Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De Boer kiest voor verrassende naam in basisopstelling tegen Celtic'

Laatste update:
/

Thulani Serero maakt donderdagavond zijn rentree in de hoofdmacht van Ajax, zo verwacht De Telegraaf. De middenvelder speelde in de huidige voetbaljaargang nog geen minuut voor de hoofdmacht, maar zal volgens het dagblad tegen de Schotse club de plek van de geschorste Riechedly Bazoer innemen.

Serero, vorig seizoen goed voor 29 Eredivisieduels, speelde in 2015/16 alleen een wedstrijd voor Jong Ajax. Het middenveld van De Boer zal, naar verluidt, worden gevormd door Serero, Nemanja Gudelj en Viktor Fischer.

Arek Milik zal hoogstwaarschijnlijk zijn plaats in de spits moeten afstaan aan Davy Klaassen. Een dergelijk scenario vond afgelopen weekeinde al in de tweede helft van het uitduel met FC Twente (2-2) plaats. De aanvoerder zal via de flanken worden geassisteerd door Anwar El Ghazi en Daley Sinkgraven.


Thulani Serero in de basis, een wijze beslissing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Inderdaad een verrassende naam. Serero heeft zo zijn goede en slechte wedstrijden gehad, laten we hopen dat deze keuze goed uitpakt. Het zou goed zijn voor Nederland als Ajax en PSV (en de rest) Europees een overwinning pakken.

17 september 2015 om 08:17

Waarom Milik eruit snapt dw Boer nog steeds niet dat een spits alleen moet scoren.
En niet al die onzin die hij wil zien begin alle vertrouwen in dw Boer langzamerhand te verliezen met dit soort onzin.

17 september 2015 om 08:21

Milik is gewoon een zeer matige spits, voor Ajax begrippen dan. Ik zou zelf eerder Fischer in de spits zetten, heeft ie wel vaker goed gedaan.

17 september 2015 om 08:32

Milic word niet genoeg bediend anders een top spits! Ik had Klaassen en fisher ook omgedraaid idd. Ben ook niet zon voorstander van al dat gewissel.

17 september 2015 om 09:18

Als je beide namen al verkeerd spelt is je ajaxkennis ook niet serieus te nemen.

17 september 2015 om 09:35

Sirieus?

Voor wat betreft de opstelling, van mij mag Arek Milik in de spits blijven staan. Waarom Serero erin komt is voor mij onduidelijk. Het is een vechtertje, maar ik ben geen liefhebber van deze jongen.

Een aanvaller in de vorm van el ghazi derest alleen maar middenvelders. Dit is erg

17 september 2015 om 07:49

Er staat ook nog een aanvaller, Fisher, op het middenveld.

17 september 2015 om 08:05

Maar eigenlijk is dat ook meer een 10.

17 september 2015 om 08:05

Wellicht draaien sinkgraven en fisher om. dan klopt het wel.

17 september 2015 om 09:52

@World: Fischer is simpelweg een 10. Samen met Klaassen, Schone, Sinkgraven, Andersen

17 september 2015 om 09:19

Het maakt het team juist heel dynamisch. Klaassen kan terugzakken uit de spits, waardoor Fischer in dat gat kan duiken.

Hetzelfde geldt voor wisselingen van positie tussen Sinkgraven en Fischer.

Ik denk dat de Boer er juist op gokt dat de de verdediging van Celtic aardig statisch is en hij dus gaat proberen om dit met veel positiewisselingen en loopacties kapot te spelen.

17 september 2015 om 14:02

Precies. Let maar op verder in het seizoen. DVD gaat een super trio worden. Daley, Viktor, Davy heel veel dynamiek, scorendvermogen en voetbalinzicht.

Logische vervanger voor Bazoer.
Hoop dat Ajax goed aan het toernooi begint door een mooie overwinning te behalen, denk 2-0!

zo verrassend is dat niet als je andere verdedigende middenvelder, Bazoer, geschorst is...

Tegen een fysiek team als celtic vind ik dit helemaal niet zo raar. Voor zo'n klein mannetje is het echt geen slapjanus en hij blijft maar lopen.

Had liever younes op de flank en dan fischer op 10 en el ghazi op de andere flank. Maar is mijn voorkeur. Ben niet zo kapot van sinkgraven op links voor heeft alleen indruk kunnen maken tegen wien uit op links voor ! Doe mij dan maar een echte links buiten on plaats van een middenvelder

Ik zat stiekem te hopen op vd Hoorn. Maarja dit zagen we toch wel aankomen?

Ik vind het juist best wel verrassend hoor.

Hij heeft geen minuut in het eerste gespeeld, en deed meer mee met de beloften.

Je had ook Riedewald naar het middenveld kunnen schuiven als verdedigende middenvelder, en Johnny een keer kunnen opstellen.

Ben benieuwd vanavond, ik heb er in ieder geval zin in!

17 september 2015 om 07:53

Johny is geblesseerd

17 september 2015 om 08:54

Heitinga en Sanago zitten vanwege blessures niet bij de selectie.

17 september 2015 om 09:06

vd Hoorn dr in ipv Johny

17 september 2015 om 10:14

2 verschuivingen door voeren in je elftal om vervolgens Heitinga/van der Hoorn op te stellen die nog geen minuut gemaakt hebben in het 1e zou helemaal raar zijn. Riedewald speelt uitstekend op CV en moet daar dan ook niet weg gehaald worden vind ik. Serero is een logische vervanger voor Bazoer.

Het geschuif met de spitspositie verbaast mij zeer. Milik is nog geen absolute topper, maar heeft naar mijn mening wel genoeg potentie getoond om hem eens een paar maanden echt het vertrouwen te geven. Laat hem 2 maanden elke wedstrijd 90 minuten maken en trek dan je conclusies. Om de haverklap weer een andere gekunstelde opstelling is niemand bij gebaat.

Ongeacht welke spelers er ook opgesteld worden moet Ajax vanavond absoluut van Celtic winnen.

Sorry Frank maar Milik eruit halen is een grote fout, misschien wel een van de beste spits talenten van het moment. Helaas weet Frank niet hoe hij moet omgaan met spitsen anders was dit ajax stukken beter.

17 september 2015 om 07:52

Van de Eredivisie neem ik aan? Hij is niet slecht, maar goed is hij ook niet vind ik.

17 september 2015 om 08:23

Precies. Ik snap al dat commentaar op hem ook niet zo hoor. Het is gewoon een spits die makkelijk scoort.
In deze wedstijd wil hij waarschijnlijk spelen, net als een paar jaar geleden met eriksen, met een valse spits. Iets waar tegen nog welbwat voor te zeggen is tegen dit soort verdedigers

17 september 2015 om 09:51

Milik Is de laatste 4 wedstrijden onzichtbaar. Wat moet je dan?

17 september 2015 om 10:18

Hem eens 2 maanden laten staan. Milik is sinds zijn komst al niet onomstreden bij de Boer. Er wordt nog al eens begonnen met een middenvelder als spits en Milik is met regelmaat als eerste aan de beurt voor een wissel. Milik heeft een heleboel verbeterpunten, maar trapt er met regelmaat een bal in. Mijn inziens heeft hij genoeg potentie laten zien om hem eens een periode echt vertrouwen te geven. Dan weten we pas echt wat we aan hem hebben.

17 september 2015 om 10:15

Een ieder zag dit toch allang aankomen. Milik maakte een paar prima treffers, maar verschilde qua type spits amper van Sigthorsson. Echter was die al maandenlang persona non grata en werd Milik bij een goede aanname al bejubeld. Nu hij tegen hetzelfde probleem in de spits aanloopt als Sigthorsson, namelijk dat hij te weinig bruikbare ballen krijgt, moet hij gelijk uit de basis. Of De Boer moet het spel meer afstemmen op Milik of zoals nu het geval lijkt Klaassen in de spits die meer kan betekenen in het combinatievoetbal, maar er minder diepte in het spel zal zijn.

17 september 2015 om 10:37

Eens, bij elke andere club had deze speler er met gemakt 20 gemaakt.
Begrijp niet dat Milik nog bij Ajax wil blijven zolang Frank de Boer coach is.
Zijn hele cariere wordt vernaggeld door de Boer.
Deze spits kan veel meer scoren.

Wie zou dit dan moeten doen, bazoer is jammer genoeg geschorst en dan is hij een goede vervanger, hij heeft lef en snelheid, alleen maakt ook wel weer stomme kleine foutjes. Maar wie niet, ik vindt het echt niet zo verrassend.
Millik eruit, of dat slim is of niet, het wilt met de spitsen van ajax niet zo lukken, sinds de jong weg is, lukt dat niet zo meer.

17 september 2015 om 09:03

Ik vind het ook niet verrassend, ben een fan van Serero. Een antwoord op je vraag wie het dan zou moeten doen denk ik dat Veltman ook nog een optie geweest zou kunnen zijn. Met zijn loopvermogen en verdedigende kwaliteiten zit het wel goed op cvm. Daarnaast heeft hij dan het geluk dat als hij een slippertje maakt, hij niet de laatste man is maar vd Hoorn en Riedewald er nog staan. Veltman op cvm zou ik helemaal geen gek idee vinden. Maar Serero lijkt me sowieso een prima oplossing.

17 september 2015 om 18:34

ben echt wel een fannetje van veltman, soms vindt ik het kritiek te veel, alleen weet hij zelf ook wel dat hij die stom foutjes maakt, maar om hem als cvm te zetten , weet ik niet of dat juist is, maar kan verrassend zijn.

Had liever Younes gezien ipv Sinkgraven. Maar verder een prima opstelling. De vraag is hoe het in de praktijk gaat, aangezien ik sommige spelers op dit moment niet snel 90 min. zie volmaken. Serero (helemaal niet zelfs) en Fischer hebben amper in de Eredivisie een half uurtje ofzo meegedaan. Maar ik hoop dat dit goed uitpakt, want op papier is dit toch wel een uitstekende opstelling. Wel grappig dat alleen El Ghazi een echte pure aanvaller is, maar ja.

Vorig jaar uit tegen Celtic speelde hij erg goed. Behalve het feit dat hij 3x 1 op 1 liep naar de keeper en niet scoorde. Ik denk dat dit nu wel eens goed kan gaan uitpakken, omdat Fischer en Klaassen veel van positie zullen wisselen. Sereros rol zal zijn om open te kappen en het spel versnellen.

Lekker begin van de dag,je moet winnen,en wat doet de Boer,zonder echte spits spelen,en wat gaat tie zeggen,we waren beter,meer balbezit,maar waarschijnlijk geen winst,word tijd voor een andere trainer.

Voetbal is niet alleen tactiek maar ook vertrouwen. Laat milik toch gewoon lekker staan ipv dat gegoochel.

17 september 2015 om 10:21

Juist. Milik en ook Ajax zijn er bij gebaat dat er nu eens echt vertrouwen in de spits geschonken wordt. Er is al jaren geen spits geweest die voor een redelijke periode echt vertrouwen genoot. Mocht het dan niet lukken kunnen we altijd nog gaan schuiven met middenvelders.

Tja, weer een fantastische vondst van de trainer. Ik had al twijfel, die is nu bevestigd. Hoe denk je ooit met al deze wissellingen, door spelers uit hun beste positie te halen, ooit een ingespeeld team te worden. De Boer, Koning van het aanpassen bij iedere tegenstander. Wat is dat toch een ,,niet-Ajax-gedachten''. Maar goed, we zullen vanavond zien. Ik begrijp er helemaal niets van!

Best apart een Serero zonder enig ritme opstellen !

Waarom niet Gudelj rechtshalf en Sinkgraven op zijn natuurlijke positie als linkshalf ? En dan komt het gebrek van een echte linksbuiten naar voren. Dat is de positie die slecht bezet is. Geen goede aanvoer, betekent ook weinig kansen voor de dienstdoende spits.

Nu is Klaassen wel wat balvaster dan Milik, maar ook Klaassen zal het moeten doen met weinig ballen/aanvoer. .

De Boer is een tactisch onbenul. Sinkgraven is de beste '10' , Fischer is veel te onrustig om op '10' te spelen. En waarom Serero? Nog geen wedstrijd gespeeld en nu tegen fysiek sterke Schotten. Klaassen in de spits kun je proberen, maar De Boer is weer bezig om plekken in het elftal te bezetten door "niet-specialisten" .

Inderdaad verrassend. Niet omdat ik Serero zo slecht vind, maar meer omdat die eigenlijk uitgerangeerd is.
Toen ik de titel las dacht ik dat Frank eindelijk John een kans zou geven op het middenveld. Stiekem wel gehoopt ook.

Serero vind ik ook een prima optie, ik houd alleen mijn hart vast voor zijn wedstrijdritme.

Dit is weer zon moment waarom ik Frank geen juiste bondscoach vind. Hij is zo eigenwijs. Waarom weer een middenvelder in de spits?
Milik is juist een prima spits, alleen een spits die het juist rendeert als je wat achterover leunt. En als je deze man toch eigenwijs op de bank zet, dan is er maar 1 keuze nog, en dat is El Ghazi.

Ik was lekker op deze manier gaan spelen, denk dat je hier het meest rendement mee haalt.

Cillessen
Tete veltman riedewald viergever
Gudelj
Klaassen Schone Fischer
El Ghazi Milik

17 september 2015 om 09:09

Je gooit het wel meteen helemaal om zo. Ik had eerder dit in gedachte:

vd Hoorn speelt sterk bij Jong Ajax en zo komt Riedewald op zijn plekkie als verdedigende middenvelder. Je zou ipv Sinkgraven of Gudelj kunnen kiezen om schone op te stellen op links om meer ervaring in de ploeg te krijgen.

Cillessen
Tete
vd Hoorn
Veltman
Dijks
Klaassen
Riedewald
Gudelj
El Ghazi
Milik
Sinkgraven
17 september 2015 om 09:31

Dijks kan niet spelen. Dus die heb ik er buiten gelaten. Maar ik wil af van dat eeuwige 4-3-3 systeem. Daar red je nooit wat mee. Elke club weet hoe ze dat moeten bestrijden en in 9 van de 10 gevallen wordt je overlopen.

Maar de Knvb en een aantal clubs zoals Ajax zijn veel te eigenwijs om dit te veranderen. Psv deed het wel slim. Gewoon een blok van 2 voor je 4 mans verdediging en 1 diepe spits.

Zolang we geen echte verdedigers gaan opleiden en 4-3-3 blijven spelen dan komen we niet ver.

17 september 2015 om 11:48

Lijkt mij dat Dijks gewoon gaat spelen aangezien hij gewoon geselecteerd is en van het weekend gespaard.

Ik denk dat ALS de Boer kiest voor Klaassen in de spits en Fischer op 10 dat je dan een redelijke 4-3-1-2 opstelling gaat krijgen.

Had het logischer gevonden als Sinkgraven een linie zou zakken, en Fischer op 10 of vice versa. Serero heeft nog geen minuut gemaakt dit seizoen, die kan je niet zo 123 in zo'n duel in de basis zetten.

Er telt vanavond 1 ding en dat zijn de 3 punten. Pak je die niet, dan maak je het jezelf al enorm lastig om de gewenste overwintering te behalen. Celtic thuis moet je winnen, wil je in februari opnieuw in de EL uitkomen.

Een soort 4-5-1 opstelling dus. Altijd leuke dat experimenteren in een belangrijke EL thuiswedstrijd als het seizoen al 2.5 maand oud is...

Denkt hij nou echt dat Klaassen een beter spits zal zijn omdat hij iets beter een bal kan aannemen en kan kaatsen? Denkt hij nou echt dat dit angsthazen voetbal ineens resultaat gaat opleveren en Ajax verder brengt. Het gaat van naivisme in totale cattenacio met 4 verdedigers, 2 verdedigende middenvelders, 3 aanvallender ingestelde middenvelders en een buitenspeler...?

Frank is het helemaal kwijt

De Boer is van de pot gerukt, Serero is geen seconde gemist, die voegt h e l e m a a l niks toe, zowel op cvm als am niet.

Wtf zet Sinkgraven nou eens op het middenveld dan. Iedereen kan toch zien dat hij totaal niet rendeert op de flankpositie.

17 september 2015 om 10:18

En Sinkgraven was in de voorbereiding de beste speler..................idd op het middenveld.
Edit: typo

Een hele rare opstelling !! Met deze spelers selectie moet je toch wel een betere opstelling kunne bedenken

Normaal gesproken is Serero in de basis geen probleem, maar nu heeft hij totaal geen wedstrijdritme? Ik had gekozen voor een middenveld met gudelje, Fisher en Klaassen.

Top, hier hoopte ik op. Ben groot fan van deze kleine Vieira en ben overtuigt dat ie zich ook dit jaar weer terugknokt in de basis. Klaaassen in de spits word een drama. Ik zou op deze manier spelen.

Cillessen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Gudelj
Klaassen
Serero
El Ghazi
Fischer
Sinkgraven

Nou succes Ajax. Bij Oranje hebben we wel gezien hoe belangrijk wedstrijdritme is. Hopen dat Ajax niet verliest, ipv hopen op een mooie overwinning *zucht...

Voor zijn blessure speelde Serero echt geweldig en was ie vaak de uitblinker bij Ajax.
Maar toen kreeg hij een blessure en lag ie er een paar weken uit. Toen ie daarvan hersteld was en weer kon spelen presteerde hij een stuk minder helaas. Laten we hopen dat ie zijn vorm van voor de blessure terug heeft gevonden.

Serero is een waardige vervanger. Laat hem maar lekker ballen afpakken en weer inleveren. Prima toch!

Opstelling Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Gudelj, Fischer, Sinkgraven; El Ghazi, Klaassen, Younes.

Gelukkig dus geen serero, de prutser

Younes, ver uit de beste man bij Ajax.. halftime nu maar zonder hem werd het never nooit 1-1 en bovendien zonder hem is er geen kans gecrieeerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren