Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brands richt zich op andere opties: 'Defour is te duur voor ons'

Laatste update:

De transfer van Steven Defour naar PSV lijkt definitief van de baan. Marcel Brands was lange tijd druk bezig met de komst van de middenvelder, die zelf had aangegeven wel wat te voelen voor een overstap naar Eindhoven. PSV wil echter niet meer dan vijf miljoen euro betalen, terwijl FC Porto acht miljoen wil hebben. "Defour is te duur voor ons", zegt Marcel Brands nu in Voetbal International.

/

De transferrechten van de 26-jarige Defour liggen voor 55 procent in handen van Porto en voor 45 procent bij investeerdersgroepen Doyen Sports Group en Robi. Afgelopen weekend berichtte het Eindhovens Dagblad al dat de investeerders de marktwaarde van Defour op acht miljoen euro schatten en dat een transfer daardoor ver weg was. Brands lijkt nu definitief voor een alternatief te moeten gaan.

Dinsdag werd de naam van Kamohelo Mokotjo (PEC Zwolle) genoemd en eerder had Brands zelf al aangegeven dat Nemanja Gudelj van AZ in beeld was geweest. Gudelj is echter nog duurder dan Defour, hij moet liefst tien miljoen euro kosten, en dus is zijn komst sowieso niet langer bespreekbaar.

PSV moet werk maken van de komst van Kamohelo Mokotjo

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu moeten ze geen mokotjo kopen we hadden al middenvelders genoeg en vind hiljemark net zo goed als mokotjo

6 augustus 2014 om 09:09

Mokotjo heeft sowieso al meer potentie dan hiljemark. Ik denk dat mokotjo hiljemark dit seizoen voorbij zal streven.

6 augustus 2014 om 09:15

Dan gaan we weer een talent kopen wat we met defour binnen zouden halen was veel ervaring. Juist wat dit elftal nodig heeft dan mag van mij brands er wel een miljoentje of 2 bijleggen om de deal te sluiten.

6 augustus 2014 om 09:21

En rik elfrink had getweet dat psv defour nog helemaal niet heeft opgegeven dus het zou me niks verbazen als we eind deze week witte rook krijgen (zie transfer matavs)

6 augustus 2014 om 09:59

Mokotjo en Hiljemark zijn compleet verschillende spelers, wat je doet is appels met bananen vergelijken. De enige overeenkomst is dat het middenvelders zijn. Hiljemark is geen speler die zelf het spel maakt, hij is een speler die spelmakers beter laat functioneren. Je kunt geen 11 spelmakers in je team hebben! Iedereen hier op VZ lijkt dat te denken. Maar het is zo ontzettend dom!

6 augustus 2014 om 10:42

@ Rombomcu

Er zijn alleen 2 hele grote verschillen rondom de transfer van Matavz en de mogenlijke transfer van Defour. En die 2 verschillen zijn investeerders en Marcel Brands.

- Marcel Brands
Waar Marcel Brands constant bleef verklaren dat Matavz slechts 4,5 miljoen heeft gekost zijn er vele diverse media die verklaren dat het 6 met bonussen is geweest. En er zijn er zelfs een aantal die 7 verklaren. Oftewel voor Matavz werd gewoon de buidel open getrokken en betaald wat nodig was. Iets wat dus voro Defour niet schijnt te gaan gebeuren.

- Investeerders
Dit krijg je dus als je spelers deels verkoopt aan een investeringsmaatschappij. Ondanks dat clubs claimen dat ze volledige zeggenschap hebben is dit natuurlijk nooit het geval. Die investeerders zijn niet dom en doen zulke dingen wekelijks zo niet dagelijks. Zij willen een bepaald bedrag zien als transfersom. Of ze willen dat de kopende club hun rechten ook overneemt.

En dat is met Defour dus het geval. PSV kan voor 5 miljoen de rechten van Porto overnemen en hadden gehoopt dat de overige rechten die bij de investeerders zitten niet overgekocht hadden hoeven te worden. Alleen de investeerders hebben geen zin in een Defour bij PSV want het financiele risico is te groot.

En dan worden die investeringsmaatschappijen toch erg vervelend, als je als speler op sportieve gronden een stap graag wilt maken, jouw club bereid is om water bij de wijn te doen maar er vervolgens een investeringsmaatschappij zit die je tegen het hoogste bod wilt verhandelen, dan zijn we ineens weer terug in het pré-Bosman tijdperk. Jammer voor Psv, hopelijk houden we die investeringsmaatschappijen zoveel mogelijk buiten Nederland, want het lijkt me geen beste ontwikkeling om op deze manier spelers te verhandelen.

6 augustus 2014 om 08:57

Ik snap de constructies niet zo goed. Moet PSV 100 van de transferrechten hebben om hem op te stellen? Waarom kopen ze niet gewoon alleen de 55 van porto (meerderheidsbelang).

6 augustus 2014 om 09:03

Lawless,

45% bedoel je. En dat zou heel misschien Porto één keer kunnen flikken, daarna zal Doyen bij Porto nooit meer een speler mee helpen financieren. Porto zou immers een onbetrouwbare partij zijn.

Indertijd is Defour voor 6 miljoen gehaald. En ook al ben ik tegen die derde partijen, het is wel logisch dat ze een return willen. Bovendien is Defour wel een speler die voor 8 miljoen weg geraakt.

6 augustus 2014 om 09:14

Je kan ook gewoon de 55% overkopen, dus iets meer dan 4 miljoen. Dan heb je die investeringsmaatschappij er alleen nog bij, maar dat is dan beperkt tot een speler. Het nadeel is dat doyen altijd winst wil maken en de vraag is dan ook: maken ze dat dan nog nadat hij bijv twee jaar bij PSV heeft gevoetbald. Mokotjo is een talent, echter vraag ik me af waarom ze nu voor hem kiezen. Je wil eerst een ervaren kracht halen, een motor op het middenveld, iemand die de kar kan trekken en een echte winnaarsmentaliteit heeft, maar nu halen ze dan zo wat het tegenovergestelde...

6 augustus 2014 om 09:46

Riick_psv,

Dat is inderdaad een risico. Als Defour het echt goed doet, dan kunnen ze er wel winst uit puren. Hij is uiteindelijk nog maar 26 en kan op zijn 28 of 29 nog een klapper maken.

Mokotjo is jonger en goedkoper. Hij mag dan misschien 'minder' zijn dan Defour, met hem is het risico ook kleiner.

6 augustus 2014 om 09:51

Het probleem is dus dat de investeringsmaatschappijen van hun aandeel af willen wanneer Porto dufour verkoopt. Ze zullen dus contractuele afspraken gemaakt hebben met Porto, waardoor Porto niet zomaar die 55% kunnen verkopen zonder toestemming van de maatschappijen.

6 augustus 2014 om 11:12

@ Lawless

De constructie zit zo in elkaar. Porto vraagt een bepaald bedrag voor de 100% van de rechten in samenspraak met de investeerders. Deze besluiten dat het rond de 8 miljoen moet liggen gezien hun investering. Tenslotte heeft de investeerder met 45% van de aandelen contractueel altijd wel iets te vertellen.

Natuurlijk heeft Porto met 55% het meerderheidsbelang en die kunnen tot verkoop over gaan. Alleen zal de investeringsmaatschappij dan simpelweg gewoon claimen dat die 45% die hun in handen hebben niet ibj de deal horen.

En dat stukje is heel belangrijk. Want op dat moment worden de investeerders een aparte groep met een aandeel in een speler en dus een 3e partij. En dus zal PSV apart moeten gaan onderhandelen met de investeerders om hun rechten over te moetne kopen. Dit hebben investeringsmaatschappijen vrijwel standaard contractueel vast liggen namelijk.

En dus zal je op dat moment een akkoord met Porto en de investeerders moeten vinden.

6 augustus 2014 om 08:59

Ik ben ook tegen die derde partijen, maar op zich, clubs doen net hetzelfde. Deze zomer zijn er weer een rits clubs geweest die een speler die wil vertrekken toch bijhouden, zelfs als er een meer dan redelijke transferbedrag betaald ging worden.

Het excuus is, dat ze de eigen ploeg niet willen verzwakken. Daar mag begrip voor bestaan, maar ze doen dit wel ten koste van het individu.

Ik ben gewoon tegen die koehandel. Zonder transfersysteem zat Defour nu wellicht bij Psv.

6 augustus 2014 om 09:46

Zonder transferstysteem bestond PSV wellicht al niet meer en was zonder meer de helft van alle eredivisieclubs al failliet. Voor de meeste Nederlandse clubs is het verkopen van talenten die ze zelf hebben opgeleid of voor een bescheiden bedrag hebben gekocht, de kurk waar ze op drijven. Met de verkoop van sleutelhangers, toegangsbewijzen en televisierechten kun je geen eredivisieclub in stand houden.

6 augustus 2014 om 09:58

fier en koen,

Dat is een mythe die bijna niet te ontkrachten valt. Maar ze klopt voor geen meter.

Waarom denk je dat PSV meer dan 70 miljoen schuld heeft? Niet omdat ze te weinig sleutelhangers hebben verkocht, wel omdat ze te veel dure spelers met dito lonen hebben gekocht en met verlies van de hand hebben moeten doen.

Idem met Real en Barcelona. Ook zij zitten in dieprode cijfers omwille van de exuberante transferbedragen die ze betalen.

In België heeft Sport/voetbal Magazine eens berekend wat transfers opbrengen over een periode van 10 jaar. Ze hebben alle in en uitgaande transfers van alle eersteklassers gebruikt en de slotsom was dat clubs meer uitgeven aan transferbedragen dan dat ze binnen krijgen.

Het is wellicht in Nederland niet anders. Ik verwacht zelfs dat het daar nog erger is.

De mensen onthouden alleen de uitgaande megatransfers. 20 miljoen, 30 miljoen. Ze vergeten dat zowat elke club een hoop spelers aantrekken en met verlies later verkopen.

Bovendien zijn er tal van sporten waar ook véél geld in omgaat, soms zelf meer dan in het voetbal, waar zo'n transfersysteem gewoon niet bestaat. Geeft gewoon aan, dat het niet nodig is.

Vergeet ook niet dat door het transfersysteem er ook enorm veel geld definitief uit het voetbal verdwijnt (makelaars, derde partijen, tot papa toe die een procentje krijgt).

6 augustus 2014 om 09:00

Inderdaad, op zo'n manier bepalen die maatschappijen dus eigenlijk de toekomst van zowel de club als de de speler. Voor hetzelfde geldt zit Dufour nu voor de rest van zijn tijd bij Porto op de bank terwijl hij bij PSV waarschijnlijk wel gespeeld zou hebben. Wie weet had hij dan wel weer een stap omhoog kunnen maken. Porto zit nu met een "overbodige" middenvelder. Daarnaast weet je niet of dit weer gevolgen gaat hebben voor de eventuele komst van Clasie en de gevolgen daarvan voor Feijenoord. Het voetbal wordt er als dat zo doorgaat niet leuker op.

6 augustus 2014 om 09:10

punt01,

Porto heeft ook nog geen vervanger voor hem. En Defour zal niet op de bank zitten bij Porto, hij zal zijn wedstrijden wel spelen. Misschien niet alles, maar de concurrentie is bij zo'n topploeg dan ook moordend.

Ik zie Defour wel naar Standard of Anderlecht trekken. Die hebben financieel wat meer slagkracht dan Psv. Bovendien speelt Anderlecht CL, wat toch een pluspunt is. Op zich wel jammer, had Defour graag eens zien spelen in de Nederlandse competitie.

6 augustus 2014 om 08:59

Standard en Anderlecht hebben meer slagkracht dan Psv. En waar baseer je dat op? De langlopende schulden op de balans van 2012/2013?

PSV heeft volgens mij 40 a 50 miljoen uitegeven aan tranfsers de afgelopen 3 jaar. Ik denk Anderlecht en Standard dat nog niet eens bij elkaar opgeteld hebben gedaan.

Of je hier als PSV supporter trots op moet zijn staat even ter zijde, maar dat zijn wel de feiten volgens mij.

6 augustus 2014 om 09:08

Panerai,

Standard zit op een giga cashberg, PSV op een giga schuldberg.

En qua salaris betalen zowel Anderlecht als Standard zo'n 1.6 a 1.7 miljoen voor een echte topper, wat Defour is.

PSV heeft een salary cap van 1 miljoen.

6 augustus 2014 om 09:09

Van Bommel verdiende ook 2 miljoen bij PSV terwijl er een salaris cap van 1 miljoen was. Brands zal altijd uitzondering maken als dat nodig is, dat heeft ie letterlijk zo medegedeeld.

Dat Standard op een berg geld zit zou best kunnen, maar dat betekend niet dat ze dat ook gaan uitgeven. Ajax kan ook makkelijk een speler van 40 miljoen halen op papier, maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet.

PSV kan niet meer dan 5 miljoen aan een speler uitgeven zonder inkomsten uit andere verkopen. Maar als PSV bijvoorbeeld Depay verkoopt, dan kan het grootste gedeelte gewoon weer aan tranfsers uitgegeven worden.

6 augustus 2014 om 09:17

Panerai,

Bommel had 1 miljoen Euro bij Psv. Bruto.

Hij kon wel 2 miljoen verdienen bij Milan, maar verkoos Psv.

En Standard heeft diverse spelers die ze meer dan 1 miljoen betalen. Voor hun toppers gaan ze tot circa 1.6 a 1.7 miljoen. Dus daar geven ze het wel uit.

6 augustus 2014 om 09:29

Dan hebben ze toch minder slagkracht dan Anderlecht dat ze eerst moeten verkopen???

Ik heb even gekeken, afgelopen 7 jaar, uitgaven Luik 36, Anderlecht 36 Psv 91. Winst over de afgelopen 7 jaar Luik 52, Anderlecht 63, Psv 10.
Prijzen Luik 1 landskamp 1 beker, Anderlecht 4 landskampioen, Psv 1 knvb beker.

Qua slagkracht ligt PSV dus gewoon achter op deze clubs. Zij hebben financieel meer mogelijkheden, want zij hoeven niet eerst te verkopen ze hebben prijzen gewonnen afgelopen jaren, wat voor voetballers interessant is en Anderlecht speelt CL.
Enige verschil is dat PSV wel meer dan 5 miljoen uitgeeft aan en dat die andere 2 clubs dat nog nooit hebben gedaan. De kans dat hij naar PSV zal gaan lijkt me dan ook groter dan naar deze 2 clubs, maar dat komt door het uitgaven patroon van de 3 clubs.

6 augustus 2014 om 09:39

Jdg84,

Klopt als een bus. Hoogst betaalde transferbedrag in België ooit is 5 miljoen.

Maar ik zie een Roland Duchâtelet, de enige eigenaar van Standard en behorend tot de rijkste mensen van België, wel in staat om daar eens over te gaan.

Standard heeft afgelopen zomer weer eens goed gecashed met uitgaande transfers. Er zijn toch wel wat namen vertrokken en ze zullen wel wat namen aantrekken. Alleen al om de vurige en roerige fans in toom te houden. En Defour heeft een Standard verleden. Ook dat helpt weer.

Mocht Standard de CL halen, dan zie ik ze wel in staat om eens gek te doen.

6 augustus 2014 om 11:20

Ja, dat zou je bij Anderlecht ook denken, maar die doen dit ook bijzonder genoeg niet. Altijd weinig uitgaven en om de zo veel jaar een klapper. Het is daar gewoon jong talent binnen halen en daar geld op verdienen. Die moeten lekker in de eredivisie komen, past prima bij elkaar.

6 augustus 2014 om 12:14

Iedereen komt

Jij gaat mij niet wijsmaken wat van Bommel bij PSV verdiende. Dit is helemaal nnooit naar buiten gebracht. De enigste reden waarom ik dit zeker weet is omdat mijn familie bedrijf een van de grotere sponsors is van PSV en ik dit dus van een familie lid heb gehoord heb die close is met o.a de raad van commissarissen dat van bommel 2 miljoen onder bonussen verdiende.

10 miljoen voor Gudelj ?
Zijn ze gek geworden bij az?

6 augustus 2014 om 08:59

Ligt geloof ik nog 3 jaar vast en is een van de betere spelers bij az. Vind het niet zo raar eigenlink

6 augustus 2014 om 09:31

Hoezo gek?

Het is duidelijk dat AZ hem niet kwijt wil, mits er de hoofdprijs wordt betaald.

Lijkt me gewoon goed beleid van AZ, belangrijke speler met een contract dat nog jaren doorloopt.


Wrm verkopen voor een prikkie?

Geef Ritzmaier dan maar een kans, hij heeft het prima gedaan bij Cambuur.
Mokotjo is ook geen zekerheid en kost veel geld.

Jammer, maar Toch denk ik dat ie nog komt. Dit hoorde we ook van Brands bij Matavz. En we weten hoe dat is afgelopen. Anders zou ik niemand er bij halen. Mokotjo vind ik geen echte versterking.

Denk dat als dit echt is dat je er ook wel vanuit mag gaan dat Brands niet van plan is om Depay te gaan verkopen. Want als PSV op dat geld zou rekenen dan is Defour makkelijk haalbaar.

Ja ze zijn daar echt gek geworden. Ik vind Gudelj nog geen 3 miljoen waard. Ik denk dat Psv wel op zoek moet naar een type Dufour. En dat zijn Mokotjo en Gudelj zeker niet.

Dan ben je zo lang bezig met de komst van 1 speler, om er nu achter te komen dat hij te duur is. Hij gekocht met behulp van externe partijen voor ongeveer 6 miljoen euro. Ongeacht zijn prestaties zullen deze externe partijen nooit genoegen nemen met minder dan wat ze erin gestopt hebben. Dat had je als Brands zijnde toch ook wel kunnen weten. Met Ola John was vorig seizoen precies hetzelfde. Die moest minimaal 11 miljoen opleveren, want daar Moesten ze 2 miljoen winst op maken, ongeacht dat hij niets gepresteerd had.

De clubs uit portugal zijn prachtig als het aankomt op dure transfers, maar wanneer het om een "geflopte" speler gaat, dan zijn ze net zo lastig als bij de toppers.dat is wel vaker gebleken dan nu.
Deze spelers zijn voor de helft voetballer en de andere helft gewoon handelswaar. Daarom is handelen over dit soort spelers een vrij kansloos verhaal. Een club kan wel zien dat de spelers het niet red, maar daar hebben de externe partijen geen verhaal aan. Een mislukt product moet je nog steeds met winst verkopen.

Enige optie is huren, daar zijn ze nog wel redelijk happig op indien er geen andere club komt.

PSV gaat Demy de Zeeuw ophalen let maar op weer een ex AZ speler anders zie ik Maduro als een optie want Gudelj is te duur.

Zoet
Arias , Bruma , Rekik , Willems(ritzmaier)
Maher , De Zeeuw(maduro) , Wijnaldum
Narsingh , De Jong , Depay

6 augustus 2014 om 09:27

De Zeeuw is enkele maanden geleden nog aangeboden bij PSV en zij hebben toen nee gezegd, dus dat zie ik niet gebeuren.

6 augustus 2014 om 09:37

Rekik is toch niet meer van Psv? Was gehuurd?

6 augustus 2014 om 10:28

Maduro heeft in januari een 3,5 jarig contract getekend bij Paok, denk dat hij nog duurder zal zijn dan Defour..

Ik begrijp niet dat mensen nog steeds vinden dat Hiljemark goed genoeg vinden voor Psv. het is een middelmatige voetballen, die meer wijst dan dat hij voetbalt. hij verstop zich en speelt geen enkele bal naar voren. Mokotjo is vele malen beter, evenals semak en maduro.

In Nederland zou ik eerder kijken naar Ayoub, Guttierez, Propper (zou ook wel te duur zijn) of Mokotjo. Het zijn stuk voor stuk spelers voor de breedte en ik zie nou niet meteen in of ze (voor wat ze moeten kosten) echt significant meer toevoegen dan Hiljemark en/ of Ritzmaien.

Je wilt blijkbaar ervaring gaan halen (anders had je Defour ook niet nodig). Hebben we nog niet ergens een Anita, Maduro of Drenthe (was weer op zoek begreep ik) die ergens op te pikken zijn?

6 augustus 2014 om 09:35

Ik zou ook eerder binnen Nederland kijken of iig naar Nederlanders. Maar Anita is niet haalbaar denk ik, Maduro zit net sinds januari bij zijn nieuwe club, dus dat zal ook niet een makkelijke transfer zijn en Drenthe moet je niet eens aan willen beginnen.

Verder zijn ze op zoek naar een defensieve middenvelder die juist wel iets toevoegt, dus Ayoub lijkt me geen optie, die is niet beter en zelfs misschien niet gelijk aan de spelers die ze hebben. Propper is aanvallende middenvelder en Guttierez wordt kansloos. Twente zal nu echt niet een sterkhouder laten vertrekken naar een concurrent.

Ik zou gewoon lekker spelen met wat er nu beschikbaar is, dat is meer dan voldoende.

6 augustus 2014 om 11:13

Hoewel ze bij kleine clubs spelen, vind ik Turuc (als je dat zo schrijft) van GAE of El Makrini (idem) van Cambuur wel wat. Is dan een investering in de breedte, maar zeker die van Cambuur viel me, vooral verdedigend gezien, positief op vorig seizoen.

6 augustus 2014 om 10:30

Maduro staat nog 3 jaar onder contract bij Paok, die zal ook niet goedkoop zijn..

Ik verwijt Brands niet veel, het lijkt mij lastig manoeuvreren met een Nederlands budget in deze transfertijden.
Maar zo langzamerhand krijg ik wel de kriebels m.b.t. of het allemaal nog wel goed komt qua aankopen.
Los van Rekik kunnen we nog wel een paar goede, ervaren en solide verdedigers gebruiken, waar blijven deze? Net als voorgaande jaren zie ik veel middenvelders en aanvallers langskomen als (mogelijke) versterkingen, maar verdedigers? Iemand als Boula (nu fey) is niet de verstandigste aankoop die je kunt doen, maar een ervaren bikkel in het centrum zou mij een beter gevoel geven dan louter jonkies. Ach we hoeven pas over een paar dagen te beginnen aan de competitie.

Wat een lachertje zeg om na 6 weken onderhandeling er achter te komen dat de speler in kwestie financieel niet haalbaar is. Nu dan maar overschakelen naar plan B. Of is er geen plan B?!

6 augustus 2014 om 10:02

Hoezo is dat nou weer een lachtertje, nog nooit onderhandeld zeker? Ten eerste weet je niet wanneer ze daadwerkelijk zijn begonnen met onderhandelen en praten, want zes weken geleden was er misschien melding dat er interesse was, maar dat zegt niets. Ten tweede weet je niet hoe Porto of de investeerders zich opgesteld hebben, misschien hebben ze wel heel afwachtend gehandeld om er meer geld uit te krijgen. Als Porto meteen had gezegd niet voor minder dan 8 klaar, dan was het raar geweest, maar ook dat weet je niet.

6 augustus 2014 om 11:17

Wel met je eens, hoor, maar met deze parameters had je van tevoren wel kunnen zien en minimaal vermoeden dat Doyen never nooit zou zakken met de prijs. Je moet nou eenmaal je investering beschermen.

6 augustus 2014 om 14:05

Ik nog nooit onderhandeld?! Ach, laat ik deze discussie over mijn talenten op dit gebied maar niet met jou gaan voeren. Maar weet wel dat het verschil tussen de vraagprijs en het geen PSV wil / kan betalen al vanaf het begin (te) groot is. Zeker als je weet dat er investeringsfondsen bij betrokken zijn die het alleen maar om de poen gaat. En of het nu wel of niet precies 6 weken betreft, wat maakt het uit, er gaat nu een hoop tijd verloren en het seizoen staat op het punt om te beginnen. En het elftal van PSV os er tot nu toe echt nog niet beter op geworden tov het vorige seizoen.

Mokotjo is een goeie voor psv en anders moet je gewoon met dezelfde selectie verdergaan

Ik denk dat het handiger is als ze zich richten op hakim ziyech als ze per se willen kopen. Of anders maher op zijn top krijgen .....

Kan een PSV-er (of iemand anders die het weet) mij uitleggen waarom er nou zo nodig een middenvelder gehaald moet worden? Als je Ritzmaier, Maher, Wijnaldum, Schaars, Hiljemark en evt. Hendrix hebt, waarom moet er dan nog iemand bij? Ik weet dat Schaars nu geblesseerd is (tot oktober/november ofzo?) maar als je nu een speler voor de basis haalt met ervaring, dan heb je dus straks Schaars op de bank, of een van de talenten, wat heeft dat voor zin? Je kunt nu toch prima spelen met Wijnaldum Maher/ritzmaier en Hiljemark/hendrix?

6 augustus 2014 om 10:07

Ik denk dat er geen PSV-er is die dit goed kan beargumenteren.

6 augustus 2014 om 10:19

Denk zelf dat ze een ervaren speler zoeken voor meer balans in het team, een verdedigende middenvelder kan als geen ander het team op sleeptouw nemen (denk aan een Nigel de Jong tijdens het Wk).

Een man met ervaring op die positie kan daarnaast ook de verdediging aansturen en veel aanvallen al op het middenveld counteren. Schaars zal ook hiervoor gescout zijn, maar hij kan die taak helaas totaal niet aan.. lijkt soms net zo onzeker als een speler van 21..

6 augustus 2014 om 10:26

tja, maar die ervaren speler is geen garantie voor succes zoals we de afgelopen jaren al hebben gezien!

Je kunt bovendien ook kiezen voor ervaring en routine in de achterste linie. Maar voor die positie willen ze alleen maar tieners lijkt het wel.

6 augustus 2014 om 10:40

Eens. Zie ook graag nog een ervaren verdediger komen. Toch denk ik dat er met een ervaren middenvelder op die positie meer te behalen valt. Zie ook de reactie van stratumseind.

Garantie is het nooit, maar dat geldt voor elke aankoop bij welke club dan ook.

6 augustus 2014 om 11:29

@ Hala Madrid! & Fachten

Zou inderdaad ook eerder voor een ervaren verdediger kiezen, dat lijkt me prioriteit, bovendien kun je je met een ervaren verdediger nog veroorloven om minder ervaring op t middenveld te hebben.

6 augustus 2014 om 10:27

Schaars is out tot februari!!
Voordat hij weer wat ritme heeft is het seizoen al weer voorbij.

Met Hiljemark heb je dus maar 1 controleur .
Cocu gaat spelen met wijnaldum en maher als aanvallende middenvelders.

Hendrix is een cv en heeft vorig jaar niet onverdienstelijk noodgedwongen op het middenveld moeten spelen.

Ritzmaier zal Maher uit het elftal moeten spelen en is dus niet voor de positie als controlerende middenvelder.

Er worden allemaal namen genoemd maar bij iedere club met ambities voor het spelen van de hoofdprijzen zijn alle posities dubbel bezet.
Door de langdurige afwezigheid van schaars bij psv dus niet.

Bovendien zou een type defour heel hard nodig zijn want mooi weer voetballers daar ga je het niet mee redden hebben we vorig jaar gezien.

Allemaal aardige talentvolle jonge jongens maar geen balans.

6 augustus 2014 om 10:42

@ stratumseind

Hoe kom je bij februari, lees overal vanaf mei ongeveer 6 maanden.. dan zit je dus nog met spelers op de bank die je niet wilt.

Met Hiljemark en hendrix als back up (die het zoals je zelf zegt niet onverdienstelijk deed) heb je bovendien twee opties voor controlerende/verdedigende middenvelder, en dus zou als er nog 1 bijkomt en Schaars komt terug, je met een overschot aan spelers.

6 augustus 2014 om 10:46

Schaars is tot februari zeker niet inzetbaar.
Dat werd 2 maanden geleden al meteen duidelijk toen hij geopereerd moest worden.

PSV heeft dit destijds zelf naar buiten gebracht.

6 augustus 2014 om 11:25

Heb je daar een bron van, want ik zie ook op de PSV site alleen maar staan zes maanden vanaf mei, en dat bericht is van na de operatie..

Waarom zou Mokotjo financieel wel haalbaar zijn? Omdat hij bij Zwolle speelt?
Gewoon de hoofdprijs vragen. PSV moet op een gegeven moment iets en Zwolle hoeft niets. Raak je hem kwijt is er tenminste een zak geld voor versterkingen.

6 augustus 2014 om 10:10

Lees net dat Mokotjo slechts 1.5 mln kost. Dat is niets natuurlijk.

Geen Mokotjo halen we hebben genoeg middenvelders best wel jammer dat Defour niet is gekomen aan de andere kant kan er misschien nu een goed middenveld komen met de spelers die we hebben

Zoet
Arias
Bruma/wijs
Rek/Hendrix
Willems
Ritz/Hilje
Wijnal/Vloet
Maher/Ritz
Narsin/bolje
De jong
Depay

genoeg middenvelders?

Hiljemark en schaars hebben we voor de vm,waarvan schaars pas in 2015 inzetbaar is.
Hendrix is een cv en lb.\
Ik vind wel dat Mokotjo ietsje beter is als hiljemark op dit moment.
mocht Defour komen,zou brands er goed aan doen om hiljemark een jaar gratis naar pec te sturen en mokotjo te halen voor 7 ton.zodat hiljemark een heel seizoen kan spelen en kan groeien.
dan kan mokotjo rustig wennen aan een topclub en wat er daar van je gevraagd word.

Lees net op het ED dat PSV nog gewoon verder praat over Defour, toen Matavz 'te duur was' zou het ook niet doorgaan en toch vertrok Matavz alsnog naar Psv.

Gewoon een onzin bericht.

Ik kan de redactie van VZ weinig verwijten want de bron van dit bericht is Vi.

De werkelijkheid is dat de deadline voor een Defour transfer gesteld is op vrijdag 15 augustus door de PSV directie.
De kans zit er natuurlijk altijd nog in dat Defour dan toch te duur is net zo goed als de kans dat voor 15 augustus een transfer gerealiseerd wordt.

Met moktjo heb je zeker versterking en het zou ook fijn zijn als hij komt, maar waarom kijkt PSV niet eerst in hun eigen jeugd naar middenvelders, die zijn misschien nog niet zo goed, maar met wat speeltijd worden die ook beter

De Waalse krant l'avenir laat weten dat Defour bij Anderlecht heeft getekend.

Was te verwachten eh.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren