Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'AS Roma zet vraagtekens bij Stekelenburg-voorstel van AC Milan'

Laatste update:

In de komende drie weken moet duidelijk worden waar de sportieve toekomst van Maarten Stekelenburg ligt. De doelman is de plek onder de lat van het elftal van Zdenek Zeman kwijt, Mauro Goicoechea is momenteel de eerste man, en de international wil de situatie niet te lang laten duren.

/

Volgens La Gazzetta dello Sport staat Stekelenburg hoog op de verlanglijst van AC Milan, maar voelt AS Roma er vooralsnog weinig voor om de doelman onder de huidige voorwaarden te laten gaan. De Noord-Italianen stellen voor om Marco Amelia en Stekelenburg tegen gesloten beurzen te ruilen. Dat voorstel sloeg de club uit Rome direct af, daar Amelia in 2,5 jaar tijd maar 21 Serie A-duels heeft gekeept.

Zaakwaarnemer Rob Jansen liet afgelopen week nog weten dat niemand bij AS Roma wil praten over de situatie van de Nederlandse keeper. Inmiddels lijkt dat veranderd te zijn; Italiaanse media melden dat de clubleiding van mening is dat Stekelenburg te veel verdient om voor langere tijd op de bank te zitten, en dat men deze maand baat heeft bij een goed bod op de Nederlander, als die niet snel terugkeert onder de lat.

Maarten Stekelenburg had nooit naar Italië moeten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij zal bij Milan vast wel in de basis komen mocht dit waar zijn. De vraag is alleen of hij er sportief en financieel op vooruit gaat, Roma wordt beter en Milan slechter denk ik als je dit seizoen vergelijkt met het vorige. Stekelenburg kan misschien beter naar een goede subtopper in een andere competitie gaan, wie weet komt zijn talent uit zijn Ajax-tijd er dan weer uit.

10 januari 2013 om 01:01

Je kan Milan nog zeker niet afschrijven hoor. Er is gewoon te veel in weinig tijd verandert bij hun, ik weet zeker dat ze in korte tijd Erg sterk terug zullen komen.

10 januari 2013 om 07:05

En ookal zou Milan een stapje achteruit doen dan is de basis van Milan nog altijd beter dan op de bank bij roma. Ik denk overigens dat ie gewoon moet vertrekken uit Italië.

Als Goicoechea eerste keeper is in Rome, waarom zou het dan een probleem zijn om Amelia als 2e keeper te hebben? Dat argument van 'maar' 21 wedstrijden in de Serie A slaat nergens op, het is wel vaker zo dat een 2e keeper amper speelt. Bovendien is die Amelia helemaal geen verkeerde keeper en zal ie misschien minder mokken wanneer ie op de bank beland. Zo loost Roma een ontevreden keeper, krijgt het een goede 2e doelman en kan Stekelenburg zich opmaken voor een basisplaats in Milaan. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat Roma ook nog wat geld wil zien voor Stekelenburg.

10 januari 2013 om 01:14

Het is toch logisch dat je je reservedoelman niet gaar ruilen met een concurrerende club voor een mindere reservedoelman.. Dat zou nergens op slaan..

10 januari 2013 om 02:48

Wel als de nieuwe reservedoelman tevreden is met die rol (als bankzitter) en ook nog eens minder zou verdienen (weet niet of dit het geval is, maar is best mogelijk). Verder is Amelia echt geen slechte doelman om achter de hand te hebben. En die Goicochea doet het gwn heel goed momenteel, dus weet niet of Stekelenburg de concurentiestrijd zal winnen.

Weet wel niet wat hun marktwaarde is, mss op basis daarvan dat Stekelenburg wel wat duurder is en AC nog wat zal moeten bijleggen.

10 januari 2013 om 08:22

We hebben met Bogdan Lobont een goede tweede doelman en met Tomas Svedkauskas een groot talent als derde doelman. Marco Amelia en Maarten Stekelenburg met gesloten beurzen ruilen vind ik echt geen goede deal. Als AC Milan hem wil zal er geld op tafel moeten komen.

Je kan niet zeggen dat Stekelenburg zijn carriere niet netjes heeft uitgestippeld.
Van bankzitter bij een subtopper naar bankzitter bij een (gevallen) topclub.
opzicht is het gewoon weer een niveautje hoger.

10 januari 2013 om 01:08

Je weet nu al dat hij bij AC Milan op de bank komt te zitten ? hij is niks minder als abiatti hoor, daar wint hij de concurrentie wel van verwacht ik. Hoop dat steek naar AC gaat, mooie club voor hem

10 januari 2013 om 01:31

Of hij minder is weet niemand.
Abbiatti heeft bij Milan meer laten zien dan Stekelenburg bij Roma.
Bovendien wil milan zijn tweede keeper ruilen met met stekelenburg,
Zeg denk ik genoeg over zijn status.
Als Milan Stekelenburg echt een versterking vind en wilde halen , hadden ze gewoon geld gebboden.

10 januari 2013 om 08:24

Als AC Milan Maarten Stekelenburg haalt zitten ze met 4 doelmannen, namelijk Christian Abbiati, Marco Amelia, Gabriel en Stekelenburg. Ik vind het aan de ene kant wel logisch dat ze dan van doelman willen ruilen, want de financiële positie van Milan is nu ook niet zodanig sterk.

10 januari 2013 om 01:33

Zoiets noem je een typisch gevalletje van paniek. Bang dat hij zijn plaatst bij het NL elftal kwijt raakt en beseft nu pas dat er iets gebeuren moet.

Ik hoef Steek niet bij Milan te zien. Ik acht hem niet veel beter als Amelia of Abbiati. Het zal me ook niks verbazen als hij ook bij Milan op de bank komt te zitten, waarmee we dus helemaal niks opschieten. We zouden juist een jonge, talentvolle keeper moeten laten spelen in het eerste. Er zit een talentvolle, jonge keeper in de selectie van Milan, ben even zijn naam kwijt, en hij zou juist de nieuwe nummer 1 moeten worden. Met deze ruil schieten we niks op.

10 januari 2013 om 14:28

Rafael!

Wat moet Roma nou met Amelia? Dat is zo'n matige doelman. Ik hoop nog steeds dat Stekelenburg blijft en spoedig in het doel staat want ik twijfel of Goicoechea beter is dan hem.

10 januari 2013 om 02:00

Goicoechea heeft in 5 wedstrijden meer laten zien dan Stekelenburg in 1.5 jaar tijd

Ik hoop dat Stekelenburg vertrekt. Stekelenburg moet gewoon weer lekker keepen zodat ie hopelijk weer op zijn oude niveau komt. Ik denk dat Ac Milan, Schalke en Fulham geschikte opties zijn. Ik ben echt benieuwd of Stekelenburg weggaat en naar welke club hij gaat.

Toevalig staat er vandag op pagineromaniste, dat er geen bod is gekomen voor Stekelenburg en dat Stekelenburg bij Roma blijft zegt Jans.

Verder wil ik hier alle nederlanders op aanspreken die al de nederlandse voetballer ophemelen. Roma is een stap achteruit tegenover Ajax? Maar hij moet wel naar Fulham? Is fulham een stap vooruit dan? t is geen feest de zelfde weg als vd sar bewandelen!

Verder Stekelenburg heeft een goed WK gekeept dit dat. Leven jullie nog in 2010? nou wij zitten al in 2013! een Topper herken je niet aan een toernooi maar presteerd altijd! Komen zij aan in 2010. Bij Roma is hij gewoon waardeloos, hoop ook dat die zo snel mogelijk weggaat. Heeft in geen een wedstrijd punten gepakt voor Roma.

Sneijder bijv. Ajax - Real - Inter - nu misschien Galatasaray allemaal stappen achteruit he? ohnee die heeft ook een goed seizoen gedraaid en een goed wk gespeeld? maar verder al 2 jaar? ho maar!

Huntelaar: Ajax - Real - Milan - Schalke, allemaal stappen achteruit!

vd Vaart: Ajax - HSV - Real - Tottenham - Hsv, ook weer allemaal stappen achter uit.

allemaal op zitten hemelen, Robben alleen is normaal gebleven en van Persie is erop vooruit gegaan! doe jullie nederlandse bril maar eens af! elke x dat gezeik Stekelenburg moest niet naar Roma en Italie dit dat, Kijken geen wedstrijd van Roma. Roma is de aanvalenste ploeg in Italie. Bij deze ik hoop dat je liever vandaag dan morgen vertrekt meneer Maarten! Waardeloze keeper! Ohnee sorry 2010 goed gekeept hij hoort bij de wereldtop!

10 januari 2013 om 02:22

Ik weet niet tegen wie je hele betoog gericht is, maar hier hemelt volgens mij vrijwel niemand Stekelenburg op.

Bovendien snap ik helemaal niet hoe je nou weer op Huntelaar, vd Vaart enz komt. Dat heeft hier niks mee te maken.

10 januari 2013 om 08:24

Steek heeft 1 geweldig WK gehad maar meer ook niet. Hij is zelfs door van Basten een tijd aan de kant gezet voor Vermeer!

Man U zocht een keeper en Bayern ook. Kozen beide voor een vele male duurdere optie puur omdat ze Steek niet goed genoeg vonden.

En ze blijken gewoon gelijk te hebben. Steek laat het gewoon niet zien. en die onzin dat het voetbal van AS niet bij hem past is ook zo/n onzin!

10 januari 2013 om 09:50

Dat hij door van basten aan de kant gezet werd zeg natuurlijk niks van Basten heeft wel meer rare dingen gedaan.

Man u kocht zon 10 jaar geleden ook een andere keeper en liet vdsar glippen en daar (zoals hij zelf zegt) heeft hij nog heel veel spijt van net als nu van die spaanse grabbelaar,

En dat gelijk hebben is onzin want als je 2010 niet mag rekenen in zn voordeel moet je 2012 niet rekenen in zn nadeel. 2010 was hij Wereldtop en nu niet kan door van alles komen .

10 januari 2013 om 09:42

Stekelenburg is zeker niet minder als Goicoechea. Roma is de meest aanvallende ploeg in de Serie A, dat klopt, ze hebben de meeste doelpunten gemaakt. Maar ze hebben ook (op 3 teams na) de meeste doelpunten geïncasseerd. Het is momenteel gewoon heel lastig om je bij Roma als keeper te bewijzen met die waardeloze verdediging. Zolang daar niets in verandert wordt er geen enkele keeper absoluut eerste keus (goicoechea kreeg er ook 'gewoon' 4 om de oren tegen Napoli).

Ik zou het jammer vinden als Steek zou vertrekken. Met een betere verdediging zou hij makkelijk weer zijn oude (2010, boehoe) niveau kunnen halen.

Misschien dezelfde pad bewandelen als van der Sar? Naar een Schalke gaan of Fulham of Everton. Zich daar weer bewijzen en vervolgens een stap maken naar een topclub. Mits hij zijn oude vorm weer terug krijgt natuurlijk.

Aan de ene kant snap ik de interesse van AC Milan voor Maarten Stekelenburg wel, maar aan de andere kant wil Silvio Berlusconi liever verjongen. Stekelenburg is al 30 jaar geworden en akkoord, een doelman kan zeker nog 5 à 8 jaar mee op het hoogste niveau. Maar Berlusconi zegt dat hij Wesley Sneijder niet wil, omdat hij de beoogde leeftijdsgrens al is gepasseerd, maar dan is Milan wel geïnteresseerd in Stekelenburg en Mohamed Sissoko? Ik vind het een vreemd verhaal.
Ik zou liever hebben dat als Stekelenburg vertrekt, hij naar het buitenland gaat. Hij is een goede doelman en het mag niet de bedoeling zijn om de concurrentie te gaan versterken. En bovendien denk ik dat hij zal blijven tot het einde van dit seizoen.

10 januari 2013 om 14:33

Ik denk dat Stekelenburg zichzelf momenteel verkiest boven een concurrentiestrijd in Italie. Roma zit niet in zijn hart, het enige wat hij wil is naar het WK en dus moet hij spelen. Of dat bij Milan, Roma, Juventus of welke andere club ter wereld dat ook is, dat maakt niks uit zolang hij maar onder de lat staat bij het WK. Dat is wat hij wil.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van Stekelenburg bij Oranje en ook niet bij Milan, maar dat geheel ter zijde

Ik zie Stekelenburg ook liever vertrekken bij AS Roma, eerlijk gezegd heb ik zijn keuze voor Roma ook nooit echt goed begrepen, tuurlijk ik snap dat hij naar een andere club wou op dat moment, maar naar mijn mening was AS Roma gewoon niet geschikt voor hem. Puur omdat het Italiaanse voetbal niet past bij Stekelenburg voor mijn gevoel. Dus AC Milan lijkt mij geen goede optie, dan blijft hij in de Italiaanse competitie en ik verwacht dat hij daar niet echt iets mee opschiet.

Persoonlijk zie ik Stekelenburg het liefts naar een Engelse club gaan. Puur gezien het feit dat ik verwacht dat de Engelse competitie geschikter is voor de kwaliteiten van Stekelenburg. Uiteraard kan je nu niet verwachten dat hij bij een Engelse topclub of een subtop aan de slag komt, aangezien hij (wat sommigen terrecht zeggen) gewoon domweg te weinig heeft laten zien en gepresteerd. Een leuke middenmotor in de Engelse competitie zou denk ik goed zijn (ja dat is misschien achteruit voor hem op dit moment, maar hier kan hij dan zijn kwaliteiten (weer) laten zien) en op deze manier de weg omhoog weer terugvinden.

Vriendelijke groet Rk20

10 januari 2013 om 09:41

Wat gaan we hier nog verzinnen? De taak van een doelman is om ballen tegen te houden. De soort competitie zelf speelt eigenlijk geen rol voor een keeper want het principe blijft steeds hetzelfde. Het is niet omdat hij in Engeland speelt, waar er een ander soort voetbal wordt gespeeld, dat hij plots meer ballen zal tegenhouden. Zo werkt het niet voor keepers.

10 januari 2013 om 10:43

wat is dat nu voor een onzin? hoe ben jij in vredesnaam aan dat volle balkje gekomen?

jij beweert dus met droge ogen dat er in elke competitie precies hetzelfde wordt gepseeld? nou, ik zal je wat verklappen... dat is niet zo.
en wat ook belangrijk is is de beeldvomring. de media in elk land beoordeelt een keeper op verschillende wijze. om het simpele feit dat er men in elk land andere kwaliteiten van een keeper belangrijk vind.
verder is het misschien zo dat een keeper zich in het ene land wel thuis voelt en in het andere land niet. omdat er andere gebruiken zijn in dat land, of omdat hij beter kan communiceren in een ander land.

kijk naar die cassio 'jaws' ramos. die stond me daar toch een partij te keepen tegen chelsea. mislukt bij psv en sparta. wel de copa libertadoris en de wereldbeker gewonnen. zelfs uitgeroepen tot speler van het toernooi.

maar dat begrijp je blijkbaar niet. volgens jou is een keeper niets meer dan een ballentegenhouder. komt het niet zo lekker uit de verf allemaal in een bepaald land dan kan je maar beter ophouden, want dant wordt het nooit meer wat.
tja, als je het zo simplistisch bekijkt dan houdt het op.

jammere comment van je. dat je het op stekelenburg moet je lekker helemaal zelf weten, maar niet poep praten aub

10 januari 2013 om 10:53

Nogmaals: lees wat er staat aub.

- Zeg ik ergens dat er in elke competitie hetzelfde wordt gespeeld? Ik dacht het niet.

- Staat er ergens dat het zich thuisvoelen in een land geen rol speelt?

- Zeg ik ergens als je in het ene land niet presteert dat je ook in een ander land niet kan presteren?

- Zeg ik ergens dat communicatie geen rol speelt?

Dus gelieve geen dingen te beweren dat ik niet heb gezegd en gewoon lezen wat er staat.

10 januari 2013 om 11:03

nou verklaar je dan nader. hoe bedoel jij het wel?

@el_dude
Domme reactie
Zo werkt het wel voor mensen. De 1 voelt zich beter daar en de ander hier.

Vdsar voelde zich niet goed in turijn keepte slecht en later zelfs niet en ging naar engeland en de rest weet je wel toch?

10 januari 2013 om 10:13

Je goed voelen heeft niks te maken met de soort competitie dat je speelt.

Van der Sar voelde zich niet goed in Turijn. Dit staat volledig los van de competitie.

10 januari 2013 om 10:20

Daarom kan Stekelenburg zich toch ook niet goed voelen.
Van der sar koos voor turijn dus in t begin voelde hij wel goed.
Dus kan stekelenburg wel de sterren van de hemel keepen als hij naar een ander land gaat!

10 januari 2013 om 10:25

Dus nogmaals. Wat heeft dat te maken met de Italiaanse competitie? Je goed voelen als keeper heeft niks te maken met de soort competitie dat je in speelt. Het zou dus handig zijn moest je eerst alles goed lezen voordat je reageert.

10 januari 2013 om 11:09

ik lees dat je hier wat meer uitleg geeft. nou slaat nergens op.

'van der Sar voelde zich niet goed in Turijn. Dit staat volledig los van de competitie.' hmm. waar ligt rome dan? precies in italier. en in welke competitie speelt roma? juist in de serie a.

je goed voelen kan alles te maken hebben met de competitie waarin je speelt. je kan je niet thuis voelen in een land. je kunt niet van het eten houden. je kunt je geisoleerd voelen omdat je moeite hebt met de taal.
je kunt je minder goed voelen omdat de prestaties minder zijn omdat je niet kan communceren met je verdediging. je kunt je niet goed voelen omdat de media naar andere aspecten kijkt van het keepersvak dan ij gewend bent.

10 januari 2013 om 11:52

Cloud, heb je soms wat moeite om te lezen?

- Heb je soms ooit gezegd dat het eten geen rol speelt?

- Heb ik ooit gezegd dat de taal geen rol speelt?

- .....

Gelieve eerst te lezen wat er staat voordat je reageert.

10 januari 2013 om 12:08

ik lees heel goed. jij zegt dat de competitie waarin een keeper speelt niet uitmaakt voor hoe een keeper zich voelt.

ik lees heel goed, volgens mij heb jij moeite om jezelf goed uit te drukken. of je bent gewoon een beetje aan het eikelen. dat kan natuurlijk ook, want je dropt een bepaalde stelling waarop andere mensen reageren met argumenten en het enige wat jij daar steeds op zegt is dat wij allemaal niet goed lezen.... het ligt allemaal aan ons maar niet aan jou. leg dan eens goed uit hoe je het wel bedoel slimpie!

10 januari 2013 om 12:21

Cloud

Nee, je leest niet goed. Ik geef aan dat de soort competitie waarin een keeper speelt totaal tot bijna geen rol speelt.

Ik heb nergens aangegeven dat het land geen rol speelt. Groot verschil.

10 januari 2013 om 12:29

hallo? maak je nou eeen grapke?

dat is toch impliciet hetzelfde. competitie bepaalt het land en andersom. slaat helemaal nergens op wat jij hier aan het doen bent. een of andere grammaticaal foefje om je eruit te kunnen lullen. waar slaat dat op?

10 januari 2013 om 12:38

Nee Cloud, dat is niet hetzelfde. En moest je gewoon hebben gelezen wat Rk20 had gezegd dan zou je dat weten.

Hij gaf volgend argument aan:
' Puur gezien het feit dat ik verwacht dat de Engelse competitie geschikter is voor de kwaliteiten van Stekelenburg'

Men heeft hier nergens over het land zelf iets gezegd. Nouja, lezen. Niet gemakkelijk he

10 januari 2013 om 13:27

ik lees heel goed. competitie bepaald land en land bepaald competitie. het een is niet zonder het ander. het hoort bij elkaar. als je de een neemt krijg je de ander er automatisch bij.

jij haalt rare capriolen uit! gaat er nou een of ander raar gedachtenexepriment van maken met nul komma nul concrete waarde. waar slaat dat op? dan ben je gewoon de wijsneus aan het uithangen......

10 januari 2013 om 14:45

@ Cloud, de punten die jij aanhaalt spelen zeker een rol, maar staan los van de punten die el_dude aanhaalt. Ik denk dan ook dat je ze los van elkaar moet zien. Rk20 heeft het namelijk over het de verschillen in spelopvatting in de verschillende competities. Die is er zeker, maar spelen voor een keeper om te slagen een kleinere rol dan voor een veldspeler.

@ el_dude, ik ben het met je eens wat betreft de vraagtekens die jij zet bij de opmerkingen van Rk20. Misschien had je echter beter een vraag kunnen formuleren om een discussie zoals nu gaande is.

De belangrijkste vraag in mijn opinie is; Wat maakt het spelbeeld in de Engelse competitie dat Stekelenburg daar wel succesvol zal zijn? Wat voor andere kwaliteiten worden er daar van hem verwacht dan in de Serie A?

Stekelenburg hebben we niet nodig, sinds wanneer zijn wij het opvangnet voor gefaalde spelers van Roma? Middelmatige keeper die een goed WK speelde, niks meer niks minder.

Geef mij maar Perin.

10 januari 2013 om 12:14

Klopt. Perin is een groot talent en ik dacht dat Milan zich daar ook op zou focussen.

10 januari 2013 om 14:38

Rafael lijkt me ook prima!

Het zou leuk zijn als stekelenburg daar naar toe zou kunnen gaan.
want Bij AS Roma valt ie niet op, Al zou het vertrekken zou het mooi zijn.

seri a heeft nu wel oude spelers

12 januari 2013 om 23:05

Stekelenburg kan best een goede keeper zijn voor AC Milan, abbiati en Amelia zijn ook niet veel,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren