Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cristiano Ronaldo liet ‘huge salary package’ op laatste moment links liggen

Laatste update:

Sporting Kansas City heeft lang geprobeerd Cristiano Ronaldo naar de MLS te halen. Dat schrijft Fabrizio Romano zaterdag. De Amerikanen zouden na het veelbesproken interview met Piers Morgan nog concrete gesprekken met de 37-jarige steraanvaller hebben gevoerd en hem een gigantische salarisaanbieding hebben gedaan. Ronaldo koos echter voor het grote geld van Al-Nassr.

De Saudi-Arabische club maakte vrijdag bekend dat Ronaldo voor tweeënhalf jaar in Riyadh had getekend. De vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar gaat er volgens Marca een duizelingwekkend bedrag van 200 miljoen euro per jaar opstrijken. Ronaldo had echter ook kunnen kiezen voor een lucratief dienstverband in de Verenigde Staten. De topschutter voerde meerdere gesprekken met Sporting Kansas City, dat hem net als Al-Nassr probeerde te overtuigen met gunstige commerciële vooruitzichten.

Ronaldo kreeg volgens Romano een 'huge salary package' aangeboden, al noemt de transfermarktgoeroe geen specifieke bedragen. De lokroep uit het Midden-Oosten bleek echter luider. Mogelijk krijgt Ronaldo binnenkort gezelschap van een ex-ploeggenoot, daar Al-Nassr ook Sergio Ramos binnen wil halen volgens informatie van Marca. Het contract van de 36 stopper bij Paris Saint-Germain loopt deze zomer af en de Arabieren willen hem verleiden met een flinke tekenbonus.

Ronaldo zou zijn debuut voor Al-Nassr op 5 januari kunnen maken, wanneer het in eigen huis aantreedt tegen Al-Tai. Het duel tegen Khaleej op oudjaarsdag komt nog te vroeg voor de routinier. Al-Nassr ziet zich momenteel op een tweede plek in de Saudi Pro League, met twee punten achterstand op koploper Al-Shabab. Ronaldo treft bij Al-Nassr onder meer Vincent Aboubakar, David Ospina en Luiz Gustavo als ploeggenoten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, blijft natuurlijk jammer dat zo'n voetballer niet meer te bewonderen is op de Europese velden. Kan me niet voorstellen dat er geen Europese clubs waren die niet met hem in zee wilden gaan.

Het is natuurlijk zeer veeeeeeeeel geld, maar hij heeft ook al heel veeeeeeeeel geld.

Ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt. Niveau lijkt me niet al te hoog. Kan me voorstellen dat hij zich behoorlijk gaat ergeren.

31 december 2022 om 08:55

Genoeg clubs die hem wouden. Ik denk dat Real Madrid hem ook terug had willen halen mits hij genoegen zou nemen met een plek op de bank en natuurlijk geen monster salaris had gevraagd.

Zijn grootste fout blijft echter destijds Real Madrid verlaten.

31 december 2022 om 09:00

Dat betwijfel ik, denk juist dat veel clubs niet meer op Ronaldo zitten te wachten. Hij kan niet op de bank (Portugal/United) zitten en gezien zijn leeftijd is dat kwetsbaar. De clubs die hem nu nemen kijken met name naar de marketing impact.

31 december 2022 om 09:03

Een maand geleden nog interview met Piers Morgan.
Piers: als het jou om het geld ging zou je al getekend hebben in SA, maar daar gaat hetbjou niet om.
Ronaldo: nee ik wil op het hoogste niveau spelen.

Hij heeft zijn hand gruwelijk overspeeld.
Voorzitter van Frankfurtbgaf nog aan dat hij daar en bij alle CL clubs is aangeboden. Net als afgelopen zomer.

WK was natuurlijk 1 groot drama en nu moet hij alsnog maar voor het grote geld kiezen. De CL hoeven hem niet meer.
Een bizar mooie carrière gaat als een nachtkaars uit helaas.

31 december 2022 om 09:04

Dus jij denkt dat een club als bijvoorbeeld AC Milan wel een zwaar geblesseerde Ibrahimovic op zijn 41 zijn contract willen verlengen. Maar een topfitte Cristiano Ronaldo wilt niemand? Ik denk dat genoeg clubs van dat categorie hem zouden willen, alleen waren zijn eisen simpelweg veel te hoog.

En dan bedoel ik niet zo zeer zijn eisen op het veld maar qua wedde.

31 december 2022 om 09:21

Vind het ook opmerkelijk allemaal maar kijk niet op van deze move. Zijn doel was om de “de beste en rijkste” voetballer te worden van de wereld en nu heeft hij eieren gekozen voor zijn geld om dat laatste in ieder geval te zijn. Snap mensen trouwens niet die dit rechtvaardigen met argumenten als ‘jij zou dit toch ook doen voor 1% van zo’n salaris” en dan ben je een nobody vergeleken met Ronaldo. Sorry maar doe mij maar een gemiddeld leven met leuke familie en vrienden om me heen.

31 december 2022 om 09:24

Real zou hem nooit terug willen halen , hij koos ervoor om Real te verlaten. Hij werd behandeld als een koning door de club (niet sommige fans) . Hij kreeg 1 keer een staande ovatie in Italië , en toen dacht meneer dat het gras groener was . Maar na het tragedie van afgelopen jaar(verlies van 1 vd kinderen) , is Ronaldo niet meer dezelfde persoon die hij was in de jaren ervoor. Pakken wat je pakken kan Ronaldo, wordt lekker miljardair in de woestijn het is je gegund .

31 december 2022 om 09:26

Wat dacht je? Dat iedere club zat te wachten op een of andere prima Donna die als het hem niet zint zijn kont tegen de krib gooit.

Die een miljoenen salaris op basis van in het verleden behaalde resultaten denkt te moeten krijgen?

Die in top competities de afgelopen 4 jaar 5 goede wedstrijden heeft gespeeld en een paar pingels heeft genomen?

Dat je indirect een entourage erbij haalt die te dom zijn om te poepen?

Vergelijk dat even met Ibrahimovic.

31 december 2022 om 10:21

Genoeg clubs die hem wilden hebben? Dus niet hè. Elke club zou het hele spel op hem af moeten stellen. Iets wat ten hag ook niet wilde doen. Ronaldo weigert zich zelf aan te passen. Hij is overal aangeboden en niemand wil hem. Hij wil CL spelen. Nou de AFC CL is ook leuk whahahaha

31 december 2022 om 10:53

Genoeg clubs die hem wouden? Waar is dat op gebaseerd? Waarom zou je anders naar SA gaan en al je sportieve ambities uit het raam gooien?

31 december 2022 om 10:57

Zlatan voegt voornamelijk in de kleedkamer heel erg veel toe.
Zeurt niet, motiveert andere en is ook naast het veld een echte leider.

Ronaldo zou de kleedkamer alleen maar verstoren.
Zijn laatste maanden hebben laten zien dat ie zich totaal niet goed kan gedragen als het niet naar meneer zijn zin gaat.

Geweldig veel respect voor wat Ronaldo gepresteerd heeft, maar een over the Hill Ronaldo die zichzelf nog steeds als belangrijkste van het team ziet, nee liever niet

31 december 2022 om 11:14

Ik denk dat zijn eis wekelijks spelen er voor gezorgd hebben dat hij nergens terecht is gekomen.

Ik denk overigens dat Saudi Arabië een goede stap is voor hem.
Iedereen zal hem daar adoreren al die haat is weg. Ze zullen daar nog net niet het gras kussen waarop hij loopt. Dat lijkt me voor iemand die niet in vorm is waarschijnlijk depressief is een fijne werkplek. Hij vliegt een paar x p week op en neer is savonds thuis in Madrid met de familie trapt een balletje en schrijft in die 2,5 jaar een half miljard bij. Als hij had getekend bij zeg Real en hij had 8* 15 min mogen maken en een keer een paar bekerduels, dat was ook niks voor hem.. aangezien hij echt in depressieve vorm is zou hij ook niet zomaar in de basis belanden bij clubs

31 december 2022 om 11:17

Ze schijnen een gesprek gehad te hebben maar dan echt als stand in of roulatiespeler.. want je hebt hem natuurlijk liever op het bankie dan Hazard of Mariano.. al is het maar voor 6 maanden om weer in vorm te komen depressie achter je te laten..

Maar ik denk dat sa voor hem wellicht ook fijner is.. stressvrij op een paar uur vliegen van thuis..

31 december 2022 om 12:52

Dat interview wat ie gegeven heeft.
Eerder weg gaan, niet in willen vallen, begin van t seizoen gewoon helemaal niet komen opdagen.
Zijn gewoon dingen die echt gebeurt zijn.
Wat de Portugese bond roept, en jij vervolgens voor waarheid aanneemt, is klakkeloos over nemen, zegt mij helemaal niets en uiteraard beschermen zij hun beste speler ooit.
Ronaldo had laatst ook ontkracht dat hij in SA ging voetballen, al hier.

31 december 2022 om 12:52

Topfitte Ronaldo? Fit voor de isntagram of voor het voetbalwereld? Een topfitte speler die meer gedoe veroorzaakt, alles eist binnen het veld, walgelijk zich gedraagt wanneer hij gewisseld wordt of niet in de basis staat, naar z'n teamgenoten schreeuwt alsof hij zelfs het zo geweldig doet...en als extra nog een topsalaris eist.
Nah, geef mij maar een geblesseerde Zlatan.

31 december 2022 om 18:35

Haha, de haters.. kansloze opmerking altijd.
Ben een voetbal liefhebber, altijd genoten van zowel Messi als Ronaldo.
Zoals ie zichzelf heeft opgesteld laatste maanden, zou ik m niet bij Milan hoeven zien, dat is waarom ik hier op gereageerd heb, omdat Zlatan erbij word gehaald.
Die heeft echter geen ster allures getoond en is een toevoeging voor de kleedkamer, die zich meer dan prima schikt in een reserverol.
Zou Ronaldo niet doen, geef je zelf ook al aan aangezien je het normaal vind dat ie weigert in te vallen 3 min voor tijd, Zlatan zou dat bij ons wel doen.

31 december 2022 om 09:03

Oa Cruyff, Beckenbauer, van Hanegem en Pelé gingen ook voor het geld naar Amerika. Ook echt niet voor het geweldige voetbal.

31 december 2022 om 09:24

Ben ik met jou eens. Echter hadden zij niet zoveel centjes op de bank in tegenstelling tot Ronaldo. Cruijff moest ook wel, want hij was zijn centjes kwijt.

Daarbij was het voetbal daar in opkomst. Helaas was dat van korte duur.

31 december 2022 om 11:41

Ja klopt wel dat zei minder geld te besteden hadden, maar kijk naar Cocu, de Boertjes, Xavi, Sneijder etc. etc. en op een gegeven moment de China hype destijds. Blijkbaar denkt Ronaldo in SA nog prijzen te kunnen winnen (aziatische CL etc. ) In Europa gaat die dat niet meer redden. En in zo'n competitie kan die dan nog steeds het mannetje zijn. En natuurlijk het gigantische salaris. Dit gaat ook niet even over paar miljoen meer, maar gewoon over tientallen miljoenen meer.

31 december 2022 om 11:30

Het mes snijdt aan 2 kanten natuurlijk. Denk dat Ronaldo zich op dit moment erg heeft overschat en dacht wel ergens in Europa te kunnen spelen. Mogelijk een club die nog in de CL speelt. Zeker omdat Messi nog bij PSG blijftt interviewEr zullen vast clubs zijn die hem wilde, maar hem niet konden betalen omdat Ronaldo te veel salaris vroeg.Het interview heeft hem ook niet geholpen. Daar waar hij de schuld aan ten Hag gaf, stelde naderhand de coach van Portugal (die hij erg hoog had zitten) hem ook niet meer op. Ook op het WK toonde hij weer maniertjes. Daar hebben clubs geen zin in. En we hebben allemaal gezien wat voor onrust hij met zich meeneemt als het niet volgens zijn manier gaat. Als Ronaldo zich niet uitspreekt dan is het wel zijn familie. Bij United is dit al eerder gebeurd met Pogba. Zijn zaakwaarnemer of een van z'n broers die wel iets naar buiten brachten. Clubs zitten daar gewoon niet meer op te wachten. En dan hebben we het niet eens over zijn slechte vorm en slechte cijfers die hij haalde. Of dat nou door privé omstandigheden of leeftijd te maken heeft laat ik in het midden. Hier had Ronaldo nooit last van. En stond presteren altijd bovenaan.We zullen denk niet heel veel meer ervan horen. Mensen zijn nu minder geïnteresseerd in de persoon en competitie waar die in speelt. Lastig wedstrijden te gaan zien. Zijn carrière gast als een nachtkaars uit. Deels komt door hemzelf.

31 december 2022 om 16:37

Nou, het nationaal elftal van Saoedi Arabië bestaat veelal uit spelers van topclub al Hilal. Ik hoef jou niet te vertellen dat zij heel goed kunnen voetballen. Dat heeft de hele wereld gezien op het WK. Dus zo laag is het niveau niet.

31 december 2022 om 17:08

Dat is één club. Je gaat me niet vertellen dat de rest van de competitie ook dit niveau heeft.

Was wat mij betreft niet per se een veel betere move geweest. Ook dat gaat puur om geld.

Wat een grap is dit geheel eigenlijk.

Hilarisch hypocriete Messi fans (vanwege Gabon en ambassadeurschap van Saudi) met scherpe veroordelingen incoming. Die gaan hier hun gal spuwen en de even hypocriete Ronaldo fans gaan verdedigen wat ze eerder bij artikelen over Messi hebben gebruikt als beschuldiging. Prachtig.

De twee grootste voetballers van deze tijd blijken vooral de twee grootste geldwolven van deze tijd. Ze zouden hun naam zelfs aan de duivel verpatsen en hun moeder nog verkopen. Het is werkelijk nooit genoeg. Laten we andere voorbeelden zoeken?

31 december 2022 om 08:58

Ach, ik vind het vooral grappig dat Ronaldo zichzelf nogal belangrijk vond bij United en daarom dat interview deed, maar dat de werkelijkheid dus zegt geen club van naam hem wilt.

31 december 2022 om 09:08

Ja en wat mij betreft stop je er dan gewoon mee of ga je wat anders doen. Maar goed, dit kan ook als retirement gezien worden.

31 december 2022 om 09:09

Ik vind het vooral grappig dat de fans van United zo op hun pikkie getrapt zijn. Omdat Ronaldo zei dat United al 20 jaar achterloopt qua infrastructuur, voetbal etc?

Ik denk dat Ronaldo respect miste van Manchester United en vooral Ten Hag.

Trouwens, ja dat interview van hem was onnodig en kinderachtig.

31 december 2022 om 09:27

Respect miste? Ronaldo was en is gewoon geen basis kandidaat meer. Bij Portugal en man United. Dus als je hem niet opstelt dan toon je geen respect? Maar zelf in de spiegel kijken en een paar keer weggaan moet dan maar kunnen. Fenomenale carrière, einde is zwaar onder de maat. Menselijk gezien, karakterologisch en sportief.

31 december 2022 om 09:32

Goh en als je respect mist ga je zelf lopen katten? Je pas écht respectloos gedragen tov club die je groot heeft gemaakt. Volwassen reactie was het van hem…

Ten hag heeft het perfect gezien. Perfect gehandeld.
Nu nog een abonnementje ergens vandaan halen die een perfect zicht op de lege tribunes van de Saudische competitie te zien zijn.

31 december 2022 om 10:39

CMG-, geen United fan hier hoor. Ik doelde ook vooral op zijn gekrenkte ego, gevoel van gebrek aan respect en in dat interview na zijn ego-tikkie is van United ineens alles slecht. Kinderachtig gedrag imo. Zeker als je het nu in dit daglicht zet, dat geenfatsoenlijke club hem wil, maar dan ook echt geen enkele fatsoenlijke club.

31 december 2022 om 10:32

De media heeft ervoor gezorgd dat er uberhaupt een strijd is tussen Messi en Ronaldo fans. Ik ben 35 dus in mijn jeugd was je het ene moment fan van Ronaldo R9, dan van Owen, Giggs, del Piero etc. Iedereen kon genieten van Ronaldinho bij Barcelona en van Figo, Zidane en Raul bij Real. Natuurlijk was er wel een strijd in Spanje zelf, zeker met de overgang van Figo van Barcelona naar Real, maar dit was absoluut niet wereldwijd.

Sinds 2009 is het zo dat je of voor Messi bent of voor Ronaldo en niet voor allebei. Ik was vroeger denk ik op hetzelfde moment fan van Owen en van Giggs, Beckham. Of van Redondo en Rivaldo etc. Het is best triest als je als volwassen persoon online gaat bashen op een door de media gecreerde rivaal van jouw favoriete speler. Ronaldo brak eerder door, logisch want hij is eerder geboren en dus is hij ook eerder klaar. Ondanks alles wat hij doet voor zijn lichaam is hij duidelijk aan het aftakelen en dat is bij Messi wat minder.

31 december 2022 om 10:48

laten we voorop stellen dat het verbinden van je naam/merk aan SA sowieso al niet zuiver is.
daarnaast ben ik geen messi of ronaldo "fanboy", maar vind ik het toch wel iets anders dan een messi, die via manager(s) etc. een dik sponsor contract krijgt om paar keer per jaar zijn gezicht te laten misbruiken in SA iets anders dan een ronaldo die daar ook echt gaat voetballen.

maar zoals ik al zei, allebei inderdaad geen nette manieren om je centjes binnen te harken om wat voor die schurkenstaat te doen.

conclusie, ja het is hypocriet als messi "fanboys" nu lacherig doen over ronaldo die in SA zijn centjes gaat verdienen. maar ik vind het wel terecht dat ze de grappen maken aangezien hij daar gaat voetballen als zelf benoemde topspeler

31 december 2022 om 11:16

Persoonlijk ben ik van mening dat Messi's activiteiten voor wat centjes in het ritueel kinderslachtende regime van Ali Bongo in Gabon alles overtreffen. Ik kan verder niet zoveel met het aanbrengen van nuances in dit geheel enkel vanwege een voorkeur. Ik geloof niet dat één van beide voetballers ergens echt een morele ondergrens kent.

31 december 2022 om 11:46

zeker mee eens, elke schurkenstaat waaraan je naam aan verbindt is er 1 teveel.

31 december 2022 om 11:37

De twee grootste voetballers van deze tijd blijken vooral de twee grootste geldwolven van deze tijd.

Hoewel de bedragen gigantisch zijn, zouden jij en ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Iedereen is een beetje geldwolf, maar we wijzen graag naar anderen.

31 december 2022 om 11:54

Gelukkig is dat niet waar, anders hadden we geen mensen in de zorg, het onderwijs, of de politiek.

31 december 2022 om 12:11

Want als je mensen in de zorg, onderwijs of politiek een baan elders voor het dubbele aanbiedt dan weigeren ze het allemaal toch?

31 december 2022 om 12:47

De meeste wel ja. Allen hebben de kwalificaties om in het bedrijfsleven minstens het dubbele te verdienen (en dat is dan nog niet eens een schurkenbaan).

31 december 2022 om 12:08

Hoezo zijn het de grootste geldwolven? Daarbij implanteer je in mijn ogen dat de meerderheid van de mensen die aanbiedingen hadden afgewezen die zij hebben gekregen, jij zeker natuurlijk. Is er kijkend naar de geschiedenis van landen dan wel een land waar er geld verdiend mag worden?

VS is geen goed land, over de rug van de indianen en slaven is het land ontstaan. Meeste oorlogen en meeste doden puur op basis van geld. Mensen die in de PL spelen zijn afschuwelijk want de geschiedenis van Engeland was afschuwelijk en nog steeds gebeuren er dingen. Voetballers in de Franse competitie ook allemaal afschuwelijk toch? Frankrijk verdient op jaarbasis nog steeds honderden miljoenen van Afrikaanse producten en verbiedt het die landen om voor meer geld aan andere landen te verkopen behalve aan hun land. Zo kan je van elk land het verleden of vandaag de dag erbij halen.

Al die moraalridders over politieke landen waar sporters het verschil moeten maken door ze af te wijzen en politieke statements te maken en wat doen jullie er allemaal zelf aan? Hou toch op zeg.

31 december 2022 om 12:57

Ergens bestaan waar de geschiedenis of het heden niet deugt is inherent aan het leven en natuurlijk niet te vergelijken met huidige misstanden ompraten en je gezicht verhuren om te claimen dat het ergens gezellig is. Niemand heeft het ook over dat ze zich zouden moeten uitspreken tegen of bemoeien met of iets dergelijks. Maar de dictator Ali Bongo bezoeken, steunen en legitimeren voor een paar tientjes is natuurlijk wat anders.

Fijn dat het jou allemaal kan verrekken en dat je er een ad hominem van moet maken. Let's agree to disagree.

31 december 2022 om 12:42

Wat lul jij nu allemaal, Messi die zich als gezicht laat zien voor SA is wat anders dan Messi die speelt bij een club uit SA zoals Ronaldo dat doet, dat ze beiden meer en meer geld willen doet er wat mij betreft ook totaal niet toe, dat is jou beleef wereld.

Ronaldo is ook een hypocriet, eerst gal spuwen indirect over Xavi en Iniesta, roepen dat hij niet voor geld speelt maar voor passie om vervolgens zich te committeren aan SA🤣

Weet ook niet zo goed wat Messi er mee te maken heeft, hij speelt nog steeds voor PSG op het hoogste niveau terwijl Ronaldo eigenlijk sinds het begin van dit seizoen al op het niveau speelt van Saudi Arabië speelt,

Messi wint het Wk terwijl Ronaldo interviews geeft en zich alleen maar laat zien in de media ipv op het veld.

31 december 2022 om 13:03

Voor de zwakzinnige fanboy discussie van groep drie verwijs ik je graag naar een ander. De hypocrisie van Ronaldo vind ik namelijk ook geweldig grappig en hoef je me niet tegen te werpen omdat ik kritisch spreek over je geliefde Messi.

Messi = goed, lief, moreel superieur, nog nooit in Gabon geweest, kan verder plassen, betaald altijd terug.

Ronaldo = slecht en stom

Zo weer blij?

31 december 2022 om 14:45

Jij vind dat hij voor een habbekrats bij Balophetdak 3 moet gaan voetballen?
Wake up. Waar hij ook heen zou gaan zou hij miljoenen verdienen. Dankzij marketing. Niets hypocriet aan. Zo werkt het eenmaal. Als je ergens 10x zoveel kan verdienen dan doe je dat of je nou Ronaldo of Pieter Pisstraal heet….

Naja weet je, elke voetballer heeft een houdbaarheidsdatum, ook diegenen die extreem goed leven zoals Ronaldo. Het was waarschijnlijk moeilijk te accepteren voor hem, maar ik begrijp de keus wel. Je kan in 2 jaar tijd een gigantisch bedrag bijschrijven voor een beetje ballen in de zandbak. Ook al is Ronaldo al zo rijk, dit is ook veel geld voor hem in 2 jaar tijd. Wat wel jammer is dat hij Xavi belachelijk maakte omdat hij in Qatar speelde, maar nu eigenlijk hetzelfde doet. Maar goed, het zij zo. Ben geen Ronaldo fan, maar heb wel jarenlang kunnen genieten van de strijd tussen Messi en Ronaldo in Spanje. Geniet van de knaken en laten we vooruit kijken naar de volgende generatie toppers.

31 december 2022 om 09:45

Ik heb op het veld natuurlijk ook ontzettend genoten van de heren, maar nooit zo begrepen waarom ze daarbuiten als haast heilige morele leiders werden aangeschreven. Vandaar ook mijn disconnect met het verafgoden en die diepsneue fanboy discussies. Het geld element zal ik nooit begrijpen. Studies tonen vaak aan dat de marginale winst in geluk bij een extra euro op een groot salaris niet of nauwelijks bestaat.

Eens wat betreft de volgende generatie.

Jammer voor de liefhebbers onder ons, hij kan nog prima mee in Europa, dit vind ik wel een abrupt einde van zijn grote carrière. Hier kan je op je 42e ook nog naar toe. Kan mij ook niet voorstellen dat het voor hem leuk is om met dit team te trainen, zo strevend als hij is. 200M is leuk, maar hij zal sochtends wel met tegenzin in de auto zitten op weg naar de training.

In 2,5 jaar een half miljard binnen harken. Ik ben wel eens voor minder mijn nest uitgekomen. Zonder gekheid, hoop zo dat het geld een positieve bijdrage gaat brengen aan de wereld. Want zulke bedragen heeft geen individu wat aan toch.

31 december 2022 om 09:19

"hoop zo dat het geld een positieve bijdrage gaat brengen aan de wereld. "

Hoe zie je dat ongeveer voor je? Dat hij de helft afstaat aan de plaatselijke belastingdienst? Of aan goede doelen? Of dat een deel terugvloeit naar de plaatselijke middenstand?
Nee hoor, die gebruikt zijn kapitaal om de competitie met mede-rijken aan te gaan en nog meer geld binnen te harken.

Ik denk dat hij in SA meer kan verdienen dan het aanbod uit de VS. Het is jammer om zo een grote speler (geen grote persoonlijkheid) zo de laatste jaren van zijn carrière te zien slijten. Op club en nationaal niveau.

31 december 2022 om 08:58

Achja bij 99% van de mensen die zoo succesvol zijn zit ergens een steekje los. Zo drive om de beste te willen zijn, allemaal mensen die je hele leven al vertellen dat je de beste bent etc etc.

31 december 2022 om 09:42

Ja heb je een punt gelukkig heb ik dat probleem niet

31 december 2022 om 11:51

Bij deze: je bent de beste Reinaldinhoo.

Ronaldo is zichzelf niet meer geweest nadat hij Real verliet.

Bizar hoe hij Perez net na de Champions League ging ‘bedreigen’ door te zeggen dat hij de club misschien zal verlaten. Daarna is het nooit meer goed gekomen met hem.

Hebzucht en zijn ego hebben hem zo goed gemaakt, maar heeft heeft hem ook voor een deel kapot gemaakt. Nam lekker genoegen met wat je had bij Real destijds, of waarom kiezen voor Al Nassr terwijl je in 2015 op tv riep dat clubs in de VS, Arabische landen etc met veel geld hem niets doet.

Maar goed €200.000.000 per seizoen. Niet slecht.

31 december 2022 om 09:20

Na Real zag je pas echt hoe narcistisch hij eigenlijk was. Bij Real dreigden anderen de spotlights over te nemen en meneer begon gelijk om zich heen te slaan. Toen moest hij naar Juve, waar hij weer alleenheerser was, maar met zijn gigantische salaris heel de club naar de rand van de afgrond dreef - in het licht van recente schandalen nog erger dan we dachten.

Bij United kwam de kers op de taart, na het arriveren van Ten Hag. Meneer plaatste zichzelf boven de club en boer Erik moest zijn plek maar kennen. Ik vind het genant om een voormalig wereldster zo te zien. Bij Real was ik elke Clasico doodsbang voor hem, erna werd het een zielepoot. Nu is hij veranderd in wat hij altijd beschimpte: een speler die irrelevant is en in de zandbak speelt.

31 december 2022 om 10:35

FCB: dat Ronaldo Juve naar de afgrond dreef is natuurlijk ridicuul. Het zijn de beleidsbepalers die dat gedaan hebben, daar kan Ronaldo niks aan doen.

31 december 2022 om 17:36

@broertje23 gaat hier over Ronaldo maatje. Maar wat betreft Juve, dat was gekkenwerk. Hij kwam daarnaast om de CL te winnen en dat had de financiele druk verlaagd, maar hij heeft zijn salaris daar nooit waargemaakt.

31 december 2022 om 09:38

CMG-

Een van beste ingrediënten om jezelf te blijven pushen is door te geloven dat je echt de beste bent? Als je ziet hoe hij door zijn manager tijdens een etentje pontificaal werd gezet. Cristiano werd de hemel ingeprezen. Was apart om te zien haha.

‘Niemand kan aan je tippen, je bent de beste ooit, geen een voetballer komt in de buurt van jou etc etc’

Als je dit dagelijks van je vrienden hoort dan kan ik me voorstellen dat je erin gaat geloven en jezelf boven alles zet.

Ik moet wel respect hebben voor zijn discipline en doorzettingsvermogen!

31 december 2022 om 13:37

Mijn vriendin zegt dat ook constant en haar geloof ik 100 procent.

Hoop dat Messi dit nooit gaat doen. Dat zou een grote smet zijn op zo'n mooie carrière.
Ronaldo had dit voor het geld niet meer hoeven doen. Blijkbaar wist hij misschien dat hij het niveau ook niet meer aankon in de VS.

31 december 2022 om 09:06

Heeft Messi dat deels een beetje ook niet gedaan? Kon volgens mij ook naar andere clubs, ik noem pak weg uit mijn hoofd dat Chelsea en City erg geïnteresseerd waren, maar hij koos voor PSG dat hem heel veel geld aanbood.

31 december 2022 om 09:17



Kom op. Ga svp Saudi Arabia niet vergelijken met Frankrijk.
De nachtkaars van Ronaldo lijkt wel in 1 jaar volledig uit te gaan. Dat vind ik jammer.
Maar zoals ik al zeg, waarschijnlijk is hij zo in elkaar gestort na het wk dat hij zich realiseert dat hij het niet niveau niet meer aankan.

31 december 2022 om 09:41

Het is niet de vergelijking Saudi-Arabie-Frankrijk. Het is de vergelijking Saudi-Arabie-Qatar. Want hoewel PSG uiteraard in naam Frans is en in Frankrijk speelt, wordt elke euro die de spelers daar betaald krijgen opgehoest door Qatar. Als je dan kritiek hebt omdat een speler kiest voor te spelen voor een werkgever die mensenrechten niet respecteert, is Messi's keuze voor PSG gewoon eentje die je prima kunt aanhalen.

31 december 2022 om 10:07

Volgens mij is lezen een probleem voor jou. Waar heb ik het over mensenrechten?
Het gaat mij er niet om door wie Messi wordt betaald maar waar hij speelt, en dat is nog elk jaar in de CL.
Grote spelers horen gewoon bij topclubs te spelen, en blijkbaar is Ronaldo dat dus niet meer.

31 december 2022 om 10:38

Messi zag City ook zitten alleen hadden die 5 dagen eerder die overschatte Engelsman voor 117 miljoen aangetrokken.Messi en Guardiola hebben vaak elkaar gesproken over een eventuele overgang.Ook een jaar eerder toen Messi weg wou maar die voorzitter hem niet wou laten gaan.

31 december 2022 om 10:59

CMG, City was naast PSG de enige club die concreet was, maar die hadden Jack Grealish gehaald vlak voor ze Messi konden halen. Chelsea is nooit concreet geweest voor zover ik weet.

31 december 2022 om 11:05

Haha, je kan dat toch wel heel moeilijk met elkaar vergelijken.
Psg speelt CL, met een sterrenteam, die ook zeker kans maakt die beker te winnen.
Ronaldo gaat qua niveau nog lager dan Jupiler League spelen.

Nee, Ronaldo wilde finishen met dignity, in die geweldige Arabische competitie. Ik geef hem groot gelijk, heerlijke duels heb je daar. Al-Nassr - Al Shabab, Al-Hilal - Al-Nassr, smul-len. Kan niet wachten!

31 december 2022 om 09:33

Al-Hilal uit altijd lastig

31 december 2022 om 17:37

Breek me de bek niet open. Dat zweterige stadion, die zandstormen waardoor je de doelen niet meer zien, een ware heksenketel!

31 december 2022 om 09:42

Ik denk dat dit het enige land is waar hij nog uit kan blinken, de grote man kan zijn en een elftal kampioen kan maken. In de MLS (zeker bij Kansas) niet en de grote clubs in Europa willen hem niet meer.

31 december 2022 om 12:33

Het is niet alleen de grote clubs maar gewoon de meeste clubs. Iedereen weet inmiddels al wat voor beperkte speler is. Zonder geweldenaar om zich heen stelt hij weinig tot niets voor

31 december 2022 om 17:39

Tuurlijk is dat zo. Al denk ik dat hij in Portugal echt nog wel bij een van de 4 topclubs terecht had gekund, maar hij heeft denk ik overal geeist dat alles naar zijn hand werd gezet en hij de grote man zou zijn. Daar hebben Europese clubs geen trek meer in.

is toch ook gewoon niet te weigeren?, in 2,5 jaar een half miljard!!! en dat op je 37e, en hij heeft al zo veel, ben op je 40ste dik miljardair.

31 december 2022 om 09:32

Ja, dat is wel te weigeren. Zeker als je al driedubbel keer financieel binnen bent. Maar Ronaldo is het type mens voor wie het nooit genoeg kan zijn. Die wil ook op financieel vlak de grootste worden.

31 december 2022 om 11:50

En wat is daar mis mee? Deze instelling zorgt ervoor dat mensen excelleren op allerlei gebied en daar profiteren uiteindelijk alle andere mensen van omdat ze banen creëren.

31 december 2022 om 13:22



Ben ik niet met je eens. Ten eerste is geld geen goede motivator om te excelleren. Ten tweede gaat het hier om persoonlijke verrijking, dat creã«ert doorgaans niet zoveel banen. Bovendien gaat het niet om veel geld verdienen maar om achterlijk veel geld verdienen. Wat daar mis mee is? Wat dacht je van: alles?

Jouw argumenten zijn het stokpaardje van mensen die alleen bezig zijn zichzelf te verrijken en die dat naar de rest van de wereld proberen te verantwoorden. Er is simpelweg geen goed excuus voor zelfverrijking op deze schaal. Ik heb echt niks tegen mensen die veel geld verdienen, maar wel tegen mensen die absurd veel geld binnen harken (en daarmee doorgaan, ook al zijn ze meer dan rijkelijk voorzien)

Edit: typo en leesbaarheid

31 december 2022 om 09:36

Waarom zou dit niet te weigeren zijn? Volgens de meest recentelijke schattingen van Forbes heeft hij dit jaar alleen al $115 miljoen verdiend met een combinatie van salaris en sponsorinkomsten. Die man heeft nu al zoveel geld dat hij, zijn kinderen, zijn kleinkinderen en zijn achterkleinkinderen allemaal in extreme luxe kunnen leven, nog voordat de eerste overschrijving van Al-Nassr binnen is.

Geld voor nog eens twee generatie. Deze man heeft absoluut de beste manager van allemaal Jorge Mendes!

Van het mee stunten op de naam van Ronaldo aka R9, zichzelf uitzonderlijke ontwikkeld naar een topatleet en zijn imperium verder uitgebouwd. Respect voor de carrière van Cristiano.

Ronaldo is gewoon bang voor die geschikte verkrachtigszaak. In SA hoeft die daar iig niet bang voor te zijn!


Wel jammer dat die (ruime) 6 euro per seconde bruto is.....

(edit: ik had eerst per minuut staan, dat zou wel erg weinig zijn natuurlijk)

31 december 2022 om 11:02

Volgens mij is er in Saudi Arabië geen inkomstenbelasting. Bruto/netto is dus gewoon hetzelfde daar.

Ik heb veel bewondering voor Ronaldo omdat hij op basis van zijn karakter en werkethiek van een geweldige voetballer een fantastische voetballer is geworden. Maar aan alles zie je dat hij niet kan omgaan met het gegeven dat zijn carrière zich in een neerwaartse spiraal bevind. Het ligt namelijk aan iedereen en nooit aan hem. Op 31 december 2022 ga ik de voorspelling aan dat hij het contract in Saudi Arabië niet gaat uitdienen want hij kan niet wennen aan het niveau. Het niveau om hem heen en het niveau van hemzelf. Dat karakter wat hem groot heeft gemaakt gaat hem nu in de weg zitten. Ik veroordeel hem niet dat hij voor het geld gaat maar hij gooit zijn goede naam behoorlijk te grabbel. En gezien het regiem in Saudi Arabië kan ik me ook voorstellen dat een aantal privé sponsoren zullen afhaken. Nu, maar ook in de toekomst omdat men zich niet wil identificeren met dit regiem. Hij had terug moeten gaan naar Sporting of moeten stoppen. Nu zal er altijd gesproken worden over die geweldige voetballer die echter aan het eind van zijn carrière een rare move maakte.

31 december 2022 om 09:45

Ronaldo is zelfs op 37-jarige leeftijd natuurlijk wel meteen de beste speler van de competitie daar, dus wat zijn niveau betreft zie ik het niet heel erg somber in. Maar het niveau van de spelers om hem heen kan wel eens een dingetje worden. Ronaldo scoort graag, maar om te scoren heb je wel gewoon degelijke aanvoer nodig en of die er is?

31 december 2022 om 09:57

Of hij de beste speler is hangt er vanaf of ze het team 100% op hem willen afstemmen. Zo niet komt er niets van terecht. Je zag ook bij United hoe afhankelijk hij is geworden van anderen. Daarom doet het me ook zeer om hem zo te zien.

Het blijft toch jammer dat de carrière van Ronaldo nu als een nachtkaars uitgaat. Op het WK na heeft hij alles gewonnen, jammer dat hij het moet doen met zo'n lelijk einde. Het meest jammere is nog wel dat hij het zelf verpest heeft bij Manchester United. Iets minder ego en hij had daar door de voordeur weg kunnen gaan.

Natuurlijk gewoon logisch dat hij dit doet op bijna 38-jarige leeftijd. Maar vooral alle dingen eromheen waren gewoon niet best gedaan door Ronaldo. Hij accepteerde voor deze transfer nog steeds niet dat hij gewoon hard aan het aftakelen is. Dat zag je al aan zijn kwaliteiten aan de bal en toen hij ook de makkelijkste kansen miste was dat alleen maar de bevestiging zeker omdat hij wel degelijk kansen kreeg van Ten Hag.

Dan die hele interview geven met Piers Morgan en dan op het WK ook geen deukje in een pakje boter kunnen schieten. Dan zet je je zelf alleen maar meer voor schut. Ook dat er geen enkele UCL club hem wou zegt helaas alles. Jammer hoe het is afgelopen zeker door al die omstandigheden eromheen.

Waarschijnlijk zouden verschillende topclubs hem nog gehaald hebben mocht hij content geweest zijn met 10 miljoen euro. Wat nog steeds absurd veel geld is. Als het enkel om het sportieve gedeelte ging had hij daar akkoord met kunnen gaan. Ik denk dat het mentaal voor Ronaldo niet doenbaar is. Eigenlijk zou hij moeten weten dat hij op de bank zou zitten en toch moet je dagelijks voor 100% je inzetten op training. Als een eerste bod 200 miljoen was op 2 of 3 jaar en dan kan je 200 miljoen krijgen per jaar.. Daar zegt iedereen ja op. Dan mag je al 1 miljard sterk zijn, who cares.. Na zijn carrière gaat hij nog tientallen sponsorcontracten jaar na jaar krijgen. Bij de Saoedi’s gaan spelen is geen schande. Zijn carrière zat er toch op.

Grappig hoe iedereen hier praat terwijl ze zelf zouden rennen om voor dat geld te voetballen. Wat heeft Ronaldo nog te bewijzen? We moeten blij zijn dat we jarenlang hebben kunnen genieten van Messi en Ronaldo.

31 december 2022 om 11:05

Wat heeft dat geld er nou mee te maken pik. Gaat er gewoon om dat dit een belachelijke stap is. Zo een grote voetballer hoort niet af te sluiten in een zandbak. Ik vind het triest, besef dat het WK voor vele de laatste x dus is geweest dat we Ronaldo hebben zien voetballen. Niemand gaat de wedstrijden van Al-Nassr hier volgen. Gewoon zonde man dit.

31 december 2022 om 11:34

Gaat er ook om hoe hij weg is gegaan. Al die heisa met Piers Morgan en dan zeggen dat die nog UCL voetbal wil spelen en met eer wil afsluiten. Dat is gewoon zuur. Ging die gewoon normaal weg bijv na dit seizoen zonder rumoer dan had iedereen er wel begrip voor. Door zijn eigen gedrag is het juist raar.

Volkomen begrijpelijk. Zou ook niet willen voetballen in een land dat het helft van z'n bestaan bezig is met oorlogen.

Hij zal waarschijnlijk genoeg opties hebben gehad, maar ik ken 200 miljoen redenen waarom hij voor dit heeft gekozen. Sterker nog ik ken 400 miljoen redenen. Hij voetbalt nog 2 tot 5 jaar, hij word op handen gedragen ipv al die zielige haters die je hier hebt als je 1 wedstrijd minder speelt en tot de grond gelijk word gemaakt. Kijk bijvoorbeeld naar dat Interview er word altijd gezegd waarom word er niks gezegd als je bij een club speelt maar altijd achteraf! Hij heeft nu precies gezegd wat iedereen al jaren roept als een van de grootste sterren en word helemaal afgemaakt. Verder is hij 38 en is er ook een leven na het voetbal dus dan is 400 miljoen een heerlijk bedrag om verder te investeren en 6 generaties na jou ook nog goed te laten leven.

31 december 2022 om 11:57

Precies, helemaal niets mis mee om 2,5 jaar te ballen in een land waar je geaddoreerd wordt door iedereen en daar en passant een half miljard mee te verdienen.
Ronaldo is ook zakenman en zal ook na zijn voetbal carrière proberen een echte tycoon te worden. Ik val in herhaling, maar daar is niets mis mee.

Even andersom geredeneerd. Waarom zou een club zoveel geld neertellen voor een speler.

Er is geen economisch motief..
- Gaan ze meer (lucratieve) prijzen winnen? Nee.
- Gaan ze meer merchansise verkopen? Nee
- Gaan ze de speler voor meerprijs verkopen? Nee.

Krijgen ze meer prestige, meer begrip. Absoluut niet, het heeft een omgekeerd effect. Iedereen kan zien hoe ondoorzichtig deze deal is. Voetballers zonder moreel kompas, zeker Ronaldo en Messi, zorgen alleen maar voor meer haat richting Saudi Arabië.

On topic: jammer voor Europa en Zuid Amerika dat zo'n topsporter verloren gaat voor het voetbal.

31 december 2022 om 12:42

Waarom zou een club zoveel geld neertellen? Er is geen economisch motief? Dat is er juist wel! Het merk Ronaldo is al lucratief.
- Aantrekkingskracht
- Gaan ze meer merchandise verkopen? Ja zeker wel! Ze hebben een merk aan hun gebonden en een geweldige voetballer.
- Moet je elke speler voor een meerprijs verkopen?

Krijgen ze prestige? Natuurlijk wel. Haat? Omdat zij voor een andere land kiezen dan de norm? Dat is eerder hypocrisie. Dus omdat iemand niet doet wat de meerderheid wilt hebben ze geen moreel kompas?

1 januari 2023 om 01:17

Ja sure, deze club gaat 75 mio extra inkomsten (per jaar) genereren. Ben blij dat je mijn financieel adviseur niet bent

Een transfer forceren bij een van de grootste clubs van de wereld om vervolgens te eindigen in Saudi-Arabie. Het is wel pijnlijk duidelijk dat Cristiano zijn handen heeft overspeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren