Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Messi een tijdje wil stoppen als international, dan steunen wij hem’

Laatste update:

Argentinië verloor vorige week zondag de finale van de Copa América en met name Lionel Messi kreeg nadien kritiek te verduren. De gezaghebbende krant Olé vond bijvoorbeeld dat de aanvaller de aanvoerdersband moest worden ontnomen en Antonio Cuccitini noemde zijn kleinzoon zelfs ‘lui’.

/

Lucas Biglia vindt dat de kritiek op Messi wordt overdreven en stelt in een interview met Estudio Futbol dat hij de sterspeler altijd zal blijven steunen. “We moeten Leo bedanken voor het feit dat hij voor een land speelt dat de rug naar hem heeft toegekeerd. Als hij even niet meer voor de nationale ploeg wil uitkomen, dan respecteren wij dat. Messi weet dat wij achter hem staan.”

“Messi is de beste speler van de wereld en het was triest om hem kort na de Copa-finale te zien. Hij was leeg en huilde hard, zo had ik hem nog nooit eerder gezien. Ik snap niet dat Argentinië niet van hem kan houden zoals Barcelona dat wel doet. Hij is toch een geweldige voetballer?”, aldus de 29-jarige Biglia, speler van Lazio.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lionel Messi krijg inderdaad enorm veel kritiek te verduren van de pers etc, maar dat is dan ook deels terecht, aangezien hij toch wel de leider van Argentinië is in het veld. Alhoewel, is het soms ook wel een beetje overdreven, maar dat doet er niet vanaf dat hij soms wat meer aanwezig mag zijn op de momenten dat het er toe doet, zoals de WK finale en nu die van de copa. Ik moet wel zeggen dat ik hem dit toernooi echt goed vond spelen voor Argentinië, met vele verscheidene assists.

En dat de argentijnen niet zo veel van hem houden als Biglia zou willen, komt vooral omdat de verwachtingen van hun voor Messi zelfs NOG groter is dan hier in Europa. Als hij eenmaal het WK eens wint, waar hij nog 1 kans voor heeft, zullen ze allemaal de polonaise voor hem lopen, zoals het ook voor Maradona werd gedaan

11 juli 2015 om 16:51

Als ik Messi was zou ik lekker stoppen en na een slechte WK of Copa alle Argentijnen laten smeken om weer het Argentijnse shirt aan te trekken. Ze mogen hem al bedanken dat hij niet voor Spanje heeft gekozen anders waren ze niet eens 2 keer in de finale gekomen. Als hij voor Spanje had gekozen dan had ie al dat gezeik niet gehad een een WK gewonnen, maarja dat wist Messi 10 jaar geleden ook niet.

11 juli 2015 om 16:55

Stoppen zou ik totaal niet doen. Als er dan een moment zou zijn om te laten zien waarom mensen je als de beste van de wereld/ooit zouden moeten zien, zou dat nu de uitdaging aangaan, en hem ook laten slagen! Met een WK-winst dus.

11 juli 2015 om 17:03

Inderdaad stoppen moet hij zeker niet doen. Zul je net zien zonder Messi wint Argentinie in 2018 het WK.

Als hij zal stoppen als international krijgt hij sowieso bakken met kritiek van Argentijnse kranten. Dan laat hij zien dat hij een watje is. Ik ben ook bang voor Messi dat Argentinie het WK van 2018 niet zal winnen.

11 juli 2015 om 17:13

Ik zie een wk winst niet in voor Argentinie vorig jaar kregen ze de makkelijkste weg naar de finale en alsnog in verlenging verliezen dat zegt wel wat.

Ook zie ik dat de europese landen steeds sterker worden zelfs kleine voetballanden als Polen Belgie Zweden en Portugal zijn er.

Nederland altijd sterk in toernooien Spanje Duitsland Frankrijk en England hebben een sterke lichting voor over 3 jaar.

11 juli 2015 om 17:15

@psvchelseaboy

Inderdaad, dat zal zowieso gaan naar Frankrijk. Met spelers als Lloris, Varane, Nkoulou, Laporte, Zouma, Payet, Matuidi, Griezmann, Pogba, Lacazette en Benzema heb je echt gewoon een dream-team dat alles in huis heeft wat een team zou moeten hebben. En dan heb je over 4-8 jaar weer jongens als Kingsley Coman, die een top jeugdwk achter de rug heeft, kurt Zouma en iemand als Fekir die een topjaar achter de rug heeft bij Lyon

11 juli 2015 om 17:36

Het is geen uitdaging voor Messi om zo genoemd te worden hij wilt puur een prijs winnen met zn land en niet winnen om de beste genoemd te worden

11 juli 2015 om 19:00

Je kan 3 jaar voor het WK niet zeggen of Frankrijk het WK gaat winnen.op 3 jaar tijd kan er nog heel veel veranderen.ze hebben veel potentie,maar of ze er ook staan binnen 3 jaar is afwachten,want dat is nog lang.

11 juli 2015 om 21:22

Ik denk dat Zouma er over 3 jaar ook wel zal bij zijn. Prima verdediger is dat.

11 juli 2015 om 16:55

Juist.
Men verwacht te veel van Messi zo goed is hij niet.
Hij kan niet Barcelona op sleep touw nemen en dan in de zomer weer Argentinië dat kon alleen de grootste speler ter wereld.
De enige echte nummer 5 Zizou.
Messi heeft zijn bijdrage geleverd en meer hoeft hij niet te doen.

11 juli 2015 om 17:46

Messi die barca niet op sleeptouw neemt? Oke...

11 juli 2015 om 17:47

Excuus, fout gelezen hehe

11 juli 2015 om 18:59

@El Casa: Als je op zowel het WK als op de Copa bij meer dan 50 van alle goals van je team betrokken bent neem je je team anders aardig op sleeptouw. Die penalty serie zei ook alles, Messi schiet hem binnen en de ander schiet hem naar Jupiter.

11 juli 2015 om 18:59

*50

Altijd maar de spelers uit je eigen land de beste noemen... Als meneer Biglia een Portugees was, was Ronaldo de beste.

11 juli 2015 om 16:54

Normaal zou je gelijk hebben, maar in dit geval is het gewoon de waarheid. Daarnaast lijkt het me vrij normaal dat je het op zo'n moment opneemt voor je team- en landgenoot met wat complimenten.

11 juli 2015 om 16:58

Wat is daar mis mee? Het is niet dat het niet klopt ofzo...

11 juli 2015 om 18:11

Hou toch eens op met dat geneuzel. Ronaldo mag de veters nog niet strikken van Messi. Ongelofelijk dat mensen elke keer maar blijven vergelijken. Zelfs Stevi Wonder ziet dat Messi een veel betere speler is.

11 juli 2015 om 21:44

Um, nee. Alleen Portugezen vinden Ronaldo de beste, alle andere nationaliteiten vinden Messi de beste.

12 juli 2015 om 10:33

Nee hoor, dat is niet waar. Er zijn heel veel mensen die twijfelen aan een speler die het alleen maar bij één topclub laat zien. Ronaldo heeft het bij Man U ook laten zien, ook daar won hij de CL. En bij Portugal neemt Ronaldo het land altijd op sleeptouw, precies wat bij Messi in het Argentijnse elftal niet lukt, ondanks al die goede Argentijnse voetballers die ook nog eens zijn vrienden zijn en hem echt wel iets gunnen en voor hem willen werken.

12 juli 2015 om 13:23

Wat? De Argentijnse voetballers die hem iets gunnen en voor hem werken? Het feit dat het juist níet zo is, is de hoofdreden van het zogenaamde (!) falen van Messi bij het Argentijnse elftal (lees: niet zo goed als bij Barcelona, maar nog steeds heel erg goed). Zoek eens op Google of Youtube naar "seguro que la culpa fue de Messi"; daar wordt de Copa-finale geanalyseerd en vergeleken met het spel van Barcelona, en dan zie je erg duidelijk hoe Messi keer op keer overgeslagen wordt.

Messi is fantastisch en moet zeker niet stoppen als international. 2 finales verliezen in 1 jaar is natuurlijk niet leuk, maar over 3 jaar is er weer een kans. Als Messi in het rijtje Pele, Maradona, Ronaldo (braziliaanse), Romario, Beckenbauer wil komen moet hij eigenlijk een prijs met zijn land winnen. Maar aan de ander kant, spelers zoals Best en Cruijff hebben ook nooit een Nationale prijs gewonnen.

11 juli 2015 om 16:53

Best hoort dan ook niet in dat rijtje huis in mijn opinie. Die sprong er in zijn tijd niet zo uit als ene Pele, Cruijff, Zidane, Ronaldinho of Maradona er wel uitsprong. Cruijff wordt daar wel in geschaard, maar dat is vooral omdat hij Barcelona compleet veranderd heeft zoals tot op het heden nog niemand heeft gedaan. Zonder hem zou Barcelona op geen enkele manier staan waar het nu staat, en hij verdiend en krijgt daar ook de benodigde waardering voor.

11 juli 2015 om 16:58

Nu doe je Best wel een beetje tekort. Hij was minder dan Cruijff, maar Best was echt goed hoor. Hij speelde bij Man Utd geweldig en hij was de grote ster. Onder zijn leiding won Man Utd in 1968 de CL. Helaas ging hij rond 1972 slechter presteren en dat kwam door de drank. Maar Best sprong er echt wel uit in zijn tijd.

11 juli 2015 om 17:03

Mja, ik heb Best natuurlijk nooit in het echt zien spelen, net als cruijff, maar de gevolgen van Cruijff voor het voetbal zie je nog steeds, terwijl je dat van Best niet kan zeggen. Het drank-probleem van hem ken ik wel. Speelde hij niet samen met Bobby Charlton, of heb ik nu echt een enorme fout gemaakt hahah

11 juli 2015 om 21:27

Best en Charlton hebben wel samen gespeeld bij Man Utd. Van 1963 tot en met het jaar 1973 hebben Charlton en Best samen gespeeld bij Man Utd. Die Charlton was gewoon 26 jaar profvoetballer! Van zijn 17e tot en met zijn 43e. 19 jaar lang bij Man Utd. Wat een held.

George Best heeft ook 11 jaar bij Man Utd gespeeld. Natuurlijk is hij ook een held.

11 juli 2015 om 16:53

In dat rijtje is hij al sowieso, als hij internationaal wat wint is hij echter de allerbeste te noemen.

11 juli 2015 om 21:12

Messi staat nog niet in hetzelfde rijtje als Romario? Mwaaaaaaahahaha serieus. Romario staat 7zeven rijen onder Messi

12 juli 2015 om 10:34

Romario won een WK waarbij hij Brazilie op sleeptouw nam. En een WK winnen wordt in de voetbalwereld als het hoogst haalbare gezien.

Ik kan me niet voorstellen dat Messi heel hard huilt. Het moet wel erg diep zitten.

11 juli 2015 om 19:25

Het zit ook diep. Als ik twee prijzen in een jaar had verloren met mijn land dan zou ik een week lang op bed liggen huilen.

Als jij niet speelde, had hij waarschijnlijk gewoon gewonnen.

11 juli 2015 om 18:24

Het is een beetje lastig om iets te winnen als je niet meespeelt

Men moet gewoon stoppen om Messi anders te behandelen dan de rest hij is geen Zidane of Maradona zo goed is Messi namelijk niet.
Hij was niet uitstekend maar heeft zijn bijdrage geleverd meer kan je niet verwachten van iemand die nooit ergens anders heeft gepresteerd dan Barcelona.
Dat kunnen namelijk alleen de grootste spelers alhoewel Messi natuurlijk ook in de top 5 beland.

11 juli 2015 om 16:57

Messi met Zidane vergelijken is hetzelfde als je gloednieuwe macbook vergelijken met de cabrio van de buurman. En dan nog zeggen dat hij niet eens goed genoeg is voor dat rijtje... Al vroeg aan het bier vandaag zo te zien.

11 juli 2015 om 17:11

Ik weet ook niet waarom mensen Zidane zo hoog hebben staan.. absoluut een goede middenvelder was het.. maar absoluut geen niveau Maradona, Cruijff, etc..

En als je perse een Fransman wilt.. kies dan Platini.. paar klasse beter.

11 juli 2015 om 17:18

Als ik zou moeten kiezen wie ik liever in mijn team zou willen hebben, wist ik het wel. Zidane is in mijn ogen de beste aller tijden. Er is geen enkel belangerijk internationaal toernooi waarin hij niet top presteerde, is technisch misschien de beste speler ooit, en was ook gewoon compleet als middenvelder, met geweldige afstandschoten, volleys, lange passes en assists. Waarschijnlijk hebben jullie hem niet zien spelen, maar hij en Ronaldo in zijn prime, was gewoon perfectie.

11 juli 2015 om 17:20

@guadalajara

Sorry hoor, maar als je Platini beter vind dan Zidane, dan zou ik wat meer voetbal kijken als ik jou was. Hahah, Platini beter dan Zidane, grap van de dag

11 juli 2015 om 18:29

Iscodisco - Jij hebt Platini overduidelijk nooit zien spelen... en al helemaal niet het EK dat gewonnen werd.. en waarin waarschijnlijk de beste individuele prestatie ooit op een eindtoernooi werd neergezet door 1 speler: Platini.

11 juli 2015 om 18:30

@iscodisco

Dus jij keek vanaf je 10e tot je 14e elke dag naar Real Madrid? En heb je Platini ooit zelf zien spelen? Niet zo hypocriet en passief-agressief doen joh.

11 juli 2015 om 17:02

Jij bent niet serieus te nemen

11 juli 2015 om 17:16

weet je niet waarom nou jij bent zeker clubliefhebber maar geen voetballiefhebber anders zeg je niet zoiets,en je kan niemand vergelijken met pele of maradona,johan cruijf is nooit wereldkampioen geworden dus niveau messi ronaldo wat we nu te zien krijgen zoiets...

11 juli 2015 om 17:26

Helemaal met je eens.. Het is jammer dat de jeugd van tegenwoordig, ookal ben ik zelf maar 25, niks van Zidane's magie heeft meegekregen.. Samenvattingen op Youtube zijn leuk, maar als je dan zelf live mag aanschouwen hoe hij zijn tegenstanders compleet vernederde, en altijd beslissend was voor zijn land, kan je er alleen maar medelijden mee hebben. Ik vind Zidane persoonlijk ook iets beter dan Messi en Ronaldo.

11 juli 2015 om 17:52

Zidane 1998 met Frankrijk wereld kampioen geworden de Braziliaanse dream team vernederd.
In 2002 met Real de Champions League gewonnen Barcelona verslagen en in de finale de mooiste goal ooit gemaakt in de Champions.
En hij had ook Juventus op de kaart gezet met 2 Cl finales wel verloren van het sterke Dortmund en nog sterkere Real Madrid maar dat is geen schande.
Wat een legende Messi en Cr7 mogen zijn veters niet eens strikken.

11 juli 2015 om 17:58

Zidane was inderdaad absoluut de beste, hij beheerste alle facetten van het voetbal en was een echte leider binnen het veld.

11 juli 2015 om 18:08

En vergeet niet hoe hij frankrijk naar de finale leidde in 2006. Alleen jammer hoe hij verzaakte in de verlening met die kopstoot, maar zonder hem was frankrijk zowieso niet tot de finale gekomen. Voor zo iemand kan je alleen maar respect hebben.. Heeft uit mijn hoofd 34x gescoord in 111 wedstrijden voor Frankrijk, wat gewoon ongelofelijk is voor een middenvelder. Hij heeft zich ook gewoon overal bewezen, en is eigenlijk nergens echt mislukt. De beste ooit

11 juli 2015 om 19:53

Zijn gemiddelde op de eindtoernooien lag zelfs nog veel hoger, 1 doelpunt per 187 minuten en dat voor een middenvelder....

Op Euro2000 speelde hij ook geweldig maakte de 1-0 in de kwartfinale tegen Spanje (2-1 overwinning) en maakte in de halve finale tegen Portugal de golden goal (2-1 overwinning).

Ik zal ook nooit vergeten hoe hij die achterstand tegen Engeland omboog tijdens het EK 2004 door in de 91e en 93e minuut te scoren. Dan zakt als tegenstander toch de moet in je schoenen.

Tijdens het WK 2006 speelde hij inderdaad ook geweldig die kopstoot was echt ontzettend jammer.

11 juli 2015 om 20:13

Ik kan het niet meer met iemand eens zijn dan nu hahah
ik vind dat hij echt ondergewaardeerd wordt door veel mensen, en Messi en Ronaldo en vooral Pele en Maradona te hoog worden geplaatst in vergelijking met Zidane. Zo een voetballer komt er waarschijnlijk nooit meer.. Mijn beste herinnering aan hem is toch wel zijn volleygoal in de Championsleague, na die voorzet van volgens mij Roberto Carlos.. 2 weken daarna was ik nog niet over dat doelpunt uitgesproken

11 juli 2015 om 20:30

Klopt dat was ook een geweldige goal, zelf ben ik altijd voorzichtig met spelers die ik in het echt niet heb meegemaakt. Met Pele doe ik dus ook niet echt een vergelijking maken, Maradona heb ik wel bewust mee gemaakt en dat was ook een geweldige speler hoor. Zijn probleem lag echter meer op het mentale vlak waardoor hij op en duur minder ging presteren. Na Zidane heeft Ronaldo (9) nog wel de meeste indruk op mij gemaakt, op technisch gebied was hij echt fenomenaal alleen was hij ontzettend blessure gevoelig.

12 juli 2015 om 00:11

Wat Maradonna heeft gepresteerd bij Napels is ongekend. Net als de 1000+ doelpunten van Pele en natuurlijk zijn WK titels. 1 ding hebben ze alle drie wel gemeen. Het waren echte leiders, net als Cruijff dat ook was maar helaas niet gezegd kan worden over Messi. (hoe goed hij ook is) Ik keek overigens ook veel liever naar spelers als Ronaldinho / Henry (zelfs Nedved, Bergkamp etc) dan dat ik naar Messi kijk. Dat is wellicht de smaak en daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn.

Het is toch ook eigenlijk triest hoe die jongen behandelt wordt.. ik zat tijdens de Copa in Colombia.. en man, man.. hoe Messi keer op keer verrot geschopt werd. Aanval na aanval op de ledematen. Elke keer weer gewoon opstaan en doorgaan. En ondanks alles er toch nog bovenuit steken.. daar waar zogenaamde topspelers als Aguero nergens te bekennen waren (maar daar hoor je niemand over).

Ernaast vergeet iedereen dat hij non-stop gevoetbald heeft na het Wk.. welke speler houdt dat uberhaupt fysiek en mentaal vol? Weinig. Nog knap dat hij dit niveau haalt.

Ik heb echt met hem te doen. maar goed.

11 juli 2015 om 18:19

Messi stak er zeker niet uit die wedstrijd.. Hoe kom je erop man, heel Argentinië was matig, Messi zelf ook. Ik kan me niet eens herinneren dat hij een echt schot op goal leverde die wedstrijd. En ja, er zijn meer dan genoeg spelers die nog aan het voetballen waren sinds het WK, zoals nota bene iemand als Vidal, die een geweldige copa speelt. Hij blinkt niet uit, maar speelt gewoon goed tot voortreffelijk. Iemand als Vargas heeft ook al een enorm lang seizoen achter de rug in de BPL

11 juli 2015 om 18:34

Ten eerste heb ik het niet over 1 wedstrijd maar over het hele toernooi gezien.. Misschien dat jij je mening baseert op 1 wedstrijdje. Ernaast heeft hij legio houthakkers om zich heen staan en werd hij keer op keer neergemaaid. En nog zette hij elke wedstrijd wel 1 of 2 keer een medespeler vrij voor de goal (hij speelde meer als spelverdeler dan aanvaller).

En Vidal was weergaloos de laatste wedstrijd.. maar er was er maar 1 die in de buurt van Messi kwam qua niveau dit hele toernooi; Alexis Sanchez.

Maar nogmaals.. je hebt geloof ik geen 1 wedstrijd gezien..

11 juli 2015 om 18:44

Hahah, IK heb geen 1 wedstrijd gezien? Gast als er iemand dit toernooi tegenviel was dat Sanchez wel, was zo onfris als weet ik veel wat. Tegen Argentinië was hij wel aardig, en een heel mooie penalty, maar meer ook niet..

En ik gaf ook alleen mijn mening over die finale, waar heb je me iets zien zeggen over Messi's andere wedstrijden in de copa?

En doe nou niet alsof Messi bij elk balcontact bijna zijn been breekt omdat de tegenstander er als een malloot inkomt, dat viel echt reuze mee. Messi had het gewoon beter kunnen doen, klaar. Hij heeft een goede copa gespeeld voor de rest, maar liet het gewoon niet zien in de finale.

11 juli 2015 om 18:51

Je zegt het zelf al.. je baseert je mening op 1 wedstrijd. Jongen, reageer dan gewoon niet. En Alexis was veruit de belangrijste man aan de kant van Chile.. zelfs al was hij niet top (dus vergelijkbaar met de situatie Messi)..

Maar ieder zijn mening heh... hahaha

11 juli 2015 om 18:53

Lezen is moeilijk he? Ik zeg het nu wel in andere woorden

In mijn 1e reactie op jou vertel ik alleen maar over hoe ik Messi vond spelen in de copa finale. Ik heb uit die wedstrijd geen conclusies gehaald over hoe hij in de andere wedstrijden op het toernooi heeft gespeeld. duidelijk?

En dat van Sanchez kan je inderdaad als een mening zien, maar voor mij is het toch wel duidelijk dat Sanchez niet de beste man van Chili was dit toernooi. Maar dat is zoals je zegt, mijn mening daarover.

12 juli 2015 om 00:16

Vergeet Valdivia ook niet, speelde ook een prima Copa. Geweldige nummer 10. Ik heb 95% van de wedstrijden gezien en er is ook maar 1 terechte winnaar. Het mooiste voetbal, het aanvallendste voetbal, de mooist opgezette aanvallen en de meeste passie. (zal wel door het publiek komen) Argentinie was heel pover op de halve finale na dan.

Verschrikkelijke voetballer die Biglia.

Door dit akkefietje is en blijft maradona de beste speler ter wereld,men zou een moord plegen daar als hij dit zou zeggen toendertijd,dit laat weer zien dat messi een barcelonees is zoiets haha

Hij mag ook wel wat meer laten zien in die finales hoor, ik kan niet zeggen dat ik het gevoel heb dat Messi echt niet beter kon dan wat hij liet zien.

Jammer dat een speler niet tegen kritiek kan.
Maar dat was natuurlijk te verwachten.
Het collectief van Argentinië is slechter dan die van Barca en dat is de reden waarom Messi niet rendeert.
Het elftal is ook niet om hem heen gebouwd dus hij moet de lijnen uitzetten in plaats van ze alleen maar te belopen want de lijnen worden namelijk niet. ik herhaal niet door hem uitgelegd bij barca. daar hebben ze iniesta voor en hadden ze Xavi voor.
Hij is daar de leider (argentinië) maar als je verder maar halfbakken materiaal hebt win je daar de oorlog niet meer.
Dat kan wel bij Barca want daar zijn namelijk alleen maar goede spelers dus rendeert hij weer wel, met die jongens win je een oorlog.
Messi speelt de sterren van de hemel in het sterrenteam van Barca en bij Argentinië is hij maar een van de beste twee spelers van de wereld die geen schijn van kans heeft tegen een team met meer gelijkwaardige spelers aan diegene die bij barca spelen. uit!

11 juli 2015 om 17:37

maradona en pele kunnen dat wel!!!

11 juli 2015 om 18:02

Ja tuurlijk joh, wat je niet snapt is dag ploegen als collectief 5x sterker zijn dan in de tijd van maradonna en 10 x sterker dan in de tijd van Pele. D8 je echt dat elke ploeg met maradonna of Pele ff het wk zou winnen. Real madrid won in het verleden 5x achter elkaar de Europa cup, het is nu een prestatie van wereld formaat als je hem 2x wint achter elkaar. De tijden zijn verandert dus het is niet eerlijk om messi en maradonna op die manier met elkaar te vergelijken.

11 juli 2015 om 18:06

Jij bent een grapjas, Pelè was toendertijd ook compleet omringd met sterren in het Braziliaans elftal. Hij was de sterspeler, van een elftal vol sterspelers.

11 juli 2015 om 18:16

de tijden van nu zijn door de media overhypede spelers die miljoenen verdienen maar niks gepresteerd hebben,maar vroeger ging het meer om de prestaties en dan kwam het geld...zoiets van je moest het verdienen!!!

Als ik Messi was, dan zou ik ook voor het nationale elftal bedanken. Argentijnen hebben totaal geen respect voor hem. Dit zorgt er ook nog voor, dat hij minder hoeft te reizen en ook minder wedstrijden per jaar speelt. Is alleen maar beter voor hem.

Zal je zien dat Argentinie dan wel gaat vlammen met Pastore, DiMaria en Aguero. Bij Barca is het spel op hem afgericht. Bij Argentinie is hij alleen een sta in de weg.

Er spelen teveel ego's in dit Argentinië. Messi hoeft helemaal geen prijs te winnen met Argentinië om de beste ooit te zijn... dat is gewoon lulkoek. Hij gaat nog zeker 2x de Gouden Bal winnen. En als je 6x een Gouden Bal wint, ben je in mijn ogen inderdaad de allerbeste ooit.

11 juli 2015 om 18:05

Die gouden bal is natuurlijk absoluut geen graadmeter , hij hoeft inderdaad geen prijs te winnen met Argentinië , maar wel eens een onvergetelijk goed toernooi spelen. Messi speelde tot dusver 6 eindtoernooien met Argentinië en die liepen alle 6 uit op een teleurstelling.
Messi maakte nooit een doelpunt in de knock-out fase van een WK en komt niet verder dan 1 doelpunt per 332 minuten! Ook al is zijn rol bij Argentinië wat anders , dat gemiddelde is bijzonder laag. Zonder de sterren van Barca rond zich heen heeft Messi het ontzettend moeilijk.

12 juli 2015 om 00:23

Komt natuurlijk ook omdat Barcelona enorm dominant voetbal speelt. Daar zijn ze gespecialiseerd in het opentrekken van defensie. (tot aan de backs toe) Met passers als Iniesta, Xavi maar ook zeker Busquets hebben ze veel meer tijd en ruimte voorin om het verschil te maken. Bij Barcelona zie je maar zelden dat Messi een bal niet op de juiste manier aangespeeld krijgt, terwijl dit bij het Argentijnse elftal in veelvoud voorkomt. Messi speelt zeer behoorlijk bij zijn nationale elftal alleen draait het niet meer allemaal om Messi. Wat de prestaties van het collectief overigens niet ten goede komt. Te veel lopers en ego's is niet goed voor een elftal.

Ik word eem beetje ziek van dr mensen die van mening zijn dat maradona en pele boven messi staan. Dir mensen zien ze echt vliegen. Messi staat 3x in een finale dat ze er geen 1 weten te winnen mag je hem en het team kwalijk nemem. Maar om dan te zeggen dat hij dan niet in het rijtje thuis hoort van pele en maradona is gewoon belachelijk, want toernooien zijn momemt opnames en la liga of cl moeten ze het hele jaar voor spelen. Het feit dat maradona en pele die nooit hebben gewonnen doet ook niks af aan hun kwaliteiten. Daarnaast speelt messi op het allerhoogste niveau en geen enkel team van maradona of pele zou hun kunnen verslaan, messi is de beste en dat laat hij jaar in jaar uit zien al 8 jaar lang. Dat het niet altijd even mooi is kan ook niet want volgens vele.hier waren pele maradona en zelfs zidane elke wedstrijd magistraal, en dat is echt een sprookje..

11 juli 2015 om 18:51

Maradona leidde zijn land in ieder geval naar de WK-winst, in de tijd dat Nederland voetballend misschien wel het beste land ter wereld was, en landen als Italië en Brazilië waren toen ook gewoon top.. Over Pele's prestaties voor Brazilië hoef ik niet eens te beginnen. Ik vind daarom dat Messi eerst eens mag beginnen met iets presteren voor zijn land, en nee, een olympische medaille telt niet. Ik snap niet hoe mensen hem de beste ooit kunnen noemen, als hij nog niet eens de beste Argentijn ooit is.

Pele heeft zover ik weet nog nooit voor een Europese club gespeeld (hij versloeg ploegen als Madrid ook met gemak), en Maradona heeft niet heel zijn leven net als Messi voor het beste clubteam van de afgelopen 10 jaar gespeeld. De CL winnen met ploegen als Napoli en Sevilla is ook niet heel erg makkelijk, en hij heeft maar 3 jaar bij Barcelona gespeeld..

Met die laatste zin ben ik het eens met je, ik heb nog nooit een voetballer gezien die elke wedstrijd iets magisch liet zien, al komt Zidane daarbij in de buurt. Wat die allemaal heeft laten zien bij zijn clubs, is niet normaal

11 juli 2015 om 19:13

messi heeft bij barcelona maar een actie nodig of een goede pas naar zn medespeler,en zo wint barcelona vaak,maar zie je hem dat doen bij argentinie,daar is hij anders hoe dat komt weet ik ook niet.

zeg maar gewoon hij is geen pele of maradona is dat nou zo moeillijk?wat hun kunnen kan messi niet ,iedereen kan een gouden bal winnen tog maar om de allerbeste te zijn moet je wel een wk winnen...

11 juli 2015 om 18:28

Wat een gelul. Dus als Maradona en Pele toevallig uit Colombia kwamen en misschie nooit een wk zouden hebben gewonnen waren ze ook niet meer de beste?
Waarom wordt over de hele wereld ook de naam Cruijff zo vaak genoemd? Ook 0,0 gewonnen met Nederland.

11 juli 2015 om 20:21

Ja maar hij is de belangerijkste speler in de historie van Barcelona. Zonder hem stond Barcelona niet waar het nu staat. Vandaar alle lof. Van Messi kan je dat niet zeggen. Hij zorgde er wel voor dat Barcelona veel meer prijzen won, maar heeft Barcelona niet veranderd zoals Cruijff dat deed

Nou dan had colombia een wereld titel op zn naam dat weet ik zeker en waarom kom jij met johan cruyff ,en johan cruyff is niet overal bekend hoor ,maar pele en maradona wel...

11 juli 2015 om 22:05

oke...maradona kwam uit San Marino, was hij dan ook niet meer de beste voetballer aller tijden? Of ga je me nu ook wijsmaken dat dan San Marino wereldkampioen was geworden?

Elftallen winnen de wereldcup, waar een speler heel belangrijk bij kan zijn. Maar om nu als eis te stellen dat de beste aller tijden minstens een wk moet winnen vind ik nergens op slaan, want dan zou het er van af kunnen hangen of je keepende teamgenoot de bal wel of niet door laat gaan.

11 juli 2015 om 22:09

Messi speelt bij argentinie en colombia schat ik ook hoger,san marino hahah,dream on,die komen niet eens een ronde verder in een toernooi en argentinie met messi verlies weer een finale?

Hij liet niest speciaals zien, was dit toernooi ook niet echt goed. Alleen tegen Paraguay was hij redelijk maar haalde hij ook niet zijn niveau, dat was ook in Brazilië vorig jaar het geval.

Hij faalde keihard in de finale, was hij nergens te bekennen terechte kritiek, want hij maakte veel fouten deed bijna niets goed. sjokt maar over het veld, van zoek het maar uit.

Hij kan alleen maar presteren bij barca omdat iedereen in dienst van hem speelt, zelfs Suarez speelt in dienst van Messi. Messi zonder zulke sterren kan hij zelf niet presteren. hij is afhankelijk! Hij wordt toch als de beste gezien, dan laat hij het erg weinig zien bij de Argentijnen.

Volgend jaar is de allerlaatste kans voor Messi om met Argentinie een hoofdprijs te pakken. Als ze de jubileumeditie van de Copa America volgend jaar niet winnen, vrees ik dat het te laat is voor Messi. Ik acht de kans dat Argentinie het WK in 2018 wint niet meer dan 3 procent. En dat zal waarschijnlijk zijn laatste toernooi zijn, tenzij hij nog een jaar langer blijft voor de Copa America 2019.

11 juli 2015 om 20:19

Messi is nu 27 jaar he? In 2018 is hij 30 jaar, dus hij kan op 33 jarige leeftijd nog prima mee doen aan de copa, en een jaar later aan het WK. Of het hem op die leeftijd lukt, die kans acht ik 0.05%

We weten allemaal hoe goed messi is ,daarom verwacht je veel meer ,verliezen met penalty of met 1 goal verschil terwijl je messi in je team hebt,nou bij barcelona is dat ondenkbaar maar bij argentinie wel..hij maakt bij barcelona wel atijd het verschil maar bij argentinie nooit

hoge bomen vangen veel wind. wen er maar aan Messi, ook jij zal een keer een echte man moeten worden

11 juli 2015 om 22:23

@ callmegod
God zal ik je zeker niet noemen. Wat een belachelijke opmerking over Messi. Ik denk dat Messi hier wel aan gewend is hoor. Dus omdat hij huilt en emotie toont vanwege weer een verloren finale voor zijn land is hij geen echte man?

12 juli 2015 om 11:12

Als je mij maar geen pappa noemt vind ik het best. Verder maakt het ook niet uit wat jij denkt waar het om gaat is dat hij hiermee om moet kunnen gaan en of hij het kan of niet weet ik niet, ken hem niet persoonlijk. Ken hem alleen van de pers die doet of hij niets mis kan doen een nog beschermd moet worden. Tenminste, de Spaanse pers en de Nederlandse pers hobbelt erachter aan als een trouw hondje. Gelukkig neemt buiten de pre puberale jochies en de hersenloze lezers van vz en de telegraaf bv niemand die serieus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren