Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax in beroep na verbod op uitfans bij Klassieker in bekertoernooi

Laatste update:

Ajax gaat in beroep tegen het besluit van de KNVB om geen uitfans te accepteren tijdens het bekerduel tussen Feyenoord en Ajax van volgende week, zo melden Ajax Life en het Algemeen Dagblad dinsdag. De twee aartsrivalen treffen elkaar woensdag 27 februari in de halve finale van het toernooi om de TOTO KNVB Beker.

Ajax diende eerder een verzoek in om kaarten beschikbaar te stellen voor bezoekende supporters voor het treffen in De Kuip, maar dat verzoek werd eerder afgewezen. De Amsterdamse club en de bijbehorende supportersverenigingen zijn nu van mening dat de KNVB meer werk had moeten maken van het toelaten van uitfans. Het beroep van de club lijkt echter te laat te komen om op korte termijn effect te sorteren.

In december eiste Ajax al dat Feyenoord uitkaarten beschikbaar zou stellen voor de wedstrijd van 27 januari, die uiteindelijk met 6-2 werd gewonnen door de Rotterdammers. Vanaf 2009 zijn er geen bezoekende fans meer welkom geweest bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord nadat een Klassieker destijds danig uit de hand was gelopen. Dat besluit werd in eerste instantie voor vijf jaar ingevoerd, maar vanaf 2013 werd het steeds verlengd.

Burgemeester Aboutaleb liet onlangs in gesprek met RTV Rijnmond wel doorschemeren niet afwijzend te staan tegenover een herroeping van deze beslissing: “Ik vind het erg genoeg dat we nu geen supporters toelaten. Grote armoede”, liet hij toen optekenen.

Denk jij dat er binnen drie jaar weer uitfans welkom zijn bij Klassiekers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit lijkt mij een beetje te laat. Een maand geleden heeft de Burgemeester dit besluit al genomen. Dan had je toen direct bezwaar op kunnen maken. Nu ben je één week voor de wedstrijd en geloof mij maar dat als Ajax in het gelijk wordt gesteld, er alsnog geen supporters mee kunnen in verband met een gevaar voor de openbare orde.

19 februari 2019 om 12:53

Bezwaar mag gemaakt worden tot 6 weken na het besluit (beetje cru want dan is de wedstrijd al gespeeld), maar zo is de wet nu eenmaal.

19 februari 2019 om 12:56

Klopt, alleen recentelijk is er geen besluit genomen maar een uitspraak van een burgemeester die niet gelijk staat aan een besluit.

Het besluit om dit seizoen geen supporters uit Amsterdam toe te laten is allang genomen. Nogmaals, het laten doorschemeren open te staan voor verandering is geen besluit en hier kan dus geen bezwaar tegen worden ingediend.

Supportersverenigingen zullen helaas nul op verzoek ontvangen.

19 februari 2019 om 13:11

Ik weet dat voor bezwaar een termijn staat van 6 weken. Ik heb dit voor mijn opleiding namelijk gestudeerd. Maar zoals je al zegt, op zo'n korte termijn voor de wedstrijd bezwaar indienen zal nu dus niet meer gevolgen kunnen hebben voor deze wedstrijd lijkt mij

19 februari 2019 om 13:31

Pff.. Het duurt nu al ruim 10 jaar. Een keer moet het over zijn en gewoon uit supporters zijn. In ieder land hebben ze rellen en gedoe. Kijk naar Turkije en nog hebben zij gewoon uit supporters. We zijn hier in Nederland echt aan het overdrijven nu!

19 februari 2019 om 14:38

Heel lullig en jammer dat dit fenomeen al jaren zo in stand word gehouden. Zal zeggen de echte fans zouden gewoon samen in 1 vak moeten kunnen zitten! Dit is maar voetbal mensen. Alle gasten die komen om te vechten ertc zijn geen voetbal fans maar gewoon stelletje idioten! Daarnaast is dit competitie vervalsing als er van 1 club geen fans bij mogen zijn. Ajax heeft wat recht te zetten na de pak slaag van laats. maar als ik zo kijk zal dit denk ik niet meer gebeuren en zal Ajax gewoon vol erop klappen zoals tegen Real en dan zal je zien dat de kwaliteit van de Ajax speler velen malen hoger is dan van Feyenoord selectie die ik echt met alle respect zwaar middelmaat vind. Alleen van Persie is een topper en de rest is echt zwaar middelmaat en dat is mijn eerlijke mening en als je ook ziet tegen wie ze allemaal verliezen en hoe ze spelen kan ik er niks beter van maken. Vrees dat het dit keer een 2-6 word!

19 februari 2019 om 14:39

Nee, wij overdrijven niet. Al breken fans alles af in Turkije, Italie, of waar dan ook.

De "fans" tonen ook telkens weer aan niet normaal te kunnen doen. Of het nu gaat om een pop ophangen, fonteinen afbreken of geld naar zigeuners gooien.
Je kunt het niet maken om de belastingbetaler telkens op te laten draaien voor de kosten die door dit soort onderontwikkelde idioten veroorzaakt worden.

Nee, ik heb er totaal geen vertrouwen in dat fans uit Amsterdam en Rotterdam normaal bij elkaar over de vloer kunnen komen. Er zal altijd een groepje zijn dat het verpest. Jammer dan.

Clubs moeten dan ook niet zo zeiken. Bij Feyenoord/ajax/whatever kent iedereen die gasten blijkbaar bij naam en rugnummer, maar toch blijven ze welkom. Begin eens met die gasten uit je stadion te schoppen plus meldplicht rond wedstrijden. Misschien dat het dan ooit nog iets wordt.

19 februari 2019 om 19:42

@nick Nanninga, hoezo kun je de belastingbetaler daar niet voor laten opdraaien? Daar zijn die belastingen toch voor?! Dan kun je voor elke evenement namelijk hetzelfde argument geven. Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor de teringzooi doe andere tijdens oud en nieuw schoppen? Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor beveiliging bij protesten? Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor rotzooi die tijdens Koningsdag wordt getrapt. Etc etc. De burgemeester heeft de taak om zoiets in veilige banen te begeleiden. Als hij al geen 1200 Ajax-supporters aankan, moet ie andere baan gaan zoeken. En overigens zijn clubs zelf verantwoordelijk voor de beveiling in het stadion, dus daar heeft die belastingbetaler van jou niks mee te maken.

19 februari 2019 om 20:06

Dat het oud en nieuw wordt, kunnen we niet voorkomen. Wel kunnen we voorkomen dat er (in dit geval) Ajax supporters in en rond de Kuip rotzooi komen trappen.

Zo moeilijk was ie toch niet?

19 februari 2019 om 14:28

Er was 1 dag na de loting al bezwaar gemaakt daar is niets mee gebeurd. Dus brengen ze het nu voor de rechter.

19 februari 2019 om 14:44

Uiteraard hebben beide supporters groepen hieraan meegewerkt. Echter is het in de competitie “eerlijk” aangezien je 1 x uit geen supporters heb en 1x thuis wel. In de beker is dit niet aan de orde dus is het competitie vervalsing

19 februari 2019 om 17:14

Ook al hebben beide supporters groepen hieraan meegewerkt blijft “wedstrijd vervalsing” in de competitie hebben ze beide het nadeel van een keer zonder publiek te spelen. Nu is Ajax de enige benadeelde club

Tja, het gaat er sowieso niet voor zorgen dat er ajax supporters bij de aankomende bekerwedstrijd kunnen zijn aangezien de kaarten voor het vak al zijn verkocht aan feyenoord supporters. Ik denk dat het wel goed is om het weer bespreekbaar te maken en het volgend seizoen weer te proberen. Als het dan fout gaat, gelijk weer de regel invoeren.

19 februari 2019 om 12:57

Het is natuurlijk van de zotte dat er figuren zijn die zich zo absurd gedragen dat deze wedstrijd al jaren niet door beide partijen bezocht kan worden, geldt voor beide kanten.
Misschien zouden supportersvereniging en Ajax zichzelf ook een s achter de oren kunnen krabben hoe het toch komt dat ze niet welkom zijn. Niet alleen bij Feyenoord maar ook in Den Haag mogen ze al seizoenen niet komen. Er wordt altijd naar andere gewezen maar als je kijkt wat Ajax supporters in de loop van de jaren voor teringzooi hebben geschopt is het ook niet geheel onbegrijpelijk dat gemeentes ze liever niet dat wel welkom heten.

19 februari 2019 om 13:10

Amen Tornado, kan me hier helemaal in vinden. Ik vind het wat hypocriet van de Ajaxfans. Het is namelijk echt niet zo dat wij de laatste 10 jaar (uiteraard op enkele uitzonderingen na) grote teringzooi van maken. Ajaxfans verpesten het keer op keer als het weer besproken wordt door met vuurwerk te gooien etc.

19 februari 2019 om 13:13

Precies dit Ingmar. Volgensmij zouden ze dit jaar ook alweer toegelaten kunnen worden, alleen toen waren er weer een paar hersenloze die vuurwerk afstaken in ons stadion tijdens de kampioenswedstrijd. Ik vrees dat als ze toegelaten worden dat het vooral aan Ajax kant weer ellende wordt.

19 februari 2019 om 13:30

ja hoor... het ligt weer allemaal aan de Ajacieden. man man man, doe niet zo droevig joh. Tussen de Feyenoordfans en ook tussen de PSV fans zitten net zo veel randdebielen als bij Ajax. Ga nou alsjeblieft niet doen alsof jullie supporters een haar beter zijn.

19 februari 2019 om 13:30

@tornado

Vrij onzinning. Ze worden jarenlang al geweerd in den haag, maar dat heeft niet alleen te maken met de supporters/relschoppers hoe je het ook wilt noemen van Ajax kant. Laats nog, Ajax moest voor de beker tegen amateurs en dat moest plaats vinden in het ado stadion. Ado speelde diezelfde dag in de beker tegen Feyenoord. Supporters van Ajax waren niet toegestaan, omdat de veiligheid van deze supporters niet gegarandeerd kon worden. Dat heeft in de verste verte niets meer te maken met gedoe aan Ajax zijde.

Utrecht, moesten de Ajax supporters ook thuis blijven, Utrecht fans mochten niet komen, kaarten de vrije verkoop in en vervolgens kon alweer de veiligheid niet gegarandeerd worden.

Wat mij betreft is het goed zo. Gewoon helemaal geen Ajax uitsupporters meer mee naar wedstrijden. Nergens niet. Kunnen clubs mooi het hele stadion uitverkopen aan eigen supporters om de club te steunen. Iedereen gelukkig, lekker veel centen ophalen en kunstgras eruit.

Is dat niet genoeg, vertrekt Ajax maar lekker helemaal uit de Nederlandse competitie. Lekker aansluiten bij de Bundesliga ofzo. Linksom of rechtsom, het zal toch altijd blijven bij wijzen naar Ajax supporters en fans want die zorgen er altijd zelf voor dat ze niet mogen komen........

19 februari 2019 om 13:46

(tornado72)
Ik baal er van dat er zowel bij ons als bij jullie geen supporters mogen komen niets is leuker dan dat er uit supporters zijn al was het alleen maar voor de sfeer , maar zolang er nog van die mafkezen rondlopen waarvan de haat naar de ander boven de liefde voor hun eigen club gaat kun je het beter houden zoals nu , en dat is erg jammer voor de echte supporters want die zijn uiteindelijk de dupe . ik was een paar jaar geleden bij de wedstrijd Schalke tegen Dortmund daar liep geel en blauw gewoon door elkaar daar zouden ze is over moeten nadenken , het is toch van de gekke dat een paar randdebielen het lot bepalen voor een paar duizend supporters die zich normaal als supporter gedragen , die stadion verboden helpen ook niet want dat tuig komt toch altijd aan kaarten dus laten die burgemeesters maar gewoon denken aan de veiligheid hoe lullig dat ook is .

19 februari 2019 om 13:58

@oxxis,

Uiteraard ligt het niet alleen aan de Ajax supporters. Alle clubs hebben randdebielen tussen hun fans zitten, hoe groter de club hoe meer randdebielen. Ik hoor echter vaak het argument dat het altijd aan de andere supporters ligt. Als Ajax niet welkom is bij Ado ligt het aan de Ado supporters als ze niet welkom zijn in Utrecht dan is het de schuld van de Utrecht fans als er ellende is in Griekenland ligt het alleen aan de supporters er politie van de tegenstander maar niet aan de Ajacieden.
Ook bij Ajax lopen debielen rond en daar zou de supportersverenging eens rekening mee moeten houden en eerst eens in de spiegel kijken voordat het aan iedereen anders ligt dat aan de Ajax fans.

19 februari 2019 om 14:00

Oxxis, ik zeg niet dat Feyenoord supporters lieverdjes zijn maar het is toch wel enigzins te verklaren dat Amsterdam al enige tijd er voor open staat. Maar Rotterdam het niet aan durft. Het verhaal heeft 2 kanten en heb gewoon niet het idee dat als het weer zou mogen, dat het goed zou gaan. Maar goed uiteraard hoop ik van wel want een Klassieker zonder supporters is gewoon heel erg jammer.

19 februari 2019 om 14:52

Er is idd elke keer weer een klein groepje randdebielen die dit verpesten. Zoals eerder gelezen hier.. echte supporters zouden samen moeten en kunnen zitten. De rest is uit op bende. Gericht aanpakken stadion verbod voor t leven. Nooit meer zien. Mijn dochter van 10..ook gek van voetbal zou zo graag de klassieker willen meemaken zoals ik dat meemaakte in mn jeugd. Schandalig dat dit zo moet. Zo jammer dat deze mooie sport zulke idioten trekt.

19 februari 2019 om 22:47

@ninjakai: Vertrekt Ajax uit de eredivisie is psv elk seizoen in de winterstop al kampioen... realisme bij jou is nu ook heel erg ver te zoeken dan, Ajax supporters doen alles verkeerd en supporters van Utrecht, Ado, Feyenoord zijn de lieverdjes? Het supportershome in de fik gestoken door ado supporters, een Ajax supporter dood geslagen door Feyenoord, en Utrecht die spreekkoren geeft en de Ajax supporters krijgen de straf... nu wil ik niet zeggen dat Ajax nooit iets doet maar het werkt wederzijds en helaas zijn er te veel mensen met oogkleppen op, zoals jij, die dit niet in zien

20 februari 2019 om 08:00

@barcovnmasten,

Waar zou Ajax heen gaan als ze vertrekken uit de eredivisie?

Het gaat er niet om dat het alleen Ajax supporters zijn want dat is uiteraard niet zo en dat beweer ik ook nergens. Het gaat erom dat dat de supportersvereniging een enorme plaat voor z'n kop heeft door iets aan de Knvb te vragen waar de Knvb helemaal niet over gaat, namelijk de veiligheid in de stad Rotterdam. Deze vraag wordt inmiddels al voor de tweede keer gesteld terwijl ik aanneem dat er toch wel een paar een stel hersens in het hoofd heeft die weten dat de Knvb daar helemaal niet over gaat?

Leuk zo'n opsomming van wat de Ajax supporters allemaal is overkomen, je zou zomaar de vraag bij de Knvb hebben kunnen neerleggen.

Volgens mij is er voor het in de fik steken van het supporters home van Ajax nooit iemand veroordeeld en zijn de geruchten heel sterk dat het een actie is vanuit de harde kern van Ajax zelf om een beter en mooier home te krijgen maar goed dat is net zo min bewezen als dat het Ado supporters zijn geweest.

Er is inderdaad een Ajax supporter doodgeslagen ooit maar het is niet zo dat hij keurig netjes aan het winkelen was met vrouw en kinderen. Het is heel erg dat het is gebeurd maar als je met je domme harsens vooraan gaat staan bij rellen is er een mogelijkheid dat je wat overkomt.

Spreekkoren zijn achterlijk en ik ben het met je eens dat het minimaal raar is dat Ajax supporters gestraft worden voor spreekkoren van Utrecht supporters aan de andere kant kan Utrecht ook niet de eigen supporters buitensluiten om 1200 Ajax supporters binnen te laten? Daarbij schalt het bommen op Rotterdam ook nog geregeld van de tribune van de Arena , ook niet bepaald een teken van historisch besef.

Tel daarbij de recente rellen in Griekenland op en dan snap je dat de Ajaxsupporters niet welkom zijn..

Ik zou zeggen zet je gekleurde bril af en dan snap je dat het niet zo vreemd is dat de burgemeester (want die gaat over de veiligheid en niet de Knvb) het geen goed plan vindt om Ajax supporters toe te laten.

20 februari 2019 om 17:17

Tuurlijk het verbod is gekomen, o.a. dat een neef van mij vermoord is.maar blijf maar zeggen dat het aan Ajax ligt.

21 februari 2019 om 07:56

@fairplay1,
Ik zeg nergens dat het alleen aan Ajax en z'n supporters ligt, lees eens goed. Ik vind het alleen bijzonder dat de supportersvereniging van Ajax en Ajax zelf denken dat het helemaal niet aan Ajax ligt en alleen maar aan supporters van de tegenpartij.
Rellen in Griekenland, lag volgens de Ajax supportersvereniging alleen maar aan de Griekse fans en de politie daar konden de Ajax fans niets aan doen?
Slopen van de Kuip tijdens een bekerfinale, ook een goede reden om nog steeds geen Ajax fans in de Kuip toe te laten.

Het is niet zo dat het maar aan 1 partij ligt maar de supportersvereniging en nu ook Ajax zelf hebben een enorme plaat voor hun kop door deze huilreactie en te suggereren dat de fout helemaal buiten hun zelf ligt.

19 februari 2019 om 13:11

Nee hoor het uitvak moet in bekerduel leeg blijven

19 februari 2019 om 13:43

Dat is niet waar, Feyenoord heeft de tickets gewoon verkocht.

19 februari 2019 om 19:10

Had Feyenoord niet ook alle kaarten voor een bekerfinale verkocht die ooit toen uiteindelijk over twee wedstrijden werd gespeeld?

De gemeente Rotterdam is verantwoordelijk voor de veiligheid in en rondom het stadion. De Knvb heeft geen enkele bevoegdheid wat dat betreft. Het is leuk voor de bühne natuurlijk en een mooi zoethoudertje voor de supporters maar iedereen weet dat de Knvb er niets over te vertellen heeft en dus het eigenlijk onnozel is om dit (weer) aan de Knvb voor te leggen.

Ik zou als Ajax zijnde, als je het zo belangrijk vindt dat er weer fans welkom zijn, je hard maken voor Feyenoordfans in Amsterdam. Dáár heb je invloed op en dan kan je andersom ook iets verwachten. Dit is alleen maar voor de bühne.

19 februari 2019 om 12:58

Je weet dat Ajax al een paar keer heeft aangegeven dat ze akkoord gaan met Feyenoord-supporters bij de Amsterdamse klassiekers?

19 februari 2019 om 15:16

Het gaat er niet om of de clubs wel of niet akkoord gaan. Dat is ook niet wat Groninger zegt. Het gaat erom dat Ajax alleen echt actie onderneemt als hun eigen supporters niet welkom zijn bij uitwedstrijden. Maar als er van de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam geen Feyenoord supporters naar Amsterdam mogen, komen ze niet in actie. Dan zeggen ze alleen dat ze akkoord gaan, maar ze doen in de praktijk niks.

Overigens heeft Afca al minstens 1 keer de komst van Feyenoord supporters geblokkeerd.

19 februari 2019 om 15:39

De vorige burgermeester van Amsterdam heeft meermaals aangegeven open te staan voor supporters van Feyenoord maar dan moest wel van vanuit Rotterdam ook gebeuren, en voor zover ik weet hield Aboutaleb altijd de boot af.

19 februari 2019 om 13:01

Helemaal mee eens! Ze zeggen wel dat Feyenoord welkomis, maar ik geloof niet dat ze die kaarten af zouden wijzen als ze eindelijk weer mogen komen. En hier moet je voor het begin van het jaar afspraken over maken, niet een week voor de wedstrijd,

19 februari 2019 om 13:01

Feyenoord heeft de kaarten die door Ajax beschikbaar waren gesteld zelf niet afgenomen.

19 februari 2019 om 13:13

Dit verhaal is inderdaad bekend, maar wat is de bron? Zegt Ajax dit om aan hun eigen fans te laten zien dat ze weer uitfans willen, of heeft Feyenoord ook daadwerkelijk bevestigd dat ze de kaarten niet willen? Wat ik zeg, het lijkt me heel erg sterk dat Feyenoord de kaarten weigert voor de 'wedstrijd van het jaar'.

19 februari 2019 om 13:51

Feyenoord heeft ze niet afgenomen omdat het de andere kant op financieel gunstiger was geen supporters toe te laten. Hiermee worden gewoon de regels van de KNVB aan de laars gelapt door Feyenoord.

19 februari 2019 om 14:31

Hiermee geef je nog antwoord op mijn vraag. Komt dit vanuit Ajax of heeft Feyenoord dit bevestigd?
Buiten dat mij sterk lijkt dat ze die kaarten niet willen, lijkt me het al helemaal sterk dat ze zich niet aan de regels van de Knvb houden. Ajax is toch ook welkom bij Excelsior?

19 februari 2019 om 14:33

Het is daarentegen ook niet ontkracht door Feyenoord

19 februari 2019 om 13:04

Hebben ze toch ook gedaan? Als het aan Ajax ligt komen die fans er wel. Maar voor wat hoort wat, je gaat niet fans toelaten als die van je eigen club dat niet worden

19 februari 2019 om 15:19

Ja maar als je als club Feyenoord supporters gaat weigeren, omdat Ajax supporters van de burgemeester van Rotterdam niet naar Rotterdam mogen komen, voer je met de verkeerde mensen de discussie. Feyenoord heeft weinig invloed op de besluitvorming van de lokale driehoek omtrent het toelaten van Ajax supporters.

Waarom niet geleidelijk een aantal uitfans toelaten? Bijvoorbeeld 50 man en het jaar erop 80 of zoiets?

Dan moet Ajax zelf mensen selecteren waarvan bekend is dat zij geen rotzooi trappen. Helemaal niks vind ik wel een hele zwakke oplossing. Het duurt nu wel erg lang dat er niet naar oplossingen worden gezocht.

Dat is inderdaad pure armoede!!

19 februari 2019 om 13:01

Hetzelde gebeurdnu bij Oss Den Bosch en andersom 250 man MAX + 6 man van de knvb die in het uitvak zitten en alles in de gaten houden

19 februari 2019 om 13:02

Ben ik ook groot voorstander van, maar dan wel vanaf komend seizoen dat ze het van tevoren bespreken. Niet een week voor de wedstrijd hiermee aankomen. Voetbal hoort gewoon uitsupporters te hebben!

19 februari 2019 om 15:42

Deze discussie loopt ongetwijfeld al langer hoor. Alleen als laatste pressie middel en om naar de buitenwereld te laten zien dat ze hun best doen brengt Ajax het nu naar buiten. Het is niet dat ze nu pas actie ondernemen.

Ik snap niet zo goed waarom je het nog zou willen. Denken ze echt dat iedereen zich nu netjes zal gedragen.

19 februari 2019 om 13:09

Om het wat eerlijker te maken in de beker? In de competitie weet je dat je een uit en thuis wedstrijd speelt met en zonder publiek. In de beker is het maar een wedstrijd en dus wel een extreem groot voordeel. Andere clubs hebben namelijk wel supporters mee mogen nemen en dus is er wel sprake van een oneerlijke situatie.

Dus snap heel goed dat Ajax in beroep gaat. En ik meen me laatst nog een bericht te herinneren van de burgemeester van Rotterdam die zij dat hij een eventuele finale van Feyenoord Ajax wel supporters van beide kanten zou toelaten. Als je dat zegt dan moet een par honderd man in de halve finale toch geen probleem zijn lijkt me.
Of was het dus echt mooi praten na een loting dat je toch weet dat die finale er nooit komt?

19 februari 2019 om 13:16

Ja dan kan je ook besluiten voortaan elke 1e ronde te beginnen met Feyenoord-Ajax en het andere jaar Ajax-Feyenoord. Kunnen ze mekaar nooit tegenkomen in de finale en geen gezeik meer. Natuurlijk zouden bij een topwedstrijden supporters van beide clubs aanwezig moeten zijn. Maar dit besluit is natuurlijk niet voor niets genomen. Met klassiekers met beide supportersgroepen was het niet de vraag of er wat zou gebeuren maar wat er zou gaan gebeuren. Ik snap niet waarom de clubs en de gemeente er weer aan zouden beginnen.

19 februari 2019 om 15:14

Of wat dacht je van de belachelijke regel dat Feyenoord gewoon thuis mag spelen in de finale? Die mag wat mij betreft als eerst afgeschaft worden. Ik zou het ook mooi vinden als er weer uitsupporters kunnen zijn bij de klassieker, maar ik ben bang dat die leeghoofden alles weer verpesten en dan zal het permanent klaar zijn.

Hahhaahahah het is best grappig. Over een week heb je een zware uitwedstrijd zonder uitfans tegen een ploeg dat van de laatste 30 bekerduels misschien maar 2x uit heeft gespeeld waarvan 1x tegen een amateurteam.

Iedereen heeft het wel over corruptie bij de Uefa en Real Madrid maar als je als Knvb een team zoveel helpt kan je die beker net zo goed meteen geven of je nou wint of verliest volgende week want een beker is dan niks meer waard.

Wat nou als het een finale was? 60.000 man in de Kuip uit Rotterdam maar Feyenoord moet wel in uit shirts spelen. Zo'n Aboutaleb zal natuurlijk nooit uitfans accepteren al pretendeert hij lafjes van wel.

19 februari 2019 om 16:49

Feyenoord heeft 8 van de laatste 30 duels uit geloot wat misschien wel weinig is, maar veel meer dan wat jij denkt. Ook loot feyenoord veel vaker eredivisie ploegen, maar dat past niet in je complot theorie, dus laat je dat maar buiten beschouwing.

19 februari 2019 om 18:18

Ook is het percentage uit en thuis wedstrijden zowat precies 50% als je verder terugkijkt in de tijd. Het is alleen de laatste jaren dat Feyenoord veel thuis loot. Daarvoor moesten ze voornamelijk uit.

19 februari 2019 om 21:24

Effe opgezocht.

Van de laatste 5 jaar heeft Feyenoord 4x uit gespeeld

21 februari 2019 om 12:00

@hidde: heb je ook de finale van 2019 en 2017 megerekend waar feyenoord uit speelt/speelde?

Gewoon weer toelaten, maakt de Klassieker veel leuker toch. We zijn inmiddels 10 jaar verder, je weet toch als club aan wie je je uitkaarten verkoopt. Aboutaleb en Halsema moeten gewoon kappen met die slappe excuses, wat mij betreft volgende week al toelaten, de reeds verkochte kaarten voornhet uitvak verdelen we over de trappen van de overige vakken ;-)

De burgemeester maakt zich ook vol komen belachelijk. Die zei dat ze in de finale wel welkom zijn. En dan komen er veel en meer supporters dan volgende week het geval zou zijn. Waarom volgende week dan niet.

Dit is echt alleen in Nederland hè,waarom hebben ze dit niet bij risico wedstrijden in Engeland,italie,Frankrijk enz daar kan het wel gewoon en die fans zijn nog erger dan hier in Nederland ?

Ik ben voor uitsupporters maar dat moet wel voor een seizoen worden afgesproken. Niet omdat het een van de partijen nu een keer niet uitkomt halverwege. Men heeft toen vanuit Amsterdam die finale al verneukt door er twee wedstrijden van de maken, nu moeten ze maar gewoon slikken. Het is echt Amsterdamse hypocrisie ten top.

Dit is natuurlijk competitie vervalsing ten top. Laten ze dan maar de wedstrijd in tweeën doen. Dat lijkt me veel eerlijker. Of op neutraal terrein.

19 februari 2019 om 13:50

"dit is natuurlijk competitie vervalsing ten top. Laten ze dan maar de wedstrijd in tweeën doen. Dat lijkt me veel eerlijker."

Dit seizoen heeft Ajax twee keer een thuiswedstrijd geloot, Feyenoord vier keer. Maar Ajax heeft maar twee keer een eredivisieclub geloot, Feyenoord vier keer. Dat kun je ook "niet eerlijk" vinden, maar zo is de beker nou eenmaal. De beker is gewoon niet eerlijk.

19 februari 2019 om 14:23

Natuurlijk is dat eerlijk. Er wordt toch geloot? Gelukkig is het woord dat je zocht! Thuiswedstrijden loten in de beker, arbitrale dwalingen ondanks var in je voordeel, in de laatste minu(u)t(en) scoren en zo (een) punt(en) extra pakken. Allemaal de factor geluk die hier meestal een grote rol in speelt.

19 februari 2019 om 14:42

Wat heeft de loting te maken met het toelaten van uitpubliek?

19 februari 2019 om 15:52

En bij al die wedstrijden waren uitsupporters welkom behalve bij deze.

19 februari 2019 om 16:51

"en bij al die wedstrijden waren uitsupporters welkom behalve bij deze."

Snap ik. Maar deze situatie is een mes dat snijdt aan twee kanten. Loot je uit tegen Feyenoord, dan heb je extra pech omdat er geen supporters mee mogen. Loot je thuis tegen Feyenoord, dan heb je extra mazzel omdat je het uitvak vol kunt zetten met thuispubliek.

En nu heb je toevallig een keertje extra pech.

19 februari 2019 om 17:39

Haha, als je tegen Feyenoord in de beker loot heb je niet toevallig een keertje pech hoor. Dan heb je gegarandeerd pech

We hebben (en met name Benzema) afgelopen week gezien dat een aantal Ajax 'supporters' zich prima kunnen gedragen. Heel lullig voor de meerderheid, maar zolang dit soort zaken nog spelen, kun je het vergeten dat tijdens een risico wedstrijd uitsupporters welkom zijn. Natuurlijk is het jammer, en ikhad het ook graag anders gezien.

19 februari 2019 om 15:33

Hou toch op. Er komen 50.000 duizend mensen naar die wedstrijd en het enige probleem is dat er een paar biertjes gegooid worden. Je gaat het nooit voor elkaar krijgen dat alle 50.000 zich gedragen. Op die manier kunnen we alle discotheken en kroegen ook sluiten. Er zullen altijd een paar mensen met elkaar op de vuist gaan.

19 februari 2019 om 16:53

Dat gebeurt toch ook bij kroegen als het uit de klauwen loopt? Hier niet ver vandaan is een kroeg gesloten na een steekpartij, dat gebeurt geregeld. Gewoon lekker in de eigen stad die wedstrijd kijken, halfzachte idioten kosten al genoeg geld. Moeten we dit uitje nog gaan faciliteren voor ze zeker.

Als de driehoek heeft besloten dat het niet gaat gebeuren heeft de knvb niets te willen. Dan kunnen supporters wel in beroep gaan, maar de knvb kan niets meer doen. Of denken de supporters dat de mensen van de knvb dan maar in den haag gaan demonstreren met gele hesjes? Wat een tijdverspilling dit.

Kansloos. Had dan in beroep gegaan bij de thuiswedstrijd in oktober tegen Feyenoord. Laat ze maar eens hand in eigen boezem steken waarom ze vaak geweigerd worden. Feyenoord uit, ADO uit, Utrecht uit, PSV uit..

Als de frustratie van sommige supporters zich nou eens zou richten op de raddraaiers (supporters zijn het immers niet) die het veroorzaken i.p.v. de Knvb, de clubs en de gemeenten de schuld te geven.
Echtern ik snap van de andere kant niet dat het niet mogelijk is de raddraaiers te filteren van de supporters anno 2019 met de hulpmiddelen die we tot onze beschikking hebben. Dat vind ik ook onbegrijpelijk.

@hidde van Pep, hoeveel van deze thuis wedstrijden waren tegen eredivisie clubs, denk zelf dat je beter uit tegen amateur clubjes kan loten, (wat die andere club bijna altijd doet) dan dat je continu eredivisie clubs loot.

@hellevoet51 uefacup 2002 was ook een troostprijs, die zelfde beker werd vorig jaar vanaf de knock out fase gevierd als een hoofdprijs in Amsterdam. Zelfde als dit jaar met het verloop van de competitie, had Feyenoord nu bovenaan gestaan was het de kampioen van de armoede. Moet je ze horen als het dit jaar per ongeluk gebeurd dat ze daar de titel pakken. Daar zijn alleen prijzen prijzen als zij ze pakken en anders zijn het troostprijsjes, nu na 5 jaar vieren ze de toegangsprijzen al als prijs

Hoe graag ik ook uit supporters zie bij de klassieker, doe het niet want het gaat nooit goed en dan heb ik het over beide kanten. En als ze in Amsterdam zo goedkoop willen scoren, volgend jaar gewoon Feyenoord supporters toelaten en niet piepen als het misgaat !!!!

Dan zou je eerst de straffen flink moeten verhogen dat mensen echt 5x nadenken voor ze iets doms gaan doen. Maar wie gaan er mee naar een uitwedstrijd tijdens een klassieker? Dat is echt wel een groot gedeelte die ook de spanning en sensatie buiten het veld willen. Als thuissupporter kan je er makkelijk afzijdig van houden. Maar als uit supporter is dat toch anders.

Ik snap dat het jammer en wellicht niet altijd even eerlijk is. Maar Ajax en Feyenoord hebben beide de kans thuis te loten en het beide keihard verkloot.
Heb meerdere klassiekers meegemaakt met uit en thuis supporters, maar het is geen klein groepje die het verpest, het is een mega grote groep. De ergste dingen worden er geroepen en de haat is ongekend. Dus hou op met zeiken en accepteer nou gewoon dat dit nooit meer moet gebeuren.

En dit is niet Zuid-Amerika ofzo maar Nederland, het land van de mooie riviertjes en windmolens. Toch onbegrijpelijk dat ze dit niet kunnen organiseren zonder al dat geweld. Qua sport is dit het grootste evenement van het land en je kan dat niet eens regelen.

Meer dan terecht natuurlijk en als men in Rotterdam voet bij stuk houdt dan maar de wedstrijd verplaatsen naar de J. C. Arena. waar de supporters van Feyenoord wel welkom zijn.

19 februari 2019 om 18:00

Wat een lachwekkende reactie. Kijk naar de oorzaak van dit besluit, dan heb je helemaal geen recht van spreken. Beide groepen hebben het verpest en burgemeester die stuk bij voet houd heeft groot gelijk.

20 februari 2019 om 16:34

Wat is er dan lachwekkend aan, gaan we weer periodes krijgen dat de burgemeester de wedstrijdschema's gaan bepalen?

Het is toch helemaal niet aan de clubs, de KNVB of de supportersverenigingen? Uiteindelijk is het toch vooral een keuze van de lokale driehoek?

Ik zou het prima vinden als er nooit meer uitsupporters bij de Klassieker aanwezig zouden zijn. Scheelt enorm in de kosten en die raddraaiers zijn volgens mij al behoorlijke kostenposten voor de maatschappij. Pragmatisch bekijken, het is een onbelangrijk voetbalwedstrijdje, lekker in de eigen stad blijven en eens per seizoen kan je in je eigen stadion de andere club uitkafferen. Kijk je de wedstrijd maar een keertje op de tv. Echt, dat je hierover een rechtszaak gaat beginnen, hoe ver ben je dan de weg kwijt zeg? Als ze de Kuip zo graag willen bewonderen doe je zo'n tour. Kost 9,50 en je mag ook nog eens naar het Feyenoordmuseum, wat let je?

Gewoon spelen op neutraal terrein zonder supporters of een tweeluik van maken.
Zo hou je de halve finale eerlijk.
Het is gewoon 1 wedstrijd waarbij de bezoekende club in deze benadeelt word omdat die wel zonder fans moeten spelen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren