Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sven Mislintat: ‘Ajax is nu veel uitgebalanceerder. We hebben het geflikt’

Laatste update:

Sven Mislintat heeft er alle vertrouwen in dat zijn aankoopbeleid bij Ajax goed uit zal pakken. De directeur voetbalzaken van de Amsterdammers verdedigt zich in een interview met De Telegraaf tegen de kritiek die al volop klinkt na het hopeloze gelijkspel tegen Fortuna Sittard (0-0) over het gevoerde beleid. "We hebben het geflikt, maar dat moeten we nu tonen", aldus Mislintat.

Volgens de Ajax-directeur staat de club er veel beter voor dan een jaar geleden. "Er was zó veel te repareren. We zijn competitiever dan vorig jaar, omdat de selectie veel meer uitgebalanceerd is." Desondanks beschikt Ajax nu over geen enkele speler die rechtsbuiten als voorkeurspositie heeft. Tegen Fortuna werd Kristian Hlynsson, een nummer 10 uit de jeugdopleiding, noodgedwongen op rechts geposteerd door Maurice Steijn.

De trainer van Ajax krijgt van Mislintat de tijd, want geduld is volgens de directeur nodig. "Het is niet fair naar Maurice Steijn toe te verwachten dat alles in één keer op zijn plaats valt, omdat we met Jurriën Timber, Dusan Tadic, Edson Álvarez en Mohammed Kudus topspelers zijn kwijtgeraakt. Het is tricky, want we zien het beste van dit team niet in de komende drie, zes of negen weken. We hebben een zaadje geplant en moeten dat nu zon en water geven. Maar onze ambitie is dezelfde als altijd: de titel winnen."

Mislintat nam risico door drie peperdure aankopen (Carlos Forbs, Georges Mikautadze en Chuba Akpom) te halen die zich nog niet hebben laten zien op het hoogste niveau. "Zij hebben de talenten om voor Ajax te spelen, maar je moet zo dapper zijn om ze de kans te bieden. Ik wil en kan geen superbedragen besteden aan spelers van het hoogste niveau”, zegt Mislintat, die 108 miljoen euro mocht uitgeven namens Ajax. "Mijn job is spelers te vinden met hetzelfde talent, die voor minder geld zijn te halen. Ik kies nooit voor zekerheid."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"We zullen het beste van dit team niet in drie, zes of negen weken zien. Je moet het zien als dat we zaadjes geplant hebben, waar we nu water en zon aan gaan toevoegen."

Veel sterkte gewenst komend seizoen, Ajacieden!

3 september 2023 om 18:33

Als we 20 punten achter staan in de winterstop zullen we beginnen met draaien!

3 september 2023 om 18:58

Ik gok dat het er geen 20 zijn maar eerder een stuk of 10. T hele simpele feit is natuurlijk dat er gewoon twee enorme baalpotten zijn gespeeld, tegen Excelsior en Fortuna, die Ajax altijd had moeten winnen (en tegen Excelsior gelet op het veldoverwicht zou dat ook terecht zijn geweest). Het is niet zo dat er helemaal geen muziek in die nieuwe spelers zit ofzo hè. Sutalo vond ik vandaag prima, Tahirovic het hele seizoen al sterk, avila leek ook prima en ik heb goede hoop het laatste van Rensch gezien te hebben. Aanvallend was het heel moeilijk. Spelers spelen pas net met elkaar, kennen elkaars looplijnen niet, hebben nog moeite met de manier van druk zetten. Gaat ff duren maar het is echt niet zo dat je in de komende 9 potten 8 keer gaat verliezen in de eredivisie ofzo.

3 september 2023 om 19:31

Satulo en Gaaei, Berghuis en Bergwijn en een Mikaukadze die meer ingespeeld is zorgen straks denk ik wel voor een goed elftal dat mee kan doen voor de prijzen

3 september 2023 om 19:36

Hè bah nuance @Chrissie23! Hebben we even niet nodig in het opportunisme dat nu heerst! We gaan degraderen!

3 september 2023 om 20:33

@chrischros Waarop is dat van Mikautadze gebaseerd, heeft samen met Akpom (die wat heeft) en Forbs amper nog op het hoogste niveau gespeeld. Was ook drama vandaag, mooi weer voetballer.

Gaaei, Akpom en Sutalo zagen er prima uit en die back van Stuttgart is ook prima maar de rest gaat helemaal niks worden. Vooral dure back ups gekocht met ook nog eens een trainer zonder ervaring.

3 september 2023 om 20:55

Ik dat het er over 2 competitierondes al 10 zijn na wedstrijden tegen Twente en Feyenoord.

3 september 2023 om 18:34

Hahah echt hè.

Hopelijk weet Mislintat dat het seizoen al is begonnen. Nog 6/9 weken klungelen betekend al einde seizoen 😂.

3 september 2023 om 18:43

Dat lijkt ie hier wel mee in te calculeren en aan te geven…. Dat zal wel consequenties gaan hebben voor de komende jaren. Weer geen (voorronde) CL lijkt me problematisch, maar zoals aan m’n naam te zien is, zit ik niet heel diep in de Ajax kennis qua financiën….

3 september 2023 om 19:15

Volgens mij heeft hij deze dingen vanaf dag 1 al gezegd. Maar mensen blijven maar hangen in het ten hag tijdperk en een paar mindere jaren om opnieuw op te bouwen mag niet blijkbaar.

3 september 2023 om 19:26

Precies dit. Waarschijnlijk een jaar overbruggen en dan hopen dat ze een jaar verder zijn zodat je er wel staat begin van het seizoen. Minimaal derde moet zoiezo lukken

3 september 2023 om 19:39

Je weet ook dat je dit jaar moet presteren? De vergoedingen in de CL stijgen volgend seizoen gigantisch. Als alleen je concurrenten dit geld krijgen ben je je financiële voorsprong heel snel kwijt.

3 september 2023 om 20:01

Een paar jaar om op te bouwen.. zodat Feyenoord en PSV ervandoor kunnen gaan met de Champions League miljoenen. Ben jij echt een fan van Ajax of een trol?

3 september 2023 om 20:17

Tuurlijk! Gewoon even een jaar overbruggen. En dan stuur je gewoon een whatsappje aan de concurrentie of ze aub even een jaartje stil willen blijven zitten!

3 september 2023 om 20:37

Vorig jaar tussen jaar, dit jaar tussen jaar en volgend jaar? Meer dan 100 miljoen uitgegeven en het lijkt echt nergens op. Maar laten we nog ff geduld hebben…. Tsjonge jonge iedere week zit ik nu al anderhalf jaar naar die ellende te kijken

3 september 2023 om 20:38

Je moet dit seizoen toch gewoon derde kunnen worden als Ajax zijnde en miss wel meer. Als je naar de leeftijd kijkt kun je niet zeggen dat Ajax heel volwassen is. Het is een gok maar als die goed uitpakt pluk je naar mijn idee daar pas volgend seizoen echt de vruchten van. En hopen voor Ajax dat dat al veel eerder is.

3 september 2023 om 20:53

Nee, inderdaad mag je niet een paar jaar (!) opbouwen. Dat is toch logisch, we zijn toch geen kkd-club. We zijn Ajax en 1 minder jaar door omstandigheden ok, en niemand verwacht dat we weer een CL avontuur krijgen als een paar jaar geleden. Maar als je zoveel geld te besteden hebt, mag je toch wel verwachten dat je in de eredivisie gewoon minimaal 2e kan worden. En dat je gewoon van Fortuna en excelsior wint. En dat je geen schandalig slechte wedstrijd tegen Ludogoretz speelt? Waarom blijf jij hem toch zo ontzettend verdedigen. Ik zie een waardeloze en totaal niet in balans zijnde selectie, zonder echte 10, met 4 linksbacks! Geen echte rechtsbuiten! Met een peperdure aankoop op linksbuiten, terwijl je daar je aanvoerder hebt lopen. Een peperdure 3e keeper die nu niet eens speelt.

3 september 2023 om 22:58

Niet als je er meer dan 100 miljoen tegen aan gooit. Je moet dit seizoen bij de eerste 2 eindigen anders word de schade die hij aan richt heel groot.

3 september 2023 om 18:37

Je weet toch dat je ook wedstrijden kunt winnen én kunt groeien tegelijk hè? Dat we het beste van dit team niet in drie, zes of negen weken gaan zien betekent niet dat er nu niet gepresteerd hoeft te worden.

3 september 2023 om 19:16

Hoe wil je presteren als sommige spelers elkaar gisteren pas de hand hebben geschud….

3 september 2023 om 19:30

Euhm zorgen dat die spelers eerder binnen zijn?

3 september 2023 om 19:40

Ik dacht donderdag al heel veel nieuwe spelers op de tribune zaten. Dus volgens mij overdrijf je een beetje.

3 september 2023 om 19:43

Daar waren de financiële middelen niet voor aangezien er eerst verkocht moest worden. Dus goed geprobeerd, maar nee.

3 september 2023 om 19:53

@janssen dat ze op de tribune zitten zegt niets. Zonder werkvergunning mogen ze niet trainen en dat was dus pas vanaf gister. Snap dat schreeuwen leuker is dan even checken maar klopt dus gewoon wat hij zegt. Handen schudden zullen ze wel al eerder hebben gedaan idd.

3 september 2023 om 20:28

Soccerfan, je begint een beetje op een langspeelplaat te lijken die in dezelfde groef blijft hangen.

3 september 2023 om 20:41

Dan heeft hij dus te laat gekocht. Heel simpel.

3 september 2023 om 21:13

Er is er al 1 van zelfs aanvoerder gemaakt.
Lekker even laten inwerken en Ajax laten bouwen aan een nieuwe ploeg.
Dit seizoen 4e proberen te worden en de 3 daarboven financieel wat dichterbij laten komen.
Het "Bayern" van Nederland maar heel snel van de muren krassen dan ik.

3 september 2023 om 18:39

Lekker vooruitzicht met Twente en Feyenoord als volgende tegenstanders. Helaas gooit interland ook komende weken in de war, waardoor je niet samen kan trainen

3 september 2023 om 19:13

Die potten moet je gewoon inzakken. Met die Noor en de verdediging staat er veel verdedigende kwaliteit, op on-Ajax-manier gaan counteren.

3 september 2023 om 19:31

Sosa zit er dan ook bij. Dat is echt een goede speler.

3 september 2023 om 21:01

Poeh ga er maar aanstaan als coach, momentum omdraaien kan verrekte lastig zijn.
Twente is een goede ploeg met veel vastigheden. Ajax heeft die totaal niet. En ook geen individuele klasse om toch te winnen. Juist het zijn van een team en vastigheden is op professioneel niveau het belangrijkste.

Feyenoord is al helemaal een sterke ploeg met ook nog eens aardig wat individuele klasse en loopvermogen. Als Steijn slim is zet hij het verdedigend neer.
Niemand klaagt over een bloedeloze 0-0 tegen deze ploegen.
Het gevaar is wel dat wanneer je verliest op zo'n manier, je fans zich schamen, want die hebben vooral goed voetbal nodig om trots te zijn op hun club, omdat Ajax daar altijd om bekend staat.

We gaan het zien, zonder geluk vaart niemand wel, misschien wint hij met veel geluk en draait het momentum. Veel tijd gaat hij namelijk niet krijgen als het sentiment zo blijft en de resultaten tegenvallen.

3 september 2023 om 18:39

Ach ongeduld is het grootste probleem bij de meeste. Snap niet dat mensen niet gewoon even rustig aan doen. Ik zeg niet dat alles zeker goed komt want dat weet je nooit van te voren maar het negatieve van een hoop mensen is gewoon door onrealistische gedachtes.

3 september 2023 om 19:06

Geduld is niet waar ajaxsupporters om bekend staan. Na nog 2 van dit soort maanden en het zal niet leuk zijn om in de arena te spelen voor die jongens.
Ik denk ook dat daarom voor steyn is gekozen. Geen grote naam als trainer en waarschijnlijk geen grote afkoopsom.
Als het dan toch goed gaat kan die zeggen dat heb ik goed gezien

3 september 2023 om 19:17

We moeten gewoon accepteren dat we in mindere tijden terecht zijn gekomen en weer vanaf 0 moeten beginnen. Maar dat kunnen sommigen niet accepteren.

3 september 2023 om 19:19

Geduld heb ik wel hoor, ik vind het interview van Steijn en de schaamteloze sneer naar Mislintat een groter probleem dan t gelijkspel. Dat kan gewoon niet extern, intern prima, maar niet naar buiten. Tactisch klopte er geen reet van, van het drukzetten niet, veldbezetting niet, niets. Hij heeft het over kwaliteit van spelers, maar als je tactisch zo staat dat je zelf nul ruimte hebt en tegenstander tientallen meters omdat er gewoon geen goed plan is, dan krijgen spelers niet eens kans om te laten zien of ze iets kunnen.

3 september 2023 om 19:34

Ik vond het ook zwak gecoacht vandaag. 3 nieuwe spelers en starten Hllynson is niet handig.

3 september 2023 om 19:38

Ik vind het niet passen voor een topclub om vanaf 0 te beginnen. Het was al ruim te voorspellen welke spelers er weg zouden/wilden gaan. Je ziet aan alles dat het niet loopt binnen de club en frustraties nemen toe. Daarnaast mist de uitstraling totaal vandaag te dag. Ik heb het idee dat er een totale vorm van leiderschap ontbreekt en dat het ieder voor zich is. Zowel in het veld als daar buiten

3 september 2023 om 19:49

Sinds wanneer mag je bij Ajax geduldig eerst wat potjes aanmodderen en wennen? Ik mis de branie van Ajacieden een beetje. Wennen m'n aars, jullie zijn Ajax dan zijn er geen excuses voor niet winnen van Fortuna en Excelsior.

3 september 2023 om 19:56

Hi Migi om dan weer te roepen dat sommige arrogant zijn? Situatie is al maanden bekend alleen sommige willen liever schreeuwen dan even checken hoe het zit. Is ook al een paar keer aangegeven tijdens transfer periode.

3 september 2023 om 19:56

Dankje, sommige Ajacieden denken dat wij Fortuna zijn. De tijd om te wennen, accepteren dat het wat minder is, kan niet bij Ajax. Dat is zo niet des-Ajax. Over Ajax DNA gesproken, daf is altijd willen winnen, verwachten dat je gaat winnen, winnen met goed spel. Maar we zijn tegenwoordig geen Ajax meer, we moeten tegenwoordig middelmaat accepteren. 2/3 van dit soort jaren en de Europese top, die maar door blijft denderen, PSV en Feyenoord die wel CL halen met de financiële voordelen die dat geeft, en voor je het weet is zelfs het gat met de traditionele top 3 te groot om te overbruggen. Vorig jaar moesten we al pas op de plaats maken, dit is gewoon een cruciaal jaar klaar. Mislintat kon dat van te voren al weten en zijn werk op de transfermarkt vroeg doen. Want laten we nou eerlijk zijn, hij heeft geen spelers gehaald die echt een buitenkans waren, al dezr spelers konden we al in juni halen.

3 september 2023 om 20:26

Het opstellen van Hlynsson was natuurlijk gewoon een hele dikke middelvinger naar Mislintat. Gewoon om te laten merken dat je niet tevreden bent met wat er is gehaald en dat je ook ontevreden bent over wat er al was.

3 september 2023 om 20:43

We willen best accepteren dat we in mindere tijden terecht zijn gekomen, maar als je weer ruim 100 mln mag uitgeven, verwacht ik dat er betere spelers gehaald worden. En eerder dan pas eind derde week vd competitie.

3 september 2023 om 20:44

‘We moeten gewoon accepteren dat we in mindere tijden terecht zijn gekomen en weer vanaf 0 moeten beginnen’

Misschien zouden ze dan ook de prijzen van de seizoenskaarten weer even op 0 moeten laten beginnen.

3 september 2023 om 18:40

Verwachtingspatroon is ook veel te hoog.. driekwart van de basis is vervangen, dus dit jaar moet je echt als tussenjaar beschouwen en dan hopen dat je voor plek 2-3 kunt spelen.

3 september 2023 om 19:00

Vervangen voor 100 miljoen aan spelers, dan mag je ook wel een verwachting hebben.

Deze uitspraak van Mislintat is alleen maar bedoeld om de druk wat weg te houden bij Steijn, maar intern zal een andere boodschap rondgaan

3 september 2023 om 19:05

Je verkoopt ook voor meer dan 150 miljoen. Dus je gaat er altijd op achteruit. Ajax krijgt meer maar betaald ook meer voor haar spelers. Dusja

3 september 2023 om 19:18

Ach kom op. Sven heeft dit een paar maanden geleden al gezegd. Opnieuw bouwen en misschien was 1 transferperiode niet eens genoeg werd er gezegd. Die snapt als geen ander dat tijd en geduld de woorden zijn.

3 september 2023 om 20:05

Kom op Soccerfan,

Je verdedigt Mislintat overal. Maar de TD kan wel steeds zeggen dat het 6 tot 9 maanden duurt. Maar het is toch belachelijk dat hij dat bepaald? Het is gewoon indekken. Een topclub als Ajax die in 2 seizoenen meer dan 200 miljoen uitgeeft mag en kan toch nooit genoegen nemen met een tussenjaar. Helemaal nu volgend seizoen de CL nog belangrijker wordt met verhoging van het prijzengeld.

De ambitie met deze uitspraak ontbreekt toch volledig. Maar ja er is niemand om deze man te corrigeren. Er is geen directie en de technische man in de RVC is een omhoog gevallen lichtgewicht.

Ik ben niet eens een Ajax supporter maar wel een liefhebber en de teloorgang en gebrek aan topsportmentaliteit bij het ooit zo machtige Ajax lijkt volledig weg.

3 september 2023 om 20:14

Je kunt wel 200M uitgeven, maar als steeds je basis voor 300M verkocht wordt is er financieel niet zo veel aan de hand, maar zul je wel enorm moeten bouwen en dat heeft tijd nodig. Het is zaak om te zorgen dat je met de winterstop niet meer dan 10 punten achter staat.

3 september 2023 om 20:33

We hebben het hier wel over de kauwgomballen competitie die Eredivisie heet he. Als je voor 200M aan spelers haalt mag je los van dat die jongens moeten leren samenspelen (wat ik al betwijfel) toch wel verwachten dat die jongens zelfs zonder coach en met hun ogen dicht nog winnen van onderkant rechter rijtje ploegen? En weet je… die onderkant rechterrijtje ploegen hebben 1/100e van het transferbudget van Ajax te besteden. Oh ja, en ook die ploegen hebben doorgaans een half nieuw nog niet op elkaar ingespeeld elftal.

4 september 2023 om 03:59

Als de TD aangeeft dat het zo lang duurt, heb je de verkeerde TD. Blijf hem maar steunen… komt wat geforceerd over.

3 september 2023 om 18:47

Heeft hij dit ook bij zijn sollicitatiegesprekken gezegd? Bij ajax draait het na 9 weken nog niet? Poeh, ik denk dat hij na minder dan 9 weken al weg vlucht uit Amsterdam als het nog niet draait want dan heeft hij echt een probleem met de "ultra's" gok ik.

Bij ajax kan je het niet veroorloven zeker 9 weken een beetje aan te rommelen. Er staan vele miljoenen en deelname CL op het spel..😲

3 september 2023 om 18:52

Je moet het wel in context plaatsen. Natuurlijk weet mislintat ook dat Ajax van Fortuna en Excelsior moet winnen. Hij bedoeld meer dat Ajax over een maand of 2 een goed draaiend team moet hebben en dat het tot die tijd moet blijven presteren alleen het logisch zal zijn als het spel niet altijd geweldig zal zijn doordat het team aan elkaar moet wennen. En aan de andere kant, heel logisch wanneer zoveel spelers zijn vertrokken en zoveel nieuwe gezichten zijn gekomen. Dit is bij zoveeeeeel teams in Europa gezien wanneer er vele veranderingen plaatsvinden, alleen in NL begint het gezeur na 34 seconden al. In het buitenland noemen ze Nederland niet voor niets een zeurcultuur hebben haha. Maar ik vind ook dat wanneer Ajax er in de winterstop totaal nog niet loopt en vele punten achterstand heeft het klagen mag beginnen, maar daar is het nu veel en veel te vroeg voor

3 september 2023 om 18:59

En als het na 10 weken nog zo is? Ik denk dat Sven weer in Duitsland woont. Dat je zoveel nieuwe spelers in moet laten spelen snap ik. Maar tegen Fortuna moet je winnen.

3 september 2023 om 19:21

Kampioen Feyenoord kon ook niet van Fortuna winnen. En dat was nog thuis ook. Beetje meer respect naar fortuna

3 september 2023 om 19:28

Je vergeet erbij te vermelden dat Feyenoord met een man minder speelde een uur, Feyenoord tig kansen miste, Fortuna amper een kans gehad heeft, en alles behalve compleet was, niet vergelijkbaar dus.

3 september 2023 om 19:29

Met een beter ingespeeld team.

3 september 2023 om 20:30

Kijk de beelden maar eens terug, Fortuna kon de bal in een leeg doel trappen, maar faalde jammerlijk.

3 september 2023 om 20:36

Zoals die penalty vandaag zeg maar.

3 september 2023 om 20:39

Soccerfan@ van de 10 win je er 9.
Er is voor 108 miljoen in gekocht.
Dat heeft niks mee te maken dat ik weinig respect voor Fortuna zou hebben. Dat heb ik juist wel.

4 september 2023 om 12:42

Psv wel

3 september 2023 om 19:14

Dat is op zich natuurlijk heel logisch, het zal alleen moeten blijken of de kwaliteit van de zaadjes goed genoeg is om Ajax weer te brengen waar ze willen zijn.

Voor een neutrale fan zoals ik enorm interessant om te volgen, maar ik snap de scepsis bij een groot deel van de fans.

3 september 2023 om 19:34

De afgelopen twee seizoenen heeft Ajax een leegloop gekend die bijna nooit eerder is vertoond. Vorig jaar vertrokken Haller, Antony, Tagliafico, Onana, Martinez, Gravenberch, Mazraoui en Schuurs. Ik vergeet er nog een aantal, maar het waren spelers die basiselftal-waardig waren.
Afgelopen zomer vertrokken Tadic, Kudus, Alvarez, Timber, Klaassen en eerder Blind. Wat er overblijft zijn jongens die een (half) seizoen meedraaien en nu al verwacht worden de boel op sleeptouw te nemen terwijl ze de voornamen van hun medespelers nog niet eens kennen bij wijze van spreken.

Tel daarbij op dat de lichting Rensch, Brobbey en Taylor bij lange niet het Ajax-niveau haalt die we de afgelopen 5 jaar gewend waren. Dan moet je dus extern zoeken naar versterkingen. Steijn kan dan wel lopen klagen dat er niks met zijn suggesties zijn gedaan, maar als de verhalen kloppen waren dat namen als Olij, Van de Berg en Sint-Juste. Daarmee win je de oorlog ook niet. Het is nu gewoon vertrouwen op Mislintat en hopen dat de aankopen op termijn inderdaad zo goed zijn als dat hij beweert. Maar ik verwacht de eerste wedstrijden nog geen wonderen voor een compleet nieuwe selectie.

3 september 2023 om 19:58

Opzich zegt hij helemaal niet iets geks. Er staat een compleet ander team ten opzichte van vorig jaar. De halve basis is vervangen dus je moet helemaal van voor af aan beginnen met bouwen. Dat gaat even tijd nodig hebben. Helpt ook niet mee dat de meeste aankopen pas afgelopen week zijn gestart. Aan het spel zie je dit ook wel terug: veel verleerde passes, spelers die elkaar niet begrijpen, etc. Dat is logisch in deze situatie. Ga er maar van uit dat het de komende maand/1,5 maand moeizaam gaat worden.

Des ondanks mag je gezien de uitgaven wel verwachten dat er van een Fortuna, Excelsior en Ludogorets gewonnen word. Dat mag je eerder Steijn aanrekenen dan Mislintat naar mijn mening.

Misschien best nog 10 spelers uit de 2de Bundesliga halen en dan komen we er wel… Mislintatout#

3 september 2023 om 18:46

Ze hadden ook Messi gevraagd maarja schijnt dat hier hij niet meer zover wilde reizen vanaf Argentinie.

3 september 2023 om 18:52

Nee nee Mislintat zou nog liever een doorsnee voetballer uit Duitsland willen dan Messi

3 september 2023 om 20:49

Mits die wel via een bevriende zaakwaarnemer gecontracteerd kan worden.

3 september 2023 om 19:28

Waarom wil niemand begrijpen dat naar Ajax komen op dit moment niet echt aantrekkelijk is. Spelen geen champions League en afgelopen jaar 3e geworden. Dan komt de A garnituur gewoon niet!

3 september 2023 om 20:16

Er is wel een verschil tussen A garnituur en wat je nu (grotendeels) heb binnen gehaald.
Ajax betaald ook gewoon goeie salarissen hè. Had sowieso geprobeerd Jerdy Schouten te halen ipv zo een van den Boomen..

Deze man praat onzin.

Zaadje geplant en pas over 9 weken zie je het beste team...

Om psv en Feyenoord bij te benen dit seizoen moet je op zijn best zijn. Na 9 weken aanmodderen kan je de bus van het kampioenschap al hebben gemist.

3 september 2023 om 18:39

Ja? Dat dachten mensen vorig jaar van Feyenoord ook. Hoe zeer ik hoop dat Ajax de bus mist, denk ik niet dat het al gespeeld is. Alleen één ding, PSV is volgens mij de ploeg die het meest versterkt is en enorm gebalanceerd is. Feyenoord daarbij ook wel, maar ben benieuwd met de CL erbij hoe dit uitpakt.

3 september 2023 om 18:42

Ik denk juist dat CL PSV eerder gaat opbreken dan Feyenoord. Feyenoord is in de breedt veel sterker, daar waar de basis 11 van PSV goed genoeg is.

3 september 2023 om 18:49

PSV heeft buiten de verdediging toch meer inviduele klasse op het middenveld en aanvallers.

3 september 2023 om 19:03

Dat blijf je maar lezen, maar de aanval van PSV en Feyenoord ontlopen elkaar niet veel. Gimenez legt ze er minimaal even makkelijk in als Luuk, daarnaast hebben vandaag kunnen zien dat Ivanusec echt een topversterking is en zeker niet onder doet voor Noa Lang. Ook heb ik het gevoel dat Pepi en Ueda elkaar niet eens zoveel ontlopen. Alleen Lozano is echt een geweldige rechtsbuiten, maar Paixao is ook absoluut geen koekenbakker.

3 september 2023 om 19:05

Feyenoord heeft alleen maar diepte achterin. Wissel middenvelder en aanvallers op die Japanner na is brandhout.

3 september 2023 om 19:07

Naar mijn idee is de selectie van PSV juist breder. Als je Lozano en Ketchup mee telt dan is PSV qua aanval en verdediging beter in mijn ogen (incl wissels) . Verdediging van Feyenoord wel stukken beter, maar ook Benitez is wel beter dan Bijlow

3 september 2023 om 19:17

Veel middelmatige spelers is niet hetzelfde als een brede selectie.

3 september 2023 om 20:20

Sorry maar Benitez is echt absoluut niet beter dan Bijlow, alleen beter in niet geblesseerd raken.

3 september 2023 om 20:21

Ja man, Sauer, Minteh, Zerrouki, Lingr (of Stengs) echt brandhout inderdaad.

3 september 2023 om 20:40

Van de mensen die jij noemt, vind ik alleen Zerrouki geen brandhout. Stengs tussen haakjes, dus die tel ik niet mee. Lingr is nog te vroeg om er wat van te zeggen. Sauer en Minteh maken ze brandhout van in het Wandametropolitano. Maar ook op Celtic Park en in Rome. Dit zijn toch licht gewichten waar je geen drol aan hebt.

3 september 2023 om 20:47

Alsof je met de spelers voor de breedte naar Atletico gaat. Onzin. Deze spelers zijn voor de ED echter prima om af en toe basis te staan

3 september 2023 om 20:53

Vergeet niet dat Lozano voordat hij naar Napoli ging ook al altijd het probleem had dat hij altijd alles zelf wilde doen. Als hij daarin niet veranderd is dan kan dat nog best een dingetje worden met jongens als Lang, de Jong en Veerman.

4 september 2023 om 07:26

Dat is toch gewoon brandhout momenteel. Geen een van deze spelers zou een Nederlandse club momenteel naar een hoger niveau tillen. Potentie hebben ze zeker maar op dit moment stelt het nog weinig voor.

4 september 2023 om 13:44

Psv

Lozano Bakayoko Pepi Noa lang luuk de jong Ismael Saibari.
Vertessen denk ik het minste van psv aanval

Paixao Gimenez ivanusec Ueda

Volgensmij worden Calvin Stengs meer als middenvelder gezien als ik het mis heb?.
Javairo Dilrosun mag weg geloof ik.

Yankuba Minteh is me nog niet opgevallen en die jonkies is ook nog moeilijk inschatten.

Ik vind het lijst van PSV net wat beter. Maar voor Eredivisie begrippen zijn er toch genoeg spelers met klasse waar we van kunnen gaan genieten.

3 september 2023 om 18:46

Hij praat geen onzin, dat is de realiteit. Pas over drie maanden weten we of er een goed Ajax komt te staan of niet.

En ja, dan kan het seizoen al verloren zijn. Maar daar doe je nu niets meer aan. Dan had de leiding niet akkoord moeten gaan met de visie we wachten op de spelers die we echt willen hebben en accepteren dat deze pas aan het einde van de transferperiode komen. Want die visie is echt al maanden geleden uitgedragen door de TD, die komt niet van gisteren.

3 september 2023 om 18:50

Is het niet heel gevaarlijk om 3 maanden te wachten? Ajax heeft net een minder seizoen achter de rug en kan het niet permitteren om opnieuw CL te missen. Daarnaast krijgen ze voor november nog Twente, Feyenoord, AZ en PSV tegenover zich. Laat ik Europa even nog buiten beschouwing

3 september 2023 om 18:53

Je moet drie maanden wachten, er is geen keuze meer. De transfermarkt is dicht.

Als de leiding anders gewild had, dan hadden ze maanden eerder moeten ingrijpen. Nu doet het er niet meer toe. De TD is klaar, het is nu aan de trainer om er een goed elftal van de maken.

Als het met de kerst nog altijd rampzalig is, dan zal de TD eruit vliegen. De trainer waarschijnlijk ook.

Maar laten we eerst maar eens hopen dat we in december een nieuwe directeur hebben. Want denk dat het daar mee begint.

3 september 2023 om 19:23

De TD zal er helemaal niet uit vliegen als het over 3 maanden niet ok is. Dat weet je zelf ook.

3 september 2023 om 19:45

Want ? Je hoort toch genoeg verhalen dat er onrust is. Als het dan niet loopt zal de kritiek toch behoorlijk toenemen.

3 september 2023 om 19:49

De onrust zit veel dieper dan dat. De komende aandeelhoudersvergadering zal veel duidelijk maken. Dan weten we of deze RvC überhaupt in deze samenstelling verder kan.

Er zal toch ook eerst een directeur moeten komen, je kan van Halst als RvC lid wel ad interim directeur maken maar om dan een TD te ontstaan terwijl je jezelf controleert, lijkt me lastig.

Dus eerst maar een de aandeelhoudersvergadering afwachten kijken of we daar vuurwerk gaan zien of niet.

Iedereen begrijpt dat het met zoveel nieuwe aankopen niet binnen 3a6a9 weken het beste team is, maar je mag toch wel verwachten dat je met 100 miljoen uitgave dat je van excelsior en fortuna wint………

Yep eerst had je toppers met een paar spelers die wat minder waren. Nu heb je alleen maar spelers die minder zijn. Perfecte balans...

Sven, waarom echt waarom Steijn? Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Aardige man maar qua profiel toch totaal niet wat we zochten.

Waaarom Sven???

3 september 2023 om 19:47

Misschien omdat hij zo blij is dat hij trainer mag zijn dat hij de situatie accepteert zoals deze nu is. Hoewel Steijn wel kritisch is.

3 september 2023 om 20:18

Ik denk juist dat Steijn iemand is die een team kan bouwen. Dat gaat een gearriveerde trainer niet doen.

3 september 2023 om 23:07

Edwin, waarom echt waarom Mislintat? Hoe ben je bij hem terecht gekomen? Aardige man maar qua profiel toch totaal niet wat we zochten.

Waaarom Edwin???

Toch bezopen dat er dik 100 miljoen wordt geïnvesteerd en dat je een nog niks mag verwachten? Alsof zij met even tegen Real Madrid hebben gespeeld... Al pluk je deze mensen zo van de staat, maar voor dat geld moet je er gewoon meteen staan tegen Fortuna. En van de mat spelen hoeft niet, maar gewoon een paar kansjes creëren?

3 september 2023 om 18:59

Er zijn toch ook kansen gecreëerd? Je doet net alsof er 0 schoten op doel zijn geweest. Mensen moet echt eens leren geduld te hebben. Er staat een volledig nieuw elftal op het veld, lijkt me vrij logisch dat het nog niet echt loopt.

3 september 2023 om 19:24

Zo is het. Je kan het ze maar niet aan het verstand brengen hè? Ongelofelijk.

3 september 2023 om 19:50

Maar wanneer gat het wel lopen ? Veel spelers gaan nu voor hun land uitkomen en daarna heb je een maand om de 3 of 4 dagen een wedstrijd. Echt tijd om dan op patronen te trainen kun je dan ook niet. Waarbij je in de competitie tegen Twente en Feyenoord speelt. Dan kun je al 10 punten achter staan op PSV en AZ. En zo onrealistisch is dat niet.

3 september 2023 om 19:56

Soccerfan_1. Jij bent hier wel de laatste dit het over verstand kan hebben😉

3 september 2023 om 21:04

Beste Oomanton. Beide clubs hebben 4 schoten op doel gegeven. Vier! En dus Fortuna net zo veel. Dus totaal in evenwicht. Tegen een degradatie kandidaat. En hou nou op met je geduld. Er is geen tijd. Je staat nu al 4 punten achter en over 2 competitie rondes 10 en dan is het seizoen al naar de knoppen.

Ben t er wel mee eens, de bal ligt nu bij Steijn die moet er wat van gaan maken. Vind dat er potentieel meer kwaliteit zit dan vorig jaar. Het is echt dramatisch dat de aankopen door eigen beleid zo laat rond zijn gekomen.

3 september 2023 om 18:39

Waar baseer je dat op dat er meer potentiële kwaliteit is dan vorig jaar?

3 september 2023 om 19:03

Alleen al verdedigend is het 10 keer beter dan vorig jaar. Dat zag je ook gelijk, niet elke lange bal naar voren was gelijk een mega kans tegen, niet elke counter werd direct gevaarlijk. En in de 2e helft stonden er zelfs 4 verdedigers die een val vooruit en naar dezelfde kleur konden spelen zelfs onder druk. Dat is dus direct een grote vooruitgang tegenover vorig seizoen omdat er nu wel van achteruit opgebouwd kan worden. Het middenveld is in balbezit ook beter. Berghuis is er nog steeds, Tahirovic brengt meer dan Taylor. De vraag is heb je Alvarez goed vervangen. De eerste geluiden over due Noor zeggen van wel, maar dat moet nog blijken. De voorhoede is minder. Tadic en zijn goede voorzetten ben hé kwijt en ook Kudus is er niet. Bergwijn brengt zeker niet hetzelfde, Forbes brengt meer snelheid maar veel minder creativiteit. Hopen dat Godts zich snel ontwikkeld of Forbes snel conditioneel 100% is waardoor hij ook veel vuile meters kan maken en sprintjes diep zonder dat hij de bal krijgt. Brobbey is nog steeds, maar de spelers daarachter zijn sowieso beter dan Lucca. Kudus is weg en zeker niet vervangen. De grootste kanshebber op de positie us die Georgiër. Die liep echt heel slim en was constant tussen de linies aanspeelbaar, maar zijn voorzetting was echt dramatisch, te hard, te zacht of veel te ingewikkeld. Dat moet echt flink beter. Zou de eerste wedstrijd spanning kunnen zijn of aan elkaar wennen, maar was zeker niet goed. De kans is wel het grootst dat hij en Berghuis heel snel een klik krijgen en dat zijn kansloze ideeën opeens geniaal worden omdat iemand anders ze ook begrijpt en ziet. Dus achterhoede is flink beter, timber is goed vervangen en de rest is beter. Middenveld afwachten of alvares goed us opgevangen, maar zo ja dan is het beter dan vorig seizoen. Aanval is duidelijk minder dan vorig seizoen, maar in de breedte beter. Wel ben je erg afhankelijk van een speler due voornamelijk in de 2e ligue furore maakte om een fatsoenlijke aanval te krijgen. Of je stopt over op het on ajax 532 want die twee wingbacks heb je wel en genoeg spelers die als valse spits uit de voeten kunnen. Echter is dat voor mij pad een optie als we geen oplossing vinden ter invulling van de rechtsbuiten positie en dat zou er wel moeten zijn.

3 september 2023 om 19:20

Copium iemand?

3 september 2023 om 19:26

Die voorzetten daar schijnt onze Sosa ontzettend goed in te zijn. Dat komt wel goed

3 september 2023 om 19:34

Ninjakai

Met Sosa eindelijk weer eens echt een goede linksback.

Hoop wel dat Hato blijft staan. Die is echt bizar goed op zijn 17e.

Ik maak mij alleen zorgen om Steijn
Of hij het wel aankan.

3 september 2023 om 19:25

Door het beleid van de td’s van vorig seizoen. Er moest nu eenmaal eerst verkocht worden om budget te creëren

Ik denk dat je met zoveel nieuwe spelers tijd nodig hebt.
Ze kennen elkaar net een paar dagen en denken wij nu gelijk dat zij elk team vh veld blazen.
Ik ben in iedergeval blij dat Gorter zijn kans heeft gepakt.
Forbes vindt ik vd aankopen echt het minst want het enige waar hij goed in is dat is sprinten.

3 september 2023 om 18:37

Hij sloeg wel door joh.
4 linksback en middenvelder nummer weet ik veel.
Medic overbodig Aertsen is echt niet minder.

3 september 2023 om 18:40

Zowel Wijndal als Salah-Eddinne is niet goed genoeg, niet voor de basis, niet als backup. Dus dat er dan twee linksbacks gehaald worden vind ik echt geen probleem. Bovendien heeft Ajax nog geprobeerd Salah-Eddine te verhuren, maar wilde hij zelf voor z'n kans gaan.

Ben het wel met je eens dat Medic niet echt nodig was. Satulo als leider, Hato als jong talent ernaast. Avila die daar prima kan spelen. Dan kun je als vierde speler best zo'n Aertsen op de bank hebben zitten in plaats van Medic.

3 september 2023 om 18:43

Artsen is echt duidelijk minder en de 2 backs die er waren ASE en Wijndal zijn beide dramatisch en dus moesten er 2 bij waarvan er 1 (Avila wss) als backups dient voor lcv en lb.

3 september 2023 om 18:53

Laat Aertsen lekker nog vlieg uren maken bij jong ajax
Medic koste 2 miljoen is een gokje maar ook qua lengte gekozen.

Godzijdank hebben we Sutalo gehaald want die heeft ervaring al wel meer dan Hato en Aertsen

3 september 2023 om 19:27

Aertsen? Die heeft z’n kansen verprutst in de voorbereiding. Daar kan je niet mee aankomen als backup

3 september 2023 om 19:54

Hebben Branco en Forbs het nu dan ook verprutst? Die laten niets zien. Zelfs het wapen van Branco (zijn vrije trappen en corners) hebben we nog niet gezien.

Maar ben het wel met je eens dat aertsen niet goed genoeg is. Maar dat geldt voor veel meer spelers.

3 september 2023 om 18:39

Mikautadze is nog slechter. Alleen maar uitblinken is balverlies.

3 september 2023 om 19:22

@mickey12 Wees realistisch maar wat had jij dan vandaag verwacht, dat zij met deze nieuwe spelers die elkaar net een paar dagen kennen, laat staan getraind, Fortuna even met 0-10 hadden opgerold met oogstrelend voetbal.
Het zijn allemaal leuke voetballers en het kan een goed team worden maar je moet het wel de tijd geven, hier gaat weken misschien wel maanden overheen.
De enige die mij tegenvalt is Borges, als City hem echt een talent had gevonden dan hadden zij hem wel gehouden hoor, nu begrijp ik waarom hij weg mocht.

3 september 2023 om 19:29

City en talenten door laten stromen. Je weet dat dat heel sporadisch is hè. Dan moet je wel heel uitzonderlijk zijn. Kijk eens wie hij voor zich heeft. Natuurlijk krijgt hij dan geen kans bij City.

3 september 2023 om 19:40

@soccerfan_1 Ja en omdat City hem bestempeld als een talent trappen wij daar weer in, zoals ik nu zie heeft hij hetzelfde als Conceição, veel en hard rennen maar totaal geen rendement en dreiging, fatsoenlijk een bal goed in de pot gooien als buitenspeler lukt hem ook niet.

hahahah.
Ik ben voor Mislinitat.
Echter, lijkt van een afstand dat hij amper tegenspraak kreeg.
Alleen qua geld en oorlog Oekraine durfde de RVC en Suzan Lenderink in te grijpen.
Zelfs overmars had nooit 4 linksbacks onder contract mogen hebben.
Forbs kan een hele goeie zijn maar voordat bedrag kan je 100% iemand halen die het op hoogste niveau heect laten zien.

3 september 2023 om 18:44

Iedereen blijft maar domweg roepen 4 lb. Nee je hebt er 2 die andere (ASE en Wijndal) zijn niet goed genoeg.

3 september 2023 om 18:51

Dan had toch in ieder 1 van de 2 verkocht moeten worden. Want op papier zijn er 4. Dat die 2 vervangen moesten worden is logisch. Maar dan kan je ze niet alle vier behouden.

3 september 2023 om 18:58

ASE wilde niet naar PEC. Was dus gewoon een oplossing maar hij wilde zelf niet.

3 september 2023 om 19:07

Of is ASE back af en zien we dat als middenvelder. Daar speelde hij uiteindelijk ook bij Twente. Back komt hij duidelijk te kort. Dan hebben we het nog over drie backs.

3 september 2023 om 19:24

Vroeger in de normale wereld onder Overmars maar bij meeste clubs laten gaat geen enkel bestuur 4 backs goedkeuren ookal voldoen er twee niet.
Dan haal je 1 tje voldoet niet twee

3 september 2023 om 18:48

Sosa ging pas die dag lopen. Was gewoon een kans wat Ajax niet kon laten lopen.

Die jongen is echt goed.

3 september 2023 om 19:31

Het schijnt dat Avila dus gewoon een centrale speler is die ook op linksback kan. Daarom hebben ze na de interesse van ito ook niet verder gekeken naar een linker centrale verdediger. We hebben gewoon sosa en Wijndal alleen die voldoet niet. Salah mocht verhuurd worden maar die wilde zelf ineens niet. Ja zo kom je makkelijk op 4 maar dat was niet de insteek.

3 september 2023 om 19:57

Dus je gaat vandaag met Avila spelen en de volgende wedstrijd niet meer ? Ik ben geen fan van Wijndal, maar het is wel gek om voor deze tijdelijke oplossing te kiezen als daar nog meer automatische eruit haalt.

3 september 2023 om 21:14

Ik snap wat je zegt. Maar de enige automatismen van Wijndal zijn angst in z'n ogen, balletje terug, kroket in de mond. Avila was logisch. Maar goed, dit waren wel heel veel wisselingen kan je achteraf zeggen. Van tevoren zou ik zeggen: goede keuzes van Steijn. Daarom moet hij niet na afloop over vastigheid gaan klagen. Dan moet je inderdaad niet al die nieuwe namen opstellen (wat ik dus wel had gedaan, maar dan achteraf niet zeuren).

"voor minder geld te halen zijn"

Als ik eerlijk ben, heeft hij wel dure spelers gehaald. PSV heeft wel echt kwaliteit gehaald voor bodemprijzen. Lang, Schouten en Lozano waren echt cheap.

3 september 2023 om 19:01

Forbs en Lang zullen niet zoveel schelen qua bedrag
De keus zal toch echt liggen in omgang van Lang die gaat echt mokken mocht hij achter Bergwijn moeten staan.

Akpom en lozano zelfde bedrag ongeveer

Schouten is duurder dan een een mansverk of Tahirovic

3 september 2023 om 19:58

Lang zal ook niet achter Bergwijn staan maar juist andersom.

Meer uitgebalanceerde met 4 linksbacks en geen rechtsbuiten, om vervolgens te zeggen dat het niet Steijn zijn schuld is en hij de tijd moet krijgen. Misschien nog te vroeg voor zelfreflectie, maar dit is de eerste steen in de schuld van je afleggen. Heel transparant dit.

3 september 2023 om 19:32

Mislintat zegt al vanaf dag 1 dat ze moeten herbouwen en dat dit project tijd nodig heeft. Misschien heb jij dat niet mee gekregen maar ze hebben daar een project aangenomen en weten dat dat niet 1,2,3 op de rit is. Dit heeft niets met schuld afleggen te maken man.

3 september 2023 om 19:51

Dat zie ik anders, zo is Steijn al bezig om aan te geven dat de transfers niet zijn keuze waren maar van Mislintat. Beide hebben een verhaal dat gebaseerd is op de ander, klassiek. Als het zo geweldig was dan waren de verhalen op hun zelf gericht, want bij succes krijg je alle eer. De insteek is hier, bij falen krijgt de ander de schuld.

3 september 2023 om 21:29

Soccerfan

Tijd is er niet, wat begrijp jij niet?.

Er is meer dan 100 mil besteed. Startgeld CL is 70 mil.

Ajax kan en mag niet tijd nemen. Dan is het over met de zwakke competitie (PSV en Feyenoord gaan niet veel punten verspelen).

Wij hadden makkelijkse start en ipv 9 punten nu al 4 verliespunten.
PSV heeft oa Vitesse en Utrecht gehad

Deze man gelooft in sprookjes. De scouting van Ajax kan wel opstappen met deze Duitser, want hij haalt dus zelf spelers. Hoe kan dat?????? En wat zie ik vandaag, ze kunnen er echt geen reet van, nergens zie ik iets van kwaliteit bij die aangekochte spelers. Hoe dan? Bassy was nog beter. Zelfs wijndal is waarschijnlijk nog beter dan die Avilo. Die kabouter van een Armeen is een klein dribbelaartje, wie haalt die man? Ik ben echt verbijsterd wat er nu gebeurt bij Ajax

Tja maar je kan niet 2-3 maanden wachten. Er moet CL gehaald worden en je kan het niet permitteren om nu al zoveel punten te verspillen. Tegen Feyenoord en Twente wordt een hele moeilijke klus. Als je daar al punten verspild dan sta je zo 8-11 punten achter zo meteen. Ondanks al die aankopen van Mislintat is er gewoon geen fatsoenlijk rechtsbuiten. Je kan niet blijven aankomen met Mikautadze, Berghuis, Bergwijn of Forbs daar…

3 september 2023 om 18:50

Het is een feit dat je 2 tot 3 maanden moet wachten nu. De transfermarkt is gesloten. Het elftal zal nu ingespeeld moeten worden en tot ene team gekneed moeten worden.

Er komt geen rechtsbuiten meer voor de winterstop. Dus zal je het moeten doen met de spelers die er zijn.

3 september 2023 om 18:58

Hopelijk dat het goed gaat maar het is toch wel een groot minpunt dat er geen rechtsbuiten is. Ik vind niemand goed daar tot nu toe met Berghuis, Bergwijn, Forbs en Mikautadze. Dat is wel echt een probleem hoor.

3 september 2023 om 19:01

Ja en Steijn zal om dat probleem heen moeten werken. Het is nu zoals het is.

Maar ik denk niet dat daar het grootste probleem zit. Met Ziyech en nu Berghuis kan je gewoon met een RB in een meer vrijere rol spelen.

Het zal erom gaan of het middenveld gaat lopen, of de verdediging en het middenveld een soepele passmachine gaan worden. Want daar begint het uiteindelijk, daar wordt de slag gewonnen of verloren.

3 september 2023 om 18:53

Wat ik echt niet begrijp, je weet het wordt een heel belangrijk seizoen. Je moet CL, volgend seizoen 70 mil startgeld.
Heel veel nieuwe spelers moeten gehaald worden.

Waarom is Sven dan gegaan voor een lichtgewicht als trainer? Iemand die goed is voor kleine clubs die behouden kunnen spelen en lange ballen voor aanval.
Geen ervaring in Europa (voorronde tel ik niet).

Qua profiel voor iemand die totaal niet past. Geen ervaring dus, en echt max subtop niveau.


Waarom belangrijkste functie aan zo iemand geven.


Ik begrijp het werkelijk niet.

3 september 2023 om 18:57

Snap dat dus ook niet. Maar ja als je Steijn nu hoort dat Mislintat zijn eigen weg is op gegaan en dat hij heel weinig in te brengen had zegt dat genoeg. Een Bosz bijvoorbeeld wil ook zijn eigen spelers en denk dat Mislintat daarom hem niet bijvoorbeeld wou. Afwachten natuurlijk maar Steijn heeft het enorm moeilijk momenteel. Ook omdat er na 100+ miljoen er geen echte rechtsbuiten is…

3 september 2023 om 19:04

De rechtsbuiten is echt het grote probleem niet. Ajax speelde jaren met Ziyech op die positie. Feyenoord deed hetzelfde met Berghuis. Ging prima.

Steijn mag zich drukker gaan maken over de verdediging en met name het middenveld. Want daar wordt het verschil gemaakt. Of niet natuurlijk.

3 september 2023 om 18:54

Als we inhaal wedstrijd winnen hebben we net zoveel punten als feynoord dus dan valt het allemaal wel weer mee.

We hebben het geflikt, geen enkele rechtsbuiten meer

3 september 2023 om 18:50

Het is idd vreemd te roepen dat de selectie op orde is als 1 positie totaal niet ingevuld is.

Deze man is toch niet serieus te nemen met zijn zaadjes. Je hebt verdomme 108 (!) miljoen uitgegeven aan spelers waarvan alleen hij denkt dat ze uiteindelijk het gewenste niveau hebben. Deze man is een clown waar Ajax z.s.m. afscheid van moet nemen.

3 september 2023 om 18:51

Wat schiet je ermee op om nu z.s.m. afscheid te nemen? De markt is gesloten, de TD voegt nu niet zoveel meer toe, het is nu aan de trainer.

Over een paar maanden zullen we het zien. Is het dan altijd nog niks, dan kan je de TD eruit gooien.

3 september 2023 om 19:24

Beter nu ingrijpen en een capabele TD aanstellen voor de volgende window. Mislintat is een ramp voor Ajax. Straks ontslaat hij Steijn om zijn eigen falen te camoufleren en stelt hij weer een lichtgewicht als trainer aan. Mislintat is een einzelgänger die geen tegenspraak duldt.

3 september 2023 om 19:28

Voordat je een nieuwe TD hebt gevonden ben je zo twee tot drie maanden verder. Vorige keer bleek het best lastig te zijn. Niet voor niets ging men de zomer in met Haamstra en Huntelaar aangevuld met de zaakwaarnemer van Schreuder / Tadic.

Zit je straks ergens eind november, wil je je nieuwe TD aan gaan stellen, wint Ajax ineens alle wedstrijden fluitend met geweldig spel. Wat doe je dan?

En wie gaat de nieuwe TD aanstellen? Interim directeur van Halst? Of de RvC? Zitten die er überhaupt nog na de volgende aandeelhoudersvergadering?

De ambitie dat Ajax in 2016/2017 uitsprak en daardoor Europees top werd is totaal verdwenen,ongekend eigenlijk. De trainer heeft werkelijk geen idee wie de nieuwe spelers zijn, zijn voorkeur is in de prullenbak gegooid door de TD en de TD is blijkbaar dus ook de trainer van Ajax in zijn LaLa land.Een club met honderden miljoenen op de bank en dan kom je met deze lege woorden en ambitieloos BS...9 weken even geduld hebben?

3 september 2023 om 19:00

Ambitie is helemaal kapot gemaakt door Edwin vd Sar.

Na vertrek Overmars heeft die man het helemaal verpest met aanstellen oplichter Schreuder en lichtgewichten Hamstra, Huntelaar en Heitinga.

Die hebben in 1 seizoen helemaal verpest voor de komende jaren.

Intussen vond Edwin het niet genoeg en meer mensen binnen de organisatie weggejaagd maar ook oud Ajacieden die interesse hadden.

Ook door koppigheid laat hij Bosz lopen.

We hebben het geflikt, vier punten verloren aan degradatie kandidaten. Wat een wanbeleid ! Zo snel mogelijk een kapabele TD aanstellen en deze sata Duitser wegens verwijtbaar falen de laan uit sturen

3 september 2023 om 19:49

Vandaag toch echt 1 punt gewonnen hoor. Fortuna had wel 'recht' op 3 punten. Vorige match misschien wel 2 punten verloren

Ik vind het niet heel erg dat we niet perse het beste van Ajax de komende 9 weken zien. Maar wat krijg ik dan wel te zien de komende 9 weken vraag ik me af. En vooral hoe groot gaat de schade worden? Want de laatste 2 duels zijn natuurlijk afgrijselijk ... maar wel tegen tegenstanders die er heel weinig van konden. En nu krijgen we de komende 9 weken juist tegenstanders die wel kunnen voetballen. Hoe gaat dat dan aflopen?

Iets van geduld heb ik best wel, maar net als vrijwel alle supporters ben ik emotioneel verbonden aan de club. Dus er liggen ergens pijn grenzen waarbij we het rationele gaan inruilen voor het emotionele reageren. En uiteindelijk bepalen wij als supporters het draagvlak met z'n allen. Dus geen zorgen, we zullen er in Enschede weer gewoon achter staan. Net zoals thuis tegen Marseille en in de klassieker. Maar als deze 3 duels zo rampzalig verlopen als de laatste 2 duels dan gaat het wel mis, tenminste bij een gedeelte van onze achterban.

Ik ga me niet opwinden. Het was al een totale puinhoop en alle top spelers waren of gingen weg. Dit was te verwachten en er staat een compleet nieuw elftal. Ik ben erg kritisch geweest ook op Steijn, ook hem ga ik voorlopig de tijd geven al zou ik hem graag meer een hand in eigen boezem zien steken en zich echt focussen op de oplossingen in plaats van openlijk te twijfelen aan de keuzes van Mislintat en kwaliteiten van de spelers. Het had allemaal nog erger gekunt en daar laat ik het voorlopig bij, het is te hopen dat we het sneller op de rit gaan krijgen.

Zou het een gek idee zijn om El Ghazi alsnog te halen? Hij kan nu na de transferwindow nog vastgelegd worden. In mijn ogen was de rechtsbuiten afgelopen seizoen niet voldoende bezet en dat is deze zomer alleen nog maar minder geworden. Al speelt hij 8 wedstrijden, je hebt in ieder geval nog een speler van de club die op deze positie wat kan toevoegen.

3 september 2023 om 19:43

Heel goed idee ja.

Ik heb sterk de indruk dat Mislintat denkt dat het 3 juli is.

Het is net als de houding bij Jong Ajax. We verliezen alles, maar het gaat om de ontwikkeling. Waarvan eindeloos elkaar balletjes toespelen in en rond het strafschopgebied tot hoofd oefenmateriaal is gebombardeerd. Kostte tot nu toe al bijna 10 tegendoelpunten, maar je wordt er beter van. Net als het grote Ajax. Het spel is niet om aan te zien, de meeste aankopen ogen hopeloos, maar je moet het de tijd geven. Misschien dat over 2/3 jaar Ajax weer kan meedoen om de schaal. Meneer Mislintat, RVC van Ajax, meneer van Halst, meneer Steijn, jongeheren Madure en Bakatti: Ajax MOET dit seizoen bij de eerste twee eindigen. Het is geen speeltuin.....

3 september 2023 om 19:13

Ja, het moet moet moet maar daar heb je nu niets aan. Iedereen de laan uitsturen heb je ook niets aan. We zullen het hiermee moeten doen en we zullen deze spelers, staf en directie de tijd moeten geven die ze nodig hebben om terug te komen. Dat kan alleen met de steun van supporters. Het was te verwachten met alles en iedereen die weg is dat dit een zwaar seizoen ging worden. De enige manier om hier snel van terug te komen is niet om alles en iedereen af te branden maar om achter je club te gaan staan.

3 september 2023 om 19:27

Jammer genoeg moet dat met een Ajax dat in mijn ogen een van de aller slechtste, zo niet de alle slechtste editie is van de laatste 60 jaar. Want ik kan me amper een elftal voorstellen waar ik zo tenenkrommend naar zit te kijken. Zo stroperig, zo weinig aanvallend gevaarlijk, zo'n flets middenveld waar zo vaak door de tegenstander heen wordt gelopen, ja wat is eigenlijk nog positief? Ik kan er amper iets van in ontdekken. En dat maakt het zo zorgelijk.

3 september 2023 om 19:38

Nou het is duidelijk dat je Ajax dan niet zo lang kijkt want anders zou je geweten hebben dat bijvoorbeeld 08/09 , 09/10 , 10/11 en 11/12 een absolute totale verschrikking en een ramp was bij Ajax. Dan heb ik het dus over jarenlang niet eens aan de buurt van de top mogen ruiken. Met een selectie van lik me reet. Zover is het dus nu lang niet wat mij betreft. Er moet gewerkt gaan worden met de nieuwe aankopen. Er zijn goede spelers daar ben ik persoonlijk van overtuigd het moet alleen in een team gesmeden worden.

3 september 2023 om 23:27

Je hebt de tijd niet Corajax. Wat een onzin. De jaren waarmee jij dit Ajax vergelijkt, is een periode dat we mede door wanbeleid geen geld hadden en alleen maar voor een paar miljoen zooi konden kopen. Nu is er 108 miljoen uitgegeven aan 12 spelers, waarvan er denk ik zelf twee het op het hoogste niveau hebben bewezen. Je had op vijf, zes plaatsen gericht spelers moeten halen en geen gokjes met een legioen aan vreemdelingen en dan doodleuk roepen dat je nog wel een paar maanden nodig hebt.
Laatste kon ik je ook wel vertellen. Gewoon een kut strategie. Dit jaar ga je je weer niet plaatsen voor de CL, zoveel is nu al duidelijk.

Het aanstellen van deze gek die alles op eigen houtje doet is nog een dommere fout dan de aller domste van die van der Sar ooit heeft gemaakt.
Deze man gaat er later uit gedonderd worden. En dan zitten we met een leger B garnituur van deze data Duitser. Hier gaan we nog jaren last van hebben.

Ik draai al ruim 45 jaar mee in het voetbal, maar heb de situatie zelden zo hopeloos gezien als nu. En als je geen geld hebt, dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Maar we hadden het na een compleet mislukt jaar moeten herstellen. Dat hebben we met het aanstellen van de data Duitser allee maar erger gemaakt. ZSM deze clown lozen

In het begin had ik nog zoiets van, okay, we gunnen hem een eerlijke kans. Maar als ik dan nu naar de aankopen kijk en hoe onthutsend zwak zij zijn (forbs, Mikautadze vooral) dan heeft deze beste man compleet afgedaan voor mij en hoop ik dat hij liever vandaag dan morgen oprot.

Volgens mij begrijpt Sven niet wat voor een club Ajax is

Deze man heeft zichzelf zo lelijk hard in de voet geschoten door Steijn aan te stellen als coach. Een volledig nieuw elftal smeden is lastig genoeg dus daar wil je het liefst een doorgewinterde ervaren coach voor aanstellen, niet iemand die nooit hoger heeft getrained dan ADO, VVV en Sparta en alleen degradatievoetbal gewend is. Deze kapitale fout zou Mislintat zelf de kop kunnen kosten uiteindelijk. Echt waar Maurice Steijn, hoe haal je het in je domme hoofd?

Nou Steijn heeft zijn bedenkingen en verbergt dat ook totaal niet zag ik op ESPN zojuist. Niet handig van hem, want hij moet er iig tot de winter ermee werken, maar er lijkt vooralsnog geen synergie tussen hem en Steijn/staf

3 september 2023 om 19:47

Ik denk dat Steijn zelf ontslag neemt, dat is het beste voor hem. Het is niet anders, hij gaat over nadenken of hij echt door wil gaan bij Ajax. Sven past totaal niet bij Ajax.

Aarde aan Sven. Je bent niet in balans. Je elftal is niet in balans. Je club is niet in balans. Je trainer is. Iet in Balans. Of je nu 1 week krijgt of 1 jaar. Dit gaat hem niet worden. Op alle lagen ontbreekt het aan kwaliteit.

3 september 2023 om 21:19

Niet eens. Verdediging is prima. Middenveld met Berghuis een stuk beter. Linksbuiten en spits ook goed genoeg. Het ontbreekt aan kwaliteit op twee plekken: op 8 en rechtsbuiten. En dan verwacht ik veel van Berghuis dit jaar.

4 september 2023 om 21:58

had ik je optimisme maar. Hoop dst je gelijk hebt. Maar het staat qua v verdediging en restverdediging totaal niet. Fortuna kan je niet eens onder druk zetten.

Verdedigend geloof ik het wel, dat staat straks als een huis met Sutalo, Avila, Gaaiei, Hato en Sosa

Manssverk is ook een zeer goede speler, waar ze veel plezier aan gaan beleven.

Maar voorin is het toch dramatisch, daar is zeer slecht ingekocht. Dat gaat Ajax nog veel punten kosten

3 september 2023 om 20:24

Exact. Voorin heb je helemaal niks aan kwaliteit (zoals het er nu uitziet).

Brubby ook wel zeer uitgebalanceerd in z'n interview. Ik kan niet wachten op een duo-interview samen met Bergwijn. Wat een uithangborden voor je club!

Mislintat vergeet Mr 1-0, Davy Klaassen nog te noemen, die vandaag met node gemist werd.

Het elftal is niet in balans, er is goed door geselecteerd maar we hebben geen creativiteit op het middenveld, geen rechtsbuiten, geen spelers met leiderschapskwaliteiten.

Er is ontzettend veel betaald voor potentie terwijl Ajax 4-5 spelers zoals Sutalo nodig had, kwaliteit die er vanaf dag 1 gaat staan en dat gekoppeld aan jeugd.

Over de coach nog maar niet te spreken nog steeds een onbegrijpelijke keuze maar goed dat neem je voor lief, helaas begint de coach nu al te muiten dus ook die is niet tevreden.

3 september 2023 om 20:05

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ik heb ook al vaker aangegeven dat ik niet snap dat Ajax geen echte leiders gehaald heeft. Ajax heeft de opmars onder overmars ingezet door Tadic en Blind te halen. Zij namen het team en daarmee de talenten op sleeptouw.

3 september 2023 om 21:28

Ik denk dat als alles staat zoals het moet (dus Gorter, Gaaei Sutalo Hato Sosa, Mannsverk/Tahirovic Van den Boomen Berghuis, Bergwijn Brobbey Mikautadze) dat je dan twee dingen mist: een rechtsbuiten en een creatieve 8. Mikautadze lijkt me geen rechtsbuiten op basis van vandaag en Van den Boomen valt me tegen terwijl Taylor het ook niet is daar. Leiderschap is dan alleen bij Sutalo en Berghuis en eventueel Van den Boomen. Steijn moet kappen met zeiken, heel irritant als fan dat een trainer zijn spelers en td zo afvalt aan het begin van een seizoen. Verder leuke gast, dus hopelijk pakt hij het op. Mislintat moet niet lullig met zijn 6 weken. Die krijg je niet bij ons.

Dit Ajax heeft Excelsior en Fortuna gehad. Die moeten ze ten alle tijden winnen. Ook al is het elftal niet helemaal in balans. De trainer is geen match, en die nieuwe aankopen zijn dat ook niet echt. Ik denk dat dit het slechtste Ajax is sinds 1999. Die onder Danny Blind was ook slecht qua ranglijst, maar toen speelden er nog wel spelers als Sneijder, Huntelaar en Vermaelen.

3 september 2023 om 20:07

Vooraf werd er ook gezegd dat Ajax tijd had omdat ze eerst 3 makkelijke wedstrijden had. Hierin hebben ze al 4 punten verloren maar nog erger je hebt nu nog geen tijd om een team op te bouwen.

Waarom post VZ niet de artikelen van Mislintat uit het AD? Paar dagen geleden inkijk gegeven in zijn handelswijze en vandaag ook een uitgebreid interview waarin hij aangeeft over de nieuwe salarishuishouding en o.a. de oud-Ajacieden die zijn benaderd, maar simpelweg te veel salaris hebben (Tagliafico?).

Zal voor genoeg clicks zorgen, dat is waar jullie het toch voor doen?

Wat is de reden dat hij het over topspelers heeft en Klaassen niet noemt? Als iemand je deze wedstrijd over de streep had kunnen schoppen dan was het Klaassen wel, maar mocht transfervrij vertrekken terwijl zijn vervanger nog niets heeft laten zien waarvan je kan zeggen dat Klaassen overbodig is.

Hij maakt zich hier echt belachelijk… “we hebben het geflikt”. Het enige wat hij geflikt heeft is 100 miljoen uitgeven aan spelers waarvan je maar moet afwachten hoe goed ze zijn, zonder overleg met de trainer. Met als resultaat dat het een enorm zootje is, waar je nog maar moet afwachten of het wat wordt.

PSV heeft ook flink geinvesteerd, maar allemaal spelers die direct in te passen zijn in het systeem van Bosz. En hebben het verlies van Xavi, Sangaré en Guti schijnbaar moeiteloos opgelost.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren