Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Nistelrooij: Bedankt, maar nee, bedankt

Laatste update:

Ezelen. Wie deed het niet op de basisschool? Lekker de bal hooghouden en op doel schieten tot er iemand af was. Pas dan kwam het leukste gedeelte van het spel: kontje bonken. De verliezer stond gebukt en de rest probeerde zijn achterwerk te raken. En net als iedereen geschoten leek te hebben kwam die ene vervelende jongen nog even schieten. Niet meedoen, wel meeschieten. De Ruud van Nistelrooij van het schoolplein...

/

Van Nistelrooij stopte op 4 Augustus 2008 als international. "De combinatie van enerzijds de competitie-, beker- en Champions League-wedstrijden van Real Madrid en het programma van het Nederlands elftal anderzijds, is voor mij een te zware belasting", aldus de 32-jarige aanvaller. Heel Nederland was in rep en roep want hoe konden wij, zonder Van The Man, ooit Wereldkampioen worden?

Ruim een maand later was de meeste ophef wel verdwenen. Ruud van Nistelrooij was geschiedenis en vol goede moed begon het Nederlands elftal op 10 september 2008 aan de kwalificatie voor het WK 2010. Terwijl Oranje op een gure woensdagavond in Skopje het opnam tegen voetbal-grootmacht Macedonië, zat Ruud thuis in Madrid te kijken naar zijn waarschijnlijk enorme beeldscherm. Hij zal wel even stiekem in zijn vuistje gelachen hebben. Terwijl hij daar zat, waren zijn ex-collega's aan het ploeteren en boekten zij een benauwde 1-2 zege.

Zo zal het nog wel een tijdje zijn doorgegaan. Terwijl Nederland speelde tegen respectievelijk Ijsland, Noorwegen, Schotland, Macedonië, Ijsland, Noorwegen en Schotland kon Van Gol zijn lachen amper nog inhouden. Totdat Oranje geplaatst was voor het WK, totdat we een redelijk poule lootten op het meest belangrijke voetbaltoernooi ter wereld, totdat de WK-koorts in Nederland weer toenam...

/

En op dat moment komt de grootste zwakte van Ruud naar boven. Plotseling heeft meneer spijt van zijn beslissing. Ineens wil hij weer meedoen. Het ezelen is afgelopen, het bonken gaat beginnen. De kwalificatie zit erop, het echte werk komt eraan. En daar moet Ruud van Nistelrooij natuurlijk wel bij zijn. En op dat moment zeg ik, puur als Oranje-fan: Nee. Ga jij maar lekker thuis op de bank kijken. Laat onze jongens het karwei maar opknappen, waar ze vanaf het begin met zijn allen voor hebben gewerkt en gestreden.

Van Marwijk: zet Robin van Persie in de spits, of Dirk Kuyt, of Klaas-Jan Huntelaar, of wie dan ook. Als het maar iemand is die het een eer vind om voor zijn vaderland te spelen. Als het maar iemand is die zich niet goed genoeg voelt voor Macedonië-uit. Als iedereen zo'n instelling heeft, geef ik ons gelijk al een grotere kans om te winnen op het WK-platform. En daar, op dat schoolplein hebben we een Ruud van Nistelrooij er echt niet bij nodig...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dit gaat helemaal newrgens over

11 februari 2010 om 14:29

Jouw reactie ook niet dus zeg dan gewoon helemaal niks.

11 februari 2010 om 17:05

hij is toch weg omdat hij een blessure had overigens vind ik dat hij gewoon mee mag wel goed geschreven trouwens

11 februari 2010 om 20:36

Precies velletjes, een slap stukje van een gefrustreerde ajacied die vast wel een uitzondering voor vd Sar wil maken! Nee, dit gaat werkelijk nergens over, Zinloos gebral van iemand die zogenaamd neutraal over wil komen en zich daarom oranje-fan noemt maar heel andere bedoelingen met dit niets zeggende stukje heeft!

11 februari 2010 om 22:24

Een slappe reactie van een gefrusteerde Psv'er. Zegt hij dat hij Edwin van der Sar wel wil mee nemen. V/d Sar heeft ook nog officieel niks bekend gemaakt maar jij moet meteen weer met je Ajax haat komen. Word gewoon fan van Psv ipv te zeuren over Ajax, want dat lijkt alles te zijn wat je doet hier.

11 februari 2010 om 23:50

Het gaat inderdaad nergens over... Ik was eigenlijk nooit zo een fan van van Nistelrooy in Oranje, maar op het moment is er geen beter alternatief. Dan ga ik ervanuit dat hij weer fit geraakt.

Maar het stukje is geplaatst vandaag 11 februari en dus kan je op de hoogte zijn van alle recente uitlatingen van van Nistelrooy. En als je dan zo een stuk schrijft, dan vraag ik me af wat er aan de hand is. Op zich heeft hij een heel logische verklaring gegeven om te bedanken. En als je het niet geloofd dan zeg dan gewoon dat je hem een leugenaar vindt. Maar dan vraag ik me af wie ben jij om dat zo te beoordelen...

Verder vind ik dat men niet zo raar moet reageren. Als iemand bedankt, dan waarom het veroordelen??? Waarom mag je daar niet op terug komen??? Iedereen heeft van tijd tot tijd veranderende inzichten en iedereen heeft het recht om tot andere inzichten te komen...

Het gaat erom dat het beste elftal mogelijk moet spelen. En als hij daarbij hoort, dan hoort hij te spelen... Hij heeft niemand vermoord of verkracht of iets dergelijks... Hij heeft een keer voor zichzelf gekozen.. Oh dat is zeker een hele grote misdaad ???

12 februari 2010 om 11:23

Je moet inderdaad het beste team opstellen, helaas voor Van Nistelrooy is een team niet de verzameling van de beste spelers per positie. Ten eerste heb ik altijd al mijn vragentekens bij het passen van Van Nistelrooy in het Oranje systeem. Ten tweede vormt een team zich juist door samen te spelen en ja dat gebeurt tijdends de kwalificatie. Spelers raken op elkaar ingespeeld en je vormt een team.

Een goed geschreven stuk, met een onderbouwde visie: 5 sterren van mij.

14 februari 2010 om 14:28

Ruud is gewoon de beste spits waar Van Marwijk op dit moment over kan beschikken. Als deze man aangeeft dat ie mee wil naar het WK om daar met oranje een (hopelijk) onvergetelijk toernooi te spelen dan kan je daar gewoon geen NEE tegen zeggen.
Iedereen maakt foute beslissingen in zijn leven en Ruud hebben we gewoon nodig in Zuid-afrika. Ik ssnap jhe frustraties ook wel Busted, maar het is niet een of ander nietszeggend toernooit je daar natuurlijk.

Bert, als deze man mee wil naar Zuid-afrika zet de deur wagenwijd voor hem open en hij schiet er wel een paar tegen het netje voor je!

Ruud moet mee! Basta!

Mr Busted,

Mijn complimenten, het stuk leest heel lekker weg. Bij de eerste zinnen moest ik al lachen omdat ezelen wel zeker in mijn jeugd is voorgekomen . Verder vind ik dat je 100% gelijk hebt. Het is niet eerlijk, om niet mee te doen aan alle voorbereiding, maar wel op het eindtoernooi. Ik denk ook dat het respectloos is naar alle andere spelers, die bijvoorbeeld naar Australie moesten, en veel extra arbeid (zelfs blessures) hebben verricht. Sorry Ruud, je verdient het niet.

5-sterren overigens!

11 februari 2010 om 16:00

Begrijpen doe ik jouw wel. Het is natuurlijk oneerlijk ten opzichte van Huntelaar en de rest. Maar aan de andere kant, Ruud is een topspits, en wij als Nederlanders hebben een tospits nodig. Met een weinig spelende Huntelaar, een (nog) niet fitte van Persie en een arbeider zoals Kuijt is de keus voor mij makkelijk. Van Nistelrooy. Ik wil wereldkampioen worden en onddanks dat die kans klein is, hebben we meer kans mét Van Nistelrooy dan zonder.

Wat ik ook apart vind is dat veel mensen zeggen dat hij geen kwalificatie speelde, maar is het niet zo dat Ruud een groot tijdsdeel van de kwalificatie aan het revalideren was van zijn knieblessure? Volgens mij wel.

Conclusie: Ruud moet mee, ookal is het maar als pinchhitter.

11 februari 2010 om 23:58

Volgens mij is het heel simpel, alleen spelers die regelmatig spelen bij hun club maken kans op een selectie. Ruud heeft het afgelopen jaar stilgestaan terwijl andere selectiespelers zich hebben ontwikkeld. Huntelaar of Van Gol, het maakt niet zoveel uit, ze schieten ze er bijde wel in.

13 februari 2010 om 19:11

Misschien heb je wel gelijk. Maar:
RVN heeft nu wel net even in 70 sec. 2 goals gemaakt. En dat zie ik Robin van Persie niet zo gauw doen als hij net terug is van een blussure. Ik ben ook niet zo'n grote fan ofzo. Maar de kwaliteit van RVN zijn wel goed te gebruiken op het WK. Hij is een echt killer die altijd en overal scoort. Ik zeg RVN in de spits en Robben en RVP er een vrije rol omheen geven. Misschien worden we dan eindelijk Wereldkampioen.

Haha, zit wat in als het op deze manier word verteld.

12 februari 2010 om 10:26

compleet oneens met bovenstaande stuk.

ten 1e: ruud zegt zelf dat zijn lichaam het nooit ging trekken met het programma van real en nl samen. hij koos voor real. en zelfs toen had hij gelijk, wat hij al verwachtte: hij raakte zwaar geblesseerd. door het vele sspelen/trainen bij real en een verkeerde lichaamshouding (lopen) maakte dat dit er toch uitkwam, ondanks zijn keuze wedstrijden te schrappen van zijn programma.

nu hij weer fit is, en veel aan spelen toe gaat komen bij hsv, zal onze meest ervaren en beste spits weer hot worden. en hij kan nog steeds dat extra brengen wat we nodig hebben voorin. in de punt is hij echt stappen verder dan een huntelaar of een kuyt.'
trouwens, door zijn blessure heeft hij weinig duels gemist die hij had 'kunnen spelen'.

ten 2e: de enige spits die 'beter' is/kan zijn dan ruud is robin. maar robin zie ik veel liever om de target man heen drentelen. dat is zijn kracht.
en aangezien wij op een eindtournooi gewoon met het beste team het tournooi moeten winnen, zal ruud nodig zijn.
denk je nou echt dat huntelaar of kuyt in de punt beter zijn? hou toch op..

ruud! welcome back!
toffe rustige persoonlijkheid, puur een aanwinst voor het team, en heeft nog steeds dat extra te brengen.

nl4gold!

12 februari 2010 om 11:38

ten 2e: de enige spits die 'beter' is/kan zijn dan ruud is robin. maar robin zie ik veel liever om de target man heen drentelen. dat is zijn kracht.
...... mwoh.... Ik twijfel ten zeerste aan je kennis betreft Van Persie en Voetbal.
Tevens neem je de kennis en vakmanschap van Wenger in twijfel aangezien Van Persie zijn beste periode bij Arsenal speelde in de spits !!!
Please..... talk to the hand......

Verder een stuk waarin ik me wel kan vinden. Echter belangrijker is:
Wat doet Van Marwijk ermee...?
Van Marwijk zal zwichten voor Van Nistelrooy denk ik.

compleet met je eens. het is los van de vraag of nistelrooy z'n niveau herpakt niet zo dat oranje een gebrek heeft aan meer dan capabele spitsen. ze hebben het fantastisch gedaan zonder hem. en ruud zo'n knieval staat je slecht. laat je voeten maar spreken als je iets wil forceren..

11 februari 2010 om 13:10

Zulke lui halen het bloed onder je nagels vandaan om over iemand te zeggen dat hij het niet verdiend. met slappe stukjes te schrijven.

Ik wil Busted wel eens zien als hij Drie zware knierevalidaties gehad heeft en nog steeds in staat is om op het hoogste niveau te voetballen. En de mentaliteit heeft om terug te komen.

Ten tijde van de kwalificatie was hij niet topfit, nu bijna wel weer.

En van Basten had ook maar 1 wedstrijd gespeeld voor dat hij Nederland naar het Europees Kampioenschap van 88' schoot....

Want als van Nistelrooy de winnende maakt in de finale, horen we dan deze criticasters ook nog zeveren, nee dan staan ze vooraan te juichen over 'ons' Oranje....

11 februari 2010 om 13:30

Verschil is dat we nu vergelijkbare spitsen hebben en dat van Basten by far de beste speler van de wereld was.

Als je deze theorie aanhoudt zou Ron Vlaar ook niet mee mogen naar het WK ipv Ooijer. Maar ik denk dat er geen weldenkende Nederlander is die liever Ooijer dan Vlaar mee ziet gaan.....

Ik zal mezelf quoten met een veel betere reden om van Nistelrooij niet mee te nemen:

”ruud is een uiterst sympathieke man en het is klasse dat hij zo open naar voren komt met zijn verhaal. Persoonlijk heb ik hem nooit dè spits van Oranje gevonden. Hij heeft voor mij nooit het gat kunnen dichten dat Kluivert open liet nadat hij begon met aftakelen. Hij heeft een knap moyemme waar hij op kan buigen, maar ik heb hem simpel weg teveel doelpoegingen zien missen om te zeggen dat we hem nu op 33 (?) jarige leeftijd nog moeten toevoegen aan Oranje. De groep dragende jongens is nu tussen de 24 en 26/27 en de sterkste 4 jaar van hen zou er nu aan moeten komen. Ik denk dat we beter op hen kunnen bouwen dan terug te vallen op van Nistelrooij die qua techniek niet meer brengt van van Persie en qua doelpunten niet meer dan Huntelaar. Ik zie de noodzaak van zijn terugkomst dus ook niet in. '

11 februari 2010 om 14:33

Ik vind dit een hele lastige issue. Aan de ene kant is Van Nistelrooij van topniveau, nouja dat was hij tenminste, en misschien kan die dat niveau wel weer halen. Echter heeft hij wel bedankt en vond het waarschijnlijk helemáál niet erg dat die er niet bij was tegen Macedonie.. De vergelijking met Van Basten gaat inderdaad niet op aangezien Van Basten overduidelijk de beste speler ter wereld was en dat is RvN absoluut niet. En natuurlijk staan we te juichen wanneer Ruud de winnende maakt in de finale, dat zou ook zo zijn wanneer Frank Demouge meeging als spits. Of zou jij dan wel toejuichen dat die meegaat naar het WK?

11 februari 2010 om 14:46

Ruud van Nistelrooy: 64 interlands, 33 doelpunten
Klaas Jan Huntelaar: 29 interlands, 14 doelpunten

Ruud van Nistelrooy Ek's & Wk's: 11 wedstrijden, 7 doelpunten
Klaas Jan Huntelaar Ek's & Wk's: 1 wedstrijd, 1 doelpunt

Dus qua doelpunten is hij zeker beter dan Huntelaar en dat hij meer een pure afmaker is dan Van Persie vergeet je gemakshalve.

11 februari 2010 om 15:13

los van het feit dat ik niet inzie wat van basten hiermee te maken heeft, lijkt het me verstandig dat je je huiswerk doet voor je je argumenten kracht tracht bij te zetten met verzinsels.

de eerste wedstrijd op ek88 was van basten's 19e interland.

11 februari 2010 om 21:18

De enigste reden dat Kjh's gemiddelde lager ligt dan die van RVN is vanwege hoe Bertje KJH misbruikt, hem nooit laat starten en altijd maar invalbeurten geeft van 10 minuten. Als je die jongen gewoon hele wedstrijden laat spelen weet ik 100% zeker dat hij het heel erg goed kan gaan doen en veel trefzekerder zal zijn dan Rvn. Hij is net een beetje als Kuyt, hoewel het met hem nog vele malen erger is, teveel kansen nodig om tot scoren te komen! KJH geef je een halve kans en dan ligt die er gewoon in.

11 februari 2010 om 22:29

Qua doelpunten is hij helemaal niet beter als Huntelaar, hij heeft er meer gemaakt in meer wedstrijden ja, maar dat vergeet je even gemakshalve.

12 februari 2010 om 10:48

Zeker beter dan Huntelaar qua doelpunten? Wel als je kijkt naar het totaal aantal interlands. Maar op Wk's en Ek's is Huntelaar weer veel beter! 100 % score man... Hij scoort altijd, elke wedstrijd!

14 februari 2010 om 00:03

slaat dan weer nergens op, uit deze cijfers dat hij veel beter is in interlands

75 wedstrijden 40 goals of 30 wedstrijden(lang niet alles basis) 15 goals is bijna de zelfde moyenne

Het verhaal is leuk geschreven maar met alle respect schoolplein voetbal vergelijken met internationaal top voetbal gaat niet op. Ook is het nog een keer zo dat Ruud kort na zijn afmelding er een dik jaar uit was met een zware knie blessure waar hij nu net van hersteld is. De voetbal wereld werkt niet op basis van gelijkheid. Een speler die altijd komt trainen en zich volledig inzet moet waarschijnlijk in jouw ogen ook altijd spelen omdat hij er altijd is. Zo werkt het echter niet. De beste spelers spelen, niet de spelers die het vaakst komen trainen. niet eerlijk maar zo is het nu eenmaal. En dat is ook de reden waarom we het over top voetbal hebben, dan tellen die dingen niet. Als van Nistelrooij bewijst in de komende maanden dat hij tot de beste spitsen van nederland behoort, zal hij er bij zijn in Zuid Afrika.

11 februari 2010 om 12:08

Nou hij had ook kunnen zeggen dat ie gewoon even niet mee kon doen vanwege fysieke ongemakken en dat hij weer beschikbaar zou zijn als hij weer echt fit was. Ook moet het in de groep gewoon duidelijk zijn dat wie hard werkt in aanmerking komt voor Oranje, niet voor wie op het laatste moment toch nog mee wilt doen!

Ik ben het dus helemaal met de schrijver eens! Zuid Afrika, ja.. er zijn immers nog volop kaarten beschikbaar!

11 februari 2010 om 12:11

ik snap niet waarom je twee sterren geef je kan het niet met hem eens zijn maar als iemand zo grappig en goed schrijft geef je hem toch minstens een voldoende? overigens ik ben het wel met hem eens ik vind dat je hem niet moet selecteren want je kan een paar wedstrijden niet meedoen maar ik vind dat je wel mee had gemoeten naar autralië want dat was team building en dat kan je niet missen

11 februari 2010 om 14:09

Het is alleen goed geschreven, verder vindt ik het totale onzin wat hij verkondigd. Zijn redenering werkte vroeger niet nu niet en zal ook nooit in het top voetbal zo worden toegepast. Precies het zelfde verhaal kun je plaatsen met inplaats van de naam van nistelrooij Van der Sar. Waarschijnlijk dat dan de ajax supporters dan in een wel voor zijn.

Erg leuk stuk om te lezen, ondanks het ietwat uitgekauwde onderwerp. Wat betreft de inhoud ben ik het wel met je eens. Wel meedoen bij de prijzen verdelen, maar niet in de voorrondes? Nee, mij niet gezien.

Mooi stuk, beetje kort alleen (die plaatjes maken het langer)
Maar ik vind niet dat je helemaal gelijk hebt.
Huntelaar speelt heel weinig en Van Persie is nog altijd geblesseerd. Stel nou dat Ruud er weer 15 inlegt in het komende half jaar, ga je hem dan thuis laten omdat Huntelaar en Van Persie wel mee hebben gedaan voor het Nederlands Elftal? Toch een beetje krom.
Je hebt geluk wilde er 3 geven, het zijn er 4 geworden.

11 februari 2010 om 12:53

Hoezo zou het krom zijn? Het is gewoon heel simpel; iemand als ruud die zeker weten basiskracht zou zijn, en als je mee wilt naar het wk, moet je ook kwalificatie-duels spelen niet meer en niet minder. Tja en als je dat niet doet dan is het ruud's eigen schuld!

On: Mooi stuk, we moeten maar eens ophouden met al die vriendjespolitiek. Omdat van Nistelrooij mee gaat worden we niet opeens wereldkampioen ofzo, dat kan je gegarandeerd uit je hoofd zetten
Alleen een beetje kort, kon nog wat meer maar je krijgt er 4 * voor!

11 februari 2010 om 15:29

Stel er zou nu een 20 jarige Nederlander uit de Jupiler league naar Barcelona verkassen, nog niemand heeft ooit van hem gehoord, maar Guardiola is weg van hem. Hij speelt bij Barca vanaf nu alles tot en met de CL finale. Het is echt een bikkelharde verdediger die een absolute steunpilaar is voor elk denkbaar elftal. Zouden we hem dan niet moeten meenemen omdat hij geen kwalificatiewedstrijden heeft gespeeld?

Of stel Messi zou afgelopen 2 jaar geblesseerd zijn geweest, maar het komende half jaar weer alles spelen bij Barca, zou Argentinie hem dan thuislaten?

Onzinnig argument in mijn ogen

11 februari 2010 om 15:30

Edit: Dubbel

11 februari 2010 om 16:15

Nou, van Nistelrooij heeft bedankt voor het Nederlands Elftal. Dat betekent dat hij zich niet beschikbaar meer stelde, maar nu opeens weer wel. Tuurlijk hij heeft blessure leed gehad, maar hij kon volgens mij wel 1 wedstrijd nog meespelen (australië?) voor zijn blessure leed! Het is gewoon oneerlijk omdat hij afscheid heeft genomen van het Nl-elftal en dan vervolgens als het allemaal weer zo goed gaat weer terug wou komen. De 2 gevallen die jij noemt slaan juíst nergens op.

11 februari 2010 om 17:10

Mijn 2 voorbeelden waren extremen als reactie op: "als je mee wilt naar het wk, moet je ook kwalificatie-duels spelen niet meer en niet minder." Ik wou alleen maar aangeven dat het niet zo zwart-wit is als jij schetst.

En daarbij oneerlijk? Het is topsport! De besten moeten mee en de besten moeten spelen (als je wilt discussiëren over het feit of Van Nistelrooij mee moet op basis van zijn voetbalkwaliteiten sta ik daarvoor open, maar met zijn mentaliteit is niks mis. Hij heeft destijds andere keuzes gemaakt, maar ook aangegeven daar nu spijt van te hebben. We moeten als Nederland blij zijn dat spelers van dat statuut zich beschikbaar stellen zodat er meer keus is voor de spitspositie.

En weet je wat ook oneerlijk is? Dat ik niet het talent noch het doorzettingsvermogen heb om een topvoetballer te worden, en daardoor nooit op een WK zal kunnen uitkomen. Dat is toch reden om mij te selecteren? (dit is wederom weer een extreem om aan te geven dat de besten gewoon mee moeten gaan, als je wilt winnen is er geen ruimte voor liefdadigheid)

Inhoudelijk: 2 sterren (ben het niet met je eens, maar je hebt wel redelijke argumenten)
Schrijfstijl: 3 sterren

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met reageren. Ruud van Nistelrooij is een op en top topsporter, jouw aannames dat hij lekker op de bank heeft zitten lachten in zijn vuistje zijn gewoon te belachelijk voor woorden.

Denk je daarnaast nou echt dat we meer kans maken op een wereldtitel zonder RvN dan met? Om te presteren in de topsport neem je de beste spelers mee. Kadootjes weggeven doe je niet. En als van Nistelrooij bij HSV bewijst dat hij zelfs nog maar 80 van de spits is die hij ooit was, is hij gewoon verreweg de beste spits die Nederland op dit moment heeft.

Dus hierbij zeg ik puur als Oranje-fan; Van Marwijk, neem aub deze wereldspits mee naar het WK. (en oh ja als je dan toch bezig bent, een telefoontje naar Manchester kan ook geen kwaad )

11 februari 2010 om 12:05

denk zeker niet dat met ruud minder kans maken op de titel, maar ook echt niet meer. je hebt een goeie spits nodig en dat hoeft ruud niet te zijn - er zijn meer prima opties. voorstanders van v. nistelrooy doen of hij er altijd gestaan heeft bij oranje, maar ook hij heeft geregeld niet thuis gegeven. tuurlijk is zijn ervaring een voordeel. maar het blijft een slap verhaal om af te zwaaien en vlak voor de wk weer aan te bellen - met name op het moment dat je net weer aan voetbal toe begint te komen. los daarvan vind ik het gewoon tijd voor de nieuwe generatie. hoog tijd dan ook om met dit soort discussie te stoppen en alle vertrouwen die zo hard nodig is te geven aan de jongens die zich zo knap kwalificeerden. dus wat mij betreft geen van der sar en geen van nistelrooy bij de selectie. neem ze maar mee als begeleiding.

11 februari 2010 om 14:50

Er valt inderdaad over te discussiëren of Van Nistelrooij nog wat kan toevoegen aan de selectie van het Nederlands elftal. Dat moet hij eerst nu bij HSV bewijzen. Tactisch gezien past Van Persie misschien wel het beste in de punt van de aanval (zoals Persiangooner hieronder perfect uitlegt). Maar dit is een inhoudelijke discussie. De schrijver geeft gaat niet in op de het voetbaltechnische aspect waarom we van Nistelrooij thuis zouden moeten laten.

Met verjongen en nieuwe jongens een kans geven win je geen prijzen in het huidige voetbal. Zeker niet bij interlandvoetbal (landenteams hoeven immers geen talenten in de selectie te hebben om de continuïteit van de club te garanderen). Daarbij komend is het gewoon belachelijk om van Nistelrooij een gebrek aan motivatie te verwijten. De man is een van de meest toegewijde profvoetballers die Nederland heeft.

Dit slaat echt nergens op. Volgens mij begrijp jij (busted) niet helemaal waarom van Nistelrooy na het EK van 2008 gestopt is met interland voetbal. Van Nistelrooy gaf aan dat hij last begon te krijgen van zijn fysieke gesteldheid. Dat hij het niet aan kon om zoveel wedstrijden te spelen en vandaar de kwalificatie aan zich voorbij laat gaan. Dat bleek achteraf ook, hij raakte namelijk na een paar maanden ernstig geblesseerd aan zijn knie.

Dat jij daar dan van maakt dat van Nistelrooy zich te goed voelt voor Macedonie uit is jouw eigen probleem. Als van Nistelrooy, evenals van der Sar overigens, aangeeft mee te willen naar het WK dan zal ik daar als Oranje-fan absoluut niet om rouwen!

Goed stuk, en ben het ook gedeeltelijk wel eens met wat je zegt.
Maar zoals andere al aangeven vindt ik ook dat je wel de beste spelers mee moet nemen naar het wk. Toch krijg je 4 sterren van me want vond de tekst makkelijk lezen en zonder fouten.

Ondanks dat ik het niet helemaal met je eens bent, vind ik het wel een zeer vermakelijk en goed geschreven stukje, misschien wat aan de korte kant.
Kan me goed voorstellen dat je zoiets hebt van laat die van Nistelrooy maar thuis, maar als ik heel eerlijk ben, hij is nog steeds onze beste spits, als hij zich bewijst bij HSV en fit is, mag hij van mij mee, desnoods als back up achter van Persie

Hij maakte deze beslissing toen hij nog niet geblesseerd was geraakt bij real. Op dat moment een logische keuze gezien zijn leeftijd en programma bij de beste club van de wereld. Echter heeft hij bijna 2 jaar niet kunnen voetballen, dan begrijp ik best dat hij nu wel wil. Zaken zijn anders gelopen dan hij twee jaar geleden had gedacht, beetje simpel geredeneerd dat hij dan nu maar weg moet blijven.

Je schrijfstijl is niks mis mee, maar het verhaal op zich vind ik nergens op slaan. Van Nistelrooy heeft duidelijk uitgelegd waarom hij toentertijd heeft bedankt. Hij voelt zich absoluut niet te goed voor een kwalificatiewedstrijd zoals jij beweert. Hij had i.p.v. HSV ook naar een club uit het Midden Oosten kunnen gaan, waar hij heel wat meer had kunnen verdienen. Maar nee, hij kiest voor een serieuze club in een sterke competitie. Wanneer hij nu bewijst weer de topspits te zijn die hij eerder was, dan moet hij gewoon mee.

Nooit zo over nagedacht, maar je hebt me wel overtuigd.
Vind dat je daar zeker gelijk in hebt.
Bovendien denk ik niet dat Ruud nog altijd van hetzelfde niveau is waar hij 2 jaar geleden was, voor zn grote blessure.
Zn meerwaarde boven Robin en Klaas is dan (als die er al is) gering.

Ruud naar Zuid-afrika?

No thanks.

Er zit wel een kern van waarheid in, want spelers die kwalificatie hebben afgedwongen horen naar het WK te gaan (mits ze vormbehoud kunnen tonen)

Maar dan wil ik ook nooit meer iets over v/d Sar horen want daar geldt hetzelfde voor.

11 februari 2010 om 12:52

Het is niet helemaal hetzelfde vind ik.
De keepers spelen doorgaans elke week goed bij hun clubs.
Huntelaar zit op de bank en Van Persie is vooralsnog geblesseerd. Als Ruud zich bewijst dan zou ik Ruud zeker meenemen boven Klaas als er in zijn situatie geen verandering komt.

De eerste alinea vind ik echt top. Er zit zeker een kern van waarheid in maar het blijft Van The Man!

Ik ben het op zich wel mee eens. Ook als je kijkt naar het grote verschil tussen van der sar en van nistelrooij, Van der Sar zegt, liever niet het is tijd voor de nieuwe generatie, maar als je me echt nodig hebt kun je een beroep op me doen, ruud zegt nee ik moet me concetreren op mijn team. Hij laat geen eens de achterdeur open staan. Nu alles voorbij is wilt hij toch heel graag. Hij is dan misschien wel geblesseerd geweest, maar voordat hij opnieuw geblesseerd raakte, zette hij ook niet de achterdeur op een kier. Nu alles achter de rug is wilt hij eigenlijk toch wel heel graag. Dan vind ik eerder dat van der Sar nog maals gepolst moet worden, aangezien hij extreem ver boven de andere keepers die nederland heeft uitsteekt.

Ruud is een topspits, maar is hij daadwerkelijk zoveel beter dan van persie???? Is Kuyt die toch heel belangrijk is bij liverpool, een zoveel mindere optie??? Ik denk het niet, met Kuyt op rechts en van persie in de spits zijn we niet echt veel zwakker. Het is wel van belang dat van persie op tijd terug is van zijn blessure zodat hij nog wat wedstrijdjes mee kan pakken en niet pas begint met voetallen als het wk begint.

Ik zeg dus in beginsel ruud niet mee nemen, tenzij van persie te laat herstelt is.

Van mij krijg je vier sterren.

Leuk geschreven, mooie vergelijking ook, ezelen en het WK, maar je schrijfstijl heb ik ook geen probleem mee.

Als je nou precies hetzelfde stuk schrijft, maar dan over Van der Sar. Hij zou volgens jou ook niet naar het WK mogen, hij heeft ook geen kwalificatiewedstrijden gespeeld. Het zou inderdaad niet eerlijk zijn, maar wie heeft het over eerlijk? Ik heb het over winnen, en dan hebben we gewoon meer kans met Ruud en Edwin. Ookal heb ik alle vertrouwen in Stekelenburg en Kuyt/van Persie/huntelaar. Maar Kuyt speelt al een tijd niet meer in de spitspositie, van Persie is niet de koele afmaker maar meer een creatieve aangever, en Huntelaar speelt gewoon te weinig. Van Nistelrooij in vorm is een grote toegevoegde waarde.

Plus wat jij zegt over dat hij Oranje uitlacht tijdens Macedonie-uit lijkt me ook onwaarschijnlijk. Hij had duidelijk aangegeven waarom hij stopte met Oranje: hij wilde voor zijn kansen bij Real gaan en had daar al zijn energie voor nodig. Hij zat toen in de voorbode van zijn blessure en liep dus al niet lekker. Nu heeft hij zijn club vaarwel gezegd en probeert hij zich als Hsv-speler weer in de picture te spelen bij Oranje.

Bovendien, als Ruud geen nee had gezegd tegen Oranje was hij evengoed het grootste gedeelte van de kwalificaties geblesseerd geweest, had Kuyt evengoed zijn plaats ingenomen, maar vlak voor het WK raakt Ruud weer fit en speelt hij de sterren van de hemel en beland Kuyt toch weer op de bank. Precies dezelfde situatie dus, alleen had je dan niemand horen klagen over dat het niet eerlijk is. Van Nistelrooij zei geen nee uit gebrek aan vaderlandsliefde, maar gewoon omdat het op dat moment de beste beslissing leek.

Jammer dat je Ruud in de eerste alinea (ezelen) vergelijkt met het vervelende jochie die we allemaal wel kennen uit onze jeugd, ik snap je punt maar zie dit totaal anders.

Ruud heeft aangegeven dat hij tijdens het EK al fysieke problemen had waardoor hij de keus heeft gemaakt te stoppen met interland voetbal, eerlijke keus aangezien Real zijn salaris betaalde.
Het verhaal van de knie een aantal weken/maanden later kennen we allemaal.

Dat Ruud nu aangeeft toch wel heel graag naar het Wk te willen gaat natuurlijk weer een hoop discussie opleveren (we hebben dan ook 16 miljoen bondscoaches).

Mijn mening is: Als ruud 100% fit en in vorm is zeker meenemen!

De mensen die zeggen: wel de lusten niet de lasten, heel begrijpelijk!

Voor de criticasters: Volgens mij maken we allemaal wel eens een verkeerde keuze in het leven waar we later op terug willen komen............

Inhoudelijk leuk geschreven, vooral leuk opgezet met de vergelijking met ezelen, iedereen zal het herkennen. Alleen et het laatste stuk ben ik het niet met je eens. vnistelrooij had destijds een zware revalidatieperiode achter de rug he, na zijn knieblessures. Let dus de volgende keer op dat je je goed informeert, want je hebt volgens genoeg fantasie en verstand van voetbal

Het stuk is kort, dat is jammer. Je schrijfstijl is erg goed en ben het wel deels met je eens.

Ik denk dat bij veel mensen die Oranje een warm hart toe dragen, een soort van dubbelgevoel heerst. Aan de ene kant is het bijna arrogant van Van Nistelrooij om nu te denken dat hij mee mag met Oranje terwijl anderen keihard geploeterd hebben om dit te realiseren. Aan de andere kant betreft het hier wel een speler van de buitencategorie, en Nederland zit erg dun in de goalgetters (wat een verschil he, een paar jaar terug had je: Kluivert, Nistelrooij, Makaay en daarachter nog Hasselbaink en Hooijdonk).

Ik zou hem mee nemen, mits hij goed ligt in de groep, maar ik zou allereerst proberen te spelen zonder ware goalgetter. Bij Arsenal hebben we gezien dat Van Persie zich helemaal thuisvoelt als centrale aanvaller in de 4-3-3. Hij kan met zijn rug naar de goal spelen waardoor hij het middenveld, zichzelf en de flanken in stelling kan brengen. Ook heeft hij typische loopacties die echte spitsen hebben, waardoor hij regelmatig in scoringspostie komt. Zijn afwerking wordt (werd) ook steeds beter.

Goalgetters als Van Nistelrooij en Huntelaar zijn toch erg afhankelijk van aanvoer, en dan met name over de flank. Met Robben heb je een uitzonderlijk goede speler, maar hij trekt graag naar binnen. Hij brengt liever zichzelf in stelling dan anderen. Opzich niks mis mee, maar een Van Nistelrooij zal Robben niet lanceren... noch ruimte voor hem creeeren. RvP doet dat wel.

Ook heeft Oranje een aantal erg goede aanvallende middenvelders. Door RvP te spelen kunnen Vdvaart en/of Sneijder de kaats met hem opzoeken, en in stelling gebracht worden. Van Nistelrooij kan enkel anticiperen op steekpassjes... een kwaliteit die Van Persie ook bezit. Vooral RvP en VdV vinden elkaar erg gemakkelijk.

Een ander punt is natuurlijk dat je met een balvaste speler simpelweg dominanter kan zijn. Hij haalt druk af van het hele team. Ik zou lekker met Van Persie in de punt spelen en dan Elia/affelay en Robben aan de zijkanten. Vdvaart erachter (en sneijder inbrengen als je iets moet forceren) en voila... wereldaanval. Nederland moet vooruit spelen, daar ligt de kracht.

11 februari 2010 om 14:02

Ik kan me anders nog een prachtig hakje van van Nistelrooy tegen Frankrijk herinneren waarmee hij Robben lanceerde in het kwadraat Maar je hebt gelijk gewoon Van Persie in de punt maar Van Nistelrooy wel gewoon meenemen zeker weten.

11 februari 2010 om 14:36

Het moet worden gezegd PG, dat jij een briljante kijk op voetbal hebt. Helemaal mee eens. Ook ik weet niet of RvN wel mee moet. Hij bedankte tenslotte voor Oranje en zou dan nu weer wel moeten meedoen. Ik zie sowieso liever Van Persie in de spits dan RvN of Huntelaar maar Ruud zou een welkome versterking voor de breedte zijn. Dit zou echter wel het einde beteken van Huntelaar in mijn ogen.

Stuk leest lekker weg, ben het er niet helemaal mee eens wat betreft Van Nistelrooij maar dat kan natuurlijk.

11 februari 2010 om 15:28

Met wat ben je het dan wel eens, aangezien het stuk gaat over Van Nistelrooy haha? Waarom geef je dan 5 sterren omdat het lekker wegleest?

11 februari 2010 om 15:36

Je hoeft het niet 100% eens te zijn met de schrijver om hem een hoge waardering te geven. Daarbij kies ik in deze discussie geen duidelijke kant omdat ik nog niet weet of ik Van Nistelrooy wel of niet mee wil naar het WK. En als een stuk van hoog niveau is zal ik het bijna altijd hoog waarderen, of de inhoud moet belachelijk zijn maar dat is hier niet het geval. 5 sterren dus.

11 februari 2010 om 19:10

@persiangooner

Je hebt veel verstand van aanvallend voetbal maar ik denk dan toch weer een stukje Defensiever want met zo'n opstelling win je als het lekker loopt maar wat als het even net niet lukt, sta je zo even 0-3 achter als je even niet uitkijkt. Arsenal, ja Arsenal doet dit ook. Werkelijk super aanval maar als ze even een grote tegenstander tegen krijgen die er goed tussen zitten verliezen ze gewoon keihard.

Goed voorbeeld vind ik dan: Nederland - Rusland, Arsenal - Chelsea.
Gebruik Arsenal omdat jij daar ook veel van weet en je Nederland volgens mij precies hetzelfde wil laten spelen

Nederland kon Italië en Frankrijk zo oprollen doordat alles goed in orde was en lekker liep. Maar dan komen ze een in vorm verkerende Rusland tegen en die zitten er goed tussen en dan komt er toch een hoop druk op de verdediging en dan zie je dat ze te kort komen. Dit soort wedstrijd kom je elk WK/ EK tegen en in de finales kan dat dodelijk zijn.

Speel niet te aanvallend maar een goede balans met toch 2 verdedigende (van Bommel/ De jong) middenvelders en 1 met zoveel loopvermogen dat hij aanvallend wat kan toevoegen en ook verdedigend (kuyt) en een Robben zorgt dan op links voor dat extra stukje aanval omdat hij dan door Kuyt zijn lopen zijn ding kan doen. Want zeg nou zelf, Robben is geniaal qua aanvallen maar bij balverlies sta je met z'n 10e. Kuyt is normaal in Aanvallen en verdedigt zo vaak als nodig is, wat erg handig is als je een team in vorm tegenkomt.

Sorry voor het W E E R naar voren halen van Dirk maar ik vind hem van cruciaal belang in het Nederlands Elftal

En Nistelrooij heeft veel geleerd van zijn tijd bij Real Madrid want hij heeft daar bewezen ook goed te kunnen meevoetballen en niet alleen de goalgetter zijn. Ik schat hem technischer hoger in dan jouw maar ja dat is mijn mening! Ook vind ik dat hij met de rug naar goal ook goed kan meedoen. Minder dan Van Persie maar Van Persie vind ik in de afronding weer stukke minder. Hopen dat hij sterk terugkomt! Wat een pech heeft hij ook!

Leuk stukje hoor, maar ik ben het volstrekt oneens met de inhoud. Het is natuurlijk de grootste drogreden die je gebruikt. Ruud mag niet mee omdat het anders niet eerlijk is? Net zoals bij ezelen...
Nou, sinds wanneer is topvoetbal eerlijk? Degene die het hardst werken maar niet het talent hebben vallen af, kei hard, niet eerlijk maar de beste moeten blijven. Zo is het nu ook precies met het WK. Als Ruud zijn oude niveau haalt is hij samen met Van Persie de beste spits van Nederland. De beste moeten mee naar het WK, we willen tenslotte winnen.

Ben het oneens en in principe gaat deze artikel nergens over. Prettige middag verder.

11 februari 2010 om 19:12

Dus omdat je het er niet mee eens bent geef je 1 ster?
Dan geef ik bij deze 5 ster!

Kontje bonken? Jullie waren wel ziek op school hoor. Versta daar toch iets anders onder dan de bal tegen iemands reet knallen.

11 februari 2010 om 14:45

Hahaha wat moest ik lachen om deze reactie, wij noemden het inderdaad ook altijd anders.

OT: Ik vind het mooi hoe je je mening probeert over te brengen, bij mij is het zeker gelukt! Leuk stuk

4*

11 februari 2010 om 17:18

@babymax

Alsjeblieft iemand geef hem een compliment voor deze geniale opmerking.

Ik kan mij nog herinneren dat voor de kwalificatie voor Euro 2008 Portugal veelveuldig gebruik maakte van R. Quaresma, hij speelde in iedere wedstrijd de pannen van het dak, en scoorde enkele mooie doelpunten en hij had ook daadwerkelijk inbreng. Eenmaal tijden Euro 2008 zat R.quaresma op de bank, terwijl hij (bijna) alle kwalificatie duels erin stond. Ik vond dit van zo weinig respect getuige naar Quaresma, bij dit verhaal heb ik precies hetzelfde en ben ik het uiteindelijk ook helemaal met je conclusie eens: Ruud blijf jij maar lekker thuis! Je krijgt van mij vier sterren. Beetje aan de korte kant, inhoudelijk perfect!

Waardeloos dit.
Van Nistelrooy verdient meer respect dan dat jij hem geeft het is een geweldige prof.
Hij heeft gister in de media nog uitgelegd dat hij door z'n blessure een keuze moest maken tussen Oranje of Real Madrid. Bovendien gaf hij toe dat het stom was te bedanken voor Nederland, en dat siert hem ook.

als van nistelrooij nodig is om wereldkampioen te worden mag die van mij mee

hahaha vanaf de 2 woorden "kontje bonken" vond ik het al een apart verhaal.
Maargoed dat ik er ook helemaal niet mee eens ben.
Ruud, van mij mag je lekker mee naar Zuid-afrika

De beste moeten spelen, altijd. Topsport is niet eerlijk. Als RvN beter is dan de andere spitsen, prima dan moet hij spelen.

Een mooi voorbeeld van hoe wij in Nederland met onze helden omgaan. Verschrikkelijk slecht (reden om te emigreren). Ontzettend eenzijdig belicht. Ruud van Nistelrooij heeft het zelf haarfijn uitgelegd en ik geloof hem op zijn woord. Ruud is namelijk een integere, sympathieke jongen en iemand die zich nergens te goed voor voelt (het is trouwens 'te goed voelen' ipv 'goed genoeg voelen'; onbegrijpelijk fout). Verder een niet al te best stuk over een actueel onderwerp.

11 februari 2010 om 14:33

Precies, hij schetst onze (held) Ruud van Nistelrooy hier af als een of andere verrader.
Terwijl wat jij zegt als Ruud een uitleg geeft geloof ik hem op z'n woord.
Bovendien heeft hij zelf ook toegegeven een beetje fout te zitten en nogmaals dat siert hem des te meer.

11 februari 2010 om 14:42

Hij vind zich ook te goed om zijn beloftes na te komen! Terug gaan naar Psv? Ik heb geen hekel aan van Nistelrooy. Maar het is nu klaar. Niet weer aan komen kloppen wanneer het voor jou het beste uit komt.
Hij geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt, en dat siert hem inderdaad.
Maar het zou hem pas echt sieren als hij daar dan ook de consequenties van aanvaard.
Misschien is het wel een beetje van beide. Mijn mening is toch echt dat hij thuis mag blijven.

11 februari 2010 om 14:44

Ik twijfel eerlijk gezegd aan zijn staat van dienst voor het Nederlands elftal. Ik kan me wel een aantal kwalificatie wedstrijden herinneren tegen kleine landen, waar RvN door zijn klasse de winnende scoorde... maar op eind-toernooien liet hij het toch afweten. Dit in tegenstelling tot de uitgekotste Patrick Kluivert. Ik heb de indruk dat RvN een beetje de hand boven het hoofd gehouden wordt... deels omdat de Nederlander zich makkelijker kan identificeren met RvN dan o.a Kluivert.

Neem hem mee, maar maak ruimte voor Rvp. Die het gewoon verdient om in de punt te spelen.

11 februari 2010 om 14:53

@persian:
Zonder Ruud van Nistelrooij had Oranje de groepsfase op het EK 2004 nooit overleeft. Hij tekende voor de gelijkmaker tegen Duitsland (op schier onmogelijke wijze). 2006 had inderdaad beter gekund, 2008 was zeker naar behoren, wat betreft Ruud. Daarnaast lagen Ruud en de bondscoach elkaar niet bepaald.
Hoezo is Kluivert uitgekotst? Dat vind ik klinklare onzin. In de tijd dat hij geweldig speelde, werd hij gewaardeerd. Rond zijn 28ste was het gewoon op met Patrick. De batterij was leeg, wat betreft de benen, maar hij had nog de status van superster, tsjah toen werd hij uitgekotst. Maar de Kluivert van 1998/2000 was weergaloos. Toen was hij DE perfecte Oranje-spits. Die man beheerste alles.

11 februari 2010 om 15:06

Op datzelfde EK vond ik hem eigenlijk onterecht krediet krijgen voor zijn wedstrijd tegen Tsjechie. Hij scoorde weliswaar, maar miste ook 2 grote kansen. Maar je hebt gelijk, de goal tegen Duitsland mag je niet over het hoofd zien.

Nou, zeg nou eerlijk. De berichtgevingen rondom Kluivert waren echt negatief en er ontstond een hele nare sfeer. Het ging allang niet meer over een voetballer die over zijn top is maar wel een geweldige staat van dienst heeft bij Oranje... het ging veel verder. Bovendien, als we nu terug kijken op Oranje dan wordt zijn naam nauwelijks genoemd.
.
Het nadeel van spelen met een Van Nistelrooij, is dat wanneer het niet loopt je eigenlijk met 10 man speelt. Als hij niet scoort is hij useless.

11 februari 2010 om 15:14

Een goalgetter die niet scoort is sowieso useless. Dat geldt voor elke 'echte' spits. Tsjah je hebt uitzonderingen, zoals Kluivert (unieke spits in his day), maar als je Van Nistelrooij opstelt boezem je ook angst in. Een tegenstander is eerder geneigd een man op te offeren voor iemand met zo'n staat van dienst (in tegenstelling tot Kuyt of Huntelaar). Dat kan weer een voordeel opleveren voor het elftal. In die zin is hij juist weer niet useless.

In Nederland doen we, zoals je weet, niet aan heldenverering. Toch heeft Kluivert op de echte voetbalfans/kenners een onuitwisbare indruk achter gelaten. Wat de publieke opinie ervan vindt? Dat boeit eigenlijk niet.

11 februari 2010 om 15:20

ruud is een held met name door zijn fantastische tijd bij mufc en real. maar bij oranje heeft hij minder waarde bewezen en nu is het tijd voor de nieuwe generatie - zeker ook omdat hij er een tijd naast heeft gelegen. doet niks af aan zijn staat van dienst maar wat betreft oranje moet het basta zijn. de wereld draait door - of moeten we kluivert ook meenemen (die is er ook nog niet zo lang uit tenslotte).

11 februari 2010 om 15:38

Mwua, als je speelt voor je land is de publieke opinie wel degelijk belangrijk. Ben het met je eens dat Kluivert en de fans hen moeten negeren, maar buiten sluiten kan gewoon niet.

Als je 4-3-3 speelt dan speelt de centrale aanvaller sowieso tegen 2 man, maar ik begrijp je punt. Tuurlijk heb je een mentale voorsprong als je een speler met zijn staat van dienst in je gelederen hebt. Laten we wel wezen, er zijn weinigen beter dan hij in het scoren van doelpunten.

Vraag me alleen af of Nederland, kijkend naar de rest van het materiaal, wel het meeste baat heeft bij een Ruud van Nistelrooij. Elk jaar komt Oranje te kort in de knock-outfase, sinds deze generatie (met RvN in de spits). Van Nistelrooij is dan niet de juiste man, simpelweg omdat hij aanvoer-afhankelijk is. Hij heeft baat bij een dominerend team. Hij kan zijn ploeg dan ook niet over een dood punt helpen. Ik vind hem ideaal tegen ingraaf teams als Macedonie, die maar 1-2 kansen weggeven... dan heb je een goede aan Ruud. Ook tegen teams die zwak zijn op de flank. Tegen goed georganiseerde ploegen die het spel van Oranje al kunnen ontregelen rond de middenlijn heb je gewoon meer aan een spits met een actie, die balvast is, die kan meevoetballen en dus simpelweg completer is.
Bijna altijd worden knock-outwedstrijden op individuele kwaliteit beslist.

Neem RvN mee, maar bouw een team om Van Persie. Nu is het zijn beurt.

11 februari 2010 om 16:32

Als je er zo'n kick van krijgt om andere mensen te corrigeren op hun spelling let er dan zelf ook op. ( unieke spits in his days neem ik aan).

OT: Iedereen kan zijn mening over RVN hebben, maar ik wil eerst wel is zien of hij na een jaar zonder speeltijd zijn oude niveau op kan pakken. Laten we met z'n allen dat eerst is in de gaten gaan houden.

11 februari 2010 om 17:00

@gininho:
Jij hebt schijnbaar geen weet van de Engelse taal, want 'in his day' kun je gewoon zo schrijven. Alsjeblieft zeg. Dat neem je dus volstrekt verkeerd aan. Als je me niet gelooft? Zoek het dan maar even op.

Ruud gaat zijn niveau wel weer halen, zolang zijn knieën het niet begeven.

11 februari 2010 om 17:52

Wat mij betreft kan je ook zowel RvP en RvN opstellen en daarnaast ook nog Robben en Sneijder/van der Vaart. Gewoon met 2 spitsen, want we moeten niet RvP op "10" zetten.

11 februari 2010 om 17:05

Reden om te migreren, sjongejonge gaat wel heel ver hoor. Net alsof je geen kritiek mag hebben op iemands keuzes. Net alsof in Duitsland wel iedere speler in Duitsland een held is, waar alle mannen tegenopzien en alle vrouwen hun borsten voor ontbloten. Overdrijven is ook een vak :P

"het ezelen is afgelopen, het bonken gaat beginnen." Briljante overgang! Heel mooi geschreven. Ben het overigens ook helemaal met je eens!

Voor mij hebben spelers als Van der Sar en Van Nistelrooij een status van legende. Dit zijn spelers waar ik het over 20 jaar waarschijnlijk nog over heb. Dat mijn zoon aan mij vraagt: 'papa vertel eens over vroeger', 'wie waren toen de helden van Oranje'. En dat ik met een bepaalde trots kan zeggen dat ik hen heb meegemaakt.

Helaas leven we in een land met enkele handicaps. Buiten het feit dat er in ons land geen topsportmentaliteit heerst, is heldenverering bij de meesten ook een ontbrekend gen. Ik vind het daarom ook schrijnend om te zien, dat middels een column afbreuk gepleegd wordt op prestaties van een legende, want die status verdient hij.

Verder vind ik de vergelijking over het 'kontje bonken' nogal misplaatst en vind ik ook dat de mensen die dit stuk vijf sterren hebben gegeven zich moeten schamen, tenzij ze zich beroepen op hun handicap.

11 februari 2010 om 15:22

Geen topsportcultuur in Nederland?! Heb jij wel gezien hoe hoog wij stonden tijdens de Olympische spelen in de ranking van medailles? Met onze 16 miljoen inwoners.. Zou me niets verbazen als we de meeste medailles hadden per hoofd van de bevolking. Tevens staan we 3de op de Fifa lijst en opnieuw, een klein ***landje met 16 miljoen inwoners. Moet je voorstellen hoe goed we waren als we er 80 miljoen hadden zoals Duitsland..

En ik zie RvN nou ook weer niet als een echte held. Hij hoort niet thuis in het rijtje Van Basten, Cruijff, Bergkamp. Ik heb zeer veel respect voor de man Van Nistelrooij maar alleen omdat die een ''held'' is hoeft hij nog niet mee naar het WK. Van der Sar voegt ook daadwerkelijk heel veel toe aan Oranje en is ook een held. Ruud voegt gewoon niet meer zo heel veel toe omdat we betere opties hebben op zijn positie.

Ik vind je redenatie helemaal niet zo geweldig en van mij hoeft Ruud niet per sé mee naar het WK, en guess what? Ik heb niet eens een handicap

11 februari 2010 om 15:29

Ik bedoelde natuurlijk: topsportmentaliteit. Wat een enorme fout van mij, excuses

11 februari 2010 om 15:44

Wij hebben denk ik een andere definitie van 'legende'. Ik denk zelfs dat jij de wedstrijden van Oranje met Rvn in de spits niet hebt gezien. Anders kon je nooit zo kortzichtig zijn door hem een legende te noemen en mensen die dat niet vinden als gehandicapt te beschouwen. En geen topsport cultuur is echt onzin. We hebben bijvoorbeeld dit jaar alle 3 de grote wielerrondes in Nederland, maar dat zegt jou misschien niks omdat voetbal voor jou de enige sport is? Als je van de top15 landen in de Olympische medaillespiegel een top 15 maakt o.b.v de gewonnen medailles per 1 miljoen inwoners scoort Nederland de 3e plaats. Maargoed ook de Olympische spelen zijn misschien geen topsport in jouw ogen. Bedrijven als DSM die zich focussen op sporters en dagelijks zijn met nieuwe producten voor de sportwereld zijn ook niet Nederlands?

Denk voortaan dus even na voordat je iets zegt.

11 februari 2010 om 15:52

Het blijft raar de het land met relatief gezien de meeste tennis leden niks presteert op tennis gebied. Tennis een sport die er echt toe doet.
Dus zo heel gek vind ik het niet wat hij zegt.

11 februari 2010 om 16:00

@ Thomasvds hieronder

Moge duidelijk zijn dat ik Ruud een fantastische speler en mens vind maar daar gaat deze discussie lang niet alleen over. Van Nistelrooy heeft namelijk bedankt voor Oranje en dan terugkomen krabbelen wanneer het WK voor de deur staat is gewoon helemaal niet netjes. En de feiten die jij net opdreunt zijn inderdaad heel indrukwekkende cijfers maar jammer genoeg geen cijfers die benadrukken hoe goed hij is geweest bij het Nederlands Elftal, want daar haalde hij vaak niet het niveau dat die bij zijn clubs wel haalde.

Van Persie in de spits is in mijn ogen ook een veel betere optie dan Van Nistelrooy in de spits. Lees de reactie van Persiangooner hierboven ergens maar eens, die legt perfect uit waarom Van Persie de ideale spits voor ons is op het WK.

En het feit dat Van Basten en Bergkamp niet zo goed zijn als Cruijff betekend niet dat het geen echte volkshelden zijn. Cruijf was magistraal, die andere 2 slechts enorm briljant. Ik vind Ruud niet verder komen dan een fantastische spits.

11 februari 2010 om 19:27

1) Ik bedoelde topsportmentaliteit, ik had mijn reactie al aangepast om 15:30 en vervolgens kom jij een kwartier later reageren over topsportcultuur.

2) Ruud van Nistelrooy is gewoon een legende als voetballer, overal is hij geslaagd en verbrak hij allerlei records.

Premier League: 85 duels, 46 doelpunten
Primera Division: 68 duels, 46 doelpunten
Champions Leauge: 29 duels, 16 doelpunten
EK 2004: 5 duels, 4 doelpunten
WK 2006: 3 duels, 1 doelpunt
EK 2008: 3 duels, 2 doelpunten

2002: topscorer wereld
Wereledrecordhouder doelpunten in de CL, in één seizoen (12)
2e plek all time topscorer in de Cl

Inderdaad kortzichtig om iemand met dergelijke cijfers een legende te noemen, niet dus.

11 februari 2010 om 23:14

hmm.. het is me een raadsel hoe je bij die Premier League statistieken komt. Hij is daar sowieso al minstens 3 keer (ik geloof 4 keer) boven de 20 doelpunten uitgekomen. Bovendien heeft hij 5 jaar in de basis gestaan.. dus 85 duels lijkt me een beetje weinig.
Verder ben ik het wel met je eens, ik vind Ruudje ook een legende.

12 februari 2010 om 11:24

Een Legende spreekt vaak over iets uit het verleden. Ruud is uit het verleden! We zijn nu in 2010!

11 februari 2010 om 19:23

@shaktar

Ik hekel ook aan de "nederlandse Mentaliteit". Dit is duidelijk merkbaar aan alle negatieve reacties hier. Iedereen herinnerd de slechte dingen van iemand terwijl in andere landen eerst de goede dingen worden genoemd. Vertrouwen is ook al ver te zoeken in oranje...... je hoort 9/10 keer een Nederlander antwoorden met Ja maar! als je de vraag stelt of we kampioen worden.
Kom op zeg! Steunen die handel.

Daarom zeg ik het zo: " Van Nistelrooij is 1 van mijn helden!!!" en horen hier geen pessimistische reacties op te komen omdat het mijn mening is!

11 februari 2010 om 15:29

Edit: dubbelpost, deze reactie kan verwijderd worden.

11 februari 2010 om 15:34

@ Tristanajax: Nederland stond 2de op de mediallespiegel per hoofd van de bevolking (na Jamaica (onmogelijk om daarvoor de eindigen)

11 februari 2010 om 15:50

@tristanajax
Het blijft me verbazen dat RVN zich elke keer weer opnieuw moet blijven bewijzen.

Top scoorder van de Primera Division, top scoorder van de Premier League en top scoorder Eredvisie en Champions League top scoorder 2001–02, 2002–03, 2004–05. Ja ik dacht ik noem de cijfers/feiten maar weer eens op voor het gemak indien het nog niet duidelijk is.

Op basis van deze cijfers kun je niet anders dan concluderen dat RVN wereldtop is. Als hij zijn oude niveau weet te halen, kun je gewoon niet ontkennen dat hij veel toevoegt aan het Nederlands elftal. Er zijn dan geen betere opties. Kuyt is geen killer en Huntelaar mag niet eens de veters strikken van Rvn. We hebben een RVN die in vorm is zeker heel erg hard nodig.

En om Van Basten en Bergkamp nu in hetzelfde rijtje te zetten als Cruijff is natuurlijk absurd. Cruijff was nog een klasse beter dan deze twee wereldtoppers. Kun je nagaan hoe goed Cruijff was.

Al lezend door de reacties hier op deze column over Ruud van Nistelrooij, valt het mij op dat diegenen die 4 of 5 sterren geven met name Ajacieden zijn. Dus bij deze de oproep; probeer objectief te reageren en waardeer deze column niet vanwege je eigen aversie tegen alles wat niet geassocieerd kan worden met Ajax (zoals Ruud van Nistelrooij). Bedankt voor het begrip!

11 februari 2010 om 15:30

Dat viel me ook al op. Het Nederlands elftal staat boven clubvoetbal.

on: na de eerste alinea kon ik het stuk al niet meer serieus nemen. Ruud van Nistelrooij, de man die alle records in Nederland, Engeland en Spanje aan diggelen schoot. Clubs kampioen maakte met zijn doelpunten en altijd scorend in het Nederlands Elftal(goed spelen is iets anders). Het is toch prachtig dat deze speler gewoon alles wil geven om wereldkampioen te worden. Hieruit spreekt ambitie, en het niet meespelen bij de kwalificatie kan ik me niet druk om maken. Hij was ten 1e geblesseerd toen de meeste van deze wedstrijden plaatsvonden. Ten tweede zaten we in een gemakkelijke poule en was Nederland , ongeacht het materiaal, verplicht zich te kwalificeren.

11 februari 2010 om 15:31

Agh wie associeert Van Nistelrooij nou nog met Psv? Ik allang niet meer, hij is een begrip opzich. Daarbij is Van Nistelrooij een kind van FC Den Bosch en niet van Psv. Jullie proberen hem wel vaak te claimen maar de echte voetbalkenner weet heus wel dat Ruud 10 jaar bij Den Bosch heeft gevoetbald. Ik denk dat de meesten van ons Ajax supporters wel objectief genoeg zijn om in te zien Ruud niet veroordeeld moet worden vanwege zijn Psv verleden.

11 februari 2010 om 15:48

Die 60 wedstrijdjes die hij voor PSV heeft gespeeld maken hem toch geen Psv'er? Hij heeft exact even veel competitie wedstrijden voor Real gespeeld. Ik denk dat mensen die aan van Nistelrooij denken eerder aan Man Utd denken dan aan Psv.

11 februari 2010 om 17:56

Natuurlijk moet een fitte RvN mee naar het WK. Iemand die anders roept en al helemaal op basis van de argumenten van de columnschrijver, moet linea recta naar de spoedeisende hulp en zichzelf laten nakijken. En nee, dat hoeft en moet natuurlijk niet ten koste te gaan van Rvp.

11 februari 2010 om 23:16

Je zou het ook kunnen omdraaien. Mij viel het namelijk eerder op dat PSV supporters sowieso al laag geven, omdat hun plaatselijke held Ruud wordt afgekraakt.

12 februari 2010 om 20:49

Ik heb hem 4 sterren gegeven omdat ik het een vermakelijk stukje vond.
Niet omdat ik een aversie tegen van Nistelrooy heb, niet omdat ik Ajacied ben en Ruud toevallig voor PSV gespeeld heeft.

Ik heb verder een dubbel gevoel bij van Nistelrooy weer oproepen, aan de ene kant was het een topspits, en zonder respectloos over te komen, ik zeg was omdat het nu de vraag is hoe hij weer terug komt. Maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat het misschien niet helemaal eerlijk naar de rest van de groep toe is.
Maar goed, draait hij goed bij Hsv, en dat vind ik toch wel het allerbelangrijkste zal ik het niet erg vinden hem weer terug te zien, liefst als back-up achter van Persie

Dit verhaal is duidelijk geschreven door iemand die ruud niet zo hoog heeft zitten.
Dat is ieders eigen persoonlijke mening maar hou je wel een beetje aan de feiten.
van Nistelrooy heeft bedankt na het EK omdat hij toen al last had van de blessure die hij de laaste anderhalf jaar heeft gehad. Hij kon niet meer zoveel wedstrijden op topnivo spelen en hij hoopte dat de blessure zou verminderen met wat meer rust.
Hij heeft dus de keuze gemaakt voor zijn club, die hem ook vorstelijk betaalde in de hoop dat hij nog een aantal jaren kon voetballen zonder al te veel pijn.
Helaas is zijn blessure toch erger geworden en heeft hij er bijna anderhalf jaar uitgelegen.
Ruud heeft voor zijn eigen gezondheid gekozen en voor Real Madrid.
Ik hoop dat Ruud de komende 4 maanden de pannen van het dak gaat spelen bij HSV en dat Bert v Marwijk niet om hem heenkan. Als Ruud weer een beetje zijn vorm terugkrijgt dan is hij toch de beste optie voor Oranje. Zeg nou zelf, van Nistelrooy in de spits of kuyt of Huntelaar. Voor ie van de 3 hebben de tegenstanders het meeste angst?
Dit is topsport, hier tellen geen sentimenten mee, als Ruud fit is en een goed nivo haalt gaat hij mee daar twijfel ik niet aan.
onder van Basten is Ruud toch ook onterecht geslachtofferd maar hij is toen toch ook sterk teruggekomen en heeft zijn principes opzij gezet!
Ruud is een echte winnaar en die hebben we nodig, mits hij weer op nivo komt

11 februari 2010 om 16:09

Amen!

Waardeloos stuk
De schrijfstijl is leuk maar dat kan iedereen,het hele verhaal is slap en blijkbaar maar neergepend om ook weer een verhaaltje hier te kunnen plaatsen.

De hele vergelijking met ezelen(wij noemen het tienen) slaat als een lul op een drumstel.
Dit is topvoetbal,waar miljoenen naar kijken en niet alleen in ons kikkerlandje.
Dit toernooi is het belangrijkste toernooi wat er is,en dan stel je de beste spelers op.
Als Van the Man in vorm raakt dan moet die natuurlijk mee.

Lekker belangrlijk wat jij denkt,en lekker belangrijk of die bedankt heeft,al zou die walgen om een oranje-shirt aan te trekken,al zou die met tegenzin spelen,als die de beste spits is van het veld en 100 inzet toont wanneer die erin staat boeit het niet of die wel bedankt heeft of niet.
Hij heeft Nederland al genoeg belangrijke doelpunten gegeven,dit toernooi bereiken was appeltje eitje,daarvoor was die niet nodig.
Mag Van Der Sar nu ook niet mee?

Dit is de allerlaatste kans om een Van Der Sar of Van Nistelrooy op een WK te zien in een oranje shirtje,nooit zal dat meer gebeuren,geniet van het moment nu zo'n speler,zo'n topspeler en persoon,ook in de groep,er nog bij kan zijn.

Schrijf geen stukken om het schrijven,bewaar het tot je iets nuttigs te vertellen hebt.

Alleen meenemen als hij zijn oude niveau nog haalt, anders gewoon lekker thuis laten.

Of het nou volgens sommige een held is of niet, prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ik heb er geen problemen mee, als hij de bank warm komt houden maar nogmaals wel als hij zijn oude niveau nog haalt.

Als we dan toch legendes meenemene laten we dan gelijk voor Cruijff, van Basten en Neeskens gaan, beetje onnodig om voor RvN te zijn, alleen maar puur door de naam die die heeft.

Zou Ron Vlaar dan ook niet mee mogen naar Zuid-afrika? Ook hij heeft in de kwalificatie niet meegespeeld. Ik geef toe dat het niet helemaal een juiste vergelijking is, het is een iets andere casus. Maar één van de redenen waarom Vlaar niet werd geselecteerd is omdat Van Marwijk vond dat hij qua fysiek niet te veel hooi op z'n vork moest nemen en zich voorlopig enkel op Feyenoord te richten. In wezen hetzelfde verhaal als Van Nistelrooij alleen maakte Van Marwijk de keuze voor Vlaar en nam Van Nistelrooij de beslissing zelf.
Ik ben van mening dat het beste team in Zuid-afrika moet staan en als Ruud daar één van is dan moet hij mee. Dat het oneerlijk is als iemand thuis moet blijven die wel alles heeft gespeeld is dan maar zo. Topsport is niet altijd eerlijk, vraag maar aan de Ieren.

Iedereen maakt fouten. Wie zegt dat als hij niet geblesseerd was geraakt hij niet eerder op z'n besluit was teruggekomen? De man is de 30 gepasseerd en hij wist niet zeker of hij 't nog aan zou kunnen. Ik vond het geen vreemde beslissing. Moeten we dan maar, puur en alleen omdat hij in de kwalificatie veel gespeeld heeft, de bankzitter van Milan maar opstellen/meenemen? Nee. Internationaal voetbal is geen liefdadigheidsinstelling. We moeten winnen, ten koste van alles. Ik zeg; Van Persie in de spits and RVN als backup/pinchhitter als Ruud enige vorm kan vinden.. Pech gehad voor Klaas Jan dan. Al zou hij eventueel nog wel meekunnen als 3e aanvaller.

Jammer dat een "pessimist" dit artikel heeft geschreven. Kritiek op zich is niet verkeerd, maar zorg dat ook dat er wat goede punten van hem naar voren komen, want een legende als 'van the Man' verdient het zeker om met respect behandeld te worden.

Wanneer je Van Nistelrooij's beslissing vanuit het oogpunt van zijn blessure bekijkt (hij was met NL gestopt omdat hij zich niet optimaal meer voelde en de intensiteit van het gecombineerde wedstrijdschema niet aan kon) dan is het niet meer dan logisch dat wanneer hij terugkomt van zijn blessure en voelt dat hij de intensiteit weer aan kan + het gevoel heeft dat hij het niveau aankan (van toegevoegde waarde kan zijn), zich opnieuw kandidaat stelt. Respect.

Aldus een "optimist"...

Ik weet het nu al. Als ruudje meegaat en we winnen niet gaan mensen zeggen dat hij een onrustmaker was en sterallures had, omdat hij op het laatste moment meegaat. Maar gaat ruud niet mee en we winnen niet gaan mensen zeggen dat we een echte killer in de spits misten, en als we het Wk winnen, met of zonder ruudje, hoor je niemand klagen.

Ik vind je stelling nergens op slaan. Laat ik daar maar mee beginnen. Echter ben ik niet zo kortzichtig om alles waar ik het niet mee eens ben met 1* te beoordelen. Jij verdient meer dan een ster, want je column is goed geschreven en de metafoord is leuk gevonden met het kontje bonken. Echter geef je slechts één argument, en dat vind ik nog een matige ook. Ik denk niet dat het een gebrek aan liefde voor Oranje is, maar realisme naar zijn lichaam en de club waar hij voor veel geld op de loonlijst staat toe om niet te spelen. Al met al een leuk, maar zwak stuk. Toch geef ik je 4*.

Ik vond het een leuk stukje om te lezen en je gebruik van woorden is absoluut goed. Ik ben het alleen totaal niet met je eens en ik vind je argumenten ook wat zwakjes. Daarnaast was RvN toen hij bedankte inderdaad niet geheel fit en begreep ik zijn redenatie wel. Hij wilde niet meer voor nederland spelen, omdat hij dacht dat hij het fysiek niet meer aan zou kunnen. Niets mis mee toch?

Nu zijn we 2 jaar verder en is er wel de mogelijkheid om een speler van het kaliber RvN mee te nemen ,mits hij natuurlijk aan spelen toekomt bij HSV en ook laat zien dat hij in vorm is. Ik zou het echt oerstom vinden om daar dan geen beroep op te doen. Blijkbaar voelt hij zelf aan dat hij wel in staat is om een WK te spelen. Wat kan mij het nu wat schelen dat hij niets heeft gespeeld tijdens de kwalificatie. Kwaliteit moet voorrang krijgen! Een fitte en in vorm zijnde RvN is een absolute meerwaarde, voor elk team. Hij is een echte winnaar en als dit soort jongens in de tunnel staan, met daarachter nog eens Van Persie, Sneijder en Robben dan loopt het broek in de broek bij de tegenstanders. Lopen ze langs de dugout en zien daar nog eens Kuijt, Elia, Van der Vaart en Huntelaar zitten. Hallo, hoe is het....

Ik vind het eigenlijk een beetje kinderachtig om te redeneren zoals jij doet. Kinderen spelen inderdaad Ezelen, maar dit zijn volwassen kerels en er staat wel iets meer op het spel dan rode billen lijkt me zo...!

Irritant stuk, slaat nergends op. Het enige wat niet gezegt word is dat Ruud toen ook privé omstandigheden had, als jou oma overleden is ga je toch ook geen party vieren?

11 februari 2010 om 17:50

Juist!

Eerst eens verdiepen over degene waarbij je over schrijft.

dit moet echt ophouden.wij willen wereldkampioen worden, dus hebben wij de beste spelers nodig.als ruud bewijst in het komend halfjaar dat hij alsnog de beste is, moet hij mee.einde verhaal.

Ik heb het stuk gelezen en vind heel mooi die slechte Nederlands mentaliteit naar voren komen!
En het kinderachtige komt helemaal naar boven met het ezelen wat overigens wel een leuke vergelijking is met je mening.

Maar je kan het ook anders zien! Ruud had het zwaar en voelde dat ook en later bleek dit weer zijn blessure te zijn! Hij bedankt voor Nederland, netjes en beschaafd en Van Marwijk respecteerde dat en zei ”de deur staat altijd open, mocht je je bedenken!”. Ruud raakt kort daarna weer zwaar geblesseerd, knokt voor een snelle revalidatie en forceert een Transfer met het oog op het aankomende WK.

Laat ook weer netjes weten dat hij spijt van zijn beslissing heeft en heel graag mee wil doen en dan zijn wij als Nederlanders zo bitter en hard om te zeggen: ”nee Ruud, jij voelde je niet lekker en had besloten om te bedanken en nu ben je weer fit en wil graag meedoen. Ga maar lekker weer terug op de bank zitten.” Wat een onzin. We moeten hem gewoon verwelkomen en hem steunen om weer de sterren van de hemel te gaan spelen! Als je een beetje een Oranje gevoel hebt ga je niet zeiken over iemand die een aanwinst is voor het elftal en even niet kon meedoen.

Als een vriend bijvoorbeeld wat later op een feestje komt met een goede reden laat je hem toch ook gewoon binnen? of niet dan?

Als Ruud weer in vorm is, is dat een grote aanwinst voor het komende WK en maken we weer een beetje meer kans om ver te komen op het toernooi!

Nederlandse Mentaliteit bedoel ik ook mee dat we altijd wat te zeiken hebben en niet vol ergens achter staan. Pessimistisch gedrag, eerst het slechte bekijken en daarna pas het goede! Dit geld natuurlijk niet voor iedereen maar er zijn er vele die dit wel hebben!

Op het komende WK als 1 blok achter Oranje staan en dan nog met het commentaar van Jack van Gelder geeft iedereen Kippenvel

Jack heeft ook overal schijt aan met commentaar geven op het Ek/wk en schreeuwt de longen uit z'n lijf als we maar in de buurt komen van scoren haha......kippenvel! kippenvel!

12 februari 2010 om 10:36

iemand die het begrijpt

ruud is een legende die in de punt hoort te spelen van ons oranje!

welcome back ruud!

Idd die verarders moeten oprotten, als je je persoonlijke problemen belangrijker vind dan het team en als je jezelf te goed vind voor de kwalificatie duels ga dan maar thuis voor de tv zitten. Nistelrooy en Seedorf hoef ik nooit meer te zien. Daarnaast is Seedorf veel te oud en traag, en is Nistelrooy allang over de top!

Dus blijf maar lekker thuis zielepieten!

11 februari 2010 om 17:50

Ga je mond spoelen 'verraders...'
Ik weet niet wat het probleem is met mensen maar we hebben het hier over voetbal, een spelletje dat toevallig is uitgegroeid tot een enorme bedrijfstak, maar nog steeds een spelletje. Tegen mensen die het voetbal in het algemeen en het Nederlands elftal in het bijzonder zo serieus nemen dat ze spelers als vd Sar en van Nistelrooij verraders noemen kun je maar 1 ding zeggen:

Get a life!

Natuurlijk moet Ruud mee, maar alleen wanneer van Marwijk in hem een toegevoegde waarde ziet voor het team, in welke rol dan ook. En je moet wel een ongelooflijke oliebol van een coach zijn wanneer je die toegevoegde waarde durft te ontkennen...

De beste spelers moeten mee dus ook Rvn!

11 februari 2010 om 21:41

Van de Sar is heel anders. Die is gewoon oud, begrijp wel dat hij rust wil na een druk seizoen bij de grootste club van de wereld!

Nou liever RvN als Klaas Jan Huntelaar.

En als je jezelf eens had verdiept waarom hij bedankt heeft dan zou je dit niet schrijven.

Ruud is vele malen beter en met hem maken we meer kans als met bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar om verder te komen.

Ruud hoeft zich zelf niet meer te bewijzen want dat heeft hij bij Heerenveen, Psv, Man. United en Real Madrid al gedaan maar daar ben je nog te jong voor.

Hij heeft een Carriere waarvan de meeste kunnen dromen en als hij bij HSV zijn vorm herpakt zal het me geen drol uitmaken of hij nu wel of niet bedankt heeft en of hij op leeftijd is.

Respectloos vind ik het van jou.

11 februari 2010 om 17:53

Sorry maar Van Nistelrooij moet zich natuurlijk wel nog even bewijzen, hij moet mee als hij goed is, niemand weet hoe hij er fysiek voorstaat. Eerst maar eens tien wedstrijden spelen in de bundesliga.

En Ruud is niet vele malen beter dan Huntelaar, Ruud heeft vele jaren langer gevoetbald. Huntelaar staat nog aan het begin. Ik denk dat ze beiden meegaan en dat de spits die het best in vorm is moet spelen...

11 februari 2010 om 19:46

Huntelaar is ondertussen ook al 26 (?) dat is zeker niet oud maar ook niet het begin al moeten zijn beste jaren er dan nu aankomen in theorie. Van Nistelrooij (een bettrekkelijke laatbloeier) had volgens wiki rond die leeftijd al de volgende persoonlijke titels:
# Champions League Most Valuable Striker: 2001–02
# Barclaycard Player of the Year: 2002
# Sir Matt Busby Player of the Year: 2001-02, 2002-03
# PFA Player of the Year: 2002

Maar goed neemt niet weg dat Van Nistelrooij nu bij HSV 'vormbehoud' moet tonen om mee te mogen.

Ik vind dat het stuk heel leuk is geschreven, alleen is het te kort. Ben je net bezig is alweer af.
Ik ben het niet echt met je eens, ik zou als ik Van Marwijk was gewoon de spelers laten beslissen: willen jullie Van Nistelrooij erbij? Zelfde geldt voor Van der Sar. Ik zie ze allebei graag aansluiten, alhoewel Van Nistelrooij bij mij geen basisplaats zou krijgen.

Ondanks dat je een mooie manier van schrijven hebt, sla je de plank volledig mis.

Allereerst slaat je vergelijking met het spelletje 'kontje bonken', wat ik trouwens als 'billen brand' ken, helemaal nergens op. Bij dat spelletje staat haast niets op het spel, het WK is een groot mondiaal toernooi waar het hele volk naar kijkt. We willen prestaties zien en dat kan alleen met de beste spelers. Laat Van Nistelrooy nou net één van de beste spitsen die Nederland heeft gekend zijn. Hij heeft zoveel gepresteerd bij Europese topclubs als Manchester United en Real Madrid, waardoor het gewoon een grootheid is geworden waar je niet omheen kan. Je moet eens zien hoeveel respect hij van spelers als Cristiano Ronaldo, Guti en Beckham krijgt.

Dat jij de reden gebruikt dat hij niet in de kwalificatie wou spelen en dus niet met trots voor ons land uitkomt is ronduit lachwekkend. Van Nistelrooy is gewoon aardig op leeftijd en hij kan al die wedstrijden gewoon niet meer aan. Als zo'n geweldige speler zich voor een WK weer beschikbaar stelt, moet je juist heel erg blij zijn. Als hij in vorm is mag Huntelaar lekker thuis blijven. We hebben de beste spelers nodig, kan ons het wat schelen dat hij geen kwalificatie heeft gespeeld...

Al met al vind ik het zeer jammer hoe je met een held als Ruud omgaat en is je stukje kort. Ik ga even nadenken of ik uberhaupt wel ga stemmen...

11 februari 2010 om 21:05

leuk geschreven ofniet.
als je je te groot voelt voor de kwalificatie wedstrijden hoef je van mij echt niet mee naar het Wk.
en is ruudje nog wel zo goed?
heeft drie zware knie blessures gehad kijk is maar is hoe die daar bovenop komt en dan zien we wel.
denk dat Robin Van Persie momenteel de beste spits is in nederland.
Dus die verdiend die plek ook.
Ruudje zal mischien wel goed genoeg zijn voor de bank maar in de spits nee daar staat Robin,
Ook al mag hij van manchester en Real hebben gespeeld .
dat is verleden tijd nu speelt die bij Hsv.
laat hem het eerst maar bewijzen dat hij zn ouwe vorm terug kan krijgen en beter is als van persie nu in de spits

Tja, wat doe je als Van Persie weer fit is en Van Nistelrooy weer op niveau?
Ik vind Van Nistelrooy een te grote staat van dienst hebben om hem op de bank te zetten, maar voor de basis wordt 'ie te oud, en dan gaat hij snelheid missen. Ik zeg: niet meenemen.

11 februari 2010 om 21:02

hoezo een te grote staat van dienst?
je bent nog goed genoeg of je bent het niet meer, dat is top sport!
en je gaat niet iemand opstellen om zijn staat van dienst.

Geweldige column, ook al deel ik je mening niet. Ik denk dat we een fitte Van Nistelrooy altijd goed kunnen gebruiken.

Aan de ene kant heb je gelijk, dat KjH gewerkt heeft en er wel bij was. Maar op het WK hoef ik geen eerlijkheid(en zo zijn er meerdere), voor mij staat winst op 1. Het maakt me dan geen zak uit dat Huntie alle kwalificatie heeft gespeeld, want ik wil presteren op het WK en dat zie ik KjH niet doen, hij die wekelijk weg rot in Milaan.

100 mee eens. Hij is gestopt. Dan niet ineens terugrabbelen als het Wk voor de deur staat en het zware werk gedaan is. Iemand die wel elke keer klaarstond voor die vervelende kwalificatie wedstrijden zal dan het slachtoffer worden. Nee dank je.

sommige zeuren wel van ja die knie blessure.
dat maakt nu niks uit.
zonder die knie blessure speelde die ook niet voor Oranje!!
de beste man zei dankjewel ik stop er me
en ik vind niet dat die nu kan zeggen van ik wil mee.
nee of alles of helemaal niks.
maar eerst bedanken voor het nederlands elftal en de rest het vuile werk op laten knappen nee.
van mij hoeft die niet mee naar het Wk!
doe mij van Persie maar.
en bovendien hoe goed is die nu nog naar 3 knie blessures?
ga dat eerst maar is bekijken kan toch zo zijn dat die er niet 100 bovenop komt ook omdat de beste man 33 is.

Goed stukje. Ik begrijp aan de ene kant dat Ruudje het niet kan opbrengen om elke keer maar weer in het vliegtuig te stappen naar Skopje. Maar dat hoort bij voetbal, ik bedoel: 'als hij niet wil vliegen kan hij net zo goed achter de geraniums gaan zitten.' Wat dat betreft kan hij beter thuis blijven. Maar je kunt hem ook gewoon goed gebruiken. Maar als ik alles achter elkaar zet, zeg ik (door de columnist gestimuleerd): niet meenemen.

Leuk geschreven maar inhoudelijk veel te populistisch.
Ik zelf zie een prachtige comeback weggelegd voor Ruud, en iedereen verdiend een 2e kans. Die jongen heeft spijt, zegt dat openlijk, en claimt helemaal niets. Hij blijft bescheiden als altijd en verklaard alleen graag mee te willen. Als hij bij HSV zijn voormalig niveau haalt zou het idioot zijn om hem niet mee te nemen.

Goed stuk, ben het volledig met je eens. Liever 4e worden in de groepsronde op het WK met 0 punten zonder Ruud, dan wereldkampioen worden met een landverrader in het team. 5 sterren.

12 februari 2010 om 17:06

Jij hebt dus totaal geen warm gevoel bij Oranje. Als je alleen maar wil dat Nederland verliest omdat Ruud erbij zit. Waarom zou hij een landverader zijn?
Hij is gestopt omdat hij het even rustig aan wilde doen. Hij zag dat het scoren in de kwalificatie niet zo goed ging en dacht misschien hebben ze nog wat aan mij. Daarmee bedoelt hij niet meteen als basisklant maar misschien we als wissel. Hij kan nu bij Hsv mooi weer een beetje op niveau komen en dan gaan knallen.

Off: Bij Feyenoord vind ik de Guzman ook een verrader maar het is niet zo dat ik meteen ga zeggen dat Feyenoord dan alles moet gaan verliezen. Dan heb je totaal geen liefde voor je club/ land.

Van Persie is nu geblesseerd. Je weet nooit hoelang dat nog kan duren en of hij goed op niveau terugkomt.
Huntelaar zit op de bank bij Milan.
Kuyt zou kunnen maar die zie ik liever op de rechterkant.
Dus het zou idioot zijn om als je de kans hebt Ruudje niet meer mee te nemen.

Als van der Sar nu zegt dat hij terug wil komen. Zou je hem dan ook een landverader vinden?? Nee want hij is wel geliefd bij iedereen.

Steek/ Sar
Heitinga
Vlaar
Mathijsen
Gio (c)
de Jong
Kuyt
Sneijder
Robben
van Persie
van Nistelro

Ik wil het allemaal nog wel even zien.
Van Nistelrooij heeft nog geen 10 minuten voor HSV gespeeld en half Nederland schreeuwt alweer dat hij mooi de spits in kan nu Van Persie in de ziekenboeg zit.
Natuurlijk, mocht hij zijn oude niveau hervinden is het een meerwaarde voor 'ons' elftal, maar tot die tijd heeft Bert van Marwijk geen enkele reden om hem te selecteren.

Met m'n verstand ben ik het met je eens, hij mag nu ook gewoon thuis blijven. Kans vergooid.
Spreek ik met m'n (oranje)hart, denk ik, mee die gozer.

Verder een prima collumn, leesbaar en een ijzersterk intro. 5 sterren

'als het maar iemand is die zich niet goed genoeg voelt voor Macedonië-uit.' moet 'te goed' zijn.

Ik begrijp het gevoel erbij wel, maar het is gewoon afwachten hoe alles ervoor staat straks. Is Robin wel topfit? Speelt KJH uberhaupt wel eens? Hoe doet Ruud het zelf? Momenteel is alleen Kuyt in vorm.

Ongeacht wat er gezegd is moet je simpelweg de beste meenemen. Als Ruud de sterren van de hemel speelt in de Bundelsiga en KJH in Italie slechts sporadisch speelt doe je Oranje wellicht tekort als je uit principe toch KJH mee neemt.

Eigenlijk kan je het nederlands elftal als Barça laten spelen. (goed, de wens om Rijkaard voor de groep te zien is groot, maar we moeten het met Van Marwijk doen.)

Stel, je speelt des Barça's. Je hebt alles in huis: flitsende vleugels (elia, Robben), een gouden middenveld (van der Vaart én Sneijder, plus Van Bommel -juist hem onder Louis van Gaal- en in de verdediging... Ach, enigszins te verwaarlozen.

De centrale aanvaller is de man hoort te scoren. Maar met dit elftal kan je het permiteren om een minder-scorende spits te gebruiken. Dus de ideale centrale aanvaller is iemand die veelvuldig de kaats zoekt, de vleugels 'diep stuurt', terug duikt naar '10' om het middenveld doorgang te geven.
Ik kom dan uit bij Van Persie. Eigenlijk best logisch, toch?

En dan zal je zien: iedere commentator, waar ook ter wereld, schreeuwt tot aan de finale in pure euforie: "dit is totaalvoetbal, dit is Barça in het kwadraat!'

Moeilijk, Ik begrijp Ruud 100 hij wist dat hij niet alles kon geven voor het NL -elftal ivm met zijn drukke schema, daarom bedankte hij het NL ervoor en besloot alles voor zijn club te geven, hij kon niet het omgekeerde doen door te zeggen; ik geef alles voor het NL elftal en ik zeg dag tegen Real, onmogelijk.

Ruud is(was) 1 van de meest gevaarlijke spitsen die ik ken en als hij nu zegt, ik zou het toch wel weer willen proberen vind ik dat we hem een kans moeten geven, hij heeft toch wel veel betekent voor het Nl-elftal.


P.s. Dus ik heb Ruud liever er wel bij, mits hij waarde aan het NL elftal toevoegd.

ik zie hem tog graag meekomen

"terwijl Oranje op een gure woensdagavond in Skopje het opnam tegen voetbal-grootmacht Macedonië, zat Ruud thuis in Madrid te kijken naar zijn waarschijnlijk enorme beeldscherm. Hij zal wel even stiekem in zijn vuistje gelachen hebben. Terwijl hij daar zat, waren zijn ex-collega's aan het ploeteren en boekten zij een benauwde 1-2 zege."

Dit is echt zo Niet Ruud van Nistelrooy.... Hij had een zware blessure en bedankte daarom voor oranje, kijk alsjeblieft eens wat meer naar Ruud zijn wedstrijden, die man is super technisch en nog altijd by far de beste spits die Nederland heeft (stel ik wel dat v. persie niet een echte diepe spits is). Hij mag dan een jaar niet gespeeld hebben maar de kwaliteiten die ruud heeft verwateren echt niet na een jaartje revalideren.

Ja ik moet hier toch wel een beetje mee instemmen.
Iedereen vindt Ruud altijd symphatiek en gunt hem altijd alles.
Maar Ruudje is naast een geweldig sportmens met een enorme drive ook een beetje huichelachtig.

Ik vind dat mensen als van Bommel, Ruud en Seedorf uberhaupt weg moeten blijven. Spelen voor Oranje is een eer, en bedanken omdat de coach niet doet wat je wilt is onzin. Wie is er zo arrogant om te roepen dat je in de basis moet bij Neerlands beste voetballers? En gaan bedanken als je bekritiseert wordt, niet opgesteld wordt, of taken moet doen die je niet wilt doen? Jawel het drietal seedorf, ruud en van Bommel. Zeker Seedorf en van Bommel hebben Oranje nog niks noemenswaardigs opgeleverd....en Ruudje nog enigzins door op eindtournooien gewoon altijd te score. Wie de bondscoach ook is...marco, Bertje of Frank Rijkaard, je hebt te accepteren wat zei willen. Bij Oranje speel je op oproepbasis...het is een eer.
Maar toch....van the Man is wel een enorme motivator. Zet hem maar gewoon op de bank, als die de beste is dan komt die er toch wel in.

Een erg goed geschreven stuk, geen eindeloos gezwets maar lekker to the point.
Ik ben het niet met je mening eens dat we van Nistelrooy thuis moeten laten, maar helemaal om je argumenten heen kan ik niet heen.
Het enige minpunt is dat het stuk zo kort is, daarom 4 sterren i.p.v. 5, maar een erg goed stuk

Hier doe je Ruud en ons erg te kort mee, met dit stukje tekst. Uit dit stukje komt totaal geen respect uit. Het gaat maar om 1 ding jongens.. Het winnen van een Wk!! En ja, als ruud straks weer de beste spits word. Dan moet je hem gewoon meenemen!

Alleen het beste team kan winnen met het nodige geluk. En daar hoort Ruud van Nistelrooij hopelijk straks ook bij. Als hij het weer flikt in duitsland dan moet hij zeker te weten mee naar Zuid-afrika.

Met hem nog meer spelers die gewoon mee moeten aka Edwin

Ik ben voor Van Persie in de spits, maar ik vind het verhaal een beetje onzin.
Van Nistelrooij heeft zich mits hij meedeed altijd voor de volle 100% gegeven voor het Nederlands elftal.

Momenteel zal van Nistelrooij ieerst aan moeten tonen dat hij nog van waarde is. Ik ben er van overtuigd dat als hij wedstrijd ritme op doet dat hij zijn doelpunten wel weer maakt.

Huntelaar is ook een goede spits maar hij komt niet aan spelen toe. Dus zit hij in een moeilijke positie. hij zal moeten spelen als hij naar het WK wil.

We zullen het de komende weken en maanden afwachten wie het betse in vorm is en wie het meeste speelt.

Van Persie speelt momenteel ook nog en ook met die situatie moeten we rustig bekijken hoe het gaat lopen en wanneer hij weer fit is.

Goed stuk, eens met de mening, paar kleine schoonheids foutjes.

4 sterren!

Hmm sorry maar wie zien we anders als spits? Van Nistelrooy overtreft Huntelaar zeker en andere spelers komen waarschijnlijk beter in hun recht als ze op hun gebruikelijke positie spelen. Bovendien kan Van Persie ook achter de spits spelen en dan zet je Kuijt op rechts.
Tuurlijk is het oneerlijk voor de andere spelers, maar je wilt toch ook het WK winnen? Er zullen vast nog meer spelers teleurgesteld zijn, ook al gaat Ruud mee of niet.

prachtig stuk tekst Busted, erg leuk geschreven.

Ik ben het er 100% mee eens. Ik geloof ook dat Ruud al lang wist dat hij, wanneer het wk zou beginnen, erop terug zou komen en Toch voor oranje wil spelen. Ruud koos liever voor zichzelf (fitheid, schema) i.p.v. voor het team.

Maar zo werkt t niet....

Super stuk alleen een beetje kort.
4 sterren

Prachtige tekst.
Het komt helemaal niet omdat hij gebleseerd was.
Hij voelt zich te groot.
Lekker huntelaar in de spits en vander sar op goal

Onzin.

Om de meeste kans te maken op het wereldkampioenschap, dient de beste ploeg te spelen. En daar hoort van Nistelrooy bij (mits hij weer op niveau komt)

We moeten gewoon het beste team meenemen naar het WK vind ik. Als van Nistelrooij over een maand aantoont weer op zijn oude niveau te zitten dan mag hij wat mij betreft mee. Hetzelfde geld voor van der Sar en bijvoorbeeld Vlaar. Vlaar heeft ook niet meegedaan met de kwalificatie, mede door een blessure.

Wat wij altijd deden met 'tienen', als iemand later kwam dan begon het met het puntenaantal van de laagste, mocht hij het overleven kon hij deelnemen aan het 'billenbranden'. Dus laat van Nistelrooij eerst wissel staan en breng hem later als hij presteert als basisspeler. Van de Sar mag wat mij betreft wel direct onder de lat komen. Stekelenburg mag nog niet eens de veters strikken van Edwin in mijn ogen.

Hahaha wtf ”kontje bonken” ik weet niet wat voor gay spelletjes jullie vroeger altijd speelden Wij deden gewoon aan billenbrand zoals hierboven ookal wordt gezegd.

Anyway, ik vind Van Nistelrooij duidelijk niet het type dat zich te goed voelt voor iets. Wat mij betreft gaat Van Nistelrooij gewoon mee als hij presteert bij HSV en mag Klaas gewoon lekker thuis op de bank zitten daar is hij toch al aangewend.

Ik neem het hem niet kwalijk, volgens mij had RvN al tijdens de kwalificatie bekend gemaakt weer mee te willen doen. Alleen toen was hij geblesseerd, tja dan houdt het op...
En als Van Marwijk komt wel dezelfde argumenten om hem niet meetenemen, liegt hij. Want wat dan van Van Bommel? '''nee, ik wil niet onder Van Basten spelen'''.

Neem hem gewoon mee, al is het maar als pinchitter

Vind het een beetje na schoppen naar iemand die in het verleden ook altijd alle vuile klusjes heeft opgeknapt. en die zeker van grote waarde kan zijn voor oranje!

Het is jammer dat teveel mensen hier hun cijfer geven op basis van het mening verschil. Volgens mij is deze rubriek toch puur gebaseerd op schrijfstijl en niveau en hoort daarop een cijfer gegeven te worden. Qua mening ben ik het deels met je eens, qua schrijfstijl vind ik het bijzonder komisch, en leuk om te lezen. 4 sterren!

Busted, Je verhaal is wel erg kort door de bocht geschreven. Verder belicht je het verhaal alleen maar van 1 kant en dat is alleen vanuit jouw gevoel. Je neemt bepaalde feiten voor het gemak niet mee in je verhaal. Het is goed te lezen dat je al een oordeel al klaar hebt liggen en daar vervolgens een verhaal omheen hebt geschreven. Jammer...

-een ieder die op (school)pleintjes heeft gevoetbald, weet ook dat de beste spelers nooit lang hoeven te wachten om te kunnen spelen. Life is not fair...en al zeker niet de voetbalwereld. Moet je je eens voorstellen wanneer er op basis van hoe vaak je er bent of traint selecties worden samengesteld en niet op Talent. Voor een uitzonderlijk talent is er altijd plaats, zo gaat dat in het leven.

-In je verhaal hou je totaal geen rekening mee met de redenen die RvN heeft gegeven voor zijn absentie. In mijn ogen heeft hij duidelijk aangegeven dat een programma met RM en Oranje veel te zwaar was voor hem op dat moment. De geschiedenis leert ons dat dit een hele juiste constatering was en getuigd van heeeeeel veel zelfkennis. Jammerlijk genoeg liep RvN zoals bekend een zware blessure op. Ik heb dit totaal gemist in jouw verhaal.

-'hij zal wel even stiekem in zijn vuistje gelachen hebben. Terwijl hij daar zat, waren zijn ex-collega's aan het ploeteren en boekten zij een benauwde 1-2 zege' - Denk je dit nou echt? Zat jij bij al die wedstrijden naast hem op de bank bij hem thuis? Mij lijkt logischer dat hij juist baalde van het Feit dat hij zwaar geblesseerd was tijdens de kwalificatiereeks. Ik denk juist dat hij er op die momenten er veel voor over had gehad om op het veld te staan met de jongens.

-wij allemaal willen wereldkampioen worden en om daar een kans op te maken kunnen we in mijn ogen RvN heel erg goed gebruiken. In de basis of op de bank als invaller, zijn instelling zal zeker een meerwaarde zijn. Een tegenstander doet het eerder in z'n broek wanneer hij tegen RvN speelt dan met alle respect voor KjH of Kuijt. Verder voorzie ik voor RvN een belangrijke rol als Rolmodel/voorbeeld/stabiele factor waar onze big four *cough Sneijder, van Persie, vd Vaart en Robben * en de rest vd selectie nog naar luisterd en genoeg respect voor heeft. In mijn ogen, gezien de eerdere signalen, een niet te onderschatten rol.

Gratis en voor niets, vier facts die je alsnog kan gebruiken voor je verhaal

Have a nice Weekend all!!

Qua schrijfstijl een dikke voldoende, maar inhoudelijk ben ik het volledig oneens met je. De argumenten van Van Nistelrooy waren valide. Hoe vaak zie je niet dat clubcoaches een speler aangepaste trainingsvormen geven, om enigszins rekening te houden met de hogere leeftijd en daardoor grotere kans op blessures? Dit vind ik min of meer hetzelfde, alleen omdat een bondscoach zelf nooit zegt" blijf jij in de kwalificatie maar thuis, ik roep je tijdens het eindtoernooi wel weer op", koos Van Nistelrooy voor deze manier. Sommige mensen verdienen een uitzondering, en hij valt daar wat mij betreft onder. Bovendien heeft Van Nistelrooy duidelijk gezegd dat hij pas weer in beeld wil komen als hij goed draait bij Hsv. Heb ik totaal geen problemen mee.

Dit zul je nu altijd zien in Nederland, in plaats van dankbaar te zijn voor wat die man heeft betekent voor het Nederlandse voetbal, krijg je zo'n verhaal. Dat snap ik niet. In elk ander land gaat de vlag uit als een speler van dergelijk kabliber (hoewel hij zich na zijn blessure natuurlijk wel weer moet bewijzen) zich beschikbaar stelt.

Het stuk is trouwens wel prima geschreven, niets op aan te merken.

Het stuk is prima geschreven. Alleen snap ik er niet zo goed wat er mee wilt zeggen? Jij wil nu zeggen dat van Nistelrooy niet mee mag naar het wk maar................
Hmm. er mist iets in dit stuk. ik geef je.....3 sterren.

Die inleiding is leuk gevonden maar ik denk dat je van Nistelrooij nu afschildert als 'dat ene jongetje' dat hij naar mijn idee toch echt niet is.

Een blessure speelde hem parte en dat hij zich op latere leeftijd vol op Real Madrid wilde storten vond ik persoonlijk ook niet echt heel raar. Fysiek gezien heeft hij toendertijd een keuze voor zichzelf gemaakt die ik eerlijk gezien niet heel erg vreemd vond.

Je hebt gelijk dat je stelt dat hij thuis moet blijven. De jongens hebben zich door de kwalificatie heen gespeeld en nu komt meneer even opdagen om dan het eindtoernooi te kunnen spelen. Eigenlijk kan dit niet.

Als Oranjefan wil ik de sterkste 11 spelers in het team hebben staan en een serieuze gooi doen naar de titel. Dan vraag ik mijzelf af:

Kuyt? nee
van Persie, ja
Huntelaar, nee
van Nistelrooij, ja!

Heb je toch je twee sterkste spitsen te pakken! Dit is toch het moeilijkste moment om bondscoach te zijn lijkt mij maar als van Marwijk eerlijk is, laat hij van Nistelrooij thuis.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren