Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stekelenburg over lastig moment: ‘M‘n kinderen en familie werden bedreigd’

Laatste update:

Maarten Stekelenburg kondigde onlangs aan na dit seizoen een punt achter zijn carrière te zetten. In een uitgebreid afscheidsinterview met De Telegraaf blikt hij alvast terug op zijn prachtige carrière. De veertigjarige doelman van Ajax, die 311 wedstrijden voor de Amsterdammers keepte, kende naast vele hoogtepunten ook enkele dieptepunten.

Stekelenburg zette zichzelf in oktober 2016 in de schijnwerpers, toen het Everton van Ronald Koeman op bezoek ging bij Manchester City. De Nederlandse sluitpost verrichtte enkele waanzinnige reddingen namens the Toffees en wist strafschoppen van Kevin De Bruyne en Sergio Agüero te stoppen, waardoor het Premier League-duel in 1-1 eindigde. Het was de zoveelste keer dat Josep Guardiola er niet in slaagde om Koeman te verslaan.

Enkele dagen eerder kreeg Stekelenburg in het shirt van Oranje echter ook veel kritiek te verduren nadat hij een inschattingsfout maakte bij een afstandsschot van Paul Pogba. Frankrijk won het WK-kwalificatieduel uiteindelijk met 0-1. “Wat er daarna gebeurde op social media ging alle perken te buiten”, geeft Stekelenburg aan. “Mijn kinderen en familie werden bedreigd en ik kreeg zelf verschrikkelijke ziektes toegewenst. Het deed me realiseren dat de maatschappij zwaar is veranderd, zeg maar verhard is. Dezelfde mensen die jou het ene moment de beste keeper van de wereld vinden, schelden je op een ander moment anoniem de huid vol.”

Debuut bij Ajax
Stekelenburg kan zijn debuut bij Ajax in 2002 nog goed herinneren. Hij mocht als negentienjarige in de basis starten in de voorbereiding, omdat de andere twee keepers - Bogdan Lobont en Joey Didulica - geblesseerd waren. “Dan moet je je kans pakken”, blikt de doelman 21 jaar later terug. Zijn officiële debuut voor Ajax was het mooiste moment voor Stekelenburg. “Mijn allereerste wedstrijd voor Ajax leverde meteen een prijs op, want we wonnen met 2-1 van PSV voor de Johan Cruijff Schaal.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vraag me ook oprecht af hoeveel mensen het wel niet zijn die op social media bekende mensen bedreigen.
Of het nu politici, voetballers, zangers of vloggers zijn de conclusie is altijd dat de berichten die ze krijgen alle perken te buiten gaan.
Is het dan een klein groepje die ze allemaal af gaan of zijn het veel verschillende mensen die zoiets achterlijks doen.

20 mei 2023 om 14:02

Ik denk zelf dat elk persoon zijn eigen haters heeft, maar dat sommige personen wel meerdere mensen bedreigingen sturen. Dus de conclusie is heel veel mensen die het op iemand anders gemunt hebben

20 mei 2023 om 14:03

Ben er ook bang voor maar het is een fijnere gedachten als het gewoon 100 mensen zijn die de hele dag niet anders doen.

20 mei 2023 om 14:50

Ik snap niet zo goed waarom je ze überhaupt een DM zou sturen, geloof dat nog geen 0.01% van de berichten daadwerkelijk gelezen wordt.

Verder natuurlijk triest dat ze in eerste instantie al gestuurd worden.

20 mei 2023 om 15:38

Ik heb zelf redelijk wat volgers (maakt niet uit verder waarvoor, hier ben ik gewoon Dsquared), maar je vergist je daar wel in. Je ziet echt veel voorbijkomen als bekend persoon en de negatieve dingen blijven nou eenmaal vaak langer hangen dan de positieve.

Als voetballer zou ik er dan ook voor kiezen om dat helemaal niet te lezen (maar dan mis je dus ook de wel leuke berichten van mensen die wel positieve energie geven).

20 mei 2023 om 16:36

Ik zou als bekend persoon gewoon de social media laten beheren door het management. De leuke dingen spelen ze dan wel door, en de negativiteit bereikt je gewoon niet.

Ik denk niet echt dat de maatschappij verhard is. Veranderd wel, maar niet in de zin van dat mensen zich anders gedragen of hun emoties etaleren, maar gewoon door het feit dat ze diezelfde emoties die er vroeger ook bestonden nu meteen rechtstreeks kunnen uiten via social media.

Blijf het trouwens waanzinnig vinden dat je een dergelijk bericht naar iemand stuurt.

20 mei 2023 om 14:03

Inderdaad, elke idioot kan nu direct contact met je opnemen via Twitter of Instagram, met alle gevolgen van dien.

20 mei 2023 om 14:11

Lierse97

Geen onderzoek, maar gewoon mijn eigen ervaringen/bevindingen:

Maatschappij is echt wel verhard en veem egoistischer geworden.

Je merkt het vooral buiten. Er wordt veel minder gegroet en je hebt nu veel meer agressie. In het verkeer of gewoon op straat als iemand vindt dat je verkeerd kijkt.

Als iemand hulp nodig heeft, lopen 9 van de 10 mensen door of staan erbij te filmen ipv hulp bieden.

Mensen hebben minder geduld. Mensen in de dienstverlening worden gewoon uitgescholden.

20 mei 2023 om 14:47

Er wordt altijd een of ander idyllisch beeld van het verleden opgehangen waarin iedereen vriendelijk tegen elkaar was of iets dergelijks. Nu kan ik alleen voortbouwen op mijn eigen perceptie maar zo heel anders vind ik het echt niet dan pakweg 15 jaar geleden.

20 mei 2023 om 15:07

Nou 15 jaar geleden liepen er geen 12, 13, 14 jarigen jochies met kapmessen op scholen. Er zal heus wel een enkeling zijn geweest, maar vandaag de dag hoor je er zowat niet bij als je geen mes bij je hebt. Kopschoppers zijn nu eerder een trend dan incident. Er zijn altijd gekken geweest, ook 15 jaar geleden, 30 jaar geleden en 150 jaar geleden, ga zo maar door. Maar de grenzen vervagen en daar heeft social media aan bij gedragen. Als je nu filmpjes ziet raken mensen minder onder de indruk, omdat het bijna 'normaal' is. Jeugd is toch ook crimineler geworden. Waar de oude penoze van toen nog bepaalde codes onderling hadden, overvallen nu tieners uit een groep 8 of 1e klas middelbare school nu winkels, tankstations, mensen op straat. Weet niet of je uit een dorp komt of woonachtig bent uit een stad of steden dicht tegen de stad aan, maar je kan niet ontkennen dat de maatschappij zeker wel verhard.

20 mei 2023 om 15:21

Dat kopschoppen en zinloos geweld met dodelijke afloop is toch ook alweer een beetje passé? Dat had je 10 jaar geleden volgens mij nog heel actueel.
Maar ik kan me de laatste stille tocht niet eens meer herinneren. Zo erg glijdt het ook weer niet af

20 mei 2023 om 15:34

@tegenargument: Dat is wel bijzonder overdreven. In de grote steden komt het inderdaad voor dat jochies messen bij zich hebben. De kapmessen zijn nieuw, maar idioten die messen op zak dragen zijn van alle tijden geweest. Ik kan me bijv. in mijn tijd een middelbare school herinneren waar ze een metaaldetector bij de ingang moesten plaatsen.

20 mei 2023 om 15:38

Het idee dat het vroeger allemaal beter was is al zo oud als de (Griekse en Romeinse) geschiedschrijving zelf. In de Homerische Epen komt dat idee al naar voren. Sallustius heeft er in de eerste eeuw al een heel pamflet over geschreven.

Uiteindelijk komen er altijd nieuwe elementen naar voren, maar dat maakt het nog niet allemaal zoveel slechter dan vroeger.

20 mei 2023 om 16:03

Westend, het is nog geen 2 jaar geleden dat Carlo Heuvelman op Mallorca letterlijk werd dood geschopt door een stelletje klootzakken, kopschoppen dus en de aantal van die klootzakken komen er nog mee weg ook....😤

20 mei 2023 om 14:19

Ik denk dat de toegankelijkheid van het internet de maatschappij juist verhard heeft. Je kunt iemands leven van een afstand echt zuur maken en daar wordt veel gebruik van gemaakt. Dat de gevoelens voor die tijd waren geloof ik direct, maar dat er op zo'n schaal naar gehandeld wordt is nieuw.

20 mei 2023 om 14:46

Dan is er toch niets wezenlijk verhard? Het is gewoon makkelijker het uit te voeren.

20 mei 2023 om 14:53

Natuurlijk is het verhard: het blijft niet alleen bij het denken, maar wordt ook vaker uitgevoerd. Er zit bijvoorbeeld een behoorlijk verschil tussen hopen dat iemand niet goed kan slapen en zijn adres online gooien.

20 mei 2023 om 14:56

En wordt dat nu gedaan omdat mensen harder worden of omdat het gewoon veel makkelijker was? Als ze in de jaren 80 de moderne middelen hadden dan was het gewoon hetzelfde geweest durf ik te stellen. Dus om het dan per se over verharding te hebben?

20 mei 2023 om 15:05

Kater.. Ik snap nu pas wat je bedoelt. Je hebt eigenlijk gelijk.

20 mei 2023 om 18:16

@lierse

Ja, maar negativiteit voedt negativiteit. Mensen die bijvoorbeeld niet persé een uiterste type mening hadden, worden hier nu gewoon veel sneller toe beïnvloedt, omdat voorheen de informatie dus vooral in dat enorm kleine bubbeltje bleef.

Je onderschat dat er een grote groep is die meningen klakkeloos aannemen als het aannemelijk klinkt, al hebben ze ervoor er nog nooit over nagedacht en zal men er nu ook niet verder over denken.

Ik denk dus dat het een beetje van beiden is.

20 mei 2023 om 18:21

Maar nog steeds verandert de aard dan toch niet? Uiteindelijk is de uitkomst wel zo dat het harder en als meer overkomt, maar ten gronde verandert er niet zoveel aan de aard van de maatschappij en de mens.

Ik denk zelfs net dat je kan zeggen dat de zuivere aard van de maatschappij algemeen gezien toleranter geworden is. Door de social media vallen de negatieve zaken gewoon veel harder op.

Stel allemaal even voor dat je maandag een inschattingsfoutje maakt op je werk en dat dan in de dagen daarna je partner en en kinderen bedreigd worden. Hoe bizar is dat? En wat voor ontzettende tokkie moet je zijn om dat te doen. triester dan dat krijg je ze niet hoor.

20 mei 2023 om 14:50

De "kracht" van social media. Allemaal hele "stoere" mensen die zichzelf veilig voelen achter hun schermpje. Want helaas moet je nog veel verder gaan dan iemand online een ernstige ziekte toewensen om ook maar een beetje op de radar te verschijnen bij bijvoorbeeld de politie. Het zou mooi zijn als elke vorm van social media (dus ook de reacties hier op Voetbalzone) op een of andere manier echt gekoppeld konden worden aan je identiteit. En dat een toekomstige werkgever met een paar klikken op de knop even je historie naar boven kan halen. Ben benieuwd hoeveel mensen er dan nog in staat zijn om toekomst te vergooien om maar een stoer berichtje te plaatsen.

20 mei 2023 om 16:04

Gaat me nog niet zo zeer om huidige of toekomstige werkgevers. Want ik vraag me af of je ontslagen kan/moet worden als je in privé-tijd je een keertje laat gaan. Afhankelijk van wat je hebt gedaan natuurlijk he. Maar bedreiging is gewoon een misdaad, dus strafbaar. Van mij mogen ze alle sm accounts koppelen aan een Digi-D o.i.d. zodat het inderdaad gekoppeld is aan een persoon.

Dat bedreigen verliest ook wel een beetje z’n waarde zeg. Vroeger kon je dat nog wel eens serieus nemen, maar nu heeft elke BNer, Cnner of totaal onbekende wel 3 tot 4 bedreigingen per week. Jammer dit

Een jaartje twitter, facebook, tiktok enzovoort op zwart. Dan is de wereld er echt beter aan toe.

Simpele oplossing, social media koppelen aan een paspoort of alleen echte naam. Heel benieuwd hoeveel idioten er dan nog zijn.
Voordat mensen gaan zeuren over privacy, normaal gedragen en je hebt geen problemen ermee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren