Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona pakt door na Agüero en García en presenteert derde aanwinst

Laatste update:

Barcelona heeft de optie om Emerson Royal terug te halen gelicht, zo maakt de Catalaanse topclub woensdagochtend wereldkundig. De rechtsback draagt hierdoor vanaf 1 juli weer het shirt van de nummer drie in LaLiga van afgelopen seizoen. Emerson speelde vanaf 2019 op huurbasis voor Real Betis. De 22-jarige vleugelverdediger is na Eric García en Sergio Agüero de derde aanwinst voor komend seizoen. Volgens Goal is Barcelona negen miljoen euro kwijt en heeft Betis een doorverkooppercentage van twintig procent bedongen.

Emerson werd in 2019 overgenomen van Atlético Mineiro, dat ruim twaalf miljoen euro ontving voor de transfer. De helft van de transfersom kwam destijds voor rekening voor Barcelona, met Betis dat de overige zes miljoen euro neerlegde. Barcelona bedong de optie om Emerson in 2021 op te kunnen halen bij Betis. De Braziliaanse flankspeler verlaat de club uit Sevilla met 79 wedstrijden achter zijn naam.

De rechtsback was met name afgelopen seizoen een vaste waarde in het elftal van trainer Manuel Pellegrini. Emerson wist zelfs de meeste speelminuten (3186) te maken van alle spelers in de Betis-selectie. De formatie van Pellegrini eindigde op de zesde plaats in LaLiga en sleepte hierdoor een Europa League-ticket in de wacht. Emerson is met Brazilië in voorbereiding op de Copa América die in eigen land zal worden gehouden.

Emerson krijgt bij Barcelona voor de rechtsbackpositie te maken met de concurrentie van Sergiño Dest en Sergi Roberto. Barcelona is in ieder geval heel blij met de komst van de Braziliaan, zo valt te lezen in een verklaring op de clubsite. "Met hem zal Barça snelheid en aanvalskracht krijgen op de rechtervleugel. De Braziliaanse speler valt op als een vleugelspeler die altijd de diepte opzoekt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede transfer. Hij is op dit moment echt beter dan Dest en Roberto

2 juni 2021 om 11:53

Zeker weten! En hiermee is Barca toch bezig zich goed te versterken in de breedte met goedkope oplossingen (Garcia, Aguero, Emerson en evt Gini en Depay nog).. normaal was Juve hier heel sterk in maar Barca doet (noodgedwongen) goede zaken denk ik. Ik zou nog wel pleiten voor een goede LCV / Links back.

2 juni 2021 om 12:02

Ik weet niet hoeveel ze te besteden hebben maar het is toch pijnlijk om te zien dat Laporte bij Man City weg zit te rotten terwijl hij makkelijk basisspeler zou zijn bij Barca. Hij is er zelf ook klaar mee geloof ik dus ik zou het proberen als ik Barca was (Geen idee of dit financieel realistisch is)

2 juni 2021 om 12:12

Contract t/m juni '25, dus ik vermoed niet haalbaar, misschien zou een jaar huren met koopoptie wel een mogelijkheid zijn...

2 juni 2021 om 14:15

Zo worden wij voor City als Everton voor ons is. Alle afdankertjes mogen onze kant op. Wel een goede deal overigens deze. Hij is fysiek echt een beest en kan nog aardig voetballlen ook. Ik snap alleen niet hoe we alsnog 9 miljoen moeten betalen. Nu nog een linksback erbij.

Heel goed nieuws dit, nu hopen dat ze hem een kans geven en niet doorverkopen.
Dest en Emerson kunnen nu spelen voor die rechtsback positie.
Roberto verkopen

2 juni 2021 om 11:37

Inderdaad. Barca kennende, ben ik bang dat ze hem nog doorverkopen ook.. zou heel dom zijn, is de beste rechtsback die er nu is..

2 juni 2021 om 11:40

Zie Barca die Sergi Roberto (helaas) niet snel verkopen. Ideale 13e man natuurlijk en kind van de club.... Al moet hij dan (hoop ik toch) wel salaris inleveren!

2 juni 2021 om 12:00

@glennn

Nee Laporta zou hiermee komaf willen maken... Hij wil dat "verliezers" mentaliteit uitschoppen, en Roberto is toch een van die spelers die telkens wanneer het erom deed enorm chokete.

2 juni 2021 om 12:09

True that. Roberto is echt een speler waar ik de positie niet van zou kunnen aanwijzen en ook een speler waarvan ik zijn specifieke kwaliteiten niet kan benoemen.

Het enige waar ik bij Sergi Roberto aan denk is: loopvermogen op een matige snelheid. Technisch gezien oké, maar niet meer dan dat. Defensief zwak. Aanvallend niks bijzonders. Geen rendement. Zal vast een leuk jong zijn, maar ik zie echt niks in hem...

2 juni 2021 om 12:17

Ik vond hem onder Enrique wel aardig spelen, maar sindsdien volledig weggezakt.

2 juni 2021 om 12:59

@fcbinsider1899 je weet wie de beslissende goal maakte tijdens de grote "remontada" hè? Ik denk dat het er toen toch wel om deed Maar nee, één zwaluw maakt nog geen zomer, van mij mag hij ook vertrekken hoor. Voegt niet genoeg toe en drukt enorm op de begroting. Nu maar hopen dat hij het beter doet dan Firpo, die leek bij Betis ook wel wat te kunnen...

2 juni 2021 om 13:10

Inderdaad, Sergi Roberto is zo'n ontzettende "choker"debiel woord), dat ie tegen PSG de winnende maakte en een cruciale rol speelde in de 2-3 overwinning op de merengues.

Het niveau van de "barçafans" hier is echt om te janken.

2 juni 2021 om 14:53

@almogaver

Lees anders wat ik 2 reacties eronder plaats. Ik vond hem bij Luis Enrique aardig spelen(daar behoort die Remontada en de 2-3 overwinning tegen de Merengues dus bij) en vond hem toen terecht de 1ste RB. Nadat Enrique vertrok kan ik zijn goede wedstrijden op 1 hand tellen. Of ga je beweren dat Roberto goed speelde? Daarnaast is hij grootverdiener in de selectie, verdient veel te veel voor zijn kwaliteiten.

Trouwens, ik vind je erg arrogant overkomen. Ik ben al sinds 2000 fan van Barcelona en heb zowel de shit periode als de glorieperiode meegemaakt. Je moet me niet de les spellen of mij een "nep" fan noemen.

2 juni 2021 om 11:47

Het gaat een gevalletje Firpo worden denk ik. Geen slechte speler maar hij past niet echt in het spelletje (zoals Firpo dus).

2 juni 2021 om 11:52

Ik vond Firpo echt niet slecht in de enkele westrijden die ik heb gezien. Beetje concurrentie voor Dest is prima

2 juni 2021 om 12:10

Firpo is het toch net niet, van wat ik gezien heb.
Te timide, te weinig voetballend vernuft en geen back die je een x aantal assists gaat voorzien.

Defensief ook niet de beste, in mijn optiek.

2 juni 2021 om 12:15

Dat gaat deze jongen ook zijn denk ik. Bij Betis zag het er bij Firpo ook allemaal heel mooi uit en waren de geluiden ook positief.

2 juni 2021 om 12:37

Emerson heeft wel het voordeel dat hij qua fysiek en atletisch vermogen een stuk verder is dan Junior Firpo.
Is echt veel meer een kerel. Defensief sterk en daarnaast gooit hij aanvallend echt 100% zijn energie erin.

Firpo komt op mij nog te veel over als een ''jongetje''.

Emerson was ook één van de betere bij Betis. Ook qua aantal minuten te verantwoorden. 38 potten gespeeld dit seizoen en het jaar ervoor ook 34.

2 juni 2021 om 12:52

Sinds wanneer is fysiek een bink zijn een vereiste bij Barcelona? En dat is ook niet echt het probleem bij firpo naar mijn idee. Hij past gewoon niet binnen het spel.

2 juni 2021 om 12:58

@lierse1997

Sinds dat Roberto al enkele jaren onze vaste RB werd en als een mietje in elk duel ging.

Nee even serieus, dat is uiteraard geen vereiste maar wel een leuk pluspunt!

2 juni 2021 om 13:11

Precies wat Lierse zegt, over Firpo hoorden we exact dezelfde geluiden. Kwam ook van Betis, was ook een pareltje. Ik wacht het nog maar af met Emerson.

2 juni 2021 om 14:30

Als Koeman weer 433 gaat spelen moet je in de topwestrijden ook wel een paar bikkels hebben achterin. Vroeger had Barcelona Abidal voor het fysieke op links en Alves voor het aanvallende op rechts.

2 juni 2021 om 14:35

Waar zeg ik dat dit een vereiste is?
Met een Emerson kan je eerder terug naar een 4-3-3- opstelling dan met Dest en/of Roberto.

Verder is Emerson qua fysiek/bouw echt wel anders dan Firpo. Zeker toen Firpo pas binnen kwam. Dat was nog wel een ''jongetje''. Emerson is een kerel en daarnaast heeft die ook veel meer vlieguren gemaakt in La Liga bij een goede middenmotor als Real Betis.

Ik weet ook niet of hij het gaat maken bij FC Barcelona, maar ik denk dat hij niet slechter is dan een Roberto of Dest. En ook dat hij het beter gaat doen dan Firpo. Puur omdat hij defensief zijn mannetje beter staat.

Hele goede transfer op het juiste moment! Kan Barca nog veel plezier aan beleven.

Goede transfer, zie hem snel in de basis komen, welkom bij Barca!!!!

Barca is goed bezig, nu depa en gini nog bekend maken en er staat een aardige ploeg

2 juni 2021 om 12:42

Wow, dan is 30 procent van het werk pas gebeurt hoor. Geen van deze spelers maakt Barca op korte termijn echt beduidend beter op Aguero na misschien. Deze (gratis) transfers zijn er nu vooral omdat die jongens allemaal zo graag voor Barca spelen dat ze genoegen nemen met een relatief laag salaris om vervolgens soortgelijke jongens in de huidige selectie met een veel hoger salaris te lozen. Dat is het moeilijke deel. Barca is goed bezig met het gratis aantrekken van de eerstgenoemde jongens maar alles stuikt als een kaartenhuis in elkaar als ze vervolgens niet enkele uit het volgende lijstje kunnen verkopen: Griezmann, Coutinho, Roberto, Dembele, Firpo, Pjanic, Lenglet, Umtiti

2 juni 2021 om 14:32

Emerson zit nu toch ook bij Brazilie. Tegen Madrid bijvoorbeeld liet hij zien dat hij wel wat kan. Die maakt het team echt sterker. Er moet nog een linksback by en een verdedigende middenvelder (naast Nico Gonzalez).

2 juni 2021 om 17:50

Er moet op dit moment toch echt vooral eerder wat weg volgens mij hoor. Barca heeft al het duurste salarishuis plus financiële problemen. Elke speler die daarbij komt (hoe goed ook) is stront ophopen op jezelf. Al komen ze voor een gereduceerd salaris spelen

Roberto heeft dus geen plek meer. Die zie ik ook niet snel op het middenveld invallen. Met Mingueza, Dest en Emerson heb je voldoende mogelijkheden op die positie.
Barca haalt voor weinig geld toch leuke spelers, in de situatie waarin ze zitten is dat prima, nu nog spelers verkopen.

Hij is op het moment wel een stuk beter dan Dest in mijn ogen. Maar is dit het niveau wat je nastreeft als Barca zijnde? Jammer dat die club zo is afgegleden. Wat een teams hadden zij vroeger. 2006 met Rijkaard aan de leiding en eigen jeugd als Iniesta, Xavi, Puyol en Messi aangevuld met wereldaankopen als Ronaldinho. Of in de tijd met Guardiala, toen heel Europa werd scheelgetikt. Nu is het maar een schimmige club geworden met schuldenbergen en een waardeloos beleid. In 2006 geen shirtsponsor op het shirt uit principes, nu loop je met Qatar Airways op de borst. Wat een degradatie van één van de mooiste clubs van de wereld

2 juni 2021 om 11:48

Heb jij überhaupt wel door wat er allemaal in Barcelona gebeurd (is)? Tuurlijk is dit niet het niveau dat ze nastreven, maar ze kunnen niet anders.. De club heeft amper tot geen geld en kunnen dus moeilijk 80 miljoen uitgeven aan een rechtsback van wereldklasse bijvoorbeeld.

Daarbij speelt Barça al sinds 2017 met 'rakuten' op de borst

2 juni 2021 om 12:23

Klene. Maar dat zij niet anders kunnen, is toch een gevolg wat PSVerein zegt? Gewoon heel dramatisch beleid en dan krijg je dit.

2 juni 2021 om 12:45

Ik reageer op de vraag: "maar is dit het niveau wat je nastreeft als Barca zijnde?". Het kan zijn dat een retorische vraag is en dan ben ik 'erin gestonken', maar ik vond het een vrij 'domme' vraag anders. Die vraag en het stukje van Qatar Airways zorgde er eigenlijk voor dat ik reageerde op Psverein.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat er gewoon dramatisch beleid gevoerd wordt en dat de (meer dan een) club Barcelona erg ver is afgegleden.

2 juni 2021 om 11:54

Ja opzich wel? Hij is op dit moment een van de betere rechtsbacks van Laliga, en dan is de volgende stap lijkt mij Real, Barca, Atleti en Sevilla? Deze speler hadden ze al twee jaar geleden samen met Betis gekocht. Die inleiding heeft niet echt met het ander te maken op dit moment, haha.

2 juni 2021 om 12:51

Misschien is het voor jou de eerste keer hoor, maar worden mensen niet moe van het kijken naar de o zo mooie tijden en wordt het niet eens tijd om naar het heden en eventueel de toekomst te kijken? Barca heeft geen geld, heeft op dit moment Dest en Roberto voor die positie en die 2 zijn niet beter dan Emerson. Barcelona moet nu nog Umtiti, Pjanic, Coutinho en Braithwaite weten te slijten en daarmee komt er ook weer iets van 25 miljoen per seizoen vrij aan salaris. Dan heb je een prima elftal staan waarvan een groot deel nog jaren lang mee kan, waaronder Dest, Emerson, Araujo, Garcia, Frenkie, Ilaix Moriba, Nico, Pedri, Ansu Fati, Trincao (moet het nog laten zien).

Hele degelijke verdediger. Benieuwd of hij gaat aanhaken bij het niveau van FC Barcelona of dat hij gaat afhaken.

Dest is defensief in mijn ogen nog erg kwetsbaar. Sergi Roberto mist de kwaliteiten om op die positie uit te blinken. Handelingssnelheid, pure snelheid en ook defensieve kwaliteiten...

Emerson is wel meer een kerel dan Dest en is defensief wel een stuk sterker dan Dest. Met hem kan je wel met 4 achterop spelen. Bij Dest hou ik dan toch wat meer mijn hart vast.

Goedkope optie en kent de club en de Liga. Benieuwd hoe hij het gaat doen. Hopelijk wordt hij geen Firpo. Die vind ik maar een zeer matige indruk maken op een hoger niveau t.o.v. zijn optredens bij Betis.

Nu Wijnaldum en Depay nog en nog wat deadwood zoals Coutinho, Braithwaite, Neto, Pjanic, Matheus Fernandens en Umtiti proberen te verkopen. Liefst ook nog Lenglet verkopen en daar een Laporte of Pau Torres voor terughalen.

En dan nog wat spelers verhuren om ze vlieguren te laten maken: Trincao, Puig, Miranda, Todibo (al zou ik die nog wel eens graag bij Barca zien spelen), Alena, Wague.

Ho

2 juni 2021 om 12:23

@glenn

Dus conclusie Dest was een onbegrijpelijke aankoop.

2 juni 2021 om 12:26

Dest is in het 5 verdedigers systeem een prima optie aan de rechterflank. Jong, talentvol en comfortabel aan de bal. Daarnaast pijlsnel.

Hij moet defensief gewoon nog stappen zetten in mijn ogen om bij een Europese topclub als rechtsback te starten in een 4-mans defensie.

Ik vond de koop van een RB begrijpelijk, maar was persoonlijk voor een andere optie dan Dest gegaan. Bijvoorbeeld Max Aarons. Heeft al BPL ervaring, is ook aardig snel. Relatief comfortabel aan de bal (wel wat minder dan Dest), maar daarnaast defensief echt een stuk sterker (en ook nog jong).

Enige nadeel is dat hij Engels is (als dat al een nadeel is), aangezien er amper tot nooit Engelse spelers in Spanje spelen en/of slagen, maar goed. Denk persoonlijk dat het geen moer uit moet maken of je nu Engels bent of niet

2 juni 2021 om 12:25

@glenn

Wague is toch al verkocht naar OGC Nice als ik mij niet vergis? De rest mag idd best verhuurd worden met het oog op speelminuten.

2 juni 2021 om 12:29

Ah, oké. Dat wist ik niet. Ik dacht dat hij nog verhuurd was. Dan heb ik dat nieuws gemist.

Verder ben ik benieuwd wat er met Todibo gebeurd. In mijn ogen is dat echt wel een prima verdediger. Relatief snel, comfortabel aan de bal. Maar goed, denk niet dat hij nog een eerlijke kans bij FC Barcelona gaat krijgen.

Persoonlijk hoop ik nog altijd op Laporte of Pau Torres als linksbenige CV. Dan kunnen zowel Umtiti als Lenglet vertrekken.

Pique, Laporte/pau Torres, Araujo, Mingueza en Todibo als Cv's. Dan heb je er dus 5 die daar kunnen spelen. Bij hoge nood kan Frenkie nog een positie zakken.

2 juni 2021 om 12:42

@glenn

Ik weet niet wat ik van Todibo moet verwachten... Bij Schalke viel hij door de mand bij zijn uitleenbeurt , terwijl hij bij de wedstrijden die hij bij ons mocht spelen wel aardig speelde.

Iemand die zijn prestaties heeft gevolgd vorig jaar?

Daarnaast zou ik inderdaad graag Aymeric Laporte of Pau Torres voor onze verdediging zien!

2 juni 2021 om 14:33

Ja, logisch ook. Schalke is ook al jaren een drama elftal. Niet voor niets dat ze nu gedegradeerd zijn en dat ze spelers als Kolasinac van Arsenal huren!

Pau Torres of Laporte en Todibo terughalen. Umtiti & Lenglet voor een x aantal miljoenen verkopen. Dat zou in mijn ogen ideaal zijn!

Prima deal dit. Sergi Roberto verkopen, scheelt ongetwijfeld ook weer in de salarishuishouding.

Goede speler ik denk dat Barca Roberto nu wel kan verkopen lijkt mij.

2 juni 2021 om 12:30

Dest is pas nieuw. Vol potentie. Jong. Gaat op dit moment niet meer dan zijn aankoopbedrag opleveren (+ welke club wilt hem op dit moment?) en daarnaast verdiend een Sergi Roberto aanzienlijk meer denk ik. Tevens heeft Sergi Roberto wel al meer ''een naam'' in Europa en wellicht kan je daar dan ook nog wel wat voor vangen (want die man kan in mijn ogen echt niks)

Dat wordt banken voor Dest en Roberto, deze jongen is respectievelijk 2 en 8 klassen beter dan die twee.

2 juni 2021 om 11:48

Dat klassesysteem moet je me toch eens uitleggen, hoe kom je op die getallen uit? OT: Wel een goede (en ook nog vrij jonge) rechtsback voor Barca inderdaad, die pakt wel een basisplek lijkt me met Dest als back-up. Sergi Roberto zou ik nu proberen te verkopen nu hij nog een jaarcontract heeft, dan vang je er nog een transfersom voor (die direct de aankoop van Emerson dekt) en je maakt weer ruimte in je salarishuis want Roberto verdient met meer dan 10 miljoen echt een exorbitant salaris i.v.m. zijn kwaliteiten!

2 juni 2021 om 12:09

Lol, Sander, ja ik kwam met de rekenmachine eigenlijk uit op 1.78 en 8.24 keer, respectievelijk dus heb ik het maar stiekem afgerond.
Maar zonder dollen, deze jongen is echt wel beter dan Dest en zeker dan Roberto. Zowel verdedigend als aanvallend, hij is snel, spijkerhard en loopt zich 2x45 de longen uit het lijf. Ik vraag me af of clubs zich zullen melden voor Roberto, en als dat zo is gaat hij flink moeten inleveren volgens mij.

2 juni 2021 om 12:45

Roberto zou mij een typische Arsenal aankoop lijken om een of andere reden.

2 juni 2021 om 12:54

Bij mij schreeuwt die eerder Everton.

2 juni 2021 om 12:59

Ik zie niet in waarom Arsenal Sergi Roberto aan zou trekken. Multifunctioneel maar kan eigenlijk heel weinig. Ik geef derhalve Lierse gelijk.

2 juni 2021 om 13:13

@arsenallz: exact... De laatste tijd lijken ze het beter te doen op dat vlak maar goed

Dit is een mooie transfer voor Barça.
Genoeg ervaring in La Liga en nu ook nog eens op de drempel een international te worden. Ik hoop dat hij ooit in de buurt kan komen in de buurt van het niveau van Dani Alves.
Je hebt nu tenminste 2 talentvolle rechtsback.
Hopen dat ze Sergi Roberto nu kunnen lozen.
Maar ik acht de kans erg klein vanwege zijn megasalaris.

fantastische aankoop emerson heel goed gedaan door Laporta. Emerson is de rechtsback die barca nodig heeft.

Dest is geen rechtsback nooit geweest ook de manier hoe hij zich liet aftroeven tegen llevante was genant.

Emerson is fysiek sterk en ook sterk in de lucht ik ben hier blij mee graag afkoopclausule van 400 miljoen zodat manchester city chelsea en psg er met hun poten van afblijven

2 juni 2021 om 12:14

Was meer werk onder Bartemeu. Hij zal al terugkeren naar Barcelona, dus credits voor Laporta is niet helemaal terecht.

2 juni 2021 om 14:49

We moeten 9 miljoen betalen voor een speler nu. Op zich is dat geen slechte deal. We hadden allen al 50%. Best duur om dan nog eens 9 miljoen te moeten betalen.

Met andere woorden dest is gewogen, maar te licht bevonden. Helaas voor dest, maar hij is nog niet goed genoeg.

2 juni 2021 om 12:11

Dat zijn jouw woorden. Misschien zijn ze wel tevreden over Dest, maar willen ze Roberto verkopen of doorschuiven naar het middenveld en daarom een extra back halen. Het is maar net hoe je het interpreteert. Dest heeft het volgens mij ook weer niet heel slecht gedaan, beetje vergelijkbaar met hoe hij bij Ajax was; veelbelovend maar inconsistent. Die wedstrijd tegen een ontketende Mbappe geeft voor veel mensen ook wel een vertekend beeld.

2 juni 2021 om 13:01

Oke, ik wist niet dat Dest al in 2019 bij Barcelona zat joh. En ik volg toch best wel wat Barcelona. Weer wat geleerd!
Daarnaast, Tsimikas is door Liverpool aangetrokken voor een hoger bedrag dan deze Emerson, en ook Robertson. Maakt dat dan het einde van Robertson bij Liverpool?

Goede versterking. Nu nog wat spelers lozen, een Firpo en Roberto hoef ik niet meer te zien. Deze Emerson is al veel volwassener dan Dest en ik vind het een uitstekende aanwinst.

Sergi Roberto eindelijk out? Ondanks dat het een kind van de club is en hij ongetwijfeld wel van Barã§a houdt, wil ik hem graag zien vertrekken. Sergi Roberto is zowat de verpersoonlijking van de nederlagen in Roma en Anfield. Vanaf er wat druk op de ketel stond, begaf die het volledig. Met Emerson komt er eindelijk een echte kerel op RB , die ook veel persoonlijkheid met zich meebrengt en de tegenstander kan intimideren met zijn atletische bouw en snelheid. Welkom Emerson!

Yes! Dit is dus wel een versterking waar ik in geloof. Hoe dan ook beter dan Sergino en Sergi. Emerson kan aanvallen, pompt 90 minuten lang veel energie in een wedstrijd en niet te vergeten: hij kan ook goed verdedigen. Ik ben er blij mee!

2 juni 2021 om 12:32

En het is een verschijning qua fysiek. Dest is vooral snel en technisch goed onderlegd (maar defensief kwetsbaar). Sergi Roberto is in alles een jongetje...

Heel blij met deze aankoop inderdaad! En hij kent de Liga!!

een totaalbedrag van 15 miljoen voor 80 procent van de transferrechten, dat lijkt me behoorlijk prijzig gezien de omstandigheden. Dat lijkt me enkel verstandig als ze nu vervolgens van Roberto afraken of als hij met een lager salaris als middenvelder in de selectie zit en er daardoor een andere dure middenvelder kan vertrekken.

Dump Monsieur Lenglet Laporta

alba-garcia-auraujo-emerson

busquets-frenkie-pedri

aguero-messi-fati

2 juni 2021 om 12:44

Garcia in de basis. Dat wordt me toch een portie pijnlijk hoor. Je hebt hem wel eens zien spelen bij City neem ik aan?

2 juni 2021 om 12:50

Eens, ik ben ook nog totaal niet overtuigd van Garcia. Wie weet tovert president Laporta toch nog een zwaarder gewicht voor die positie uit de hoge hoed: Aymeric Laporte misschien?

2 juni 2021 om 12:52

Je hebt een punt. Echter vind ik Garcia nog altijd een betere optie dan Lenglet.

2 juni 2021 om 13:03

Ik weet het niet. Ik zie in García op dit moment absoluut nog geen basisspeler. Misschien verrast hij ons met een fysiek beest naast zich en kan hij uit het duel spelen maar ik heb er een hard hoofd in. Ik denk dat het vooral goede selectieopvulling is. Jong, Spaans, eigen jeugd, houdt vd club en vraagt weinig salaris. Perfect om er bij te hebben als derde of vierde verdediger dus. Maar goed, piqué heeft in dat opzicht ook veel mensen hun ongelijk bewezen na zijn transfer, al had die natuurlijk wel de fysieke kwaliteiten en defensieve statistieken die bij een verdediger pasten

2 juni 2021 om 13:13

Los van het feit of Garcia een goede kan en zal worden, had Pique natuurlijk niet de defensieve statistieken. Puur om het feit dat hij bij United amper speelde. Hij speelde in wedstrijden die nergens meer om gingen en speelde zelfs in een aantal wedstrijden links-en rechtsback. En dat was ook logisch, want hij had Vidic - Ferdinand voor zich. In zijn eerste seizoen Barcelona speelde hij direct 45 wedstrijden. Zoveel had hij nog niet eens op het hoogste niveau gemaakt in 4 jaar tijd.
Ik hoop wel dat Garcia ons gaat verrassen.

2 juni 2021 om 13:31

Als ik het heb over defensieve statistieken heb ik het over duels gewonnen, kopduels gewonnen, succesvolle tackles etc. Bij die eerste twee geraakt Garcia nauwelijks over de 50 procent wat gewoon lachwekkend is voor een centrumverdediger en bij Pique absoluut niet het geval was.

2 juni 2021 om 14:38

Kopduels zal je hem niet snel zien winnen nee, dat klopt. Maar als je zijn weinige optredens ziet en de daarbij horende statistieken zoals intercepties en tackles, zit hij op 100% (volgens whoscored). Dat is juist indrukwekkend voor een jongen van die leeftijd.
Maar goed, we gaan het in ieder geval zien/meemaken. Ik hoop dat ie maar een glim wordt van Pique, dan zitten we goed.

Pffff jammer, echt jammer. Ik had het liefst spelers als Depay bij Barcelona gezien. Helaas heeft Barcelona nu een Presi/bestuur met verstand van zaken. Alle gekkigheid aside, gefeliciteerd Cule’s. Zeker een goeie transfer.Ben nu benieuwd wie allemaal weggaan.

2 juni 2021 om 13:04

Laten we hopen dat ze in ieder geval Coutinho en Pjanic weten te slijten. Grootverdieners, maar geen basisplaats. Dat is gewoon echt zonde van je geld. Bovendien moet je nog een bedrag aan Liverpool betalen voor Coutinho.

2 juni 2021 om 13:11

Coutinho wordt niet makkelijk denk ik maar het is niet onmogelijk. Ik zie Arsenal zich wel melden (en ik zie coutinho het daar ook gewoon heel goed doen onder Arteta) maar veel zal afhangen van hoe realistisch andere opties zoals aouar voor hen zijn. Mocht ancelotti toch james meenemen (wat ik niet hoop) wordt Everton misschien een optie. Wie weet zit een terugkeer naar inter er in? Dat zie ik enkel als mogelijkheid als zij een van hun middenvelders voor een enorme som verkopen om het financieel gat te dichten en ze coutinho als goedkope optie zien om die speler te vervangen. Al zal veel ook afhangen van wie conte opvolgt. Hoe dan ook denk ik niet dat barca meer dan 30-40 miljoen kan verwachten. Maar 40 miljoen aan transfersom en 20 miljoen salaris uit de boeken lijkt me enorm positief in de huidige situatie. Met dat geld heb je het aantrekken van emerson, aguero en García bekostigd (transfersom en tekensommen) en hun salaris gedekt en houdt je nog wat over. Pjanic heb ik onlangs opgezocht en verdient voor barca begrippen niet eens zo heel veel. Komt bijlange na niet in de buurt van een umtiti bijvoorbeeld die ik eerder zsm zou weg doen.

2 juni 2021 om 13:18

Ja klopt, ik geloof dat Pjanic iets van 7 miljoen krijgt per seizoen en Umtiti iets van 12 miljoen en Coutinho 23 miljoen. Coutinho zal je zeker gewoon kwijt moeten. Al krijg je maar 30 miljoen voor hem. Kan je al gauw 53 miljoen 'bijschrijven' waar dus weer andere putten mee worden gedicht.. Uiteindelijk lijkt het me heel goed om even terug naar een kern te gaan en laten we dan ook eens ophouden met een Treble verwachten in Barcelona. Dat legt onnodig en onrealistische druk bij veel jonge spelers op dit moment.

2 juni 2021 om 15:25

Stiekem hoopte ik erop dat Juve geen UCL zou spelen aankomende seizoen, en dat wellicht een terugkomst van Arthur richting Barca waarschijnlijker en goedkoper zou kunnen maken

2 juni 2021 om 17:07

Precies wat Real8madrid zegt. James naar Real, Coutinho naar Everton. Win win lijkt me.

2 juni 2021 om 18:52

Nou toch liever niet hoor. Met Isco heb je al een slenterende 10 die in de verkeerde voetbalgeneratie geboren is.

Slim om hem terug te halen. Van concurrentie word je alleen maar beter en scherper als het om dest gaat. Die gast genoeg minuten maken.

Kan iemand mij uitleggen hoe Barcelona deze spelers hun salarissen gaat betalen met hun enorme schuldenlast, lagere inkomsten door Corona en de hoge salarissen van de bestaande selectie?

Ik dacht ook dat de Spaanse voetbalbond strengere regels had opgesteld voor.clubs met een geote schuldenlast.

rechtsbinnen99

hou eens op met je anti barca haat waarom stel je die vraag niet over real madrid of atletico madrid

bepaalt koeman daar ook nog iets of moet hij het doen met datgene wat hij krijgt..

Er wordt hier gezegd dat hij beter is dan Sergi Roberto en Dest, en dat is dan weer onnodige druk leggen op een speler die het allemaal nog moet gaan bewijzen. Je bent altijd beter als je niet speelt.

Zou Barca niet een keer een ervaren RB kunnen aantrekken? Azpilicueta is volgens mij al jaren een optie? Spaans, zelden geblesseerd, verdedigend en aanvallend super en kan volgens mij ook nog eens in het centrum spelen. Ik heb wat beelden opgezocht van Emerson en hij oogt op een Semedo 2.0. Hij is 22 jaar en 9 miljoen is niet veel dus de risico kan wel genomen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren