Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Blij dat er met Özil weer een Duitse kandidaat is voor de Gouden Bal'

Laatste update:

Matthias Sammer denkt dat het niet lang meer duurt, voor de Gouden Bal weer eens naar een Duitser gaat. De 44-jarige oud-prof werd in 1996 de zevende en vooralsnog laatste Duitse winnaar van de prestigieuze prijs. Sindsdien was een derde plek voor Oliver Kahn in 2001 en 2002 het hoogst haalbare. Sammer beschouwt Mesut Özil als topkandidaat om de komende jaren een keer te winnen.

/

Wel verbindt Sammer een voorwaarde aan persoonlijk succes voor de middenvelder en dat is de winst van een grote prijs in teamverband; bij Real Madrid of bij het Duitse nationale elftal. “Ik denk dat Duitsland op het moment meerdere kandidaten heeft voor de Gouden Bal. Özil is een van hen, maar niet de enige”, aldus Sammer op de FIFA-website. “Een teamprijs winnen is wel een vereiste. Althans, niet altijd, maar meestal wel.”

“Vaak hangt het daar aan vast”, weet Sammer. “Maar hoe dan ook ben ik blij dat er met Özil weer een Duitse kandidaat is voor de Gouden Bal.” De laatste drie jaar ging Lionel Messi aan de haal met de Ballon d'Or, die vanaf 2010 verder ging onder de vlag van de FIFA zelf. Het aantal Duitse winnaars is met vijf voetballers die zeven keer wonnen nog altijd het grootst. Franz Beckenbauer en Karl-Heinz Rummenigge wonnen ieder tweemaal; Gerd Müller, Lothar Matthäus en Sammer allemaal één keer.

Mesut Özil wint de Gouden Bal...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die bal gaat echt niet naar ozil, de goudenbal gaat dit jaar glansrijk naar Rvp16, Robin verdient em ook echt.is de beste speler van de premier laque,wordt top scorer van het ek en wordt met nederland Europees kampioen.

4 juni 2012 om 13:48

Zolang Messi op de velden staat kan je dat vergeten.

4 juni 2012 om 13:58

Messi kan, zoals elke voetballer wel eens heeft, een mindere periode krijgen.

4 juni 2012 om 14:37

@bvdp

Messi zijn basis niveau is al hoger dan 999 van de 1000 spelers die er rondlopen en dan speelt die op 60%.

4 juni 2012 om 15:33

Overdrijven is ook een vak.

4 juni 2012 om 14:08

Jou niveau van je reactie is ongeveer van hetzelfde niveau als je naam. Robin van Persie? Zoals je weet gast de gouden bal 99 van de 100 keer naar iemand die op z'n minst een prijs heeft gepakt. Gezien van Persie geen Soanjaard of Duitser is gaat hij die dit seizoen ook niet meer pakken.

4 juni 2012 om 14:32

Als RvP hem wil winnen zal hij toch eerst een prijs moeten winnen. Laat hem Nederland maar Europees kampioen maken dan heeft hij een kans.

5 juni 2012 om 14:11

Als het EK meetelt voor de gouden bal vind ik dat oneerlijk tegenover Messi. Ik ga er namelijk van uit dat Messi, ronaldo en van Persie de top 3 vormen voorde gouden bal. Om de statistieken van Messi, de records die hij dit seizoen allemaal verborken heeft, zijn efficientie enzovoort kan je echt niet heen. Dus Messi verdient het meest de gouden bal. Echter kunnen ronaldo en v. persie zich nog bewijzen op het EK en zo de uitslag beinvloeden.. dit kan Messi niet...

Ik zeg dat Ozil het niet gaat winnen, ik gun hem het allerbeste, maar zolang Messi en Ronaldo spelen dan zinnen zij de Gouden bal...

4 juni 2012 om 13:49

In de jaren dat er grote landentoernooien zijn heeft Özil zeer zeker kans. Hij is de motor van een van de beste landenteams van het moment, net als hij de motor is van de beste clubselectie ter wereld.

Mocht Nederland het buitengewoon goed doen met een goed renderende Van Persie, zie ik hem ook wel kans maken. Zeker als ze het Portugal van Ronaldo uitschakelen.

4 juni 2012 om 13:52

als Van Persie een belachelijk goed EK speelt en ons de Titel bezorgd dan maakt hij de grootse kans om de gouden bal te winnen samen met Ronaldo en Messi.

4 juni 2012 om 13:57

Dat gaat niet gebeuren..

En dan doel ik op het winnen van de ballon d'or, zelfs als Ronaldo ( die ik op dit moment de grootste kans geef om 2de te eindigen ) het EK wint en fenomenaal presteert zal hij het ook niet worden. Het zal Messi worden ongeacht wat er gebeurt.

4 juni 2012 om 14:04

Het zal altijd Messi worden tenzij hij een seizoen niet speelt. En dat heeft niet alleen maar te maken met zijn techniek/goals enz. Maar gewoon omdat het Messi is

4 juni 2012 om 14:11

Ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt wat Van Persie, Ronaldo en Ozil dit EK doen, hij gaat toch gewoon weer naar Messi. Het is een populariteitsprijs geworden. Als zelfs Xavi en Iniesta er al naast grepen na het gewonnen WK wordt het voor Van Persie en Ozil helemaal onmogelijk denk ik.

4 juni 2012 om 14:17

Precies, en met de dominantie van de grootmachten in La liga komen ze elk jaar zeker wel tot de 40 doelpunten in competitieverband.

Ik vraag me serieus af hoeveel hij er gaat winnen in totaal 7/8?

4 juni 2012 om 14:37

@tomtom18

Er word gekeken naar het spel dat de voetballer speelt! niet naar de hoeveelheden prijzen hij wint, want prijzen win je als Team. Als voetballer kan je je onderscheiden van andere in/door je spel. Jij wilt nu zeggen dat het veldspel van xavi, iniesta, ozil en ronaldo beter is dan dat van messi?

Messi is gwn vele malen beter dan ronaldo en de rest. Sorry als ik je hiermee kwets maar het is gwn zo. Messi is zo veelzijdiger en beter dan ronaldo en dat blijkt ook in het spel dat ze spelen in hun nationale team, maar dat komt ook door de positie waarin ze spelen.

Bij Argentinie moet letterlijk alles van Messi komen, dan bedoel ik ook echt dat elke aanval door messi word opgezet, zo belangrijk is die voor argentinie.
terwijl bij portugal meerdere spelers voor dreiging zorgen.

4 juni 2012 om 14:55

Beste Kontaap,

Je begrijp me verkeerd vrees ik, ben het helemaal met je eens wat betreft de kwaliteiten van Messi. Ik vind het ook wel terecht dat hij steeds wint, aangezien hij de beste is. Ik geef dan ook aan dat het voor andere spelers erg lastig wordt, ook al winnen ze grote prijzen en dergelijke.

Als het nu teruglees lijkt het inderdaad net alsof ik niet wil dat Messi hem wint, misschien een klein beetje omdat het anders wat eentonig wordt, maar onterecht kun je het bij zo''n speler haast niet noemen nee!

4 juni 2012 om 14:57

Ok mijn excuses.

Hopelijk krijgt iemand anders dan Messi hem deze keer want dat begint niet meer leuk te worden als je hem elke keer met die gouden bal in zijn handen ziet.

En als Özil hem wint dan zal niemand raar opkijken het is echt een heerlijke speler om naar te kijken jammer genoeg gebruikt Mourinho niet al zijn kwaliteiten en laat ie hem rechtsvoorin spelen.

4 juni 2012 om 13:54

Messi heeft voor zijn doen ook maar een matig seizoen gehad.
Het EK kan wel eens een grote rol gaan spelen in de uiteindelijke winnaar.

4 juni 2012 om 14:13

Googlet wel objectief blijven ok hij heeft niet de prijzen gewonnen waar het om ging maar heeft met het verbreken van de record van gerd muller, spaanse topscoorder en van de champions league toch goed gedaan lijkt me.. Dus zo matig was het ook weer niet

5 juni 2012 om 14:25

''messi heeft voor zijn doen ook maar een matig seizoen gehad''....

'zucht....'

Messi, seizoen 11-12:
- Goals in de landelijke competitie: 50

- Assists in de landelijke competitie: 19

- Most Valuable Player Klassement (goals assists in de competitie): 69
- 
goals in de Champions League: 14
- 
assists in de Champions League: 4
- 
goals in alle competities: 73

- Assists in alle competities: 29

- Goals en Assists totaal: 102


Prijzen dit seizoen:
-spaanse beker
- Spaanse supercup
- Europese supercup
- Wereldbeker voor clubs

Bovendien heeft Messi:

- Het 40 jaar oude record verbroken van meeste goals in alle competities.

- Het recordaantal hattricks per seizoen.

- Het recordaantal goals in de spaanse competitie.

- Het recordaantal goals in 1 Champions league seizoen. 

- Het recordaantal goals in 1 Champions League wedstrijd.

- Wint hij het Most Valuable Player klassement.

- En wint hij de Gouden Schoen.


Dit zijn de beste statistieken/individuele prestaties van 1 seizoen ooit. Er is nooit iets beters laten zien dan dit. Hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat Messi niet de gouden bal krijgt. Als Messi hem dit jaar niet krijgt.. dan is het echt de meest belachelijke prijs die er bestaat getuige de feiten hierboven.

4 juni 2012 om 13:54

Messi en Ronaldo hebben beter gespresteerd dan Ozil dit seizoen, dus wat je zegt over dat niemand raar zal opkijken als ozil hem wint zou je beter kunnen veranderen naar dat JIJ er niet raar van opkijkt;

4 juni 2012 om 14:26

Zonder Ozil had Ronaldo veel minder goed gepresteerd dit seizoen, dat probeert hij te zeggen en dat is gewoon waar. Ozil is de motor van Madrid samen met Alonso.

4 juni 2012 om 14:32

Ik sluit me aan bij Benzema09, Özil heeft maar liefst 17 assists geven aan Ronaldo wat dus inhoudt dat hij de meeste doelpunten in de loopbaan van Ronaldo heeft voorbereid.

4 juni 2012 om 13:58

ik kijk raar op als ozil hem wint. Ik vond messi, ronaldo, iniesta, xavi, v persie toch echt betere voetbavllers dit jaar.

Ozil is erg goed, maar zo ver is hij nog niet.

En t begint trouwens zeker niet te vervelen.
De gouden bal moet naar de beste voetballer gaan, t moet geen populariteitsprijs zijn.
Dus hij hoort gewoon naar Messi te gaan.

Mocht Ronaldo Portugal het EK bezorgen met talloze goals en assists, dan kun je m eventueel aan Ronaldo geven.

4 juni 2012 om 19:33

Ja het wordt eentonig inderdaad maar hoe Messi individueel gepresteerd heeft dit seizoen is nog nooit vertoond qua goals.. Dus hij heeft misschien nog meer een reden dan de voorgaande jaren om de gouden bal te winnen.

Daarbij is Messi een Argentijn en speelt hij niet op het EK (gelukkig voor ons) dus dat mag je niet meerekenen vind ik.. Dat zou niet eerlijk zijn.

Ozil moet je gewoon op nummer 10 zetten en het team om hem heen bouwen.. Dan komt hij nog meer tot zijn recht.

Dan zal Ozil tijdens het Ek beslissend moeten zijn en volgens seizoen bij Real ook de bepalende speler moeten zijn en bijvoorbeeld een goal scoren in de finale van de CL. Dan zou het natuurlijk kunnen, maar als Cristie en Messi zo blijven scoren als afgelopen seizoenen wordt het echt moeilijk voor hem.

4 juni 2012 om 14:00

Als van Persie zijn stempel op dit EK kan drukken en zijn vorm behoud bij welke club hij ook speelt na de zomer dan zie ik hem als een grote kandidaat voor de Gouden Bal hoor. Natuurlijk is het uitzonderlijk dat Messi 50 goals maakt maar RvP maakt er 30 in de PL! Dat is ook een geweldige prestatie en hij heeft, met alle respect, geen geweldig team om zich heen, niet zoalas CR7 en Messi dat hebben. Het is een prijs die door bondscoaches en aanvoerders van nationale ploegen wordt gegeven, en journalisten. De speler die goed presteert op het EK kan dus wel eens de winnaar worden. Messi zie ik het eerlijk gezegd niet worden, hij kan hem niet altijd pakken en heeft dit jaar geen grote prijs gepakt met Barca en speelt niet op een groot internationaal toernooi.

Ik gun het hem wel, maar zolang Messi en CR7 spelen geef ik hem weinig kans. Zou wel leuk zijn voor de variatie als een van deze 2 heren hem eens niet wint.

Ik denk ook ozil een goede kans maakt om een keer te gaan winnen de komende jaren.
Dit jaar zal het Messi of Ronaldo worden, ik denk Ronaldo aangezien die dit jaar beslissender is geweest dan Messi. Het aantal doelpunten van Messi is dit jaar iets hoger maar dat maakt niks uit want vorige jaar scoorde Ronaldo er meer maar toen was Messi meer beslissend.

We gaan het zien.

4 juni 2012 om 14:42

vorig jaar hadden ze even veel gescoord, 53 om 53 en messi had veel meer assists geleverd.

jij vind dat, omdat je een ronaldo fan bent, objectief ben je dus niet.
dit jaar is het trouwens.

73 doelpunten om 60
en 29 assists om niet meer dan 20.

zonder messi was barca 6de geeindigd in la liga, zonder ronaldo was real nog steeds kampioen geworden. dus hoe bedoel je belangrijker.

4 juni 2012 om 15:49

@ Knotaap

Dus Barca is teveel afhankelijk van Messi.
Real Madrid is dus een beter team.
dankjewel.

Maar @ zandvoort7 heeft wel gelijk want als Messi de Gouden bal kreeg vorig jaar doordat hij beslissender was en barca kampioen maakte zo'n beetje dan is deze gouden bal wel voor Ronaldo gouden schoen mag messi meenemen voor zijn 50 goals.

Ozil zal zijn gouden balletje krijgen over 2 jaar.

4 juni 2012 om 16:18

Messi is dus een beter individu, real heeft geen beter team maar heeft haar doelpunten beter kunnen onderverdelen.

Nee want het spel van beide heren weegt net zo veel mee, en op basis van wat heeft ronaldo de gouden ball dan verdient vorig jaar, om zijn spel? Was zijn spel beter of effectiver? Heeft hij een meerwaarde betekent voor zijn teamgenoten om vaker dan messi een assist te geven? Nee, ze eindigden op evenveel doelpunten en messi had nog eens meer assists.

Verder heb ik niets te zeggen want als j niet wil begrijpen dat het veldspel de speler maakt en onderscheid maakt tussen spelers en datgene de basis is voor de ballon d ' or dan kan ik daar niets aan doen.

Inderdaad, als Messi en Ronaldo beide een mindere periode doormaken en Van Persie niet weer zo'n achterlijk seizoen heeft dan heeft 'ie een goede kans!

4 juni 2012 om 17:53

Je maakt jezelf belachelijk door Van Persie naast die 2 grootheden te plaatsen, foei! Mensen willen nog liever Huntelaar dan Van Persie in Oranje, ga je schamen

4 juni 2012 om 21:46

Dat is meer het gebrek aan enig voetbalintellect bij een hoop Nederlanders dan gebrek aan kwaliteit bij v persie. Ben er van overtuigd dat dit zijn toernooi wordt..echt, geen enkele twijfel

5 juni 2012 om 09:52

Scheelt dat ik niet Nederlands ben. En puur kijkend naar clubverband kan je ze dit seizoen wel degelijk naast elkaar neerzetten. De beste speler van de Premier League, hoe kan hij geen kanshebber hiervoor zijn? Ik heb het niet eens over niveau, maar Van Persie was afgelopen seizoen mogelijk de beste spits van de wereld, dus ja dan durf ik hem inderdaad hiertussen te zetten.
En Scrabble, ook voor jou. Ik ben geen Nederlander, ik heb het puur over clubverband. En als ik volgens jou te weinig voetbal intellect zou hebben raad ik je aan om wat meer posts van me te lezen, denk dat je dan ergens anders op uitkomt aangezien ik altijd mijn mening met duidelijke argumenten onderbouw.

Ozil is niet standvastig in ze wedstrijden. Hij speelt hele goede wedstrijden, maar speelt ook veel mindere wedstrijden.

4 juni 2012 om 17:22

Dat doet iedereen....

5 juni 2012 om 16:23

Nee Ronaldo en Messi niet, die halen altijd een 6 a 7, Ozil krijgt soms 3, 4 en vaak een 5...mourinho wisselt hem niet voor niks met regelmaat.

Ozil is een geweldenaar en komt in de buurt van een Iniesta, op technisch vlak beheerst Iniesta het naar mijn idee wat meer dan Ozil.

Maar op dit moment streeft niemand Messi voorbij, ook al hebben bepaalde spelers het erg goed gedaan dit seizoen. ( Robin b.v )

Messi scoort ongelooflijk veel, geeft de meeste assists en is één van spelmakers bij Barcelona.
Ozil zou in de toekomst wel een kans kunnen maken, dan moeten Messi en ook Ronaldo een minder seizoen draaien.
Alhoewel ik Ozil z'n veldspel beter vind dan die van Ronaldo, heeft een betere basis techniek en overzicht.

Messi en Ronaldo gaan hem voorlopig nog altijd voor. En Neymar, Lucas Moura,aguero, Hazard zijn namen die er aan komen en zich zullen vestigen als weredltoppers binnen nu en 4 jaar. Dit zijn allen veel meer spectaculaire spelers dan Ozil, en dat telt toch wel vaak. Ozil is goed, maar zal nooit meer dan 3e plek ofzo halen.

Ozil is denk ik de beste middenvelder van dit seizoen. Het zou dan ook niet vreemd zijn om hem te nomineren maar winst gaat een beetje te ver (nog). Die behoort dit seizoen aan Ronaldo, zeker als hij nog ver komt op het ek.

Mesut Ozil is zeker iemand die de Gouden Bal in de loop der jaren kan winnen.

Hij heeft echt alles wat 'n speler van zijn positie moet hebben, redelijk scorend vermogen (behalve dit seizoen), goede techniek en hij is 'n echte teamspeler.

Als ik Mesut Ozil zie spelen, dan denk ik altijd aan Zinadine Zidane. Ozil is zeker iemand die net zo goed als Zidane kan worden, daarvoor heeft hij zeker de kwaliteiten.

4 juni 2012 om 14:16

@rochester

Dat word echt moeilijk.. als je niet eens de ster van je team bent, kan je moeilijk een gouden bal winnen. Zolang C.ronaldo daar is met zijn naam en kwaliteiten.. in hetzelfde team word dat echt moeilijk.

4 juni 2012 om 14:28

Ronaldo gaat geen gouden bal meer winnen. Puur omdat zo veel mensen hem haten. Laatst ook weer in de wandelgangen liet iedereen zijn frustraties op hem los. Al wint hij het EK door zijn winnende goal dan wint Messi alsnog de gouden bal, dat staat nu al vast.

4 juni 2012 om 14:32

Hoezo is Ozil geen ster bij Real Madrid? Real heeft meerdere sterren en met maar 1 ster speler win je niet zo gauw, zeker niet met Barcelona in je competitie.

Zowel Ronaldo als Ozil waren dit seizoen belangrijk en kunnen wat mij betreft beide voor de Goudenbal gaan.

4 juni 2012 om 14:50

@benzema09

Klopt, dat is precies mijn standpunt.

@forzae

Xavi en Iniesta zijn ook "sterren" van Barcelona.. maar je ziet ze niet snel de gouden bal winnen. Er is vaak 1 absolute ster en dat is bij Madrid toch C.ronaldo.

4 juni 2012 om 18:52

Sinds wanneer moet je dan de absolute "ster" van je team zijn om een gouden bal te winnen? Vertel mij dat aub even...

Was Cannavaro in 2006 de "absolute" ster van Italie/madrid? Was er geen enkele speler die beter is/was dan hem? Ik weet het niet..

Maar hij wint wel de gouden bal...

Hoe dan ook.. Die Gouden Bal is niet eens meer serieus te nemen sinds 2010.. Toen een Xavi hem eigenlijk had moeten krijgen.. en een Sneijder (die toen alles won wat er te winnen viel met Inter) minstens bij de top 3 had moeten zitten...

Toen ging het naar Messi.. die niet meer presteerde met Barca dan Xavi.. en bovendien ook nog eerder uit werd geschakeld op het Wk..

Het gaat zich in mijn ogen echt niet om de "absolute" ster.. En daarbij zoals de anderen al zeiden Ozil is toch een van de "absolute" sterren...

Luister.
Kwa ervaring is menig barca-real speler beter dan özil.

Maaaar !
Komt ie.
Die man is geniaal, hij ziet zoveel ! Alsof hij het spelletje van bovenaf ziet ipv zijn postitie visie.

Hij is er nog niet.. Maar het is over duidelijk dat deze man kwaliteiten heeft waar menig mensen een puntje aan kunnen zuigen. Nu alleen nog een baasje worden.

Ik denk dat Götze hem nog eens gaat winnen.

Nederland heeft minder gouden bal winnaars, maar wel net zoveel als Duitsland

Cruijff - 3x
van Basten - 3x
Ruud Gullit - 1x

Nederland en Duitsland voeren zo de ranglijst aan met meest gewonnen gouden ballen van 1 land

4 juni 2012 om 14:25

Thnx voor de info. Ik vroeg me al af hoe wij ervoor stonden.

Ik ben benieuwd wie de volgende Nederlander wordt die deze prijs in ontvangst mag nemen. Sneijder zat er toch relatief dichtbij in 2010 met zn 4e plaats.

4 juni 2012 om 14:35

Ligt er aan hoe je het bekijkt.
De gouden bal was vroeger alleen over Europa. Pas vanaf 1995 mochten niet Europeanen die in Europa speelden meedoen.
Sindsdien won Brazilie 5 van de 15 keer. In Verhouding is Brazilië succesvoller.
De gouden bal werd in 2009 voor het laatst uitgereikt.

Dan had je nog wereldvoetballer van het jaar (1991 - 2009)
Daar won 8 keer een Braziliaan in 19 jaar. 3 keer een fransman (3x Zidane).

Sinds 2010 heb je een gezamelijke prijs de Ballon d'or. Deze won Messi 2 keer op rij.

Ik denk dat je hierna maar 1 conclusie kunt trekken en dat is dat Brazilië het meeste recht van spreken heeft. Ze wonnen 8 van de 19 keer de titel wereldspeler van het jaar.
En 5 keer uit 15 de gouden Bal.
Nederland won 1 keer wereldspeler uit 19 en 7 uit 53 keer de gouden Bal.
Duitsland dezelfde cijfers.

Dan te bedenken dat Pele en Maradona dus nooit in aanmerking zijn gekomen voor een gouden bal of wereldspeler van het jaar.

Mogelijker wijs was dan buiten Brazilië ook Argentinië nog succesvoller geweest. Zeker als je ook nog bedenkt dat de 2 keer dat Di Stefano won hij als Spanjaard telde, maar eigenlijk Argentijn was.

4 juni 2012 om 14:49

Het is jammer dat Maradona de gouden bal in 1986 niet kon winnen want hij had er recht op. De beste voetballer op dat moment moest toezien hoe een Oekraïner met de prijs van doorging.

Met Ozil en over enkele jaren Gotze heeft Duitsland zeker kans om de Gouden bal één keer te winnen. Al is er genoeg concurrentie. Het kan ook zomaar zijn dat Messi nog 4 jaar lang zo doorgaat.

Waarom stemt iedereen in de poll op nooit? Dan ben ik een van de weinigen die denkt dat Özil hem wel kan winnen. Het niveau van zijn talent is gewoon onmiskenbaar. Op een leeftijd van maar liefst 23 (!) jaar oud terwijl hij zich nog steeds ontwikkelt en dan al een spelmaker met zo'n passend vermogen.

4 juni 2012 om 14:25

De helft stemt op nooit en de andere helft dus op wel, verspreid over een aantal jaren. Lijkt me best een redelijke inschatting eigenlijk, 50/50.

4 juni 2012 om 14:28

Nu je het zegt klopt dat inderdaad, ik bekeek het een beetje vanuit een ander perspectief haha..

4 juni 2012 om 14:44

Het probleem is dat bijvoorbeeld Messi ook nog jong (25) is, en 90% van de mensen hier verliefd op Messi is.

Ik sluit zeker niet uit dat Özil hem nooit zal winnen, ook niet dat hij hem wel zal winnen. Özil hoort zeker tot de top van de wereld, maar de concurrentie is zeker niet misselijk.

In 2012 lijkt me bijna uitgesloten of hij moet echt een fenomenaal EK spelen. En komende jaren denk ik zelf ook dat anderen net iets beter zullen zijn.

Verder kijken is helemaal lastig, je weet nooit wie er nog op gaan staan of juist tegen gaan vallen. Neem Ronaldo (de 'oude'. Die zou ook even de gouden bal gaan domineren, werd in 96 en 97 wereldvoetballer van het jaar, en viel daarna ineens ver terug, na zijn misterieuze blessure op het wk 98, om vervolgens bijna 5 jaar later weer helemaal op de bloeien bij Real. Het kan raar lopen in het voebal.

Als ik er echt geld op moest inzetten zou ik eerder voor nooit gaan dan voor een andere. Maar Özil is zeker iemand die het in zich heeft om hem wel te winnen.

Özil mag dan wel kandidaat voor de Gouden Bal zijn, maar ik denk niet dat hij hem de komende jaren gaat winnen. Messi en Ronaldo blijven voor mij toch echt de topfavorieten, daarachter komt onder andere hij.

Özil is een fantastische speler 23 jaar en een heel belangrijke speler bij Real en Duitsland.hij levert verschikkelijk veel assists af en scoort ook af en toe een doelpuntje. Of hij de Goude bal wint? Nu nog niet maar in 2015 of later geef ik hem zeker een kans.dan is hij 27 en zal hij ongeveer op zijn hoogtepunt zitten.hij heeft zeker de potentie om hem ooit te winnen.
De goudebal zal dit jaar naar messi of ronaldo gaan. Persoonlijk hoop ik dat die naar Ronaldo gaat omdat hij ditjaar zijn hoeveelheid doelpunten van vorig jaar heeft overtroffen,veel records heeft verbroken en kampioen is geworden. Daarnaast moet hij nog een ek spelen en 2012 is nog niet afgelopen.

Wat? Wie? heeft beter inzicht dan Ozil?
laat me niet lachen man. Ozil heeft inzicht waar je U tegen zegt.
oja ik heb mijn Turkse bril op.

nu een opmerking zonder bril.
Wat? Wie? heeft beter inzicht dan Ozil?
laat me niet lachen man. Ozil heeft inzicht waar je U tegen zegt.

mare, nummer 1 is messi, daarna ronaldo denk ik en iniesta. En daarna mag je ozil wel een 3e/4e plek toekennen.

4 juni 2012 om 14:47

Ik ben het als niet Turk gewoon met je eens.

Alleen het zal lastig blijven de gouden bal te winnen ondanks dit fenomenale inzicht.

Messi en Ronaldo zijn gewoon echt enorm goed.

Maar wie weet wat de toekomst brengt. Özil behoort zeker tot de allerbeste van de wereld.

Veel mensen lijken te vergeten dat die jongen nog maar 23 jaar oud is. Hij zit nog lang niet op zijn top. Als hij 28 of zo iets is dan moet je hem vergelijken met Iniesta, nu nog niet. Ik gun Ozil die gouden bal veel meer dan Ronaldo, die eigenlijk met alle eer weg loopt, Ozil is heel belangrijk voor dit Madrid, met Xabi de motor van het hele elftal.

Hierin deel ik eens de mening van Mourinho. Özil is momenteel de beste nummer 10 ter wereld.

In de tijd van Beckenbauer, Rummenige en Muller kon je de gouden bal alleen winnen als je officieel een Europeaan was. Spelers als Maradona, Pele, Garrincha en Mario Kempes konden het destijds niet winnen. Daarom is het zo gek nog niet dat er zoveel Europeanen tussen zitten. George Weah was de eerste niet Europeaan die in 1995 werd gekroond als Europese voetballer van het jaar.

Ozil heeft het niet makkelijk met Messi en Ronaldo als concurrenten. Hij moet een groot toernooi winnen met Duitsland (wereldkampioenschap) wil hij de gouden bal winnen. Fabio Cannavaro draaide ook geen goed seizoen maar dankzij zijn optreden op het WK van 2006 won hij toch de gouden bal.

4 juni 2012 om 15:23

Inderdaad en de grootste voetballers komen toch uit de latijnse landen (zuid europa,zuid amerika).

Cannavaro was trouwens ook geweldig dat seizoen bij Juventus dus daar gaat je zin niet helemaal op. (net als dat Ozil wereldkampioenschap moet behalen aangezien het een EK is van de zomer) Ook denk ik dat wie er ook wint deze zomer de gouden bal gaat gewoon naar Messi.

4 juni 2012 om 15:46

Hij begon goed maar na de winterstop speelde hij en eigenlijk juventus minder goed. Ze gaven uiteindelijk bijna hun grote voorsprong op de rest weg.

Magistrale middenvelder. Ik vind dat hij een bepaalde elegantie in zijn spel heeft, een eigenschap die maar zeer weinig spelers bezitten. Hij laat zeer lastige dingen soms simpel lijken.
Hij doet me soms denken aan Zidane.

Gouden bal is steeds minder serieus te nemen. Messi zal hem blijven winnen aangezien het gewoon een populariteits wedstrijd is gewonnen. Zelfs Milito die alles won wat er te winnen viel, meeste goals maakte in de Serie A,cl,copa Italia en eigen handig alle finales besliste kreeg de gouden bal niet. Gouden bal heeft weinig waarde als je alles moet winnen om 2 of 3de te worden. (zie: Xavi,sneijder,ronaldo,iniesta) terwijl Messi niks hoeft te winnen zoals in 2010 en zoals dit jaar maar toch de prijs pakt.

Ozil is veruit de beste speler van real madrid. Hij heeft wat iniesta en xavi hebben. Hij is een nieuwe team met allerlei andere spelers gelijk al een sterkhouder geworden terwijl xavi iniesta al sinds kleuters samen speelde dus ozil is voor mij zeker kanshebber.

@ Lafrance,

het lijkt me duidelijk dat Messi de beste van de wereld is. Ronaldo is wel kampioen geworden, maar juist Messi heeft alle records verbroken dit seizoen en niet Ronaldo.
Ronaldo is zeker de 2e beste van de wereld, maar helaas bestaat Messi die gewoon een stuk beter is.
ik vind het wel zielig voor Ronaldo, dat hij midden in een Messi-periode zit.
anders was Ronaldo met afstand de beste speler van de wereld.

Ozil zijn techniek is gwn een klasse apart. Iniesta is even goed maar ozil is veeel jonger en kan de gouden bal zeker nog winnen. Wat een geweldenaar!!!!!
Op dit moment in mijn ogen de beste nr 10 .
Barca speelt zndr een 10 dus je kan em met niemand van barcelona vergelijken vind ik.
Dit jaar verdient CR7 de gouden bal .

Özil is de perfecte nummer 10. De droom van ieder spits om als ploeggenoot te hebben. Hij legt je de ballen letterlijk op de lijn zodat je die alleen nog erin hoeft te tikken en zijn techniek is geweldig. In mijn ogen kan hij bij Real Madrid uitgroeien tot een legende. Hij is ook altijd kalm en rustig een composure waar je bij football manager 20 max kan geven je hem het liefst 40 wilt geven. Hij kan nog beter worden dan hij nu al is want eerlijk is eerlijk Ozil van seizoen 1 was wel iets beter dan Ozil van dit seizoen.

zolang ronaldo en messi fit zijn zijn dat de enige 2 die aankomende 5 jaar die prijs pakken zijn stuk beter als de rest en ozil is echt goed maar xavi is ook beter

Ozil is een type speler als Zidane, vind ik. Weliswaar op een andere positie maar vriend en vijand vond Zidane geweldig, maakt niet uit of bij Real of Frankrijk speelde iedereen had respect voor die man.
Dat heb je nu ook bij Ozil. Ik weet zeker dat er veel Barca fans zijn die hem een fantastische speler vinden.

Gewoon een uitstekende speler en ik vind hem momenteel de beste nummer 10 ter wereld.
Ik zou het hem gunnen maar ik denk dat ze toch meer naar goals kijken en dan wordt het Messi of Ronaldo, Messi heeft wel meer goals maar Ronaldo heeft weer bepaalde records verbroken waarvan 1 tegen elke club in de La Lige te scoren is. Nog nooit gebeurd en dus petje af hoor.

Dit jaar verdiend Ronaldo de gouden bal. Hij heeft het kampioenschap gewonnen voor Real Madrid want zonder hem zou Real iets van 18 punten minder hebben (correct me if I'm wrong). Messi scoorde er vaak 3/4/5 per wedstrijd en had dan weer een droogte. Ronaldo stond op in belangrijke wedstrijden als Barcelona, Bayern(hij miste een penalty maar scoorde wel 2x), Valencia, Cska, Lyon etc. waar Messi de afgelopen 4 clasico's niks heeft klaargespeeld en ook tegen Milan en Chelsea onzichtbaar was. Hij leidde zelfs de uitschakeling tegen Chelsea in.in vorige seizoenen was het juist Ronaldo die het liet afweten in de grote wedstrijden, maar dat was dit seizoen dus compleet anders. Dat Messi er in het einde van het seizoen nog 10 inknalt is alleen voor de statistieken aangezien Real al lang en breed kampioen was (voor een groot deel dankzij Ronaldo). Dus hij verdiend het omdat hij meer gescoord heeft? De cijfers van Ronaldo zijn anders bijna net zo goed. Vorig jaar was het precies andersom. Toen scoorde Ronaldo er 40 in La Liga om 34 van Messi die wel met de prijzen wegliep en toen won Messi hem overigens compleet verdiend. Ik zou het belachelijk vinden mocht de Fifa deze prijs wederom toekennen aan Messi.

Peace

Droom verder, Ozil is de enige duitser die er kans op heeft, de rest komt niet in aanmerking!

1 Cristiano Ronaldo
2 Ozil
3 Messi
4 Iniesta
5 Bale/zlatan

4 juni 2012 om 21:47

Jemaakt een grap met nummer5 neem ik aan? Zet daar rvp maar neer

4 juni 2012 om 21:56

Er wordt nog gediscussieerd of Huntelaar in Oranje moet, dan kan ik Van Persie niet serieus nemen hoor

4 juni 2012 om 22:08

Nogmaals, dat heeft niets met de kwaliteiten van rvp te maken maar meer aan het gebrek aan voetbalinzicht bij velen. Voor een zogenaamde niet spits is robin wel een buitengewoon bijzondere voetballer. Dat Nederland dat niet ziet is triest..
Om topic: Özil is een geweldenaar maar ik zie hèm Messi niet inhalen

Mensen mensen mensen, waar is de realiteitszin? Waarom wordt ueberhaupt Pirlo, Xavi, Iniesta vergeleken met Ozil? Ozil is pas 23 jaar heeft 1 WK gespeeld....maak over 4 jaar de balans op en ga dan vergelijken. Het is logisch dat spelers als Xavi, Iniesta, Pirlo een volwassenere fysiek hebben, meer ervaring hebben en meer gochme. Ozil is een geweldenaar en Barca baalt dat PEP hem destijds niet wiulde hebben.

Ozil is de ster van het Duitse elftal. Hij heeft zeker zijn top nog niet bereikt, 23 jaar en dan al zo sterk spelen bij de absolute wereldtop. Hij is naast Ronaldo ook de smaakmaker bij Real, alleen valt dit bij velen niet zo op aangezien hij juist de aangever is en niet zo op de voorgrond treed met zijn gedrag,zoals Ronaldo dat wel doet. Jammer dat deze speler niet bij Barca speelt, vergelijk hem een beetje met David Silva aangezien ze beiden links zijn, prachtige dribbel, dodelijke steekpaasjes en ze kunenn beiden op de flanken acteren.

Met alle respect op basis van deze helft van het jaar verdiend Mesut het zeker niet om als een nummer 3 te eindigen. Heeft te weinig minuten gemaakt. Dan zou een Iniesta, Xavi, Van Persie beter kunnen staan.

Maar het is sowieso nog te vroeg om over de goudenbal te praten, we hebben nog 6 hele maanden te gaan en natuurlijk het EK. Maar het is nu al zo goed als zeker dat nummer 1 en 2 tussen Messi en Ronaldo zal gaan.

ik weet zo net nog niet of ozil hem wel gaat winnen... met al die goeie spelers op het veld wordt het steesd moeilijker om te kiezen... mocht duitsland de titel pakken dan heeft ie grote kansen om de bal te krijgen maar ik betwijfel het..denk dat ie toch dit jaar naar c ronaldo gaat of misschien wel naar drogba?

Ik denk niet dat hij naar Ozil gaat, al zou ik het niet erg vinden. Een zeer goede speler, maar denk dat zijn tijd voor het winnen van een goeden schoen zeker nog gaat komen mocht hij hem dit jaar jaar niet winnen.

Nog te vroeg voor een goudenbal, over een aantal jaar zal hij nog beter zijn en voor mij pas echt in aanmerking komt voor de goudenbal.

wie is ozil ookal weer??????????

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren