Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mike Verweij confronteert Steijn met eerdere uitspraak: ‘Wanneer komen zij?’

Laatste update:

Mike Verweij heeft Maurice Steijn woensdagmiddag geconfronteerd met een eerdere uitspraak die laatstgenoemde heeft gedaan. De trainer van Ajax gaf tijdens het trainingskamp in Duitsland aan dat hij ‘op Nederlanders of jongens met Ajax-dna rekende’. “Wanneer worden die aangetrokken?”, vraagt Verweij aan Steijn.

“Er is maar één Nederlander gekomen, dat is Branco (van den Boomen, red.)”, zegt Steijn. “Die was er toen al”, reageert Verweij. Steijn: “Die was er al, ja. Maar ik denk wel dat een aantal spelers die gekomen is, echt wel het Ajax-dna bezit. Uiteindelijk moet blijken of de puzzel in elkaar valt, maar we hebben wel met elkaar gezeten zo van: ‘Aan welke voorwaarden moet het Ajax-dna voldoen?’”

“Dan heb je het over individuele kwaliteiten, een stukje bravoure, vooruit durven verdedigen, spelen voor de winst... Ik denk dat we daarin echt wel een aantal spelers hebben gehaald die dat bezit”, zegt Steijn. Verweij vraagt dan aan de oefenmeester van de Amsterdammers ‘welke van de tien aankopen uit zijn koker komen’. “Aan de voorkant hebben wij met de staf gezeten en aangegeven op welke posities we ons wilden versterken”, aldus de trainer. “We konden aan het begin natuurlijk heel duidelijk zien aankomen dat Edson Álvarez, Mohammed Kudus, Jurriën Timber en Dusan Tadic weg zouden gaan.”

“Uiteindelijk is het Sven (Mislintat, red.) samen met zijn scouts die met de namen en de bekende lijstjes komt. Zo is het gegaan.” Steijn en zijn staf hebben wel ‘wat namen’ genoemd, zegt de trainer. “Maar je weet niet of die spelers daadwerkelijk haalbaar waren of naar Ajax wilden. We hebben met elkaar wel wat namen benoemd en die ook neergelegd. Uiteindelijk zijn er andere keuzes gemaakt. Dat hoeft niet per se goed of slecht te zijn. Dat is ook de taak van de td, om daar samen met zijn scouts ‘een klap op te geven’.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is het niet Mike Verweij zijn werk als clubwatcher om dit van binnenuit mee te krijgen? Wat een gefrustreerd mannetje zeg, fijn dat die intern bij Ajax niets meer mee krijgt

30 augustus 2023 om 15:09

Mag hij geen kritische vragen stellen van je? Ik vind het hele terechte vragen. Zijn taak is om te achterhalen waar al die 'bijzondere' aankopen vandaan komen en dan zal je toch een vraag moeten stellen. Ook wel weer frappant dat alles wat steijn en zijn staf hebben aangedragen niet gekomen is, maar dat er andere keuzes zijn gemaakt.

30 augustus 2023 om 15:29

Tuurlijk mag hij kritische vragen stellen, maar je ziet bij hem er altijd zo dik bovenop liggen welke lijntjes hij heeft. Ten Hag was geen contact, dus die kon er niks van. Schreuder lekte meer dan de gemiddelde incontinente bejaarde vrouw, dus hij kon geen fout doen. Rob Jansen is een contact, dus zijn client Heitinga was gods vervanger op aarde. En Mislintat vertelt ze niets, dus de data Duitser verkwanselt de Ajax identiteit.

Als Telegraaf is het vrij makkelijk. Volg gewoon de volgende beslisboom:

Aankoopbeleid:
- Koopt ajax alleen oud-ajacieden of eredivisiespelers? -- "schandalige bord-op-schoot scouting"
- Koopt ajax vooral onbekende spelers van buitenaf? -- "de data-Duitser spuugt op de Ajax historie"

Jeugdbeleid:
- Geeft ajax de voorkeur aan een aankoop? -- "gadverdamme, Ajax is een koopclub geworden"
- Geeft ajax de voorkeur aan de jeugdspeler? -- "hoe slecht moet de aankoop dan zijn? Belachelijk beleid"

Financiën:
- Wordt er veel uitgegeven? -- "roekeloos beleid van een koopclub die de jeugd vergeet"
- Wordt er weinig uitgegeven? -- "susan Lenderink, een voor nota bene(!) gijzelt de club door broodnodige aankopen te blokkeren"

Wildcards:
En mocht je echt helemaal geen argumenten meer over hebben, kan altijd nog praten over een Duitser bij een jodenclub, het accent van de trainer, het geslacht van directieleden, het uiterlijk van de TD of andere niet te zaken doende en op de persoon gerichte aantijgingen. Kind kan de was doen.

30 augustus 2023 om 15:34

Welkom op de redactie, je bent aangenomen! Nu snel koffie halen voor Vallentijn

30 augustus 2023 om 15:36

Haha. Ik zal voortaan eerst de beslisboom bekijken.

30 augustus 2023 om 15:41

Vergeet niet alle feiten de deur uit te doen en alles te baseren op "ik denk", "volgens mij", "dat moet haast wel", "het kan niet anders".

30 augustus 2023 om 15:44

Je vergeet zuur kijken Siepie! En als een aankoop van Mislintat goed uitpakt, ligt het natuurlijk aan de stevige fundering die door Overmars is gelegd. Of aan de juiste hoeveelheid boter op zijn bruine boterham met kaas, of aan het weer, of aan de vriendelijke buurman, of aan de honderdduizend andere zaken die de voorkeur krijgen boven die data Duitser.

30 augustus 2023 om 16:04

En: naar verluidt, bronnen rond, in de wandeligangen, enz.

30 augustus 2023 om 16:39

@ajaxlxxlove: en wat als de aankopen van Mislintat toch zouden blijken tegen te vallen? Aan wat ligt het dan? Komt er dan wel een kritisch geluid vanuit de achterban over de 'wonder Td'? Of ligt het dan aan de RvC of aan verkeerde hoeveelheid boter op hun boterham of aan het weer of aan de toch niet zo vriendelijke buurman?

Ik snap dat je als fan je club verdedigd maar ik (als neutrale toeschouwer) snap wel degelijk dat er momenteel kritische geluiden te horen zijn omtrent het transferbeleid van Ajax. Die mogen wat mij betreft dan ook gewoon benoemd worden.

30 augustus 2023 om 16:45

Natuurlijk komen die kritische geluiden dan. Volgens mij zijn die er nu toch ook al genoeg? Alleen is een groter deel van de achterban liever optimistisch.

En er is een verschil tussen kritisch zijn en gewoon bij voorbaat alles afzagen en een persoonlijke hetze voeren tegen bepaalde personen. Je kunt niet ontkennen dat de Telegraaf sommige individuen afzaagt tot onder de enkels, en anderen net zo lang zachtaardig behandelt tot het echt niet meer anders kan.

30 augustus 2023 om 16:05

Het Ajax-DNA is toch ongeveer al een jaar of 10-20 niet meer te herkennen haha. Wat een onzin dit zeg.

30 augustus 2023 om 16:27

Van 2010-2021 zeker wel

30 augustus 2023 om 16:25

Mikey krijgt niks meer mee, die zoekt naarstig naar een nieuwe bron.

30 augustus 2023 om 16:38

Gewoon een goede vraag toch. Als je interessant wil doen en roepen dat je Ajax dna gaat aantrekken, dan kun je nu toch ook gewoon uitleggen hoe de aangetrokken spelers daar dan in passen?

30 augustus 2023 om 20:34

Het ligt er ook een beetje aan wat de motieven zijn om zo'n vraag te stellen. Vindt hij zelf dat er geen spelers met Ajax DNA gehaald zijn? Had hij zelf NL spelers verwacht? Wil hij Steijn in een hoekje drijven met zo'n vraag? Of weet hij gewoon oprecht zelf niet wat hiermee bedoeld werd en hoe Ajax er nu voor staat. Door zijn vraagstelling (wanneer worden die aangetrokken), krijg je toch sterk de indruk dat hij gewoon een vuurtje probeert te stoken, wat hem natuurlijk ook niet vreemd is.

31 augustus 2023 om 06:33

Ja we kunnen er vanalles achter zoeken natuurlijk en ik snap ook wel dat kranten gevuld moeten worden en dat interviews vaak alle diepgang missen. Maar in dit geval vind ik het eigenlijk ook wel een goede vraag. Ik heb geen idee wat men bedoelt met termen als dna en vragen om uitleg zou dan ook mijn eerste gedachte zijn. Zelfs als het een valse vraag zou zijn, als Steijn een goed beeld heeft van wat hij er mee bedoelt is het ook eenvoudig antwoorden lijkt me.

30 augustus 2023 om 19:45

ik vind anders dat er nog steeds teveel naar buiten komt bij Ajax. neem de laatste transfer en de aankomende.. hoezo weten ze dat?!

Typisch. Verweij is clubwatcher maar weet dus blijkbaar niet dat Ajax is begonnen bij Saint Juste en Vd Berg en dat deze te duur / ongeschikt werden geacht, waarna er werd doorgeschakeld.

30 augustus 2023 om 18:55

Vorig jaar Wijndal, Bergwijn en Brobbey voor veel geld gehaald. Ook toen niet helemaal uitgekomen.

Wijndal lijkt wel klaar
Bergwijn en Brobbey zullen dit seizoen moeten leveren. Zit nog potentie in. Bergwijn verkoop je echt niet meer met winst.

Tahirovic vind ik een jongen met het echte Ajax DNA. Bij de rest moet ik het nog zien.

30 augustus 2023 om 15:17

mikautadze vind ik ook wel een typische ajax speler qua mentaliteit die je verwacht.
geen slappe zak zegmaar
van de andere moet ik het ook nog maar zien... bij die avila krijg ik wel gelijk een idee dat ie over lijken gaat. medic en sutalo vind ik meer "type" de ligt/frenkie de jong om het zo maar uit te drukken.. lijke keurige jongens.

30 augustus 2023 om 16:29

Bij Avila krijg ik het idee dat die lijken maakt. Lijkt wel een sicario uit el barra. Als we aan het einde van de rit wat vleugelspelers en spitsen kwijt zijn weet ik wel wie de hoofdverdachte is.

30 augustus 2023 om 15:28

Ik ga wel blind uit van de Analyse van Sam Planting, maar daaruit krijg ik enorm het gevoel dat Sutalo ook echt een "Ajax-verdediger" is.

30 augustus 2023 om 15:37

De meeste aangetrokken spelers heb ik nog niet zien spelen bij Ajax. Dat zal de komende weken pas gebeuren en dan pas kun je zien welk elftal er staat en hoe ze spelen. Ajax zal bijna altijd aanvallend op de helft van de tegenstander spelen omdat de tegenstander niet anders kan of dit bewust toelaat. Feit is dat Mislintat veel onbekende spelers heeft gehaald maar wel met een visie: spelers die elkaar aanvullen namelijk grote centrale verdedigers, snelle backs, lopende mensen op het middenveld en behendige spelers voorin. Dit Ajax zou wel eens bijzonder snel kunnen gaan verrassen. Dan heeft niemand het meer over Nederlandse spelers, Ajax DNA en die Duitser zonder Ajax achtergrond.dan loopt iedereen de polonaise. Gaat het fout dan zal het de kop kosten van Mislintat en Steijn.

30 augustus 2023 om 16:07

Tahirovic prima speler, maar dan moet het Ajax-DNA wel dusdanig zijn veranderd of aangetast zijn naar vooral harde werkers en lopers?

Ik dacht dat het vooral om mooi voetbal etc. Ging?

30 augustus 2023 om 16:13

Ik vind Tahirovic een mooie speler Mikeyduff, veel meer vooruit voetballend dan Alvarez bijvoorbeeld.

30 augustus 2023 om 16:33

Tahirovic valt niet op door zijn harde werken, hij valt enorm op door zijn passing en aanspeelbaarheid. Hij verplaatst het spel echt en ipv als een gek te dribbelen of steeds de lange bal te zoeken dat hij dat uiterst subtiel mat passes tussen de linies, uitstellen om linies over te slaan en af en toe een dieptebal om spelers weg te sturen. Als die jongen ook dit laat zien tegen de betere tegenstanders is het echt een hele sterke aankoop.

"uiteindelijk zijn er andere keuzes gemaakt", dat klinkt niet als een harmonieuze verstandhouding.

30 augustus 2023 om 15:05

Omdat spelers niet haalbaar waren. Weet je nog? Sepp vd berg? St juste. Misschien eens een persconferentie kijken in plaats van alleen zoiets te lezen. Het was heel duidelijk allemaal.

30 augustus 2023 om 15:15

Oh waren die geruchten wel waar?
Heel moeilijk te weten welke wel en niet waar zijn. Als ik sommige mag geloven verzinnen alle kranten ter plekke transfernieuws om Mislintat te beschadigen.

30 augustus 2023 om 15:19

De geruchten zijn alleen waar als het Soccerfan uitkomt. En het klinkt inderdaad niet als of Steijn er betrokken is bij het samenstellen van de selectie. Mocht dit misgaan zal er wel een boekje worden opengedaan over deze periode.

30 augustus 2023 om 16:14

Heel apart inderdaad, het komt vooralsnog over als de grote Sven Mislintat Show, die daar bij totaal zijn eigen ding doet, en daarbij niet luistert naar de technische staf. De coach wilde liever Almada, het verschil tussen Mikautadze en Almada was een miljoen of 10 en dat geld kan Ajax echt wel missen als ze echt een bepaalde speler willen. Dat Mislintat dan gewoon zijn zin door drukt en niet luistert naar de coach is shocking, aan het einde van de dag weet de coach hoe hij wilt spelen, en wie hij op welke positie opstelt. We zijn eigenlijk geen Ajax meer, maar AFC Mislintat. Achja als het goed uitpakt ben ik blij, mocht het verkeerd aflopen ben ik de eerste die zijn gal zal spuwen.

30 augustus 2023 om 17:04

Ik snap echt niet hoe het nou werkt hier op vz, bij feyenoord moet slot niks zeggen met betrekking tot transfers, Eth kan zich bij manu betwr bezig houden met trainen. En bij ajax is het een schande als steijn geen inspraak heeft....... wanneer moet een trainer wel wat zeggen en wanneer niet, daarbij vertelt steijn ook gewoon waarom sommige spelers niet zijn gekomen en dat het misilat ZIJN werk is en niet die van hem.

30 augustus 2023 om 18:34

@CR7 Atlanta wil NIET verkopen, hebben ze toch duidelijk aangegeven ? dus dan kunnen ze vragen wat ze willen zoals Ajax vorig jaar met Antony deed. dus het is helemaal niet zeker dat je Almada voor 25 miljoen had kunnen hebben , misschien was dat wel 35 miljoen of mischien wel meer.

30 augustus 2023 om 19:58

Je kunt zoiets positief of negatief opvatten, of misschien wel gewoon neutraal? Er zijn andere keuzes gemaakt. Precies wat Steijn zegt, uiteindelijk is dat het werk van Mislintat en de scouts om er een klap op te geven. En misschien wilden andere spelers wel niet of waren ze niet haalbaar. Maar het is natuurlijk veel leuker om dit negatief te benaderen en als een niet harmonieuze verstandhouding te bestempelen.

Dus eigenlijk is een speler die het Ajax DNA heeft een speler die elke club wel wil hebben? Ken weinig clubs die spelers zoeken die niet spelen voor de winst, die geen individuele kwaliteiten hebben, niet vooruit willen verdedigen (is een stuk kwaliteit) en geen bravoure hebben. Vind het maar een niets zeggends iets als dat het 'Ajax DNA' is..

Wat was ie weer aan het zuigen. En je merkt dat ze ook niet goed luisteren. Hij is duidelijk maar toch willen ze hun eigen “waarheid” eruit halen.

30 augustus 2023 om 15:31

Wat dat betreft ook goed hoe hij ze rectificeerde toen ze zijn woorden verdraaiden na een vraag over welke aankopen uit zijn koker zouden komen.

30 augustus 2023 om 15:43

Die gekke Verweij praat maar wat. Ik zie 10x een type Avila (kruising tussen Nico/licha) dan zo'n slapzak als Wijndal die wel Nederlands is.

30 augustus 2023 om 17:02

We kunnen nog niets zeggen van de aankopen. Ik in elk geval niet. Ik heb Sutalo, Akpom, Gaaei, Mikautadze, Avila en Ramaj nog nooit zien spelen en Tahirovic, Forbs en Medic pas een paar wedstrijden. Ik ga niet lopen oordelen voordat we ze minstens een paar wedstrijden hebben zien spelen. Dat doen de azijnzeikers van de Telegraaf wel. Desondanks ben het op dit punt echter wel met Driessen eens. Het is namelijk een terechte vraag waar de Nederlanders of spelers met Ajax DNA blijven als Steijn eerder heeft beloofd dat die er aankomen. Daar werd natuurlijk mee bedoeld de voor het Amsterdamse/nederlandse publiek herkenbare spelers. Zoals in het recente verleden Huntelaar, Tadic, Blind, Berghuis, Bergwijn, Haller, Klaassen etc. En ik en ik denk meer supporters vind dat eerlijk gezegd ook belangrijk dat Ajax ook een Nederlandse of ieg herkenbare uitstraling blijft houden waarmee je je als supporter kunt identificeren.

Verweij pakt Steijn op zijn eigen woorden. Dat Mislinat geen Ajax dna implementatie doet lijkt mij vanzelfsprekend aangezien die man alleen maar bezig is met zichzelf. Maar hoop niet dat door dit misselijke beleid van de TD de trainer straks de pineut is.

30 augustus 2023 om 15:11

Verweij pakte helemaal niemand op zijn woorden. Misschien moet je de persconferentie is terugkijken.

30 augustus 2023 om 15:18

onzin.
alsof een alvarez toen die kwam een typische speler met ajax dna was?

ajax dna, dat hele begrip komt ook me neus uit... wat een kolder.

je wil gewoon goede spelers die passen in het systeem/manier van voetballen waar ajax voor staat toch?

30 augustus 2023 om 15:29

Dat begrip is aangedragen door Steijn zelf. Het is juist Verweij die om opheldering vraagt.

30 augustus 2023 om 16:10

Alvarez is een speler dat compleet anti-ajax is eigenlijk ahaa.

30 augustus 2023 om 15:29

Wil je voor mij even definiëren wat je onder Ajax DNA verstaat?

30 augustus 2023 om 15:59

Moet je aan Ajax vragen. Zij hebben die term geïntroduceerd. Spelers die niet het Ajax DNA hadden moesten eerst een half seizoen wennen aan het moeilijke Ajax spel. Blijkt nu dat dit betekent willen wennen en vooruit willen spelen.

30 augustus 2023 om 16:09

Nee, ik vraag het aan jouses. Hij verwijt Mislintat niet aan DNA implementatie te doen. Zonder duidelijke definitie is het nogal holle kritiek. Wat is precies het probleem dat bekritiseerd wordt met die woorden?

30 augustus 2023 om 15:44

Nou, volgens mij haalt Mislintat allemaal jongens die graag de bal hebben. Dat lijkt me het meeste Ajax DNA dat er is, de bal willen hebben en er comfortabel mee zijn.

30 augustus 2023 om 16:19

@ jouses

Kan je mij en anderen eens uitleggen wat je bedoelt met dat Mislintat "alleen maar bezig is met zichzelf".

Dus als de TD een speler haalt (vanzelfsprekend zonder Ajax dna) dan doet hij dit voor zichzelf? Mijn hersenen kraken hoor, het zijn er niet veel, dat weet ik, maar het verband is mij totaal niet duidelijk.



Rustagh......niet zo kritisch zijn zeg..zijn toch allemaal top aankopen en met een goede mix met al die talenten van de toekomst...moet het goed komen.

Gewoon een beetje geduld hebben en vooral niet in paniek raken..steijn die is goed bezig en zal er gezien zijn ervaring wel iets moois van maken.

Ajax DNA? Dat betekent voor mij dat een speler door Ajax is opgeleid.

Maar ik ga er van uit dat we in dit geval onder 'ajax Dna' kunnen verstaan dat een speler gewend is om 4-3-3 te spelen, met opkomende backs e.d.

Maar dat alle aankopen 'ajax Dna' hebben is naar mijn inzien onzin, maar dat is ook helemaal niet nodig.

30 augustus 2023 om 17:38

Ajax-dna is voor mij een speler die staat voor gedurfd en attractief voetbal.

Beetje nietszeggende uitspraak eigenlijk. Nederlanders halen, dan denk je al gauw aan spelers van het Nederlands elftal. En daar loopt nou niet bepaald spelers rond die Ajax beter maken. En dat Ajax DNA is zo tenenkrommend. Als een speler rendeert dan heeft het Ajax DNA en anders niet... Maar dat is toch precies bij alle clubs zo... Je denkt dat ze bij je club passen, maar ze moeten het nog steeds waarmaken.

30 augustus 2023 om 15:54

Aan de andere kant kan je wel kritiek hebben op het niet-halen van Lang om wel Forbs te halen toch?

30 augustus 2023 om 16:38

Nope toen Lang naar PSV ging was stadig nog speler van Ajax. Mislintat was volledig gestoord als hij toen Lang had gehaald.

30 augustus 2023 om 18:44

Steijn zegt letterlijk dat ze "aan het begin natuurlijk heel duidelijk [konden] zien aankomen dat (...) Dusan Tadic weg [zou] gaan." Dat staat in dit nieuwsartikel. Als je dat vanaf het begin zo duidelijk kon zien aankomen had je daar op in kunnen springen. Dus ik ga niet met je mee, ninjakai. Steijn zegt zelf wat anders.

En als ze wel allemaal uit de koker van Steijn waren gekomen, dan was het weer je oren laten hangen naar de wensen van de trainer. Er zijn gewoon dingen gebeurd (vertrek Overmars, EtH) die je niet zomaar hersteld hebt. Daar worden nu bepaalde keuzes in gemaakt en we gaan zien hoe die uitwerken. Als er van deze tien aankopen uiteindelijk drie toppers bij lopen en de rest wordt overvleugeld door betere jeugdspelers, hoor je er niemand meer over.

Moet je dan niet beginnen met een coach met Ajax dna?

Als ik Steijn zo hoor denk ik dat hij liever een paar andere aankopen had gezien. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. De echte toppers zijn, op 1 na, niet gekomen. Wel zijn er veel spelers aangetrokken op basis van data, voor zover ik dat kan beoordelen. Simpel gesteld, dit is/was de lakmoesproef voor Mislintat. De tijd zal leren of dat voldoende was.

Dat hele Ajax-Dna is toch complete onzin zeg. Tadic was ook totaal geen type Ajax-dna qua mooi en elegant voetbal.
Maar iemand die ripped was en hard werkt en ieder seizoen bij 50 goals betrokken was.

30 augustus 2023 om 16:42

Als Ajacied heb ik ook niks met dat DNA gelul. Als ze zich weten aan te passen dan worden ze vanzelf de Ajacied die we ons wensen. Waar je mee omgaat wordt je door besmet, zo werkt het toch gewoon.

Waar komt dat gemekker over dat Ajax-DNA vandaan joh? Vorig jaar en de jaren daarvoor hoorde je niemand over Ajax-DNA.

Allemaal zeiken om het zeiken. Maar goed, dat zijn we wel gewend van boulevard krantje Telegraaf natuurlijk.

Wat een drama aankopen vrees ik, voor ajax. Het is een rommeltje, ook al bij die bijeengeraapte ajax selectie. Steijn heeft geen flikker te zeggen. Die Duitser verkracht ajax met zijn B keuzes uit 2e divisies. Kom op zeg. Verweij mag kritisch zijn maar het is een zootje met een waardeloze aanvoerder die de uitstraling heeft van een ongestelde haring

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren