 juli 2019 om 00:20

Ik moest het zelf ook een paar keer lezen. Mijn fout!

Geweldige winstmarge voor Ajax en erg knap voor een Nederlandse club om zulke cijfers te halen. Veel respect voor Overmars want hij verdiend echt een groot deel van de credits. 180 miljoen uitgaven voor een Nederlandse club in de afgelopen 5 jaar is ook niet mis. Vergeleken met PSV en Feyenoord is dit bijvoorbeeld wel ontzettend veel dus het is ook niet raar dat ze nu zoveel beter zijn, wel maar 1 keer kampioen geworden in die periode dus het is wel zaak dat Ajax dit gaat voortzetten en meer prijzen gaat pakken!

21 juli 2019 om 19:18

Eens vwb Overmars. Alle credits voor hem. Maar behalve het kampioenschap heeft Ajax ook de finale van de EL en de halve finale van de CL gehaald. En laten we eerlijk zijn, van de laatste twee had niemand in Nederland verwacht dat dat nog een keer zou gebeuren.

22 juli 2019 om 10:42

Kyle66, daar heb je inderdaad gelijk in, finale EL vind ik eerlijk gezegd niet heel bijzonder meer als ik de ontwikkeling van Ajax zie. Een Celta de Vigo haalde ook een halve-finale net als Eintracht en zo kan ik wel even doorgaan. Buiten Lyon ook nou geen geweldige tegenstanders getroffen. Blijft een knappe prestatie maar zeker niet onmogelijk. AZ is het zelfs gelukt om een kwartfinale te halen. Die halve finale CL had inderdaad niemand aanzien komen en is echt een hele knappe prestatie. Feit blijft wel dat elk jaar bijna 40 miljoen uitgeven gewoon erg veel is voor een Nederlandse club..

21 juli 2019 om 19:19

Ik vind 180mil in 5 jaar echt bizar veel voor een Nederlandse club! Dat is gemiddeld 36mil per jaar. Bedenk wat de mogelijkheden zouden zijn geweest als we elk jaar 36mil mochten uitgeven!

Echt heel mooi om te zien en hier verdiend Overmars ook echt wel de credits voor.

Toen hij binnenkwam was het gewoon een zooitje bij Ajax en de eerste 4 à 5 jaar heeft hij alles van zijn voorgangers moeten opruimen, waardoor Ajax weinig ruimte had om echte goede investeringen te doen en waar toen spelers als Sanogo, Zimling, Sana, Hoesen, Duarte, Moisander, Gudelj, etc. werden binnengehaald, daar worden nu spelers als Ziyech, Sã¡nchez, Neres, Tagliafico, Promes, Blind en Tadic binnengehaald.

Natuurlijk heeft Overmars met o.a Cassierra, Orejuala, Zimling, Sanogo, Magallã¡n (wil hem niet afschrijven, maar het ziet er niet goed uit voor hem nu Álvarez ook in aantocht is), Bandã© (tot dusver), van der Hoorn, Bojan, Cuenca, etc. miskopen binnengehaald, maar welke directeur voetbalzaken heeft dat niet?

Ik verwacht dat binnen nu en éã©n jaar spelers als van de Beek, Neres, Ziyech, Onana en Tagliafico de volgende spelers zullen zijn die Ajax miljoenen op zullen leveren en voordat er weer reacties komen dat Onana en Tagliafico een opgewaardeerd contract hebben gekregen en dus sowieso nog minimaal éã©n seizoen blijven: ja, ik schrijf ook binnen nu en éã©n jaar.

21 juli 2019 om 19:19

Hoe kan je Bandé op het lijstje zetten als die nog niet 1 wedstrijd heeft kunnen spelen? En sommige van die spelers die je opnoemt waren gehuurd.

21 juli 2019 om 19:23

Dat is juist het probleem met Bande, dat hij nog geen wedstrijd heeft gespeeld. Niemand weet wat zijn ideale positie is in dit Ajax en nu al berichten van afschrijven werken niet in zijn voordeel.

21 juli 2019 om 19:29

Dat hij nog niet 1 wedstrijd heeft gespeeld, ligt natuurlijk niet aan zijn talent. Wat ik bedoel te zeggen, is dat hij nog niet afgeschreven kan worden zolang hij niet heeft gespeeld. Misschien speelt hij wel de sterren van de hemel en misschien faalt hij. Maar op dit moment is het Schrödingers kat.

21 juli 2019 om 19:32

Daarom schrijf ik ook tot dusver achter Bandé. Hij zal vast wel talent hebben, maar heeft tot dusver veel pech met blessures en dat is gewoon een vergelijkbare situatie als die Romero bij PSV (die inmiddels weer verhuurd is aan zijn oude werkgever door PSV).

22 juli 2019 om 06:20

Het blijft hoe dan ook onzinnig om Bande in deze context (het functioneren van Overmars) aan te kaarten. Met de kennis van toen had Overmars onmogelijk kunnen weten dat het zo zou lopen.

21 juli 2019 om 19:22

Ik weet het niet hoor met Ziyech. Hij heeft zich rondom transferperiodes altijd bijzonder rustig gehouden, en mocht dan ook altijd voor een vriendenprijs worden verkocht. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij deze zomer nog verkocht wordt; het is echt belachelijk rustig rondom hem. Volgende seizoen is hij dus gewoon weg voor 25mil ipv de 35-45mil wat er in de media werd geschreven.

21 juli 2019 om 20:13

Maar zijn het echt allemaal "miskopen"? Zimling, Sanogo, Cuenca en Bojan werden allemaal gehuurd en persoonlijk hadden we alleen hoge verwachtingen van Bojan. Die verwachtingen waren misschien te hoog, maar uiteindelijk was hij wel een prima speler voor Ajax destijds. Daarnaast waren Gudelj en Van der Hoorn vaak gewoon degelijk en zijn ze voor een gelijkwaardig bedragen verkocht. Ik vind miskopen eerder Sulejmani, Sightorsson, El Hamdaoui en Luque. Veel geld, het doel was sterspeler van Ajax worden, hoge verwachtingen bij het publiek en uiteindelijk hebben ze Ajax gratis via de achterdeur verlaten. Een Kristensen ofzo vind ik dan ook geen miskoop. Dat was een jong talent die gehaald werd om basisspeler te worden en verlaat Ajax na 2 jaar weer voor hetzelfde bedrag doordat een ander talent (Mazraoui) beter blijkt. Je hebt gegokt, maar (financieel) niet verloren en sportief heeft hij je niks gekost. Ook al was zijn niveau minder dan verwacht.

21 juli 2019 om 20:31

Dat ze financiëel niet veel kwaad hebben gedaan is toch niet het punt? Ajax heeft sws geld als water. Het gaat erom dat er veel spelers zijn geweest waar Ajax tijd in heeft moeten steken en die de jeugd blokkeren. Dat het uiteindelijk financieel niet heel nadelig is is maar een klein deel vh verhaal.

21 juli 2019 om 20:39

Kristensen was absoluut een miskoop. Vanaf dag 1 kon je al zien dat het een houten klaas was met veel te weinig techniek. Verder ben ik het met je eens. Luque was volgens mij trouwens gehuurd en niet gekocht, maar ik kan het fout hebben.

En dan hebben we met jongens als Ziyech, Neres, Tagliafico, Onana, Van de Beek nog genoeg waarde op het veld staan om de komende twee jaar te verkopen.. En daarachter zit ook weer ruim voldoende talent. Ik zie de toekomst van Ajax zowel in sportief als financieel opzicht positief tegemoet.

21 juli 2019 om 19:26

Dat talent heeft natuurlijk wel tijd nodig. De Eitings en Langs zie ik het komende jaar niet uitgroeien tot bepalende spelers. Ik zie graag dat ik m'n ongelijk krijg; Frenkie is in minder dan 2jr als een komeet gegaan natuurlijk, van WII naar Barca... Hopelijk laten er 2 3 ook zo'n groei zijn, anders zijn het de aankopen die ons op sleeptouw nemen door het seizoen heen.

21 juli 2019 om 19:35

Ik ben het met je eens. Al hangen de financiën wel samen met de prestaties. Mocht het Europese avontuur onverhoopt op een fiasco uitlopen, dan zijn die spelers stuk voor stuk behoorlijk minder waard dan momenteel.

21 juli 2019 om 20:09

Als zyech tadic vd beek blind tagliafico onana dit seizoen blijven en je hebt ervaren spelers als Huntelaar, schone en promes nog in je selectie dan kan talent zich komend seizoen prima ontwikkelen.

Ik verwacht komend seizoen sowieso bij Eiting enorme sprongen, maar zie nog meer jongens die zomaar kunnen gaan verrassen met invalbeurten of opvangen van blessures. Ik kijk iig uit naar komend seizoen!!!

21 juli 2019 om 20:09

Als zyech tadic vd beek blind tagliafico onana dit seizoen blijven en je hebt ervaren spelers als Huntelaar, schone en promes nog in je selectie dan kan talent zich komend seizoen prima ontwikkelen.

Ik verwacht komend seizoen sowieso bij Eiting enorme sprongen, maar zie nog meer jongens die zomaar kunnen gaan verrassen met invalbeurten of opvangen van blessures. Ik kijk iig uit naar komend seizoen!!!

Ontzettend knap natuurlijk, al vind ik het gat met Benfica wel schrikbarend groot. De Liga NOS is ook by far de competitie met de grootste transferwinst. Natuurlijk met name door Benfica en FC Porto, al doet Sporting ook nog een aardige duit in het zakje

21 juli 2019 om 20:42

Dat krijg je met een verplichting om afkoopsommen op te nemen in contracten. Het voordeel is dat je veel geld kunt verdienen, maar het nadeel is dat je als club geen controle hebt.

21 juli 2019 om 21:35

Ik ben wel benieuwd wat voor bedrijfsresultaten Benfica en Porto de afgelopen jaren hebben gemaakt. Het idee bekruipt me namelijk dat Benfica en Porto een gigantisch salarishuis moeten hebben (en daarmee transfers een noodzaak zijn) of dat er een gedeelte van deze transfers naar derde partijen gaat. Indien niet het geval dan zouden deze clubs ontzettend profijtelijk moeten zijn (en daarmee interessant voor investeerders).

Chappeau Overmars zou ik zeggen. Ajax naar financieel en sportief sterk gemaakt. Erg knap om in die top 10 te eindigen. Hebben nog wat op t veld lopen (tot nu toe) dus er kan weer flink gecashed worden.

Maar ook 3 Portugese clubs in die top 10 is toch wel erg sterk hoor. Poh.. die weten er elke keer toch maar weer raad mee. Doen dat al jaren fantastisch.

Top!

21 juli 2019 om 19:46

Ja die portugezen die kunnen echt wel goed beleid voeren. Ik vind het ook mooi om te zien dat bij die 3clubs echt veel talent is weggekomen die later ook echt goed zijn geworden

21 juli 2019 om 20:12

Kleine opmerking bij de Portugese clubs is dat ze vaak maar voor een gedeelte eigenaar zijn van de spelers. Werken veel samen met investeringsfondsen.

21 juli 2019 om 21:16

Dat is tegenwoordig volgens mij niet meer zo. Is meen ik verboden ondetussen. Verbeter me als het niet zo is hoor.

En toch - als je eigen jeugd uit deze lijst zou halen dan is je transfersaldo negatief (als je De Jong meerekent als jeugd) of beperkt positief (als De Jong een aankoop is). Nou is er ook niks mis met een negatieve balans want Neres, Ziyech, Tadic etc. vormen natuurlijk ook een enorme waarde en kwaliteitsimpuls vergeleken met 5jaar terug.

Dus qua ‘handelshuis’ valt het best tegen, het is de jeugdopleiding die de winst oplevert niet het ‘handelen’.

21 juli 2019 om 20:08

Ik snap je reactie niet helemaal, kan je het even uitleggen?

21 juli 2019 om 20:36

Als je Klaassen, De Ligt, Kluivert etc. van deze 200M afhaalt dan blijft er niks over. Het is het jeugdbeleid dat 200M heeft opgeleverd, niet het aankoopbeleid. (maar het aankoopbeleid heeft ons natuurlijk wel een schitterend seizoen opgeleverd).

21 juli 2019 om 20:39

En wat bedoel je met aankoopbeleid? De gekochte spelers die voor winst worden doorverkocht ofzo?

De echte topclubs verkopen hun beste spelers niet,alleen de ploegen net onder de top pronken met uitgaande transfers....

21 juli 2019 om 20:41

Wat wil je hiermee zeggen? Dat Ajax geen topclub is? Haha joke, beetje rare reactie. De Ronaldo's, zlatan, neymars en hazard zwerven ook gewoon van club naar club voor megahoge bedragen

21 juli 2019 om 20:45

Het klopt natuurlijk dat wij onze spelers kwijtraken. Als Messi bij ajax zou spelen, dan werd hij verkocht. Bij barcelona blijft hij echter spelen en hierdoor verdienen zij % gezien minder geld aan transfers. Uiteraard verkopen zij ook af en toe een speler, maar niet in de mate dat bijv. Ajax dat doet.

21 juli 2019 om 20:51

Ik snap de reactie van marieke90 niet, het komt echt helemaal uit het niets, en slaat nergens op. Maar misschien dat ik iets mis.

Wat ik me afvraag: is het voor een club als Salzburg toegegaan om winst in eigen zak te steken? En dan bedoel ik in de zak van RedBull. Als dat zo is doen zij als bedrijf zijnde goed zaken door in de voetballerij te stappen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren