Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer werkt toe naar 'wedstrijd van het jaar': 'Dat heb ik vaker gezegd'

Laatste update:

De landstitel gaat met vrijwel zeker naar PSV en dus rest Ajax weinig meer dan het vasthouden van de tweede plek. De Amsterdammers koesteren met nog vier duels te gaan een voorsprong van acht punten op Feyenoord en lijken zich alvast op te mogen maken voor de voorronde van de Champions League, die al in juli van start gaat. Frank de Boer is daar nu al mee bezig, erkent hij op de website van zijn werkgever.

/

De oefenmeester zegt de laatste wedstrijden van het seizoen alvast toe te willen werken naar het elftal, dat in de zomer een gooi moet gaan doen naar de groepsfase van het kampioenenbal. "Viktor Fischer zal zijn minuten gaan maken, Lucas Andersen heeft natuurlijk weinig gespeeld en dat geldt ook voor Jaïro Riedewald, terwijl Niklas Moisander afscheid gaat nemen."

De Boer spreekt van de 'belangrijkste wedstrijd van het jaar'. "Dat heb ik al een paar keer herhaald. Daar moeten we nu al aan werken om daar zo goed mogelijk aan de start te verschijnen. We willen zo spelen zoals we in juli willen spelen." Dat moet beter zijn dan de afgelopen periode het geval is geweest. "Wij en de fans willen meer en dat is terecht. Er is wel kwaliteit, maar het wil nog niet lukken", geeft hij toe.

Mocht Ajax tweede worden en de derde voorronde van de Champions League overleven, dan zijn De Boer en zijn manschappen nog steeds niet geplaatst voor de groepsfase. Daarna wacht namelijk nog de laatste play-offronde, waarin vaak een tegenstander uit een sterke Europese competitie wordt geloot. De laatste keer dat Ajax beide schiftingen overleefde, was in het seizoen 2010/11. Toen werden PAOK Saloniki en vervolgens Dynamo Kiev verslagen.

Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Champions League gaat halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat ie het gaat halen, Ajax lijkt voor het eerst in jaren eerder sterker dan minder te worden in de transferperiode en bovendien zijn ze geplaatst in de voorrondes.

14 april 2015 om 17:51

Het gaat dé test worden voor Ajax. Misschien wel de belangrijkste wedstrijd(en) in 5 jaar. Kan Ajax aantonen dat ze de nr 2s uit de oostbloklanden, belgie etc achter zich kunnen houden? Lukt Ajax het de CL te halen, geef ik ze ook veel kans om de 2e ronde te halen. Dan is die cup-spirit eens aanwezig, die professionaliteit om kwaliteit om te zetten in resultaat. Want als je ziet wat er teams er soms in pot 1/2 zitten, dan hoef je als Ajax (en PSV) echt niet de handdoek in de ring te gooien.

14 april 2015 om 17:51

Sterker geworden? Waar baseer je dat op dan?

14 april 2015 om 17:53

Weet iemand of/wanneer die nieuwe potindeling gehanteerd wordt? Dat alle kampioenen standaard in pot 1 zitten and so on? Dus niet meer op basis van die coëfficiëntenlijst?

14 april 2015 om 18:58

Lezen.. Hij zegt 'lijkt te worden'. Afgelopen jaren gingen de beste spelers steeds weg. Nu waarschijnlijk niemand die bepalend is. Daarnaast komen er (als het goed is ) wel versterkingen. Het klopt dus dat we waarschijnlijk sterker worden dan dat we op dit moment zijn.

14 april 2015 om 18:58

Sinds wanneer is het veranderd?

14 april 2015 om 19:13

In de voorgaande jaren vertrokken elk jaar de sterkste spelers.
Deze zomer zullen de sterkste spelers blijven en zullen de zwakste spelers vertrekken.
Daarnaast worden deze zomer voor het eerst in lange tijd directe versterkingen aangetrokken.

14 april 2015 om 20:29

@luuk91

De club coefficient is erg belangrijk voor de plaatsing lijst, niet zozeer voor de pot indeling maar wel of je in de vierde ronde plaatst bent. Aangezien Ajax nu 26ste staat, heeft Ajax een grote kans straks geplaatst te zijn en dus in ieder geval 7 goede clubs te ontlopen.

14 april 2015 om 21:03

Er zijn ook weinig bepalende spelers, alleen Klaassen.

14 april 2015 om 22:07

dit jaar is niemand bepalend dus zwakker dan dit jaar kunnen ze haast niet worden. Maar of ze beter worden moet je ook nog afwachten.
En hoe dan ook zal het afhangen van de loting hoe veel kans ze hebben.

14 april 2015 om 17:53

Dat is inderdaad 1 ding wat zeker waar is. Nu ik erover nadenk is dat ook wel een keertje lekker als Ajacied zijnde. Je niet hoeven af te vragen welke key player er nu weer opgehaald wordt.

Geen kampioen dit jaar, maar wel een jaar om ons in de zomer te versterken, en de belangrijkste basisspelers te behouden, zodat het team al goed ingespeeld is hopelijk.

14 april 2015 om 18:17

En als Cillissen weg gaat? Heb je als Ajax wel een probleem!!

14 april 2015 om 18:49

Klopt, maar die gaat niet, die wil ook 1e keeper zijn op het EK, dus die zie ik wel blijven.

14 april 2015 om 18:50

Hoezo zou Cillissen nou weer weg gaan??

14 april 2015 om 19:20

Er is 1 mogelijkheid als die weg gaat en dat is Man U en dan zal die onder van Gaal gewoon basis staan, dus ook een EK. Van Gaal wil gewoon een mee voetballende keeper erbij en dan is Cillessen voor van Gaal veruit de beste keuze.

14 april 2015 om 19:36

@randje16
Als De Gea blijft zal Cillessen niet 1e keeper worden bij Man United. De Gea heeft genoeg krediet nu.

14 april 2015 om 19:42

Steek terughalen

14 april 2015 om 20:35

Als de Gea blijft zal Cillessen niet gehaald worden..

14 april 2015 om 22:09

van Gaal zal eerder Vermeer halen dan Cillessen dus je hoeft niet bang te zijn dat hij naar Manchester United gaat.

14 april 2015 om 22:24

Vermeer maakt te veel blunders om bij een club als United onder de lat te staan. die zijn niet blind. Cillessen is veel constanter en zekerder.

15 april 2015 om 12:12

Real wil heel graag De Gea halen, dan heb je goede kans dat Cillissen een serieuze kandidaat is voor Utd

Wat ik wil aangeven is dat het niet zo vanzelfsprekend is dat alle keyspelers zoals hij noemt wel even blijven bij Ajax, maar je nooit van uit gaan als Ajax zijnde

14 april 2015 om 18:05

Ik zie het ze niet halen en dat is niet persoonlijk tegen Ajax maar meer gekeken welke clubs er altijd uit de koker komen in de playoff ronde. Dat zijn meestal Europese (sub)toppers. Btw ik raad iedereen eens aan om de coefficientenlijst erbij te pakken en te kijken naar de stand van zaken als we de 'eerste' twee jaar ervanaf halen. Dan staan we op een aardige afstand dan waar we nu op zitten namelijk een theorethische 12 plek(2 europese plekken minder) Dat betekend dus dat de komende 2 jaar absurd belangrijk zijn voor het gehele Nederlandse voetbal en haar toekomst

14 april 2015 om 18:09

Ach als we een plek verliezen kan daarna de kwaliteit van de gemiddelde Nederlandse deelnemer weer omhoog en kunnen we een paar jaar oogsten. Het hoeft niet perse een nadeel te zijn...

14 april 2015 om 18:25

Doe er inderdaad maar lekker luchtig over. We zijn nu alweer een ticket kwijt maar dat komt door de regelgeving. Ovef de laatste 2 jaar gekeken staan we 15, onze beste jaren gaan nu verdwijnen en stel deze drama reeks zet zich door en we kelderen nog verder dan is onze nummer 1 straks al niet meer zeker van de CL maar moet de voorronde in. En laten we eerlijk zijn... wat jij zegt werd in 2002 ook gezegd toen we nog 3 clubs in de CL hadden, 15 jaar later is het een grote bende, kunnen we niet eens van een cafe-elftal winnen en nemen we het Europese voetbal niet eens meer serieus maar gebruiken we ze om spelers rust te gunnen en anderen de kans te geven, om te janken vind ik het en mocht het echt een doemscenario worden dan zijn de trainers van de afgelopen 5 jaar die het nu zo serieus namen hartelijk bedankt

14 april 2015 om 18:52

Ja leuk zo'n Vitesse en Utrecht 'in Europa', die hebben ons ook echt geholpen qua coëfficiënt.. San Marcos heeft gewoon een heel goed punt. Hopelijk verliezen we zoveel tickets dat die hele achterlijke playoffs overbodig worden!

Edit: de playoffs in nl welteverstaan

14 april 2015 om 19:04

Je mag een mening hebben. Maar wacht eerst eens af hoe de selectie er van Ajax uit komt te zien. En welke tegenstander we loten. Dan kun je pas oordelen.

14 april 2015 om 19:20

Heel leuk die twee jaar eraf halen, maar dat slaat nergens op, want het gaat over 5 jaar......

ja, het gaat slecht de afgelopen seizoenen, maar in de toekomst kijken kan niemand; je weet niet hoe we het de komende jaren gaan doen. Tevens is het niet zo erg, minder tickets, want de feiten zijn dat we teveel tickets hebben. Onze subtoppers hebben niets in Europa te zoeken, dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken. Daarbij komt dat als we minder europese tickets krijgen, we het waarschijnlijk weer beter gaan doen, omdat onze zwakste deelnemers dan afvallen.

14 april 2015 om 22:10

je kan inderdaad pas oordelen na de loting maar de kans op een sterke tegenstander is wel groot.

14 april 2015 om 19:17

Ajax is geplaatst in de 3e voorronde, maar in de 4e voorronde zo goed als niet. Dan stromen de nummers 4 van Engeland, Duitsland en Spanje in en de nummers 3 van Portugal en Spanje. Tel daarbij op de nummer 3 van Frankrijk en de nummer 2 van Rusland en Oekraïne, en dan is het bijna niet mogelijk dat Ajax bij de eerste vijf qua ranking komt.

Ik heb even de ranglijsten beter bekeken en het zou dit jaar weleens anders kunnen lopen dan anders, want er gebeuren onverwachte dingen in de toplanden. Ajax staat momenteel nr 26 op de Uefa ranglijst en alleen Valencia, Man City, Leverkusen en Shaktar staan hoger op de ranglijst. Clubs als Roma, Krasnodar, Sporting Lissabon en Monaco staan lager. Daar staat tegen over dat je die clubs kan gaan loten, en dat blijft zwaar, al is het niet Manchester City zwaar. Wat betreft de mogelijke tegenstanders in de vierde ronde gaat het nog spannend worden de komende maanden.

Zeggen dat er kwaliteit is. Ondertussen Boilesen en Sigi laten spelen.

Ik denk dat er geen Nederlandse Club is die een grotere kans zou maken in de Voorronde CL. Ook psv niet. Ajax heeft ervaring met CL waardige tegenstanders en weet vaak boven zichzelf uit te stijgen..(ter verdere invulling: die ervaring ontbreekt bij psv en feyenoord en die clubs hebben ook by far niet zo goed gepresteerd als Ajax in de afgelopen 5 jaar). Ik zie de 4 wedstrijden dan ook met vertrouwen tegemoet. Bijkomend voordeel is dat er genoeg nummers 2,3 en 4 van andere landen lager geklasseerd zijn dan Ajax en dus Ajax een goede kans heeft op een geplaatste-loting... Dat zou mooi wezen.

14 april 2015 om 18:34

Ervaring? Ervaring? Ajax is volgens mij wel het team met de minste ervaring van de traditionele top 3 en 3 jaar geleden stond er een heel ander team dus die resultaten zijn niet relevant.

14 april 2015 om 18:43

Ja, natuurlijk want de anderen hebben ook CL gespeeld de afgelopen 4 jaar.
Onzin verhaal dus. Een groot aantal spelers heeft ervaring die anderen niet hebben.

14 april 2015 om 20:06

Wie uit de huidige selectie van Ajax heeft vier jaar CL gespeeld dan? Boilesen en Van Rhijn misschien, meer niet...

16 april 2015 om 11:34

Allen hebben CL ervaring in meer of mindere mate..
Nogmaals, wie bij de andere clubs in Nl kan dat ook zeggen?

Alleen heeft Nederland één nadeel dat ze niet zoveel punten hebben.
En je weer kan verwachten dat je tegen een sterke tegenstander moet spelen.
Zeg nooit nooit want de bal is rond maar word erg lastig.

14 april 2015 om 17:52

Ajax en PSV zijn dubbel geplaatst in de voorrondes door wisselingen aan de top in de topcompetities en de relatief stabiele europese prestaties waardoor ze top 30 staan

14 april 2015 om 19:01

Jij haalt clubcoëfficient (die bepalend is voor het wel of niet geplaatst zijn voor de voorronde loting) en het landencoefficient (dat het aantal Europese tickets bepaald) door elkaar.

Daar ben ik het helemaal mee eens want echt achteruit kunnen we niet. De enige die verkochten (zouden) kunnen worden zijn : veltman, milik, klaassen,cillessen maar ik vind hun allen zelfkritish genoeg om te weten dat ze nog niet klaar zijn voor die stap alhoewel cillessen de enige is die het wel zou kunnen halen
Overgins word ik gek van de berichten dat ajax gudelj, propper of venojvic wil halen, ons middeveld is juist onze kracht!
Haal een goede links back (urby?) en een ervare harde cv ala agger en je komt moeiteloos de voorrondes door en maakt een goede kans voor de titel

14 april 2015 om 17:54

Het is meer dat de backup middenvelders aantoonde het niet aan te kunnen. Sinds Bazoer liep het weet, maar het middenveld is een probleem geweest en wat breedte en doorselecteren lijkt me goed. Eensch met de rest van je verhaal trouwens

14 april 2015 om 17:56

En dan weer eruit vliegen in de slotfase omdat Ricardo Van Rhijn weer eens geen zin heeft om op minder dan 5 meter te dekken en/of uit te stappen. Nee bedankt.

14 april 2015 om 18:19

Ik ben het grotendeels met je eens maar je hebt echt nog wel twee aanvallers met kwaliteit nodig deze transferperiode als je een keertje wilt overwinteren, indien Kishna weggaat.

14 april 2015 om 19:17

Veltman, Milik, Cillesen en Klaasen gaan echt niet verkocht worden. Zal niet veel interesse voor zijn en daarbij heeft Milik net een contract getekend dus die gaat sowieso niet weg.

Zoals wel vaker mooie praatjes voorafgaand aan het seizoen maar uiteindelijk verkopen ze toch weer bepaalde spelers en worden de sportieve ambities op europees gebied bij lange na niet gehaald.

14 april 2015 om 18:21

Ik hoop dat die bepaalde spelers sigi boi en serero zijn en dan nog graag andersen verhuren

Voordeel voor Ajax is toch dat ze bij de geplaatste ploegen zitten?

Als ik me niet vergis heeft Ajax 'de wedstrijd van het jaar' al gehad volgens de Boer. Dat was thuis tegen Dnipro en toen gaf zijn ploeg opnieuw, zoals zo vaak dit seizoen, niet thuis.

14 april 2015 om 22:40

De wedstrijden in de voorronde CL zijn de wedstrijden van volgend jaar en niet dit jaar.

Wordt lastig, als je al niet van een kleine club uit oekraine, dat ook nog eens in oorlog is, kan winnen dan maakt t niet uit wie je tegen komt in de playoffs.

14 april 2015 om 18:27

Tja, voor sommigen blijft het leuk om hierover te grappen. Ondertussen staat dat 'kleine' clubje gewoon bij de laatste 8 van de EL. Die kunnen echt wel wat. Al had Ajax inderdaad misschien wel moeten winnen, maar Ajax is het hele jaar ook al in een bedroevende vorm. Dat kan over een paar maanden weer 180 graden gedraaid zijn.

14 april 2015 om 22:13

dat heeft niks met grappen te maken maar als je niet van Djnepr kan winnen wordt het halen van de groepsfase ook lastig.

14 april 2015 om 22:22

Niet elke club in de voorronde CL haalt anders de laatste 8 van de EL, dus dat is onzin. Bovendien maakt Ajax een goede kans om een geplaatste status te halen door de resultaten van afgelopen jaren. En dan hoef je dus niet tegen een Arsenal of Valencia te spelen, maar eerder een AEK Limassol ofzo.

Ik hoop dat hij dan gewoon ook echt bezig gaat met doorselecteren. Dus dat betekent ook einde Viergever in de basis, en vertrouwen houden in Boilesen want die moet gewoon uit z'n slechte periode komen net als van Rhijn. Ik hoop dat Ajax tegen NAC zo speelt, hoewel ik eigenlijk vind dat Klaassen aanvallend moet spelen maar het is even niet anders.. en Andersen na een minuut of 60 gewisseld word voor Fischer. En uiteraard dan toch maar Zivkovic i.p.v. Sightorsson.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Riedewald
Boilesen
Bazoer
Klaassen
Sinkgraven
Ghazi
Zivkovic
Andersen
14 april 2015 om 19:00

Ik denk dat de basis er Zondag zo uitgaat zien.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Bazoer
Riedewald
Klaassen
El Ghazi
Zivkovic
Fischer
14 april 2015 om 23:28

Dat zou inderdaad ook een mooie basis zijn. Al hoop ik dat bijvoorbeeld een Moisander een invalbeurt krijgt of een applauswissel.. Ik vind dat Ajax alle remmen los moet gooien en risico's moet nemen tegen Nac. verder twijfel ik of bijvoorbeeld een Andersen niet gaat spelen, en denk ik dat het misschien logisch is als een Klaassen een keer gespaard word, omdat hij sowieso heel hard nodig is komend seizoen.

Als de selectie van Ajax zo blijft dan gaan we kopje onder tegen de tegenstanders die nog moeten komen. Helemaal als je tegen een AS Roma of Liverpool gaat spelen. Laat Ajax eens geld uitgeven in plaats van alleen het opstellen van kinderen. We hebben geld zat. Koop desnoods Hummels van Dordmunt die wil daar weg. Dan heb je een sterkhouder in de verdediging en speel je weer mee voor het overleven van de groepsfase van de CL.

14 april 2015 om 18:58

Moet ik dit serieus nemen? Hummels gaat naar Man Utd. En is met zijn miljoenensalaris niet haalbaar voor Ajax.

14 april 2015 om 19:19

Nee, Zienderdal staat wel bekend om zijn bizarre uitspraken.

14 april 2015 om 18:59

Hahahahah hummels is voor de wereldtop die kan ajax never nooit betalen

14 april 2015 om 19:33

Ik denk zienderdal dat overmars hummels wou halen maar toen zagen ze in zimling de nieuwe patrick vieira. Het is natuurlijk onzin wat u zegt. Ajax en de eredivisie zijn totaal niet aantrekkelijk. Laat staan dat er geld voor is.

14 april 2015 om 19:44

Alsof Hummels opeens je team beter gaat laten voetballen hou op man. XD

Er is maar een oplossing om daar naar toe te werken. De nieuwe aankopen vlug halen dat je met iedereen de voorbereiding kunt beginnen. En dan maar hopen dat er niemand weg gaat.

Riedewalt speelt te weinig? Haal dan een keer die boilesen eruit frank!

Als Ajax echt ambitie toont moeten ze Traore halen van Vitesse, die kunnen het geld goed gebruiken, ook al is hij in feite van Chelsea ( weet ik niet zeker ), daar zal hij toch niet aan de bak komen.
Sigthorsson gaat al weg en was toch al een aanfluiting, maar als we heel eerlijk zijn heeft ook Milik niet het niveau wat nodig is om Ajax echt stootkracht te geven, Zivkovic zal nog niet rijp genoeg zijn om eerste spits te worden en ontbeert denk ik ook de echte klasse.
Met Traore haal je een wereldtopper in spe in huis, wat is die jongen goed, niet meer normaal!!
Hij heeft echt alles, kracht, snelheid, scorend vermogen, handelingssnelheid en loopvermogen en hij is nu al verder dan bijvoorbeeld Bony was op zijn leeftijd.
Verder geloof ik in Viktor Fischer, dat debuutjaar van hem was gewoon grote klasse, hij speelde de verdedigingen van Feyenoord en PSV helemaal aan gort tijdens die wedstrijden en haalde destijds een niveau, waar met name Kishna nog nooit in de buurt van is gekomen en hij wist enorm veel energie in een wedstrijd te leggen.
Vorig jaar ging het minder hem, maar die jongen heeft gewoon de potentie.

Gudelj zal samen met Bazoer en Klaassen de dienst op het middenveld moeten uitmaken, Sinkgraven zal er eerst voor moeten zorgen dat hij een kerel wordt, die kan wel voetballen maar is net als Andersen nog een jochie.

En achterin zal eigenlijk iedereen moeten plaats maken, zonder uitzonderingen komen alle verdedigers op alle vlakken te kort, snelheid, duelkracht, kop kracht, tactisch inzicht en opbouwende kwaliteiten.
Laten we eerlijk zijn: van Rhijn, boilisen, en Van der Hoorn is gewoon eredivisie niveau, dat wordt nooit en te nimmer Europees niveau, Veltman heeft nog de meeste potentie, maar dan moet hij wel opschieten, hij is immers al 23.
Riedewald is wel een talentvolle jongen waarop gebouwd kan worden, die kan als back up fungeren voor Veltman, naast Veltman moet een echte kerel komen te spelen die internationaal gepokt en gemazeld is, fatsoenlijke backs aantrekken en dan kan dit je elftal voor komend seizoen zijn:

Cillissen, Aankoop, Veltman, Aankoop, Aankoop, Bazoer, Gudelj, Klaassen, Fischer, Traore, El Gahzi.

Het zal wel niet gebeuren, maar een elftal van deze kwaliteit is absoluut nodig om daadwerkelijk een stap voorwaarts te zetten, met alles minder dan dit ( dus met de huidige backs en zonder fatsoenlijke centrale verdediger naast Veltman ) kunnen de ambities van de club voorlopig de diepvries in.

14 april 2015 om 20:46

Ik zat afgelopen weekend ook aan Traoré te denken. Een potentiële topper, die als spits en als vleugelspeler kan fungeren. Het is het proberen meer dan waard om hem vanuit Chelsea hier in Amsterdam te krijgen. Als kopen niet lukt, probeer hem dan te huren.

Van Gudelj ben ik geen voorstander. Bazoer moet volgend seizoen gewoon op 6 (liefst als rechtshalf) acteren. En Klaassen gewoon op 10, zoals ook Litmanen, Bergkamp etc acteerden.

Het enige wat er nog bij moet is een goede linksback.
Riedewald kan als LCV met Viergever of Boilesen als backup.

De rest van de nieuwelingen gewoon uit de jeugd halen. Klaassen Cillessen en Veltman moeten dan maar de routiniers zijn.

De Boer lult zo veel, dan ik er weinig waarde meer aan hecht. Hoeveel wedstrijden van het jaar hebben we al niet gehad.

Hopelijk gaat hij dit trieste seizoen en de huidige heisa rondom de Toekomst eens goed overdenken.

Frank, geef Ajax zijn gezicht weer terug !!

14 april 2015 om 20:45

Waarom is dit een triest seizoen voor Ajax?
1 ronde meer Europa cup voetbal.
Belangrijke spelers kwijt geraakt en zelfde aantal punten gehaald ongeveer.
Min punten slechte voetbal, maar wel veel nieuwe spelers de kans gegeven.
Ander min punt, de Knvb beker nederlaag tegen Vitesse.
PSV heeft gewoon dit seizoen zijn plicht gedaan en goed ook.

14 april 2015 om 20:52

Geen kampioen is helemaal niet erg na 4 titels. Maar de wrok zit 'm met name in de manier van voetballen. Zo sloom, zo ongeïnteresseerd, zo mat. Het is niet om aan te gluren.....

Het aantal doelpogingen zegt al voldoende; nét boven Dordt. Te zot voor woorden !

14 april 2015 om 21:01

Ik begrijp je, zit alleen dingen te relativeren.
Milik is een goede spits gebleken.
Ajax heeft alleen wat grillige buitenspelers, die nog niet in team verband spelen.
Geen echte leider,
Geen spirit heeft het team, want er is weinig beters, allemaal een beetje hetzelfde niveau, waar dan wel veel concurrentie is.
Positieve spelers zijn Klaassen en in mindere mate een irritante keeper, die niet echt een voetballende is, maar wel de ballen tegen houdt.
Doorbraak speler van het jaar bij Ajax is Bazoer, nu nog volhouden
Ik hoop voor Ajax, dat Fischer terugkomt op niveau.

14 april 2015 om 21:14

De spelers zijn over het algemeen prima spelers, waarmee Ajax én resultaat kan én attractief kan spelen.
M.a.w. het spelconcept klopt niet. Meer druk naar voren, meer diepgang op de vleugels, laat hen vooral creatief zijn, een 10 voor ondersteuning van de spits én goals en vooral ook vooruitverdedigen !

Tegen Europese topploegen moet je misschien met de punt naar achteren voetballen. In de Eredivisie moet je pressen en aanvallen. De tegenstander spreekwoordelijk bij de keel grijpen. Laten weten dat er niets te halen valt. Nu komt elk tegenstander voor minimaal een punt.

Volgens mij heeft Ajax via deze weg, maar 1 keer de CL gehaald, of heb ik het mis?

Alweer een wedstrijd van het jaar ? Ze moeten bij Ajax echt stoppen met dit soort praatjes, want we hebben teveel belangrijke wedstrijden gezien waarbij de ploeg erbij liep alsof ze een boswandeling maakte. Van die steeds hardop uitgesproken "motivatie/strijdlust" van de coach en spelers is in het veld over het algemeen weinig tot niets te merken.

Of we de voorrondes van de Champions League zullen overleven hangt echt af of Overmars er eens in slaagt om drie (1 voor elke linie) echte versterkingen te vinden. Komen die er niet en gaan we weer vrolijk verder met die iele boyband spelers ben ik bang dat we het dan niet gaan redden. Het is nu aan Overmars om te laten zien dat zijn salaris geen weggegooid geld is; door nu weleens gedegen ervaring binnen te halen en om zich niet te laten piepelen door die wezel van een Slop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren