Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Borst keihard voor Ajacied: ‘Moet zijn voeten orthopedisch recht laten zetten’

Laatste update:

Hugo Borst heeft geen hoge pet op van Kenneth Taylor. In de ogen van de columnist van het Algemeen Dagblad is de 21-jarige Ajacied een overschatte speler. Taylor liet zaterdagavond na om Ajax in de kraker tegen PSV (1-1) de zege te bezorgen door in de slotfase een enorme kans om zeep te helpen.

In aanloop naar het Eredivisie-duel met PSV ging het in Amsterdam begrijpelijkerwijs vooral over Jordan Henderson. De 81-voudig international van Engeland kwam vorige maand over van het Saudische Al-Ettifaq en kon tegen de Eindhovenaren zijn langverwachte debuut maken.

Borst constateert dat er in de selectie van Ajax heel wat spelers rondlopen die interessant zijn om te interviewen, maar Henderson behoort daar volgens hem niet toe. “Hij vindt werkelijk alles 'amazing'. Waarschijnlijk beschouwt hij, als je hem ernaar vraagt, kansenmisser Kenneth Taylor als de evenknie van Zinédine Zidane”, schrijft Borst in zijn column voor het AD.

De schrijver en voetbalcriticus is niet onder de indruk van Taylor. De middenvelder van Ajax kreeg tot twee keer toe de mogelijkheid om de Amsterdammers in de Johan Cruijff ArenA aan een overwinning tegen PSV te helpen. Eerst schoot hij na goed voorbereidend werk van Brian Brobbey over, waarna hij luttele minuten later moest toezien hoe doelman Walter Benítez namens de bezoekers een schot van dichtbij wist te pareren.

“Die Taylor moet dringend zijn voeten orthopedisch recht laten zetten”, stelt Borst. “Zelfs zijn maatje Brian Brobbey zei Taylor in het veld eens flink de waarheid nadat de overschatte middenvelder de zoveelste goede kans had verkwanseld.”

Brobbey liet na afloop van het duel voor de camera van ESPN weten verbaasd te zijn dat Taylor de opgelegde kans niet verzilverde. “Ik zei nog tegen hem: ‘Wat doe je allemaal daar?’ Hoe hij die bal zo over schiet… Ik moest hem erin schieten, maar Taylor moest hem ook erin schieten, dus ja”, zei Brobbey.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hugo Borst houdt van overdrijven. Maar ook ik irriteer me mateloos aan Taylor. Het verdedigende werk is bij hem ondermaats en ook in het positiespel is die niet heel denderend. Dan verwacht je op zn minst dat die goed kan afwerken, maar hierin bakt die al helemaal niks van. Het is allemaal net niet. Bovendien schijnt hij tweebenig te zijn,alleen zijn in zijn geval beide benen even slecht.

5 februari 2024 om 12:55

Kan niks met beide benen, vandaar tweebenig inderdaad.

5 februari 2024 om 12:57

Letterlijk wat Mickey12 zegt inderdaad.

5 februari 2024 om 13:24

Helemaal niet letterlijk wat Mickey12 zegt, maar ik snap je wel. Je wilt ff makkelijk likes scoren

5 februari 2024 om 13:34

Helemaal wel letterlijk wat mickey12 zegt, en wat heeft het j hemelsnaam met makkelijk likes scoren te maken😂. Je herhaalt letterlijk wat mickey12 zegt.

hij zegt namelijk “ Bovendien schijnt hij tweebenig te zijn,alleen zijn in zijn geval beide benen even slecht.“

Vervolgens kom jij met het feit dat hij met 2 benen niks kan en dus idd tweebenig is, wat dus op precies hetzelfde neerkomt als wat mickey12 zegt…

5 februari 2024 om 13:35

Edit: kan weg. AfvaAjaxxx poste hetzelfde net iets eerder.

5 februari 2024 om 13:36

Mooi de ironie hier. Doe mij ook een paar likes!?

5 februari 2024 om 13:41

Heb je er zojuist 1 gegeven

5 februari 2024 om 13:45

@AFCAAJAXXX weet je wel wat letterlijk betekend?Ik dik het aan door te zeggen dat ie niks met beide benen kan en dat is toch wel een verschil met 'even slecht'

5 februari 2024 om 14:05

Dit is er een uit de categorie: 'als je dat niet begrijpt, heeft het ook geen zin om het uit te leggen.'

5 februari 2024 om 14:07

......... Het is letterlijk exact hetzelfde. Het is niet erg dat je niet zo goed bent in begrijpend lezen maar leer dan van fouten als dit en zet jezelf niet zo voor lul.

5 februari 2024 om 14:09

Hij kan er twee keer niks van;-)))

5 februari 2024 om 13:01

Verdedigend was Taylor juist wel goed tegen PSV. Normaliter is het verdedigend en aanvallend ondermaats. Hopelijk is Van den Boomen snel terug, zijn aanvallende kracht is afstandsschoten dus hoeft wat minder mee naar voren om bij te dragen. Taylor is sneller maar verder nergens beter in.

5 februari 2024 om 14:00

Taylor is ook eigenlijk gewoon een redelijk subtop-speler op dit moment.

5 februari 2024 om 13:08



Taylor is een van de aspecten van het afglijden van Ajax. Vanaf dat hij in de basis staat is het flink bergafwaards gegaan. Kampioen verstoppertje spelen, vertragen van aanvallen en tegenwoordig ook verprutsen van kansen. Ongelofelijk hoe deze speler aan zoveel krediet komt bij de coach(es).



5 februari 2024 om 13:51

Taylor stond ook in de basis toen Ajax van plek 18 naar plek 5 ging. Komt dat dan ook door Taylor? Hele teamprestaties ophangen aan 1 speler vind ik sowieso onzin.

5 februari 2024 om 14:04

Hij bedoeld denk ik eerder dat het spelen van een taylor aantoont hoe Ajax is afgezakt.
Zo een speler hoort niet eens op de bank.
Dit is een zeer povere speler en het feit dat hij basis staat is me een raadsel

5 februari 2024 om 14:06

Niet eens op de bank is onzin. Vanaf de bank kan hij echt wel wat toevoegen.

5 februari 2024 om 14:32

Taylor was in het laatste seizoen van ten Hag een van de weinige lichtpuntjes in de laatste wedstrijden, gaf nog wat energie. Maar is sindsdien niet beter geworden.

Wat ook niet meehelpt is zijn verontwaardigde hoofd op alles en iedereen terwijl hij er niks van bakt.

5 februari 2024 om 14:52

Ajax12321
We hebben nu een enorme reeks gehad tegen mindere teams, oftewel een makkelijk programma. En zelfs die reeks hebben we niet vlekkeloos en met moeite weten te sluiten. En ja, dat kwam ook door Taylor.

5 februari 2024 om 14:59

Verontwaardigde hoofd op alles en iedereen? Volgens mij vrij zeker van dat hij zo kijkt omdat hij dan teleurgesteld is in zichzelf. Daar is niks raars aan en doen zoveel voetballers. Lijkt met zijn vertrouwen te worstelen.

KingB

In die reeks heeft Taylor goede en minder goede wedstrijden gespeeld, net zoals heel veel spelers in het team.

5 februari 2024 om 15:11

Ik weet dat jij een Taylorfan bent, en dat je het nooit met me eens zou zijn. Naar mijn idee is de positie van Taylor gewoon te belangrijk bij Ajax om een beperkte speler als hem te hebben lopen.

Hij verstopt zicht te vaak waardoor andere de bal niet aan hem kwijt kunnen, en zichzelf in de problemen brengen. Maakt verschrikkelijke keuzes als hij wel de bal heeft (ook tegen PSV weer, kiezen voor balletje terug terwijl hij Bergwijn in de diepte kon aanspelen. Is kampioen verstoppertje spelen.

5 februari 2024 om 16:21

Ik verdedig hem alleen als hij onterecht hard wordt aangepakt. En hij moet zich meer aanspeelbaar maken, want aanvallend was het niet goed genoeg tegen PSV. Vind niet dat hij constant verschrikkelijke keuzes maakt, tuurlijk maakt hij soms wel verkeerde keuzes. Maar gaf ook ballen waar wel mogelijkheden uit kwamen (een paar lange ballen die aankwamen).

Verdedigend deed hij het juist wel prima tegen PSV. Vind het gewoon ongenuanceerd als je Taylor als oorzaak noemt voor de moeite die Ajax heeft terwijl hij ook goede wedstrijden heeft gespeeld de afgelopen tijd.

5 februari 2024 om 13:16

Zeker die laatste zin, helemaal mee eens. Tweebenig klinkt leuk in de volksmond, maar in werkelijkheid toch niet.

5 februari 2024 om 14:02

“Het verdedigende werk is bij hem ondermaats”. Ongelofelijk dat mensen dit maar blijven roepen zelfs na de wedstrijd tegen PSV waarin hij daadwerkelijk een keer veel verdedigende arbeid leverde. De statistieken tonen dit ook aan met 7/8 gewonnen grondduels, een onderschepping, 5 geslaagde tackles, het luchtduel die hij had gewonnen, 3 geblokte schoten en is niet voorbij gedribbeld. Ik zocht deze statistieken alleen op omdat ik al zag dat hij verdedigend aanwezig was.

Aanvallend te weinig inbreng, maar je ziet verdedigend een serieuze ontwikkeling. Dat mogen we toch gewoon toegeven?

5 februari 2024 om 14:20

Bij het tegendoelpunt van PSV stond hij juist weer te verzaken. Die jongen herkent heel veel (komende) gevaarlijke situaties gewoonweg niet. En is ook van nature te lui om zich veel en vaak in te spannen voor verdedigende acties. Daarnaast kun je ook bij hem merken dat hij conditioneel nog steeds niet honderd procent is. Dat is ook weer zo'n dingetje. Niet voldoende investeren in jezelf. Hij is en blijft, ondanks de statistische waarschuwingen - ondergrens - altijd maar gemakzuchtig. Ook in het afronden van grote kansen. Het beeld dat beklijft na weer een hopeloze afronding: shirt omhoog, er in bijten, en met de ogen verdwaasd omhoog kijken. Als teamgenoot word je daar toch gek van. Droomkans om PSV te slachten, en komt er weer zo'n wild schot. Welke reden kun je nu nog bedenken om hem maar te blijven opstellen? Want in de ogen van de niet al te slimme technische staf lijkt hij wel een onmisbare schakel. Nou, het tegendeel is het geval. Ik zou om te beginnen het eens met Tahirovic op 8 proberen. En eventueel straks met v.d. Boomen een nog steviger middenveld.

5 februari 2024 om 14:27

Hij was niet de enige die het kon voorkomen. Sutalo, Hato, Sosa en Taylor hebben daar allemaal een rol in. Waarom staan in godsnaam überhaupt alleen Sosa en Taylor nog in het centrum? Waarom stapt Sutalo in, waarom heft Hato buitenspel op, waarom gaat Taylor niet naar Luuk de Jong en waarom wint Sosa het duel niet? Dat kan je je allemaal afvragen daar.

Als Taylor eruit gaat dan heb ik graag dat ze Fitz-Jim een kans geven. Denk dat hij erg complementair is aan Hendedson. Ben benieuwd of Van den Boomen en Henderson dynamisch genoeg is samen (of Mannsverk). Tahirovic vind ik niet goed genoeg voor de basis. Eventueel kan je Hlynsson en Taylor nog afwisselen, want Hlynsson vind ik ook verre van denderend. Vooral in dit soort wedstrijden vind ik hem ook nog tekort komen.

5 februari 2024 om 14:37

Het tegendoelpunt kan je nooit en te nimmer ophangen aan Taylor. Lekker makkelijk alles ophangen aan Taylor gewoon omdat iedereen dat doet. Het is notabene een aanval over de linkerkant van PSV terwijl Taylor je linker middenvelder is. Sutalo stapt volledig verkeerd uit waarna Hato een verkeerde keuze maakt en Sosa ineens een op een met de Jong komt te staan. Dat jonge spelers niet altijd de juiste prio hebben met het fysiek onderhouden van het lichaam is toch ook niet zo raar. Je hebt daar enige sturing en aanmoediging bij nodig om daar verder in te komen. van de Beek is door Tadic ook bij de arm gepakt en de sportschool in gesleurd toen het wat minder ging, zo een leider miste je tot vorige maand nog gewoon in de selectie. Je zag aan het eind van de wedstrijd ook gewoon dat Taylor niet te vrede was met hoe het is gelopen en dat Henderson hem beet pakt en even opbeurt, dat miste je het afgelopen half jaar heel erg. Taylor is technisch echt wel een hele goede speler die vooral vertrouwen mist. Dat heeft niet alleen te maken met wel of niet spelen maar ook aanknopingspunten hebben van dingen die wel en niet goed gaan. Daarin kan een leider in het veld die je wijst op mindere dingen maar ook de goede acties benoemt echt extreem veel verschil maken. Brobbey liep het aan het begin van het seizoen ook voor geen meter bij en hij was volgens velen de slechtste afmaker van de eredivisie.

5 februari 2024 om 14:55

Oh ja, geweldig toen mensen zeiden dat Brobbey de slechtste afmaker was van de Eredivisie en zogenaamd een hele matige spits was door een mindere periode. Echt waan van de dag was dat weer en zie nu.

5 februari 2024 om 15:56

Fitz-Jim???? Het is geen tafelvoetbal??? Reserve bij Excelsior, maar wel in de basis bij Ajax??? Hoe verzin je het. Ik vond het vrij logisch dat hij, na veel mislukte Jong Ajax optredens, werd verhuurd. En verbaasde me over het feit dat ze hem terug hebben gehaald. En dat zegt weer eens wat over onze ondermaatse technische staf.

5 februari 2024 om 16:00

Fitz-jim? Dat je Taylor verdedigt is tot daar aan toe. Maar om hem te vervangen met een NOG groter lichtgewicht lijkt me helemaal niet verstandig.

5 februari 2024 om 16:10

Hij stond de laatste weken gewoon in de basis bij Excelsior. Zat alleen op de bank omdat hij laat aan kwam en problemen had met zijn fitheid. In zijn minuten bracht hij echt wel voetbal in de ploeg en dat zag de trainer dus ook.

“Na veel mislukte Jong Ajax optredens”. Jij kijkt echt helemaal nooit Jong Ajax, anders is dit een nog belachelijkere uitspraak dan het al is. Hij was juist verhuurd omdat hij standaard 1 van de beteren was daar en de KKD was ontgroeid.

Gooijer pleitte ik ook al voor, die staat er nu ook in. Maar zal er wel de ballen verstand van hebben. Die was nog niet foutloos bij Jong Ajax, maar je zag wel veel potentie.

@mentalist Hoe vaak kijk je naar Jong Ajax of heb je zijn minuten bij Excelsior gezien?

Hoop dat ze hem een keer op de bank laten mis veel kansen

Nou vind ik Taylor een gruwelijk slechte speler, maar ik heb aan 1 iemand een nóg grotere hekel en dat is Hugo Borst. Elk column dat hij schrijft doet hij z’n best om zo extreem mogelijk dingen te beschrijven, en iemand echt volledig af te kraken met alle verwensingen die hij ook maar kan verzinnen. Elk column is wat dat betreft gewoon hetzelfde. Het enige wat hij elke week doet is de naam van de speler veranderen en de rest van z’n tekst kan hij gewoon laten staan. Elke keer weer de grote afzeikshow. Bizar dat die man hier z’n geld mee verdient.

Orthopedisch recht laten zetten bij iemand die praktisch tweebenig is lijkt mij overdreven. Dat die kansen erin of op z'n minst op doel moeten lijkt mij ook evident.

Volgens mij is het meer een mentale kwestie, gebrek aan focus of zeg het maar.. ik denk dat er in de voetballerij een wereld te winnen is op het gebied van mentale weerbaarheid en ontwikkeling.

5 februari 2024 om 13:42

Je kan hem ook bij de oncologie of tandheelkundige laten rechtzetten, maar dat zou niet veel helpen aldus Borst.

5 februari 2024 om 14:52

@njfromvol,

Ik denk persoonlijk niet dat dat kan bij oncologie of tandheelkunde, is natuurlijk een compleet andere tak van opleidingen.

5 februari 2024 om 16:49

Natuurlijk niet. Het was een (flauwe) reactie op Borst’s orthopedische rechtzetten.

Toch een interessante ontwikkeling. Na zijn eerste warming up bij Ajax mocht hij zich al melden bij Oranje en kreeg zelfs daar behoorlijk wat krediet. Vond hem na het vertrek van Gravenberch de eerste wedstrijden ook echt wel goed spelen, maar de klad is er na die eerste paar maanden flink ingekomen en nooit meer uit gegaan.

Toch vind iedere trainer hem een geweldige speler, of het nou de Ajax coaches zijn of de (Jong) Oranje trainers, bijna allemaal zetten ze hem er in. Vraag me daarnaast ook af wat nou echt zijn beste positie is. Bij Jong speelt hij als 10 en best verdienstelijk ook, bij Ajax vaak als 8.

Daarnaast is hij 70m waard dus hij moet iets kunnen. 😶‍🌫️

5 februari 2024 om 13:27

Ja zeker, maar hij is goed in het verbergen van zijn talent.

5 februari 2024 om 13:39

welke eerste paar maanden was hij goed dan? hij is alleentoen gravenberch geblesseerd was de laatste 3 wedstrijden in een goed ajax aardig geweest. die gast speelt al ander half jaar slecht

5 februari 2024 om 13:49

Mwah, kan me die eerste wedstrijden herinneren waarin er zelfs supporters waren die vonden dat hij een 2.0 versie was van Gravenberch. Weet nog dat hij toen ook een paar wedstrijden achter elkaar scoorde, geloof tegen o.a. Groningen.

5 februari 2024 om 13:57

Toen hij in de ploeg kwam draaide Ajax voor geen meter. Hij bracht juist energie in de ploeg toen en toen ging Ajax weer wat beter draaien, want het was dramatisch daarvoor. Die vorm zette hij in de eerste maanden onder Schreuder door en was zelfs nog 1 van de lichtpuntjes tegen Napoli.

Tegenwoordig wisselt hij betere wedstrijden af met minder goede wedstrijden. Anderhalf jaar slecht is dan ook je reinste onzin.

5 februari 2024 om 14:13

Sterker nog. Ik denk dat we niet eens kampioen waren geworden als Taylor eind 2021-2022 niet in de ploeg was gekomen. Alleen sinds oktober-november 2022 is het een stuk minder geworden.

5 februari 2024 om 16:15

onzin, pas toen lissandro weer in de basis stond ging het beter en ik geloof ook mazraoui terug (maar die weet ik niet zeker meer) klopt dat mensen dan riepen begin vorig seizoen en dat riepen ze 3 maanden terug nog steeds. net zoals er een hoop al riepen zoals ik dat het toen ook al niks was. je hebt ze er tussen die nog steeds goede wedstrijden van hem beweren te zien omdat hij 2 benig (eerder geen benig) is.

5 februari 2024 om 16:28

Echt helemaal niemand heeft ooit gezegd dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld omdat hij tweebenig is. Haha

Tegen AEK, Vitesse en RKC onder anderen speelde hij gewoon goed. Zou niet weten waarom je dat zou willen ontkennen.

5 februari 2024 om 14:22

Zijn beste positie bij Ajax is hooguit de bank....

5 februari 2024 om 14:29

Denk dat dit ook wel gebeurd wanneer Branco terug is.

5 februari 2024 om 14:47

Die laatste(?) wedstrijd van Jong Oranje zat hij zo'n 60 minuten op de bank, en het leek echt nergens op tot hij erin kwam. Daarna kwamen de kansen en was hij de spil tussen middenveld en aanval. Vind Taylor wel een talent. Alleen moet hij nu een dragende speler zijn bij Ajax, en dat is hij nog niet. Te vroeg doorgebroken. Een 8 zie ik sowieso niet in hem, dus dat is wel een merkwaardige keuze. Als hij bij wijze van experiment in die rol mag 'groeien' kun je hem dat beter bij Jong laten doen. Hij is pas 21.

Die vreselijke Borst moer echt een keer van tv, maar de strekking die klopt wel. Wat heb ik weer ouderwets geërgerd aan die man, had notabene 2x de overwinning op zijn schoen. Hoop dat hij van de zomer verkocht gaat worden, deze jongen zal ons nooit beter maken. Hopen dat van de Boomen nou eens snel terug komt.

5 februari 2024 om 13:55

Daar zit voor Taylor ook direct het probleem. Daar vang je als Ajax zijnde wel wat miljoenen voor. Buitenlandse clubs kijken namelijk niet zo nauw en halen zo'n jongen dan maar op de gok voor minimaal 7 miljoen euro. Dat terwijl Taylor er juist goed aan doet om een stap terug te doen.

5 februari 2024 om 16:05

Brobbey is de slechtste afmaker van de eredivisie toch? Of ben je het begin van de competitie al weer vergeten? Taylor heeft de verantwoording gekregen van een hoop mensen om het middenveld en verdediging te dragen op zijn 21e. Dat de verdediging en middenveld voor geen meter draaide kwam allemaal door hem volgens velen. Meeste wedstrijden was de gemiddelde leeftijd van middenveld en verdediging 20 jaar. Het feit dat er mensen roepen hij moet maar weg want hij kan er niets van zegt veel over hoe mensen wedstrijden kijken van bepaalde spelers. Overal in de wereld begint de ontwikkeling van spelers pas echt na hun 20e maar wij moeten in Nederland al spelers afschrijven op die leeftijd. Met een beetje vertrouwen en sturing van een Henderson kan het er over een wedstrijd of 5 weer heel anders uit zien. van de Beek is ook een tijdje uit de basis gezet en kreeg toen van Tadic op zijn klote omdat hij veel beter kon en is toen heel hard gegroeid naar 1 van de belangrijkste in het dynamische spel van 2019. Taylor en ook Tahirovich gaan echt nog wel stappen zetten en daar gaat een ervaren spelen als Henderson een groot verchil in maken.

Ach ja, Hugo Borst. Had ook kunnen zeggen, Ajax zag er een stuk beter uit dan vorige keer tegen PSV. Of iets als Ajax heeft de weg naar boven gevonden. Of wat een geweldige pass van Berghuis was dat zeg.

Maar nee, Hugo weet wel weer wat negatiefs over Ajax te vinden.

5 februari 2024 om 13:09

Als je wilt dat je mening gelezen wordt dan moet je altijd iets met een negatieve lading schrijven. Complimenten of iets dat goed gaan zijn mensen ongevoelig voor geworden. Het werkt nu eenmaal zo. Bovendien, er valt genoeg over Sparta te schrijven maar ook dat wordt te weinig gelezen weet Borst.

5 februari 2024 om 13:21

Hij heeft toch gewoon een punt. We kunnen positief zijn over de verbetering, maar Ajax moet dit soort wedstrijden weer gaan winnen, dan is het tijd voor positieve berichtgeving.

Ja ik als Ajacied ben heel blij dat het weer wat beter gaat, maar we moeten snel van dit soort spelers af die het niveau middenmoot eredivisie nog niet eens hebben.

5 februari 2024 om 14:00

Mwa, zo geweldig is het toch allemaal niet? Er is verbetering, maar voor een ploeg met dat salarishuis en de bedragen die zijn uitgegeven in de afgelopen jaren, is het nog verre van indrukwekkend. Dat je dan op individueel niveau meekomt met PSV, is dan zo raar niet.

Nou snap ik wel dat het ook eens tijd mag zijn voor wat positiviteit, maar zoals een Hugo Borst hier bewust negatief is, zijn er weer analisten met een verleden bij Ajax die overdreven positief zijn. Het gaat wel twee kanten op. Ik mis dan vooral die analisten waarover niet gesproken wordt, maar objectief zijn en waar de mening ook daadwerkelijk gebaseerd is op iets concreets. Die zijn er echt wel, maar dat scoort helaas niet meer tegenwoordig. Journalistieke waarde is iets van het verleden nu er geweldig veel verdiend kan worden met clicks e.d.

5 februari 2024 om 15:11

Ach niet zolang geleden stonden we laatste. Inmiddels staan we op een gedeelde vierde plaats.

Als je kijkt hoe diep Ajax gezonken was en nu pak je punten tegen een PSV dat een absoluut top seizoen draait, dan mag het wel wat positiever.

Andere journalisten benadrukte dat Taylor deze editie tegen PSV maar liefst twee kilometer meer gelopen had dan vorige editie.

Het is maar waar je als journalist naar je op zoek bent. Maar sommige willen nu eenmaal perse een negatieve insteek hebben, schijnt in de mode te zijn.

Ik snap de flauwe grap. Maar Taylor is gewoon geen goede afmaker. Ondanks dat hij twee-benig is. Des te meer dat dan eigenlijk tegenvalt.

Gefeliciteerd, Hugo, je hebt nu de mening die praktisch heel het land al twee jaar heeft. Gebeurt op zich niet zo vaak.

Ik vind Borst een irritante man maar hier kan ik wel om lachen.
Taylor zal echt wel zijn best doen op het veld maar mist de kwaliteit die nodig is voor Ajax. Ja hij is nog jong maar heeft onder elke coach echt genoeg kansen gekregen.
Ik denk dat hij het beste tot zijn recht komt bij een middenmoter in de Eredivisie.

Nare man is Borst, kritiek geven is 1, maar deze man krijgt energie van mensen schofferen op tv, die opmerking van die voeten is totaal onnodig. Het feit dat Taylor gigantisch tekort komt voor Ajax zien we allemaal al bijna 2 jaar. Vorig seizoen verbloemde hij dat nog met een aantal goaltjes maar nu ook dat weg is gevallen heb je echt helemaal niks aan hem. Ze zullen hopen dat straks 100 potjes in het eerste en Europese ervaring en een WK een mooi bedrag zullen opleveren, want anders zie ik geen enkele reden waarom hij nog opgesteld wordt. Donny en Klaassen waren onze eigen Gavi en Pedri vergeleken met hem.

Kennen ze die borst niet zijn bek orthopedisch dichtnaaien , komt niks fatsoenlijks uit

Raar fenomeen, krijgt al tijden basisplaats maar je mag toch verwachten dat ie er een keer uitgespeeld wordt?? Kennelijk is de jeugd niet zo goed..??
ondertussen krijgt Gravenberch ook al zelfde commentaren van Liverpool fans
Er is wel wat mis met de middenvelders van Ajax opleiding.. vdBeek, Klaassen, Gravenberch, Taylor. Het lijkt leuk maar ze zakken enorm door de ondergrens, helemaal als ze niet ik Ajax filosofie voetballen. Als je dan naar Joao Neves kijkt dan weet je niet wat je ziet. Tijd dat er weer s iets anders doorbreekt dan zoveelste verdediger

Los van de bewoordingen van Hugo Borst kan de huidige situatie voor Taylor weleens negatieve gevolgen gaan hebben. Hij haalt absoluut geen hoog niveau, maar speelt bij Ajax wel dermate veel dat een stapje terug naar de subtop (waarschijnlijk het beste voor Taylor) onwaarschijnlijk is en hij uiteindelijk voor een leuk bedrag vertrekt naar het buitenland. Die gaat er in een betere competitie echt niet aan te pas komen. Dan vraag ik me ook gelijk af of er uberhaupt iemand in zijn omgeving is die hem vertelt dat hij niet eens goed genoeg is voor dit Ajax.

5 februari 2024 om 14:08

Dat is wat je voor Ajax mag hopen. Dat je voor Taylor & Rensch komende zomer een leuk bedrag kan bijschrijven. Want je moet niet verder gaan trekken aan twee dode paarden;-)))

Je kan bij Henderson gewoon merken dat hij in Saudi Arabië zich meermaals heeft afgevraagd wat hij daar in hemelsnaam aan het doen was, en dat hij nu oprecht dolblij is dat hij weer voetballer mag zijn. Als journalist was ik daar op ingedoken bij de vraagstelling. Hij zei letterlijk dat hij het zo gemist had. Maar ja, dan eindig je misschien wel met een positief stuk en suiker verkoopt niet zo goed als azijn, helaas.

Wat Taylor betreft, lastig verhaal. Bij Jong Oranje is hij de meest bepalende speler, lijkt wel of hij zijn broer stuurt dan. Bij Ajax zakt hij door een ondergrens van heb ik jou daar. Vind hem wel een groot Eredivisie talent.

Pas op hoor jongens, als we teveel kritiek hebben gaat Taylor straks weer met zijn vingertje naar zijn mond als hij tegen fc knudde weer een keertje scoort.

Grappig. Hij werd door een andere analist op basis van data juist weer geprezen na afgelopen wedstrijd.

5 februari 2024 om 14:06

Maar die was meer bezig met de tak lange afstand lopen;-)))

5 februari 2024 om 15:40

Hahaha ja dat is waar.
Ik vond het eerlijk gezegd ook minder slecht tegen PSV. Dat komt vooral omdat ik je terug naar de basis moet grijpen als het qua vorm niet zo wil lukken. Dus als hij dan zijn verdedigende duels wint en hij komt 2x in kansrijke positie, dan is dat best oke.

Maar overal vind ik het verstoppertje dat hij speelt, hij lijkt net overal een stapje te laat te komen.

5 februari 2024 om 15:52

En hij scoort niet. Ook een minpuntje;-)))

Het is inmiddels het best bewaarde geheim van Ajax dat Taylor er werkelijk helemaal niks van kan. Maar hij staat met Rensch altijd zo leuk op de foto's tijdens het uitbaten van de nieuwe kledinglijn. Want daarin zijn beiden superieur!!

Ik ben het eens met Hugo; ik vind dat Taylor scherper moet zijn bij het benutten van kansen. Echter, de kans die Brobbey aan Bergwijn gaf in de eerste helft, die had Bergwijn ook moeten maken. Zeker gezien het feit dat Bergwijn voor 25 miljoen is aangetrokken.

Pessimist nummer 1. Is die man wel eens in een goede bui?

5 februari 2024 om 14:56

Ja, alleen als het over Brobbey gaat. Verder is alles kut. Volgens mij vindt die Borst zichzelf ook echt geweldig.

Het positieve aan Taylor is , dat hij wel staat waar hij moet staan , aanvallend gezien. Mocht hij daar naast ook nog 75% van die kansen benutten dan is het een goede aanvallende middenvelder.

Ik ben ook niet zo'n dan van Taylor. Verdedigend zwak en aanvallend is hij erg slecht in afronden. Ik mis bij hem ook de drive om echt beter te worden. Vander Vaart, Sneijder, Siem en Klaassen waren op zijn leeftijd al zoveel verder. Als hij zijn afronden en verdedigen verbeterd kan het nog wel wat worden. Ik kan mij Vurnon Anita, Urby Emanuelson en Daley Blind herinneren die ook ineens veel beter werden. Op een gegeven moment gaan we van Taylor zeggen dat hij sterk heeft gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren