Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax benadeeld door arbitrage? ‘Dit is natuurlijk absoluut geen gele kaart’

Laatste update:

Kees Luijckx kan zich absoluut niet vinden in de gele kaart die Edson Álvarez de cruciale topper tegen PSV zal kosten. De analist van ESPN vindt dat Marc Nagtegaal zondag bij Ajax - FC Emmen veel te makkelijk naar een gele prent trok, toen Álvarez een overtreding beging op Ole Romeny. "Dit is absoluut geen geel", aldus Luijckx.

Scheidsrechter Marc Nagtegaal was na een half uur spelen onverbiddelijk voor Álvarez, die op een totaal onnodige plek op het veld een overtreding beging op Romeny. De aanvaller van FC Emmen nam op middenlijn een bal aan met de rug naar het doel van Ajax. Álvarez tikte Romeny aan in een poging de bal te onderscheppen, waarna Nagtegaal floot en een kaart trok. Álvarez snapte zelf niets van die beslissing, net als zijn trainer John Heitinga. Overigens staat ook Davy Klaassen op scherp voor de kraker volgende week zondag tegen PSV.

"Ik vind dit geen gele kaart", reageert Luijckx in de rust. "Het is wel zo dat ik denk dat hij dit seizoen al heel vaak aan een gele kaart is ontsnapt. Dit is zijn speelstijl, maar dit vind ik wel heel licht. Het is heel lullig voor hem dat hij volgende week niet kan spelen. Als hij Romeny daar laat draaien en hem ruimte geeft, dan zegt iedereen: hij is niet scherp vandaag."

Luijckx concludeert: "Hij zit er kort op en geeft hem een klein duwtje, maar het is absoluut geen geel." Kenneth Perez denkt er heel anders over. "Krijgt Nagtegaal de schuld? Dit is natuurlijk eigen schuld van Álvarez", aldus de Deense oud-middenvelder van onder meer Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wordt wel flauw gedaan om een gele kaart zeg. Nou kijk ik niet alles van Ajax, maar zoals Luijkx ook zegt is Alvarez een speler die vaak goed wegkomt. Maakt vaak geelwaardige overtredingen waar hij niks voor krijgt. Nu is het een keer andersom, kan gebeuren

16 april 2023 om 21:19

Flauw? Hij mist daardoor de topper met PSV die cruciaal is voor de 2e plek. Wat is daar dan flauw aan om dat te benoemen? Het verleden heeft daar helemaal niks mee te maken. Of verdient Feyenoord nu 2 rode kaarten omdat ze die tegen Ajax niet kregen? Of verdient Twente een penalty tegen omdat ze daar tegen Feyenoord aan ontsnapten?

16 april 2023 om 21:23

Als 1 speler 10 gele kaarten krijgt kan je jezelf beter afvragen wat die speler doet. Ze zullen namelijk niet alle 10 onverdiend zijn.

16 april 2023 om 21:29

Ja zo werkt het natuurlijk niet. Deze kaart is onzin en is cruciaal. Klaar.

16 april 2023 om 21:31

Ook dat heeft er niks mee te maken. Het gaat erom of een kaart terecht is of niet. Deze is onterecht, waarom worden dan andere kaarten of andere wedstrijden erbij gehaald. Of zijn totaal zoals jij doet? Volledig irrelevant. Was deze overtreding een gele kaart? Nee. Daar hebben we het over en dat zou een bepalende rol kunnen spelen in het wel of niet bereiken van de 2e plaats.

16 april 2023 om 21:33

Nee, zo werkt het wel. Want de 10e(!) kaart kan je heel gerust een ongelooflijke opbouw aan domme fouten noemen. Hier zo'n punt van maken is niks anders dan je verschuilen. Want 1 gele kaart bepaalt nooit op zichzelf of je een 2e plaats haalt of niet. Dat bepaalt de prestatie over een heel seizoen. Dit is gewoon indekken. Niks meer, niks minder.

16 april 2023 om 21:36

Is gewoon geel. Gewoon dom nu Klaassen nog.

16 april 2023 om 21:44

Dan is het niet flauw inderdaad, maar dom van alvares.

16 april 2023 om 21:46

Bananana, je kan doorzwammen tot je een ons weegt maar het gaat om de beoordeling van de overtreding, die was niet geelwaardig. Al het andere dat jij erbij probeert te halen doet niet ter zake en ik ga mijn tijd er niet meer aan verspillen.

16 april 2023 om 21:53

Als bij het grote Ajax een gele kaart voortaan het verschil moet maken tussen plek 2 en 3 dan weet je dat er iets goed mis is.

16 april 2023 om 21:54

Mag je vinden jizzy. Ik heb ook niet zoveel zin om tijd te verspillen aan iemand die een trap op de enkels en een duw met twee handen geen geel vindt. Dat is gewoon een kaart, ongeacht jouw gekleurde bril.

16 april 2023 om 22:00

Wat een non opmerking? Alvarez is een van onze belangrijkste spelers, misschien nog wel de belangrijkste. Tuurlijk maakt dat een groot verschil voor de wedstrijd met psv en dus voor de mogelijke 2e plek. Ik vind het maar een provocerende opmerking, zeker door “het grote Ajax” te benadrukken.

16 april 2023 om 22:01

Het is toch gewoon een slecht argument dat Alvarez hier zijn tiende gele kaart verdient simpelweg omdat hij er al negen heeft. Dit was geen geel en zijn eerdere kaarten hebben daar niks mee te maken. Zijn eerdere gele kaarten waren niet cruciaal de wedstrijd voor PSV, deze wel. Maar goed, ik geloof dat dit nergens heen gaat.

16 april 2023 om 22:15

@ JizZzy

Dat zegt hij niet, wat hij bedoeld is vaak is hij heel goed weggekomen en nu een keer niet!! Had hij maar niet zo vaak hiervoor geel moeten pakken dat is zijn eigen schuld had ie beter moeten nadenken.

16 april 2023 om 22:15

@FR010FRDAM dat jij even zegt “ het grote Ajax” zegt alles over hoe jij hier naar kijkt. Ajax heeft toch gewoon een kak jaar. Zit op elke front in de problemen. Dan zijn dit soort kaarten cruciaal en als de scheids deze dan geeft dan mag ook het kleine Ajax wat van vinden. Net zoals de hele Kuip dat doet bij een onterechte beslissing. Dat je daarom niet beter gaat spelen staat hier los van.

16 april 2023 om 22:39

Het is natuurlijk niet zo dat omdat je eerder niet bestraft bent dat je het dan op een later moment verdient. Echter is het inherent aan dat je wel eens ontsnapt aan een kaart, je er ook wel eens eentje te makkelijk kunt krijgen. Als je 10 kaarten pakt in een seizoen riskeer je ook om een keer tegen een ongelukkige schorsing aan te lopen. Uiteindelijk heeft hij vandaag ook weer de meeste overtredingen gemaakt in de wedstrijd.

17 april 2023 om 00:03

Als die wedstrijd zo cruciaal is dan had Heitinga hem gewoon op de bank moeten zetten thuis tegen Emmen… Je weet dat ja altijd tegen een kaart kunt oplopen.

16 april 2023 om 21:21

Het verbaasd me niks dat jij hier zo op reageert. Het gaat toch om dit specifieke geval, waar inderdaad te snel geel voor wordt gegeven. Daar hebben die andere keren niks mee te maken. En aangezien hij geschorst is voor een topwedstrijd, wordt dit extra besproken en belicht. Feit is dat supporters die niet voor Ajax zijn, vaak iets tegen de speelstijl van Alvarez hebben. Terwijl zulke supporters zelf ook spelers hebben die zo spelen. Feyenoord heeft bijvoorbeeld Hartman die vaak goed wegkomt.

16 april 2023 om 21:30

Ach, de topclubs worden vaak genoeg bevoordeeld met kleine voordelen. Volgens mij moet Alvarez zich afvragen waarom hij al 9 kaarten had terwijl hij bij een van de betere clubs in de eredivisie voetbalt. Jammer dat er niet in de spiegel gekeken word en weer naar de scheids gewezen wordt.

Natuurlijk is dit geen gele kaart. Deze Nagtegaal kende ik niet, maar hij is duidelijk nog niet klaar om op dit niveau te fluiten. Zal vast persoonlijk iets tegen AJAX hebben, want iedereen die ik spreek vindt het ook geen gele kaart.

16 april 2023 om 21:21

Misschien is Nagtegaal aan het overcompenseren. Die heeft namelijk jaren lang een seizoenskaart in de arena gehad
Of misschien de eierschaal af zetten en je af vragen hoe 1 speler in godsnaam 10 gele kaarten krijgt in 28 speelrondes.

16 april 2023 om 21:49

Het is toch vrij bizar om dit allemaal te lezen. Toen Hartman tegen Ajax zijn tweede geel moest krijgen, maar niet kreeg, toen gebruikten jullie het argument dat de eerste kaart sowieso te snel gegeven was. Dus moesten wij het niet hebben over die tweede gele kaart. Nu krijgt Alvarez een onterechte snelle gele kaart, maar nu is dat terecht, want hij is al vaker met kaarten weg gekomen. Deze redeneringen slaan toch nergens op?

16 april 2023 om 21:51

Jullie? Ik heb dat argument niet gebruikt. Wat anderen met dezelfde clubvoorkeur zeggen zal mij een worst wezen. En daar hoef je mij dus ook niet van te betichten.

Overigens zeg ik nergens dat Alvarez zogenaamd met veel weg komt. Ik zeg juist dat hij veel kaarten heeft gekregen. Je legt me alleen maar woorden in de mond.

16 april 2023 om 21:27

Dit is nou wat ze een Calimerootje noemen,
Meteen beginnen te piepen als het een keer niet helemaal meezit. Allemachtig. Wat klein dit.

16 april 2023 om 21:29

Je vergeet voor het gemak even dat dit kaart nummer 10 (!!) is voor Alvarez, wat nog mild is gezien het aantal onbesuisde overtredingen die hij gedurende het seizoen is begaan. Dat hij nu PSV mist is lullig, maar weegt nog altijd niet op tegen de straffen die hij in een eerder stadium had moeten krijgen.

16 april 2023 om 21:45

Natuurlijk is dit wel een gele kaart. Jij zult wel fan zijn van Ajax en iedereen die je spreekt ook.

16 april 2023 om 21:51

Blijkbaar wordt die mening niet door iedereen gedeeld, want ook verschillende analisten vinden het geen geel. Dat jij het wel geel vindt, heeft vast niks met je clubvoorkeur te maken?

16 april 2023 om 22:01

Maar de analisten vonden ook dat hij heel vaak goed weggekomen is.

16 april 2023 om 22:08

En dat heeft dus niks met deze kaart te maken. Non-argument dus.

17 april 2023 om 07:29



donaldpump. Mooi is dat, ik reageer precies hetzelfde als afgamaarten en die argumenten steunen jullie wel, maar die van mij gooi je op clubvoorkeur. Grappig toch. Mij maakt geen klo*t uit of die notoire kaartenpakker wel of niet meedoet tegen psv, maar ik wilde gewoon even kijken hoe er gereageerd wordt op mijn reactie.

Zo dus. Dank je.

17 april 2023 om 07:30



formus. Ik gebruik hetzelfde non argument als degene waar ik aanvankelijk op reageer, maar daar hoor ik je ook niet over.

Had Alvarez maar moeten zorgen dat hij niet op 9 gele kaarten zou staan in de 28e speelronde. Zo simpel is het.

16 april 2023 om 21:18

Hoe kan je daar voor zorgen als je gele kaarten krijgt voor niets

16 april 2023 om 21:21

Doe nou niet zo raar joh. Alvarez deelt elke week uit. En deze kaart ontstaat ook gewoon doordat hij doorloopt terwijl hij weet dat hij te laat is. Alvarez is hooguit slachtoffer van zn eigen onnozelheid en gebrek aan zelfbeheersing.

16 april 2023 om 21:22

Precies. Alvarez is gewoon een makkelijk slachtoffer. Komt teveel in de aandacht in de media waardoor ook scheidsrechters beïnvloed worden. Dieptriest

16 april 2023 om 21:30

Hoe kan je het voor elkaar krijgen op 10 (!!) gele kaarten te staan, in het achterhoofd houdend dat het er meer hadden moeten zijn. Dan ligt het probleem volledig bij Edson.

16 april 2023 om 21:53

Als je 10 gele kaarten nodig hebt om je staande te houden in ED heb je gewoon gebrek aan kwaliteit.

16 april 2023 om 22:05

Gele kaarten voor niets? We hebben het over Alvarez hè…. Die pakt vaak kaarten door onnodige en smerige overtredingen…. Dat ie niet vaker rood heeft gepakt is al opvallend genoeg…

16 april 2023 om 22:18

@EredvisieAjax

Kijk dit is nu is een volwassen antwoord klasse hiervoor

16 april 2023 om 21:29

Precies. Als je op negen gele kaarten staat, dan verdien je gewoon om een tiende te krijgen, ook al is de overtreding geen kaart waard! Zo simpel is het.

En die andere 9 waren ook onterecht…wat een onzin. Ze kunnen beter schande spreken dat een speler van Ajax 10 gele kaarten gekregen heeft na 29 wedstrijden. Alvarez speelt altijd op en soms over het randje en dan kan je dit verwachten. Zoek de schuld lekker bij Alvarez

16 april 2023 om 21:48

Minimaal de helft is onterecht. Tegenstanders mogen altijd alles tegen Ajax. Ga voor de grap eens kijken hoe vaak een tegenstander van Ajax rood heeft gekregen de afgelopen seizoen en zet dat eens af tegen PSV en Feyenoord.

16 april 2023 om 22:02

Is dit nou serieus? Alvarez staat toch aardig bekend om z’n overtredingen en heeft een aantal keer dit seizoen gemazzeld door geen rood te pakken… Maar ja, alles mag natuurlijk tegen Ajax….

Alvarez moet niet zeuren. Als je kaarten pakt voor praten dan kan dit gebeuren. Eigen schuld, dikke bult. Heitinga heeft ook schuld. Ik ga hem niet missen.

Alvarez had dit seizoen al 2 of 3 keer rood moeten hebben. Dit is een kaart die ie niet had hoeven te geven. Maar daar staat tegenover dat hij veel te vaak heel goed is weggekomen

Het feit dat we een speler als Alvarez niet kunnen missen is natuurlijk het grootste probleem bij Ajax. Hij zou vooral een ondersteunende rol moeten hebben voor de 'betere' voetballers maar is op dit moment een van onze belangrijkste schakels. Dat hij een keer geschorst kan worden is nou eenmaal zo met zijn speelstijl en dat moet je ook niet willen veranderen want dan haal je de angel uit zijn spel.

Als je het voor elkaar krijgt om 10 gele kaarten te pakken in de Eredivisie dan gaat er iets behoorlijk mis. Of zouden ze allemaal onterecht zijn?

Kweet niet... Maar hoe hij het ook wou proberen of in gedachten had.... Er was 0 mogelijkheid om ook maar met zijn been in de buurt te komen van de bal.

Hij probeerde het toch (risico)
En hij raakt hem daarmee achter op zijn achillespees

Heel zwaar?
Nope...

Gele kaart waardig?
Ja, kan..

Niet geven omdat het een eerste keer was?
Onzin....

Zou ik hem zelf geven als ik een wedstrijd zou aanvoelen?
Denk het niet

Is dit wat er overgebleven is van het grote Ajax? Zeuren dat een tiende gele misschien te makkelijk gegeven was? Alvarez is zo vaak goed weggekomen, dan kan het ook weleens zijn dat je voor een lichte overtreding iets te zwaar gestraft wordt.

Ik verbaas me wel over deze scheids hoor. Andere Ajacieden mogen dikke overtredingen maken en niets, alvarez maakt z’n eerste halve overtreding en bam meteen geel.

16 april 2023 om 21:54

Ik snap je verbazing ... meestal is het andersom

16 april 2023 om 21:55

Ja inderdaad scheidsrechters zijn opzoek naar Alvarez.

16 april 2023 om 21:58

Ik verbaas mij over jou super objectieve reacties altijd.

Het is allemaal onterecht. Bij Alvarez is het het zuid-amerikaanse temperament en bij Tadic de Balkan passie. Wij snappen die jongens niet.

Heitinga kan zijn biezen wat mij meteen pakken. Wat een idioot met PSV op komst dat je je belangrijkste pion dan tegen Emmen opstelt. Lekker wegwezen en een trainer aanstellen met visie en verstand

Ach, gewoon een domme actie op een onnodige plek, waarbij je weet dat je op scherp staat… De scheids kan hier gewoon geel voor geven en dan moet je niet zeuren. Verder komt Alvarez vaker goed weg en nu valt het eens een keer anders….

Wat een hoop hypocriete reacties hier zeg. Voorop gesteld is het een oerstomme actie rond de middellijn en kan je hier heel voor geven. Mensen die zeggen dat Heitinga hem niet had moeten opstellen snap ik niet. Je moet eerst deze wedstrijd winnen wil je volgende week nog enig belang hebben.

Maar wat eens sneue reacties zie ik hier van veel niet-Ajacieden zeg. Als Alvarez een overtreding op het randje maakt dan zijn ze er als de kippen bij om het moment te bekijken en te zeggen dat hij goed weg komt. Nu wordt er een (erg) makkelijke gele kaart gegeven en dan wordt er door vele niet naar het moment gekeken, durven deze mensen hier niet objectief te benoemen dat het makkelijk gegeven is maar alleen met het argument komen dat hij niet moet zeuren omdat hij vaak goed weg is gekomen.

Ik snap de discussie niet. Het is gewoon een gele kaart.

Wat een gezwam. Alvarez komt vanachter in en raakt de hiel/ achillespees. Terechte gele kaart.

Ik snap de ophef niet zo goed. Deze kaart is misschien onterecht maar het is wel "maar" een gele kaart. Voor Ajax is het ongelukkig dat hij hierdoor PSV mist maar de scheidrechter hier zo op beoordelen slaat nergens op. Scheidsrechters horen er niet op te letten wie er op scherp staan, die geven geel als ze het nodig vinden. Soms missen ze een gele kaart en soms geven ze er 1 teveel, thats life. Daarnaast word je natuurlijk niet geschorst door 1 gele kaart. Alvarez is zelf veel schuldiger aan deze schorsing, die heeft blijkbaar teveel overtredingen nodig.

Niet zo moeilijk doen. Als hij de kaart vandaag niet had gehad, dan had hij tegen PSV wel geel of rood gepakt. Was hij tegen AZ geschorst. Dus maakt niet uit

Als ie zo belangrijk is stel je hem toch niet op in een thuiswedstrijd tegen Fc Emmen?

Ik vind dit niet zo'n heel vreemde gele kaart. Hij is veel te laat, hij heeft echt geen enkele kans om de bal nog te spelen en maakt een vrij lompe overtreding van achter.

Oh oh......men dekt zich al vast in voor een verliespartij volgende week. Terecht of onterecht hij heeft hem gekregen, maar om daar nu al een cruciale wedstrijd aan te verbinden ,volgende week vind ik wel wat ver gaan.
Maar wat ik zeg......excuses al gemaakt voor volgende week.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren