Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als het nodig is, komt er nu iedere zomer een ster bij Arsenal spelen’

Laatste update:

Arsène Wenger maakte veel supporters van Arsenal blij met de komst van Mesut Özil. De laatste jaren vertrokken er vooral grote namen uit het Emirates Stadium: Emmanuel Adebayor, Kolo Touré, Samir Nasri en Gaël Clichy gingen allemaal verder bij het ambitieuze Manchester City, Cesc Fàbregas besloot terug te gaan naar ‘zijn’ Barcelona en Robin van Persie waagde de sprong naar Manchester United. Met Özil erbij is Arsenal echter weer competitief in de Premier League.

/

Wenger spreekt tegen dat er ‘een nieuw transferbeleid’ is ontstaan bij zijn club. Ook in voorgaande jaren wilde hij ook wel wat geld uitgeven, maar was hij wat huiveriger. “Het is nogal een verantwoordelijkheid om het geld dat er is, uit te geven. Voorheen konden we niet zo spenderen als we nu hebben gedaan, want het geld was niet aanwezig: nu wel, zo simpel is het. Toen we het nieuwe stadion bouwden, voelde ik enorm veel verantwoordelijkheid om de club erdoorheen te slepen, zonder dat we failliet gingen.”

“De eerste jaren waren moeilijk en dat verklaart ook waarom we een paar spelers zijn kwijtgeraakt”, zegt Wenger, terugkijkend op juli 2006 toen het nieuwe stadion werd geopend. “Maar nu we er financieel weer wat beter voorstaan, willen we heel graag goede spelers aan Arsenal binden. En als daar geld voor uitgegeven moet worden, dan doen we dat. Het beleid is niet veranderd. Ik wilde altijd al wereldklasse spelers hier naartoe halen, voor de best denkbare prijs”, aldus de Fransman.

“En ik wil ook doorgaan met het zelf opleiden van zestig tot tachtig procent van de selectie. De cultuur van deze club, de manier waarop wij willen voetballen en de manier waarop we ons willen gedragen komt van binnenuit. De Wilsheres, de Ramseys en de Gibbs, dat soort spelers moet de cultuur van de club dragen. Daar bovenop kunnen we wereldspelers gebruiken die ons nog sterker maken. Als er een nieuwe ster nodig is, halen we die in iedere volgende zomer. Maar gaat het om marketingredenen, dan doen we het niet. Alleen om sportieve redenen”, benadrukt Wenger.

Haalt Arsenal de komende jaren nog meer grote namen, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 oktober 2013 om 16:35

Wat? Ook bakken met geld uit gaan geven zoals de rest van de top van europa?

14 oktober 2013 om 16:38

@vandersar Sinds wanneer geeft Arsenal bakken met geld uit aan spelers? Dit is de eerste grote aankoop in tijden en jij noemt het bakken met geld uitgeven. Volgens mij snap jij het beleid van Wenger niet. Lees het artikel nog eens..

14 oktober 2013 om 16:41

Nee dat gaan ze vanaf nu doen zegt ie... Jammer

14 oktober 2013 om 16:57

Er staat tocg duidelijk dat ze nog steeds 60 tot 80 procent can de selectie zelf op willen leiden? En dat ze enkel elke zomer een sterspeler halen uit sportieve en nooit uit commerciële overwegingen? Is het nu echt zo moeilijk om ff de tekst te lezen voor je reageert?

14 oktober 2013 om 17:30

Vandersar

Er staat dat hij nog steeds 60 tot 80 procent zelf wil opleiden. Zo gaat hij al jaren te werk en heeft hij arsenal ook altijd cl gebracht. Dus doet hij het gewoon goed. Maar om nu verder te groeien en een keer kampioen te worden en verder komen in Europa zullen ze regelmatig een wereldster aantrekken om het niveau omhoog te tillen wanneer dit niet kan door middel van het inbrengen van eigen jeugd. Daar is niets mis mee. Beter dan wat city en real doen (spelers halen om marketingredenen of gewoon om het kopen en geen echte gerichte aankopen te doen)

14 oktober 2013 om 18:19

Ze geven geen geld uit wat ze niet hebben, jij snapt de essentie van dit artikel niet.

14 oktober 2013 om 16:36

Erg mooi beleid inderdaad. Nu het sportief beter gaat wordt het ook eens gewaardeerd door mensen die voorheen puur naar de uitslagen keken. Ben een voorstander van voor een groot gedeelte de selectie opleiden en eventueel aanvullen met grote spelers.

14 oktober 2013 om 16:36

Eerst al je wereldspelers verliezen om er vervolgens eentje voor terug te kopen? Prachtig beleid inderdaad!

14 oktober 2013 om 16:44

@disgraziato
Leer eerst eens lezen.

14 oktober 2013 om 17:30

Blijft moeilijk hè dat lezen?

14 oktober 2013 om 21:02

Want? Ik reageer op iemand die stelt dat Arsenal een prachtig beleid voert, niet meer dan dat, ga hier tegenin en moet vervolgens leren lezen?

14 oktober 2013 om 22:13

Leer is lezen!

15 oktober 2013 om 01:43

Ja maar je spreekt onzin uit. Lees het artikel eens goed.

14 oktober 2013 om 16:37

Inderdaad na zolang met middelmaat top 4 halen kunnen ze de vruchten ervan plukken. Dit is trouwens slecht nieuws voor spelers die daar al zitten haha sommige moeten nu ruimte maken.

14 oktober 2013 om 17:08

Ik denk dat die spelers zich nog niet op de heel korte termijn zorgen hoeven te maken trouwens, Wenger zegt dat hij 1 sterspeler per zomer wil halen als ze er sportief beter van kunnen worden, dat zou dus betekenen dat er 1 persoon waarschijnlijk zijn basisplaats verliest, maar aangezien ze zoveel wedstrijden spelen zal die speler ook nog wel genoeg blijven voetballen lijkt me.

Eigenlijk wat wij al die tijd al hebben gezegd, nu door de beste man zelf verwoord.

14 oktober 2013 om 16:33

Inderdaad... Ik hoop dat de mensen die zich er niet in verdiepen het nu eindelijk snappen/geloven... Iedere keer hetzelfde verhaal herhalen werkt vermoeiend..

"als er een nieuwe ster nodig is, halen we die in iedere volgende zomer."

Hieruit mag opgemaakt worden dat Arsenal niet van plan is in januari spectaculaire aankopen te doen, neem ik aan...

14 oktober 2013 om 16:35

Dat moet je ook zeker niet verwachten. Tenzij er weer een buitenkansje als Ozil is.

14 oktober 2013 om 16:45

Weet ik, ik verwachtte het zelf ook niet echt, maar dit als bevestiging... We zijn nooit echt van de winteraankopen geweest.

14 oktober 2013 om 16:49

Geen enkele topclub is fan van de winterperiode. Ten 1e wil niemand zijn spelers verkopen en ten 2e betaal je veelte veel. Oorzaak - gevolg.

14 oktober 2013 om 16:55

Zie jij Lewandowski als zo'n buitenkansje?

14 oktober 2013 om 17:11

Iedereen ziet Lewandowski als een buitenkansje, als je hem de afgelopen jaren hebt zien spelen, maar ik gaar er vanuit dat hij "gewoon" gaat tekenen bij Bayern (jammer genoeg voor Dortmund).

Het blijft natuurlijk speculeren maar als dit wat ik hierboven zei waar is, zou misschien de transferwaarde van Mandzukic wel dalen en zouden ze die kunnen halen.

14 oktober 2013 om 17:33

Ik denk dat lewa een goede optie is voor arsenal en hij hoeft helemaal niet duur te zijn. Bovendien kan je hem een mooie toekomst aanbieden als je ziet hoe arsenal nu bezig is. En daarnaast heeft hij gezegd altijd nog een keer naar Engeland te willen. Het zou me niets verbazen dat als arsenal en München zich melden hij toch voor arsenal kiest.

15 oktober 2013 om 22:38

Van bvb naar Arsenal is een flinke stap achteruit

14 oktober 2013 om 16:38

De winterperiode krijgt sowieso niet de voorkeur van Wenger.

14 oktober 2013 om 16:41

Januari is ook geen goede tijd om spectaculaire spelers te kopen.

14 oktober 2013 om 16:43

Ligt eraan, zowel Benzema als Lewandowski staan op scherp. Mochten Real gek doen in de winter en vol voor Suárez gaan dan verwacht ik dat Wenger een move zal doen. Lewandowski komt sowieso beschikbaar en daar zal iedere grote club ook interesse in hebben, al is het enkel om de waarde van die voetballer.

14 oktober 2013 om 16:46

Klopt, daarnaast heeft Lewa ooit aangegeven dat Arsenal zijn favoriete club is.

14 oktober 2013 om 16:48

Dat las ik ook, al weet ik niet of dit op waarheid berust. Van Reus weet ik het nagenoeg zeker.

14 oktober 2013 om 16:52

Hij zei hetzelfde over Liverpool. Dat doen sws veel spelers. Ik heb trouwens geen idee waarom hij een stap achteruit zou willen doen.

14 oktober 2013 om 17:35

Ik vind het geen stap achteruit hoor. Engelse competitie is de zwaarste ter wereld. Arsenal een van de mooiste clubs in Engeland. En als ze zo doorgaan kunnen ze misschien nog mee strijden om de titel.

14 oktober 2013 om 18:28

De competitie maakt op dit moment niet veel uit. Dortmund is a.t.m sterker dan Arsenal, daarbij is de kans groter om bij Dortmund prijzen te winnen dan bij Arsenal.

14 oktober 2013 om 19:28

Kom op man. De competitie maakt wel degelijk uit. Duitsland heeft top ploegen en veel subtop maar de rest is niet heel erg veel als je dat vergelijk met Engeland. Daar kan een man u nog verliezen van West ham. Dat zie ik in Duitsland niet gauw gebeuren. Nou ik denk dat Bayern dit jaar gewoon kampioen gaat worden hoor, dus welke prijs heb je het over? Arsenal doet het nu goed en ze zijn goed bezig qua beleid en sportief gezien. Ik zie geen achteruitgang.

14 oktober 2013 om 19:39

Competitie is alleen belangrijk voor een subtop speler. Lewondowski past bij alle competities. Voor de meeste spelers maken de competitie niets uit, als ze maar jaarlijks CL spelen. Lewondowski is zo'n speler. Bij Dortmund is de kans groter om kampioen te worden dan Arsenal. Dortmund haalt jaarlijks CL. BIj Arsenal is het elke seizoen de vraag of ze CL halen.

14 oktober 2013 om 19:48

je weet wel dat Arsenal al 16 jaar op rij de CL heeft gehaald, en dat Dortmund 2 jaar geleden voor het eerst sinds tijden weer eens de CL haalde he?

14 oktober 2013 om 19:50

Je weet toch ook dat ze vaak 3de en 4de werden en dat ze vaak op het nippertje CL haalde?

14 oktober 2013 om 23:17

@feyenoordfan

16 jaar achter elkaar. Zelfs ook al was het elk jaar op een nippertje geweest(waar ik me vrijwel geen een wedstrijd van kan herinneren) is het een prestatie van formaat.

Voor Dortmund is het hun 2de jaar en Dortmund concurreert niet met United, City, Chelsea, Liverpool, Tottenham etc.

Als Feyenoord en Liverpool fan zou je die prestatie toch moeten erkennen?

15 oktober 2013 om 01:47

Dortmund speelt niet zo vaak cl als dat arsenal dat doet. De competitie is zwaarder dus des te knapper. Maar laat maar zitten. Als jij het echt een grotere club vind dan moet je dat zelf weten maar je argumenten slaan nergens op.

14 oktober 2013 om 17:02

Do you expect to be back in the market in January?
I don’t rule it out. I don’t rule it out at all, but saying that I don’t want to encourage more speculation. We have just come out of a transfer market that has been very agitated, so let’s not go into the next one today! I just want to focus on football now

Begin dan maar eens met Lewandowski, Wenger!

Alles beter dan dat hij vertrekt naar Bayern, dat wil ik gewoon niet.. (ja, ik ben BVB supporter)
Dus ik hoop dat ze deze winter toeslaan. Heerlijke aanval krijgt Arsenal dan..

De meeste Arsenalfans wisten dit wel. Onze tijd komt wel.

Ik hoop overigens dat we het aantal binnenlandse scouts gigantisch uitbreiden. Nu de 1,5 uur regel in Engeland is afgeschaft, moeten daar als eerste op anticiperen. Voorheen hadden we maar 2 scouts in Engeland (londen), vergelijk dat met Ajax met hun 50 binnenlandse scouts...

Ook moeten we doorgaan met het professionaliseren. Het Bayern model bevalt mij wel bijvoorbeeld. De voetballers moeten gigantisch in de watten gelegd worden. Ze moeten geloven dat ze bevoorrecht zijn, dat ze speciaal zijn en vooral dat het speciaal is om voor Arsenal te spelen. De hele Arsenal-experience moet terug komen. In mijn ogen hebben alleen Liverpool, Bayern, Real, Barcelona en Milan dat.

14 oktober 2013 om 16:41

United heeft dat inderdaad deels verloren, terwijl een Liverpool puur daardoor op de been is gebleven en zelfs erweer bovenop krabbelt. Imago is alles en dat is gewoon een flinke deuk opgelopen de laatste jaren, gelukkig kan dit relatief snel weer herstelt worden.

14 oktober 2013 om 16:42

Hoe kom je erbij dat United dat heeft verloren?
Mag ik je bronnen zien?

14 oktober 2013 om 16:42

Hmm ik vind United er nog wel bij horen eerlijk gezegd. Of heeft het vertrek van Saf zoveel veranderd?

14 oktober 2013 om 16:44

Waarom zou United dat hebben verloren?

14 oktober 2013 om 16:47

Iedere grote speler wil natuurlijk nog wel voor United voetballen, maar het lijkt me duidelijk dat met het vertrek van SAF de club wel deels zijn glans heeft verloren.

Natuurlijk geldt dit ook voor ons, wanneer je over één van de beste langzittende managers beschikt is dat altijd een deuk die je oploopt bij zijn vertrek.

Het was afgelopen zomer al duidelijk dat het een stuk lastiger is voor United om spelers binnen te halen, al heeft dit ook te maken met die nieuwe technische directeur. Naar het schijnt.

14 oktober 2013 om 16:48

Haha jij wilt overal bronnen bij zien. Deze man beschrijft hier zijn gevoel.

14 oktober 2013 om 16:50

Omdat ze Arsenal supporters zijn en United niks gunnen, jaloezie omdat ze geen prijzen winnen. (Niet alle Arsenal supporters)

14 oktober 2013 om 17:03

Moet toegeven dat ik met je eens ben dat de Arsenal fans nog wel eens doorslaan, maar hij zegt hier toch niks geks?

15 oktober 2013 om 14:39

Dan moet je kijken bij Juventus. Spelers moeten zich daar echt verdiepen in de rijke historie van Juve. Alle spelers bij Juve krijgen het gevoel dat ze echt bevoorrecht zijn om voor Juve uit te komen.

15 oktober 2013 om 15:09

Je hebt gelijk, Juve en Roma hebben dat ook wel.

Lewandowski de volgende? Zou geweldig zijn. Mooie visie trouwens. De jeugd krijgt alle kans bij Arsenal!

Wenger is voor Arsenal een ware messias gebleken, klinkt overdreven, maar die man heeft de club letterlijk zo ver gebracht. Zo onvermurwbaar en ongenaakbaar als ie is, zijn deze eigenschappen cruciaal geweest om alle kritieken te kunnen pareren en zijn weg en eigen visie te kunnen bewandelen.

Wenger had voor hetzelfde geld de makkelijke weg kunnen kiezen om elders successen te behalen, zonder belemmeringen en het vizier puur gericht op het voetbal en de bijbehorende successen. De man bleek echter al snel compleet verweven met Arsenal, hij heeft voor de club gevochten en de club door een zware tijd geloosd.

Zonder Wenger zouden we nergens zijn geweest en daarom hoop ik dat hij eindelijk die erkenning gaat krijgen door de komende jaren alles te winnen wat er maar te winnen valt. Iedereen zal hem dat van harte gunnen!

14 oktober 2013 om 16:58

Die erkenning mist vooral omdat veel mensen niet weten waar Arsenal stond toen Wenger begon.
Wenger heeft echt alles veranderd; cultuur, voetbalstijl, focus op jeugd en scouting. Hij is uniek in het feit dat hij zowel op sportief als financieel gebied kan uitblinken. In dat opzicht is hij de grootste coach die ik ken. Welke andere coach verdedigd jaren lang zijn beleid, terwijl hij belemmert wordt door financieel vermogen? Elke andere coach was op een bepaald moment uitgevallen richting de club, Wenger niet.

Maar hopelijk wint hij de komende jaren niet alles. Want dan mist hij misschien uitdaging en vertrekt hij.

14 oktober 2013 om 17:06

En daar komt dus zijn liefde voor de club bij kijken, hij voelt het wederzijdse respect, hij voelt affiniteit met de club. Zonder dat is het absoluut onmogelijk om dit te bewerkstelligen.

Ik denk ook dat de grote successen in het verleden een rol hebben gespeeld, je raakt niet van de ene op de andere dag verweven met de club. Door die succesperiode is dat ontstaan en heeft hij die status verworven. Na die tijd is het bekende plan gemaakt.

Aan de ene kant begrijp ik Wenger volkomen maar aan de andere kant toch ook weer niet. In ongeveer dezelfde periode bouwde Bayern ook een nieuwe ontzettend duur stadion en die konden wel goede spelers kopen en wel prijzen winnen.

Ik snap niet helemaal waarom dat bij Arsenal niet mogelijk was. Arsenal heeft ontzettende rijke eigenaren en de fan tickets zijn echt belachelijk duur. Ik geloof gewoon niet dat Arsenal geen geld had.

Het probleem bij Arsenal was het 'sociale' salaris plafond van ongeveer 100,000 per week maar daar is nu een einde aan gemaakt, eerst met Walcott's nieuwe contract en nu ook met Oezil.

Natuurlijk is het beter om te winnen zonder heel veel geld uitgegeven aan spelers maar als je directe tegenstanders zich allemaal versterken moet je dat zelf ook doen of anders mis je gewoon de boot. Dat is heel simpel.

Maar goed Arsenal volgt nu weer een goede koers qua transfer beleid en ik zie Arsenal snel wel weer prijzen winnen want Wenger verdient het echt, 8 jaar zonder prijzen voor een trainer van zijn kwaliteiten is echt schandalig. Ik hoop dat Arsenal dit jaar op zijn minst 1 prijs wint en hopelijk meerdere

15 oktober 2013 om 01:11

Lol, Bayern heeft geen cent betaald voor dat stadion..

15 oktober 2013 om 08:54

Lol? Serieus kerel, ben jij Bayern expert? Nee dus, Allianz heeft 90 miljoen betaald en initieel Bayern, de club1860 en de staat Bayern de rest.

Initieel zou Bayern 150 miljoen betalen over 5 jaar, 30 miljoen per jaar maar later nam het het hele stadion over, dus het gedeelde ook van 1860 waardoor het veel meer moest betalen.

Bayern zelf heeft minstens 200 miljoen betaald voor het stadion en het is over een paar jaar helemaal afbetaald, a 30 miljoen per jaar.

Check eerst de feiten voordat je zo'n domme reactie geeft.

15 oktober 2013 om 10:08

Als ik zo even snel kijk.

Het stadion van bayern kostte in totaal 340 miljoen euro.
Sponsor betaalde 90 miljoen.
Dan hou je 250 over.

Beide clubs hebben meebetaald er aan en als het klopt wat jij zegt dat bayern 150 miljoen heeft betaald, daarna hebben ze voor 11 miljoen het deel van 1860 over gekocht.

Dat maakt het 161 miljoen euro dat bayern heeft betaald.

Het stadion van arsenal kostte in totaal 390 miljoen Pond.
Waarvan 100 miljoen door emirates betaald werd.
290 miljoen pond dus.

Reken zelf maar uit wat het verschil precies is als je ponden naar euros omrekent

Arsenal geef deze man een contract voor het leven! Wat heerlijk om zo'n coach voor je club te hebben. Hij denkt vanuit het belang van Arsenal en zal hierdoor nooit de club benadelen door dure paniekaankopen te doen.

Nu hopen voor de Arsenal supporters dat ze eindelijk na 8 (?) jaar weer een prijs winnen.

In Januari Lewandowski dan al een contract aanbieden Pogba en Casillas ook nog is proberen en je hebt een prachtig team.
Het beleid is zeker mooi, met al die jonge spelers als Wilshere, Ramsey en Gibbs.

14 oktober 2013 om 18:13

Juve zal pogba niet zo snel verkopen denk ik.

Het beleid van Arsenal kan niet beter verwoord worden. Bovendien is het een prestatie van formaat om in die magere jaren nog altijd mee te doen tot om de titel (tot 2011/2012) en altijd binnen de top 4 te eindigen. Nu kan Arsène zelf de vruchten plukken de komende jaren.

14 oktober 2013 om 16:50

Nah, meedoen om de titel was nooit echt realistisch. Knappe is dat hij met een amateurelftal destijds, talenten met nietsnutten + Van Persie, gewoon constant CL haalde.

14 oktober 2013 om 16:57

Omdat Cesc en Van Persie nooit gezamelijk fit waren. We hebben toen echt goed gespeeld, maar vooral na het vertrek van Cesc was dat wel voorbij. Toen speelden we pas echt voor de CL plekken.

Dat kan op korte termijn zomaar veranderen.

Özil was natuurlijk een buitenkansje. Ik verwacht niet dat er zo snel weer echt gearriveerde sterren zullen komen. Andere topclubs laten hun sterren gewoon niet gaan, of het moeten belachelijke bedragen zijn.

Lewandowski zal misschien haalbaar zijn als enige, gezien hij in Engeland wil voetballen, als ik VZ mag geloven. Ik zou niet snappen waarom hij überhaupt weg wil bij Bvb, die zijn ook gewoon bezig structureel tot de Europese top te gaan behoren, maar als hij in Engeland wil spelen, is Arsenal wel echt een mooi project.

Het lijkt dat Arsenal nu eindelijk gaat oogsten van het goede financiële beleid wat ze voerden. Ik verwacht sowieso binnen 5 jaar een kampioenschap.

14 oktober 2013 om 16:52

Lewandowski is denk ik de enige beschikbare speler ja. Chelsea en Real zie ik wel voor hem gaan, in het 2e geval zal ene Benzema een transfer overwegen waardoor dat ook een mogelijkheid wordt.

14 oktober 2013 om 16:58

Op wat voor posities heeft Arsenal nog echte sterspelers nodig? Reus lijkt me niet echt haalbaar op dit moment.

14 oktober 2013 om 17:05

Keeper(begovic),spits(martinez) en een buitenspeler(yarmelenko). Een buitenspeler is geen must, maar met Walcott en Podolski ga je de oorlog niet winnen.

Als Arsenal nog een goede buitenspeler,spits en keeper koopt. Dan zie ik ze meestrijden voor het kampioenschap.

Ze mogen met hun goede financiele beleid de supporters wel eens tegemoet komen en de prijzen van de buitenproportionele dure seizoenskaarten drastisch verlagen zodat het voor iedereen mogelijk wordt om naar arsenal te gaan kijken.

Arsenal is een voorbeeldsclub en kan dat imago nog verder aanscherpen door voor een prikkie Lewandowski te halen

Haha ik weet zeker dat als je de vraag van deze poll vlak voor de laatste transferperiode had gesteld had denk ik 90% nee gestemd. Wat kan het toch snel gaan in de voetballerij.

Als Wenger dit nou maar eerder deed, was van Persie waarschijnlijk gebleven. In ieder geval gun ik de Gunners dit, dit is goed nieuws.

Maar och.. Zou wat zijn Rvp en Nemo bij elkaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren