Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax heeft echt het slechtste elftal uit de geschiedenis van de club’

Laatste update:
/

Aad de Mos vindt het kersverse landskampioenschap voor PSV volledig verdiend. De trainer in ruste looft het scorend vermogen, de ervaring en het aankoopbeleid van de Eindhovenaren en wijst erop dat de concurrentie in Nederland vele malen zwakker is geworden. “PSV heeft spelers die de stap naar de Europese top kunnen maken”, doelt De Mos op Memphis Depay, Jetro Willems en ‘in mindere mate ook Georginio Wijnaldum'.

PSV moet zodoende rekening houden met een eventueel zomers vertrek van een of meerdere sterspelers. Zorgen die Ajax waarschijnlijk niet zal hebben. “Ajax heeft echt het slechtste elftal uit de geschiedenis van de club”, zo zegt De Mos in gesprek met Voetbal International. “De jonge spelers van trainer Frank de Boer worden kwaliteiten toebedeeld die ze in mijn ogen niet kunnen waarmaken.” De oud-trainer wijst vooral naar Ricardo Kishna en Anwar El Ghazi. “Dat dit Ajax op de tweede plaats staat, zegt alles over het niveau van de Eredivisie. De meeste jongens zijn absoluut Ajax-onwaardig.”

In de optiek van De Mos heeft het aankoopbeleid van Ajax nadrukkelijk gefaald. “PSV heeft uitstekende aankopen gedaan met Luuk de Jong en Andrés Guardado. Dat zijn twee schoten in de roos, terwijl Ajax met Niki Zimling, Nick Viergever, Richairo Zivkovic en in een eerder stadium Mike van der Hoorn weer miljoenen is kwijtgeraakt", zo concludeert de analyticus van Sport1. "Nu willen ze Nemanja Gudelj halen, onbegrijpelijk. Ik schat die Riechedly Bazoer nu al hoger in.”

‘Ajax heeft echt het slechtste elftal uit de geschiedenis van de club’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker niet het slechtste elftal.
Dit Ajax speelt met het slechtste spelconcept ever.

Verder eens dat het aankoopbeleid beter moet We moeten weer naar de tijd dat Ajax slechts 2 échte versterkingen haalt en dat de rest van de nieuwelingen voort komt uit de jeugd.

Idd Gudelj niet halen, want daar hoort Bazoer het vertrouwen te krijgen.

19 april 2015 om 08:36

En daarbij, ze pakken nu meer punten dan vorig seizoen.

19 april 2015 om 08:42

Zegt dus alles over het niveau !

Geen tempo, geen diepgang, geen doelkansen, geen attractiviteit. Het is erg pover allemaal onder De Boer.

19 april 2015 om 09:54

De boer heeft geen keuze. Met dit sperlsmateriaal moet je voorzichtig spelen. Door de Boer en zijn manier van spelen zijn ze 4 x landskampioen geworden. Achteraf gezien hadden ze het de 1 e keer al beter niet kunnen worden.

Het is zeker zo dat er een kwaliteitsprobleem is bij Ajax. Zeker 5/6 spelers uit de basis kunnen het nivo niet aan.

Volgens mij ziet iedereen met een beetje verstand van voetbal dat. Op de beleidsbepalers bij Ajax na natuurlijk... En jij dan 😉

19 april 2015 om 10:05

Meer punten pakken dan vorig seizoen? Dat mag ook wel als je kijkt naar de clubs die op dit moment in de Eredivisie spelen. Die was dit jaar niet erg sterk. Juist daarom is het zo erg en veelzeggend dat Ajax niet veel dichter bij PSV is geëindigd.

19 april 2015 om 10:25

Ajax heeft Gudelj wel nodig, want ze moeten ook een sterke brede selectie krijgen. Bazoer en Gudelj kun je rouleren. Daarnaast kan Ajax tegen sterkere teams spelen met een middenveld Bazour, Gudelj, Klaassen/sinkgraven.

19 april 2015 om 12:29

Iedereen zit te zeuren dat het middenveld te vol raakt, maar ik had het wel geweten als ik het mocht bepalen.

Cillessen, Van Rhijn, Bazoer, Van Aken, Boilesen, Gudelj, Klaassen, Sinkgraven, El Ghazi, Milik en Corona.

19 april 2015 om 12:50

Fischer ipv corona. En van aken is gewoon een 2de veltman moet een echt man gaan komem

19 april 2015 om 10:45

Op het middenveld is het nota bene de kleine Serero die de meeste duels wint en vooral aangaat. Velen willen hem uit de basis zien, nou wat blijft er over dan? Kortom er moet wel degelijk een middenvelder bij en hopelijk wordt dat Gudelj. Hij heeft dat gif in zijn spel, de winnaarsmentaliteit, fantastische passing (geen enkele Ajacied komt in de buurt van zijn cross passing, misschien Schone, maar ja die staat niet meer op het middenveld) en hij kan ook nog scoren van afstand. Hoe vaak zie jij een Ajax middenvelder of zelfs gewoon een aanvaller van Ajax een serieuze poging wagen van afstand? Zo vaak durft men het niet eens aan.zie Andersen, hij waagt gewoon een poging en scoort. Zo vaak gebeurt dat gewoon niet. Daarmee verzwak je jezelf, want je wordt voorspelbaar als je telkens voor de combinatie kiest. Daarom hoop ik wel op de komst van Gudelj. Lijkt me ook veel beter voor Bazoer zijn ontwikkeling. Hoe is het namelijk toch mogelijk dat een 18jarige die letterlijk pas komt kijken nu al de beste Ajacied is.

Maar goed als ik Sjaak zijn op de toekomst praatjes mag geloven, dan is het een kwestie van tijd totdat Gudelj komt. Hopelijk vertrekken dan Duarte, Boilesen en Sig. Gelukkig gaat Moisander al pleite en het ziet ernaar uit alsof Kishna ook verkast. Nou dan een linksback, LCV en nieuwe vleugel voor op links erbij. Velen zeggen dat we het wel ff doen met Fischer en Cerny, maar dat lijkt me sterk. Cerny komt nog fysieke kracht tekort en Fischer was voor zijn blessureleed zogenaamd overschat en hopeloos uit vorm, soms heb ik het gevoel dat hij gewoon snelheid tekort komt. Daarnaast is het nog maar de vraag hoe sterk hij terugkomt. Op rechts lijkt het me prima bezet met Anwar en Lasse.

Daarnaast kan ik me het niet voorstellen dat we ooit leuk en aanvallend voetbal zullen spelen met dit elftal. Daarvoor heb je nou eenmaal spelers nodig die buiten de box denken en ook nog eens een actie durven te maken op bijvoorbeeld het middenveld. De enige die dat heeft is Andersen, maar ook hij is fysiek 3 x niks. Kishna zo voorspelbaar en lijkt met zijn hoofd al bij een andere club. Anwar is bezig met zijn basisseizoen en logischerwijs is hij wisselvallig.
We hebben denk ik gewoon betere spelers nodig. We hebben niet eens een back met een puike voorzet.

Dit soort negatieve berichten in de media geven mij eerlijk gezegd hoop. Misschien dringt het dan door tot Marc en co dat er echt het 1 en ander moet gaan veranderen. Zijn aankopen voor het eerste elftal van Ajax waren ronduit dramatisch, maar wat had je dan verwacht gezien de derderangs spelers waar op wordt geboden.

19 april 2015 om 11:55

Hij wint veel duels om vervolgens de bal weer in te leveren. En als hij de bal afpakt moet die t spel snel verdelen, nee tikkie terug tikkie breed. Hij is nog erger dan Blind was. Je moet snel kunnen omschakelen maar zijn spel snelheid is zo traag als een slak. Daarom moet serero weg, hij ontwikkkeld zich niet.

19 april 2015 om 19:13

Zal best, maar de rest is niet beter. Dat is al het gehele seizoen duidelijk. Daarom moet er iemand bij en hopelijk wordt dat Gudelj.

19 april 2015 om 11:54

Gudelj is een stuk verder in zijn ontwikkeling. Zal zeker wel een aanwinst zijn. In tegenstelling tot Sinkgraven, die miljoenen koste en het niveau nog niet aankan. Gudelj zal er direct staan en is te goed voor AZ. Met 11 doelpunten is hij trouwens topscorer daar. Niet slecht....

19 april 2015 om 13:28

Idd, voldoende potentie. Allemaal jonge jongens.
Maar er moeten wel spelers weg. Zeker Sightorson, wat een ramp aankoop, telkens geblesseerd en nooit het gewenste niveau. Voor de rest een grote sterke verdedigende middenvelder die het team op sleeptouw kan nemen. en een centrale verdediger erbij: dougles ofzo. En aangezien boilesen vaak niet al te best presteert, dan poulsen kopen van az. Tot slot nog een buitenspeler / spits.
Voor de rest, sommige spelers verhuren? aangezien het allemaal talenten zijn, maar nog te weinig ervaring om het wekelijks te laten zien.
Bovendien denk ik niet dat PSV veel voorstelt zonder depay en wijnaldum, dus komt vast goed met Ajax.

Dit is natuurlijk lulkoek. Ajax heeft echt wel slechtere elftallen gehad. Denk bijvoorbeeld maar is aan het elftal onder Wouters of het 2e jaar van Olsen.

19 april 2015 om 08:38

Slechtste elftal valt over te discussiëren, maar in ieder geval het elftal met de minste potentiële wereldtoppers ooit. Klaassen en Bazoer hebben de potentie om Europese subtop te halen, el Ghazi, van Rhijn en Kishna komen vast bij een Europese middenmoter terecht, maar de rest is pover of moet eerst maar eens zorgen het Ajax niveau te halen.
Veltman, Boilesen, Viergever, Sigthorsson etc is allemaal pure middelmaat. Maar misschien is dat te pessimistisch en gaan er nog jongens een enorme stap maken.

19 april 2015 om 08:43

Klaassen en Bazoer hebben potentie om de top te behalen, doe niet zo negatief.

19 april 2015 om 09:43

Bazoer zie ik de absolute top wel halen. Die heeft echt alles.

Klaassen mist heel veel atletisch vermogen om een top-middenvelder te worden. .fijne techniek, goed gevoel voor positie en diepgang, maar fysiek is hij te min en een fijne passer als Xavi/pirlo is hij ook niet.

19 april 2015 om 10:07

Denk niet dat hij negatief is maar realistisch. Het feit dat jij er als "optimist" ook maar 2 kunt opnoemen zegt toch genoeg?

Bij Ajax hoor je toch een hele rij (potentiele) topspelers op kunnen noemen.

19 april 2015 om 11:37

@ robert41

Een hele rij? In welk jaar leef jij? 1995? De realiteit is dat degradatiekandidaten in Engeland al veel meer inkomsten hebben dan een NL topclub mét Champions League erbij. Vertel mij maar dan hoe je die ''hele rij toppers'' vast wil houden.

Ajax heeft inderdaad geen indrukwekkend elftal dit jaar, maar De Mos zijn vergelijking gaat niet op, Zimling is geen aankoop, Van der Hoorn is niet afgelopen jaar maar eerder al naar Ajax gekomen en Zivkovic is alles behalve mislukt.

19 april 2015 om 16:09

Schei toch uit man met je selectieve commentaar. Je "vergeet" bijna alle aankopen....

Je hoort toch altijd ambitie te hebben met potentiele topspelers in je team. Dat heeft PSV en, dit jaar in mindere mate, Feyenoord ook. twente zelfs nog meer als Ajax.

19 april 2015 om 08:40

Onder Wouters was de competitie gewoon over het algemeen genomen van een hoger niveau. En hadden we o.a de beschikking over van de Sar , Blind , beide de Boertjes, Chivu , van de Vaart, Kanu , Arveladze, Winter , Witschge , Laudrup, van der Meyde , Oliseh. Dat Wouters daar niet het maximale uit weet te halen is een ander verhaal. Maar dat was voor wat betreft selecties toch echt wel beter als die prutsers van nu. Welke speler vertegenwoordigd momenteel nou echt kapitaal?klaasen, Bazoer als hij zich doorontwikkeld , en misschien Milik en dan heb je het in mijn optiek wel gehad. Ik ben het niet vaak eens met de Mos , maar in dit geval wel. Ajax is nog nooit zo rijk geweest op de bank, maar ook nooit zo armoedig op het veld.

19 april 2015 om 11:06

Je kan ook in het laatste jaar van Wouters kijken. In 99/00 had Ajax echt een hele slechte selectie, met o.a. Vierklau, Verlaat, De Cler, Culina, Reuser, Tobiassen, Van Halst, Winter die teleurstelde, Machlas die niet presteerde en een miskoop was, Wamberto e.v.a. Dat waren ervaren rijpere spelers zonder talent en veteranen zoals Brian Laudrup die ver over hun top waren. Overigens zou Ajax veteranen zoals Richard Witschge en Laudrup nu wel kunnen gebruiken in de huidige veel te jonge en stuurloze selectie. Het is tegenwoordig niet goed als geheel, maar er zit wel veel meer potentie in dan in de selectie van 99/00. Een piepjonge v.d. vaart was m.u.v. Kanu het enige echte grote talent van die selectie

19 april 2015 om 11:49

@ baradona

Ach, Ajax heeft genoeg potentie. Daar lag het dit seizoen niet aan. Ajax mist ervaring en types die ook fysiek hun mannetje staan. Het zijn te veel mooi weer voetballers, maar voetballen kunnen ze in principe wel.

Klaassen speelt al in Oranje en wordt beschouwd als een van de betere middenvelders in de Eredivisie.
Bazoer is misschien wel de grootste revelatie van dit seizoen, doelend op jong talent.
Sinkgraven heeft veel potentie en laat al leuke dingen zien terwijl hij haast niet heeft kunnen acclimatiseren.
Andersen moet nog wat completer worden maar heeft ook veel potentie.
Fischer is er lang uit geweest maar voor zijn blessure een van de beste flankspelers van de Eredivisie, fantastisch debuutjaar gehad.
Ik kan zo wel doorgaan.. Kishna heeft potentie, El Ghazi, Milik..

Nogmaals, het is allemaal niet even uitgebalanceerd, maar het zijn absoluut geen prutsers die geen kapitaal vertegenwoordigen.

19 april 2015 om 11:04

dat elftal was anders 3x beter dan dit elftal hoor

Aad moet ook begrijpen dat het voor veel jongens het eerste jaar is in de basis.
Hij heeft wel een punt over Gudelj, niet iemand die Ajax nodigt heeft en ze kunnen beter een middenvelder halen die ervaring heeft uit de internationale top.

19 april 2015 om 08:04

daar heb je het probleem meteen , spelers uit de internationale top komen niet meer naar ajax , die zullen gek zijn . weet je wat het mooie is ? dat dit het gevolg is van het uitkleden van de nl competitie door de top 5 . en zie dat nu maar eens opgelost te krijgen . nog meer ploegen die kunstmatig klein gehouden worden en een top 5 die beschermd wordt door de knvb . de mos heeft niet vaak gelijk , maar nu wel . nee , we kunnen ons beter zorgen maken om de kunstgras velden , daar ligt het ook echt aan , ha ha ha .

19 april 2015 om 10:09

Aad heeft liever niet dat Gudelj naar Ajax komt omdat hij hem liever naar PSV ziet gaan

Je moet dit gewoon vertalen naar "ajax heeft een minder goed team'.

Aad stookt graag, lust wel een overdrijving of 2, zorgt voor controverse, waardoor de media zijn citaten met plezier plukt.

Als dit het slechtste Ajax ooit was, dan zouden ze echt niet op een tweede plek eindigen.

Maar goed, Ajax is geen kampioen, dus het is bijltjes dag.

19 april 2015 om 10:18

De Mos geeft toch een reden waarom Ajax alsnog op plek 2 kan eindigen. Het niveau van de eredivisie is in een sneltrein vaart naar beneden gekelderd, denk zelfs dat het niveau nog lager is als dat in België

19 april 2015 om 10:41

Bwa neen, niveau is ongeveer hetzelfde in België en Nederland.

Het niveau is de laatste jaren bij beide wat gestabiliseerd, in België misschien iets vooruitgegaan.

Tov. 20 a 25 jaar geleden is het serieus gedaald, maar goed alles is veranderd na Bosman.

Aad hangt toch vooral de dramaqueen uit, vind ik.

19 april 2015 om 13:13

Niveau van Nederland t.ov. 10 jaar geleden dramatisch gedaald. Vergelijk de ploegen zoals AZ, Twente en Heerenveen met de elftallen van 10 jaar geleden. Die zouden nu kampioen kunnen worden.

Ik schat België zelfs hoger in als Nederland.
Tegenwoordig kunnen ze bal niet eens normaal naar elkaar overspelen.

19 april 2015 om 14:51

Dat teams als AZ nu kampioen kunnen worden betekent toch niet dat het niveau gedaald is? Dat betekent juist dat het niveau omhoog gegaan is. Tuurlijk, je verwacht dat het elk jaar Ajax Psv of Feyenoord is, maar kijk eens naar Italië waar AC en Inter niet in de top staan, naar Spanje waar Atletico opeens de kampioen is, Vitesse in ons land dat sinds die rijkelui opeens wat hoger te vinden is. Het geld maakt het voetbal enerzijds leuker, anderzijds kapot. Je kan niet verwachten dat Ajax Psv en zeker Feyenoord niet ook even 60 miljoen neertellen voor een speler die tegenwoordig slechts een iets meer dan normale is.

Ach, achteraf allemaal makkelijk analyseren van De Mos. Volgens mij heeft hij elke ploeg in het linkerrijtje vroeg of laat tot titelfavoriet gebombardeerd dit seizoen.

Altijd jammer dit soort sneren. Bij Ajax zullen ze ook echt wel door hebben dat het volgend jaar anders moet...

19 april 2015 om 11:49

De Mos moet je daarom ook niet serieus nemen PSV is gewoon de meest constante ploeg geweest en daarom dik verdiend kampioen , al dat geanaliseer is allemaal zo makkelijk dat geleuter gewoon terecht kampioen volgend jaar weer nieuwe kans .

19 april 2015 om 14:55

Aad de Mos was ook degene die zei dat Cocu Psv geen kampioen kon maken, dat Ajax met Frank de Boer de favoriet was, dat Willems het niveau niet aan kan (oke, hij heeft z'n slechte wedstrijden zeker gehad), dat Andersen de nieuwe topper van Ajax is en ga zo maar door. Deze man is gewoon verbitterd dat hij zelf geen grote club meer kan trainen.

Aad de Mos is zeker het seizoen onder Jan Wouters vergeten zeker. Het elftal met o.a. routiniers Frank Verlaat en Aron Winter als ik me niet vergist. Dus stoppen met dom lullen Aadje "Afkoopsom" de Mos. Dat het veel beter moet snapt ook wel iedereen binnen Ajax.

19 april 2015 om 10:01

Arverladze, Laudrup, Winter, Witsche, chivu,... Zomaar war namen uit de selectie van Wouters.

Op Klaasen, Bazoer en Cilessen na kent niemand over 10 jaar nog enige van de namen uit de huidige selectie...

19 april 2015 om 14:58

Grappig Robert, de namen die je noemt. Bazoer speelt net een paar weken. De enige is idd misschien Cillessen, maar mag het een keer? Tuurlijk we verwachten dat Ajax elk jaar potentiële Internationale toppers heeft, maar dat doen we bij Ajax en Feyenoord ook. Dit jaar is het Psv die de toppers heeft, de laatste jaren was het Ajax. Het is altijd makkelijk praten achteraf, maar als Ajax toch kampioen geworden was had jij nu het halve Amsterdamse team tot topper benoemd.

20 april 2015 om 19:08

Nee hoor want ik zeg al 3 jaar dat het niet goed gaat. De kamioenschappen hebben dat op de achtergrond gehouden maar er moet kwaliteit bijgehaald worden. Alleen met talenten en eigen jeugd red je het niet.

Bazoer heb ik erbij gezet omdat ik denk dat het een hele grote wordt.

Verder zijn we het geloof ik wel eens hoor 😉

19 april 2015 om 13:42

Lekkere supporter die kent zijn eigen elftal niet! Selectie onder wouters was twee klasse beter!

Zolang F. de Boer er blijft zitten. Zal Ajax altijd een dubbeltje blijven en nooit een kwartje worden. Elk jaar slachtofferd hij spelers en talenten voor het succes op korte termijn. Zodra iemand minder speelt komt er weer iemand anders voor in. Ook naar dit seizoen kun je weer paar spelers afschrijven. Volgend seizoen komt Gudelje en verkloot ie weer een jong talent.

19 april 2015 om 08:22

Oh ja, hoeveel krediet heeft Boilesen gekregen? Sightorsson? Volgens mij heb je het over Kishna, niet? Anders kan ik je niet volgen. Met Zivkovic zijn duidelijke afspraken gemaakt over zijn rol bij Ajax. De speler zelf heeft met zijn slechte gedrag zichzelf ook niet geholpen. Verder zie ik geen spelers die zogenaamd talentvol zijn en die door de Boer genegeerd zijn. El Ghazi, Bazoer, en Riedewald hebben mooie minuten gekregen. Dus weet echt niet waar je het over hebt.

Als dit een sneer is richting Overmars met zijn uitspraken dan snap ik het, maar anders mag Aad zijn feestneus opzetten en in Eindhoven gaan feest vieren.

Als Ajacied baal ik vandaag heel erg. We hebben de strijd om de schaal verloren, maar dit is natuurlijk nooit de 'slechste Ajax ooit '. Wel ben ik extreem teleurgesteld in het bestuur en zelfs de trainer. Hoop dat als ze de beelden uit Eindhoven zien dat ze begrijpen dat we niet elke augustus onze sterspelers kunnen verkopen zonder versterking te halen. Dit Ajax heeft wel een kwaliteitsinjectie nodig (routine en kwaliteit achterin). Als Aadje Gudelj al een miskoop vind dan wil ik graag horen wie hij zal willen halen. Een glazenbol heeft hij namelijk niet of voorspelde hij ook dat Schone en Poulsen wel belangrijk voor Ajax zouden worden.

19 april 2015 om 08:21

Als dit het slechtste elftal is,kan het alleen maar beter gaan

19 april 2015 om 08:25

Ach je moet aad de Mos zeker niet serieus nemen want ze hebben niet het slechtste team maar het is de schuld van de Boer dir ze zo laat voetballen

19 april 2015 om 08:55

@007

Ik kan me echt geen slechter Ajax herinneren, en ik kijk sinds ongeveer 1995 (leuk seizoen om te beginnen). Ik heb veel matige seizoenen gezien, maar nooit met zoveel spelers uit vorm, zo weinig potentiele toppers, en zulk slecht voetbal.

Wat je zegt over het transferbeleid klopt. Overmars heeft waanzinnig gefaald. Volgend seizoen beter!

19 april 2015 om 09:58

Dan heb je toch echt niet goed gekeken. Ik heb seizoen gezien waarin Ajax de ene na de andere nederlaag heeft geleden, uiteindelijk zesde eindigde en er nooit een kans op de titel is geweest. En dat was niet met een piepjonge basis van vooral Nederlandse spelers maar met een dik betaald vreemdelingenlegioen. Veel Rotterdammers zullen aan dat seizoen met weemoed terugdenken overigens want dat was de laatste titel die Feyenoord pakte.

19 april 2015 om 10:10

Toen zag de concurrentie er wel veel en veel beter uit.

19 april 2015 om 10:29

Misschien heb ik dat verdrongen. Ik kan me sowieso niet herinneren dat Feyenoord een titel pakte

19 april 2015 om 09:05

Heeft Ajax dit seizoen een strijd om de titel geleverd? Dat lijkt mij nou juist het probleem totaal geen strijd en geen enthousiast aanvallend fris voetbal.

Aankoop beleid is idd wel droevig eigenlijk. Hoezo kan PSV wel goeie namen binnen halen en moet wilt Ajax zo goedkoop mogelijk versterken. Het draait nu een beetje te veel om de cijfers daar. Zolang ze zwart blijven is alles goed.

19 april 2015 om 08:31

Het aankoopbeleid van Ajax is ver van goed, maar zijn Schone, Poulsen, of zelfs Milik zulke slechte aankopen?

PSV heeft raak geschoten met Guardado en Luuk de Jong, hoe goed zijn aankopen zoals Maher? Wijnaldum was tot dit seizoen ook niet zo een groot succes hoor.

Zoals altijd schiet men weer door met het opportunisme. Zeker onze goede vriend de Mos. PSV is terecht kampioen, maar een jaar geleden had men daar ook geen plezier...

19 april 2015 om 08:53

Maher speelt dit seizoen gewoon goed hoor ?

19 april 2015 om 10:16

Strootman, Mertens, Wijnaldum, Willems, Guardado, de Jong.. Zomaar wat aankopen van de laatste jaren die heel wat beter zijn als Ajax beste aankoop Schone.

Ajax heeft in het aankoopbeleid hopeloos gefaald. Daarom staat er nu zo'n veredeld jeugdelftalletje

19 april 2015 om 10:24

Maher heeft dit jaar stappen gemaakt, maar na zijn az tijdperk is hij nog steeds niet de ster die men toen dacht. Hij had nu al het team op sleeptouw moeten nemen, toch?
Nogmaals na al die poeha destijds had hij nu beter dan Memphis, Wijnaldum en de Jong moeten zijn. Deze drie hebben samen met Guardado veel meer aandeel in deze schaal dan de ooit zo bewierookte Maher.

19 april 2015 om 11:07

maar laten we eerlijk zijn. Ajax heeft geen aankopen gemaakt die een wedstrijd zou zouden kunnen keren. Het zijn aardige spelers op zijn tijd maar niet meer dan aardig.

Ajax wordt geen kampioen dus er deugt weer helemaal niks. Zo werkt dat. Lekker makkelijk ook, maar goed. Ik zie bij Ajax genoeg potentie. Het is alleen nog te jeugdig geweest allemaal en daardoor wisselvallig en veel te vaak onder de maat. Kijk je naar de spelers op zich dan valt het reuze mee. Cillessen, Veltman, Klaassen, Bazoer, El Gazi, en Milik zijn spelers die in de eredivisie tot de top zouden moeten horen. Dan heb je een sterke kern. Ik zie het wel positief in volgende seizoen, het is aan Frank ze ook 34 wedstrijden degelijk of goed te laten voetballen

19 april 2015 om 08:52

Veltman speelde een dramatische eerste seizoenshelft tot zijn blessure. Bazoer en El Ghazi debuteren dit jaar. Milik is een nobody die een paar leuke wedstrijden heeft gespeeld, maar ook een hoop erg slechte.

Cillessen en Klaassen zijn de enige ajacieden die echt top zijn. Alle anderen zijn of niet goed genoeg (serero, Sigtorsson), of uit vorm (van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Schone), of te jong (bazoer, Andersen, El Ghazi, Kishna).

Dit seizoen deugde er gewoon helemaal niks. Ja, we worden tweede, maar kijk eens even hoe. Europees weer niks, beker weer niks, en het hele seizoen slecht voetbal. Ik ben met je eens dat het volgend seizoen veel beter kan met de door jou genoemde spelers. Maar er moeten dan minimaal 2/3 aankopen bij op het middenveld en in de verdediging.

19 april 2015 om 08:59

@leidsehood

Waarom het middenveld ?
Klaassen - Bazoer - Sinkgraven. Als backup: Schöne - Serero - Andersen - Duarte - Van de Beek - El Mahdioui - Nouri.
Kortom juist een linie waarover je geen zorgen over hoeft te maken.

19 april 2015 om 09:12

En weer iemand die iedereen meepraat, Veltman is dit seizoen een van de beste Ajacieden, mede door hem hebben we zo lang in de titelrace gezeten. Niet voor niets dat Nadat hij geblesseerd raakte we het kampioenschap hebben weggegooid.
Ajax miste gewoon een voetballende verdediger die de rust in het team kan behouden en dat was Veltman.
Daarnaast is Milik dit seizoen goed bezig, nog een jonge gozer en zijn eerste seizoen bij Ajax maar zijn statistieken mogen er zeker zijn. Hij is per 82 minuten bij een doelpunt betrokken in de Eredivisie, dat is al een tijd geleden dat dat is gebeurd.
daarnaast is Milik ook de Ajacied met het hoogste winstpercentage bij Ajax.
Volgend jaar 1 of 2 ervaren linkerverdedigers halen en een CVM die kan voetballen en nog een goede buitenspeler

19 april 2015 om 09:42

@fcbogarde: Omdat een middenveld Klaassen-Bazoer-Sinkgraven niet alle wedstrijden kan spelen en ik alle vervangers die jij noemt (nog) niet goed genoeg vind. Wanneer er een extra speler bijkomt, dan kun je met 4 goede spelers voor 3 posities afwisselen. Bazoer is te jong om meteen een heel seizoen te spelen in een onervaren en slecht draaiend Ajax.

@shikamaru: Veltman goed voor de winterstop? Dan heb je echt hele andere dingen gezien dan ik. Moisander was nog slechter, maar Veltman speelde ook gewoon onvoldoende. Na zijn blessure is het beter. En Milik mag dan wel mooie statistieken hebben, met 5 goals in 1 wedstrijd wordt dat een stuk makkelijker. Ik vind hem geregeld matig voetballen (tegen Feyenoord), net zoals de rest van de spelers om hem heen. Het niveau van veel ajacieden ontstijgt dit seizoen de middelmaat niet. Klaassen op 6 is ook geen succes. Alleen Cillessen krijgt dit seizoen een dikke 8

Maar goed. Als jullie het dit seizoen allemaal wel zo goed vonden. Prima. Ik heb me elke zondag zitten ergeren aan het slechte spel. Ik vond ook de transfers belachelijk (vermeer, Blind, Poulsen, Zimling, Viergever, Denswil).

Volgend seizoen met Cillessen, Van Rhijn, Veltman, aankoop, aankoop, Bazoer/aankoop, Sinkgraven, Klaassen, Kishna, Milik, El Ghazi. Dan kan het weer leuk worden.

19 april 2015 om 10:18

Dat zijn allemaal aanvallende middenvelders. Ajax heeft geen echte verdedigende. Dat zou Gudelj op kunnen vullen.

Ik denk dat Gudelj juist wel de speler is die Ajax nodig heeft. Hij brengt zo enorm veel drive met zich mee. Daarnaast heeft hij gif, en dat is het gene wat er bij Ajax ontbreekt. Daarnaast spreekt hij vloeiend Nederlands, heeft veel eredivisie ervaring, is betaalbaar, en je gaat in de toekomst zeker aan hem verdienen.

Ik zie in Gudelj de nummer 6 van Ajax. Klaassen rechtsmidden met de drive naar voren, en Sinkgraven als de nieuwe Eriksen als linkshalf. Ik denk dat Sinkgraven in combinatie met Fischer en Boilesen een goede combinatie is.

Wat een achteraf gelul weer Guardado was een gok omdat je iemand huurt voor een jaar dat het goed uitpakt kan gebeuren. Daarnaast heeft Ajax toch Bazoer ook aangetrokken en daar hoor je dan de Mos niet over. Dat Ajax de laatste jaren wat spelers heeft aangetrokken die niet goed genoeg waren kan gebeuren dat heeft elke club wel eens. PSV koopt ook niet elke jaar spelers die altijd renderen.

19 april 2015 om 08:40

bazoer is ook niet pas dit seizoen aangetrokken, dus ik snap dat hij hem niet noemt. hij zegt wel dat hij hem beter vind dan Gudelj en dat ben ik met hem eens. ach verder moet je Aad met een korreltje zout nemen joh.

Tja... Aadje, wat moet je er nog van zeggen? Richte aankopen doen en verder inzetten op de jeugd. Denk wel dat spelers die net buiten de boot vallen bij een topclub best versterkingen kunnen zijn (zie Luuk de Jong)

Ik heb ja gestemd. Met name omdat ik vind dat dit jaar teveel spelers uit vorm waren. Dit is daardoor in ieder geval het slechtste Ajax dat ik ooit gezien heb.

Dramatisch aan- en verkoopbeleid. Dramatische vorm bij sterkhouders als Veltman, Moisander, Boilesen, Sigtorsson, Schone. En dramatische keuzes van De Boer. Dan word je geen kampioen.

19 april 2015 om 10:21

Ik geloof dus totaal niet in dat gezeur over "vorm". Je kunt best een wedstrijd beter of slechter spelen maar je lunt niet een heel seizoen beter of slechter spelen. Over een heel seizoen genomen zie je iemand zoals hij echt is.

Daarom is er bij Ajax een kwaliteitsprobleem. En serieus ook...

whisky aad heeft wel gelijk! Bazoer is nu al beter dan heel Guldelj bij elkaar! Guldelj halen is totaal overbodig! Haal vd Vaart terug op het middenveld. Die kan het nivo makkelijk aan en zal zich wel rot schrikken van het nivo hier in Nederland!

19 april 2015 om 08:57

Haha laat me niet lachen. Met het trainingsniveau van de Boer houdt van der Vaart het nog geen 30 minuten vol. Daarnaast zal hij een belachelijk salaris vragen waardoor hij onhaalbaar wordt.

Ik ben het volledig met je eens Aad, eindelijk eens iemand die dit ook ziet! Zwaar overschat wordt het talent van de zogenaamde enorme top talenten. Maar ik begrijp het wel je kunt vrij morilijk zeggen wij zetten de financiën en onze eigen bonus op de eerste plek en het is mooi meegenomen als het dan ook nog lukt om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten ( alsnog kampioen en overwinteren in de cl) Dat Marc netto aan het begin van het seizoen mij en vele andere supporters durft te beledigen door gewoon complete onzin uit te slaan : Dit is de beste selectie in jaren! Serieus! ? Denken ze echt dat wij supporters dom/blind zijn! Zimling hou ( met alle respect niveau Nec) toch eens op! Koop wat fatsoenlijks en ja het zal moeilijk zijn om goede spelers naar NL te halen, maar onmogelijk is het zeker niet zorg gewoon voor een goed salaris want een speler als bijvoorbeeld Sneijder ( geef hem 2 mil basis salaris en 1,5 mil tekengeld en stel hem een mogelijke bonus van 1,5 mil in het vooruitzicht ) Wedden dat ajax dan wel interessant is. Dat er niet teveel verschil in salaris mag zitten begrijp ik, maar de jeugd en wat er nu staat mag de veters nog niet een strikken van spelers van dat kaliber! Haal echte kwaliteit in elke linie een kan de rest zich aan optrekken en je hebt komend seizoen een totaal ander ajax . Wat weer kampioen wordt met een normaal punten aantal en ook weer wat te zoeken heeft in de CL. Zo moeilijk is het allemaal niet lijkt me.

Wellicht tweede worden met het slechtste team ooit? Dan snap ik niet waarom menig supporters De Boer afkraken, want als je tweede wordt met het slechtste team ooit dan heb je gewoon succes geboekt.

19 april 2015 om 10:01

Wij als supporters kraken de Boer niet af of hij wel of geen goede trainer is maar het feit dat hij Ajax zo belabberd laat voetballen in een systeem dat ze helemaal : a niet kunnen en B de spelers niet voor hebben wij zitten er ook elke keer zijn wij dan allemaal gek ik wil voetbal zie dat bij Ajax hoort en geen beton voetbal op resultaat want het is niet voor niets dat zelfs Cruijff zich ergert aan deze speelstijl lees zijn column maar eens van 2 weken terug , want neem van mij aan de supporters gaan niet nog zo'n seizoen pikken met tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij .
Ze hoeven voor mij heus niet elk jaar kampioen te worden maar ik wil wel vermaakt worden .

19 april 2015 om 10:30

Cruijff is niet serieus te nemen. Dit is onder zijn zogenaamde revolutie gebeurd. Sorry hoor dan is het heel makkelijk eerst 4 jaar lof te vergaren door 4x kampioen en als het daarna kommer en kwel is als een buitenstaander een lullig columnpje erover te schrijven alsof je het allemaal beter wordt. Tegen het misselijkmakende aan.

19 april 2015 om 10:37

Nee we zullen jou serieus nemen punt een zegt Cruijff zelden onzin en punt 2 is Cruijff geen buitenstaander maar een club icoon die je gewoon wel serieus moet nemen , ik zal niet zeggen dat je alles maar voor zoete koek moet slikken maar mede door deze man is Ajax weer financieel gezond en weer bezig waar het bezig mee moet zijn opleiden , dus jou nemen we zeker niet serieus .

19 april 2015 om 11:07

De Boer laat Ajax op resultaat voetballen, omdat hij blijkbaar niet de juiste spelers heeft met de kwaliteiten hoe Ajax hoort te voetballen.

19 april 2015 om 14:04

Hij ging toch de poppetjes neerzetten en dit was toch zijn revolutie met zijn mensen? Als je een clubman bent doe je dit intern. Kom je van je berg af en dan stroop je de mouwen op en ga je het probleem aanpakken. Niet een column schrijven over notabene je eigen beleid(om maar aan te geven dat het niet jouw beleid is,njou ja zolang ze blijven winnen hoor je hem niet). Cruijff is een angsthaast, al jaren.

Daar hebben we Aad de Mos weer. Deze man kan je toch niet serieus nemen.

19 april 2015 om 10:32

Nee zeer zeker niet. Gekke Aadje riep na psv-ajax nog dat PSV het weg ging geven het kampioenschap. E nu popie jopie lullen.

En toch met deze selectie tweede staan. Zegt eigenlijk ook twee dingen:

1: gemiste kansen ajax
2: het niveau van de rest (los van psv) is om te janken.

De Mos heeft gelijk, ben ik bang. En we zeiden het aan het begin van het seizoen al, maar nee hoor, toen was het verhaal dat dit de beste selectie in jaren was ... Het is om te janken wat Ajax in huis heeft. De enige lichtpuntjes zijn vooralsnog El Ghazi, Klaassen als enige constante factor, Bazoer als revelatie en Cillessen is altijd goed. Maar de rest heeft het niet of laat het niet zien.

19 april 2015 om 09:53

Helemaal mee eens. Volgend seizoen zal de winst te halen zijn in een aanvallender concept. Riedewald als LCV. Een nieuwe linksback en linksbuiten en we zijn klaar voor een nieuwe titelstrijd !

19 april 2015 om 10:11

@fcbogarde, je zegt ''een nieuwe linksbuiten'', kan ik hieruit afleiden dat je eindelijk je mening over Kishna hebt herzien

19 april 2015 om 11:40

Nee dat niet. Haha. Ik denk dat hij een ideale vleugelspeler voor Ajax is. Maar daar De Boer blijft, dan zal Kishna wel vertrekken. Daarom ewn nieuwe linksbuiten. Sam Larsson ? Boetius proberen ? Of aan welke opties denk jij ??

19 april 2015 om 12:04

Boetius komt nooit, te gevoelig. Bovendien heb je met Fischer al een type Boetius op links (rechtspoot). Ik weet zo 1,2,3 niet wie een geschikte linksbuiten zou zijn. Mischien Sinkgraven wel, cker wanneer het zo druk wordt op het middenveld, in een soort ''schone rol''. Maar ik heb eerlijk gezegd erg veel vertrouwen in Fischer en denk dat hij sterker uit die blessure komt. Nadeel is idd zijn rechtsbenigheid, maar we hebben op rechts al iemand met het goede been. PSV had dit jaar ook een rechtspoot op beide flanken.

Ik maak me momenteel het meeste zorgen om de LCV positie. Als je dan ervaring wilt, haal dat dan op die plek. Mss kun je Vermaelen een jaar huren van Barca, ik zeg maar wat.

Op LB dicht ik Riedewald een mooie toekomst toe, zelfs volgend seizoen al, als Boilesen zo doorgaat ...

Aadje...jouw mening kennen we nu wel..als ajax onverhoopt kampioen was geworden dan was het waarschij lijk het beste elftal ooit.
Zijn mening verandert per seizoen vaker dan een wentelteefje van kant tijdens het bakken..
Daarnaast is 80 procent van de mensen die de pol invullen rond de 20 en hebben bijna geen andere elftallen gezien.

Ik begrijp al het gezeik niet. Ajax is 4 x achter elkaar kampioen, raakt elk jaar bepalende spelers kwijt en wordt dit jaar een keer 2e en de supporters zijn negatiever dan tijdens de 7 jaar zonder prijs.
Dit was naar mijn idee een tussenjaar waarin bij Ajax even de neuzen weer dezelfde kant opmoeten en het elftal weer moet toegroeien naar een nieuwe kampioensploeg.
Daarnaast druipt het talent van dit elftal af en is het in potentie het beste elftal van nederland. Alleen de spelopvatting en instelling zou iets moeten worden bijgeschaafd.
Dus we gaan zien hoe fantastisch psv volgend jaar is zonder gini en memphis.
Want ik moet zeggen dat ik psv er als kampioen ook niet mijlenver bovenuit vond steken. Vond

19 april 2015 om 11:25

wat een onzin ajax raakt ieder jaar bepalende spelers kwijt!
welke club heeft daar geen last van dan ajax kan in nederland kopen wat ze willen dat kunnen die andere clubs niet.
het talent druipt van dit elftal af is helemaal een lachertje in mijn ogen zijn er zelfs teams die onder ajax staan die een beter elftal hebben bvb feyenoord psv twente en vitesse.
als ajax niet snel een paar goede spelers haalt zie ik ze volgend seizoen nog geen top 3 halen

19 april 2015 om 13:02

Een verschil van kening..dat kan...alleen jammer dat je dan een denigrerende opmerking moet maken.
We zullen het komend seizoen wel zien. Ik ben er van overtuigd dat er in nederland geen club is met meer talenten. Het is alleen afwachten of het eruit komt...
En Twente beter?..en vitesse..?
Mij. Inziens is qlleen psv dit seizoen beter. Anders zouden twente en vitesse wel hoger stann..of bedoel je als en had....

19 april 2015 om 14:48

je kan ook lager staan en toch beter voetballen ajax heeft een aantal keer heel veel geluk gehad dit jaar.
en denigrerende opmerking welke dan ? want ik geef gewoon mijn mening en het is helemaal mijn bedoeling niet om denigrerend te zijn en dat ben ik in mijn ogen ook zeker niet want ik heb geen hekel aan welke club dan ook

Slechtste elftal... Zou de Mos toch moeten weten. Dat dat niet zo is. Ze hebben het niet goed gedaan kijkend naar wat voor potentie erin zit. Dat dat niet altijd bovendrijft is in mijn ogen door de jeugdigheid wat overheerst. Met wat meer (poulsen etc) ervaring hadden we wel kampioen geworden of iig langer meegedaan. Ze staan toch tweede. Voor een jeugdelftal is niet niet slecht. Kan me nog een seizoen herinneren dat we 4e of 5e werden .. Met Hans Westerhof als interim Ofzo.. Met jongens als Knopper etc. Wat mij betreft is dat het slechtste elftal wat ik heb meegemaakt.
Waarom Ajax nou in veel topics met de grond gelijk wordt gemaakt snap ik niet. We zijn dit keer niet de beste van het land .. Big deal.. Volgend jaar weer een kans.

Inderdaad, het is heel jammet dat Ajax dit jaar zover is teruggegleden. Bovendien blijven ze de arrogantie houden om altijd het eigen spel te moeten spelen in europa, iets wat PSV niet doet. Daardoor is het ze misschien in europa ook niet gelujt de afgelopen jaren.

19 april 2015 om 10:28

En PSV heeft het zo goed gedaan in Europa zeker..... ze zakken terug naar de 42e plek. Terwijl het in de EL makkelijker punten pakken is!

19 april 2015 om 12:06

Nee, ook niet, maar PSV had dit seizoen bijvoorbeeld wel veel verder kunnen komen, aangezien ze gewoon een goed spelletje spelen wat in europa past. Ze hebben echter de pech gehad dat ze Zenit kregen, wat waarschijnlijk een van de beste ploegen is in de hle europa league. De afgelopen jaren heeft PSV ook bagger gepresteerd, maar toen was de selectie ook nooit zo goed als dit jaar!

19 april 2015 om 17:18

Wat goed in Europa past? Van de 8 wedstrijden hebben ze er 2 gewonnen. Met niet echt geweldige tegenstanders. En dan zouden ze het in de CL wel goed ddoen?

Ik durf te stellen dat Milik ook geen goede aankoop is en dat Ajax beter L de Jong had kunnen halen, om de simpele reden dat Milik niet in het Ajax systeem past. Milik kan niet als aanspeelpunt spelen zoals De Jong of Pelle etc. dat wel kan. Ja, Milik scoort goals, maar welke spits doet dat niet in NL?

19 april 2015 om 11:12

Je kunt op drie manieren een Elftal creëren.

a. Je koopt spelers die passen in het Ajax-speelstyle, of
b. Je past je speelstyle aan op basis van spelers die je hebt, of
c. Je bouwt een team om je spits heen zoals wat Feyenoord doet met hun aanvaller.

Milik daarentegen is een goede speler, mits hij de juiste spelers om zich heen heeft die hem bedienen en niet andersom.

19 april 2015 om 11:43

Eens ! Ik denk dat Milik ook niet in een strak 4-3-3 past.
Wat Luuk betreft; aan hem kleefde toch wel dat hij in Duitsland en Engeland al mislukt was !

19 april 2015 om 11:57

Hij was idd mislukt in Engeland en Duitsland, maar in NL was hij 100% geslaagd. L de Jong is ook geen buitenland materiaal, maar nationaal is hij een prima spits. Kijk, je kunt wel eeuwig en vergeefs jagen op de nieuwe Zlatan, maar je kunt jezelf ook tevreden stellen met L de Jong. Ajax had nmm het laatste moeten doen. Ik ben ervan overtuigd dat, bij keuze tussen Ajax en Psv, de kans groot was geweest dat L de Jong voor Ajax had gekozen.

19 april 2015 om 12:02

Eens dat hij met alle respect Nederlands materiaal is. Is ook niets mis mee !

Maar als hij bij Ajax in de spits zou staan. Wie zou hem dan moeten bedienen ? Van Boilesen en Van Rhijn kun je amper goede voorzetten verwachten.
Tenzij je écht 4-3-3 ga spelen, waarbij vleugelaanvallers buitenom mogen passeren en de achterlijn geen verboden gebied is. Met EL Ghazi en Kishna hebben we zulke spelers wel in huis... Maar ja, FdB hé...

aad afkoopsom waait met alle winden mee, nu geeft ie een sneer naar het beleid van ajax en de vorige seizoenen had hij geen goed woord over voor psv maar achteraf is het altijd makkelijk praten en heb je altijd gelijk, laten we het eens hebben oever de tijd dat hij ajax leidde want toen had hij ook een drama periode maar dat is ie waarschijnlijk vergeten en hij zou spara wel even redden van degradatie, we weten het resultaat nog wel en de belachelijke beslissingen die hij nam........kijk zelfs eens in de spiegel aadje

Haha wat een bullshit verhaal. En dan zijn er nog mensen ook die t met hem eens zijn.
Ik kan me nog een elftal herinnere onder jan Wouters. Die was zeker slechter dan deze.
Ik kan me spelers herinneren als Kennedy, sikora, soetaers, sonk, verlaat enz enz. Die zijn echt niet beter dan wat er nu staat. Opportunistisch gelul allemaal

19 april 2015 om 11:28

natuurlijk wel ajax was toen veel sterker dan nu er liepen ook nog spelers als Arverladze, Laudrup, Winter, Witsche, chivu

Zie bij Ajax inderdaad weinig potentiele wereldtoppers. Maar vind juist dat El Ghazi er 1 van is. Die gast heeft alles kracht, snelheid, lengte, basistechniek en is ook nog behoorlijk 2benig. Natuurlijk moet alles nog een heel stuk beter en ziet het der niet altijd even vloeiend uit nog maar hij is ook pas 18 jaar, als hij over 5 jaar naar Engeland vertrekt mag hij daar nog steeds meedoen voor talent van het jaar.

Er zijn maar 2 spelers in de hele ajax selectie die het ajaxniveau aankunnen; klaassen en cillissen.

Tsja als je kijkt wat er gehaald is het afgelopen jaar dan is dat niet om over naar huis te schrijven. Dat je Viergever haalt en dan Denswil laat gaan vind ik ook gewoon weggegooid geld. Viergever is op dit moment wel iets beter dan Denswil maar nou ook weer niet substantieel dat het miljoenen waard is.

Gudelj halen voor wat gif is zeker niet verkeerd. Een middenveld met Bazoer/gudelj/klaassen zou eindelijk wat power hebben, scorend te vermogen is dan alsnog te laag maar het is in ieder geval iets.
Van mij mogen Duarte en Andersen of Serero weg. Dan heb je nog Sinkgraven en Andersen/serero als back up op het middenveld. Serero vind ik zelf veel beter dan Andersen maar die heeft zoveel 'talent' dat ze hem wel zullen houden.

Boilesen ook gewoon verkopen of als back up houden voor Riedewald. Siggie moet ook maar eens weg.

Ik zou graag zien dat de fans een prijs gaan maken 'slechtste ajax ooit prijs'. En die dan uitreiken aan de boer en overmars. Om ze te laten inzien hoe slecht ze bezig zijn geweest.

De opmerking van Aadje is wel wat overdreven, maar zijn boodschap is wel helder. Ajax had meer kunnen kunnen uithalen tijdens afgelopen transfer windows. In Eindhoven hebben ze het beter gedaan, met kampioenschap als resultaat.

Mensen, Aad praat vaak veel tegenstrijdige onzin, is een opportunist eerste klas, maar in deze kwestie heeft hij gewoon keihard gelijk.
Op Bazoer, Cillissen en Klaassen na, heeft Ajax gewoon geen spelers die de top gaan halen, geen een van dit middelmatige zooitje zal slagen bij een grote club in Europa, clubs als Schalke 04, Fiorentina, Newcastle United, dat is echt het maximaal haalbare voor spelers als Veltman, Sinkgraven, Milik, El Gazhi en Kishna.
Deze 5 'talenten' zouden in het tijdperk van Ronald Koeman ( Chivu, Van der Vaart, Trabelsi, Zlatan, Sneijder, De Jong, Maxwell, Pienaar ) nooit in de basis staan, nooit!!!!
Ten tijde van het tijdperk Van Gaal ( Kluivert, Seedorf, Davids, Litmanen, Overmars, De Boertjes, Rijkaard, Finidi, Kanu ) niet eens deel uit maken van de selectie!!!!
Zelfs Cillissen, Bazoer en Klaassen zouden in het tijdperk van Van Gaal bij de mindere talenten horen en zeker geen basisplaats hebben, Cillissen zou een aardige back up voor Van der Sar zijn en Klaassen een ideale 12e man, Bazoer zou niet meer dan een gemiddeld talent zijn.

Over spelers als Schone, Van Rhijn, Moisander, Van der Hoorn, Duarte, Zimling, Sana, Sigthorsson en Boilisen, hoef ik al helemaal niet te beginnen, die zouden zelfs in de tijdperken van Wouters, Blind, Ten Cate en Van Basten niet eens bij de selectie zitten, laat staan in de basis staan!
Ajax is de afgelopen twintig jaar zo schrikbarend afgezakt dat we compleet blind zijn geworden voor het ware niveau, even een ontnuchterende update:

Laatste geslaagde eigen opgeleide spits: Patrick Kluivert ( 18! jaar geleden vertrokken naar AC Milan )
Laatste eigen opgeleide speler die de Europese top heeft gehaald: Wesley Sneijder ( ook al weer 8 jaar geleden vertrokken naar Real Madrid )
Laatste eigen opgeleide verdediger die de Europese top heeft gehaald: Frank de Boer ( 16! jaar geleden vertrokken naar Barcelona )
Laatste Nederlandse vleugelaanvaller die de Europese top heeft gehaald: Marc Overmars ( 18! jaar geleden vertrokken naar Arsenal )
Laatste speler in zijn algemeen die de Europese top heeft gehaald: Luis Suarez ( 4 jaar geleden vertrokken naar Liverpool )

Dit zijn de kille feiten, objectief en niet te ontkennen, ben eens benieuwd of hier de komende jaren verandering in komt, eens kijken of er een nieuwe Kluivert, Seedorf, Davids, Rijkaard, Van der Vaart en Sneijder in de jeugd rondloopt, dat waren echte toppers, de laatste echte toppers!!!

We weten natuurlijk allemaal dat deze man richting het bejaardentehuis kan, hij gaat steeds gekkere dingen roepen. Het slechtste Ajax? Nee, slecht Ajax? Ja, maar qua punten toch nog redelijk gedaan. Als hij denkt dat Gudelj een slechte aankoop zou zijn, weten we al dat hij of weer aan z'n flesje zit of weer even lekker wil provoceren. Het ergste is nog dat er nog steeds media groepen zijn die hem ook echt vragen gaan stellen ..

Dan had Aad de Mos dus eigenlijk de trainer moeten zijn van dit Ajax. De slechtste trainer uit de geschiedenis van Ajax " voor" het in Aad de Mos zijn ogen slechtste Ajax uit de geschiedenis. Toch knap dat ze nog 2e zijn geworden of niet Aad?

Die maken er ook geen 12...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren