Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zaakwaarnemer bevestigt: Bayern München neemt contact op met Steven Bergwijn

Laatste update:

Bayern München heeft contact opgenomen met het management van Ajax-aanvoerder Steven Bergwijn. Dat nieuws bevestigt zaakwaarnemer Nathan van Kooperen (Muy Manero) woensdag aan Mike Verweij van De Telegraaf. Volgens de journalist lijkt de kans echter klein dat de Oranje-international in de laatste dagen van de transferperiode vertrekt uit de Johan Cruijff ArenA. Bergwijn ligt bij Ajax nog tot medio 2027 vast.

Dinsdag bracht ESPN het nieuws dat de 26-jarige Bergwijn een alternatief is voor Kingsley Coman en Serge Gnabry, die met blessures kampen. Tegenover Verweij reageert Van Kooperen op de vraag of Bayern München daadwerkelijk contact heeft opgenomen. “Dat kan ik niet ontkennen.”

“Hoewel Van Kooperen verder niets over het onderhoud wil zeggen, is duidelijk dat Bergwijn voor de Duitse topclub als back-up geldt”, aldus Verweij. Coman raakte onlangs zwaar geblesseerd bij de Duitse recordkampioen, die zodoende op zoek is naar een extra buitenspeler.

Komende zomer komt de 22-jarige Bryan Zaragoza van Granada over naar München, maar voor een vervroegde transfer verlangt zijn club een extra vergoeding. Der Rekordmeister is echter niet van plan om veel meer dan de afgesproken 15 miljoen euro over te maken naar Granada en ziet in Zaragoza sowieso meer een versterking voor de toekomst.

Daardoor ligt Bergwijn nu als 'ervaren optie' op tafel in de Allianz Arena. Verweij verwacht echter niet dat een transfer aanstaande is. “Los van de vraag of Bergwijn Ajax zo kort voor het verstrijken van de transferdeadline wil verlaten, is het onaannemelijk dat de Amsterdammers instemmen met het vertrek van hun aanvoerder.”

Ajax en Bayern München hebben tot op heden nog geen contact gehad over Bergwijn. Eerder werd al bekend dat de Amsterdammers bij een vertrek van de vleugelspits minstens de aankoopsom terug willen.

Bergwijn kwam in de zomer van 2022 voor een recordbedrag van 31,25 miljoen euro over van Tottenham Hotspur. Volgens Transfermarkt is zijn marktwaarde inmiddels gedaald naar 20 miljoen euro.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had het wel geweten als ik Bergwijn was...

31 januari 2024 om 10:50

Als ik Ajax was ook...

31 januari 2024 om 11:08

Allemaal leuk en aardig maar Bergwijn is 26, aanvoerder van Ajax en heeft een contract getekend tot medio 2027. Dat nog 3,5 jaar durende contract moet gewoon afgekocht worden, we zitten eind winterwindow, dus zou me niet verbazen dat Ajax gigantisch hoog in de boom gaat zitten. Ik denk niet dat Bayern zo even 50 miljoen gaat aftikken.

31 januari 2024 om 11:19

Gewoon niet te hoog in de boom zitten. Brengt niets als aanvoerder en voetballend al helemaal weinig. Als je er 30 voor kan vangen moet je het gelijk doen natuurlijk.

31 januari 2024 om 11:24

En waarom moet je niet te hoog in de boom zitten? Het gaat om de aanvoerder. Er is nog tijd zat om die eens te verkopen. Ajax moet ook sportief nog slagen maken de komende maanden.

31 januari 2024 om 11:38

Zou hem voor +30 ook gewoon verkopen hoor. Ze zijn duidelijk geld aan het ophalen met verkopen en met Henderson heb je een 10x betere kandidaat voor die band. Hebben ze ook een half jaar om Forbs de kans te geven en evt waarde te laten genereren.

Rijkhoff kan dan alvast gehaald worden met oog op volgend seizoen en als goedkope back-up voor de vleugel haal je Manhoef voor 3 miljoen op. Ik weet het: dat is een gevalletje Rommedahl, maar die kan echt wel wat minuutjes maken in de ED en dan meekomen. Dan verkoop je hem later sowieso nog met winst terwijl het nu financieel geen pijn doet en wel je probleem tijdelijk oplost.

31 januari 2024 om 11:42

Omdat hij dat gewoon niet waard is. De slechtste aanvoerder die ik ooit heb gezien en elke andere speler in de selectie kan ballen verprutsen op linksbuiten daar heb je Bergwijn niet voor nodig. Dan kan je alvast verder met de opbouw naar komend seizoen en wat mij betreft is Bergwijn daar geen onderdeel van.

31 januari 2024 om 12:34

Myision doet net of die onmisbaar is omdat hij de aanvoerdersband per ongeluk heeft omgekregen. Niemand is in staat om 2 wedstrijden op te noemen waarin Bergwijn meer dan een helft goed speelde voor Ajax, of voorop ging in de strijd, zoals Tadic of zelfs Brobbey. Bergwijn is een waardeloze aanvoerder en aankoop gebleken. Zwaar overbetaald en voor een salaris dat je als kiespijn kunt missen. Niet te moeilijk over doen, gewoon slijten voor rond het aankoopbedrag als Bayern er gek genoeg voor is. Brobbey of Henderson aanvoerder maken.

31 januari 2024 om 12:37

Ik denk inderdaad niet dat Bayern München even 50 miljoen gaat aftikken. Er is namelijk 1 reden voor de koop van Bergwijn en dat is om aan de talenten in de jeugdopleiding te laten zien hoe je niet moet voetballen.

31 januari 2024 om 20:25

Ik breng hem desnoods met de fiets

31 januari 2024 om 11:05

Die rusten natuurlijk op de hoop dat het ooit een aardige speler was, maarja, feitelijk gezien is die alleen bij psv geslaagd en dat is al (bij wijze van) decennia geleden. Wilde nog aanhalen dat een wellicht een goedkope optie is maar Ajax laat hem echt niet voor een appel en ei gaan dus merkwaardig ja.

31 januari 2024 om 11:10

Ik denk juist niet dat hij een goedkope optie is. Ajax wil natuurlijk ver boven het aankoopbedrag zitten op dit moment van het transferwindow, met Bergwijn zijn nog 3,5 jaar durende contract en aanvoerderschap.

31 januari 2024 om 13:48

Dat zeg ik

31 januari 2024 om 12:19

Het probleem is een beetje dat Tadic de lat superhoog heeft geleged met zijn duizelingwekkende stats. Probeer je voor te stellen dat Tadic nooit bij Ajax heeft gevoetbald, in dat geval zouden de mensen veel minder negatief zijn geweest over Bergwijn.

Waar ik het wel mee eens ben is dat ze veel te veel hebben betaald voor hem aan transfersom en salaris, hij is dat niet waard, maar hij blijft een van de belangrijkste spelers van Ajax.

31 januari 2024 om 12:49

En Bergwijn heeft de lat erg laag gelegd. Zijn schoten gaan standaard over of naast. Voorzetten zie je nauwelijks. 1x in de 10 wedstrijden speelt die keertje erg goed daarna is het weer matig. Enige waar die vind ik wel goed in is dat die niet zo makkelijk de balverliest en fysiek sterk is.

31 januari 2024 om 15:01

‘Het probleem is een beetje dat Tadic de lat superhoog heeft gelegd’

huh? Hoezo? We kijken toch niet alleen naar Ajax. Je kunt ook bij andere teams zien wat een fatsoenlijke linksbuiten kan brengen.

Echt een kul argument dit. Niemand verwacht Tadic-cijfers van Bergwijn. Ze verwachten gewoon dat hij meer brengt dan wat hij nu laat zien.

Wat 😂 kijken ze bij Bayern geen wedstrijden meer?

31 januari 2024 om 10:39

Juist wel. Daarin hebben ze gezien dat Bergwijn als buitenspeler de meeste goals maakt en assists geeft.

31 januari 2024 om 10:44

@speedyafc is dat ook niet het minste wat we mogen verwachten van iemand die het label heeft van duurste Eredivisie aankoop ooit?

31 januari 2024 om 10:45

Ja wel 3 veldgoals. Dat valt wel op bij Bayern

31 januari 2024 om 10:47

Speedy zet je bril af.

31 januari 2024 om 10:52

@weszol

Jazeker dat mag je ook verwachten. En hij maakt het waar. Dat hij veel te duur is geweest, dat is ook waar.

Maar hij scoort zijn goals en geeft assists. Daarmee is hij momenteel de best presterende buitenspeler in de eredivisie.

31 januari 2024 om 10:55

@bram psv84

Waarom zou ik mijn Ajax bril afzetten? Omdat Bergwijn meer goals maakt en assist geeft dan Noa Lang (4 goals, 1 assist) en Lozano (5 goals, 2 assists)?

31 januari 2024 om 10:56

@arsenal890

Tja iemand die de pingels erin schiet, is ook erg fijn om in je ploeg te hebben. Kijk maar naar Feyenoord-Twente. Kan het verschil tussen winst of gelijkspel maken.

31 januari 2024 om 10:59

Bergwijn kan ook wel beter dan pingels in 2019 voor PSV 33 wedstrijden 14 goals 12 assists.

31 januari 2024 om 11:04

Speedy,

Iemand die veldgoals kan maken is ook wel fijn om in je ploeg te hebben. Dat is het verschil tussen een plek in de subtop en een titelstrijd.

31 januari 2024 om 11:07

Bergwijn in 22/23: 32 wedstrijden, 12 goals en 5 assists
Bergwijn in 23/24: 15 wedstrijden, 7 goals en 4 assists

Voor een linksbuiten zijn dat toch prima statistieken? Die man kan er niks aan doen dat Ajax veel te veel voor hem heeft betaald. Dit soort statistieken laat hij al zijn gehele carriere zien, op basis waarvan zou hij dan nu opeens elke wedstrijd 3 goals moeten maken?

Een Noa Lang haalde in de Pro League en momenteel in de Eredivisie ongeveer dezelfde statistieken.

31 januari 2024 om 11:10

@arsenal890

Zeker, maar Bergwijn maakte er toch nog 3. En gaf 4 assists. Zijn prima cijfers.

En nee in de top bij PSV en Feyenoord hebben ze geen beter presterende buitenspelers. Ze hebben daar een beter presterende spits en verdedigers die het stukken beter doen. Dus die vlieger gaat niet op.

31 januari 2024 om 11:13

@arsendal890: welke titelstrijd precies? Heeft PSV dan alleen maar buitenspelers die veldgoals kunne maken? Feyenoord is al voor de winter afgehaakt voor de titelstrijd.

En wat heeft Feyenoord hier uberhaupt mee te maken? Het lijkt er weer een beetje op dat je afgunstig reageert richting de vermeende interesse van de Europese top voor een Ajaxspeler daar waar eind dit seizoen de spits van Feyenoord weer wordt weggekocht door Bournemouth of Leeds.

31 januari 2024 om 11:15

Maar in Duitsland weten ze inmiddels toch ook wel dat dat in NL niet zoveel voorsteld?
Vorig jaar had Cerny 13 goals en 11 assists in de eredivisie (bergwijn overigens 12 goals en slechts 4 assists). Hij kan bij Wolfsburg enigszins meekomen, maar echt potten breken lukt hem daar nog niet.

31 januari 2024 om 11:18

Ajaxnl!, wel met de toevoeging dat 4 van de 7 doelpunten een penalty waren dit jaar.

31 januari 2024 om 11:20

@arsenal890

Dat is helemaal niet het verschil tussen een plek in de subtop en titelstrijd...
Ik kan me nog een Man City herinneren die de treble won met Grealish linksbuiten. Kijk eens hoeveel veldgoals die maakt per seizoen?

Hoeveel veldgoals maken de linksbuitens van PSV en Feyenoord? Ook niet mega veel. Als er ook rendement komt vanuit andere spelers, wat de laatste tijd het geval is bij Ajax, is er niks aan de hand. Het middenveld en de verdediging is ons probleem.

31 januari 2024 om 11:20

Heb je ook gekeken naar het aantal wedstrijden dat ze daar voor nodig hadden?

31 januari 2024 om 11:20

Ja dat staat er al boven. En daarvoor geldt ook het argument, fijn dat iemand de strafschoppen erin schiet. Want als die gemist worden, dan verlies je punten.

31 januari 2024 om 11:23

@ Jansen Joenite

Maar penalty's zeggen ook niet altijd wat. Je moet ze ten eerste nog maar maken. Een penalty is een straf. Als Bergwijn een penal krijgt omdat hij een bal schiet die erin zou gaan maar de verdediger maakt hands... Of Bergwijn steekt Brobbey weg, die onderuit wordt gehaald en daardoor mist Bergwijn een assist.

31 januari 2024 om 11:23

@bram psv84

Ook met goals per match staat Begwijn met zijn 0,47 goal per wedstrijd bovenaan. Lang staat op 0,36 en Lozano op 0,45.

Lozano 11 wedstrijden, Lang 11 wedstrijden, Bergwijn 15 wedstrijden. Hij is fysiek dus wat sterker dan Lang en Lozano, minder geblesseerd dus betrouwbaarder.

31 januari 2024 om 11:28

@speedyafc,

Staat je niet blind op die cjfers want van de hoevel goals zijn er veldgoals en penalties?
Wat is Bergwijn zijn impact op het veldspel van Ajax? Precies echt 0,0 en dat voor het 2e seizoen op rij.

31 januari 2024 om 11:32

Tuurlijk, een penalty is geen zekerheid. Maar het is wel natuurlijk makkelijk om het aantal doelpunten mee op te poetsen en zaken mooier te praten dan ze zijn. De kans dat je een penalty raakschiet is nou eenmaal groter dan dat je een velddoelpunt maakt. Lijkt me dat we het daar best over eens kunnen zijn toch?

31 januari 2024 om 11:37

Oei, ik kijk nu even ter vergelijking bij "geweldenaar" Daan Rots. Die staat nu op 7 assists en 2 velddoelpunten. Niet verkeerd t.o.v. van deze Bergwijs met 4 assists en 3 velddoelpunten.

31 januari 2024 om 11:53

@wezzol

Klets toch geen onzin zeg, met 7 goals en 4 assist in een half seizoen heb je aardig wat impact.

En dat penalty geleuter, nogmaals, afgelopen weekend zag je nog hoe belangrijk het is om een penalty erin te schieten. Missen leidt tot puntverlies.

Slot is toch geen koekenbakker? Die klaagt steen en been dat zijn buiten spelers niet scoren en weinig assists geven. die vind dat hele belangrijke kenmerken van een buiten speler.

31 januari 2024 om 11:56

@jansen

Heel mooi dat Rots het goed doet als rechtsbuiten. Twente staat niet voor niets derde.

Maar Bayern zoekt een linksbuiten.

31 januari 2024 om 12:41

Nee, het zou ook krankzinnig zijn wanneer Bayern bij Rots uit zou komen, haha. Rots is ook gewoon middelmaat. Zijn cijfers zijn leuk, maar hier zijn we realistisch genoeg om te zien dat hij nooit naar een topclub zal gaan.

31 januari 2024 om 13:06

Tja afgelopen week meldde PSV zich bij Excelsior voor hun linksbuiten. Soms weet je het gewoon niet. Bij Heerenveen loopt ook een hele goede linksbuiten rond, kan zomaar in de toekomst de top halen.

De interesse in Bergwijn is niet als basisspeler, ze zoeken extra backup omdat de basisspeler geblesseerd is.

31 januari 2024 om 13:33

Ah, kom op... Ik ben van jou beter gewend. Je weet toch stiekem wel dat Bergwijn niet enigszins goed genoeg is voor Bayern? Dat Lozano en Lang ook niet goed genoeg zijn doet daar weinig aan af. Die jongens trokken niet voor niets naar de Eredivisie in plaats van een grote Europese club in een top competitie.

Niet dat Bergwijn een slechte speler is hoor, maar voor Europese begrippen toch wel behoorlijke middelmaat. Je kunt je afvragen of hij in de Bundesliga uberhaupt iets klaar zou spelen. Hij zou z'n rendement in de Eredivisie moeten vertalen naar de Bundesliga in een ploeg waar spelers als Kane, Sane e.d. lopen. Bij Tottenham liet hij al zien dan flink te verzuipen. Die gaat de ballen niet afdwingen.

31 januari 2024 om 14:08

@sirius

Bayern ziet in Bergwijn toch geen basis speler? Ze zijn op zoek naar een derde backup omdat ze blessures hebben. Gnabry en Coman zijn geblesseerd. Ze hebben voor links alleen nog de 18 jarige Tel en op rechts Sane. Verder hebben ze geen buitenspelers meer dus zoeken ze er eentje voor op de bank.

Ze zoeken iemand die gewend is bij een grote club te spelen, om kan gaan met de druk en er meteen staat om zijn bijdrage te leveren.

Zo raar is het niet dat Bergwijn op dat lijstje staat. Alleen zal die waarschijnlijk te duur voor ze zijn en het is ook maar de vraag of Bergwijn bankzitter bij Bayern wil worden.

31 januari 2024 om 10:41

Misschien een onpopulaire mening, maar misschien wordt het wel een succes bij Bayern. Vraag me weleens af of zo’n Bergwijn die bij PSV de Eredivisie al was ontgroeid nog wel intrinsiek gemotiveerd is. Bij PSV heeft hij echt best goede dingen laten zien alleen ging hij op het verkeerde moment weg (PSV bakte er niks meer van en Tottenham ook niet). Wellicht dat hij nu bij Bayern weer uitgedaagd wordt.

31 januari 2024 om 11:52

Hij heeft nog nooit laten zien de Eredivisie te zijn ontgroeid, zelfs bij PSV niet. Bij Spurs heeft hij juist laten zien niet het niveau te hebben wat ze in het buiteland zoeken en bij Ajax heeft hij alleen laten zien de slechtste aanvoerder en grootste miskoop aller tijden te zijn. Bayern is wereldtop en Bergwijn is dat absoluut niet

31 januari 2024 om 13:35

We hebben toch ook bij Tottenham zien hoe erg hij verzuipt als het tempo omhoog gaat en de overige aanvallers beter zijn? Toen liet hij eens in de zoveel wedstrijden iets zien op basis van zijn snelheid, maar bij Ajax komt hij veelal nog in de bal. Daar komt hij in de Eredivisie mee weg. We kunnen niet stellen dat hij nou een betere speler is geworden bij Ajax, integendeel. Daar waar hij bij PSV in ieder geval nog gevarieerd kon spelen, is hij bij Ajax een one-trick-pony geworden.

31 januari 2024 om 10:53

Voor max 30 miljoen zijn er niet veel betere alternatieven voor Bayern. En Bayern kennende bieden ze 20 miljoen.

31 januari 2024 om 11:39

Die hebben natuurlijk naar dat interview van Berghuis gekeken 2 speelrondes geleden 😉

Waar kan ik solliciteren als scout van Bayern? Blijkbaar heb je geen enkele zin van kwaliteit of talent nodig om daar in het scoutingsteam te komen.

31 januari 2024 om 13:28

Wat heb je aan scouts die alleen met de voordehand liggende aankopen aan komen zeulen (tegen waarschijnlijk de hoofdprijs)? Kunst is juist om spelers te vinden die bij jou top presteren (en bij andere clubs soms juist niet).

31 januari 2024 om 13:36

Dan kom je nog niet uit op Bergwijn. Juist als je als scout een beetje creatief bent, haal je voor de helft van het geld een betere.

31 januari 2024 om 13:56

Waarschijnlijk wil Bayern er 10-15 miljoen voor betalen dus kom maar even met wat betere opties dan die ook nog ervaring hebben.

31 januari 2024 om 20:21

@sirius

Als derde optie op de flanken voor een of 2 jaar?

Waarom denk je ook persé dat ze een betere willen? Een betere kost meer geld, meer salaris en wilt meer speelminuten als hij ontwikkelt en zal dus gaan klagen. Een betere speler zal ook de ontwikkeling van een talent als Tel in de wegzitten, waar Berghuis vast duidelijk wordt gemaakt dat hij zijn kans moet pakken als hij het krijgt maar niet persé iets moet verwachten.

Hij krijgt daarbij veel betere teamgenoten om hem heen dus zal er vast ballen in gaan leggen of assists.

Dit is geen FM. Gewoon heel logisch scoutingswerk en daarom zijn het scouts bij Bayern en roepen wij vooral maar wat.

Zelfs als het voor de 5e bank was, ga je dit als Bayern zijnde toch niet doen? En dan wordt hij nog op 20 miljoen geschat ook? Wat een gekke wereld

31 januari 2024 om 10:41

En voor die 20 miljoen gaat hij niet weg. En Bayern gaat ook niet veel meer betalen. Die blijft gewoon

31 januari 2024 om 11:05

Bayern houdt de hand vaak op de knip, dus die zullen zeker niet meer dan 20 miljoen willen betalen. Als het al een koop-transfer en geen huur-transfer is. Want die kerel van Zaragoza komt in de zomer en dan zouden Coman en Gnabry ook weer blessurevrij moeten zijn?

31 januari 2024 om 12:20

Ik neem aan dat Bayern zelf ook wel het verstand heeft dat een verhuur van een aanvoerder op de laatste dag van de transfermarkt niet gaat gebeuren.

Haha dit kan toch niet waar zijn. Bergwijn in de belangstelling van Bayern.

Is de nood zo hoog in München, dat ze bij Bergwijn uitkomen? Die speelt zich nooit en te nimmer in de basis en als wisselspeler gaat hij je ook niets forceren. Lijkt me een broodje aap verhaal. Tenzij ze denken dat hij voor minder dan 10 op te halen is en daarmee een goedkoop gokje.

31 januari 2024 om 10:57

Broodje aap? Bayern heeft zich gemeldt bij de zaakwaarnemer van Bergwijn. Wil niet zeggen dat het tot een transfer komt maar ze beschouwen het dus wel als een optie.

28m vragen gelijk weg doen. Als je forbs zoveel kansen als bergwijn op linksbuiten geeft heeft ie wss in totaal nog meer goed gespeelde wedstrijden hoewel dat ook niet lastig is. Daarnaast heeft forbs met zn leeftijd meer potentie en kan veel meer waard worden.

Kom.op Ajax snel verkopen aan Bayern. Henderson de nieuwe aanvoerder. En met het binnen gekomen transfergeld snel binnen 24 uur Rijkhoff, Ziyech en Kuipers terughalen!!

Speler past daar goed. Heeft dreiging en met goede spelers om hem heen krijgt hij veel meer ruimte. Ben benieuwd wat er voor geboden zal worden. Voor hem een financiele klapper. Brobbey zal niet blij zijn als hij gaat.

31 januari 2024 om 13:40

Ja, dat hebben we bij Tottenham gezien. Daar verzoop hij met spelers als Kane, Son en zelfs Lucas Moura volledig. Dan rendeert Bergwijn juist helemaal niet, aangezien hij veel balcontacten nodig heeft om tot iets productiefs te komen. Tel daarbij ook nog het verschil in tempo en niveau vergeleken met de Eredivisie en je kunt je afvragen of Bergwijn uberhaupt aan spelen toe zou komen. Het rendement dat hij haalt in de Eredivisie, doen/deden z'n concurrenten bij Bayern moeiteloos in de Bundesliga, Premier League.

Ajaz kennende willen ze wel rond de 30 miljoen voor Bergwijn.

Voor dat bedrag kan Munchen toch wel wat beters vinden lijkt mij

31 januari 2024 om 10:46

30 miljoen voor je aanvoerder, terwijl je geen tijd meer hebt om een vervanger te halen en je net bezig bent aan een opmars in eigen competitie? Voor de speler waar je zelf meer voor hebt betaald?

Niet nadenken maar voor een goed bedrag natuurlijk gewoon verkopen. Leuke speler maar levert niet datgene wat je zou verwachten van een aankoop van 31 miljoen.

Zou wel meteen de meest lachwekkende transfer van deze transferperiode zijn. Z'n CV is natuurlijk wel aardig, maar ik geloof niet dat er daadwerkelijk een scout is geweest die naar hem is wezen kijken.

Mocht er binnen de leiding van Ajax toch nog een greintje logisch voetbalverstand huizen, en er een aantrekkelijk bod wordt gedaan: direct verkopen. Nu men in Amsterdam er voor gekozen heeft niet vol voor de derde plaats Eredivisie te gaan, alvast ruimte creëren voor aankomende zomertransfer. Wie weet zijn er dan nog wat twijfelgevalletjes binnen te halen, zodat je volgend seizoen wel voor die derde plaats kan gaan. Want er is een belangrijk gezegde in de ondernemerswereld: de kost gaat voor de baat. Iets dat Overmars - ondanks ook vele miskopen - wel goed had begrepen. Wil je meedoen? Dan loop je risico. Maar moet je wel investeren. Met 1 maar: niet iedereen is een goede TD. En dan lopen we weer tegen hetzelfde terugkerende probleem binnen Ajax aan: de amateuristische leiding….

31 januari 2024 om 10:57

Wij gaan inderdaad vol voor plek 2 zolang dat mogelijk is en voor plek 3. Plek 3 moet je pas aan denken indien 2 niet meer mogelijk is. Bergwijn moet je helemaal niet verkopen, tenzij je een minimaal gelijkwaardige speler nog kunt terughalen. Iets wat bijna onmogelijk is, indanks dat vele onderbuikgevoelens hier anders zeggen.

31 januari 2024 om 13:45

Mwa, lastig. Een speler als Bergwijn is altijd wel voor een aardig bedrag te verkopen, met name omdat hij in de Eredivisie altijd wel aardige cijfers weerlegt. Dat komt ook vooral omdat hij goed genoeg is voor het servet, maar te klein voor het tafellaken.

Dat betekent ook dat hij wel gewoon meerwaarde is voor Ajax. Hij is bij lange na niet zo goed als een Tadic of Ziyech van weleer, maar je kunt niet stellen dat hij niet belangrijk is met z'n rendement. Het nadeel is enkel dat hij veel te veel verdient voor wat hij levert. Die verdient gewoon 4,6 miljoen euro per jaar, waardoor hij na het seizoen al 9,2 miljoen euro gekost heeft. Dat komt dan op een totaal van 40 miljoen euro. Hij is eigenlijk hooguit de helft waard in transferwaarde + salaris naar mijn mening.

Zou echt voor alle partijen het beste zijn als dit doorgaat. Door de bizarre keuze van Steijn om Bergwijn aanvoerder te maken, zal hij niet snel uit de basis worden gehaald. Terwijl ik denk dat we, ook afgaande op zaterdag, met Forbs een prima vervanger met veel potentie in huis hebben. Ja, het ziet er vaak druistig uit en hij rent als een opgefokte struisvogel achter de bal aan, maar ik geloof echt in die jongen. Hij zoekt veel vaker z’n man op dan Bergwijn, heeft wél diepgang zonder bal en hij hijgt 90 minuten lang de back in z’n nek. Plus het feit dat we dan van een grote kostenpost verlost zijn en dat geeft ook weer wat meer lucht. Kan het me haast niet voorstellen, maar ik hoop echt dat het van een transfer komt.

Kunnen we mooi investeren in Vertessen

On:
Ideale manier voor John om de aanvoerdersband naar Henderson te brengen.

Bergwijn totaal niet gebracht wat we ervan hoopten en bij een bod van 25+ moet je hem lekker laten gaan en je verlies nemen.

Forbs eens even een paar wedstrijden achter elkaar op die positie laten spelen, en anders Godts, van Axel Dongen en Misehouy laten vechten voor die positie, en vlug kijken voor een multi inzetbare buitenspeler, die zowel op links als rechts kan.
Neres zou een mooie zijn, net terug van zijn blessure en was absoluut geen onbetwiste basisspeler.

Nou meteen een oplossing om Henderson aanvoerder te maken.
Bergwijn is daarvoor niet geschikt, hij is er ook niet beter van gaan spelen door hem die band te geven.

>30milj. Geen verlies nemen als club zijnde, je moet ook (ervaren) vervanger halen op de laatste dag...

31 januari 2024 om 11:36

Zou voor een verdediger gaan en Rijkhoff alsnog kopen. Op linksbuiten dan een halfjaar proberen met Godts en Forbs. Zit in beide echt veel potentie.

Ik zou hem normaal gesproken graag zien gaan voor een goed bedrag. Maar zo laat in de transferperiode zal het heel moeilijk zijn om een vervanger te vinden en op de vleugels heeft Ajax al niet heel veel. Forbs kan hard lopen, maar als je niet uitkijkt rent hij zo het stadion uit en achter Forbs hebben we alleen maar jeugd. Dus ik zou het niet doen als ik Ajax was, tenzij er al een goed alternatief is die meteen aangetrokken kan worden en die er meteen kan staan.

Ik neem aan Bayern München II

31 januari 2024 om 10:58

Gelukkig ben je geen aannemer

31 januari 2024 om 11:46

Weet jij niks van

31 januari 2024 om 11:24

Als mascotte

Dik verkopen!
Manhoef goedkoop halen.
Banel verhuren aan Vitesse

En kijken of je een een centrale verdediger met WEL kwaliteit kunt halen.

St Juste?

31 januari 2024 om 11:04

@jeron,

Ik weet niet waar de Manhoef hype vanaf komt, prima speler voor subtop, maar absoluut geen niveau voor Ajax.
4 goals en 1 assist in 21 wedstrijden, ongeacht of je laatste staat of niet, is wel mager.
Vorig jaar ook maar 9 goals 5 assists in 33 wedstrijden..

En St. Juste was prima geweest als hij niet zo belachelijk veel geblesseerd was geweest.
Risico moet je niet nemen.

31 januari 2024 om 11:34

Manhoef? Dan zie ik liever geen financieel risico en halfjaar aankijken met Forbs en Godts.

31 januari 2024 om 13:47

Je gaat als Ajax zijnde toch niet gokken op Manhoef als Bergwijn vertrekt? Dan mag je wel iets hoger mikken. Manhoef kan beter eerst naar de subtop. Als een Nederlandse topclub het met hem probeert, is het waarschijnlijk omdat hij goedkoop is en als back-up mag beginnen. Dan kunnen ze net zo goed de jeugd de kans geven. Danjuma zou dan nog een betere optie zijn als je per se een Nederlander zou willen halen.

Bayern heeft natuurlijk goede ervaringen met Blind, dus logisch dat ze weer bij Ajax gaan shoppen om een uitgekotste speler te halen.

31 januari 2024 om 11:04

Uitgekost? Waar heb je het over? Bij Ajax is men gewoon tevreden over Bergwijn en er zijn geen conlicten tussen hem en de staf.

31 januari 2024 om 11:07

Ik heb het niet over de relatie Bergwijn - Staf. Ik lees het sentiment hier op voetbalzone.

31 januari 2024 om 11:18

Ah ja maar dat boeit niet. Wat de concurrentie van hem vind, boeien. Zolang hij gewoon presteert in het eerste elftal is er niets aan de hand.

Bij Blind zat het anders, die had een opelijk conflict met de trainer en werd daaarom op de bank gezet.

Voor mij staat gek genoeg Couhaib Driouech bovenaan de lijst als aanwinst voor Ajax. Een technisch begaafde speler met veel potentie vanaf die linkerkant. Als twee honden vechten om een been, gaat Ajax ermee heen. Snel werk van maken. Is echt een koopje met zijn skills.

Zien zij iets dat wij niet zien?

31 januari 2024 om 11:19

Ja ze kijken daar naar de cijfers. Dan zien ze dat hij de meeste goals maakt en meeste assists geeft van alle buitenspelers in de eredivisie. Precies wat ze daar belangrijk vinden van een buitenspeler.

31 januari 2024 om 13:51

Dat wil niet zeggen dat het slim is van de desbetreffende club. Bergwijn acteert nou niet bepaald op een hoog niveau en dan hadden ze ook wel even mogen kijken naar z'n avontuur in Engeland en z'n ontwikkeling. Bergwijn is sinds z'n terugkeer naar Nederland niet bepaald een betere speler geworden.

31 januari 2024 om 14:30

De desbetreffende club is op zoek naar een vijfde buitenspeler omdat ze twee geblesseerde buitenspelers hebben.

Op dit moment heeft Bayern geen buitenspelers meer op de bank zitten. De prima linksbuiten die speelt is 18 jaar. Kan die al die wedstrijden al aan die de komende tijd gespeeld moeten worden? Of valt die straks overbelast uit?

Dat is wat er speelt bij Bayern. Dan gaat men kijken, wat is er mogelijk? Welke spelers zijn nu nog haalbaar binnen ons budget en wie van die spelers vind het niet erg om op de bank te zitten?

Snap niet hoe ze uitkomen bij iemand als Bergwijn. Die kerel is de afgelopen 1,5 jaar zo inconsistent. En dat voor iemand die 32,5 miljoen heeft gekost, het hoogste salaris verdient in de Eredivisie en ook nog is ervaring had bij PSV. Ook omdat Ajax echt wel in de buurt wil komen van de prijs die ze betaald hadden. Maar ja Tuchel wou ook Dier hebben dus aan de andere kant verbaasd het je dan niet...

31 januari 2024 om 13:50

Het probleem met Bergwijn is ook dat hij er te veel in is gaan geloven. Bij PSV was hij in ieder geval nog onvoorspelbaar, omdat hij zowel 'de achterlijn haalde' als naar binnen trok om achter de defensie te verschijnen. Tegenwoordig komt hij enkel nog in de bal en trekt hij naar binnen voor een schot. Dan maak je in de Eredivisie nog wel doelpunten, maar in een top competitie komt dat niet goed. Zo technisch vaardig is Bergwijn ook gewoon niet.

Als je er minimaal 25 miljoen voor krijgt gewoon wegdoen en lekker Forbs een half jaar de kans geven. Voegt niets toe en kan dan een groot deel van het aankoopbedrag terugverdienen.

31 januari 2024 om 11:37

Voegt heel veel toe, 7 goals en 4 assists. Dat zijn goede cijfers en belangrijk voor Ajax om te proberen nog derde te wordne dit jaar.

Mensen onderschatten flegmatieke spelers vaak maar kijk iets verder dan je neus lang is, en je ziet heel iets anders.

Een deel van het aankoop bedrag kan je altijd nog terugverdienen, hij is pas 26.

Ik denk dat Ajax heel veel geld voor hem wil hebben. Aanvoerder, lang contract en 1 dag voor de deadline. Dat wordt of meer dan het aankoop bedrag (tegen de 40 miljoen aan) of hij gaat niet.

Is overigens een ruildeal niet mogelijk? Ajax De Ligt, Bayern Bergwijn. Volgens mij kan Ajax wel een fatsoenlijke verdediger gebruiken.

Zoeken ze nog een geboren leider?

100 miljoen hahahha jammer ik vind hem niet zo slecht maar wat krijg je er voor terug. Met het oog op volgend seizoen zou het niet gek zijn nu al door te selecteren je verlies te beperken en giga salarispost minder te hebben. Maar wat qua sportieve doelstellingen voor dit seizoen?!

"der Rekordmeister is echter niet van plan om veel meer dan de afgesproken 15 miljoen euro over te maken naar Granada". Nee, maar wel ruim 20 miljoen aan Ajax overmaken? Alleen dit argument laat al zien dat het onzin is

Dacht dat Bayern de TD die Blind binnenhaalde al de deur had gewezen. Blijkbaar zit ie er nog en wordt dit zijn laatste ultieme daad.

31 januari 2024 om 12:39

Je hebt het over Daley Blind die in Laliga met Girona bovenaan staat en daar echt alle speelt?

Je vind het een grote fout van Bayern geweest dat ze hem gratis opgehaald hebben bij Ajax en slecht per gespeelde wedstrijd betaalde?

31 januari 2024 om 12:54

Ja ik heb heb over Daley Blind die bij elkaar geteld anderhalve wedstrijd gespeeld heeft voor Bayern.

Grote fout niet, nutteloos dat zeker wel. Dat iets gratis is betekent niet dat je het ook moet hebben, zeker als je er geen gebruik van maakt.

31 januari 2024 om 13:09

Bayern ziet dat anders. ze zaten dun in de linksbacks en centrale verdedigers. Als er dan twee extra blessures ontstaan, moesten ze teruggrijpen op de jeugd. Dan is een speler als Daley achter de hand hebben best een goed idee. Zeker als je hem gratis kan krijgen en nauwelijks salaris hoeft te betalen.

Uiteindelijk hadden ze hem nauwelijks nodig. Maar fout om hem aan te trekken was het zeker niet, ze willen daar gewoon geen risico's nemen.

Hetzelfde speelt nu met Bergwijn. Die zien ze niet als basisspeler. Maar ze hebben blessures, terwijl het is een spannend jaar is voor Bayern, ze staan nog niet bovenaan dus willen hun risico's beperken en een extra backup aantrekken.

Ik verwacht trouwens niet dat het gaat gebeuren omdat Bergwijn gewoon te duur is maar ik snap de interesse van Bayern wel.

zou hem lekker verkopen als ik ajax was, en lekker met forbs het zeizoen afmaken. Zo hebben we tenminste wat diepgang in ons spel, het dure salaris van Bergwijn ben je dan ook kwijt, en je bent van een speler af, die in 2 jaar bar weinig heeft laten zien

31 januari 2024 om 13:13

Het probleem is dat hij afgelopen twee jaar juist genoeg heeft laten zien. Ajaxnl! gaf boven al de cijfers al:

Bergwijn in 22/23: 32 wedstrijden, 12 goals en 5 assists
Bergwijn in 23/24: 15 wedstrijden, 7 goals en 4 assists

Dat zijn prima cijfers voor een buitenspeler. dit jaar gaat het zelfs een stuk beter omdat hij nu altijd links speelt. Forbs gaat het echt niet beter doen of zelfs maar evenaren. Dan ga je er dus op achteruit. Waarom zou Ajax dat willen?

31 januari 2024 om 13:54

Oke, dan even andere cijfers... Aankoopsom: 32 miljoen euro, salaris: 4,6 miljoen euro per jaar. Die kost Ajax even meer dan 40 miljoen euro(!) in twee jaar tijd. Dan zien die cijfers er ineens niet meer zo bijzonder uit.

Nou is hij voor Ajax wel een goede buitenspeler hoor, maar tevens wisselvallig en je kunt nou niet zeggen dat er ontwikkeling te bespeuren is. Hij is nog steeds diezelfde Bergwijn die bij PSV vertrok, maar dan met minder variatie en meer scoringsdrift.

31 januari 2024 om 14:27

Als je gaat kijken naar de transfersom, ja dan is er duidelijk teveel betaald. Dat valt niet te ontkennen.

Maar dat is nu eenmaal zo. Daarmee wordt het niet ineens een slechte speler. Hij doet het voor eredivisie begrippen gewoon uitstekend.

Deze topper alleen laten gaan bij bod van circa 100 miljoen.

Bergwijn is bij Ajax uitstekend begonnen, echt scherp en gevaarlijk en zeker een scorende speler, maar zijn rendement is behoorlijk gezakt net als heel Ajax trouwens. Het is moeilijk te spelen in een team wat niet draait. Dat hij aanvoerder is zegt mij niets, ze hebben Hato een 17 jarig jochie ook aanvoerder gemaakt. Ajax is op de weg terug en als team moet je het nu bewijzen as weekend tegen PSV mag niet verloren worden. Ik wens ze het beste maar ik schat PSV toch wel iets stabieler en hoger in dan het Ajax van nu. Bergwijn heeft te weinig laten zien voor zo'n dure aankoop. Als je Bergwijn een topper vindt heb je weinig begrepen van het spelletje. Bergwijn verkopen zou ik zeker doen en een nieuwe enthousiaste jonge speler weer kopen.

Daar zou ik als Ajax én als Bergwijn zijnde meteen voor tekenen! Maar ik vrees dat Bayern zoals altijd weer voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

Lekker snel verkopen.ben je als Ajax beter af .en Hendersen aanvoerder maken

IK BEN BENIEUWD OF Steven Bergwijn naar Bayern München gaat.

Nou jongens laat me maar weten ga ik hem op de fiets brengen

Als ze serieus worden moet Ajax hem direct wegdoen. Absoluut niet zijn transferwaarde waargemaakt. Vind het maar een matige speler en absoluut geen aanvoerder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren