Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en PSV zijn nog niet klaar op de markt en melden zich bij dezelfde speler

Laatste update:

Ajax en PSV hebben contact opgenomen met de entourage van Iker Almena, zo schrijft Matteo Moretto, journalist van het Spaanse Relevo. De negentienjarige rechtsbuiten van Girona FC beschikt over een aflopend contract, waar de twee Eredivisionisten dus gebruik van willen maken. Daarbij krijgen zij wel concurrentie uit Duitsland: Bayer Leverkusen en Borussia Dortmund houden de situatie eveneens in de gaten.

Ajax en PSV zien de linksbenige aanvaller in de laatste dagen van de transfermarkt dus graag naar Nederland komen. Hoeveel kans van slagen de pogingen van beide clubs hebben, wordt echter niet bekendgemaakt door de krant. Almena kan naast de rechterflank ook op linksvoor en als (schaduw)spits uit de voeten. Zijn debuut in LaLiga maakte hij overigens nog niet.

Dat Ajax en PSV op zoek zijn naar een versterking op rechtsbuiten, is geen verrassing. Bij Ajax is Mohammed Kudus afgelopen weekend vertrokken naar West Ham United en bij PSV houdt men rekening met een vertrek van Johan Bakayoko. De Eindhovenaren hebben naast Almena ook interesse in Hirving Lozano. De Mexicaan geldt als ideale opvolger van Bakayoko, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Brentford en Paris Saint-Germain.

Mocht het Ajax lukken om de negentienjarige aanvaller over te nemen van Girona, dan kan hij gaan gelden als elfde aankoop van directeur voetbalzaken Sven Mislintat. Hij haalde Gaston Ávila, Anton Gaaei, Josip Sutalo, Chuba Akpom, Benjamin Tahirovic, Branco van den Boomen, Jakov Medic, Diant Ramaj, Carlos Forbs en Georges Mikautadze naar de Johan Cruijff ArenA.
Als PSV Almena weet in te lijven, kan hij de zesde aankoop worden van de club. Directeur voetbalzaken Earnest Stewart haalde eerder Noa Lang, Ricardo Pepi, Malik Tillman, Sergiño Dest en Jerdy Schouten naar Eindhoven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dit dan dat buitenkansje waar er wel eens over gesproken wordt? Voor de toekomst

31 augustus 2023 om 09:30

Voor de toekomst goed maar wij hebben een speler nodig die er direct staat!

31 augustus 2023 om 09:42

Haal je buitenkansjes doorgaans niet eerder in de transferperiode? Lijkt me meer selectieopvulling met de hoop dat ie t aardig gaat doen.

31 augustus 2023 om 09:56

Ik heb liever een penalty in de eerste helft, zodat ik kans heb op nog een penalty in de tweede helft. Maar als ik in de blessuretijd zo’n buitenkans krijg aangeboden sla ik hem niet af!

31 augustus 2023 om 10:35

@johanvlerksen

Enige verschil is dat je voor die penalty in de eerste helft een licht tikje moet krijgen, en in de 2e helft moeten ze je been ervoor breken. Is die penalty het dan voor jou nog waard?

31 augustus 2023 om 10:59

Nee vaak is het we doen nu niets meer op de markt alleen buitenkansjes kijken we nog naar

31 augustus 2023 om 12:11

@j3ro3ntje33 In de eerste plaats is dit een vergelijking van niks of ik begrijp niet wat het probleem extreem veel erger maakt als je deze speler nu koopt in plaats van aan het begin.Ik zal je in de waan laten dat je een hele goede reactie hebt gegeven en ook daarop reageren: Als ik dan toch mijn been breek dan hoop ik dat ik die penalty krijg en dat er niet iemand (scheids, VAR) aan het slapen is.

31 augustus 2023 om 13:51

@ j3ro3ntj33
In Amsterdam is een licht tikje op welk moment dan ook meestal ruim voldoende voor een penalty 😉

31 augustus 2023 om 10:13

Inderdaad. Voor De Toekomst!;-)))

31 augustus 2023 om 11:50

Ik vind Mislintat op Karbonkel lijken op jouw profielfoto. Ik mis Zlatan.

11 spelers kopen was nog niet voldoende voor 'Sven'.
Het begint genant te worden.

31 augustus 2023 om 09:35

Je vergeet dat er ook 14 spelers vertrokken zijn.

Het is inderdaad wel veel, maar de balans is bijna hetzelfde, er zijn zelfs meer vertrokken dan aangekocht.

31 augustus 2023 om 09:37

Ja, maar koop je voor nu of koop je voor de toekomst?
Koop je talent, of koop je ervaring voor de balans?

Alles moet nog blijken natuurlijk, maar Ajax lijkt wel erg jong te worden.

31 augustus 2023 om 09:41

Mislintat is een voormalig scout die denk ik zijn scoutlijstjes al klaar had liggen bij zijn komst.

Er wordt vooral 'gegokt' op talenten kopen met de hoop dat hier een paar parels tussen zitten die doorgroeien en Ajax naar een hoger niveau tillen + weer veel restwaarde hebben en ook weer met flinke winst kunnen worden doorverkocht.

De kunst is om hier nu een team van te maken. Normaliter kost dit tijd, echter krijg je die bij Ajax niet. Nu is de Eredivisie wel een ideale competitie om talent te laten groeien, dit is wel gebleken uit het verleden.

Er is gekozen voor een andere weg, niet vasthouden aan het verleden en team van vorig jaar, maar een erg talentvolle groep creeren. Tijd zal het leren, er zullen vast een paar pareltjes tussen zitten.

Persoonlijk ben ik fan van Tahirovic, was in de jeugd bij Roma ook wel echt goed, en Roma wilde hem ook liever niet verkopen.

31 augustus 2023 om 09:50

Ik ben fan van Silvano Vos, was in de jeugd van Ajax ook altijd erg goed. Ajax wil hem ook liever niet verkopen. Snap alleen niet dat ze liever een jeugdspeler van Roma wel een kans willen geven en hun eigen speler niet.

Ik ben er van overtuigd dat als hij een paar wedstrijden de kans krijgt hij echt niet minder is.

31 augustus 2023 om 09:52

Dnsdkr

"ja, maar koop je voor nu of koop je voor de toekomst"

Kan toch prima beiden. De een sluit de ander niet he.

Zie een Forbs. Een aankoop voor de toekomst (kan rustig achter Bergwijn rijpen).

31 augustus 2023 om 09:54

Als jij niet kan zien dat Tahirovic net een stapje verder is in zijn ontwikkeling en gewoon een rete goeie speler is op zijn positie die zelfs meer brengt dan alleen zijn defensieve taken dan vind ik dat echt jammer. Ook is er een verschil in leeftijd en Tahirovic is iets meer ervaren dan Vos, het is niet alsof ze allebei op hetzelfde punt staan in hun carriere.

31 augustus 2023 om 09:56

Burdy

"snap alleen niet dat ze liever een jeugdspeler van Roma wel een kans willen geven en hun eigen speler niet.'

Is toch niet te vergelijken man. Tahirovic heeft al meer wedstrijden op hoger niveau en die jongen gaat richting 21 jaar.

Vos is pas 18 jaar met net een seizoen JAJ achter de rug. Ben wel eens dat ik liefst zie dat hij de vaste back-up wordt. Alleen risico is wel stel Tahirovic raakt geblesseerd zit je wel met een probleem. Dan moet je veel schuiven.

31 augustus 2023 om 10:00

@pango onder die veertien spelers zit ook Unuvar, Pierie en Daramy die er vorig seizoen niet waren. Regeer, Baas, Luca, Grillitsch etc Zitten een hoop spelers tussen die amper minuten hebben gemaakt en gezamenlijk ook amper wat gekost hebben terwijl we nu minimaal 10mio per speler uitgeven. Is nogal een verschil…

31 augustus 2023 om 10:06

Mr.Krillin pas achttien en als hij over twee jaar nog niet speelt dan is hij AL twintig, dat is hoe het in Nederland werkt. Leeftijd kan geen reden zijn waarom iemand niet speelt. Bij Barca heeft een speler afgelopen seizoen op zijn vijftiende gedebuteerd, dit seizoen Hato bij Ajax met zestien jaar.

Je gaat nu een leeftijdsgenoot halen waarvan je niet zeker weet of hij eigenlijk veel beter is dan laat je toch zien geen vertrouwen in je jeugd te hebben want er zijn genoeg spelers geweest die op achttienjarigen leeftijd of eerder al speelden. Komend seizoen gaan er veel jeugdspelers vertrekken aangezien alles driedubbel bezet is.

Dan lees ik dat er veertien zijn vertrokken. Kik pierie, Daramy en Unuvar waren er al niet. Dat maakt het elf spelers. Regeer, Baas, Grillitsch, Luca, Stekelenburg, Sanchez etc hebben amper gespeeld maar ook amper iets gekost en nu zijn bijna alle aankopen op z’n minst 10mio en die gaan alle kansen krijgen. Er is voor jeugd op dit moment heel weinig perspectief, begrijp niet dat mensen dit niet zien.

31 augustus 2023 om 10:10

Gemiddelde leeftijd selecties: Ajax 23.1 jaar, Feyenoord 23.5 jaar en PSV 25.1. Voor Europese begrippen is dit jong (city zit op 26.1 en bijvoorbeeld Madrid op 26.8). Maar ik vind het nog wel meevallen

31 augustus 2023 om 10:10

@fcvoetbal:

Dan zijn er nog 10 spelers vertrokken, of ze nu basis stonden of niet, de gehele selectie moet ook in de breedte opgevangen worden lijkt me.

In totaal zijn er 5 spelers aangetrokken van boven de 10 miljoen. Daarnaast zijn er ook 5 spelers van boven de 10 miljoen vertrokken. Alleen al van het geld van Timber en Kudus kun je deze 5 spelers betalen.

Er is dus gekozen voor meer talent in de breedte. Een verkopen voor 40 miljoen en er daarvoor 3 van boven de 10 miljoen terughalen met veel restwaarde als je naar talent en leeftijd kijkt.

Ze zullen waarschijnlijk niet allemaal slagen, maar als er 2 of 3 slagen heb je weer een goede winst en kwaliteit in je team staan.

31 augustus 2023 om 10:11

@FC Voetbal en nog steeds een positieve transferbalans. Het geld moest toch op het veld staan. Gebeurt dat, dan is het weer niet goed...

31 augustus 2023 om 10:16

@fcvoetbal:

Natuurlijk is er minder perspectief voor de jeugd, maar moet je dan maar jeugd inbrengen als deze kwalitatief gewoon niet voldoen?

En daarnaast kun je deze jeugd ook niet voor de leeuwen gooien, rustig brengen en mee laten groeien. Als je goed genoeg bent krijg je echt wel een kans (zie Hato), echter zul je je ook moeten bewijzen.

Laten we eerlijk zijn een Sontje Hansen, Unuvar en Baas bijvoorbeeld, komen gewoon niveau 'nog' tekort voor Ajax 1.

Je moet wel het Ajax niveau nastreven en niet puur inzetten op jeugd om ze maar een kans te geven. Daar is ook Jong Ajax voor, als ze het daar laten zien kom je echt wel door.

Zie Brobbey, Taylor, Hato en Rensch.

31 augustus 2023 om 11:01

Omdat vos net 18 is en er nog niet klaar voor is. Daar is Steijn toch duidelijk in geweest? Hij moet wekelijks z’n wedstrijden bij jong Ajax spelen voor z’n ontwikkeling en je kan zo’n jonge jongen niet voor de leeuwen gooien als je daarachter in de verdediging ook al zo’n jonge jongen hebt die ook nog genoeg moet leren. Meetrainen met Ajax 1 en wekelijks kkd spelen is voor een jongen van 18 al een hele stap. Mensen doen net alsof hij al 21 is

31 augustus 2023 om 11:39

Ahh maar Hato was er op zestien jarige leeftijd zonder wedstrijden in jong wel klaar voor? Wat Steijn zegt is pure onzin, staat er ook niet bekend om jeugd in te passen. Hij kiest net als de TD voor “zekerheden en dus aankopen. Geef zo’n speler gewoon de kans, dan ga je zien of hij er klaar voor is, dit is gewoon een excuus voor meer aankopen. Dit betekent ook dat hij geen jeugd in gaat passen aangezien hij alleen spelers wil zien die al op het hoogste niveau gespeeld hebben. Tahirovic was er bij Roma niet klaar voor maar nu opeens wel?

31 augustus 2023 om 11:41

@Rochus er staat pas kapitaal op het veld zodra ze presteren. Spelers kopen om het kopen betekent geen kapitaal op het veld, dat begrijp je wel toch? Je koopt spelers, ze presteren niet dan verlies je geld. Je koopt spelers ze vertegenwoordigen een meerwaarde dan staat er kapitaal op het veld, daarvoor heb je eigen jeugd nodig omdat je marge daarmee het grootste is en risico het kleinste…

31 augustus 2023 om 11:47

@pango Vos heeft in mij ogen in de minuten die hij kreeg bij Heitinga laten zien er wel degelijk klaar voor te zijn. Bijna elke positie is driedubbel bezet, waarom heb je dan een jeugdspeler? Grappige is dat Tahirovic in dezelfde situatie zat bij Roma als Vos maar die is er nu opeens wel klaar voor omdat hij een aankoop is?

Spelers hebben minuten nodig om zich te ontwikkelen, op jonge leeftijd kan dat snel gaan, zie Hato. Je geeft zo’n jongen een kans en hij grijpt hem. Nu zeggen ze groot talent maar het had ook een hel andere kant op kunnen gaan toch? Stap van junioren naar senioren is onvoorspelbaar.

Draai hem nu is om en kijk naar Sanchez en nog een aantal van die 10mio aankopen die niet zullen slagen, is dat wel het risico waard? Er wordt nu gekocht met de hoop dat er drie/vier parels rondlopen en de rest loopt de jeugd in de weg. Krijg een beetje Udinese vibes, handel huis.

Baas heeft zijn kansen gehad en dan kan je constateren dat hij te kort is gekomen. Naci was twee jaar geleden fantastisch in de KKD maar geen kans gekregen in een en Sontje was vorig jaar in de zomer fantastisch in de voorbereiding net als Noah Lang dat onder ten Hag was. Feit is dat als je spelers geen kansen geeft je niet met zekerheid kan zeggen dat ze er niet klaar voor zijn. Tenzij je een glazen bol hebt.

31 augustus 2023 om 12:02

Hahaha wat een simplistische gedachtes. Blijkbaar was Hato er dus wel klaar voor. Daarnaast, hoezo kiest de TD alleen maar voor zekerheid? Hij geeft juist veel jonge talenten aangekocht. Tahirovic is bijna 3 jaar ouder. Ook als je die hebt, is er de komende jaren toch nog genoeg kans voor Vos om door te breken. Het is bij grote clubs toch heel normaal dat spelers niet direct op hun 18 voor de leeuwen worden gegooid, maar juist wat later hun kansen krijgen.

31 augustus 2023 om 12:07

Fcvoetbal:

"tahirovic was er bij Roma niet klaar voor maar nu opeens wel?"

Tahirovic zat gewoon bij de Roma selectie, maakte steeds meer minuten en werd echt al ingepast in het team. De laatste 6 wedstrijden van Roma heeft hij er in 5 wedstrijden minuten gemaakt en dit bouwde op met zelfs een baisplaats en 90 minuten vs Fiorentina.
Kortom hij was er bij Roma ook klaar voor om het te laten spelen.

Daarom baalde ik ook van de verkoop, echter zoals gezegd moest Roma verkopen en hij leverde snel een aardige som op.

31 augustus 2023 om 12:46

Over simplistische gedachtes gesproken,”blijkbaar was hij er klaar voor” hahahahahahah. Als Bassey het prima had gedaan en Wijndal ook dan had Hato niet gespeeld. Nogmaals je weet van te voren niet hoe iets uit gaat pakken dus kan je nooit met 100% zekerheid zeggen dat een speler er niet klaar voor is dus het is gewoon onzin. De vraag om meer aankopen alleen al laat zien dat ze niet naar de jeugd kijken.

De TD en Steijn kiezen voor zekerheden omdat ze inderdaad jong talent hebben gehaald maar wel met veel wedstrijden op het hoogste niveau. Jonge talenten die Ajax talenten in de weg zitten. Verbazingwekkend hoeveel ajax supporters het prima vinden om te gokken op spelers zoals Akpom en die Georgische spits die vooral op het tweede niveau hebben geacteerd. Steijn zal geen jeugd de kans geven, als het niet loopt zal hij om nog meer aankopen vragen. Prima hoor de aankopen maar als jeugdspelers straks voor andere clubs in binnen en buitenland kiezen wat steeds vaker gebeurd moet je niet klagen.

Tahirovic is twee jaar ouder en heeft maar 11 wedstrijden gespeeld bij aroma dus totaal geen ervaring. Dan heb ik liever iemand die twee jaar jonger is en zelf is opgeleid. Beetje het grillitsch verhaal die ook eigen jeugd in de weg zat.

31 augustus 2023 om 12:53

Om na Fiorentina weer volledig op de bank te zitten tegen Spezia? 28 keer bij de selectie, 17 keer niet gespeeld, 7 keer ingevallen en 4 keer basis. Als hij echt zo goed was, waarom is hij dan weg daar? Kreeg Vos ook niet van Heitinga het vertrouwen in de laatste wedstrijden van het seizoen en had Heitinga dat vertrouwen blijven geven denk je? Wanneer heeft Steijn ooit echt jeugd de kans gegeven? En ik zeg niet dat Tahirovic slecht is maar je zou Vos er prima achter kunnen hebben in plaats van weer een aankoop op die positie.

Dat is wat ik bedoel met dat de TD en Steijn voor de rest een bepaalde “zekerheid” kiezen van aankopen omdat ze nieuw zijn en niet direct afgeserveerd willen worden. Jeugd zal zich niet meer lang aan de club binden is mijn gok.

31 augustus 2023 om 13:18

Grillitsch verhaal klopt totaal niet ivm Tahirovic.

Grillitisch was 27 (nu 28) en heeft minder restwaarde dan Tahirovic. Ook is Grillitsch voor korte termijn destijds gehaald. Tahirovic niet.

Alvarez ging weg. Tahirovic is qua voetballer zijn vervanger. Tahirovic heeft ook al 4 interlands achter zijn naam en is zeker verder in zijn ontwikkeling. Is echt meer een kwaliteitsaankoop dan een talent aankoop hoor. Hij heeft inderdaad geen ervaring, maar is wel degelijk verder en zit ook niet voor niets bij Bosnie nationale team.

"maar 2 jaar ouder' in voetbaltermen is dit echt wel een groot verschil. Met name fysiek. Vos zie ik ook als talent en zie hem graag bij Ajax, maar je kan niet met enkel Vos de competitie in gaan lijkt me. Ook als Tahirovic geblesseerd raakt (of Vos) dan heb je al een probleem.

31 augustus 2023 om 13:30

@fcvoetbal:

Ik heb al meerdere keren uitgelegd waarom Tahirovic verkocht werd. Mourinho wilde hem houden en meeste fans waren ook niet heel blij met zijn verkoop. Roma moest snel geld hebben anders zouden sancties volgen. Aangezien ze al bezig waren met alternatieve transfervrije opties op die plek was dit een verkoop die gedaan moest worden. Dat is het nadeel van het beleid wat het jaar ervoor gevoerd is.
Had hem persoonlijk liever bij Roma gezien.

Ben het met je eens dat Vos achter Tahirovic prima kan. Maar je moet Tahirovic niet zien als vervanger Vos, maar vervanger Alvarez.

31 augustus 2023 om 13:34

@FCVoetbal23 ik snap de kritiek niet zo op spelers die gehaald worden van een “lagere competitie”. Kante en mahrez werden ook uit de ligue 2 gehaald en werden/worden geschaard tussen de beste spelers ter wereld. Geen enkele speler is een zekerheid, of jet nou een gevestigde naam is of een onbekende naam. Mislintat heeft een duidelijk plan gestippeld dat niet alleen over komend jaar gaat maar over de komende 5 jaar en verder. Je kunt er wat van vinden dat tahirovic speelt boven vos maar ik ben er hartstikke blij mee. Vos nog vlieguren laten maken bij jong en meetrainen met ajax 1. Daarnaast af en toe wat minuutjes maken. Dit is gewoon een logische stap voor zijn ontwikkeling

31 augustus 2023 om 13:47

@fcvoetbal:

"om na Fiorentina weer volledig op de bank te zitten tegen Spezia?"

Kan je ook verklaren als je Roma volgt en niet puur naar de statistieken kijkt.
Vs Spezia speelde Roma in een andere tactiek namelijk 4-3-3. De wedstrijden daarvoor werd met een 5 mans middenveld gespeeld.

31 augustus 2023 om 09:35

En er zijn er tot nu toe 14 vertrokken dus wat praat je nou weer voor onzin? Is toch logisch dat je kwantiteit van de selectie niet met 14 afneemt en dat je dan niks doet?

31 augustus 2023 om 09:43

14 ja? welke dan?basis spelers of ga je nu met spelers komen die nooit voor Ajax 1 hebben gespeeld..die zogenaamd wel ooit zouden gaan spelen..

31 augustus 2023 om 09:45

Lekker laten gaan. Duidelijk iemand die zich laat beïnvloeden door het Telgraaf-gespuis.

Mislintat neemt veel risico's met aankopen, maar het is zijn vak. Ik neem aan dat ie weet wat hij doet. Vorig jaar werd tzelfde gezegd over de selectie van Feyenoord.

31 augustus 2023 om 09:45

@nikos_

Maakt het uit? Je moet toch een volwaardige selectie hebben? Dus ook als een wisselspeler vertrekt moet je daar een vervanger voor hebben. Beetje kortzichtig dit...

31 augustus 2023 om 09:47

Die nemen toch een plek in de selectie in. We zien het wel. Ik hoop dat Ajax in de volgende transferperiode minder gaat kopen en dat Mislintat zich vanaf de transferdeadline gaat richten op jeugd doorontwikkelen.

31 augustus 2023 om 09:59

Vraag jezelf af wie van de basis (die al ongeschikt was) er nog uberhaupt is @ Nikos.

Heel logisch de aankopen.
Zal wat zijn als je dit soort spelers niet haalt maar wel basiswaardige spelers verkoopt.

31 augustus 2023 om 09:59

Nikos

Volgens mij alleen Pierie is de enige speler zonder minuten in Ajax 1. Rest wel allemaal.

31 augustus 2023 om 11:03

Joh het heeft geen zin. Doet Feyenoord het dan is het hosanna en worden ze kampioen maar als Ajax opnieuw begint met een hele frisse selectie vol onbekende spelers dan is het gezeur en gemiep. Eerst was het wanneer gaat Ajax kopen en nu is het ook weer niet goed. Wij hebben nu een brede selectie waar andere teams een goede 1e elf hebben en daarachter niet zo breed er bij zitten. Ik vind het allemaal best

31 augustus 2023 om 09:35

Waarom is dat gênant? De selectie was/is gewoon niet goed genoeg, dus moet er versterkt worden. Simpel zat, en niks gênants aan

31 augustus 2023 om 09:44

Versterkingen ja maar dat moet nog maar blijken..de helft speelt niet eens..

31 augustus 2023 om 09:57

De helft is ook niet speelgerechtigd nog en medic en ramaj zijn niet voor de basis gehaald. Gaaei moet het uitvechten met rensch en steijn zal sowieso aan het begin voor rensch kiezen en later zullen we zien wie er die strijd wint

31 augustus 2023 om 10:29

Dat de helft niet speelt heeft misschien er ook mee te maken dat ze veel spelers er pas zijn. Ik ga ervan uit dat een aantal echt voor de breedte gehaald zijn maar dat toch ook ongeveer de helft voor de basis in aanmerking komt.

Daarbij denk ik aan 3 verdedigers (die samen met Hato de verdediging gaan vormen), de nummer 6 positie en de rechtsbuiten positie (wie dat dan ook mag worden, want ze hebben geen echte rechtsbuiten gehaald).

31 augustus 2023 om 11:04

@nikos….Nee omdat ze nog niet mogen spelen. Koekoek

31 augustus 2023 om 09:36

@chadd Er moet toch gewoon een rechtsbuiten komen? De kans is ook groot dat Conceicao nog vertrekt op die positie, dan hou je alleen Berghuis over op die plek, terwijl die ook niet meer de snelheid heeft voor op rechtsbuiten. probeer niet teveel de Telegraaf na te praten, want dat is een hele saaie mening. Die proberen enkel aan de stoelpoten van Mislintat te zagen.

31 augustus 2023 om 09:39

Maar waarom halen we dan weer een linkspoot voor op rechts?
Zo creeren we toch een trechter?
Leuk dat Ziyech dat heel goed invulde, maar dat wil niet zeggen dat dit dan maar de nieuwe norm moet worden. Alleen daarom al zou ik Conceicao niet laten vertrekken.

31 augustus 2023 om 09:51

Nee, bijvoorbeeld Robben kon dat ook niet. Slecht beleid…

31 augustus 2023 om 09:56

Hoeveel buitenspelers zijn er tegenwoordig nog die buitenom gaan? Als je alleen rechtspoten voor rechtsbuiten zoekt houd je heel weinig over. Zolang het een echte vleugelspeler is zoals Antony/Neres maakt het niet uit dat een speler links is.

31 augustus 2023 om 11:30

Zo spelen we toch al jaren? Spelers met de verkeerde poot op de aanvallende positie zodat ze lekker naar binnen kunnen trekken.

31 augustus 2023 om 09:41

Wat een gezeur om niks.
Er vertrekken heel veel spelers dus er moet wat weer gekocht worden. Simpeler wordt het niet

31 augustus 2023 om 09:42

Het enige wat genant is is dit nietstoevoegende commentaar met totaal gebrek aan enige onderbouwing. Mislintat is gewoon goed bezig als je ziet wat er allemaal weg is gegaan. Ik geef het je te doen een hele nieuwe selectie op te bouwen vanaf 0 en dan mensen je afkraken die er totaal geen kaas van hebben gegeten.

31 augustus 2023 om 11:14

Die man staat ook elke aankoop goed te onderbouwen. Gericht gezocht naar wat ze nodig waren en daarnaast nog zorgen dat al die CL norm salarissen die overmars heeft uitgedeeld niet meer uitgedeeld worden aan nieuwe spelers. Hij moet een puinhoop opruimen en opnieuw beginnen maar dat snappen mensen blijkbaar niet. Of ze zijn te verwend geraakt tijdens het ten hag tijdperk. Leren accepteren dat na goede jaren ook weer een nieuwe fase kan ontstaan. Dat zag je bij Feyenoord die weer omhoog krabbelden, bij psv die nu ook weer omhoog aan het kijken zijn . Nu zijn wij weer aan de beurt om even omrekenen resetten en opnieuw te beginnen.

31 augustus 2023 om 09:45

Het artikel zegt dat voor Ajax de tiende aankoop zou worden, Voor PSV zo het de achtste aankoop zijn.

31 augustus 2023 om 10:04

Welke zeven spelers zijn dan allemaal gekomen? Ik kom maar tot vijf tot nu toe. Pepi, Lang, dest, Schouten, tillman

31 augustus 2023 om 10:13

Achtste aankoop voor PSV klopt inderdaad niet. Tot nu toe 3 spelers gekocht en 2 gehuurd. Zou dus de zesde nieuwe speler zijn.

31 augustus 2023 om 10:14

Oeps, foutje. Ik telde de terugkomst van de verhuurde spelers ook mee.

31 augustus 2023 om 09:46

Chadd

Feyenoord had vorig jaar 16 spelers gehaald, wat een genant seizoen hadden die he.

31 augustus 2023 om 09:53

Voor iemand die alleen maar een stelling hier neer gooit met het doel om zoveel mogelijk reacties te krijgen, ben je aardig geslaagd.

31 augustus 2023 om 10:03

Dat is het verschil tussen jou en ‘Sven’ giga Chadd.Ot: is toch logisch als Conceicao op het punt staat te vertrekken? Dan haal je er een nieuw gretig jeugdig talent voor terug.

31 augustus 2023 om 10:14

Niet vergeten dat vorige zomer er ook spelers vertrokken zijn die niet zijn vervangen.

31 augustus 2023 om 10:36

@chadd,

Ajax heeft er tot nu toe 9 gekocht, waar er veel zijn gekocht met zich op de toekomst.

31 augustus 2023 om 19:09

Vreemdelingenlegioen en dit soort onzin hoorde ik vorig jaar niet bij Feyenoord.. 13 nieuwe spelers en ze werden nog kampioen ook..

Ik had ook begrepen dat Ajax met een nieuwe Spaanse kantine juffvrouw bezig is. Man man man Sven het is nu wel een keertje klaar hoor. Laat die aankopen zich eerst maar even bewijzen en trek als het moet van de winter maar weer de portemonnee

31 augustus 2023 om 09:46

Man man man het is nog vandaag hoor dan sluit de transferwindow en moet Mislintat zn werk hebben gedaan. Dan zul jij voorlopig weinig meer van hem horen ik merk dat het je nogal hoog zit dat een TD gewoon zijn werk doet die een hele selectie heeft moeten vervangen.

Ik weet niet wat ik van dit bericht moet vinden. Er lopen ook echt talentvolle jeugdspelers rond en als dit een speler is die zijn vlieguren zou moeten maken bij jong Ajax, dan loopt hij de eigen opleiding in de weg en zou ik hem niet halen. Vul dat maar met spelers die op stage komen en waat je geen transfersom voor moet betalen. Mocht Conceicao nog vertrekken, dan zou je een buitenspeler nodig hebben die wel gelijk er zou kunnen staan. Benieuwd wat er vandaag nog gaat gebeuren.

31 augustus 2023 om 09:49

Nee ik merk aan jou commentaren dat je er nogal moeite mee hebt om er iets normaals van te vinden. Jij zou liever de vertrekkende spelers met jeugd opvangen en dan achteraf zeuren dat ze het niet aankunnen en dat we de CL niet gaan halen. Denk toch eens na man over wat onze prioriteiten dit seizoen zijn en hoe je jongere spelers zou moeten brengen. En alsof Conceicao er altijd staat (ja heel snel te prutsen) dat kan ie als geen ander. Dan ga jij zeggen dat hij in Jong Ajax goed speelt en zeg ik gefeliciteerd dat is niet het eerste en dat is waar we het nu over hebben.

31 augustus 2023 om 11:17

Dat is het met die mensen hè. Alles moet met eigen jeugd opgelost worden en als we dan geen CL halen omdat ze het niveau niet hebben dan beginnen ze daar weer op te zeiken.

31 augustus 2023 om 11:40

Volgens mij begrijp jij mijn tekst niet goed Corajax. Ik ben voorstander van de filosofie van Cruijff: je moet spelers halen die je niet hebt maar die er dan ook gelijk staan en een meerwaarde hebben. Ik sta dus volledig achter het halen van Sutalo, Tahirovic, van den Boomen en Avila. Dat zijn basisspelers. Ook de komst van Akpom begrijp ik. Er is geen back up spits en Rasmussen komt te kort. Deze speler is een talent van Girona die daar nog niet gedebuteerd heeft volgens de voetbalsites. Als je dergelijke spelers gaat halen dan verklaar je je eigen jeugdopleiding als ongeschikt en moet het jou dan niet verbazen dat eigen jeugdspelers hun contract niet verlengen maar vertrekken.

31 augustus 2023 om 11:51

Dit lijkt er al wat meer op qua input. Ik ben zelf ook voorstander van Cruijff en zijn filosofie, compleet begrijpelijk verder alleen is het wel zo dat je ze moet hebben lopen in de jeugd en dat ze er gelijk klaar staan. Dat is gewoon ongelofelijk moeilijk om elk jaar te bewerkstelligen en op dit moment is het wel gewoon schaars wat er daadwerkelijk direct staat. Als deze jongen dan getallenteerd is en buitencategorie wat wij niet hebben dan zeg ik halen die gozer. Ik ben en van de filosofie cruijff en aanvullen waar het echt nodig is met aankopen. Want we moeten het doel niet uit oog verliezen en dat is CL. Die inkomsten zijn broodnodig ook voor De Toekomst en de jeugd verder uitwerken.

31 augustus 2023 om 12:47

En daar verschillen wij van mening. Ik vind dat je alleen moet kopen voor wat direct inzetbaat is in het team. De rest moet je zelf proberen op te leiden ook als het er nog niet is in de jeugdopleiding. Deze speler is een talent net als Conceicao. Daar is veel voor betaald en toch heeft die de laatste stap niet kunnen zetten. Geef dan de voorkeur aan Misehouy, Vos en van Axel Dongen. Je moet voorkomen dat je eigen talenten, net als een Rijkhoff vertrekken.

Op een andere site lees ik het volgende : Marc Guéhi van Crystal Palace is volgens Engelse media in beeld om de defensie van Ajax te komen versterken en over huren van Eric García van Barca. We wachten maar af wat er nog komt.

31 augustus 2023 om 09:59

Guehi lijkt mij sowieso onhaalbaar die man zal minstens 30 miljoen moeten kostten en dat lijkt mij nog een lage inschatting.

Mocht PSV erin slagen hem aan te trekken, dan geldt hij als achtste aankoop van PSV dit seizoen.
Wellicht een leuke aanvulling voor het artikel?

31 augustus 2023 om 10:06

Speedyafc

Grappig hoe het werkt he.

Feyenoord heeft ook al inmiddels 12 spelers aangetrokken.

Ueda, Ivanusec, Zerrouki, Stengs, Beelen, Nieuwkoop, Wellenreuther, vd Belt, Lamprou, Tsoungui, Lingr, Sebaoui,

31 augustus 2023 om 11:18

En niemand die het daar over heeft ….gek hè

31 augustus 2023 om 11:42

Ja grappig hoe dat werkt. Iedereen vergeet ook even wat de doelstellingen van Ajax zijn dit seizoen na een slecht afgelopen seizoen. We moéten wel investeren in veel nieuwe aankopen omdat 1: de selectie behoorlijk is uitgekleed, zoals altijd. En 2: wat er is overgebleven niet veel bijzonders was. Maar omdat iedereen zo goed is met elkaar napraten, moeten we dat ook gewoon laten gaan. Feyenoord heeft inderdaad zowel dit seizoen als vorig seizoen meer spelers aangetrokken. Daar heb je veel mensen ook geen seconde moeilijk over horen doen, af en toe heb je een faze van wederopbouw. Maar ja, voor veel mensen is dat te moeilijk om te begrijpen.

31 augustus 2023 om 10:12

Ik tel geen 7 aankopen bij PSV

31 augustus 2023 om 10:14

Nee dat was een foutje, ik telde de verhuurde spelers die terug kwamen ook mee. Zijn idd 5 aankopen tot op heden.

Bijna zelfde naam ala almada hahaha

@VZ, laatste stuk is onjuist. Hij wordt dan de 11e aankoop. En als je onder het mom van “onder meer” 8 spelers kunt noemen kan je de overige 2, Gaaei en Avila toch ook wel gewoon benoemen?

Een extra vleugelspeler bij PSV zou niet perse misstaan. Een getalenteerde jongen zou mooi in de schaduw van deze spelers kunnen ontwikkelen. Eerst minuten meepakken bij Jong PSV om te laten wennen. Met straks Lang, Lozano, Bakayoko, El Ghazi en Vertessen in de gelederen heb je elke flank redelijk bezet (babadi eventueel). Hoogstwaarschijnlijk vertrekt er zeker 1 speler daarvan dan heb je de selectie weer aangevuld.

Moet deze jongen zeker niet doen, blijf lekker in Spanje waar je lekker kunt voetballen, Eredivisie heeft het niveau niet meer, deze jongen kan beter krijgen!

Ben benieuwd. Ken hem niet. Is hij eentje met diepgang? Dan kan het een buitenkansje zijn inderdaad.

Verder las ik net nog dat Ajax zich wilde gaan melden voor Marc Guehi. Lijkt mij sterk, toch? Speelt bij Palace als LCV, maar hij is Engels, basisspeler (en één van de aanvoerders van Palace).

Die zal toch niet zomaar naar Ajax gaan vanuit Palace. Zie die eerder nog een jaar BPL voetbal meepikken en dan een transfer naar een top 7 club in Engeland maken. Zeker als Engelsman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren