Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax toont ijskoude aard: Van der Sar ontslaat trouwe medewerker van 84 jaar

Laatste update:

Ajax heeft Thijs Lindeman weggestuurd, zo meldt Mike Verweij in de podcast Kick-off van De Telegraaf. De 84-jarige archivaris kreeg onlangs van algemeen directeur Edwin van der Sar te horen dat hij na een dienstverband van tientallen jaren niet meer nodig is. "Ajax is een hele warme club...", zegt Verweij cynisch in reactie op het ontslag.

"Ze hebben de archivaris van 84 gewoon bij het grofvuil gezet", weet Verweij. "Edwin van der Sar kwam zijn kantoortje binnen en vertelde dat hij niet meer nodig is. Van der Sar bedankte hem voor bewezen diensten. Het archief wordt vanaf nu ondergebracht bij de commerciële afdeling. Een warme club..." Officieel was Lindeman de voorzitter van het erfgoedcomité van Ajax, dat bijvoorbeeld ook de Ajax-letters die op het oude stadion De Meer zaten in bezit heeft.

Thijs Lindeman op archiefbeeld van Ajax TV uit 2008.

Verweij is verbijsterd over het besluit van de Amsterdammers. "Ajax is gewoon echt een corporate business geworden. Dit soort mensen moet je koesteren. Het is heel flauw om te zeggen, want ik hoop dat hij nog heel lang leeft, maar eigenlijk moet zo'n man alleen weggaan tussen zes plankjes. Dit zijn mensen die heel belangrijk zijn voor Ajax. Ik sprak iemand die zei: 'Natuurlijk is Ajax een beursgenoteerd bedrijf, maar Ajax is bovenal een vereniging. Een vereniging bestaat uit verhalen en deze man kent alle verhalen.'"

Het rommelt op alle fronten in de Johan Cruijff ArenA. "Ik vind dit alleszeggend over de huidige situatie bij Ajax", zegt Verweij. "Het is klein bier, maar het is wel heel erg tekenend. Dan denk ik: Van der Sar moet hier toch met zijn hele lange lijf voor gaan liggen. Dit wil je toch niet? Alleen maar omdat Maurits Hendriks (Chief Sports Officer, red.) en zijn kompanen dit bedenken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt mij vrij logisch dat als je iemand niet meer nodig hebt, dat je dan van hem of haar afscheid neemt. Het is een bedrijf, geen vriendendienst

21 april 2023 om 20:05

Voor iemand die zo lang bij een bedrijf is vind je een andere functie.

21 april 2023 om 20:09

De beste man is 84, je zou je ook kunnen voorstellen dat hij totaal niet meer geschikt is. Ajax is niet zo groot geworden om mensen maar baantjes te gunnen. Er heerst (gelukkig) een absolute topsport klimaat, als men daar niet meer in mee kan, moet je hoe pijnlijk ook, gewoon afscheid nemen

21 april 2023 om 20:11

Alleen is dit een hele slechte vertaling van wat er gebeurt is. Deze lieve meneer kon het niet meer dus hebben ze alles verplaatst en hervormt. Hij is erelid geworden en supporter voor het leven. Was niet meer in staat om nog wat anders te doen.

Maar Verweij is niet zo van de hele verhalen met context hè.

21 april 2023 om 20:13

Of je geeft hem een seizoenskaart voor het leven en souffleert de spelers om even persoonlijk bij hem langs te gaan om te bedanken. Er zijn zoveel manieren

21 april 2023 om 20:38

Thamike jij brengt het wel heel rooskleurig. De beste man kon en wilde, ondanks zijn leeftijd, nog door met papier schuiven. Ajax is zijn passie. Hoe zijn dienstverband is beëindigd is schandalig. De man zelf had op moeten zeggen, niet ajax. Wederom een staaltje van bestuurlijk falen van Edwin van der sar

22 april 2023 om 09:25

Mag ik even vragen hoe jij dit verhaal kan staven? Facts? Hoor jou altijd een hoop zaken met een bepaalde air claimen maar nooit enige basis. Is allemaal puur op jouw gevoel, of noem even de plek waar ik deze feiten kan nagaan? Of is het verhaal op al deze sites puur gebaseerd op het gebroddel van Verweij?

22 april 2023 om 11:07

Thijs Lindeman. Hij kan van der sar zelf overnemen met zoveel kennis van de club.

22 april 2023 om 11:09

Goed punt. Ajajax, maar check je op dezelfde manier ook het nieuws van Verweij?

22 april 2023 om 12:10

@ yamiown, niet meer voor iemand van 84, het is een keer klaar hè, heel normaal. Fact of life.

22 april 2023 om 12:45

Gast is 84. Mag lekker van zijn pensioen genieten. Geef m als club nog wat extras mee, bijvoorbeeld 2 seizoenskaarten voor het leven en dat hij altijd mee mag met de club naar Europese wedstrijden.

22 april 2023 om 13:43

Precies. Uitstekend verwoord.
Je zou het namelijk ook anders kunnen verwoorden, namelijk super van Ajax dat ze hem ondanks zijn vergevorderde leeftijd altijd in dienst hebben gehouden

Deze beste man kon waarschijnlijk geen afscheid nemen terwijl het voor hem en zijn familie veel beter was om te stoppen.

21 april 2023 om 20:55

Het was ooit een club. Een vereniging. Een samenwerking tussen mensen, die een passie delen.

Nu is het een bedrijf met een winstoogmerk.
Het product heeft er onder te lijden.

21 april 2023 om 23:23

Ik weet niet wat jij denkt maar de voetbalwereld is gewoon een business en niet een liefdadigsheid dingetje

22 april 2023 om 08:50

Een werkgever die een 84 jarige in dienst heeft, daaruit blijkt wel dat het allemaal wel meevalt met de 'ijskoude aard'. Kennelijk is dit bij veel bedrijven heel normaal, gelet op de vele negatieve reacties zonder te weten hoe het dienstverband er uit zag.
Wat een sneue journalistiek en subjectieve reacties.

22 april 2023 om 08:52

Het is een bedrijf en tevens een vereniging. Jullie vinden het allemaal normaal dat een RvC lid €50.000,- gaat verdienen. Maar een man van 84 die al z’n hele leven werkzaam is voor Ajax een ander baantje aanbieden voor een fooi (paar rotcenten) is teveel gevraagd, want Ajax is een beursgenoteerd bedrijf.

22 april 2023 om 11:36

Die man werkt er waarschijnlijk voor een zak appelen en een seizoenskaart. Laat zo iemand lekker zitten man. Kijk dat zo iemand minder nodig is, a la, maar het gaat meer om de manier waarop je met zo'n persoon omgaat.

22 april 2023 om 12:12

Onzin! Zo werkt het niet. Nogmaals, het is een keer klaar.

22 april 2023 om 21:24

ik snap zo'n reactie nooit helemaal. Je bent toch geen fan van een bedrijf? Je bent fan van een club, een club met verhalen, legendes, een bepaalde cultuur. Zo'n man heeft een hart voor Ajax, draagt waarschijnlijk een berg verhalen mee, geeft ook een bepaalde continuiteit. Waarom zou je die ontslaan? Waarschijnlijk heeft zo iemand al lang en breed een pensioen en AOW, dus voor het geld zal hij het niet doen. Gewoon laten zitten, geef hem desnoods meer een erefunctie dan een echte functie, maar een club moet zijn fans en (langdurige) werknemers gewoon koesteren.

Wat is dit voor krankzinninge titel? Als het archief wordt overgeplaatst en iemand overbodig wordt is het niet gek als diegene dan weg moet. Of hij nou 84 is of niet. Echt ik kan hier heel pissig van worden de laatste tijd. De media is alleen maar AJAX in een kwaad daglicht aan het zetten zonder enige vorm van context. Omdat wij nu wat minder presteren worden er alleen maar randzaken bijgehaald en onnodig uitvergroot. Volgend jaar staan we weet met de schaal en dan hoor je niemand meer dit soort dingen in de media roepen let maar op

21 april 2023 om 20:51

Vd Sar moet gewoon weg, al een hele tijd. Niet vanwege dit maar vanwege de eindeloze reeks van ditjes en datjes.

21 april 2023 om 20:55

Of jullie vallen nog dieper, deze man heeft zijn leven gediend voor jullie, die hoort tot zijn laatste adem dit werk te doen en niet om een of andere commerciële reden weggestuurd te worden.
Geloof me, zijn hart is gebroken en nu mag hij bij de geraniums zitten en ja zonder zijn liefde sterven

21 april 2023 om 23:23

Dit dus. Zo'n man heeft nog 1 ding te doen in zijn leven en dat is archivaris zijn. Door zoiets weg te halen valt hij in een zwart gat. Hij krijgt waarschijnlijk ook een halve cent voor zijn werk. Het is financieel gezien echt de moeite niet om hem te ontslaan.

Laat hem lekker doorgaan tot ie niet meer kan. Die 2 jaar kun je best nog wel wachten.

22 april 2023 om 09:28

Kom op, je gaat toch niet 2 jaar inefficiëntie in stand houden om een tachtiger een leuke dagbesteding te laten behouden? En als Ajax in een juridisch onderzoek straks bepaalde documenten niet kan laten zien, is het dan een goed excuus dat die verloren zijn gegaan door deze man? Ik vind dit echt volkomen legitiem

22 april 2023 om 11:21

En je hebt geen idee hoe dit verlopen is. Verweij doet alsof hij erbij was, gooit er een hoop drama en emotie in. Lekker bashen op Ajax en Edwin, terwijl hij geen idee heeft en de boel compleet aandikt. Sterker nog, als zo’n man echt op de loonlijst staat, is het niet eens mogelijk om iemand zomaar te ontslaan. Pure onzin wat hier staat.

21 april 2023 om 21:00

Als fan van Ajax wens ik van der Sar heel veel nederlagen met Ajax. Die ijskoude nitwit heeft het inlevingsvermogen van een sociopaat. Hopelijk wordt dat hele bestuurszootje door de fans flink op haar plaats gezet. En dan kunnen ze nu verder over de hoogte van hun "vergoeding" praten.

21 april 2023 om 21:11

Jezus man wat een kansloze uitspraken. Neem het nou eens met een korrel zout. Edje ontslaat de normale medewerker niet. Dat doet de hoofd P&O van HR.

21 april 2023 om 21:11

Een man van 84 die een baantje heeft voor een beetje geld bij een instituut als Ajax.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen

22 april 2023 om 08:19

Wat verdiende hij per jaar? Welke andere skills had hij nog behalve papier verschuiven?

21 april 2023 om 21:15

@afcamaarten, lekkere warme reaktie, over iemand die zijn hele leven voor Ajax gewerkt heeft. De doos om zijn eigen spullen in mee te nemen ook in houden op zijn salaris lijkt me. De titel is niet krankzinnig, maar jij wel.

21 april 2023 om 21:31

Ik lees alleen maar onderbuik verontwaardigingen. Alle archieven worden tegenwoordig gedigitaliseerd en wordt meestal extern uitbesteed aan bedrijven die daar in gespecialiseerd in zijn. Dat kan je niet overlaten aan een 84 jarige die prachtig werk heeft gelevert. Maak het niet groter dan dat het is.

21 april 2023 om 21:32

Jij bent niet het grootste licht hé? Als Ajax slecht presteert hoeven er geen randzaken bijgehaald worden foor de media, dan gaat het gewoon over het slechte presteren...
Ajax maakt dit soort fouten vaker en dat is gewoon onhandig. Punt, geen discussie over mogelijk.

Ik denk niet dat de 84 jarige werknemer zwaar op de begroting drukt. Als Ajax pretendeert een warme club te zijn of te willen worden dan pak je dit anders aan en geef je journalisten geen stok om mee te slaan.

21 april 2023 om 22:07

Tasty Alsof Ajax zegt een warme club te zijn of te willen worden. Die doen gewoon wat ze goed achten, en niet om een bepaalde uitstraling te hebben.

Er zijn genoeg voorbeelden menselijke acties van zowel de club als de supporters, maar daar tegenover staan soms domme of zakelijk harde keuzes. Er is geen weg om iedereen tevreden te stellen, en dat hoeft ook helemaal niet.

23 april 2023 om 12:40

Slimpie, ik weet namelijk uit de 1e hand dat Ajax zijn hele archiefmateriaal laat digitalisen wat je niet aan een 84 jarige kan overlaten. Het is een gespecialiseerd bedrijf die dat gaat doen maar wat VZ doet is stemmingmakerij en dan heb je altijd wel wat idioten die daarin meegaan.

21 april 2023 om 22:19

Sorry hoor, maar iemand van 84, die zo lang bij de club werkt, die laat je iets anders doen. Desnoods de bloemetjes water geven of de archivaris assisteren. Die ontsla je niet.

22 april 2023 om 12:13

@afcamaarten, ik kan het niet meer met je eens zijn! De media in het algemeen is dramatisch over de volle breedte in Nederland. Clickbytes en sensatie is belangrijker dan serieuze journalistiek.

22 april 2023 om 13:26

En ik kan pissig worden van jouw idiote reactie. Een man van 84 die al tientallen jaren verbonden is aan je club ontsla je niet! Als je zaken wil veranderen dan ga je met hem in gesprek maar je gooit zo iemand niet buiten met het excuus dat je het archief uitbesteed. Is echt schaamteloos als club en mens.

Soms is verandering nodig, maar toch jammer dat zo'n ras ajacied geen plekje elders in de organisatie krijgt.

21 april 2023 om 20:15

Van 84 jaar? Waar dan? Geef die man een seizoenskaart voor het leven ofzo. En vraag of ie als vrijwilliger beschikbaar blijft.

Waarom dat gehak op Van Der Sar. Als je als 84 jarige bij Ajax mag werken is dat geweldig. Maar dat het dan een keer ophad is niet meer dan normaal. Wat die journalisten doen. Dat is niet normaal.

21 april 2023 om 20:13

Dat gehak zal ermee te maken hebben dat Ajax onder leiding van Vd Sar ver is weg gezakt

21 april 2023 om 20:22

Nou Japie, dat is subjectief hè.
Ajax is onder Sar meermaals kampioen geworden, heeft flink gecasht op spelers, en staat er goed voor.

Ja, hij heeft op menselijk vlak een paar missers gemaakt, zoals de COVID vlucht, zijn hakkelende media optreden na Overmars-gate en hij heeft geen (of niet snel genoeg) een adequate vervanger voor Overmars.

Maar kom op zeg: dit is toch een gevalletje klikjes halen van Verweij omdat het met fatsoenlijke journalistiek niet wil lukken.

21 april 2023 om 20:56

Elke keer weer ook dat stukje adequate vervanger voor Overmars. Daar heeft v.d Sar geen reet mee te malen. Want die moet door de RVC aangesteld worden. Dus ja, dat stukje is een kastig verhaal. Zeker als er al ongeveer net zo lang als Overmars weg is al geen technische man in de RVC heeft.

21 april 2023 om 21:00

Ja Ajax is onder vd Sar meermaals kampioen geworden, maar op geen enkele aanwijsbare reden door vd Sar. Dat hoeft ook niet eens, maar wees dan in ieder geval een uitstekende vertegenwoordiger en spokes person. Heb ballen en een visie, draag die uit. Wees proactief en straal uit waar we voor staan. Heb dan tenminste wat uitstraling, charisma, empathie... iets behalve een beetje wat mompelen en weer je kantoortje in. Echt, waarom waarom hecht men zo aan Edwin in deze rol?

21 april 2023 om 21:10

Vanaf het moment dat Overmars opstapte stortte Ajax in als een kaartenhuis. Waar was de zogenaamde expertise en gigantische bijdrage van Vd Sar toen gebleven? Die vaarde gewoon mee op de kwaliteiten van Overmars al die tijd

21 april 2023 om 21:35

Heuvel74, jij snapt denk ik niet het werk van een ad. Van der sar hoort bij de rvc aan te geven wie td moet worden. Op zijn voorspraak is dat hamstra en huntelaar geworden na het echec met overmars. Maar als ik jou moet geloven doet de rvc alles en zit van der sar alleen maar vliegtuigjes te vouwen in z'n kantoortje

21 april 2023 om 22:00

Inderdaad japie, Sommige ajax fans hier hebben de tendens om alle successen aan vd sar toe te schrijven, maar bij alle fails is vd sar ineens niet verantwoordelijk. De rvc is dan verantwoordelijk, schreuder is verantwoordelijk, hamstra is verantwoordelijk. Want onze Edwin put alleen golfballen op z'n kamer

21 april 2023 om 23:46

@bochherief Inderdaad. Als ik Vd Sar zijn mediaoptredens zie dan denk ik ook nooit ik zit hier naar een visionair en het geniale brein achter het succes van Ajax te luisteren. Een volzin uitspreken is voor hem al een brug te ver, maar dit is zogenaamd de catalysator achter de succesjaren van Ajax

Ik ben benieuwd naar het hele verhaal, want over het algemeen is De Telegraaf gewooon een krant met een agenda. De integriteit van Mike Verweij en Valentijn Driessen is zeer discutabel. Aangezien ze zich voortdurend bemoeien met het beleid van Ajax (denk ook nog even aan hun anti-Ten Hag campagne). Dus ik zou graag wat meer informatie krijgen.

in mijn optiek heeft het Ajax archief helemaal niks te zoeken op de commerciele afdeling. Daar werken mensen die bezig zijn met exposure, te zorgen dat Ajax in series van Apple TV komt en die bezig zijn met ''branding''. Iets wat ze volgens mij best goed kunnen, maar ook de gasten die doodleuk allerlei gokreclame in voorbeschouwingen van Ajax gooien omdat Unitbet toevallig sponsor is.

De geschiedenis van de club kun je beter in beheer van supporters geven. Mensen die vanwege hun clubliefde willen dat de geschiedenis bewaard blijft en een plekje krijgt binnen de club. Richt er een aparte stichting voor op en laat vanuit de supportersvereniging en de vereniging Ajax hier invulling aan geven.

21 april 2023 om 21:09

Het archief heeft binnen Ajax alles to zoeken binnen de commerciële afdeling.
Want als partijen materiaal willen hebben, moeten ze bij de afdeling commercie zijn.

21 april 2023 om 21:21

Wat voor een materiaal willen hebben? oude programma boekjes? Krantenknipsels waarin staat dat Ajax de Europa Cup I heeft gewonnen? Vaantjes van CL wedstrijden of oude shirts?

Het kan zijn dat ze voor inspiratie af en toe het archief in willen duiken, voor wat merchandise. Maar daarom hoef je nog niet een hele afdeling onder te brengen tussen de ''content creators'' die voor ''brand value'' moeten zorgen.

Lijkt mij best logisch dat bij zo'n herindeling iemand helaas overbodig kan worden. Of hij dan 26 of 84 is doet er niet toe. Wél moet je het met zo'n man gewoon goed regelen. Leuk afscheid, bedankje en geef hem tot zijn dood een seizoenskaart op een goede plek aan de lange zijde. En als hij die al heeft, zet hem om naar "op kosten van de club."

Die beste man zal er ook heus wel begrip voor hebben als je het gewoon logisch uitlegt, al zal Van der Sar daar wel niet in slagen.

21 april 2023 om 22:13

Er blijkt ook nergens uit dat die man ontevreden is over de afhandeling en wat er voor afspraken zijn gemaakt nu zijn functie is opgeheven. Dat Verweij dat zo presenteert is natuurlijk ook maar zijn invulling en niets meer dan dat.

Natuurlijk is het vervelend om iemand te ontslaan vooral als het een trouwe werknemer is. Maar kom op mensen deze man is 84. Niet vervelend bedoelt maar veel mensen van die leeftijd zitten in een bejaardentehuis. Geef deze man een plek in het stadion dat hij elke wedstrijd mag komen kijken. Maar op een gegeven moment is de koek gewoon op.

21 april 2023 om 21:05

Nou ja, je hebt 84 en 84. Mijn pa was toen dement, mn ma heeft het niet eens gehaald, maar ik heb een oom van 86 en die is scherp als een mes, loopt en rijdt nog auto, doet accountantswerk. We moeten er niet van uitgaan dat deze meneer een kasplantje is ofzo.

21 april 2023 om 22:17

Natuurlijk is hij geen kasplantje, want anders deed hij dat werk niet. Hij is wel gewoon oud en al (bijna) 20 jaar met pensioen. Dit was gewoon als een hobby voor hem schat ik zo in. En als het goed is afgehandeld kan hij lekker genieten van z'n oude dag en de club. Er blijkt nergens uit dat Ajax hem als grof vuil heeft behandeld, dat is slechts de bewoording van Verweij.

22 april 2023 om 08:02

Als deze beste meneer een fout zal maken dat groot genoeg is om in de media te komen. Zal deze zelfde Verweij over Van der Sar heenvallen hoe het kan dat er een 84 jarige nog aan het werk is. Het is stemmingsmakerij wat deze journalist doet.

Dat is die man tot zijn 84 ste hebben laten zitten is bewonderenswaardig en mooi, maar op een gegeven moment houdt het op. Daarnaast kan je iemand die Alfred droeftoeter Schreuder een goede coach vindt niet serieus nemen

Dat ik veel posts lees met begrip voor die beslissing, kan ik met mijn hele verstand niet bij. Maar het zal de tands des tijds zijn waardoor ik de huidige omgangsvormen maar niet kan begrijpen...

21 april 2023 om 22:38

Helemaal mee eens. Deze man werkt dus al bijna 20 jaar na zijn pensioen door bij ajax. Die ontsla je niet. Die gaat zelf weg. Net als arsenal ooit over wenger zei.

Je merkt aan alles dat Verweij zijn bron binnen Ajax (schreuder) kwijt is. Die man is echt bezig met een hetze. Lekker op alle slakken zout leggen.

Moet iedereen maar tot z’n 120e bij de club gaan werken terwijl hij/zij niet meer nodig is?

Lachwekkend stuk van een lachwekkende ‘journalist’.

Wat is hier nou mis mee... meneer is 84 en de functie is overbodig, die zal gewoon een mooi pensioen kennen. Ik vond het veel erger dat ze ooit David Endt hebben laten gaan.... maar wat een onzin weer. Verweijj en Driessen zijn echt vervelende gozers en steeds bezig met dingen verder op te drukken. Nee ik ben helemaal niet blij met Vdsar, maar ga niet overdrijven. Ijskoude aard wat een onzin.

21 april 2023 om 22:39

Een mooi pensioen? Dat kon 20 jaar geleden. Nu is dit gewoon een sneue actie van ajax. Zoek dan jets leuks voor hem als zijn werk niet meer gaat bestaan.

Dit is er eentje in de categorie Gertjan Verbeek die het kantoor van Gerard Meijer uitruimt en bij het grofvuil zet hoor. Voor zo'n clubman dien je toch een andere functie te vinden als hij niet wilt stoppen. Al is het maar iets symbolisch.

Nou ik vind dit niet zo gek, de beste man is 84 jaar en het archief wordt overgeplaatst, dus wat is het probleem.
Dit is gewoon normaal hoor, weet niet waar jullie je druk om maken.

21 april 2023 om 22:41

Het is niet normaal. Want het feit dat hij 20 jaar na zijn pensioen nog steeds aan het werk is, is niet normaal. Dan hadden ze hem al 20 jaar geleden met pensioen moeten sturen. Nu kan dat niet meer. Nu zoek je iets anders voor hem, in overleg.

Ik snap niet dat zo'n Verweij dit verhaal zo graag wil schrijven en publiceren. Wat voor baat heeft hij hierbij. Als het idd zo ernstig is als hij doet overkomen, laat die man zelf kiezen of hij dit in de publiciteit wil brengen of niet. Het wordt weer zo negatief neergezet om Ajax/VdS in een slecht daglicht te zetten, terwijl het allemaal gewoon heel logisch te verklaren is. Tuurlijk zullen er misschien ook wat mensen lichtelijk teleurgesteld zijn, maar het is ook weer geen liefdadigheidsinstelling toch..

Ik denk dat het tijd is voor de supporters en aandeelhouders om in opstand te komen tegen vd Sar en het huidige bestuur. Wat een rotzooi is het.

Mijn hemel zeg, het lijkt wel of vdsar deze man hoogstpersoonlijk geeuthaniseerd heeft. Wat een heisa om 3x niks, en dat zonder context. In elk geval weer een lekker hapje voor de aasgieren.

84 jaar. De meeste mensen mogen blij zijn als ze op die leeftijd nog enigszins zelfstandig op hun benen kunnen staan. Ergens houdt het een keer op, ook met een 84-jarige.

Dat je het archief door een ander onderdeel van de organisatie laat bijhouden, lijkt mij een beleidskeuze waar je verder niet zo veel van kunt vinden. Het ligt er wat mij betreft vooral aan hoe er afscheid van hem is genomen. Als hij zo lang in dienst is geweest en zo veel weet van de club, dan verdient hij het wel om in het zonnetje gezet te worden, lijkt me.

Het is logisch dat als er geen werk meer is voor deze man dat je dan afscheid neemt. Alleen dit had weer zoveel slimmer gekund. Geef die man voor de rest van zijn leven een erebaantje voor x uur in de week. Dit is niet handig in een week dat je geld wil vrijmaken voor de leden van de RvC.

Een 84-jarige is natuurlijk allang pensioengerechtigd dus het is niet dat ze hem in een financieel gat steken dus wat is het probleem? De man zal het vast heel jammer vinden maar Ajax is toch geen liefdadigheidsinstelling?

Bovendien ken ik zelf geen 84-jarige aan wie ik mijn archief zou toevertrouwen. Deze man kan de uitzondering zijn maar de kans is reeel dat hij gewoon niet meer heel betrouwbaar is en dat zou ook volkomen logisch zijn op die gevorderde leeftijd. Wie weet doen ze het daarom.

Beetje sneu hoe de Telegraaf er alles aan doen om Edwin eruit proberen te schrijven. Wanneer het ze uit komt is Ajax een beursgenoteerd bedrijf en moeten ze aan het zakelijk belang denken. En even later is Ajax weer een vereniging die mensen een warm hart toe dragen.

22 april 2023 om 13:04

Het is inderdaad echt schrijnend van Verweij. Sinds vriendje Schreuder weg is, is het echte hakken (zoals op Ten Hag eerder) weer begonnen. Daarnaast lijken de meeste reageerders hier precies van de hoed en de rand over deze man. Er wordt door menigeen harde conclusies getrokken zonder te weten hoe het echt zit.

Dit is weer het zoveelste voorbeeld dat voetbalclub Ajax vervangen wordt door Bedrijf Ajax. Het voetbal en de supporters staan voor het bestuur, directie en RVC allang niet meer op plek 1. Zij vinden vooral zichzelf belangrijk. Dat is ook hetgene waar ze het meeste mee bezig zijn

Ja ja al dat gejank de media dit dat Ajax is gewoon een zooi dit seizoen slecht aankoopbeleid, slechte keuzes en ja tuurlijk kan het zijn dat je iemand weg doet maar doe een man van 84 die zolang voor de club heeft gewerkt op een waardige manier weg. Met een mooi afscheid of cadeau of mooi filmpje wat ze zo mooi kunnen maken met de media afdeling. En volgend seizoen de schaal?? Dat kan je sws ook vergeten deze puinhoop zal nog wel even duren!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren