Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Kan niet één speler noemen die een voldoende heeft gehaald'

Laatste update:

Voor Ajax werd de thuiswedstrijd tegen PSV een grote teleurstelling. De koploper van de Eredivisie hoopte de landskampioen op een achterstand van acht punten te kunnen zetten, maar ging in de eigen Amsterdam ArenA met 2-1 onderuit en heeft nu nog maar twee punten meer. Frank de Boer moest na afloop toegeven dat de overwinning voor PSV absoluut verdiend was.

/

De Boer baalde ontzettend van het vertoonde spel van Ajax. “We hadden vandaag een hele slechte dag en waren niet bij machte om het om te keren”, zei hij voor de camera van FOX Sports. “Hoe dat komt? Het is altijd lastig om daar de vinger op te leggen. Ik houd het op een offday, want ik kan niet één speler noemen die een voldoende heeft gehaald.”

“Het liefst wil je zelf het veld inspringen op sommige momenten”, grapte De Boer, die bij de NOS benadrukte dat hij ondanks de toenemende kritiek van plan is om het seizoen gewoon af te maken in Amsterdam: “Ik blijf gewoon bij Ajax dit jaar”, beloofde hij. De Boer wordt in de Engelse media in verband gebracht met Liverpool.

Het is tijd voor een frisse wind bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het erge is: dit was bijna een doodnormale prestatie van Ajax.

Als er een beetje druk op de wedstrijd komt te staan en Ajax heeft een tegenstander die ook wat wil voetballen dan hebben ze het enorm moeilijk, dat ligt aan:
- onvolwassen elftal zonder sterkhouders

Dat is dan ook het enige in mijn ogen. Ajax had daar op de transfermarkt wat aan moeten doen. Twee sterkhouders met wat ervaring en het had er heel anders uit kunnen zien dit jaar, maar bij Ajax denken ze blijkbaar dat Riedewald al een sterkhouder is. Nou, dat zagen we vandaag wel weer hè. Niets ten nadele van die jongen, maar je kunt toch niet allemaal van dat soort wisselvallige spelers opstellen zonder enige ervaring en dan verwachten dat Ajax wel eventjes door het programma heen wandelt?

Ik begrijp de reactie van De Boer, hij kan zijn team op dit moment niet afmaken, maar er mag intern toch wel het een en ander besproken gaan worden. Waar is onze spits? We hebben gewoon geen fatsoenlijke spits. We hebben geen enkele zekerheid in onze defensie, dat bleek heel goed in Europa al en nu ook tegen Psv. Dat je de 0 houdt tegen ADO en NEC is niet iets om trots op te zijn, want die ploegen zetten druk.

Overigens had Bazoer wel een voldoende verdiend. Dat was dan ook wel de enige.

4 oktober 2015 om 17:46

Bazoer? Man man man, die had ik vandaag zeker gewisseld. Al voor de rust..

Ik vind het teleurstellend dat de boer niet kan wisselen. Hij brengt zelden een wissel die iets doet veranderen.

4 oktober 2015 om 17:52

@ Stokie10

Bazoer was de enige die in de bal kwam, de enige die acties naar voren wilde maken. En hij stond zowel bij het doelpunt als bij de weliswaar zeer weinig goede momenten van Ajax aan de basis. Wel blijven kijken hé.

4 oktober 2015 om 18:00

De goal van ajax was meer geluk dan wijsheid. Daar had bazoer geen invloed op, wel in de voorafgaande actie. Het was echter geen uitgespeelde aanval, maar een opgevangen bal na een droevige voorzet.
Bazoer was een van de drie mensen die compleet overlopen werd. Ik vond hem zeer matig spelen. Overigens was klaassen ook zwak.

4 oktober 2015 om 18:04

@ Stokie10

Ben ik totaal niet met je eens. Bazoer was de enige die het nog wel kon belopen. Klaassen stond veel te diep en Gudelj heeft zich de gehele wedstrijd verstopt. Maar goed, meningen kunnen verschillen.

4 oktober 2015 om 18:05

Vraag me dan ook af of ze bij Liverpool de wissels van de Boer wel snappen.

4 oktober 2015 om 18:17

Ohja en de eerste van PSV was geen geluk hoe de bal per ongeluk voor de voeten viel van Pereiro? Niet dat het iets afdoet van de overwinning

4 oktober 2015 om 18:22

Die wissels waren inderdaad gestoord!
Ik denk dat ze hem helemaal niet willen hebben joh, al weet je het nooit bij Liverpool..
De Boer vergeet zichzelf ook een dikke onvoldoende te geven, verdient hij al weken trouwens.

Het is dik tijd voor een frisse wind bij Ajax, ze spelen de laatste maanden zoals Bergkamp op de bank zit: stom en blind!

5 oktober 2015 om 20:52

Alleen Bazoer en younes een voldoende als had younes er wel 1 bij kunne maken verder Bazoer weer geweldig maargoed met 1 of 2 goede spelers win je geen wedstrijd zeker niet tegen PSV

4 oktober 2015 om 17:47

Bazoer verdiend al weken niks, speelt ook 1x goed en de rest was ook onder de maat. Net als Klaassen, Gudlej en Sinkgraven overigens. Maar goed, die jongen is 18 dus moet niet de kar trekken ook.

4 oktober 2015 om 17:50

@ Jaapvan Haafte

Kijk je wel wedstrijden? Bazoer is de enige die elke week overeind blijft. Wat ik voor de rest vind, heb ik hieronder gezet.

4 oktober 2015 om 19:08

Nou dan moet je of beter op gaan letten of je snapt er niet veel van. Bazoer grossiert in het maken van verkeerde keuzes, ballen gaan brengen als postbode ipv simpel over te spelen, onnodige overtredingen maken.

4 oktober 2015 om 19:46

Ik heb Sinkgraven niet gezien vandaag. Wel Schone en Serrero.

4 oktober 2015 om 19:03

Ik vond Tete ook zo slecht niet spelen.

4 oktober 2015 om 19:59

@ quickboyz

Tete deed het inderdaad ook niet slecht. Hij heeft betere wedstrijden gespeeld,maar is een prima talent. Dit soort jongens hebben echter iemand nodig die hen wegwijs maakt in de wedstrijden waar wat druk op staat. Dat kun je de spelers als Riedewald, Tete, Bazoer, El Ghazi, eigenlijk iedere speler bij Ajax niet verwijten. Dat ligt echt aan het selectiebeleid.

4 oktober 2015 om 20:06

Tete speelde top, op bijna geen fout kunnen betrappen, en dat tegen een aanvallend psv

4 oktober 2015 om 19:48

Bazoer vond ik ook de enige die zich constant aanbood. Ik was onder de wedstrijd verrast van de vrijheid die PSV kreeg, want zet je druk wordt het meestal gevaarlijk. Wat me ook opviel was het feit dat Klaassen zo lang bleef staan en Gudelj zo lang onzichtbaar mocht blijven. Normaliter is Ajax uit een van de twee zwaarste uitwedstrijden, maar daar was vandaag geen sprake van..

4 oktober 2015 om 20:04

@ Technobastard

De reden dat PSV zoveel ruimte op het middenveld kreeg was naar mijn idee dat Klaassen veel te diep stond en samen met Fischer (heel slecht) druk ging zetten op Moreno en Bruma, die door dat slechte druk zetten telkens een middenvelder wisten te bereiken. De eerste helft waren ze bij Ajax ook nog zo stom om telkens door te lopen op de keeper. Ja, aan dat alles blijkt al dat het aan sturing in het veld ontbreekt bij Ajax. Ongelooflijk dat Ajax daar in de transferperiode niet op in gespeeld heeft. Schandalig eigenlijk gezien de middelen die ze hebben. Klaassen zit overigens in een dipje, maar Serero is geen verbetering en Schone heeft te weinig loopvermogen voor op het middenveld in dit soort wedstrijden. Hij had in mijn ogen wel Sinkgraven mogen brengen voor Klaassen, maar een aanvoerder wissel je nu eenmaal niet zo snel. Daarbij was Gudelj niet alleen vandaag onzichtbaar. Die lijkt het tempo (nog) niet aan te kunnen en mist handelingssnelheid. Hij biedt zich nauwelijks aan en van zijn traptechniek hebben we ook nog maar heel weinig goeds gezien. Het houdt dus niet over, ondanks de qua resultaten goede start in de Eredivise. In Europa werd echter al duidelijk dat dit geen stand ging houden. En vandaag kwam daar een bevestiging.

5 oktober 2015 om 00:14

Ik vond de actie om het supportershome een beetje kinderachtig. En de timing bijzonder dom. Tjongejonge. Alsof ze morgen ineens een plek hebben. Dit moet je gewoon via de supportersvereniging regelen. Ja, heel slecht gespeeld. Ze stonden slecht. 040 kon elke bal gewoon aannemen. Er werd niet kort gedekt maar in de zone. Ja, maar dan moet je dat wel kunnen!! Bovendien werd er ook niet doorgedekt. Gudelj en Bazoer lopen elkaar in de weg. Dat mag de Boer zich aan rekenen. Hij stelt ze zo op. Als je zoals vandaag semi-reactievoetbal wilt spelen, moet je wel mensen voorin houden. Ik had van de Hoorn gebracht, als aanspeelpunt om een bal vast te houden, en om aan te sluiten. Dat kan hij wel. Lekker 120 miljoen op de bank.. Haal voor 20 miljoen een echte goede spits en voor 10 een echte goede verdediger. Veldman ff naar de bank. Hou je 90 over.. Je verkoopt ze tzt toch weer. Schijtzooi.

Inderdaad, en wie is de eind verantwoordelijke? Goed zo, ontslag al ingediend? JIJ bent verantwoordelijk voor dit drama niveau wat Ajax laat zien, niemand anders. En voor fantasie opstellingen en wissels die je waarschijnlijk zelf snapt maar voor de rest niemand. Doei, en bedankt voor de 4 kampioenschappen.

4 oktober 2015 om 17:49

@ Jaapvan Haafte

Doe niet zo dom. Het transferbeleid is de grote schuldige en daar is De Boer weliswaar onderdeel van maar niet eindverantwoordelijk. Ajax had twee sterkhouders moeten kopen. PSV doet dat wel met Moreno en Guardado, vooral die laatste was vandaag weer een van de beste. Ajax heeft een anaief elftal zonder enige vastigheid. Dan ga je in dit soort wedstrijden tegen de lamp lopen en dat gebeurde in Europa al. Lekker je zicht laten vertroebelen in wedstrijden als tegen ADO en NEC helpt daarbij niet bij onze clubleiding. Laat ze nog maar een paar keer flink op de bek gaan de komende 1,5 maand, dan zal er toch een keer geinvesteerd gaan worden... en dan niet in van die halfbakken spelers. Kom op hé. Hoe kun je dit nu maken tegenover je fans? Een bult geld op de bank en een jeugdselectie afleveren met wat ervaring dat niet goed genoeg is voor de basis. Sjongejonge zeg.

4 oktober 2015 om 17:57

Ik kan me niet voorstellen dat Overmars zomaar mensen haalt zonder dat aan de Boer te vragen/met de Boer te overleggen. Als de Boer om een ervaren verdediger vraagt en Overmars komt met Heitinga dan wordt eerst overlegd of de Boer het hier mee eens is lijkt me. Als dat niet het geval is dan zal daar eerst iets aan gedaan moeten worden.

4 oktober 2015 om 18:05

De Boer is mede verantwoordelijk, maar niet eindverantwoordelijk voor het transferbeleid. Dat zei ik hierboven toch ook al.

4 oktober 2015 om 18:08

Er is volgens mij een heel team dat bepaalt of een aankoop gedaan wordt. De Boer is inderdaad degene die zegt wat hij wil hebben en zelf goedkeuring moet geven aan de voorstellen. Op een of andere manier krijgt Overmars overal de schuld van terwijl Ajax wel meer mensen heeft die de mond niet opentrekken in het bestuur. Iedereen ziet dat Ajax een spits nodig heeft die een bal vast kan houden en er minimaal zo'n 20 inschiet. Nee, ze kopen twee middenvelders voor 13 miljoen waarvan er 1 op de bank moet zitten. Vandaag heeft psv ook dikverdiend gewonnen. Vooral de tweede helft gewoon gedomineerd eigenlijk.

4 oktober 2015 om 18:18

De Boer is niet eindverantwoordelijk en zal niet de onderhandelingen doen etc. maar hij heeft echt wel zeggenschap over de speler in kwestie. Als hij Heitinga niet had gewild dan had Overmars naar iemand anders gezocht. Nu is Heitinga gekomen en wordt hij niet opgesteld. Misschien is de Boer gezwicht voor druk vanuit de directie om ervaring te halen, maar stelt hij hem gewoon niet op met het excuus dat hij nog niet fit genoeg is. Zowel Overmars als de Boer zijn de huidige situatie schuld.

4 oktober 2015 om 18:33

Spitsen zijn ook afhankelijk van het systeem, hoeveel ballen heeft Fischer of Milik dit seizoen in de voet gekregen met lopende mensen onder hem? Wedden dat mensen een hele andere Milik zouden zien als hij bij PSV zou voetballen. PSV heeft vandaag vooral de slag op het middenveld gewonnen, Hendrix (motm), Guardado en Pröpper zijn heel complementair aan elkaar. Hendrix en Guardado gangmakers, waarbij Hendrix heel sober ballen afpakt en inlevert, Guardado heel compleet is en Pröpper erg creatief en sterk aan de bal is.

4 oktober 2015 om 18:45

Nee man. De Boer speelt om niet te verliezen en niet om te winnen.zo kan Ajax niet spelen. Hebben ze nog nooit gekund.Je moet aanvallen om te kunnen scoren.
De Boer denkt defensief of negatief, zo je wil. Daarmee zet je je eigen verdediging telkens onder druk. Tegenstanders hebben dit al twee jaar door. De Boer nog steeds niet

4 oktober 2015 om 19:23

@hen_nie, ik ben het ip met je eens, De Boer moet roeien met de riemen die hij heeft en ik heb om die reden altijd verdedigd. Maar ik begin nu ook te twijfelen aan zijn beleid, zijn opstellingen, wisselbeleid en de manier van spelen etc, De Boer draagt daar ook een grote verantwoordelijkheid.

4 oktober 2015 om 19:50

Ik snap je punt Hennie, maar noem eens twee sterkhouders die je graag had zien komen?

PSV heeft met Guardado gewoon de beste aankoop in jaren gedaan, dat is duidelijk.

4 oktober 2015 om 20:07

@ Technobastard

Ik ben geen scout, Ajax heeft die wel neem ik aan, maar PSV bewijst toch dat het mogelijk is. Niet alleen met Guardado, maar ook met Moreno en Luuk de Jong. Bij Ajax loopt er geen één. Zet bij Ajax Moreno en Luuk de Jong erin in plaats van Veltman en Milik. Dan staat daar een veel weerbaarder elftal. Maar goed, ik vind dat een club als Ajax dat soort spelers moet kunnen scouten, zeker met de middelen die ze nu hebben. Het is ook niet iets van dit seizoen hè.

PSV bewijst overigens met Pereiro weer meteen een goede toevoeging te hebben, die vandaag voor het eerst in de basis direct zijn waarde bewijst. Bij Ajax zie ik die spelers niet. Gudelj heeft grote moeite, Milik heb ik eigenlijk al afgeschreven, Younes is na een helft totaal uitgeput. Het is geen toeval, je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en PSV bewijst dat je ook geen bergen met geld hoeft te betalen.

4 oktober 2015 om 20:02

Jezus hè, wordt echt wel een beetje belachelijk die kritiek op Ajax. De Boer vertrekken? En Cocu dan? Die staat daar zelfs nog twee punten onder. Feyenoord speelt wekelijks drama en staat met alle geluk van de wereld op evenveel punten. Gio ook maar ontslaan dan?

4 oktober 2015 om 20:25

Kerel, we gaan ons toch niet vergelijken met psv en feyenoord?! Je moet naar jezelf kijken en het is duidelijk dat er al 4 jaar lang geen procent verbetering in zit. Daar mag je de Boer inderdaad op aanspreken.

Het is al weken niet veel soeps.. Belevingloos en zonder passie.. Dat ziet frankie zelf toch ook wel?

"ik blijf gewoon bij Ajax" Dit is nog slechter nieuws dan de 1-2 nederlaag..

4 oktober 2015 om 18:34

Hij kan niet anders, wie wil hem hebben?

4 oktober 2015 om 20:03

Meen je dat echt? Hij staat met een veredelt jeugdelftal nog altijd bovenaan. Hoe slecht Ajax ook is, bedenk dat de rest het nog slechter doet.

4 oktober 2015 om 21:11

Kijk ook even naar de tegenstanders die Ajax gehad heeft.....

Zou het liggen aan 2 wedstrijden in een week? Of is het gwn kwaliteit tekort? Ik denk combi van beide. Verdediging oogt aardig maar tegen sterke teams is het zo lek als een mandje. En aanvallend gwn onmachtig. Als een el ghazi zn dag niet heeft blijft er niet veel over van ajax.

4 oktober 2015 om 19:31

Kijk wat Riedewald doet als hij over de middenlijn gaat.
Opdracht van de Boer! Hij gaat nooit door en daardoor levert hij vaak de bal dom in.
Defensief denken wat omgezet wordt in twijfel
Ajax vervalt telkens in dezelfde simpele fouten door die defensieve denkwijze.
Denk dat Jonk en welkom alternatief kan zijn.

Frank krijgt al twee jaar geen voldoende van mij. Ik ben benieuwd of hij enige zelfreflectie heeft. Het lijkt erop van niet, want hij maakt al tijden dezelfde fouten, en het wordt alleen maar erger.

4 oktober 2015 om 19:04

Ach man, bullshit. Als Ajax afgelopen seizoen kampioen was geworden dan was het Frankie 'five in a row' de Boer hosanna tot en met. Vergeet niet dat hij de jaren ervoor een zelfde aantal punten heeft behaald. Martin Jol was het jaar daarvoor met 82 punten niet goed genoeg en moest het veld ruimen... Als een andere club (zoals PSV afgelopen seizoen) tijdens die periode had gepresteerd om 82 punten te halen dan was de Boer nooit (!!!) kampioen geworden. Middelmaat is dus al eerder ingezet en door het gejuich van de achterban geaccepteerd. Net zoals het verdedigende voetbal onder Hiddink bij PSV en van Gaal bij het Nederlands elftal. Zolang er resultaat gepakt wordt is het goed, daarna niet meer.

4 oktober 2015 om 19:37

De middelmaat is inderdaad eerder ingezet, maar vorig seizoen (en eind van het voorgaande seizoen) bereikte het wel echt de grens naar mijn mening.

Hoe dat komt Frank? Misschien ooit is in de spiegel gaan kijken? Tactisch dramatisch weer vandaag, lachwekkend wisselbeleid en krijgt het niet voor elkaar om een gebalanceerd team te creëren.

4 oktober 2015 om 19:57

Ja, onbegrijpelijk weer vandaag. Ajax staat al de gehel competitie uitstekend. Voetbal is niet altijd hoogstaand maar er is een heel stabiele basis. Nu, is de zoveelste keer dat de basis onnodig overhoop gegooid wordt. Laat die Milik nu eens staan. Nee, het is geen wereldvoetballer maar hij wordt ook niet beter als hij er steeds als eerste uitvliegt. Heel de aanval is direct waardeloos, met een dramatische Klaassen voorop. Wissels snapte ik al helemaal niets van. Alle snelheid eraf.

Verliezen van PSV kan gebeurwn, zolang ik voetbal kijk verliezen we vaker van PSV dan we winnen. Maar het voelde zo kansloos. Er zit weinig tot geen lijn in het spel van Ajax, zeker vandaag in de 2e helft was het lange ballen rossen en hopen dat die perongeluk goed vallen. Dat kan de Boer zich toch wel aanrekenen. Het is al heel lang slecht en lelijk voetbal, en het wordt maar niet beter.

4 oktober 2015 om 19:59

Niet mee eens. Vandaag was echt heel slecht maar dit heb ik niet meer zo slecht gezien sinds dat Jol trainer was. Zo kansloos is De Boer in de competitie nooit geweest. Wat we rot nu toe miste was een beetje snelheid en actie. Niet dat er fatsoenlijk een bal kom worden ingespeeld.

Vanmiddag kwam weer duidelijk aan het licht dat deze selectie veel kwaliteit te kort komt. Tegen rechter rijtje clubs redden we het net. Krijg je iets meer verweer dan is deze selectie niet meer in staat normaal voetbal te spelen.
Zou Overmars nu wakker zijn en zien wat zijn wanbeleid heeft veroorzaakt?
De Boer mag van mij ook opstappen. Wat een wissels ook weer vandaag.
Het is het beste als beide zsm vertrekken bij Ajax dan kunnen we opnieuw gaan bouwen voor volgend jaar

4 oktober 2015 om 17:56

Ik weet niet zozeer of het kwaliteit tekort is. Op Europees niveau natuurlijk wel, maar met deze selectie moet je gewoon alle ploegen in de eredivisie in de Arena kunnen hebben. Er loopt echt superveel talent rond, maar dan moet je wel een coach hebben die die jongens tactisch goed neer kan zetten. Het is afgelopen jaar wel pijnlijk duidelijk geworden dat de Boer dat niet kan.

4 oktober 2015 om 18:22

Maar kijk naar de verdediging hoe makkelijk we goals tegen krijgen, dat is echt alleen kwaliteit.
En dan voorin. Het is allemaal niet doeltreffend. Dat heeft toch echt met kwaliteit te maken.
En wat Jonk zei vrijdag, er worden gewoon alleen maar breedte aankopen gedaan. Deze selectie is gewoon meer dan vreselijk.
Tja en De Boer kan ik ook niet meer volgen met zijn wissels.

4 oktober 2015 om 18:36

Dat is zeker waar. Nu denk ik zelf dat je beter met Heitinga dan met Veltman kan spelen. Dan heb je in ieder geval een killer, en heeft Riedewald een ervaren verdediger naast zich spelen.
Wat betreft de aankopen, dat is ook zeker waar. Ajax durft geen grote bedragen uit te geven aan spelers, en dat is wel echt zonde. Als Ajax gewoon 30 mil zou investeren in een goede versterking van elke linie, zouden ze fluitend kampioen worden. En het wisselbeleid en tactisch beleid van de Boer, tsja laten we daar maar niet te lang over doorgaan.

4 oktober 2015 om 20:05

Ja maar Heitinga, kom op. Die was met zijn 24-ste al te traag en is ook niet eens fit. Ajax had nooit aan Heitinga moeten beginnen wat mij betreft. Gewoon ervaring die direct inzetbaar was nadat Moisander vertrok. Dat had De Boer ook vorig jaar gezegd na Excelsior Ajax vorig jaar.
Die Riedewald is ook schrijnend slecht. Die is gewoon nog lang niet aan het spelen van toppers toe. Laat die jongen lekker eens invallen als het kan en geef hem dan een basis plaats als hij er klaar voor is.
Maar er moet wat gebeuren nu. We modderen al vier-vijf jaar door met middelmaat.

4 oktober 2015 om 18:37

Het is niet alleen Overmars, er zijn er toch meer die meebeslissen?
Ze moeten gewoon eens wat verder kijken daar, kijk wat PSV haalt met Guardado en Moreno. Je krijgt zo extra gif en ervaring in je team. Het is niet makkelijk om dat soort spelers naar hier te halen maar het kan wel.

Het middenveld werd gewoon compleet overklast door dat van Psv. Toch vreemd, aangezien Bazoer en Klaassen toch geen verkeerde spelers zijn. Gudelj daartegen vind ik maar nauwelijks overtuigen, zie hem nooit iets doen waarvan ik denk wauw.

Ajax wil op balbezit spelen en controleren, maar daar heb je eigenlijk normaal gesproken totaal de aanval niet voor. Fischer en El Ghazi verspelen om de haverklap de bal en Milik kan ook geen bal vasthouden. Misschien moeten ze uit een ander vaatje gaan tappen want dit lijkt gewoon nergens op.

Niks offday, dit is gewoon een kwestie van kwaliteit. Een tiener als LCV daar waar PSV met Moreno speelt, Gudelj die zijn stempel niet op een wedstrijd kan drukken terwijl PSV daar Guardado heeft lopen, een continu spitsen probleem daar waar PSV De Jong heeft en in Locadia iig iemand die een bal kan vasthouden. Ik heb me lang verzet tegen het gezeik op De Boer, maar ook ik begin mezelf nu serieus af te vragen of zijn houdbaarheidsdatum niet voorbij is.

Alweer een offday? Dat gebeurt de laatste jaren wel erg vaak bij Ajax.
Cillessen vond ik overigens wel aardig keepen weer. Zeker wel een voldoende. Bij die twee doelpunten was hij kansloos, maar die waren ook onhoudbaar.

3e wedstrijd dat ik van Ajax zie dit seizoen. En 3 x vind ik ze gewoon letterlijk 3x niks. El-Ghazi uit de wedstrijd gespeeld door Brenet(zegt genoeg) Gudelj zeer onzichtbaar. Zelfde geldt voor Fischer en Younes. Riedewald zeer slordig en Veltman kan er helemaal niks van. Tete is een uitstekende rechtsback, geweldige slidings op de bal altijd. Ik snap ook niet waarom Serero erin kwam en niet direct Milik. Wat moet Serero nou toevoegen?

4 oktober 2015 om 19:26

Serero was een verdedigende wissel, we warden overlopen en moesten het middenveld weer in handen krijgen. Ik begreep dat wel.

Dit is geen incident meer. Ajax lijkt hard achteruit te gaan. De Boer lijkt teveel te teren op het jonge talent in de ploeg dat in de counter moet toeslaan en daarmee een minimale overwinning dient binnen te slepen. Bovengemiddelde prestaties van Eriksen, Blind, Klaassen en Cillessen verbloemden de goede resultaten van Ajax, maar nu is het moment aangebroken dat zelfs het behalen van punten geen zekerheid meer is onder de Boer. Ik zie ook een kanteling in de wijze waarop de Boer zijn teams laat starten en wisselt. Het lijkt wel alsof hij zelf niet meer weet hoe hij zijn elftal moet laten starten. Ik denk dat Ajax deze maand aardig wat punten zou kunnen laten liggen.

Alleen Tete heeft tot het laatst nog alles gegeven en Fischer had een ondankbare taak als spits maar schoot toch nog op de paal. Verder Iedereen matig.

4 oktober 2015 om 18:32

Man, die Tete! Heerlijke speler tot nu toe. Ik zat zelf in de ArenA en ik kan me niet herinneren dat ik tegen 'm heb lopen schreeuwen, haha. El Ghazi daarentegen was echt zo slecht. Alleen maar balverlies en als hij de bal verliest dan vertikt hij het om ook nog maar een meter te moeten lopen om weer druk te zetten. Klaassen kon vanaf de buitenkant een voorzet geven richting de 16 waar vooralsnog niemand stond, daar zou El Ghazi dus naar moeten sprinten maar hij rent juist verder naar de rechterbuitenkant. Hij leverde echt de grootste wanprestatie.

Voetbal is beweging. Cocu snapt dat, de Boer duidelijk niet. De Boer moet altijd óf met de punt naar achteren spelen óf met de punt naar voren. Cocu boeit dat niet. Het middenveld van Psv staat op papier op één lijn, maar zijn in de praktijk constant in beweging. Het statische Ajax-middenveld werd kapot gespeeld door het bewegelijke en dynamische middenveld van Psv. Als je als team goed op elkaar ingespeeld bent is die bewegelijkheid van het middenveld DE manier om te spelen.

Over tactiek gesproken. De keuze van Fischer in de spits is lachwekkend. Je weet dat Psv pressie gaat spelen. Dan Moet je iemand voorin hebben lopen die de bal kan vasthouden. Milik is daarin ook geen geweldenaar, maar wel beter dan Fischer. Dat is ook meer Milik's spel. Daarbij komen Fischer's kwaliteiten ook totaal niet tot uiting in de spits. Waar wel trouwens.

4 oktober 2015 om 18:33

Precies dit. Er zit 0 beweging in bij Ajax. Daarom duurt die opbouw bij Veltman en Riedewald ook zo ongelofelijk lang. Als ze indribbelen is er helemaal niemand die in de bal komt of een loopactie in de diepte maakt. Alles staat constant stil. Het is echt een soort schaakspel wat de Boer ze aanleert, het lijkt nergens op.

Ik vond tete wel ok. Dat was het wel.

Wat hoop ik dat Frank de Boer en Marc Overmars na dit seizoen vertrekken bij Ajax en dat Johan Cruijff de stekker eruit trekt, met het beleid, voetbal en weet ik veel wat allemaal wat hij bij Ajax wilt zien.

De Boer heeft ons vier titels en een Johan Cruijff Schaal bezorgd, maar dat is ook echt gewoon letterlijk het enigste positieve dat de Boer heeft gedaan sinds zijn aanstelling bij Ajax. Vrijwel alles is matig: het voetbal, de resultaten, het beleid en nog veel meer andere dingen.

Ik begrijp echt totaal niet, waarom de Boer Joël Veltman blijft opstellen. Ik heb het hier zo vaak aangegeven: zet een speler die fysiek sterk is en lengte heeft, tegenover Veltman en je weet zo goed als zeker dat de tegenstanders gevaarlijke kansen krijgt of zelfs scoort en dat was vandaag ook weer het geval: Jürgen Locadia won elke fysiek- en kopduel van Veltman en Veltman gaf vandaag toch slechte passes.

Crosspasses die niet aankwamen, passes over 'n paar meter die niet goed waren en vrijwel elke bal belandde bij een speler van Psv. Laat Johnny Heitinga maar gauw de plek van Veltman overnemen en ja, Heitinga heeft de laatste jaren niet veel meer gepresteerd/gespeeld, maar zal hij zo slecht zijn geworden dat hij nog dramatischer dan Veltman is? Ik denk het niet.

Heitinga is fysiek in ieder geval nog sterk, durft duels aan te gaan, is/kan een leider zijn, heeft veel ervaring, kan goed koppen en het belangrijkste, iets wat Veltman niet kan: aardig goed verdedigen en de duels met z'n directe tegenstander aangaan.

Ook blijft de Boer zo koppig, door telkens volgens het Ajax systeem te voetballen. Wanneer krijgen ze bij Ajax nou eindelijk is het besef dat ze hun tactiek moeten aanpassen?! Dat eeuwige traag rond tikken en zogenaamd 'op balbezit spelen', dat kan nu echt gewoon niet meer.

Ajax heeft daar de spelers gewoon niet voor en het gaat meer ten koste van de resultaten dan ten goede van de resultaten van Ajax. Ook komen veel spelers gewoon niet tot hun recht in het systeem en denk dan aan spelers als Arkadiusz Milik, Anwar el Ghazi, Daley Sinkgraven en Nemanja Gudelj.

Pas het systeem gewoon aan en probeer elke speler optimaal op hun kwaliteiten te benutten! Geef ze wat meer vrijheid in hun spel en ik weet zeker dat spelers als Milik, el Ghazi, Sinkgraven en Gudelj veel en veel beter tot hun recht komen en dat Ajax dan ook veel beter zal presteren.

Overmars mag ook weer gauw vertrekken bij Ajax. Hij heeft ervoor gezorgd dat Ajax meer dan honderd miljoen op de bank heeft staan, maar wat doet hij ermee? Gewoon niks en als hij er wat meedoet, dan geeft hij geld uit aan de verkeerde spelers, zoals Nick Viergever, Tobias Sana, Niki Zimling, Mike van der Hoorn, etc. etc.

En de visie waar Cruijff mee wilt werken bij Ajax, dat moet nu ook gewoon weg bij Ajax. Het levert niets op. Tegen kleine tegenstanders waar Ajax pakweg zes jaar geleden gemakkelijk van won of waar je op voorhand al wist dat Ajax zou winnen, worden nu nipt gewonnen of Ajax verliest/speelt gelijk tegen ze met de grootste moeite van de wereld.

In Europees verband schieten we ook echt gewoon geen **** op. Tegen de grote Europese topteams wordt Ajax van het veld afgetikt en staat er 'n uitslag met minimaal (!) 3-0 op het scorebord en tegen de kleinere tegenstanders waarvan Ajax pakweg vijf jaar terug gemakkelijk won of op voorhand al zou winnen, worden nu met nipt verslagen of Ajax mag dan van geluk spreken dat ze gelijk gespeeld hebben of nipt hebben verloren.

4 oktober 2015 om 18:47

Veltman won vandaag juist zijn duels, dus ik snap niet waar je het over hebt. Hij is geen organisator, klopt, maar de duels zijn juist zijn sterke kant.

4 oktober 2015 om 19:18

Riedewald was pas slecht

4 oktober 2015 om 19:46

@ Modricmagic,

Klopt, Jaïro Riedewald speelde vandaag inderdaad erg matig. Maar ik weet zeker, dat als je een ervaren speler als Johnny Heitinga naast Riedewald neerzet, dat Riedewald een heel stuk beter zal spelen.

Joël Veltman vind ik gewoon een matige verdediger.

Veltman had een voldoende wat mij betreft. Stond verdedigend zijn mannetje en als Ajax aan het verdedigen is het meerendeel van de wedstrijd, beoordeel je een verdediger op hoe hij verdedigt en niet hoe hij aanvalt, daar is het immers een verdediger voor. Veltman deed dat prima en haalt een 7. Fischer deed het naar mijn weten ook prima en haalt een 6, evenals Cillessen die ook gewoon degelijk stond te keepen. De rest was onvoldoende.

vandaag was gewoon een voortgang van de voorafgaande wedstrijden. Dit elftal is niet in staat om te voetballen als er druk op hen wordt gezet. Bazoer was de enige met inzet, hoewel ook matig voetballend. El Ghazi loopt al een paar wedstrijden te bewijzen dat hij een man van de momenten is en die komen steeds minder voor. Tete is verdedigend ok maar aanvallend niet , alleen maar in de breedte spelen. Dijks komt ook tekort, wel veel inzet maar voetballend is het niet echt goed. Ik weet wel, de beste stuurlui staan wal, maar het is echt slecht de laatste weken. Het lijkt wel of niemand het voortouw wil nemen. Alleen maar in de breedte en terugspelen, nooit iets verrassends. Sinkgraven deed het goed bij Heerenveen maar in Amsterdam wordt hij verkeerd gebruikt in mijn optiek. Kijk naar Sulejmani, uitblinker bij Heerenveen en bij Ajax slecht een schim daarvan. Frank moet het nog maar even aanzien tot de volgende transferperiode en dan wat sterkhouders met ervaring erbij halen. Overigens vind ik het vreemd dat Heitinga nog steeds geen kans krijgt. In dit soort wedstrijden kun je hem wel gebruiken ben ik van mening. Hoe gaat dit straks bij Fenerbahce? Ik houd mijn hart vast.

Ajax was niet zozeer slecht, maar haalde zn normale nivo. PSV was vanmiddag gewoon 2 klassen beter, en dat met een gemankeerd elftal.

Ajax was niet zozeer slecht, maar haalde zn normale nivo. PSV was vanmiddag gewoon 2 klassen beter, en dat met een gemankeerd elftal.

Ik kan nou ook niet zeggen dat de technische staf een voldoende heeft gehaald met zowel opstelling als wissels. Hij maakt de splers niet beter. Ze spelen in een harnas zo lijkt het wel. Te bang om creatieve dingen te doen. Ajax onwaardig.

Ajax was vandaag slecht, maar Psv was ook alles behalve overtuigend. Natuurlijk was Psv vandaag beter dan Ajax maar goed is anders te noemen. Locadia moet trouwens nodig eens iets aan zijn zelfbeheersing doen opgereegd ventje. Van mij mogen ze hem schorsen. Geen goed woord voor hem over. Verder moet Ajax natuurlijk zijn spel gaan veranderen want zoals ze nu te werk gaan is niet om aan te zien.

Wat gewoon opvallend is dat Ajax fysieke kracht mist. Bij PSV staan veel meer echte kerels. Verdiend verloren.

Youness haalde een voldoende, tenminste de enige speler die acties durft te maken en wanneer het publiek op gaat staan als hij aan de bal komt. Maar daar is De Boer waarschijnlijk ook tegen omdat die dan niet volgens het Ajax spelletje speelt.

Die 'moelijke' analyse van Cruyff geeft pcies vandaag weer waar het probleem ligt. Ajax is/was niet in om aan te gluren.

Een offday? Ik kan me niet indenken dat de PSV selectie in Eindhoven tegen Ajax ooit een 'off day' zal hebben. Nee Frank, het lag vandaag aan het verschil in kwaliteit, en dat verschil is angstaanjagend groot.
Dat het daarnaast bij PSV tactisch ook nog eens veel beter staat mag jij je aanrekenen, want ik kan achter geen enkele aanval van Ajax een idee waarnemen. Ze doen maar wat, jij doet maar wat.

waren maar een paar die een voldoende verdiende, voor de rest was het slecht.. Slechtste wedstrijd van het seizoen..
Aan de andere kant, zo overtuigend vond ik psv ook weer niet, ging redelijk gelijk op..
0-1 mag natuurlijk nooit vallen met 3 man van Ajax rondom pereiro..
snel de gelijkmaker gemaakt, alleen bleef het tempo te laag en te vaak verkeerde keuzes gemaakt. Paar keer pech met bijvoorbeeld bal op de paal.
Helaas is het kampioenschap weer open, je had hier een gevoelige tik kunnen en moeten uitdelen

Wat ook geen voldoende scoorde was de opstelling van jou Frank.

Fischer in de spits hou eens op man, de enige dreiging komt van hem uit als hij op de flank speelt.

Riedewald en Veltman samen werkt gewoon niet en dit is niet de enige wedstrijd waar ik het op baseer.
2 spelers met veel risico in hun spel, of je stelt Riedewald op met Heitinga of Veltman met Heitinga.

Ik begin een beetje moe te worden van die opstellingen van Frankie.
Hij zit steeds te zeiken om ervaring maar al zijn oogappeltjes blijven spelen en stuntelen.
Heitinga zit op de tribune en Schone mag de laatste 9 minuten meedoen.

Moet toch een keer verandering in gaan komen en tijd voor vooruitgang in het spel van Ajax na een jaar of 4 als hoofdtrainer.

Er is toch 1 speler van Ajax die ik een voldoende zou geven en dat is Kenny Tete. Beiden tegengoals kwamen van de linkerkant van ajax. Tete heeft zn rechter flank de hele wedstrijd als een pitbull bewaakt echt een hele goede wedstrijd gespeeld. Alleen jammer dat de rest daar geen vervolg aan kon geven

Frank de Boer valt ook wel wat te verwijten. De aanval staat van geen kanten. Al dat geschuif daar. Daar krijg je geen vastigheid van. Klaassen was professioneel uit de wedstrijd getrapt, dus die had eerder vervangen moeten worden. Gudelj voegt weinig toe en was vandaag ook weer onzichtbaar. Dat Riedewald een slechte wedstrijd speelt kan gebeuren. Hij heeft dit seizoen ook wel een aantal goede wedstrijden gespeeld. Dijks hield Narsingh wel uit de wedstrijd. Bazoer was redelijk, Veltman verdedigend OK, maar passte ronduit slecht, Tete ook wel goed. Cillessen zoals gewoonlijk. El Ghazi had het niet vandaag, Younes maakte wel een goal, maar liet zijn man lopen.
Maar mijn grootste verwijt aan Frank de Boer is: Waarom kan niemand een fatsoendelijke ingooi, corner of vrije trap nemen? Alle ingooien leiden tot balverlies. Vrije trappen gaan over alles en iedereen heen. Corners zijn ongevaarlijk en gaan ook nog eens regelmatig over de achterlijn.

4 oktober 2015 om 20:07

Ik denk dat de Boer eens goed in de spiegel moet kijken ipv zeuren over spelers.
Deze jongens leren al jaren niets bij.

Als Frank de Boer zijn functie had neer gelegd dan was het allemaal nog niet voor niets geweest.
Nu wordt het nog een lang en ellendig seizoen.
Net als de vorige seizoen.

Een aantal jonge spelers vallen gewoon door de mand de laatste wedstrijden van Ajax. Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat dan de (meer) ervaren spelers zoals Schone en mogelijk ook Heitinga en Serero niet worden opgesteld in de basis. Sommige jongeren hebben het gewoon niet in zich om momenteel de kracht op te brengen om tot het gaatje te gaan op de momenten dat het van ze gevraagd wordt. Het heeft naar mijn mening alles te maken met mentaliteit! Dat is Frank de Boer m.i. aan te rekenen. Die blijft tenslotte maar vasthouden aan die veel te jonge ploeg.

De zoveelste hele slechte dag is het nu, enigste waar wat dreiging van af kwam(younes) haalt ie er van af, lapoor!

Hopelijk wordt de Boer zo snel mogelijk door Ajax ontslaan. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. De Boer is er alleen maar op uit om Ajax kapot te maken. Overmars en consorten grijp in tegen deze labiele trainer.

Tete 7 (paar geweldige slidings) veldman 4 (alle ballen naar de verkeerde kleur en vieze overtreding) riedewald 6 (kleurloos maar balvast) bazour 7 (enige die lijnen uitzette) cilissen 5 (geweldig slordig) younes 7 (scoort) fisher 7 (puur op basis van inzet) gudelj 6 (onzichtbaar maar weinig foutjes) el ghazi 5 (niet gezien)

En dan stond die El Ghazi nog tegen de vermeende zwakke schakel van Psv, Brenet...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren