Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz laat Nouri buiten selectie voor duel met PEC

Laatste update:

Ajax maakte in het bekerduel met Willem II een prima indruk. De Tilburgers werden met 5-0 verslagen door de ‘tweede keuze’ van Ajax en na afloop waren de ogen vooral gericht op Abdelhak Nouri. De jongeling staat bekend als toptalent, moest lang wachten op zijn debuut en kwam tegen Willem II direct tot scoren. Tegen PEC Zwolle zal Nouri echter niet in actie komen.

/

Spelers als Davy Klaassen, Joël Veltman, Bertrand Traoré, Mitchell Dijks en Nemanja Gudelj maakten geen deel uit van de selectie voor het duel met Willem II. Zij keren echter terug in de selectie voor de wedstrijd tegen PEC Zwolle.

Net als Nouri zijn ook Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong niet opgenomen in de wedstrijdselectie. Zij mogen zich dus op gaan maken voor een wedstrijd in de Jupiler League met Jong Ajax: maandag is FC Oss de tegenstander.

Abdelhak Nouri had bij de selectie moeten zitten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Traore spits, Ziyech rechtsbuiten en Gudelj samen met Riedewald op het middenveld. Top! Nu al zin in de wedstrijd!

23 september 2016 om 19:42

Ik neem aan dat dit cynisch is....?

23 september 2016 om 19:44

...en sarcastisch.

23 september 2016 om 19:43

Haha yupp. Heel nl ziet in dat de wedstrijd van woensdag moet meetellen in het maken van een goede opstelling. Bosz zal dat wel anders zien... Die zet weer de 11 bekende namen met bijhorende onbekende positie op 't formulier...

23 september 2016 om 19:46

Waarom zou hij dat niet (willen) zien?

23 september 2016 om 20:06

Geld en status. Gudelj heeft veel geld gekost. Klaassen is aanvoerder, Traore is zijn oogappeltje. Die jongens reserve zetten levert problemen op. Jeugd reserve zetten geeft geen problemen, onder het motto hun tijd komt nog wel!

23 september 2016 om 20:31

Zoveel waarheid! Damm

23 september 2016 om 20:33

Wedstrijd van woensdag moet wel meetellen, maar wat nog zwaarder moet meetellen is dat je in die wedstrijd al binnen 25 min 2-0 voorkomt (uit standaardsituaties, dus niet uit geweldig spel ofzo) waardoor je veel makkelijker kunt voetballen omdat het verzet van Willem II gebroken is en ze niet meer achterover kunnen leunen, maar ruimte moeten weggeven.
Toen de ban tegen Heracles eenmaal gebroken was ging het plots ook veel beter lopen.
Erg naïef en dom dus om nu te zeggen: Met Bazoer en Schone en creativiteit spelen we goed en met Klaassen en Gudelj en Traore niet. Dat kan je zo niet vergelijken.

23 september 2016 om 21:58

@glannestino,

Sinkgraven heeft meer geld gekost dan Gudelj, en die wordt zonder pardon op de bank, tribune, of linksback geplaatst. Ik stel voor hetzelfde te doen met Gudelj; rechtsback, bank of tribune.

Klaassen mag wel eens als een middenvelder gaan spelen in plaats van schaduwspits anders geldt wat mij betreft voor hem hetzelfde.

23 september 2016 om 22:11

De hele spelopvatting is verkeerd en dan daarbij spelers positioneren op de verkeerde plek is een extra. Zie wat Milik zei en kijk waarom Traore nog niet optimaal rendeert. Zelfs Zivkovic had het beter kunnen doen als de aanpak anders was, maar jammer genoeg moet je bij Ajax als een robot dienen.

24 september 2016 om 04:36

Amen Timmothy!! Precies wat ik ook steeds wil zeggen. Ook als je naar de hele 90 minuten kijkt: uiteindelijk 5-0 met vier standaardsituatie-goals, dus hoeveel kansen zijn er nu echt gecreëerd en efficient afgerond? En dat met 30min tegen tien man...
Zo revolutionair goed was het nou ook weer niet

23 september 2016 om 19:52

Vind je serieus dat Bazoer zijn plek verdiend? Woensdag was een van de 3 goede wedstrijden die hij gespeeld heeft dit kalenderjaar...

23 september 2016 om 19:53

Het was tegen een willem2 dat een begroting heeft die lager is dan het aankoopbedrag van Zyech. Dan nog heb je een spelhervatting nodig om de score open te breken. Zo geweldug was dat middenveld dus ook weer niet. Als Bazoer iets heeft bewezen vorig seizoen is dat hij niet meekan als het tempo omhooggaat en er druk gezet wordt. Na lang nadenken een pass op zij en terug is dan het maximaal haalbare. Dat is niet het spelletje wat Bosz wil spelen. Iedereen grijpt de bekerwedstrijd aan om spelers op te hemelen die tegen een ploeg die een degrafatiekandidaat is 3 of 4 keer hebben gescoord uit een spelhervatting en dan kwam er na de 2-0 nog ruumte ook, omdat Willem 2 moest komen.

23 september 2016 om 20:26

Ziyech had 2 goede dode spelsituaties ja, voor de rest kwamen zijn gevaarlijkste momenten misschien wel vanaf de flank (die ene steekpass kwam letterlijk vanuit een actie vanaf de rechtervleugel). Grappig hoe men de wedstrijd tegen Willem II aangrijpt als 'zie je wel dat Ziyech middenveld moet' terwijl zijn beste momenten juist vanaf de flank kwamen. Hij week ook heel vaak uit naar rechts omdat daar doorgaans meer ruimte ligt. Zeg niet dat hij niet centraal moet spelen (tegen kleinere teams kan het wel) maar de redenaties hier slaan nergens op.

Ook is het wel erg simpel om de formatie en namen van afgelopen woensdag nu als succesformule te beschouwen, aangezien je al snel 2-0 voorkomt (uit standaardsituaties, dus niet door geweldig spel ofzo), waardoor Willem II de verdedigende stellingen moet verlaten en je véél makkelijker kan voetballen. Met veel meer ruimte.
Alsof Gudelj of Traore of Younes of wie dan ook niet lekker vrijuit zouden kunnen voetballen. Je zag dat toen tegen Heracles de ban eenmaal gebroken was, dat het ook veel beter liep.

23 september 2016 om 21:30

Hey steef71, niet voor het een of ander, maar de A groep verloor van dit zelfde willem ll. Kwamen er nauwelijks doorheen en wisten ook niets te doen met standaard. De wedstrijd van woensdag zou vier dubbel moeten tellen. Willem ll werd overklast constant onder druk gehouden en hadden nauwelijks counter kansen.

23 september 2016 om 21:48

Precies! Er zijn genoeg aanknopingspunten. Ben van mening dat Bazoer moet spelen om zich te ontwikkelen. Als hij de lijn van woensdag doortrekt naar boven is hij veel beter dan Gudelj. Als je hem nu op de bank houdt wil hij waarschijnlijk weg en loop je een in potentie toekomstig topspeler mis. Tete idem

23 september 2016 om 19:45

"traore spits.."

Doet het inderdaad geweldig in de spits, onbetwist basis... Als hij zo blijft presteren hoop ik niet dat hij er 6 Nov in staat...

23 september 2016 om 19:59

Vergeet Veltman niet op rechtsachter 😀

23 september 2016 om 21:04

Veltman vult zijn rol beter in als Tete. Tete is meer verdediger als back. Bosz wil met opkomende backs spelen en vroeg druk zetten. Dan is Veltman een betere optie dan Tete. Geen perfecte oplossing, maat je hebt nou eenmaal geen echt goede rechtsback.

23 september 2016 om 21:34

@Steef, sorry wat? Geen fatsoenlijke rechtsback omdat hij aanvallend matig is. Wat een kul argument. Het enige wat Tete hoeft te doen is over de rechtsbuiten denderen om dubbele dekking weg te trekken bij vleugelspelers nou nou moeilijk, moeilijk. En die twee voorzetten per wedstrijd lukt hem ook wel. Een verdediger hoort on de eerste plaats te verdedigen.

23 september 2016 om 21:43

Je kunt ook met een inschuivende centrale verdediger spelen om aanvallend gevaar te stichten. Of Tete Centraal met Sanchez

23 september 2016 om 23:26

Ik word serieus knettergek van mensen die blijven roepen dat Veltman aanvallend meer brengt dan Tete op de RB positie. Welke wedstrijden kijken jullie?? Die gast mist juist snelheid, een voorzet en loopt elke keer de RV in de weg. Tete kan goed verdedigen en ik weet zeker dat hij dat aanvallen zeker beetje bij beetje aanleert. Dit is de beste opstelling op dit moment.

Ohnana
Tete
Sanchez
Riedewald
Dijk
Bazoer
Ziyech
Klaassen
Traore
Dolberg
Younes
23 september 2016 om 21:06

Ik vrees dat dit waar is....en dan ben ik zwaar teleurgesteld in Bosz.

23 september 2016 om 21:13

We zijn weer terug bij af; kunnen ons weer lekker gaan irriteren aan; vooral et tempo van; Weggever, Dijks, Veltman en Klaassen. Ik heb er zin in. Bah.

23 september 2016 om 22:20

Het weglaten van deze spelers zegt weinig over de basiself hoor. Hij kan net zo goed nu beginnen met Traore op rechtsbuiten, Ziyech rechtsmidden, Gudelj als controleur en Riedewald als CV. Laten we het hopen... Tete op rechtsback zetten en Veltman eruit. Dan lijkt het me dat je een prima team hebt. Nu vind ik trouwens ook niet dat je de wedstrijd van afgelopen week te zwaar moet laten meewegen. Binnen no-time 2-0 voorkomen uit standaardsituaties zorgt natuurlijk voor een enorm gemakkelijke wedstrijd.

Onana
Tete
Sanchez
Riedewald
Dijks
Ziyech
Gudelj
Klaassen
Traore
Dolberg
Younes
24 september 2016 om 01:38

En Sinkgraven linksback, Veldman de CV op rechtsback ipv Tete..


Tis ongelooflijk allemaal, kan het zelf al tijden niet geloven

Nouri is een hele goede voetballer, maar voor de rest wel logisch dat hij nog niet bij de wedstrijdselectie zit.
Op dit moment zijn er nog genoeg andere middenvelders zijn die de voorkeur boven hem krijgen.
Al zal Nouri op termijn zeker een basisspeler zijn.

23 september 2016 om 19:41

Het is alleen de vraag of dat bij Ajax zal zijn

23 september 2016 om 20:01

Nee, de vraag is wanneer die dat zal zijn.

23 september 2016 om 20:17

Het antwoord lijkt me logisch: Hij blijft bij Ajax en komt in de basis. Als hij al gelijk scoort tijdens zijn debuut met totale eigen techniek, zonder enig geluk etc. is dat echt al knap. Bosz zal wel nog geen beroep doen op hem, omdat hij ook pas net nieuw is bij Ajax. Af en toe gewoon invallen en dan raakt hij vanzelf ook gehecht aan het team en andersom.

23 september 2016 om 20:41

@finalfootball:

Bedankt voor het verfrissende realisme, in tegenstelling tot de typische opportunistische reacties. Nouri komt er inderdaad wel, bij Ajax. Is een kwestie van tijd. We moeten nu niet net doen alsof Bosz, na een geslaagde vrije trap tegen een laagvlieger die de handdoek al in de ring gegooid had, niet meer om dit ventje heen kan. Dat zal Nouri zich ook wel beseffen.

Ik ben van mening dat het goed voor hem zal zijn om na de winterstop een half seizoen bij een Eredivisie ploeg basis te spelen en kijken hoe hij stand houdt.

23 september 2016 om 22:16

De afgelopen twee jaar zijn 3 concurrenten voor Nouri gehaald. Sinkgraven, Gudelj en Ziyech. Wim Jonk was daar bij de eerste al vel op tegen omdat die de doorstroming van jeugdspelers zou frustreren. Daarnaast zijn er nog 2 grote talentvolle aanvallende middenvelders uit de zelfde leeftijscategorie namelijk Vd Beek en De Jong.

Dat een megatalent als Nouri op zijn 19de niet regelmatig bij de selectie zit is niet logisch of realistische, eerder schandalig. Maar goed, we mogen weer lekker gaan genieten volgende wedstrijd van het zogenaamde 'realistische' voetbal met Gudelj en Klaassen op het middenveld.

Nouri is ook een speler bij uitstek die je niet moet verhuren omdat hij zeer afhankelijk is van de speelstijl en zijn teamgenoten.

23 september 2016 om 22:35

Als ie zo goed is als wij allemaal denken moet ie niet afhankelijk zijn van speelstijl of teamgenoten. Natuurlijk is het makkelijker ballen met betere spelers om je heen, maar ik zou hem wel willen zien doen wat Ziyech bij Twente heeft laten zien.

En Nouri is inderdaad 'al' 19, maar als je zou zeggen dat ie 16 is geloof je het ook. In tegenstelling tot een De Ligt. Natuurlijk is fysiek niet alles, maar het helpt wel.

Daarnaast beschouw ik het als logisch dat er de afgelopen twee jaar 'concurrenten voor Nouri' zijn gehaald, hij heeft namelijk pas 15 minuten in het eerste gespeeld. Overigens ben ik wel met je eens dat de selectie misschien wel TE breed is en grote talenten veel spelers voor zich hebben, dit is echter niet meer terug te draaien. Volgende transferperiode nieuwe kansen om de selectie op te schonen.

Erg gaaf dat de halve Arena zijn naam scandeert, maar laten we ons hoofd vooral koel houden en niet denken dat de nieuwe Messi is gearriveerd die Ajax wel weer even kampioen gaat maken. Hij heeft nog genoeg stappen te zetten.

Wat wil Bosz hier bewijzen deze jongen is het grootste talent van NL, beetje een Ziyech Nederlands elftal achtig verhaal.

23 september 2016 om 19:47

Wat snap je er niet aan dan? Het is voor mij heel duidelijk nl...

23 september 2016 om 20:06

Tsja ik wil het anders nog wel een keer in Jip en Janneke taal proberen voor je.

23 september 2016 om 20:32

Beetje interpunctie doet wonderen.

23 september 2016 om 19:50

Tja, stel je hem op voor de toekomst, zodat hij een geweldenaar wordt na een paar zwabberende jaren bij Ajax. Waar hij gerust net als Eriksen na een seizoen goed voetbal vertrekt op z'n 22ste. Dan heb je hem 3 jaar in de basis gezet en maar 1 jaar echt geprofiteerd.

Als je de komende 3 jaar per wedstrijd kiest voor de beste spelers van het moment, voetbal Ajax wel 3 jaar gemiddeld beter.

Ajax geeft de jeugd al zo veel kansen dat het ook wel eens voor eigen resultaat mag gaan.

Desalniettemin denk ik ook wel dat Nouri gerust bij Arsenal, Dortmund of zelfs Barca terecht kan komen tussen z'n 25e en 32e. Kan echt een geweldige voetballer worden.

23 september 2016 om 22:22

Eriksen is 3 keer kampioeen geworden bij Ajax was daarvan ieder jaar de beste speler.

Zo dat is wel een domper....had gehoopt dat het tot een definitieve doorbraak zou komen. Hij is nog erg jong maar verdient wel een kans vind ik.

23 september 2016 om 19:48

Mwa beter zo denk ik. Hij staat nu bij iedereen op het netvlies en hij moet wel de pannen van het dak spelen om niet "teleur te stellen". Beter laten ze bij Ajax de nouri mythe nog even doorsudderen tot de storm weer is gaan liggen en wordt hij dan weer langzaam gebracht. Ik geloof dat het een goed kereltje is met erom veel talent, maar zijn roem moet niet zijn onderhand worden en rustig brengen lijkt me heel wijs.

23 september 2016 om 19:50

12 op de bank en 11 op het veld.

Lafaard..... En nu zeker die Servische nietskunner weer op het
middenveld. Kan mooi met Klaassen en Riedewald, lekker statisch.
Tja, leuk voetbal spelen we maar 1 keer per jaar. De man die
aanvallend voetbal predikt is helemaal bekeerd door Frank de Boer.
Is er dan niemand bij Ajax die op de juiste knoppen kan drukken?

23 september 2016 om 20:01

Amen broeder, jij zegt precies waar het op staat! Ik kon het niet beter verwoorden

Op zich logisch dat ze hem rustig brengen, maar ik mag toch wel hopen dat hij vaker op een uitnodiging kan rekenen. Zelfde geldt voor De Ligt: geweldige wedstrijd gespeeld en heeft al aangetoond het niveau te hebben. Hoeven echt nog niet meteen de druk van wekelijks in het eerste, maar er moet wel een mooi perspectief zijn voor deze toppers

23 september 2016 om 19:48

Rustig brengen is 1 ding, hem niet selecteren een heel ander ding...

23 september 2016 om 19:55

Van teleurstellingen worden ze wel mentaal weerbaar. Hangt er helemaal vanaf of Bosz ze het komende jaar nog een keer of 5-10 laat opdraven of maar 1 keer. In het laatste geval gaat hun ontwikkeling niet helemaal optimaal.

Maar goed, bij wie is dat wel helemaal optimaal, kan alleen Riedewald bedenken.

The path to glory gaat niet nu eenmaal niet van een leien dakje, tenzij je Messi heet.

23 september 2016 om 20:25

@ Calm

En bij Messi ook niet, of zijn we nu allemaal zijn rijke blessureverleden als tiener vergeten?

Er komen nog genoeg potjes aan waarin talenten als Nouri, De Ligt, De Jong, Van de Beek en Cerny hun minuten zullen maken. Het seizoen is nog lang.

Wij zullen de opstelling van morgen moeten afwachten want Nouri was geen basis speler. Hoop wel dat Tete en Bazoer weer mogen spelen

Jouw tijd komt nog wel, appels. Alle ingrediënten zijn er om een heel grote voetballer te worden.

Voor iedereen die een liefhebber is van deze voetballer raad ik aan om op het Youtube kanaal van Ajax te kijken. Een negen minuten durende documentaire/vlog over de dag van zijn debuut. Wat een prachtig mens.

Typisch, beetje die jongen lekker maken met een bekerselectie en een invalbeurt waarin die het prima deed om hem vervolgens weer aan de kant te zetten. Nouri had er 2 jaar geleden al bij moeten zitten. Daarbij had nouri zelf ook het initiatief moeten nemen om een half jaartje aan zijn voeding en lichaam te werken zodat hij een beetje body kweekt want als hij dat nu had zou op 19 jarige leeftijd niemand meer om hem heen kunnen.

24 september 2016 om 14:59

Ik zou zeggen; Kijk eens naar de vlog op het YT kanaal van Ajax. Daar zie je een vlog over Nouri, die jongen heeft daar 2 coaches mbt fysiek met wie hij traint en dat zo goed als dagelijks, Nouri moet zich niet breed gaan trainen maar hij moet een trainingsprogramma dat complimentair met zijn kwaliteiten op het veld is. Als je de Nouri van 1ste jaar A ( toen mensen hem er al in wilden hebben ) doet vergelijken met de Nouri van nu zie je wel zeker een verschil. De jongen is conditioneel veel sterker, in de duels staat hij steviger en kan zijn kwaliteiten langer benutten wat hem minder een momentvoetballer maakt. Op zijn best gaat hij een fysiek gelijk aan dat van Iniesta/Carzola krijgen, kan hij verder weinig aan doen vrees ik.

Ach, die jonge kan beter bij jong Ajax blijven spelen. Zelf Ziyech mag niet eens op de 10 spelen, waarom Nouri dan wel?

Ik snap dat Ajacieden moe worden van Gudelj, maar op basis waarvan zou Nouri in zijn plaats moeten dan? Op basis van die vrije trap die hij binnen schiet? Zelfde geld voor de rest van de spelers, van woensdag. Ajax speelde tegen Willem 2 he, niet tegen een of ander top team.

23 september 2016 om 20:03

Ik weet niet of het zo is, maar nu zie ik echt iemand voor me die hem ook daadwerkelijk maar één keer heeft zien spelen. Ik heb het voorrecht gehad om deze jongen al sinds zijn twaalfde te volgen, en elk jaar maakt hij enorme stappen. Hij is nu al geruime tijd negentien jaar en dat betekend dat hij, helemaal als je kijkt hoe hij nu al tijden presteert in Jong Ajax, er best vaker bij mag zitten. Ik weet zeker dat hij de kwaliteiten heeft om binnen een paar maanden zijn intrede te doen in de basis.

Al onze positiviteit rondom deze persoon is dus absoluut niet gebaseerd op één vrije trap, maar op tientallen kunststukjes die hij alleen al dit seizoen heeft laten zien.

23 september 2016 om 20:22

Ik heb hem wel een aantal bij Jong Ajax zien spelen, maar ook daar is hij toch eigenlijk pas sinds dit seizoen echt basisspeler. Ik bedoel meer dat de stap van Jong naar het Ajax 1 best groot is. Bazoer en Tete bijvoorbeeld werden de ook de hemel inprezen, maar zijn dit seizoen vooral afgebrand. Ik denk juist dat het goed is om Nouri was rustiger te brengen

23 september 2016 om 22:26

Op basis van zijn overduidelijke technische vaardigheden. Die broodnodige creativiteit. Hoe moet je in gods naam jezelf ooit bewijzen als je nooit een kans krijgt.

En ik weet niet of je het gezien hebt, maar een maand geleden verloor Ajax kansloos van Willem II.

24 september 2016 om 15:10

Ik denk niet dat Nouri op de plek van Gudelj moet, daar moet Ziyech komen. De vaste stand-in voor Ziyech moet dan Nouri zijn, je hebt zo'n speler nodig om ten alle tijden een kans te kunnen creëren. Klaassen moet meer B2B gaan spelen en met Riedewald de opbouw gaan voorzien, tot een meter of 25 voor het doel want dan moet Klaassen de diepte zoeken. Ik denk dat je voor Riedewald het spel makkelijker maakt terwijl je Klaassen zijn kwaliteiten ook benut. Ziyech moet vanaf dat moment er staan en een van de mensen voorin in stelling brengen, we hebben naast Ziyech alleen Sinkgraven en Nouri die dat kunnen daarom moet 1 van die 2 de stand-in worden maar nu Sinkgraven overal en nergens speelt verkies ik Nouri. Nouri heeft iets dat weinig spelers in de selectie hebben momenteel namelijk de gave om perfect tussen de linies te spelen dat doet hij combineren met een heel erg goede techniek, lichtvoetigheid en veel korte passes op hoge snelheid ( mits er mensen om hem heen staan die hetzelfde kunnen; momenteel zie ik Cerny, Younes, Ziyech,Schone,Sinkgraven Riedewald en de middenvelders van Jong als spelers die daarin mee kunnen, Gudelj en Bazoer maar ook El Ghazi en de backs kunnen dit zeer zeker niet. ) Nouri komt er wel mits je hem gebruikt voor hetgeen wat hij kan, niet als een scorende middenvelder of een speler die de opbouw van achteruit moet gaan voorzien. Zet hem erin voor die beslissende pass of combinatie en je hebt een speler die je team beter maakt, maakt niet uit op welk niveau.

Persoonlijk zie ik deze opstelling graag voor morgen avond. Iets wat aanvallend maar moet kunnen met die sterke defensie.

Onana
Tete
Sanchez
Riedewald
Dijks
Klaassen
Schone
Ziyech
Traore
Dolberg
Younes
23 september 2016 om 20:24

2 handen op één buik, wij hebben precis dezelfde opstelling haha...
Niet bewust overigens, maar wel dezelfde gedachtegang zo te zien.

23 september 2016 om 20:29

Jaa heerlijk toch. Schone moet dan een Pirlo rol gaan vervullen voor de defensie.

24 september 2016 om 00:18

Heerlijke opstelling. Helaas denkt bosz er anders over.

Tegen Willem 2 stonden er 11 man op het veld die voetbalden en vochten voor elke bal, dat moet je bij de eerste selectie er eens in gaan brengen.
Ik hoop van harte dat Ziyech nu gewoon op het middenveld staat, hij heeft bewezen het te kunnen en aangetoond dat het dan veel beter gaat. Met Klaassen naast hem en Schone die tenminste begrijpt hoe je moet opbouwen, een geweldig middenveld. Traore is beter als rechtsbuiten en Dolberg de ideale spits.
Opstelling lijkt me zo prima:

Onana
Tete
Sanchez
Riedewald
Dijks
Klaassen
Schone
Ziyech
Traore
Dolberg
Youness
23 september 2016 om 20:37

Tegen Willem II speelde je voor het grootste deel van de wedstrijd tegen een team dat ruimte moest weggeven. Dat had veel meer invloed op het goede spel dan wat jij in je eerste zin benoemt. Is dat nou echt zo lastig te snappen voor mensen?
Ziyech heeft bewezen op het middenveld te kunnen? Vanwege 2 assists uit standaardsituaties waar zijn positie absoluut geen invloed op heeft.
Zelfs zijn best veldspel moment kwam voort uit een actie vanaf de flank.

Nouri moet rustig gebracht worden, is woensdag al ingevallen en zal wrs. maandag met Jong Ajax spelen. Geldt ook voor de Ligt en de Jong Binnenkort zullen ze wel weer opgesteld worden. Ik denk wel dat er enkele veranderingen in de basis kunnen komen. Maar Bosz gaat niet gelijk alles op de schop gooien.

Mt deze opstelling zou ik Ajax graag zien starten. Moet meer creativiteit geven. De jonkies krijgen hun kansen dit seizoen zeker nog wel. Nu eerst meer vastgheid met een basisopelftal

Onana
Veltman
Sanchez
Dijks
Riedewald
Viergever
Klaassen
Ziyech
Schöne
Dolberg
Younes
23 september 2016 om 23:22

Vastigheid, en dan met een opstelling spelen die niemand bij Ajax ooit gespeeld heeft..

24 september 2016 om 02:27

Vastigheid met spelers in een systeem waarin ze beter renderen. dan nu

Ik begrijp waarom Peter met zo een statisch middenveld speelt. Ik zou gewoon 4-4-2 spelen. Met Klaasen zyech bazoer en gudelj

Man, haal Nouri gewoon vast bij de reserves. Kan prima concurreren met Younes als linksbuiten. Of met Ziyech als 10. Maak een keer de juiste keuzes Bosz! Wat mij betreft selecteer je deze spelers:

Onana
Tete Sanchez Riedewald Dijks
Klaassen Ziyech Bazoer
Traore Dolberg Younes

Reserves:

Krul
Veltman Westermann Viergever Sinkgraven
Vd. Beek Schone Gudelj
El Ghazi Cassierra Nouri

23 september 2016 om 21:19

Krul ligt Sánchez tete dijks riedewald Klaassen bazoer zyech dolberg traore

Je kunt ook met een inschuivende centrale verdediger spelen om aanvallend gevaar te stichten. Of Tete Centraal met Sanchez

Bosz had gewoon de jonge spelers erbij moeten laten, duidelijk signaal moeten geven aan de beton spelers die er nu staan. Frank 2.0?

Qua niveau kan Nouri beter bij een AZ spelen, daar krijg je alle kansen die je nodig hebt om jezelf te ontwikkelen. Bij Ajax heb je aanvoerder Klaassen voor je die zei nog jaren te willen blijven en de man van 11 miljoen, Ziyech die ook aast op het plekje van Nouri. En dan lopen er vast nog wel meer nummer 10's rond bij Ajax.

Ja dat hoort bij een topclub, veel concurrentie.

Maar Nouri maak je kapot... leuk dat hij het in de beker goed deed.. maar die jongen kan niet teren op eens per 1-2 maanden in het eerste spelen.

Bosz is sowieso een rare trainer qua opstellingen en tactiek. Maar dat was al te zien tegen Paok uit (6-3-1 opstelling terwijl je moest scoren..) daar redde Klaassen je. En nog veel meer rare fratsen... plus je maakt cash-cow El Ghazi kapot door met huurling Traore te spelen. Zelfde met Viergever achterin... en Tete op de bank? En Bazoer? Zet Riedewald lekker in de verdeding joh

Krul
Tete
Veltman
Sanchez
Riedewald
Gudelj
Bazoer
El Ghazi
Klaassen
Younes
Dolberg

Jonge speler nog. Moet geduld hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren