Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Code rood bij Vitesse: KNVB geeft nog 15 dagen voor het proflicentie intrekt

Laatste update:

Alle alarmbellen rinkelen bij Vitesse. De KNVB heeft kenbaar gemaakt de proflicentie te zullen intrekken als er voor 11 april geen duidelijkheid is over stadion GelreDome. De Arnhemmers kunnen maar geen akkoord bereiken over een nieuw huurcontract, maar moeten in staat zijn een stadion aan te kunnen wijzen voor komend seizoen. Vitesse hoopt nu met een zogeheten turbospoedbehandeling bij de rechter alsnog in leven te blijven.

Vitesse is al weken in gesprek met stadioneigenaar Nedstede over een nieuw huurcontract. Het oude contract werd al in 2018 opgezegd en de Arnhemmers dachten daarna terug te kunnen vallen op een oude belofte van 'eeuwigdurend speelrecht' door de gemeente Arnhem. Die belofte dateert echter uit 2003, waardoor de rechter twijfelt of deze nog wel bestaat. Vitesse is daardoor nog altijd gebonden aan het oude huurcontract, dat in september 2023 afloopt.

De KNVB eist echter duidelijkheid en wil dat Vitesse voor 11 april een nieuw stadion aanwijst. Gebeurt dat niet, wordt de proflicentie nagetrokken, zo melden advocaten van de club aan de Gelderlander. Vitesse besluit daarom tot een zogeheten turbospoedbehandeling, wat dient als hoger beroep na het verlies in het kort geding over het gebruik van GelreDome. Daarin was het vonnis dat Vitesse geen toestemming krijgt om komend seizoen zijn wedstrijden in het stadion af te werken.

Het spoedappel komt op 7 april voor bij het Arnhemse gerechtshof en dat dient voor 11 april uitspraak te hebben gedaan. In het ergste geval betekent het het einde voor de profclub Vitesse. De geel-zwarten spelen al sinds 1989 onafgebroken op het hoogste niveau en komen sindsdien zelden meer in degradatiegevaar. Dit seizoen gaat het echter minder voor de wind: Vitesse staat na 26 speelronden slechts acht punten boven hekkensluiter SC Cambuur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja wat kan je ervan zeggen. Vitesse heeft wanbeleid gevoerd en VD Kuijt is een eikel. Hij wilde eerst niet in gesprek met Vitesse want hij vond het bestuur waardeloos, hij wil niet in gesprek met de beoogde eigenaar van Vitesse want die heeft niks te zeggen. Hij wil nu bepaalde toezeggingen van de gemeente die geen partij is in deze deal. Het is om moedeloos van te worden.

Ik zie het eerlijk gezegd niet goed komen. Leefden vanaf 2010 al enigszins op geleende tijd, maar het doet wel pijn dat we door absoluut wanbeleid nu richting de afgrond worden gestuurd. Dit stemt mij logischerwijs verdrietig als fan. Je staat totaal machteloos.

27 maart 2023 om 16:43

@026vitesse ik hoop dat Vitesse snel een (nood)stadion weet te vinden waardoor ze de licentie kunnen behouden. Sterkte de komende tijd met afwachten of er een oplossing komt

27 maart 2023 om 16:44

Het zal uiteindelijk vast wel goed komen. Ze laten je cluppie echt niet ploffen hoor.

Over dat wanbeleid ben ik het wel met je eens, maar daar hebben alle clubs vroeg of laat mee te maken.

27 maart 2023 om 16:50

Tja dit is wel anders dan hoe het hiervoor was. Hiervoor was het geldproblemen. Vaak komt een gemeente dan bijspringen(terecht of niet). Nu is het gewoon dat we geen stadion hebben. Wie moet ons helpen? Die vd Kuijt gaat niet toegeven. Dan houdt het op. Er is geen ander stadion in Arnhem.

27 maart 2023 om 16:57

Er zijn vast stadions in de regio, om in ieder geval de licentie met een jaar te verlengen. Uiteindelijk wil de stadioneigenaar ook gewoon dat Vitesse er speelt.

27 maart 2023 om 17:02

Dat laatste vraag ik me af. Ik las ergens dat ze veel meer geld kunnen verdienen aan andere evenementen dan dat Vitesse oplevert. Als dat waar is, zit de eigenaar helemaal niet op Vitesse te wachten, en dat maakt de onderhandelingspositie natuurlijk wel sterk.

27 maart 2023 om 17:04

Dat zeggen ze maar hoor. De GelreDome krijgt amper nog grote evenementen. Ik zie dat niet veranderen nadat Vitesse weg is eerlijk gezegd.

27 maart 2023 om 17:05

Ik kan me niet voorstellen dat er een burgemeester is die toestemming gaat geven aan Vitesse om in zijn gemeente te komen voetballen. Er is al heel veel druk vanuit de politiebonden om de inzet rondom voetbalwedstrijden te verminderen.

Ze zullen echt moeten zorgen dat ze in Gelredome kunnen blijven, anders houdt het op.

27 maart 2023 om 17:08

En wat zou het financiele plaatje zijn als ze het stadion slopen en 200 bouwkavels van 2 ton per stuk verkopen?

27 maart 2023 om 17:28

Nee dat is ook het probleem. Ik weet in ieder geval dat Apeldoorn, Wageningen en Nijmegen No-go’s zijn. We kunnen ook geen tribunes plaatsen op papendal want de gemeente wil dat niet. We zijn gewoon gebonden aan de GelreDome momenteel helaas. Niks aan te doen.

27 maart 2023 om 17:45

Gok dat doetinchem ook niet wilt. Verder zonde hoe het gelredome project zo afgetakelt is. Ooit o zo hot voor evenementen maar ondertussen ingehaald door Amsterdam met afas, ziggo dome en de jc arena.

27 maart 2023 om 18:54

Hoe gaat die stadion eigenaar de gemiste huurinkomsten opvangen dan.
Mij zegt dat het alsnog goed komt, het spel wordt nu hard gespeeld

27 maart 2023 om 19:22

Die eigenaar gaat gewoon meer evenementen en dingen doen die ligt niet wakker van vitesse. En daarbij ze hebben zelf de huur opgezegd omdat ze het niet marktcomform vinden. En kijken daarbij ook naar andere en kleinere clubs die minder huur betalen maar geen inversteerder of eigenaar als vitesse heeft. Daarbij heeft de stadion eigenaar goed recht om te zeggen dat de huur deze prijs blijft als er bij de eigenaar van vitesse zat geld zit.
Contract is contract. Helaas

28 maart 2023 om 02:07

Wanneer er geen voetbal wordt gespeeld kunnen ze het natuurlijk wel anders inrichten waardoor het mogelijk geschikter wordt voor andere evenementen. Enfin, laten we hopen dat het met een sisser afloopt

28 maart 2023 om 13:43

Is het niet realistisch dan dat ze voor een jaartje bij een andere profclub gaan spelen, bij de eagels, nec, twente, of de graafschap bijvoorbeeld?

27 maart 2023 om 16:46

Ik weet hoe je je voelt, het zijn de mensen die de club wel trouw zijn die het hardst gestraft worden. Heb weinig met Vitesse maar gun het de echte supporters dat er snel duidelijkheid komt en er volgend jaar gewoon in de eredivisie gespeeld kan worden

27 maart 2023 om 16:58

Achja. Ik dacht dat eventueel degraderen op het einde van het seizoen al zwaar zou worden. Dit is helaas wel een nieuw dieptepunt. Mochten we het zowaar wel overleven vrees ik dat de toeschouwersaantallen nog verder zullen dalen. Zijn al een kwart van de bezoekers in iets meer dan 5 jaar verloren. Mede dankzij waardeloos beleid. Ik heb vooralsnog m’n seizoenkaart. Wie weet wordt het ooit een collectable als laatste seizoenkaart van Vitesse ooit.

27 maart 2023 om 17:08

Pow ja dat moet een lastige realisatie zijn, ik zal niet zo hard juichen als Vitesse deed toen jullie ons uit de eredivisie schoten en hoop maar op het beste jullie horen in de ed

27 maart 2023 om 17:25

Vitesse heeft gewoon gegokt en verloren. Nu gewoon akkoord met de hoge huursom en ze kunnen verder. Sowieso best bijzonder dat ze dachten dat de huur verlaagd kon worden. De mijne wordt alleen maar hoger 😜

27 maart 2023 om 17:54

De huur zou na 2023 omhoog gaan. Ze betaalden eerst 1.8 miljoen en straks 2.2 miljoen. Dat wouden ze niet vandaar de opzegging.

27 maart 2023 om 18:10

@Tukkercote

Dat is gewoon leedvermaak, dat hoort er gewoon beetje bij. Hadden wij andersom ook gedaan (en achteraf kon ik er ook wel om lachen)

Ja wij weten hoe het voelt om bijna je proflicentie te verliezen. Dat gun je niemand. Hoop voor de Vitesse supporters dat hun een thuishaven kunnen vinden en in in de eredivisie of in de keuken Kampioen zijn te bewonderen!

27 maart 2023 om 18:13

@chilaverton

Ja maar dan snap je Vitesse toch ook niet mochten hun voor die paar ton het proflicentie verliezen? Dat laat je toch niet gebeuren...ik denk nog steeds dat het wel goed gaat komen met Vitesse.

27 maart 2023 om 17:02

Wat zijn de straffen die ze al gekregen hebben? Want het moest 1 maart bij de knvb liggen. Nu krijgen ze weer 15 dagen, dat betekend dus dat ze eigenlijk 6 weken later zijn dan normaal als het nog goed komt. Weet iemand of er al straffen uitgedeeld zijn ?

27 maart 2023 om 17:02

Is er in Arnhem niet ergens een amateur stadion dat voldoet aan de eisen? Verre van ideaal natuurlijk maar wellicht red dat Vitesse nog enigzins. Als ik dit allemaal lees krijg ik weer flashbacks naar vroeger over Twente, waren geen leuke tijden en je vreest dan nu voor Vitesse het ergste. Heeft Vitesse ook niet ergens een rijke supporter? Twente werd destijds enorm gered door een fanatieke supporter met veel geld, je moet alles aangrijpen zodat je club in ieder geval nog in leven blijft.

27 maart 2023 om 17:09

Bij Twente was geld het nummer 1 probleem, hier het stadion. Geld zullen ze alleen nodig hebben als ze de licentie al kwijt zijn. Ze moeten gewoon eruit met de gelredome anders is het over en uit voor zover ik begrepen heb

27 maart 2023 om 17:18

Geld is bij Vitesse wel een bijkomend probleem, maar inderdaad niet probleem nummer 1 misschien. Ze willen/kunnen de kosten van het stadion niet betalen, er zijn 10 huurspelers en in de zomer konden ze ook al niets uitgeven waardoor de zomer ook een chaos was. Ze moeten zo snel mogelijk een stadion vinden, maar ik denk dat ze ook wel jarenlang boven hun financiële stand hebben geleefd dus met enkel het stadion zullen de problemen niet opgelost zijn. Wellicht dat een Vitesse supporter het heel anders ziet of weet, maar dat is wel hoe het er voor mij uit ziet.

27 maart 2023 om 17:26

Arnhem en omgeving heeft geen terrein om te voldoen aan de profeisen. Uitwijken naar Wageningen of Apeldoorn is ook geen optie. De Berg in Wageningen is ten eerste niet 'betaald-voetbal-proof' en tweede cultureel/beschermd erfgoed.
Apeldoorn heeft gemeentelijke en organisatorische kwesties wat profvoetbal daar onmogelijk maakt.

Vitesse heeft zich in 2018 gigantisch in de vingers gesneden. Dat de huur te hoog is in hun ogen, kan ik inkomen. Vitesse betaalt volgens mij het meest aan huur, van alle profclubs in Nederland. Hadden ze het contract niet opgezegd, was het per 1 oktober stilzwijgend verlengd, onder dezelfde voorwaarden voor nog eens 20 jaar. Dat 'eeuwig durend speelrecht' waar Vitesse steeds op terugvalt, is in 2003 bij de verkoop aan de gemeente van tafel geveegd.

Daarbij heeft het Gelredome Vitesse niet nodig. Vitesse staat garant voor 15 procent van de jaaromzet, geld wat v/d Kuit wel ergens anders vandaan haalt. Alleen al de concerten van de Snollebollekes en later dit jaar Qlimax en De Streamers levert al genoeg geld op om de begroting rond te krijgen. Dit is een typisch gevalletje 'eigen schuld, dikke bult'.

27 maart 2023 om 17:55

15%? Mag ik even een bron van jou.

27 maart 2023 om 18:19

Als het aan mij ligt en denk heel veel Twente supporters, mogen hun van mij wel ons stadion in gebruik nemen..

Wij mochten in de Champions League ook hun stadion in gebruik nemen.. beetje een wederdienst

27 maart 2023 om 18:26

Ik hoop dat we ergens een stadion kunnen lenen en ondertussen een ander stadion opknappen of een nieuwe bouwen....

27 maart 2023 om 18:50

Het is wel waar

27 maart 2023 om 18:57

Mee eens, Vitesse is wat mij betreft ook welkom in Enschede. Zij waren ook de eerste die klaar stonden voor Twente, dus zo kun je iets terug doen voor elkaar. Zolang ze maar betalen natuurlijk (geintje).

27 maart 2023 om 17:19

Ik leef met je mee maat. Hoop echt dat het goed komt. punten aftrek of gedwongen degradatie naar kkd is allemaal a la.... daar kom je als Vitesse wel weer bovenop. Maar dit gun je echt geen enkele fan.

27 maart 2023 om 17:32

Het ziet er inderdaad somber uit... Ik zou als Vitesse zijnde naast de rechtszaak een tweede scenario uitwerken. In dat scenario wijkt Vitesse (ondersteund door een zak geld van Parry) uit naar een ander stadion van bijv. Go Ahead of wellicht een Duitse club en gaat Vitesse samen met Parry en de gemeente aan de slag om een nieuw, kleiner stadion (17.000 met de mogelijkheid tot uitbreiding naar 20.000) te realiseren. Nu zet Vitesse in op 1 paard en is het afhankelijk van de uitspraak van de rechter.

Ik gok dat het nog wel goed komt, maar het is heel begrijpelijk dat jij als Vitesse-supporter helemaal klaar bent met het Gelredome.

27 maart 2023 om 17:53

V/d Kuijt heeft zich al vaker als een zak gedragen, en hij is echt een hebberig type welke denkt dat zonder Vitesse het met het Gelredome wel goed komt. Maar hij is ook flink wanbestuur aan het voeren.

27 maart 2023 om 19:01

Hij is geen hebberig type maar een zakenman. Daar zit in mijn ogen wel een verschil in.

27 maart 2023 om 17:51

Het verbaast me vooral dat men bij de club geen alternatief achter de hand gehad lijkt te hebben. Met de capriolen van v/d Kuijt van de afgelopen twee jaar had je iets moeten hebben...

Dit zou wel een erg curieus eind voor de club zijn. Was er even bang voor na dat gedoe rondom Aalbers, en vervolgens dat gedoe met de schulden, maar dit zou eigenlijjk te bezopen voor woorden zijn.

27 maart 2023 om 17:58

Ja, maar dat het bestuur van Vitesse waardeloos was, wisten we helaas al langer. Hoe bedenk je het om 5 jaar geleden de huur op te zeggen en dan ineens twee maanden voor de deadline denkt het wel te kunnen regelen. Die bodemprocedure hadden ze ook 5 jaar geleden kunnen starten. Niet dat het toen wel zou lukken, maar dan had je in ieder geval nog tijd.

27 maart 2023 om 17:55

@026vitesse
Komt echt wel goed.
Om 1 minuut voor twaalf staan Houdini en klok ook gewoon bij jullie op de stoep.
Wel veel sterkte nog de komende dagen.

27 maart 2023 om 18:17

Het is maar een spelletje jongens 😂

Stond ooit op een spandoek richting ons . Nee dit is echt treurig. Van mij mogen ze wel een jaartje in de veste spelen ooit maakten wij gebruik van t stadion bij 2 wedstrijden voor een verbouwing. Is er nergens een link of wat waar je als supporter kunt doneren. Ik als Twente fan wil best wat overmaken. Een voetbalclub is toch wel een belangrijk onderdeel in t leven.

27 maart 2023 om 19:27

In hoeverre mag Vitesse uitwijken naar Duitsland? Ze hebben een samenwerking met SV Kleve. Hier is plek voor 5000 man. Je zou zeggen dat hier nog wel ruimte is voor wat tijdelijke tribunes. Daarnaast kan SV Kleve het geld goed gebruiken lijkt me. Qua beveiliging kan dit natuurlijk nog wel een struikelblok zijn

27 maart 2023 om 20:05

Ik snap dat het voor de supporters klote is, maar je schuift nu alles af op de eigenaar van het stadion. Maar Vitesse heeft in 2018 het contract opgezegd. Dan hebben ze nog jaren de tijd gehad om iets (anders) te regelen. Dan is het wel treurig dat je na 4,5 jaar een spoedprocedure aan moet spannen om nog voor de deadline duidelijkheid te krijgen.

27 maart 2023 om 20:31

Volgens mij schuif ik het voornamelijk af op de club. Ik zeg nota bene dat we door absoluut wanbeleid richting de afgrond worden gestuurd. Dat vd Kuijt een lul is speelt alleen ook mee. Hij heeft geen seconde een serieus gesprek tot nu toe willen voeren want telkens trok hij de stekker eruit. Hij heeft de kaarten in handen, maar hij staat simpelweg(vooralsnog) niet open voor een oplossing. Dan kan je als club ook weinig. Dat ze veel te laks met de situatie in de afgelopen 4,5 jaar zijn omgegaan is een feit. Dat heb ik ook meermaals hieronder gezegd. Dus nee ik schuif de penibele situatie zeker niet af op de stadioneigenaar, maar hij heeft ook niet meegeholpen met de situatie beter maken.

Weet er iemand wat de eventuele gevolgen zijn voor de competitie als Vitesse haar proflicentie verliest?

27 maart 2023 om 16:43

Ik gok dat er nog 1 club(Nr 18) direct degradeert en 1 club naar de nacompetitie(17de plek)

27 maart 2023 om 16:43

1 degradant 1 nacompetitie.

27 maart 2023 om 16:45

Volgens mij zijn ze dan de proflicentie pas per volgend seizoen kwijt wat betekent dat ze het seizoen wel kunnen afmaken voor wat het waard is...voor de mensen achter Vitesse enorm teleurstellend maar eigenlijk is het na het vertrek van Aalbers al bergaf gegaan, stadion zit bijna nooit meer vol echt eredivisie onwaardig.

27 maart 2023 om 16:45

Punten worden eraf gehaald bij alle clubs en Vitesse zal dan uit de ranglijst worden gehaald, zo is mijn club een keer een KKD kampioenschap misgelopen 😐

27 maart 2023 om 17:02

@Peter Dat zou gunstig zijn voor ajax, die hebben geloof ik punten verloren tegen vitesse. Weet niet wat feyenoord tegen ze heeft gedaan?

27 maart 2023 om 17:07

Feyenoord moet de laatste speelronde tegen Vitesse. Dat zou natuurlijk een bizar einde zijn. Maar geloof me, Vitesse speelt gewoon zn wedstrijden uit dit seizoen. Licentie wordt pas ingetrokken over aankomend seizoen.

28 maart 2023 om 13:40

Het gaat over de speellocatie voor jaargang 2023-2024. Voor het huidige seizoen in alles op orde het huidige contract loopt immers nog tot september 2023. Lijkt me dus dat ze dit seizoen gewoon af mogen maken.

28 maart 2023 om 07:48

Dan heeft Groningen nog een kans om erin te blijven 😅

Snel dat geweldige stadion van Wageningen renoveren! Pas geleden nog langs gereden en dat is echt een heel mooi plekkie.

27 maart 2023 om 16:44

Dat zou wel ongelooflijk gaaf zijn al zeg ik het zelf! Zeker weten dat ik dan een wedstrijd ga meepikken. Hoeveel toeschouwers kunnen er eigenlijk aanwezig zijn in dat stadion hedendaags?

27 maart 2023 om 16:44

Als ze hem maar niet te groot maken!
Het Gelredome zat vaak nog niet eens tot de helft vol, zonde al die lege plekjes.

27 maart 2023 om 16:44

Ik heb daar een paar jaar geleden een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld, dat kun je niet snel renoveren.

27 maart 2023 om 17:03

@unitedtoglory; maar kunnen we wel met z’n allen springen op de tribunes? Is het sterk genoeg ;P?

27 maart 2023 om 17:25

Haha, ik speelde helaas niet in een team waar de tribunes voor vol stroomden, dus daar ben ik helaas niet achtergekomen

27 maart 2023 om 17:31

Hahaha nee maar ik dacht misshien testte je het een beetje ;P, grapje . Maar het stadion is denk ook nog voor een groot deel van hout of niet?

27 maart 2023 om 18:08

janter er staan inderdaad nog houten bankjes. Het stadion wordt echter zeer goed bijgehouden door een groep vrijwilligers dus het is in een goede staat.
Helaas niet meer voor officiële wedstrijden.
Dan erbij Vitesse op de Berg lijkt me geen optie aangezien er een grote afkeur is richting de geel zwarte

27 maart 2023 om 18:18

@myronfaro; jammer, was anders lekker dichtbij huis geweest . Eens wat anders dan een wedstrijd bezoeken met de trein of auto.

27 maart 2023 om 16:45

Kun je net zo goed een nieuw stadion bouwen. Aan die bouwval is al dertig jaar niets meer gerenoveerd,

27 maart 2023 om 16:48

De Wageningse berg! Prachtige plek + sfeer inderdaad. Ik denk dat er te veel nadelen aan dat plan kleven om werkelijkheid te worden (afstand tot Arnhem, binding voor de supporters, noodzakelijke grootschalige renovatie etc.)

27 maart 2023 om 16:59

Ze zijn totaal niet welkom in Wageningen en/of de Wageningse Berg. FC Wageningen bestaat al een tijd niet meer, maar de afkeer tegen vitesse nog wel

27 maart 2023 om 17:30

De Berg is geen optie. Buiten de sentimenten om rondom FC Wagening en Vitesse (die nog een grotere schurft hebben aan Vitesse dan NEC), is het stadion ten eerste cultureel erfgoed en tweede niet in staat om er profvoetbal te laten spelen. De enige, reëele optie lijkt mij op de Horst in Deventer. Relatief dichtbij vanaf Arnhem en, zonder die flauwe grappen er bij te halen, groot genoeg voor de bezoekers van Vitesse. Ik denk echter niet dat de gemeente Deventer het organisatorisch op kan brengen om er twee profclubs te laten voetballen.

27 maart 2023 om 18:02

FCTLeon
Dat is geen optie er mogen geen officiële wedstrijden meer worden gespeeld. Dan erbij Wageningen en Vitesse is nu niet bepaald een goede match bij de echte Wageningers dus dat ze op de Berg gaan spelen zal niet gebeuren.

Ik hoop het niet voor Vitesse dat vooropgesteld.

Maar ik voel een vergelijking met een kampioenschap van Cambuur aankomen, dat ineens mee deed om de titel door een faillissement van ik geloof Veendam??? Omdat ze daar niet van hadden gewonnen. En op de laatste speeldag nog kampioen werd omdat Volendam verloor.

Ajax, PSV, AZ (en Twente) hebben allen punten verspeelt tegen Vitesse. Feyenoord niet. Zal je zien dat Feyenoord op 1 punt geen kampioen wordt.

27 maart 2023 om 16:43

Wordt de proflicentie niet per seizoen afgegeven? Is toch iets anders dan een faillissement dit, Vitesse heeft gewoon voor dit seizoen nog alles in orde.

27 maart 2023 om 16:44

Je denkt toch niet dat alles met terugwerkende kracht ineens niet meer geldig is? Wat is dit nou weer voor onzin?

Het gaat gewoon om de licentie voor komend seizoen.

27 maart 2023 om 16:45

Veendam ging failliet in maart
Agovv in januari
Haarlem in januari

Per direct uit de competitie gehaald. Resultaten tellen niet mee.

27 maart 2023 om 16:47

Vitesse is niet failliet hoor. Alleen krijgen ze geen prof licentie voor volgend seizoen. Dit seizoen heeft hier niks mee te maken.

27 maart 2023 om 16:50

Normaal gesproken gaat het om komend seizoen maar kan me voorstellen dat sponsoren zich terugtrekken en ze het huidige seizoen daardoor niet af kunnen maken, er is natuurlijk niemand meer die voor hun garant gaat staan, zitten enorme schulden in de BV Vitess....zou zo maar kunnen dat ze uit te competitie dan gehaald worden en idd alle wedstrijden die door Vitesse zijn gespeeld ongeldig worden verklaard dan is de voorsprong van Feyenoord gelijk minder groot,. want de top 5 heeft allemaal (behalve Feyenoord) een keer gelijk gespeeld tegen Vitesse dus daar gaan 2 punten van de voorsprong. Tel daar bij op blessures van Geertruida en Trauner (interlands) en het zou zo maar komen dat de twijfel in de ploeg schiet bij Feyenoord.... hectisch slot (woordspeling) van de competitie zo

27 maart 2023 om 16:51

In dat geval zal dat niet zo zijn.

Gaan ze dan in de 3e divisie verder of wordt het dan alsnog onderaan in de 5e klasse aansluiten?

27 maart 2023 om 18:39

Kan je je dit voorstellen, of is dit gewoon wat je hoopt? Gaat natuurlijk nooit gebeuren.

27 maart 2023 om 16:46

Lijkt me dit pas in gaat vanaf volgend seizoen. Voor dit seizoen heeft Vitesse namelijk gewoon een licentie gekregen en speelt men nog in het stadion.

27 maart 2023 om 16:58

Als de huidige licentie wordt ingetrokken dan bestaat de club niet meer

27 maart 2023 om 17:09

Die licenties gaan per jaar Peter. Ze hebben een licentie voor voetbaljaar 2022/2023.

27 maart 2023 om 16:46

Dat zou nu niet zo zijn. We zouden geen nieuwe vergunning krijgen, niet onze huidige vergunning verliezen. Speelt dus gewoon het seizoen af en daarna is het klaar.

27 maart 2023 om 16:52

Is sensatie makerij, Ajax, PSV, AZ en Twente hebben inderdaad allen punten verspeeld. Echter heeft Feyenoord pas 1 keer tegen vitesse gespeeld. Raakt het 3 punten kwijt. Ajax raakt er 4 kwijt, net als PSV. AZ raakt er ook minimaal 3 kwijt want uit gewonnen. Thuis weet ik niet. Twente staat al te ver achter.

27 maart 2023 om 16:56

Je vergeet erbij te vertellen dat Feyenoord dan ook 1 wedstrijd minder te spelen heeft

27 maart 2023 om 17:37

Ja heel goed Shenkie maar de voorsprong groeit toch? En uiteindelijk staat dan toch iedereen op 36 wedstrijden? Heb je dus ook minder punten nodig om kampioen te worden.

27 maart 2023 om 18:49

Nee, dan komt iedereen dichterbij. Feyenoord mag dan minder punten verspelen.

27 maart 2023 om 18:19

Behoorlijk aan het doemdenken. Ze hebben overigens voor dit seizoen een licentie. Alleen bij een faillissement zullen ze uit de competitie worden geschrapt. En dat zou voor Feyenoord nota bene gunstig zijn. De top 5 haalde tegen Vitesse allemaal 4 punten, alleen Feyenoord maar 3 punten. Feyenoord moet namelijk nog tegen Vitesse voor de 2e keer

Ach komt wel goed joh. Uiteindelijk vinden beide partijen elkaar. Al dit nieuws weer voor niets geweest

Vitesse is toch eigenlijk een dood paard waar weet ik het hoe lang al aan getrokken blijft worden. Het is een club dat nu voornamelijk bestaat uit huurspelers, ze hebben op dit moment geen stadion omdat ze niet willen betalen wat er gevraagd wordt. Hun goed recht allemaal, maar het houdt ook ergens een keer op lijkt me?

Dit is een bericht uit 2001: " Miljardair Wessels redt Vitesse met 10 miljoen

Ex-aannemer en miljardair D. Wessels heeft voetbalclub Vitesse half februari van de ondergang gered met een lening van 10 miljoen gulden.... "

We hebben de Russische investeerders al gehad.

Stop er dan op een gegeven moment gewoon mee als niemand het op de rit krijgt.

27 maart 2023 om 16:45

Vitesse kan het seizoen gewoon afmaken, dus dit speelt allemaal niet. Het gaat erom dat ze vanaf september geen stadion meer hebben.

27 maart 2023 om 17:15

Het gaat me er niet om dat het dit keer niet om het geld gaat. Het gaat erom dat het eerste bericht dat ik over Vitesse tegenkom de financiële problemen zijn van ruim 20 jaar terug. Heb niet eens verder gekeken, maar ik weet uit m'n hoofd dat dat gezeik echt al zo vaak is langs gekomen.

En nu willen ze het extra geld niet betalen voor het stadion, wat gewoon neerkomt op de financiën.

Dus dit is een vrij constant probleem over ruim 20 jaar.

27 maart 2023 om 17:36

stpn84. Hoe kom je er in godsnaam bij dat vitesse meer gehuurde spelers heeft dan eigen spelers? Het zijn er maar 3 hooguit 4 de rest is allemaal eigen. Je 2e verzinsel klopt ook niet. Vitesse heeft zelfs aangeboden nog een aantal jaar hetzelfde te betalen als dat ze nu doen en dan bij een volgend contract minder huur in overleg met de eigenaar. Vitesse komt keer op keer met voorstellen voor een nieuw contract maar de stadioneigenaar had de laatste goedgekeurd en op moment van tekenen heeft hij hem verscheurd. Keer op keer proberen ze het maar hij wilde zelf vitesse hebben en dat ging niet gebeuren gelukkig. Ik weet niet of je die eikel kent? Hij word gehaat in alle steden waar hij huizen heeft zoals onder andere in de pc hoofdstraat. Overal is hij de mensen uit aan het knijpen en doet nergens iets aan onderhoud. Weet waar je over praat voordat je je mond een gooi geeft.

27 maart 2023 om 17:56

Mijn reactie had onder die van 2 reacties hierboven gemoeten. Ben het helemaal met je eens namelijk.

27 maart 2023 om 16:47

@stpn84 probleem met die investeerders is, die waren via via eigenaar van Chelsea. Die hebben nooit echt het doel gehad om de club op te bouwen tot iets groots.. die zochten gewoon een manier om meer spelers minuten te laten maken en hopelijk te kunnen verkopen met winst. Ik denk dat Vitesse als club te groot is om te zeggen trek de stekker er maar uit, ik denk alleen dat je, net als mijn club Utrecht, realistisch moet zijn en je plek in de eredivisie moet kennen. Subtop met af en toe een uitschieter naar boven/onder.

27 maart 2023 om 17:16

Die investeerders waren nodig omdat Vitesse toen ook al geen geld had. Toen was er ook al sprake van dat als die investeerders het niet zouden krijgen, dat Vitesse failliet zou zijn.

Ruim 20 jaar geleden waren ze dus ook al bijna failliet.

Nu hebben ze geen akkoord over het stadion en dreigen ze hun licentie kwijt te raken.

Ergens zou je toch een keer gaan denken dat het misschien gewoon aan Vitesse ligt.

Oke voor jou nog even snel een zoekterm:

2003:

"Na het vertrek van Karel Aalbers is de financiele situatie van Vitesse in het slob geraakt. De gemeente redde de plaatselijke trots in 2003 al eens met een investering van dertig miljoen."

27 maart 2023 om 18:07



Investering? Lening van 30 miljoen met 10 rente. Jouw bron is nogal fout stp

Edit: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/noodl...

27 maart 2023 om 18:14

Euh, vrienden van Feyenoord? PSV grond moeten pachten om het hoofd boven water te houden? Steun van Gemeente Amsterdam bij de Arena?

Iedere club heeft ups en downs. Beetje flauw om al die artikelen erbij te halen. Vitesse doet mij als club werkelijk waar niks, maar de supporters in Arnhem wel. Hoop dat ze eruit komen..

27 maart 2023 om 18:21

Feyenoord wil zelf ook van alles met een nieuw stadion wat honderden miljoenen moet kosten en eig de staat moet financieren. Ik vind dat er eig binnen het voetbal wel een potje van de gemeente moet zijn. Doe het dan niet voor die verwende jongens op het veld maar het maatschappelijke belang.

Laatste keer dat ik het woord "turbospoedbehandeling" zag, was toen een rechter had geoordeeld dat een avondklok niet reglementair was en het Kabinet hier alsnog in beroep op wilde gaan.

27 maart 2023 om 18:27

Als (uiteraard neutrale) Arnhemmer durf ik wel te beweren dat dit net als toen een zaak is van nationaal belang.

"de geel-zwarten spelen al sinds de oprichting in 1892 op het hoogste niveau en komen ook zelden in degradatiegevaar. "

Toen Karel Aalbers kwam, speelde Vitesse al jaren Eerste Divisie.

27 maart 2023 om 17:16

Alleen de top 3 en tot op een paar jaar geleden Sparta, zijn nog nooit gedegradeerd.

27 maart 2023 om 17:30

Zeg maar gerust 20 jaar geleden. Onder leiding van Rijkaard degradeerde ze toen voor het eerst.

27 maart 2023 om 17:34

Ja, ik word oud, bedankt voor de bevestiging

27 maart 2023 om 17:52

FC Utrecht ook. Die hebben, als FC Utrecht, ook alleen maar Eredivisie gespeeld.

28 maart 2023 om 07:59

@tygo82 en FC Utrecht, ook nog nooit gedegradeerd, dus 4 clubs.

Wegvallen van Vitesse zou doodzonde zijn. Een van de oudste clubs in Nederland. Overigens speelde Vitesse in de jaren 80 in de eerste divisie, dus niet altijd op het hoogste niveau geacteerd (los daarvan sowieso niet sinds de oprichting, toen was er geen betaald voetbal).

27 maart 2023 om 17:45

Vals sentiment. Het Vitesse van nu is een vreemdelingenlegioen wat voor half lege tribunes speelt in een stadion waar ze liever concerten organiseren en waarvan niemand precies weet hoe het zit met de eigenaren. Misschien vreemd gezegd maar dit kan ook de redding zijn voor de club. Gewoon overnieuw beginnen.

Iets wat tig jaren geleden had moeten gebeuren zit er nu aan te komen. Maar toch denk ik dat het niet zo ver komt. Net als ff Twente destijds zal op t laatste moment ook dit goed komen en is er uiteindelijk niks meer aan de hand.

Ik snap het niet helemaal. Twijfelt de rechter aan het bestaan van die mondelinge toezegging over eeuwigdurend speelrecht of vindt de rechter dat een mondelinge toezegging over eeuwigdurend speelrecht na twintig jaar vervalt?
Sowieso een beetje naief om daarop te bouwen ipv vijf jaar geleden bij de opzegging van het contract de opties te gaan verkennnen.

Wat zouden de consequenties zijn dan voor Vitesse? Helemaal einde verhaal of doorgaan in de KKD, want daar spelen de Jong teams ook niet in stadions. Achilles uit Groesbeek speelde ook mee in de KKD op een amateurcomplex.

27 maart 2023 om 16:59

Gewoon einde verhaal, terug naar het 4e niveau

27 maart 2023 om 17:05

Zou in ieder geval goed nieuws zijn voor mijn clubje, Groningen, al is dit nooit de manier waarop je in de Eredivisie wilt blijven .

Dat stadion van Qatar met die zeecontainers kan vast wel ergens op een parkeerplek in Arnhem of omstreken opgebouwd worden. Praktischer ga je het niet vinden!

Ze hebben zichzelf in de vingers gesneden door het contract optezeggen.
De eeuwigdurende afspraak was met de gemeente en niet met de nieuwe eigenaar.
Dus als ze fallietgaan stroomt er 1 extra un door afhankelijk van hun eindstand.

27 maart 2023 om 17:02

Nou eerlijk gezegd was opzeggen van de huur een goede keuze. Alleen ze zijn nooit naar alternatieven gaan kijken of serieuze gesprekken aangegaan met de GelreDome. Vervolgens denken ze het in 2 maanden te regelen. Wanbeleid

Wat er ook gebeurt neem maar van mij aan vitesse gaat echt niet uit hoor. Er komt sowieso een oplossing. Dit alles is voor de bühne.

27 maart 2023 om 17:31

Ik heb wel gekkere dingen zien gebeuren. Het zou me echt niet verbazen als dit niet goed gaat komen. Het ziet er echt niet goed uit voor Vitesse als je dit zo allemaal leest.

Poot stijf houden vitesse. Genoeg stadions om in te spelen. Zal wel een eindje rijden worden.

27 maart 2023 om 17:14

En jij denkt dat al die burgemeesters staan te springen om de Vitesse aanhang en uitsupporters te ontvangen?

Naast dat het waarschijnlijk niet rendabel is voor Vitesse, aangezien ze het stadion van een andere club moeilijk kunnen exploiteren.

27 maart 2023 om 18:04

Vitesse aanhang staat er niet echt om bekend dat ze rellen en de boel slopen...

27 maart 2023 om 18:30

Stadion van NEC nog gesloopt met ons gespring anders! Voor de rest klopt het wel hoor. Burgemeesters zitten daar niet op te wachten. Kost alleen maar geld dat de gemeente moet betalen. Dat vinden ze al vervelend voor hun eigen club, laat staan voor een andere.

Ik wilde zeggen dat Vitesse-Groningen een mooie kraker voor de KKD is, maar zelfs dat is niet mogelijk als Vitesse hier niet snel iets uit de hoge hoed tovert.

Ik kom hier sinds 1983... Laat men maar lachen om mijn club.... Maar je club is en blijft je club! Door de jaren heen van alles meegemaakt, mensen leren kennen die zich met ziel en zaligheid belangeloos inzetten, toernooien met supportersvereniging, pionieren met busreizen, maffe treinreizen.... Die herinneringen koesteren we nog steeds op de tribunes.... Als die binding wegvalt, tjsa, dat zou heel veel pijn doen.... Ik denk nu ook aan alle Haarlem, RBC, Agovv en Wageningen Ja, ook jullie) supporters, zoals ik ten tijde van opheffing ook al deed. Dit gun ik geen enkele supporter... Hopenlijk tot volgend jaar nog... In welke divisie boeit me geen moer, forza Vites! ❤️

Is dat stadionnetje van AGOVV niet beschikbaar? Dat zal toch wel voldoen?

27 maart 2023 om 17:34

Ik geloof dat het een stadion moet zijn dat moet voldoen aan de vereiste die de KNVB voorlegt. Ik betwijfel of jouw suggestie voldoet. Maar het was op zich niet zo'n heel verkeerd idee.

28 maart 2023 om 04:57

Er is geen gemeente die zit te wachten op een betaald voetbalclub dus dat kun je vergeten.

Wat een wanbeleid, je zou zeggen dat er met wat creativiteit toch alternatieven te verzinnen zijn. Tijdelijk spelen zonder publiek?

Of het hoofdveld van een amateurclub verbouwen zodat het aan de voorwaarden van de Eredivisie voldoet? Een stadion als Woudestein voldoet ook aan die eisen, dus zo gigantisch hoog zijn die nou ook weer niet.

Misschien klinken bovenstaande opties wat gek, maar alles beter dan je proflicentie verliezen lijkt mij. Het is ook allemaal wel heel erg korte termijn, als ze nou een jaar geleden waren begonnen met het uitwerken van alternatieven dan hadden ze nu een sterkere positie in de onderhandelingen.

27 maart 2023 om 17:36

Zomaar tribunes bouwen bij een amateur vereniging is niet zo simpel als het lijkt. Je moet complete scenario's maken wat betreft de stroom van toeschouwers en allerlei noodsituaties.

27 maart 2023 om 17:53

Klopt, maar er zijn genoeg amateurclubs die regelmatig duizenden bezoekers ontvangen bij derby's. Je hoeft daar dus niet helemaal op nul te beginnen, er zijn genoeg locaties die met enige aanpassingen aan de eisen van de Eredivisie kunnen voldoen. Desnoods speel je tijdelijk zonder publiek.

Maar zelfs daarvoor lijkt het nu te laat, als je een jaar geleden was begonnen met het uitwerken van een dergelijk plan, had je nu een veel sterkere positie gehad tegenover de eigenaar van Gelredome. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat duurbetaalde directieleden dit niet ingezien hebben.

Ik ken de ins en outs natuurlijk niet,maar het lijkt me raar als na 20 jaar een belofte over "eeuwig speelrecht" niet meer geldig is. Het het tenslotte niet voor niks "eeuwig speelrecht".

28 maart 2023 om 08:08

@madmarcel,
(hij was al van tafel toen de huidige eigenaar het contract overnam van de gemeente)
maar als Vitesse het contract heeft opgezegd, dan is toch ook die afspraak van tafel?

Dit is wel erg vlug opeens. Maar dit is een gevolg van een verkeerde keuze (men had al lang een alternatief achter de hand moeten hebben) en een megahufter van een eigenaar.

28 maart 2023 om 04:59

Dit is natuurlijk helemaal niet erg vlug. Vitesse is al wken te laat. Ze kunnen maar naar 1 partij wijzen en dat is hunzelf dat ze het zo ver hebben laten komen.

Het kan toch niet anders dan goedkomen uiteindelijk?! Ze laten Vitesse toch niet omvallen? Dan zit je met een stadion te kijken en dan? Slopen is ook mega duur, heel veel enementen zullen er niet naar het Gelredome trekken dus wat gaat het je dan nog opleveren behalve verliezers?

28 maart 2023 om 05:02

De evenementen brengen nu al veel meer op dan Vitesse. Dus de eigenaar zit er niet mee. Ben je wel eens in de Gelredome geweest? Prachtige locatie voor retail of woningbouw. En dat zou wel eens meer op kunnen leveren dan Vitesse.

Tja complete wanbeleid van Vitesse wat niet heel lang meer gaat duren. Jammer van een club met zo'n grote achterban maar het houdt een keer op zou je zeggen.

Het zou vreselijk zijn voor alle supporters van Vitesse. Nu ik dit lees doet het mij terug denken aan ons mooie Haarlem, elke dag nog steeds een gemis!

Dit kun je als supporter van welke club niemand gunnen, hoeveel wanbeleid er ook is gevoerd. Daar kunnen de supporters niks aan doen!

27 maart 2023 om 18:44

Mooi van lelijkte was het stadion. Is ook heel jammer. Was toch een soort van Must win game altijd tegen Haarlem. Nu hebben ze Jong Az op maandavond in Wormer.

Dit doet heel veel zeer natuurlijk. Ik weet de pijn van onzekerheid over je club’s toekomst (en ja, andere reden). Gun je gewoon niemand. Een club die zo lang bestaat, zolang als ik leef in de Eredivisie speelt. Ik kan het me haast niet zonder voorstellen. Hopelijk komt er een akkoord zodra het ‘wie houdt het langst de adem in’-spel afgelopen is. Maar garanderen kan ik het niet… Sterkte in ieder geval naar de Vitesse supporters, jullie verdienen meer dan dit.

Elke keer weer over die supporters aantallen. Inderdaad het Gelredome is een maatje te groot maar volgens mij staat Vitesse keurig 9e qua aantallen in de eredivsie. Doodzonde als zon club verloren gaat. Hier moeten ze uitkomen.

In de Telegraaf staat dan weer een stuk met Van de Kuit dat ze er bijna uit waren en deze week de stukken wilden tekenen. En dat hij is geschrokken van het nieuws dat Vitesse deze weg kiest....

27 maart 2023 om 18:53

Er is vaker geclaimd dat men er bijna uit was, en dan blijkt later dat Van de Kuit de boel opgeblazen had. V/d Kuit is een leugenaar al vaker gebleken, aan zijn woorden moet niet veel waarde worden gehecht

Vitesse is een traditieclub, maar wel eentje waar jarenlang wanbeleid is gevoerd. De grootheidswaanzin van Aalbers heeft tot dit moment geleid. Had Nieuw-Monnikehuize behouden en evt gerenoveerd, het verhuizen naar die concertzaal was het begin vd ellende. Daarna louche eigenaars gehad, wat af en toe tot een hoogtepunt leidde (in de recente geschiedenis het seizoen met Bony, bekerwinst en conference league). Het wanbeleid is door de Russen in een stroomversnelling gezet, je ziet het ook bij Chelsea, die 140 miljoen rood hebben genoteerd, maar die hebben met die amerikaan een nieuwe geldschieter. Enige punt dat je als Vitesse echt kan maken jegens de KNVB wat mij betreft, is dat het stadionprobleem hoogstwaarschijnlijk opgelost kan worden door Parry als hij daadwerkelijk eigenaar is, maar de KNVB moet die overname nog goedkeuren. Nu geeft de KNVB een deadline voor t stadionprobleem, terwijl de mogelijke oplossing door diezelfde KNVB wordt tegengehouden

Goed om te lezen dat Vitesse dus binnen 15 dagen een nieuwe huurovereenkomst rond heeft.
Kan me niet voorstellen dat Vitesse volgend seizoen zijn wedstrijden speelt op het veldje in het Kronenburgerpark.

27 maart 2023 om 20:12

Haha je komt vast niet uit de regio Arnhem/nijmegen. Kronerburgerpark ligt namelijk in Nijmegen en het winkelcentrum Kronenburg in Arnhem

27 maart 2023 om 20:34

Dertig jaar terug tussen de hoeren in het kronenburgerpark zou wel geestig zijn anders.

28 maart 2023 om 15:07

Ik was inderdaad in het Kronenburg Winkelcentrum afgelopen weekend naast de Gelredome.
Dacht dat dat park er wel vlakbij zou liggen, mijn excuses voorde verwarring.

Ik vrees het ergste... Vitesse zit in de wurggreep door wanbeleid.

Ze hebben voortijdig het huurcontract opgezegd, maar hebben daarna niet meteen doorgepakt. Ze rekenden erop dat vd Kuit hiervan onder de indruk zou zijn. Maar die geeft geen krimp en doordat de tijd doorliep werd zijn positie sterker en sterker.

Nu wordt het alsnog akkoord gaan met de nieuwe huurvoorwaarden of arrogant afwachten en hopen dat het spoed-appel iets oplevert....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren