Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Laporta niet wint, dan heeft Barcelona verloren’

Laatste update:
/

Johan Cruijff heeft zich dinsdag helemaal achter Joan Laporta gesteld als kandidaat-voorzitter van Barcelona. De 68-jarige Nederlander, die als speler en trainer wereldfaam veroverde in het shirt van de Catalanen, is fervent voorstander van de comeback van Laporta in Camp Nou. Van 2003 tot 2010 had de zakenman het al voor het zeggen bij Barça, maar daarna volgde Sandro Rosell hem op.

Rosell was in 2003 adviseur en compagnon van Laporta tijdens de verkiezingen, maar beschimpte hem later om diens ‘rigoureuze beleid’. In januari 2014 stapte Rosell echter halsoverkop op, nadat een rechter uitsprak dat er fouten waren gemaakt in de transfer van Neymar, een half jaar eerder. Josep María Bartomeu volgde Rosell op en wil op 18 juli graag herkozen worden als president, maar de steun van Cruijff heeft hij niet.

/

De legendarische oud-voetballer staat helemaal achter Laporta. “Ik denk dat hij is wat Barcelona op dit moment nodig heeft. Als Laporta de verkiezingen niet wint, dan heeft Barcelona verloren. Het imago van de club is op dit moment beschadigd en de club is verzeild geraakt in meerdere vervelende zaken”, aldus Cruijff. Daarmee doelde hij onder meer op de samenwerking met Qatar, het verdwijnen van UNICEF op het shirt en de transferban die Barcelona kreeg opgelegd van de FIFA.

Cruijff hoopt dat de socios besluiten Laporta weer aan de macht te krijgen. Barcelona won vorig seizoen de landstitel, Copa del Rey en Champions League en die triomftocht spreekt in het voordeel van Bartomeu. Laporta geldt volgens meerdere kranten en tv- en radio-zenders als de grote favoriet voor de verkiezingen. Laporta is Cruijff intussen heel dankbaar voor zijn steun, zo zei hij dinsdag. “Ik zie het als een voorrecht dat hij mij adviseert en bespreek zowel sportieve als niet-sportieve zaken met hem.”

Denk jij dat Joan Laporta weer voorzitter van Barcelona wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cruijff heeft wat mij betreft altijd te veel praatjes en inspraak..

30 juni 2015 om 19:26

Dat lijkt me ook geheel terecht dat hij inspraak heeft. Is misschien niet dè grondlegger van het huidige Barça. Maar heeft wel de nodige dingen gedaan, wat ervoor heeft gezorgd dat Barça staat waar het nu staat. Dan lijkt me de inspraak die hij heeft toch wel terecht.

30 juni 2015 om 19:33

Schei toch uit, Cruijff heeft 0,0 invloed gehad op het huidige beleid van Barcelona. Cruijff is slechts een van de zoveel trainers die Barca heeft gehad. Cruijff zet zichzelf ten onrechte op een veel te hoog voetstuk.

30 juni 2015 om 19:46

Jongen kijk Uno momento dado. Dan ga je snappen hoe groot Johan Cruijff in Barca is. Hij was hun verlosser en redder in jaren 70. Hij heeft Barca toen groot gemaakt en later als trainer de eerste CL bezorgd met fantastisch voetbal. Dus praat geen onzin knul en verdiep je eens in Cruijff en Barca.

30 juni 2015 om 19:49

Op het huidige beleid heeft hij inderdaad geen invloed gehad, sterker nog, van het huidige beleid is Cruijff niet te spreken, daarom wilt hij wederom Laporta aan het roer. Maar Cruijff zet zichzelf helemaal nergens, dat doen de Barcelona mensen en met alle goed recht, hij staat op een voetstuk omdat hij zowel als speler als als T1 een enorme invloed gehad heeft op Barcelona haar status, filosofie en manier van spelen. Cruijff is de grootste speler uit de geschiedenis voor Barcelona, hij heeft dingen gedaan voor die club die waarschijnlijk nimmer voor een andere club door 1 voetballer/trainer gedaan gaan worden.

30 juni 2015 om 19:55

Alexdelpiero, ik vind het een interessante uitspraak "cruijff is de grootste speler uit de geschiedenis van Barcelona". Is dit inmiddels niet Messi?

30 juni 2015 om 19:59

Ook ik vind Messi nog een trap hoger puur als voetballer, maar Cruijff bracht veel meer mee dan enkel voetballende kwaliteiten. En daarom vind ik hem tot op vandaag nog steeds de grootste, en niet per se de beste dus, speler die Barcelona ooit gehad heeft.

En neen, ik ben nog Nederlander, nog Barcelona fan.

30 juni 2015 om 20:03

Messi inderdaad, gevolgd door Xavi, Iniesta gevolgd door een hele lange tijd niks en dan Cruijff. Het probleem is altijd dat mensen na verloop van tijd dingen gaan romantiseren. Cruijff heeft als trainer geen buitengewone prestatie geleverd. Hij werd 4 van de 8 jaren kampioen. Dat is prima, maar geen buitengewone prestatie. Als speler won hij maar 1x de titel in 5 jaar. Allesbehalve uitzonderlijk, gezien de prijskasten van Messi, Xavi en bijvoorbeeld ook Iniesta.

30 juni 2015 om 20:07

Ik denk dat je niet goed door hebt war voor invloed hij heeft bij Barca. wat hier al wordt gezegd kijk die docu maar eens. Is echt ongelooflijk hoe populair hij is n hoe belangrijk hij was ik de jaren 70. Ging niet alleen voetbal wat hij heeft los gemaakt daar.

30 juni 2015 om 20:08

Nee dat denk ik niet, Messi is ongelooflijk goed maar zal nooit zo groot worden als Cruijff. De onderdrukking in de jaren 70 doorde overheid heeft daar ook mee te maken.

30 juni 2015 om 20:10

Je vergeet dat hij Barca kampioen maakte in een tijd dat dat praktisch onmogelijk was, de 0-5 tegen real praten ze daar nu nog over. Hij wordt daar echt als god gezien. Kijk die docu maar eens en je begrijpt het meteen.

30 juni 2015 om 20:10

Alexdelpiero heeft een goed punt. Cruijff heeft niet alleen als speler veel gebracht maar ook als trainer en hij is eigenlijk verantwoordelijk voor hoe de gedachtegang is wat betreft de jeugdopleiding en voetbalstijl.

Puur voetballend gezien is Messi inderdaad de beste speler ooit van Barcelona.

30 juni 2015 om 20:12

Hij mag van mij best populair zijn en dat snap ik ook nog wel, Hij is echt wel een van de beste voetballers ter wereld geweest. Waar het mij om gaat, een goede voetballer maakt nog geen goede strateeg of bestuurder. Je ziet het bij sommige spelers wel, je hoeft geen hoog IQ te hebben om goed te kunnen voetballen. En ik vind dat Cruijff zichzelf daar in overschat.

30 juni 2015 om 20:43

Precies. Cruijf is een soort god in catalunya. Messi kan misschien wel beter voetballen. Maar Cruijf is een god daar. Ga er anders een keertje heen? Zal je zien hoe groot Cruijf daar is. Zelfs in Messi's tijd.

30 juni 2015 om 21:05

er is maar 1 persoon die verantwoordelijk is voor de successen van afgelopen jaren bij Barcelona. En dat is natuurlijk Messi. Zonder Messi was het nog steeds een goede ploeg geweest, maar hadden ze veel minder prijzen gepakt.

deze speler is belangrijker dan welke voorzitter of trainer dan ook.

30 juni 2015 om 21:07

Als er 1 land is in Europa dat voetbal romantiseert is dat Spanje wel. Niet vreemd dus dat Cruijff op een voetstuk word geplaatst. Het is alleen wel een gegeven dat er maar 2 factoren invloed hebben op het voetbal van nu, en dat is niet Cruijff, maar simpelweg talent, en nog belangrijker: geld! Het is vrij naief om te denken dat Cruijff de grondlegger is van het huidige Barcelona.

Mijn mening is dat veel oud-voetballers, met name 'legendes' zichzelf zo hoog inschatten, dat zij vinden het recht te hebben zich te bemoeien met het huidige voetbal. Laat dat soort zaken aan mensen over die er ook echt voor zitten en geniet gewoon van de spelers van nu..

30 juni 2015 om 21:17

je kunt zelfs gerust zeggen dat Cruijff wel de grondlegger is van het huidige barca. Hij heeft dit systeem overgebracht naar barcelona.

30 juni 2015 om 21:21

Mooi verwoord Alexdelpiero10.
Zo heb ik het ook altijd al gezien.
Het is niet (zoals vele volgensmij vaak dus wel denken) dat Cruyff zich zelf iets toe eigent ofzo of inspraak wilt hebben , juist de club in kwestie betrekt hem erbij...(hetzelfde met ajax) en die liefde is natuurlijk geheel wederzijds.
Als men hem wat vraagt omtrent de club barca of ajax zal hij altijd een antwoord geven en of oplossingen etc, die in belang zijn van die club.

Ik heb deze man helaas nooit bewust meegemaakt maar hoe vaker ik archief achtig materiaal zie hoe meer ik mij kan voorstellen wat voor grootse speler hij was. Ik zou zeggen mensen doe het eens voor de gein, youtube wat Cruyff compilaties , vergeet enzo
Wat hij deed zie je nu nogsteeds veel te weinig.
En ja dan kan je wel zeggen dat spel was anders en trager etc maar ik vind dat dat er los van staat.
Wat hij deed is gewoon prachtig, zo getimed !
Ik zeg altijd, ik zie aan 1 klein ding of een speler uitzonderlijk is, en dat is de bal aan name. Zidane had dat , om maar 1 ander vb te noemen.
En dat zie ik ook terug bij Cruyff, en het effectief gebruik maken van de tijd die je krijgt om het spel te verzetten/omzetten/vervolgen etc.
Ondanks dat ik Cruyff niet bewust heb meegemaakt vind ook ik hem zowat 1 van de mooiste spelers.

30 juni 2015 om 21:26

Met het verschil dat Cruijf in die tijd geen xavi en iniesta om zich heen had lopen. Waar zou Messi zijn zonder die twee. Alles bij Barca is om Messi heen gebouwd zodat hij kan excelleren. Haal het weg en..... zie Argentinië.

30 juni 2015 om 22:03

Al geweest hoor, prachtige club.

30 juni 2015 om 23:17

Komt deze weer met zn xavi en iniesta onzin. Xavi en iniesta deden zeker voodoo waardoor Messi (solos) kon scoren en xavi en iniesta bestuurden messi bij het geven van uitzonderlijke steekpassen. En eigenlijk zijn wij blind, wij maar denken dat het messi was de elke x 3/4 man uitspeelde, maar nee dat waren xavi en iniesta. Hihi.

30 juni 2015 om 19:26

Wat mij betreft ook vaak terecht.

30 juni 2015 om 19:27

Weet jij wel wat Cruijff voor Barcelona heeft betekend? Hij mag alle praatjes hebben die hij wilt. Mensen hebben vaak een korte termijngeheugen aangaande Cruijff. Een levende legende, zowel voor Barcelona, als voor Ajax.

30 juni 2015 om 19:35

Wat heeft hij op bestuurlijk vlak voor Barca betekend, leg dat mij maar eens uit? Cruijff wordt al jaren lang schromelijk overschat voor zijn denk capaciteit. Als voetballer absoluut Nederlands beste ooit. Als trainer heeft hij het redelijk goed gedaan. Maar als bestuurder? 0,0 ervaring. Ik vind het kansloos dat zoveel mensen hun oren laten hangen naar hun jeugdheld, puur omdat niemand hem van repliek dient te beantwoorden.

30 juni 2015 om 19:47

Wie zegt dat hij bestuurder is? Hij is dat nooit geweest. Ja hij geeft altijd zijn mening en adviseert mensen op technisch gebied.

30 juni 2015 om 20:05

Dus onverstandig om daar blind op te varen. Je kan best luisteren naar wat hij over voetbal te zeggen heeft en daar wat dingen uithalen, maar als je je oren laat hangen naar iemand die nooit bestuurd heeft, is dat gevaarlijk.

30 juni 2015 om 21:19

als trainer heeft cruijff spelers beter gemaakt en nieuwe posities en tactieken ontwikkeld. tot vandaag is zijn spelopvatting nog geldig.

30 juni 2015 om 19:37

Cruijff is een persoon met visie. Veel mensen (zowel in Nederland als in Catalunya) begrijpen hem niet, maar hij heeft bijna altijd gelijk. En vaak zijn het simpele oplossingen die hij brengt.

30 juni 2015 om 21:19

kan je mij vertellen wat zijn visie in jouw ogen is?

30 juni 2015 om 19:44

Onder Laporta heeft Barcelona zijn succesvolste periode ooit gehad en de filosofie die hierachter zit is inderdaad de Cruijff filosofie, dat zegr Laporta zelf ook altijd.

Dus het bevestigd alleen maar het gelijk van Cruijff en dus heeft het niet zozeer met praatjes te maken, maar gewoon met harde feiten!

De opvolgers van Laporta gingen ineens weer alles anders doen en dus ging het daardoor ook minder met de club dan in de jaren ervoor waarin Barcelona eenzaam en alleen op enorme afstand aan de top stond van het mondiale voetbal en dat is nu absoluut niet meer het geval, de treble van dit seizoen veranderd daar niets aan!

30 juni 2015 om 20:45

Maar hij liet Barcelona achter met een enorme schuldenberg zodanig dat zelfs de salarissen niet meer betaald konden worden. Rosell was dan ook genoodzaakt een deal met Qatar te maken om voldoende inkomsten te hebben.

Bovendien is Laporta alsmede een aantal andere bestuurders een paar jaar geleden al eens veroordeeld tot het betalen van enorme boetes voor het financiele wanbeleid in de beginjaren. Verder was de boekhouding minstens zo dubieus als bij Rosell en trawanten.

Cruijff is in de Laporta - Rosell strijd ook meerdere malen als pion gebruikt. Een week voor zijn aftreden stelde Laporta nog snel Cruijff aan als erevoorzitter zodat deze bij elke vergadering aanwezig mocht zijn. Rosell maakte dit dan gelijk weer ongedaan wat tot weer allerlei onfrisse reacties in de pers leidde van beide kampen.

Barcelona zou erbij gebaat zijn als er een onafhankelijke kandidaat zou zijn die geen connecties met al bestaande groeperingen binnen de Barca familie heeft en een financieel en bestuurlijk zuiver geweten kan overleggen.

30 juni 2015 om 21:21

niet alleen laporta zegt het maar ook pep heeft het destijds gezegd na zijn eerste cl tittel.

30 juni 2015 om 23:23

Voetbal Schoen, Cruyff en Laporta zijn twee handen op één buik. Door Laporta openlijk te steunen probeert Cruyff weer een voet tussen de deur te krijgen bij Barcelona. Zowel Xavi Hernández en Andrés Iniesta hebben meerdere malen gezegd dat het succes van Barcelona de verdienste is geweest van Van Gaal. Het gelijk van Cruyff wordt dus helemaal niet bewezen en is op zijn zachts gezegd geen feit. Onder Laporta won Barcelona 2 keer de Champions League, na Laporta won Barcelona twee keer de Champions League. Cruyff was de man die beweerde dat een voorhoede met Messi, Neymar niet zou gaan werken en had ook zo zijn twijfels over Suarez. De flirt van Cruyff met Barcelona is weer typisch Cruyff, de goede man staat graag in de belangstelling en heeft weer eens last van zelfoverschatting. Bij Ajax is het, door Cruyff, een enorme puinhoop en Cruyff krijgt het nog druk op zijn oude dag. Hoe gaat Cruyff zijn keuze voor Barcelona uitleggen in Amsterdam? Ajax staat nog steeds voor dezelfde problemen als vier jaar geleden en Cruyff laat zich niet of nauwelijks zien in Amsterdam!

Ik heb alle vertrouwen in Laporta, maar please laat Pogba lekker in Turijn

Wat preekt hij weer voor eigen parochie. Waarom zou het met Bartolomeu minder gaan? Barca heeft dit seizoen alles gewonnen en het is rustig op bestuurlijk vlak momenteel. Oh wacht, Cruijff is bevriend met Laporta. Dat is het enige wat telt voor club, bevriende mensen een veer in de kont steken. Zo heeft hij ook de hopeloze La Ling aan een baantje geholpen bij het werkverschaffingsberdrijf voor vriendjes van Cruijff, genaamd Ajax.

Als ik Ajax en Barca iets kan aanraden, laat hem maar lullen, iets zinnigs is er nog nooit uitgekomen.

30 juni 2015 om 19:49

Nee nooit iets zinnigs uitgekomen? Jongen hou liever je mond man.

30 juni 2015 om 20:07

we zijn met bartomeu verbannen van het kopen van spelers legendes als Valdes en abidal zijn weggestuurd ze worden verdacht van fraude in de transfer van neymar verdiep je er wat meer in zal ik zeggen.

30 juni 2015 om 20:15

Onzin, dat was onder Rossel.

30 juni 2015 om 21:27

en Bartomeu was de rechterhand van Rosel.

30 juni 2015 om 21:22

Laporta heeft zich al bewezen en is de grondlegger van dit huidige barca. natuurlijk heeft cruijff gelijk indien hij stelt dat laporta het beter zal doen dan Bartolomeu.

30 juni 2015 om 21:44

@mrmihajlovic

Zelden ben ik het vaker met iemand meer eens geweest dan met jouw vanavond...... Zwaar overtrokken mannetje. Nog 1 jaar niet kampioen in Amsterdam en hij hoeft er daar niet meer in te komen met zijn flut-filosofien die kant noch wal raken.

Ik begint me eigen een beetje te storen aan Cruijff. Hij was en blijft natturlijk de beste voetballer die Nederland heeft gekend. Maar zijn uitspraken zijn de laatste tijd een beetje... Ja moet je dat zeggen... Overmoedig en betweterig. Hij denkt af en toe dat hij een God is. Die alles maar kan beslissen maar ook onze Johan weet niet altijd wat het beste is voor Ajax of Barça en in dit geval Barça. Bij Ajax is het ook iedere keer weer hommeles. En zit er weer een storing in zijn opgezette plannetjes, de zo genoemde 'fluwelen revolutie'. Nou ik heb de afgeworpen vruchten ervan nog niet gezien. En dan is er weer een meningsverschilletje. Dan weet Wim Jonk het weer beter. en wil hij meer eigen jeugd zien in Ajax 1. En dan zijn De Boer, Bergkamp en Stam weer koppig en eigenwijs... Dat ligt niet aan Cruijff dat weet ik. Maar ik wil alleen zeggen dat Cruijff het ook niet altijd bij het juiste eind heeft. Foute maken is menselijk maar. Maar menselijkheid is ook je eigen fouten onder ogen zien. Om het even op zijn Cruijffiaans te zeggen. En dat vergeet Johan vaak.

30 juni 2015 om 20:02

@afca_babel,

Waaruit blijkt dat Cruijff denkt dat hij god is? Hij geeft gewoon zijn mening, een journalist vraagt hem waarschijnlijk wat en hij geeft daar antwoord op, meer niet. Het feit dat je een beetje begint te storen aan hem, ligt natuurlijk helemaal aan jou. Cruijff is altijd al zo geweest. Waarom hecht jij zoveel waarde aan zijn mening? En verder Cruijff kan er ook niks aan doen dat de halve voetbalwereld tegen hem op kijkt. Ik zou in zijn geval ook zo me leven leiden, mensen vragen of je een beleid wilt uitstippelen voor 1 van de grootste club van de wereld dan ben je gek als je daar niks mee doet. Lijkt me hartstikke leuk om te doen.

30 juni 2015 om 20:13

Natuurlijk kijken mensen tegen hem op ik ben ook een van hen. Maar soms denk ik wel eens van Johan jongen dat kan ook anders. Johan Cruijff en Sjaak Swart zijn twee geestelijke vader van Ajax zij hebben met name Ajax op de kaart gezet. Zij speelde voor toen nog het 'grote Ajax'. Waar iedereen nog bang voor was toen. En daar ben ik trost op hoor. Cruijff is natuurlijk ook de eerste die bij mensen uit andere landen op komt als je vraagt noem een eens een speler uit Nederland. Dan is het 9 van de 10 keer Johan Cruijff die ze noemen. Ik ben totaal geen Cruijff hater als je dat soms mocht denken. Ik ben juist super trost dat hij het gezicht van onze club is. Maar af en toe zijn zijn uitspraken of antwoorden wel een beetje te zelfverzekerd en betweterig en daar stoor ik me soms aan. En plannen maken voor Ajax en dat het dan helemaal in de soep loopt dat is ook niet leuk om te zien als ajacied. Ik wil weer een Ajax zien die weer fris en fruitig speelt als Barça deed. Ja deed... Want ook bij Barça is het niet meer zo als het ooit was als 3 of 4 jaar geleden.

30 juni 2015 om 20:06

Je spreekt jezelf al tegen door te stellen dat andere mensen koppig zijn en dan dingen anders beslissen

30 juni 2015 om 21:23

maar wat zegt Cruijff nu over Laporta wat niet klopt? feitelijk heeft Cruijff gewoon gelijk. Nogmaals, Laporta heeft zich al bewezen en is de grondlegger van dit huidige barca. natuurlijk heeft cruijff gelijk indien hij stelt dat laporta het beter zal doen dan Bartolomeu.

Ik weet niet in welke mate bertamau verantwoordelijk is voor de malaise bij de transfer neymar maar op de transfer en het jeugdschandaal na gaat het goed met barca. Cruijf is de persoon die het hardst riep dat neymar Messi en Suarez geen succes zou worden maar dit is inmiddels zowat 1 van de beste voorhoede in de geschiedenis van voetbal. Barca heeft een geweldige tijd onder laporta gekend maar de tijden zijn verandert en barca kan beter met de tijd meegaan. de shirtsponsor van barca hoeft geen Qatar te zijn maar om uit liefdadigheid 100 tot 80 miljoen omzet laten liggen is niet verstandig vooral niet bij een renovatie van het camp nou en de mogelijke komst van supersterren zoals bijv Pogba. Barca heeft altijd de beste spelers gekocht zoals cruijf ronaldo ronaldo Ronaldinho Maradona dit komt mede vanwege de aantrekkelijkheid van Barcelona zelf maar ook door de financiële slagkracht en ben bang dat onder laporta een deel van die slagkracht verdwijnt als je naar zijn plannen met de club luistert.

30 juni 2015 om 21:24

Cruijff heeft alleen maar gezegd dat neymar zijn eigen team verdiend waarin hij de ster uit zou kunnen hangen. Nu zal Neymar voor altijd in de schaduw lopen van Messi. Wat dit betreft heeft Cruijff gewoon 100 procent gelijk.

in deze tijd was johan cruijf gewoon een bankzitter bij fc oss geweest. Mr Cruijf moet eens leren dat hij zijn verstand van voetbal is verloren toen hij zijn papers uittrok. wat een over het paard getilde dorpsgek is het ook.

anders mislukt zijn zionistische propaganda. is alleen maar weggegaan omdat Qatar op het shirt stond en dat kan natuurlijk niet als zionist.

De voetbal die cruijf heeft gebracht is er al uit dus zoekt u een ander club om het te verzieke. Spreekt de laatste jare alleen maar onzin, want 2 leiders gong niet werken maar hebbe nu er zelfs 3 vn voor en het draait formidabel. So fuck off cruijf

afgelopen seizoen het bewijs dat het makkelijk kan zonder cruijff en laporta.

Cruijff heeft duidelijke taal gesproken en ben het volledig met hem eens. Laporta is de juiste man voor Barça die de club een zeer warm hart toedraagt. Bartomeu is net als Florentino Perez die elke zomer grote namen wil aantrekken en beloftes doet om zieltjes voor zich te winnen. Laporta wil terug meer investeren in de jeugdopleiding, Unicef terug op de truitjes , weg met qatar foundation en de identiteit van Barça waar ze vroeger om bekend stonden terug tot leven brengen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren