Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax heeft vijfvoudig Mexicaans international op de korrel’

Laatste update:

Ajax heeft zijn oog laten vallen op César Montes, zo weet Noticias de Fútbol te melden. De 21-jarige centrale verdediger, uitkomend voor het Mexicaanse Monterrey, staat tevens in de belangstelling van Chivas Guadalajara, de winnaar van de CONCACAF Champions League. Zijn contract bij Monterrey loopt nog tot medio 2020.

Montes maakte in 2015 op achttienjarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van Monterrey. De verdediger speelde tot dusver 101 wedstrijden voor de Mexicaanse club, waarin hij tot 7 doelpunten en 2 assists kwam. Op 14 juli 2017 maakte Montes zijn debuut voor de nationale ploeg van Mexico, in de wedstrijd op de Gold Cup tegen Jamaica.

Tot dusver speelde de verdediger vijf interlands, maar de kans lijkt niet bijster groot dat hij komende zomer actief is op het WK. Montes behoorde tijdens de meest recente oefeninterlands niet tot de selectie van Mexico. Overigens lijkt Lisandro Magallán van Boca Juniors voorlopig nog de voornaamste kandidaat om de defensie van Ajax te versterken. Eerder werd Fabian Balbuena van Corinthians als alternatief genoemd voor Magallán.

Denk jij dat deze César Montes een goede versterking voor Ajax is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom weer een verdediger? Als Kluivert vertrekt hebben we een goede linksbuiten nodig want Bande was 3x niks tegen Al Ahly, en we hebben een goede opvolger van Ziyech nodig. Nu hebben we Labyad maar lijkt me meer voor de breedte.

14 mei 2018 om 10:03

Voor Ziyech's plek moet Ajax echt proberen voor Mason Mount te gaan wat mij betreft, maar dat zal waarschijnlijk bij dagdromen blijven want als je zo'n speler (ook nog eens een Engelsman) wil overnemen van Chelsea moet er echt zwaar betaald gaan worden, denk dat hij net iets te duur is, wel een geweldig talent vind ik!

14 mei 2018 om 10:17

Waarom niet een ander soort speler op de plaats van Ziyech zetten als hij weg gaat. Een type Wouters bv. Wat hebben we bij Ajax gewonnen met een type speler als. Ziyech op die plek. Iedereen blijft zich maar blind staren op zo'n type speler, terwijl we met zo'n type niet veel hebben gewonnen. Zeker Europees niet. Tja de finale gehaald met kunst en vlieg werk. En misschien dat jaar de publieksprijs gewonnen, maar wat schiet je daar mee op.
Je moet realistisch zijn je kan beter je middenveld versterken met een bal afpakker eentje die er staat om te corrigeren. Daar heb je verdedigend en aanvallend veel meer aan

14 mei 2018 om 10:18

Type Wouters kan je beter op de plek van Schone neerzetten hoor

14 mei 2018 om 10:34

Een oefenwedstrijd tegen Al Ahly waar niemand iets om geeft, terwijl de speler net een week of twee met de selectie traint is wel echt een hele goede graadmeter om te bepalen hoe goed een speler is.

14 mei 2018 om 10:35

Ik zou niet weten waarom er een breker op aanvallend middenveld moet spelen? Zie je dat bij welke willekeurige topclub dan ook? Zoals KingTheManiak al zegt: een sterke harde balafpakker hoort op Schöne's plek te staan, als daar een stofzuiger staat kunnen de andere 2 middenvelders zich focussen op het aanvallende aspect. Ajax moet altijd streven naar minimaal 1 creatieveling op haar middenveld, Frenkie heeft met vlagen laten zien dat hij ook creatief kan zijn maar als Ziyech vertrekt mag er van mij toch wel een middenvelder bij hoor, Schöne wordt ouder, Siem stelt zwaar teleur.

14 mei 2018 om 11:15

Een type Wouters speelt niet veel hoor....die gaat 5x per jaar met rood weg

14 mei 2018 om 11:19

Eens, Ajax heeft de volgende spelers nodig: een ervaren CV, een breker op 6, een vervanger van Ziyech, en een linksbuiten. Met name de breker op 6 is belangrijk als vervanger van Schone. Frenkie kan dan gewoon als aanvallende middenvelder spelen, samen met van de Beek. Ik zou proberen of je van Ginkel kunt halen bij Chelsea, die moet nu echt verkocht gaan worden en ik weet niet of PSV genoeg cash heeft om hem te halen. Ajax heeft dat zeker wel.

14 mei 2018 om 11:59

Niet Zyech (zijn positie) is het probleem bij Ajax, maar Schone op nummer 6. Schone heeft daar niks te zoeken, is ook geen rechtsbuiten, maar een aanvallende middenvelder. Dus je stelt (terecht) een type Wouters op en speelt met Zyech en van de Beek op de andere twee posities. Of Schone, maar in hem zie ik een prima invallende man als aanvallende middenvelder.

14 mei 2018 om 14:48

@Sanderkoevoet.Heb je het over Europese topploegen. Met alle respect je kan het Ajax van nu niet vergelijken met Madrid of Liverpool of andere van dit soort ploegen. Het is jammer maar helaas. Ajax moet zich meer gaan spiegelen aan de subtop. En kijk daar maar eens wat er bij bv Basel of Porto speelt.
Ik denk wel dat er iemand op het middenveld moet komen die dat wat body geeft (en kom dan niet aan met het middenveld van Barca). Een speler die er voor zorgt dat de aanvallers durven te voetballen omdat ze weten dat daar iemand achter loopt die het vuile werk op knapt. En daar ook mee de verdedigers nog eens helpt.
Ajax zou er denk ik goed aan doen om zich in ieder geval op het middenveld en in de defensie te versterken. En hopelijk komt Dolberg weer op het nievea van 2 seizoenen geleden....

14 mei 2018 om 14:49

@ Tinus dat valt wel mee hoor.... Hij voetbalde niet alleen veel wedstrijden maar ging ook nog eens beter voetballen. Dat had Johan Cruyff toch weer goed gezien....

14 mei 2018 om 15:49

@bossie. Ik heb het over top- en subtopploegen uit binnen- en buitenland. Ik ben het met je eens dat er op 6 bij voorkeur een fysiek sterke afpakker staat. Maar de 2 andere posities op het middenveld kunnen prima bezet worden door minder fysieke beren. Van de Beek is ook vrij sterk op de lopende positie en dan kan er gewoon een lichte technicus op de ovetgebleven positie spelen.

14 mei 2018 om 16:16

Ik zou Nigel de Jong polsen voor een terugkeer, waarna Eiting het definitief over kan nemen.

14 mei 2018 om 18:40

Eens! Dan kunnen Eiting en Matusiwa rustig groeien en spelen wanneer hij rust nodig heeft..

14 mei 2018 om 18:40

Eens! Dan kunnen Eiting en Matusiwa rustig groeien en spelen wanneer hij rust nodig heeft..

14 mei 2018 om 10:05

Ja joh, een aankoop van bijna 10 miljoen meteen afschrijven omdat hij in een oefenwedstrijdje in de woestijn niet goed was. Slim plan.

14 mei 2018 om 10:15

Ik schrijf hem toch niet af? Ik vond hem letterlijk niks goeds doen. En de laatste wedstrijden bij Mechelen was die ook niet denderend, maarja we gaan het zien. Hopen op het beste

14 mei 2018 om 10:17

Je vindt echter wel dat er ook gelijk een nieuwe linksbuiten gehaald moet worden, waarmee je hem dus wel een beetje afschrijft.

14 mei 2018 om 10:33

Concurrentie is ook oke toch? Dat is de reden dat Kluivert alles speelde.

14 mei 2018 om 10:39

Een nieuwe linksbuiten halen als concurrentie voor de linksbuiten van 10 miljoen? Dat lijkt me erg dubbelop, ook voor een club als Ajax die genoeg geld heeft. Dan kun je als back-up gewoon een jeugdspeler of Johnsen gebruiken.

14 mei 2018 om 10:49

Er was na de wedstrijd van vrijdag flinke kritiek op Bande vanuit de supporters. Al dan niet terecht want deze jongen is er pas net. Maar misschien is Ajax wel wat voorbarig geweest met het aankopen van deze jongen op de eerste 3 maanden na bij Mechelen heeft hij er weinig tot niets van gebakken.

Maar we moeten hem absoluut langer de tijd geven dus laten we de komende maanden afwachten.

14 mei 2018 om 11:09

Hij heeft die tijd niet. Hij moet er gewoon staan vanaf moment 1 anders moet Ajax gewoon een nieuwe linksbuiten kopen als Kluivert vertrekt. Ajax kan niet weer in de eerste maanden alles verprutsen en daarnaast worden ze ook geen kampioen als er geen linksbuiten is met scorend vermogen.

14 mei 2018 om 11:19

Als Kluivert vertrekt ja... is hij al weg dan????

14 mei 2018 om 11:21

Eigenlijk zou Ajax ook kunnen kijken naar een nieuwe rechtsbuiten. Ik zou Neres wel eens in de spits willen zien... die gast heeft echt een neusje voor de goal, en voor rechtsbuiten mist hij toch wat overzicht. Denk dat hij dat perfect zou invullen en dan kan hij de concurrentie aangaan met Dolberg, Cassiera en Huntelaar...

14 mei 2018 om 12:04

Hij krijgt nog zeeën van tijd.... Maar hij oogt zwaar en kwam geen man voorbij. Van iemand die meer dan acht miljoen heeft gekost mag je best een glimp van die prijs zien. Nada, oftewel de volgende miskoop van oom Marc. Die kan alleen maar verkopen, dus lekker doorgaan met hem op de (bijna) belangrijkste positie binnen Ajax. Prijsloos, maar wel een schot in de roos voor de bankrekening (iets wat iedere andere goede verkoper ook best voor elkaar krijgt, overigens).

Ken deze speler verder niet maar ik neig dan toch eerder naar het aantrekken van Magallan. Puur omdat je dan ook weer een stukje meer ervaring binnen haalt. Iemand die de Mexicaanse competitie volgt en meer weet over deze jongen?

14 mei 2018 om 10:24

Magallan is ouder, maar is dit seizoen pas een basisspeler bij Boca en heeft nog niet veel wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Deze Mexicaan is jonger, maar heeft wel meer voetbalervaring op het hoogste niveau.

14 mei 2018 om 10:38

Daar heb je inderdaad een punt Finalvoetbal. Ik ben in ieder geval al blij dat Ajax deze zomer (maar ook afgelopen winter) sneller door lijkt te pakken dan voorheen. Onze voorrondes beginnen erg vroeg dit jaar dus het is zaak om een keer op tijd de selectie rond te hebben!

14 mei 2018 om 11:04

Hoop ook heel erg op Magallan. Een Zuid-Amerikaanse verdediger met een goede mentaliteit en ervaring lijkt mij de ideale combinatie met De Ligt. Wober vind ik helaas nog niet genoeg indruk maken om de plek naast De Ligt definitief in te nemen.

Alleen jammer dat Kristensen heel erg tegenvalt. Met Orejuela en hem heeft Ajax twee potentiële vervangers binnengehaald voor Veltman die heel erg tegenvallen. Verwacht echter niet dat Ajax weer een nieuwe rechtsback gaat halen, dus moeten hopen dat hij positief kan verrassen volgend jaar.

14 mei 2018 om 10:08

Ajax zet heus niet De Ligt onder druk, hahaha. Eerder anticiperen op een vertrek dan ‘onder druk zetten’

14 mei 2018 om 10:24

Hier zet je de Ligt echt niet mee onder druk. Die snapt toch echt wel, dat er vervangers moeten komen. Ook weet de Ligt heus wel, dat mocht die blijven, zijn basis plek niet zomaar in gevaar komt, hier ligt de Ligt dus echt niet wakker van.

Ik heb toch liever dat Ajax naar een centrale verdediger kijkt, met wat meer ervaring.

Met Schuurs, de Ligt en Wöber heeft Ajax al drie jonge centrale verdedigers en daardoor kan Ajax in mijn ogen wel een centrale verdediger gebruiken, die wat meer ervaring heeft.

Afgelopen zomer werd Ajax tegen het einde van de transfermarkt uit het niets in een keer in verband gebracht met Rodrigo Caio: een 24-jarige Braziliaanse verdediger van Sao Paolo en Braziliaans international (4 interlands): ook heeft hij al ruim 200 wedstrijden in het eerste van Sao Paolo gespeeld en behoort hij tot een van de betere verdedigers van het continent Zuid-Amerika.

Toen Ajax afgelopen zomer uit het niets in verband werd gebracht met hem, gingen er geruchten dat de transfer al rond was. Uiteindelijk bleef het dus alleen bij geruchten, maar misschien dat hij nu een optie voor Ajax kan zijn?

Goedkoop zal hij niet zijn, want toen werd er al vermeldt dat Caio rond de 15 miljoen moet gaan kosten. Hij zou voor Ajax denk ik echt een topaanwinst zijn en in 2015 leek hij eerst op weg naar Valencia, maar uiteindelijk ging die transfer niet door omdat er volgens Valencia een aantal complicaties aan het licht kwamen (die uiteindelijk verholpen zijn) en daarna leek hij op weg naar Atlético Madrid, maar daar zag Caio uiteindelijk zelf vanaf omdat hij twijfelde of hij daar wel een genoeg speeltijd/een basisplaats zou hebben.

Zie opstelling: Veltman zal dus nog ruim een halfjaar geblesseerd zijn, Orejuala is niet goed genoeg, Kristensen heeft tot nu toe ook nog geen sterke indruk gemaakt en Mazraoui is eigenlijk een middenvelder en ik heb liever een echte back op de backposities, dus misschien dat Ajax moet overwegen om een nieuwe rechtsback aan te trekken en dan Orejuala en/of Kristensen te verkopen, terwijl het niet zeker is of Kluivert blijft en ik weet dat Ajax met Bandé al een nieuwe linksbuiten heeft, maar op hem kan je waarschijnlijk nog niet rekenen en Ajax heeft dan wel een nieuwe linksbuiten nodig.

Onana
Aankoop?
de Ligt
Rodrigo Caio
Tagliafico
F.de Jong
vd.Beek
Labyad
Neres
Dolberg
Aankoop?
14 mei 2018 om 12:07

Ik ben het grotendeels met jou eens. Ik vind ook dat Ajax een ervaren speler moet halen voor de CV positie. Een speler die altijd kan spelen en ook jonge spelers zoals Schuurs en Wober het nodige kan bijbrengen.

Het enige waar ik het niet met jou over eens ben is nog een rechtsback te kopen. Kristensen is er nog maar net een paar maanden. Deze jongen moet nog minimaal een seizoen de kans krijgen om te laten zien wat hij kan. Hoe vaak hebben we wel niet gezien dat een speler zich eerst een seizoen moet aanpassen? Ibrahimovic stond er bijvoorbeeld ook niet in zijn eerste seizoen.

Daarnaast ben ik juist wel benieuwd naar Mazroaui op de rechtsback positie. Hij heeft net nu een paar wedstrijden leuk gedaan. Dit is natuurlijk geen goede graadmeter, maar ik ben toch benieuwd hoe hij presteert als hij meer wedstrijden achter elkaar speelt. Orejuela durf ik ook nog niet af te schrijven, omdat hij nog jong is, maar hier heb ik dan wel weer minder vertrouwen in.

Ik zou volgend seizoen beginnen met deze drie spelers (kristensen, Mazraoui en Orejuela). Mocht geen van de spelers opstaan, dan kun je altijd het seizoen er na nog een nieuwe rechtsback halen. Een team zal niet drastisch slechter presteren met een mindere rechtsback.

14 mei 2018 om 14:00

Orejuela en Kristensen zijn gewoon niet van het gewenste niveau. Dat is niet erg zolang er ook af en toe een Sanchez of Neres tussen zit maar dan moet je wel gewoon je verlies nemen en doorschakelen.

14 mei 2018 om 16:09

Niet als sneer bedoelt, maar je doet je naam eer aan haha. Je kan in mijn ogen onmogelijk zeggen na een half seizoen of Kristensen wel of niet het niveau aan kan. Hij heeft in totaal 484 minuten gespeeld, wat neerkomt op ongeveer 5 wedstrijden. Een aantal dat te weinig is om over te oordelen.

Geef die jongen een heel seizoen de kans om zich te bewijzen, en wie weet komt het er dan uit. Mensen staan dit laatste seizoen van Ajax wel heel erg snel klaar met hun oordeel over spelers, omdat het nu minder gaat. Nu weet ik dat wij Ajacieden normaal al heel kritisch zijn, maar in dit geval is het echt te snel geoordeeld.

Orejuela ben ik minder enthousiast over, maar ook die wil ik nog niet geheel afschrijven. Cassierra deed het in zijn eerste seizoen ook niet geweldig, maar heeft nu wel een geweldig seizoen achter de rug bij Jong Ajax. Wie weet wat hij volgend seizoen allemaal laat zien.

Laten we mensen eerst een fatsoenlijke kans geven.

14 mei 2018 om 13:49

@rochester

Je schrijft: "afgelopen zomer werd Ajax tegen het einde van de transfermarkt uit het niets in een keer in verband gebracht met Rodrigo Caio: een 24-jarige Braziliaanse verdediger van Sao Paolo en Braziliaans international (4 interlands): ook heeft hij al ruim 200 wedstrijden in het eerste van Sao Paolo gespeeld en behoort hij tot een van de betere verdedigers van het continent Zuid-Amerika".

Een transfersom van 15 miljoen zou Ajax nog wel kunnen ophoesten als De Ligt vertrekt. Een transfersom hoef je maar 1 keer te betalen en als je voldoende geld kunt binnen halen met uitgaande transfers, is dat meestal niet het grootste probleem. Dat is het salaris. Dat moet je 5 jaar lang ophoesten en ook betalen als je niet voor miljoenen verdient door spelers te verkopen. En daarvoor is de begroting dus niet toereikend. Zelfs de staartclubs en de clubs die uit de PL degraderen krijgen alleen al aan tvgelden meer binnen dan de hele begroting van Ajax bedraagt. En dus kan Ajax zelfs met die clubs al niet meer financieel concurreren, terwijl die ook nog eens op het sportieve vlak meer hebben te bieden omdat ze in een topcompetitie spelen. Niemand kan je natuurlijk verbieden om van dit soort spelers te dromen, maar de kans dat ze ook daadwerkelijk naar NL komen, is nihil. Dat is eenvoudigweg te hoog gegrepen. Helaas!

Waarom zou die gozer naar de Nederlandse competitie willen als hij dit perspectief in eigen land heeft? Zou het werelds vinden als ze deze jongen zouden kunnen binnen hengelen

14 mei 2018 om 12:04

Om via Ajax bij een club in een grote competitie te komen. Daarbij is spelen bij Ajax en wellicht CL toch iets wat helpt om meerdere interlands te krijgen.

14 mei 2018 om 12:52

Jij kent de Mexicaanse competitie niet geloof ik? Heel veel Mexicanen blijven niet voor niks in eigen land, prima salarissen bv. Als hij de ambitie heeft om in Europa een grotere jongen te worden zijn ajax en psv bv wel prima springplanken. Dan alsnog bijzonder als je ook de keuze hebt om in eigen ‘omgeving’ bij een absolute topclub te ballen.

Weer een verdediger. Verwacht Ajax dan toch vertrekkende spelers? Imo moeten ze zich voornamelijk richten op aanvallende impulsen. Desondanks goed dat ze zich nu al bezig lijken te houden met de transfers. Hopelijk wordt het dan Europees weer eens wat!

14 mei 2018 om 13:13

Logisch toch, dijks en viergever zijn al vertrokken. Veltman is volgend seizoen ook voor grootste deel niet beschikbaar. Wober en sinkgraven zijn van glas gemaakt en ook wss de helft van seizoen niet beschikbaar.

14 mei 2018 om 13:30

@grapsv

Je schrijft: "waar PSV alleen maar op zoek lijkt te zijn naar aanvallers terwijl ze verdedigers nodig hebben lijkt Ajax net het tegenovergestelde te doen, verdedigers halen wanneer ze aanvallers nodig hebben".

Natuurlijk onzin. Ajax heeft voorin legio mogelijkheden met Johnsen en Kuhn, die het goed gedaan hebben in Jong Ajax, en de straks terugkerende Cerny erbij. Achterin is de spoeling juist heel dun. Veltman ligt er minimaal tot maart 2019 uit Als De Ligt ook nog eens vertrekt, heb je nog twee centrale verdedigers van amper 20 jaar over (frenkie de Jong gaat naar het middenveld, ga ik vanuit). Daar ga je het dus niet een heel jaar mee redden. Er moet minimaal 1 CV bij en als De Ligt vertrekt, hetgeen zeer aannemelijk is, zelfs minimaal 2. Ook de backposities zijn matig bezet met Kristensen en Orejuela (mazraoui is m.i. meer een middenvelder) aan de ene kant en CV Wober, noodoplossing Sinkgraven en Taglifico aan de andere kant. Het is dus volstrekt logisch dat Ajax de versterkingen vooral achterin zoekt, nu ook Labyad al is gecontracteerd voor het middenveld en Ajax Sinkgraven daarvoor ook nog onder contract heeft, zijn de voorste twee linies gewoon heel goed bezet.

Ik wil deze jongen al twee jaar zo graag bij PSV zien... is echt het talent in de verdediging in Mexico. Vind hem stukken beter en meer potentieel hebben dan Magallan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren