Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ bereikt akkoord met FC Volendam: Zeefuik al deze winter naar Alkmaar

Laatste update:

Lequincio Zeefuik vertrekt per direct naar AZ, zo meldt Voetbal International woensdag. Waar de negentienjarige spits eerder het seizoen zou afmaken bij FC Volendam, komt hij nu voor ‘enkele tonnen’ over van Het Andere Oranje. Zeefuik beschikte in het Kras Stadion over een aflopend contract, maar nu houdt Volendam toch nog wat over aan zijn vertrek.

Nog geen week geleden troefde AZ onder meer FC Twente af in de race om de handtekening van Zeefuik. De Tukkers wilden de boomlange spits per direct halen als vervanger van Manfred Ugalde (Spartak Moskou), terwijl de Alkmaarders voor een transfervrije overgang per 1 juli kozen.

Met dat laatste stemde Zeefuik in, waardoor AZ een contractvoorstel deed. De rechtspoot gaat zich voor meerdere jaren aan de nummer vier van de Eredivisie verbinden en sluit dus toch per direct aan.

Doordat het nu een wintertransfer betreft, houdt Volendam toch nog een minimaal bedrag over aan het vertrek van de jonge spits. In Alkmaar moet hij Jens Opgaard opvolgen, die zeer waarschijnlijk naar Bologna FC vertrekt. Tegelijkertijd verlaat Mexx Meerdink AZ op huurbasis voor Vitesse.

Zeefuik wordt in het AFAS Stadion de back-up van Vangelis Pavlidis. Tot dusver speelde hij dertig Eredivisie-wedstrijden, waarin hij goed was voor vijf doelpunten. Eenmaal fungeerde het talent als aangever.

Zeefuik, het broertje van voormalig prof Genéro en Hertha BSC-verdediger Deyovaisio, kwam in 2017 in de jeugdopleiding van Volendam terecht. Bij zijn debuut in het eerste scoorde hij gelijk, wat hem met 16 jaar en 150 dagen de jongst scorende debutant in het betaald voetbal sinds Henk Vos (RBC Roosendaal) in 1984 maakte.

Dit seizoen was Zeefuik in zeventien wedstrijden in alle competities namens Volendam goed voor drie treffers en een assist. In totaal kwam de sterke centrumspits sinds 2020/21 in 48 wedstrijden in het betaald voetbal tot zeven goals en een assist.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Is AZ de juiste vervolgstap voor Lequincio Zeefuik?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt er op dat er eindelijk weer wat nederlandse spitsen doorbreken. Ik hoop dat hij zich door ontwikkeld.

26 januari 2024 om 14:15

Mwa, Memphis was/is gewoon een goede aanvaller. Daar heb ik ook best van kunnen genieten. Echter is hij wel de enige, want van de categorie Bergwijn, Lang, Danjuma e.d. wordt je niet heel vrolijk als het Oranje betreft. We hebben tijden gehad waarin die spelers niet eens in aanmerking kwamen voor een selectie, laat staan een basisplaats. Gakpo is op zich nog wel goed, maar voor Oranje-begrippen is dat ook geen bijzondere speler. En tja, Weghorst en De Jong; da's ook niets als je nagaat dat we nog niet zolang geleden een Huntelaar in topvorm moesten banken omdat er nog een geweldenaar rondliep.

26 januari 2024 om 14:58

En zelfs dat was geen gouden generatie. Natuurlijk staken v Persi, Robben, Sneijder, Huntelaar en van de Vaart toen boven de rest uit. Maar dat zijn hooguit 4 posities met echt kwaliteit…er zijn jaren geweest waarin we 3-4 posities hadden waar geen absolute topper stond. En wat de specifieke spitsenpositie betreft, in de periode v Nistelrooy/Kluivert was die positie nog veel beter bezet.

26 januari 2024 om 15:09

Maar het gaat over de aanval of zelfs spitsen, neet over de rest.

26 januari 2024 om 15:15

En jij denkt dat een Brobbey, Zirkzee of deze Zeefuik wel dat niveau zullen halen? Ik denk dat we al heel blij mogen zijn als zij het niveau van Memphis bij Oranje halen.

26 januari 2024 om 15:21

Het niveau van Memphis bij Oranje is nou ook niet fantastisch. Die doet het ook vooral in de oefenwedstrijden en tegen de Gibraltars en Montenegro's van de wereld. Laatste keer dat hij echt doorslaggevend was op een eindtoernooi is alweer 10 jaar geleden.

31 januari 2024 om 15:12

Niet fantastisch maar wel topscorer aller tijden. Tuurlijk is hij geen versie, maar het is ook echt niet dat hij er niks van kan. Ik zie Brobbey, Zirkzee of Zeefuik dat niet halen, maar wie weet geven ze me wel ongelijk.

stom van Zeefuik. Az heeft de weg neerwaarts ingezet Bovendien loopt daar ook nog een jonge spits rond. Bij Twente kan hij rustig worden gebracht en profiteren van een goede trainer en een ervaren spits inde pwersoon van van Wolfswinkel

26 januari 2024 om 14:19

Het grote probleem is het financiele plaatje. Het spelersbudget van AZ ligt nog zo'n 4 miljoen euro hoger en dat zie je ook terug als het dit soort jonge talenten betreft. Ook de faciliteiten bij AZ zijn modern, terwijl die van FC Twente nog vernieuwd moeten worden. FC Twente is pas net weer in de subtop, dus AZ loopt voor. Dat merk je als beide clubs achter dezelfde speler aan zitten. Overigens denk ik niet dat die jongen bij FC Twente meer had gespeeld. Ik denk dat beide clubs hem meer voor de toekomst zien. Die jongen doet niet wat Pavlidis kan, maar dat geldt evenmin voor wat Van Wolfswinkel kan. Beide heren zijn gewoon nog een stuk beter.

26 januari 2024 om 18:09

Hij kan zeker niet wat Pavlidis kan,. Ik zie hem dan ook meer als vervanger van Meerdink. Of hij beter is valt nog te bezien. Bij Twente zou hij volgend jaar eerste spits zijn denk ik
Az heeft inderdaad moderne faciliteiten, maar Twente is coming en daarom zou ik voor Twente kiezen.

26 januari 2024 om 14:47

Hoezo heeft AZ de weg neerwaarts neergezet? Hij is waarschijnlijk gehaald als opvolger van Pavlidis, niet als concurrent.

26 januari 2024 om 15:03

Beetje onzinnige reactie, zoals de andere reacties ook al aangeven. Az zit nu niet opeens in een lineaire neergang, staan nog gewoon op de plek waar ze horen te staan. De aankopen rederen iets minder dit jaar dan de voorgaande jaren, dat kan een keer gebeuren. Maar juist bij AZ is er enorm veel stabiliteit binnen de club. Die zullen ook volgend jaar gewoon weer bovenin meedraaien, Zeefuik kan zich door geweldig ontwikkelen.

31 januari 2024 om 19:01

Weer bovenin? Je bedoelt denk ik weer om plek 4-5 en met geluk 3 spelen. Az is sinds de opmars van Twente nog geen enkele dichtbij een top 2 plek geweest en heeft steevast Twente als grootste concurrent.

Heel veel mensen hier die denken dat dit een goede spits is hebben alleen zijn doelpunten gezien van de afgelopen 3 wedstrijden.

Zelf ben ik ongeveer al 15 jaar lang seizoenskaart houder bij fc Volendam en ik kan je veilig vertellen dat ik in de afgelopen 2 a 3 jaar dat hij meedoet nog nooit zo n slechte voetballer heb gezien.

Niemand snapte waarom hij steeds in het begin speeltijd kreeg boven bijvoorbeeld Blommensteijn of Beers die echt goed speelde.

Sinds dit seizoen heeft die jongen wel degelijk stappen gemaakt. Al blijft het super raar ogen als hij op het veld loopt ik zie hem dan ook niet de absolute top bereiken. Maar misschien heb ik het fout en blijft hij zich wel degelijk door ontwikkelen.

26 januari 2024 om 14:08

Nou er heeft toch echt behoorlijk wat troep bij volendam gespeeld de afgelopen 15 jaar. Zeggen dat dit de slechtste is is wel echt een statement

26 januari 2024 om 14:11

Vorig jaar als hij inviel werd er altijd gezegd. Dat onze kinderdroom om profvoetballer te worden nog niet voorbij hoeft te zijn want Zeefuik is het ook.

Oftewel met alle respect naar die jonge toe hij kon er helemaal niets van. Maar dit seizoen speelt hij inderdaad stukken beter.

26 januari 2024 om 14:38

"Met alle respect naar die jongen toe" xD. Vond het een weinig respectvolle reactie, maar goed, als ik je goed begrijp ben je geen fan?

26 januari 2024 om 15:13

Er zijn wedstrijden geweest waarin hij alleen op doel afliep en over zijn eigen benen struikelde of een paas over 2 meter teveel gevraagd was. Natuurlijk ziet met zo n lijf wat hij heeft alles er lomp uit maar het leek wel een grote grap.

26 januari 2024 om 15:38

In de goals die hij maakte zag het er juist niet lomp uit, maar erg sierlijk ondanks zijn lengte en postuur.

26 januari 2024 om 15:49

In mijn afgelopen 5 jaar als voetballer op de zondag ochtend zijn er vast ook wat momenten te pakken waar het er sierlijk uitziet. Dat betekend nog niet dat ik over het algemeen een goede voetballer ben want 9 van de 10 keer lukt het niet.

26 januari 2024 om 16:54

Vorig jaar was hij 18 man hou op met me.

26 januari 2024 om 14:10

Eens, vooral met "het blijft super raar ogen als hij het veld op loopt". Vreemde speler, maar wie weet..

26 januari 2024 om 14:10

Ik heb hem veel te weinig zien spelen om een oordeel te hebben. Je spreekt echter over de laatste 2-3 van een spits die 19 is. Komt je oordeel niet te vroeg?

26 januari 2024 om 14:18

Die jongen is 19 he? Beetje overdreven. Als je die Assist zag afgelopen wedstrijd kan die vast wel iets beter dan wat jij zegt. Nu half jaartje nog knallen bij Volendam, kan die volgend seizoen lekker nog minuten blijven maken in de Eredivisie.

26 januari 2024 om 14:23

Die goal tegen Feyenoord was toch echt wel grote klasse. Kan natuurlijk niet iemand op 1 goal beoordelen maar jouw reactie is ook weer overdreven negatief.

26 januari 2024 om 15:09

De goal tegen Heerenveen was ook meer dan prima, hij heeft zeker wel iets waardoor hij kan uitgroeien tot een goede spits.

26 januari 2024 om 14:44

Sinds wanneer heeft een speler van Volendam uberhaupt de 'absolute top' behaalt? Dat is sowieso weggelegd voor maar weinig spelers.

Als hij een prima spits wordt voor AZ is dat toch goed? Vervolgens lekker naar een Bologna of een Villarreal ofzo.

26 januari 2024 om 15:15

Ik vond die goal tegen Heerenveen wel echt grote klasse. Die jongen kan best voetballen, maar het lijkt me inderdaad een hele ruwe diamant.

26 januari 2024 om 15:47

In de beelden die ik heb gezien lijkt hij sterk, snel, balvast en ook nog redelijk op de vierkante meter. Maar goed dat zijn flitsen en ik heb nog nooit een wedstrijd lang van hem gezien

Risicoloze aanwinst voor AZ. Kost niks en als het tegenvalt kunnen ze hem nog voor een kleine transfersom verkopen.

Ik neem aan dat AZ bij een vertrek van Pavlidis nog wel een andere spits zal halen en niet alles op deze jongeman zet.

26 januari 2024 om 14:08

Nou, dat vraag ik me af. Ik mag toch hopen dat dat niet zou betekenen dat Meerdink derde spits wordt, dat zou qua jeugd bijna onmogelijk zijn. Vind het meer des AZ om Zeefuik en Meerdink het met elkaar uit te laten vechten.

Mocht de dikke portemonnee wel getrokken worden, slaat het nergens om twee jonge spitsen erachter te hebben waarvan er 1 waarschijnlijk nooit aan spelen toekomt. En zowel Zeefuik als Meerdink zijn ook niet het type spits die je ff op de flanken zet.

Heb nooit iemand met zo'n vreemde motoriek op een Eredivisie veld gezien. Zag er tegen Volendam thuis letterlijk uit alsof er een vriend van 1 van de spelers het veld op kwam lopen. Goed, kost niks, maar als dit een succes wordt vreet ik m'n schoen op. Hoop het natuurlijk wel.

dit is toch helemaal niet zo'n goede speler? hij is vooral lang...
zie niet zo goed wat az hier mee moet, is bij volendam al niet eens verzekerd van een basisplek.
ja hij is nog jong, kan nog beter worden... maar dan vind ik az een rare stap, ga je daar op de bank zitten.

26 januari 2024 om 14:11

Eens, terwijl er juist bij AZ zoveel aanvallers uit de jeugd aankomen, mét een verfijnde techniek én die al 5+ in het AZ systeem voetballen.

26 januari 2024 om 14:24

AZ heeft niet echt een systeem. Onder Slot werd er anders gevoetbald dan onder Van Den Brom en onder Janssen anders dan onder Slot.

Verder werden die AZ-talenten nog erger gehyped dan deze jongen nu. Spelers als Van Brederode, Poku, Van Bommel en Meerdink zijn duidelijk niet ver genoeg om op korte termijn al belangrijk te zijn voor Az.

Dan heb je nog jongens als Addai, Kewal, Reverson en Daal, maar die doen ook geen bijzondere dingen in de KKD. Je moet maar afwachten hoe dat zich vertaalt in de Eredivisie.

26 januari 2024 om 15:39

De hele jeugd voetbalt in het systeem van het eerste, waar maar mondjesmaat aan gesleuteld wordt door de coach van het eerste. Daarom zal je bij AZ geen coaches vinden die opeens 4-4-2 of anders gaan spelen. Dat heet beleid. Wat overigens op die manier pas is ingegaan met het aanstellen van Slot als assistent van Brom. Daarvoor was het een ongeregeld zootje zoals bij de meeste NLse subtoppers en lager.

Dat Poku, Meerdink en Van Bommel dúídelijk niet ver genoeg zijn slaat nergens op, hoort ook gewoon keurig in het AZ beleid om die jongens langzaam te brengen. Reijnders was ook niet ver genoeg in de eerste seizoenen(!) om basisspeler te worden, evenals Koopmeiners, Til, Stengs, etc.

Van Brederode is een ander verhaal.

Eredivisie top gaat wel erg ver, niet? Lijkt me vooral een titel om mensen elkaar de vliegen af te laten vangen.

Hoe dan ook een goede transfer voor AZ en Zeefuik. Financieel zit er geen risico aan en aangezien hij jong is, zit er vast groei in.

Ik had hem daarom ook wel naar FC Twente willen zien komen, maar ik kan het ook niet erg vinden dat hij het niet wordt. In de nabije toekomst zou dit nog geen meerwaarde zijn en nu Ugalde weg is, heb je juist dat wel nodig.

26 januari 2024 om 14:27

In de nabije toekomst heeft Twente Van Wolfswinkel. Zeefuik of een ander talent kan mooi in zijn schaduw ontwikkelen.

26 januari 2024 om 14:31

is het een goede transfer ? Ik weet niet of je als AZ supporter blij wordt als Pavlidis vertrokken is en dit gat opgevuld moet worden met Zeefuik en Mexx Meerdink. Beide zeer talentvol, maar beide nog veel te onervaren.

26 januari 2024 om 14:55

Als je Mootje de kans geeft bewijs hij zich echt wel. Ik ben er heilig van overtuigd dat die het beter gaat doen dan een Boadu.

26 januari 2024 om 15:19

Ik denk dat beide de potentie hebben om een grote stap te maken, maar je doet dan in eerste instantie weer een grote stap terug. Je komt op deze wijze niet echt verder.

Waarom wordt deze jongen uit het niets zo op handen gedragen? Zo bijzonder is het allemaal niet. Boadu zag op die leeftijd er veel belovender uit. En kijk waar die nu staat.

26 januari 2024 om 14:20

Ik snap het ook niet helemaal. Wel een leuk spitsentalent hoor, maar het is nog maar de vraag of hij het in de nabije toekomst redt in de subtop.

26 januari 2024 om 14:26

Goal tegen Feyenoord misschien? Als je goed speelt tegen Feyenoord kan je als matige keeper die nog nooit iets heeft gepresteerd ook zomaar een WK als basisspeler meemaken 😛

Ik snap echt niet waarom mensen zo positief over hem zijn. Baal er van dat die naar AZ komt...

heel erg logisch van Zeefuik. FC Twente wil absoluut per direct een spits aantrekken. En wil niet wachten tot volgend seizoen. Hij staat nog een half jaar onder contract bij Volendam, dus dan had FC Twente een half miljoen tot een miljoen aan Volendam moeten betalen. AZ wil hem juist hebben voor volgend seizoen. Transfervrij, dus krijgt Zeefuik nu extra tekengeld van AZ ( bijvoorbeeld ook 500.00 euro )/ Dus in plaats van een half miljoen of meer naar Volendan, gaat het nu mooi naar hemzelf. Zou waarschijnlijk exact hetzelfde gedaan hebben.

31 januari 2024 om 13:23

Was toch op te halen voor enkele tonnen. Voor Az is het ook maar een back up. Twente moet ook hoger mikken dan Zeefuik.

31 januari 2024 om 14:02

Eerste regel geeft aan dat hij per direct naar AZ gaat, niet pas in de zomer. Tekengeld en nog bij Volendam bljven is niet aan de orde toch

31 januari 2024 om 14:44

Als je goed leest wat zijn reactie zegt hij ook niet dat hij nu niet naar AZ komt. AZ wil eigenlijk pas een spits voor volgend jaar maar heeft nu gewoon slim gehandeld

Goed nieuws voor Vitesse

Talentvolle spits en een goede deal voor AZ die altijd heel slim en goedkoop scouten!

Wordt hij niet iets te geromantiseerd? Ik bedoel, knappe goals die hij maakt. Maar het is toch echt geen toptalent. Ook de eerste comment van @littelebowski: "het lijkt er op dat er eindelijk weer wat nederlandse spitsen doorbreken." Hij heeft er vooralsnog niet veel gescoord. Wel heel effectief: 30 wedstrijden (1097 minuten, 10 keer basis en 20 keer ingevallen), 5 goals en 1 assist. Maar ik moet het nog maar zien. Muhren heeft dit seizoen al in 14 wedstrijden, ongeveer zelfde aantal minuten: 1027, er 5 erin getrapt voor Volendam.

31 januari 2024 om 17:28

Een kinderhand is snel gevuld. Memphis en Gakpo zijn geen echte spitsen. Dus als ik de afgelopen 10 jaar met nu vergelijk hebben we eindelijk weer eens een stuk of 4 talenten in de spits waarvan ik hoop dat er 1 of 2 doorbreken bij de top. Brobbey en Zirkzee hebben de potentie. Nu nog zien of ze het waarmaken.

31 januari 2024 om 18:26

Maar met de spitsen qua potentie, dan zit Zeefuik toch echt niet zo snel in die lijst toch? Dan is het toch Brobbey, Zirkzee en Dallinga. Emegha zal ik dan op de schaduwlijst zetten en ondanks dat hij al 24 is, dan schat ik Piroe op dit moment ook hoger in dan Zeefuik. Ik ben wel benieuwd wat die op PL niveau kan laten zien als die weten te promoveren naar de PL met Leeds.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren