Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Assistent Conte moet 2,5 jaar cel in voor betrokkenheid bij dodelijk ongeluk

Laatste update:

Juventus-coach Antonio Conte lijkt op zoek te moeten naar een nieuwe assistent. Massimo Carrera, die tot op heden die functie bekleedde, is dinsdag namelijk veroordeeld tot een gevangenisstraf van 2,5 jaar. Hij veroorzaakte op oudejaarsdag 2011 een verkeersongeluk met dodelijke afloop.

De crash, op de snelweg in de buurt van Bergamo, kostte twee studenten het leven. De officier van justitie had een celstraf van drie jaar en vier maanden geëist, maar de rechter haalde daar tien maanden van af. Carrera heeft nog wel de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

De 49-jarige oud-speler van onder meer Juventus, Napoli en Atalanta, genoot als oefenmeester vooral bekendheid van zijn periode als hoofdtrainer van Juve. Tijdens de afwezigheid van Conte in 2012, die destijds een schorsing uitzat vanwege zijn betrokkenheid bij een omkoopschandaal, stond Carrera vier maanden voor de groep.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik weet niet of het terecht is enzo, het is vreselijk wat er gebeurd is

maar je zal het te horen krijgen: 2,5 jaar gevangenis.. je weet toch niet wat je overkomt?

21 mei 2013 om 13:04

maar je zal het te horen krijgen: uw kind is overleden bij een verkeersongeluk.. je weet toch niet wat je overkomt?

21 mei 2013 om 13:44

En dat nog op oudejaarsdag, zo sluit je 2011 toch heel slecht af. Jammer dat er in de tekst niet staat waarom hij word veroordeelt voor 2,5 jaar gevangenisstraf.

Zal wel overdreven hard hebben gereden, maar zoals Frank_lfc zegt is de Nederlandse wetgeving toch wat anders dan de Italiaanse.

21 mei 2013 om 14:03

Ik denk dat als je meer dan 30 of 50 km per uur te hard rijdt en iemand dood rijdt je in Nederland ook de bak in kan. Misschien op de snelweg nog net niet maar het zou zo maar kunnen.

21 mei 2013 om 13:06

Er staat inderdaad niks van bij of hij dronken was of iets dergelijks, maar als hij 2.5 jaar celstraf krijgt zal hij wel schuldig bevonden zijn aan de oorzaak.

21 mei 2013 om 13:13

Maar wanneer hij al bijvoorbeeld 40-50 kilometer te hard rijd dan kun je al flink gestraft worden. En de Italiaanse wetgeving is anders dan de Nederlandse.

21 mei 2013 om 14:02

Ik zeg ook niet dat het alleen alcohol mag zijn he . Onverantwoord hard rijden meestal al bij 30 kan inderdaad hard bestraft worden. Daarom zeg ik ook dat hij waarschijnlijk wel schuldig is aan de oorzaak en dat hoeft niet alleen alcohol te zijn

21 mei 2013 om 13:06

Ik denk eerlijk gezegd dat het veel harder aankomt dat je twee doden op je geweten hebt. Stel je voor dat door jouw schuld (per ongeluk of niet) twee jonge mensen om het leven zijn gekomen... Ik heb het idee dat die twee en een half jaar cel, hoe zwaar het ook mag lijken, veel minder erg is dan de wetenschap dat jij dit alles hebt veroorzaakt, want dat blijft je je hele leven achtervolgen...

21 mei 2013 om 14:32

Het is maar wat je prioriteit geeft, 2,5 jaar je weet niet wat je overkomt of je kind is door een ander dood gereden...

Toen hij pas kwam beloofde hij de club intact te houden haha

21 mei 2013 om 14:44

Niet echt een kwestie om grappen over te maken vriend..

Hoo jongens, dat is niet mis om 2.5 jaar gevangenis straf te krijgen.

Hangt natuurlijk af wat er allemaal geweest is tijdens dat ongeluk.. Negeerde hij bv een rood licht, was hij dronken en dat soort dingen.. Als het gewoon gaat om een ongeluk waar hij geen verkeersregels heeft overtreden dan vind ik dat hij gewoon in beroep moet gaan.. Als in een ongeluk mensen sterven is het natuurlijk altijd pijnlijk, zowel voor de familie en vrienden van de persoon maar ook voor de 'dader'. Die zit wel heel zijn leven opgescheept met misschien wel een schuldgevoel..

21 mei 2013 om 13:11

Precies. Ook al kan je er helemaal niks aan kunnen doen, ik denk toch dat dit soort dingen je je hele leven zullen achtervolgen. Maar aangezien er 2,5 jaar is opgelegd zal hij wel iets fout hebben gedaan, de rechters denken ook een beetje met gezond verstand (mag ik hopen). Zeker met zo'n relatief hoge celstraf bij een verkeersongeluk moet hij volgens hen wel een regel hebben overtreden.

21 mei 2013 om 13:21

Dit is wat er naar het schijnt is gebeurt: The students were in a Ford Ka, which was hit hard by a Fiat Punto and flipped over. The Fiat Punto was then hit by a Mercedes R-class. As the occupants were getting out of the cars Carrera in his Mercedes came up from behind and hit the Ford Ka, which it is alleged he couldn't see because the lights were off or damaged.

De wetten/regels/gevolgen omtrent verkeersongelukken zal in Italië misschien anders zijn dan bv in België of Nederland.. .

21 mei 2013 om 13:35

Dan ligt het er een beetje aan wat ze met 'the lights' bedoelen. Zijn lichten? Dan is het inderdaad dood door schuld. De lichten van de Kia of de straatverlichting? Dan lijkt het me niet. Al kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat hij met zo'n hoge snelheid reed dat op tijd stoppen niet meer mogelijk was (een te hoge snelheid dus). Maar goed, laten we maar wachten tot er meer duidelijkheid over de zaak naar buiten komt. Met speculeren bereik je ook niks

21 mei 2013 om 16:56

Het zit zo, de slachtoffers hadden een ongeluk, en ze stonden dus stil op de weg, Carrera kwam aangereden met zijn Mercedes R en ramde op snelheid de Ford Ka van de twee slachtoffers, één vrouw overleed door de klap meteen , en de andere overleed nadien in het ziekenhuis. Volgens de advocaat van beide slachtoffers zou Carrera onvoorzichtig rijgedrag te verwijten vallen omdat hij gewoon had moeten zien dat de auto van de slachtoffers tot stilstand stond, Carrera zijn defensie luid daarop, dat hij door een gebrek aan goede verlichting van de weg te laat zag wat er voor hem afspeelde.

21 mei 2013 om 18:36

Niet volgens de advocaat van de slachtoffers maar de officier van justitie!
Het is geen civiele zaak maar een strafrechtelijke!

21 mei 2013 om 18:53

Whatever daar ken ik niks van, ik zeg maar wat ik op enkele sites lees. In grote lijnen is dit wat er gebeurt is, en het ging er ook meer om om wat er gebeurt was. Hoe het ongeluk dus tot stand gekomen is, en of er alcohol of een verkeersovertreding bij betrokken was.

21 mei 2013 om 22:31

Nou ehh sorry hoor,...ik wist niet dat je kwaad werd!

Maar als je dan als iets lees en hier neerplemp schrijf dan wel het juiste en niet wat jij denk dat er ongeveer in het artikel heeft gestaan.

Goede verlichting van de weg,.....de meeste wegen in italie hebben niet eens verlichting,....de auto's die op de snelweg stonden,...die hadden geen verlichting waardoor hij ze niet heeft gezien!

Geen verlichting op de weg en niet op de auto's,...en als je dan met ongeveer 130 komt aankachelen,... dan wordt het al gauw akelig met doden tot gevolg

22 mei 2013 om 16:55

Huh? Ik ben toch niet kwaad?

Ik heb neergeschreven wat ik van sommige sites gehaald heb, daar stond niks in over civiele of strafrechtelijke zaken, enkel iets over een advocaat. Dat deel was dus fout, maar daar ging het ook niet om.

Tog wel raar dat iemand die je veel ziet etc dat je nu leest dat die misschien 2,5 jaar de gevangenis in moet. Ik zou wat Sa2juve ook zegt in beroep gaan als je niet iets overtreden hebt.

21 mei 2013 om 13:49

Echt waar? Zou je echt in beroep gaan als je geen overtreding hebt begaan? Zou geen 1 ander mens ook doen. Pfff wat een nutteloze reactie

21 mei 2013 om 13:57

je denkt dat je heel slim bent hersens, maar in hoger beroep gaan kan ook betekenen dat je een hogere straf gaat krijgen. Dus niet zo slim willen doen

21 mei 2013 om 15:01

Jij zou dus 2,5 jaar gaan zitten terwijl je niks hebt gedaan? man met karakter ben je dan niet ieder geval. Dan zou je er niet eens aan denken om niet in hoger beroep te gaan terwijl je onschuldig bent. Als je weet dat je schuldig bent zou het idd stom zijn omdat je een hogere straf kan krijgen. Als ik weet dat ik onschuldig ben zou het risico om een paar maanden extra erbij te krijgen geen ene moer uitmaken.

21 mei 2013 om 23:54

Heb het er meer over dat het raar is dat een man die ik altijd zie bij de club waar ik fan van ben de bak in moet.

Ik vraag me nu ook af of hij werkelijk in een Porsche Carrera reed?

21 mei 2013 om 17:54

Nee, in een Mercedes R.

Het is wel een mooie staf daar bij Juve. Eerst 2 competities terug gezet, later hoofdtrainer en spelers verdacht van omkoopschandalen en nu dit weer.

Verschrikkelijk nieuws voor iedereen die hierbij betrokken is. Allereerst de nabestaanden, maar ook de familie van deze Carrera en hijzelf en de hele sportvereniging Juventus en iedereen die zich daarmee verbonden voelt. 2,5 jaar gevangenisstraf is niet niks, maar ik ben benieuwd of deze man nog terugkomt in de voetballerij. Waarschijnlijk zal hij de rest van zijn leven met een schuldgevoel zitten en zwaar depressief raken.

Dit is natuurlijk vreselijk nieuws voor alle familie en vrienden van die studenten, ik neem aan dat het niet om een ongeluk gaat, maar te hard rijden/alcoholgebruik of zoiets, dus dan wordt het doodslag. In italie wordt dat dus blijkbaar rond de 2,5 jaar, weet iemand hoeveel daar in nederland voor staat?

Voor het juiste verhaal,....:

Een dronken automobilist met een fiat punto botst op de Ford K met daarin 3 studentes.
De fiat komt verder op langs de weg te staan de Ford K blijft op de snelweg staan.
Er stop een bestuurder met een Mercedes M klasse om de studentes te helpen, alle auto's staan vervolgens op of langs de weg met gedoofde lichten!!!
We praten nu over 03.30 uur hier op komt Massimo Carrera aanrijden (max snelheid in Italië is 130 km/u) en de wegen in Italië zijn alleen nabij grote steden en op of afritten verlicht dus je hebt daar serieus slecht zicht, is daar 's nachts echt aarde donker!
Hij kan de auto's niet meer ontwijken en klapt vol op de Ford K waarvan 2 inzittende komen te overlijden.
Echt een noodlottig ongeval waar Carrera weinig of niets aan kon doen, het wrange is ook nog dat de gene die het ongeval heeft veroorzaakt de dronken automobilist 4 maanden minder cel heeft gekregen.(daar was ook nog eens veel minder tegen geëist)

Is dit niet gewoon het werk van een Milansupporter in justitie, effe de assistent-coach van Juve in de gevangenis steken zodat de dominantie van Juve in de Serie A eindigt? Ik herriner me nog toen Conte geschorst werd dat dit werd gezegd...

21 mei 2013 om 22:27

lijkt me niet het is in Italie gebruikelijk dat er een strafrechtelijk onderzoek volgt na een ongeluk met doden en/of gewonden.
Ook gevangenisstraf is niet ongebruikelijk,echter ben ik van mening dat jij er dan wel schuld aan moet hebben,...ik bedoel als 1 vd bestuurder de alarmlichten had aangedaan had hij naar alle waarschijnlijkheid op tijd kunnen stoppen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren