Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keane ergert zich kapot aan ‘respectloze’ Brazilianen: ‘Ik houd hier niet van’

Laatste update:

Roy Keane heeft zich maandagavond enorm geërgerd aan de manier waarop de Braziliaanse spelers hun doelpunten vierden tijdens de achtste finale tegen Zuid-Korea (4-1). De analist van ITV nam na de wedstrijd geen blad voor de mond en noemde de dansjes onder meer ‘respectloos’. Collega Graeme Souness was het roerend eens met de voormalig Red Devil en vindt dat de spelers van Brazilië vragen om problemen. “Op deze manier is het slechts een kwestie van tijd tot iemand een van die Brazilianen doormidden schopt”, aldus de Schot.

Na ieder doelpunt van A Seleção volgde een uitgebreid dansje in Stadion 974. Keane kan deze manier van juichen echter niet waarderen. “Ik vind dit echt respectloos naar de tegenstander toe. Het staat 4-0 en ze deden dit iedere keer. Bij de eerste goal vind ik het prima, maar ze doen het keer op keer. Zelfs de bondscoach deed mee.” Na het waanzinnige teamdoelpunt van Richarlison liet bondscoach Tite zich verleiden tot een dansje. De 61-jarige keuzeheer bleek goed op de hoogte van de danspasjes binnen zijn selectie.

Keane maakte vervolgens de komische vergelijking met het bekende televisieprogramma Strictly Come Dancing, dat al bijna twintig jaar op de Engelse televisie te zien is. “Ik heb nooit zo veel dansjes gezien. Ik weet niet wat ik zie. Ik houd hier niet van. Dan wordt er gezegd dat het hun cultuur is, maar dit is niet goed.” Souness geeft Keane gelijk. “Op deze manier is het slechts een kwestie van tijd tot iemand een van die Brazilianen doormidden schopt.”

Brazilië had maandagavond in de achtste finale van het WK geen kind aan Zuid-Korea en won met 4-1. De Brazilianen wisten voor rust al vier keer het net te vinden. Vinícius Júnior, Neymar, Richarlison en Lucas Paquetá waren verantwoordelijk voor de treffers van de Goddelijke Kanaries, die het aanstaande vrijdag al opnemen tegen Kroatië in de kwartfinale. De winnaar van dat duel zal in de halve finale spelen tegen Nederland of Argentinië.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begin een patroon te zien in het afgeven op blijdschap na een doelpunt. Waar kun je je oprecht druk om maken? Als voetballiefhebber lijkt het me passender om te praten over het flitsende aanvalsspel wat er met momenten op de mat is gelegd vanavond. Die Roy Keane ook altijd met z'n rare fratsen. Geniet een beetje! Ik kijk uit naar een nieuwe anekdote van Yassin Ayoub in tegenstelling tot dit doelloze gezanik.

5 december 2022 om 22:46

Haha mooi gesproken. En goede avatar, Koekkoek jonguh!

5 december 2022 om 22:57

Keane heeft zeker een punt, je kunthet ook overdrijven. Mooi spel maar tegelijkertijd ook jankerds en rollers. Ik hoop oprecht dat de Kroaten ze pakken en ik denk oprecht dat ze een goede kans hebben.

5 december 2022 om 23:55

Ja, maar wat dan nog? Dan overdrijven ze? Oké, dan is het niet jouw smaak om zo te juichen. Prima natuurlijk, maar moeten zoveel mensen dan gelijk iets van vinden en dit de wereld inslingeren? Is dit zo ontzettend belangrijk?

6 december 2022 om 07:10

Je weet toch, tegen woordig wordt er verwacht dat je overal wat van vind, en pas maar op als je niet de gangbare meningen volgt. Daarnaast lijkt het ook een beetje op jaloezie, Engeland speelt nu eenmaal geen samba voetbal en wint zijn wedstrijden moeizaam. Daarnaast kijk ik bv liever naar de lachende gezichten van de Brazilianen dan naar die zure kop van keane

6 december 2022 om 07:18

Jij vond het blijkbaar ook belangrijk genoeg om op te reageren en ik blijkbaar ook

6 december 2022 om 09:05

Kroatië is echt geen bijzondere ploeg en scoort heel moeizaam. Brazilië legt er echt wel 2 in dus wordt denk ik een moeilijk verhaal

5 december 2022 om 23:36

Het is gewoon vervelend om naar te kijken. Ze gedragen zich als een stelletje clowns. Je speelt slechts tegen Zuid Korea. Doe ff normaal.

Waar is de Braziliaanse Carlos Puyol die zijn medespelers ff op hun nummer zet?

6 december 2022 om 00:47

Voordat je gaat oordelen en ze stelletje clowns noemt, verdiep je eerst eens in t braziliaanse cultuur waar veel van zulke dansjes worden gedaan. Typisch ook zo europees om over ze te oordelen en zo saai te blijven. Ik zou zeggen, hup naar google en verdiep je in Brazilië (nog beter als je het over latijns amerika ook doet) en laat hun daarna zijn wie ze zijn

6 december 2022 om 03:45

@lekkerbek

Ik hoor het alweer. Jij kan zeker niet dansen.

6 december 2022 om 06:31

50000 moorden per jaar nog altijd in Brazilië en de longen van de aarde platbranden, goh echt een leuk land man! Ik heb Zuid-Amerika/Brazilië altijd gemeden als reisbestemming alleen al omdat het me hierom niet trekt. En dat terwijl het volgens mij best een mooi continent/land is. Laat die gasten eerst hun zaken maar wat beter op orde hebben daar voordat ze weer gaan Juichen/dansen.

6 december 2022 om 06:50

Puur gezien is dit tijdrekken, om zoveel tijd te pakken om een doelpunt te vieren. Dat je blij bent ok , maar dat jij je tegenstander zo lang laat wachten om de aftrap te nemen dat is toch ook niet de bedoeling. Ze kunnen na de wedstrijd lang genoeg het succes vieren met hun supporters, kunnen ze de samba dansen totdat het licht in het stadion uitgaat.
En hoe wordt dit gezien door de ogen van die Zuid Koreanen die niet alleen verliezen , maar moeten toe zien hoe hun tegenstander staat te dansen terwijl de wedstrijd nog niet gespeeld is. Dat moet toch ook niet prettig zijn. Daar hoor je weinig mensen over , toch wel.jammer dat Aziatische cultuur niet besproken wordt.....maar ja dat is wel.vaker het geval....

6 december 2022 om 07:13

Wat een bullshit, Oordelen over een land op basis van kranten en televisie beelden. Ik heb er bijna een jaar mogen werken en heb er de tijd van mijn leven gehad. Nooit in een leuker, relaxter, swingender en vriendelijker land geweest. Heb in de 11 maanden daar. Minder gezeik gehad

6 december 2022 om 07:27

Tja, theater, rollen als je niet geraakt wordt, huilen bij de scheidsrechter hoort ook bij de cultuur. Ben ik ook geen fan van.

Bij een 1-0 prima, bij een 4-0 wordt het genant. Je hoeft niet saai te doen. Er is ook zoiets als een middenweg.

6 december 2022 om 08:21

Als ze willen dansen gaan ze naar een dansschool. Je staat op het veld om te voetballen, tegen de kroaten halen ze deze fratsen niet uit want dan worden ze door midden gehakt (kunnen ze gelijk weer het doorrollen verder perfectioneren want ook dat kunnen ze als de beste)

Eng groepje kanaries bij elkaar, laat de spanjaarden maar het wk winnen wat mij betreft

6 december 2022 om 08:27

@bossie, ik ben het met je eens en stoorde me ook aan de lengte vd feestjes. Eerst solo dansen, daarna met het hele team en dan nog eens doorlopen naar de technische staf om daar weer te dansen? imo teveel vh goede. In de tussentijd staat de tegenstander de hele tijd te wachten. Wat mij betreft mag de scheidsrechter hier best ingrijpen

6 december 2022 om 11:25

@lekkerbek,

Niemand! Je zou zeggen Dani Alves, maar zolang hij in de Seleã§ã£o zit wordt er zeker gedanst. Hij is de boosdoener!

Mooie tijden toen Puyol als een gek rende naar Dani Alves en Thiago om hun dans te verstoren en hun wijzend terug te sturen naar eigen helft.

5 december 2022 om 23:40

Ik zie die dansjes niet per se als pure blijdschap. Vroeger juichten spelers na een goal. Nu lijken sommigen vooral bezig te zijn met hoe ze aandacht krijgen voor iets nieuws of origineels. Als ik kijk naar de winst van Iran of Marokko dit toernooi: die zijn echt blij, daar zit geen toneelstukje bij.

5 december 2022 om 23:43

Behalve in de straten van sommige grote steden. Maar is geen dansen....

6 december 2022 om 00:11

@Vernon onzin! Het zijn geen stijve Europeanen net zoals wij. Dansen zit bij hen in het bloed. Roger Mila danste ook graag na een doelpunt.

6 december 2022 om 03:48

@vernon

Dansen na een doelpunt die je dus 'viert' waarbij vieringen dit vaker met een dans gepaard gaat. Ik zie niet in hoe dit aandacht vragen is.

Niet iedereen is stijfjes en hoeft zich zo op te stellen. Ronaldinho danste na elk doelpunt. Raar genoeg werd en wordt dat leuk gevonden.

6 december 2022 om 06:09

Toen was het nog uniek. Nu doen ze het met het het hele elftal en is het gewoon spelbederf en proberen ze iets van onoverwinnelijkheid uit te stralen. Echter, dit werkt vroeg of laat gewoon averechts tegen een betere tegenstander die dit niet pikt. Kijk maar naar een Pogba nog onlangs tegen Zwitserland op het EK, danste er ook op los en vervolgens Kreeg Frankrijk er nog 2 om de oren van Zwitserland. Exit.

6 december 2022 om 07:15

Hebben jullie zeker een beetje punt hoor, het hoeft ook niet stijf te zijn. Zie ook mijn opmerking over Iran en Marokko. Het is subjectief, maar bij sommige krijg je de indruk dat het echt is, en bij andere niet.

5 december 2022 om 23:41

Van mij krijgen ze gelijk en schoppen als waarschuwing inderdaad iemand "doormidden". Hou toch op met die idiote fratsen. In 1994 deden ze dat ook tegen Nederland, na die twee goedgekeurde buitenspeldoelpunten. Allemaal op een rij de baby van Bebeto vieren. Dan word je dus dubbel genaaid. En daar hield en hou ik niet van. En de tegenstanders moeten daar helemaal niet van houden. Duitsland heeft bij die 7-0 oorwassing in 2014 toch ook niet lopen provoceren? Gewoon zakelijk de voorsprong uitbreiden zonder poespas. Wie weet treft Oranje de gele kanaries in de halve finale. Jammer dat we geen Neeskens, Suurbier en van Hanegem meer in onze selectie hebben, want die wisten in 1974 wel hoe je daar mee om moest gaan. Let history repeat itself.....

6 december 2022 om 00:13

@pinko, wat vond je van het dansje van Roger Mila?

6 december 2022 om 00:25

Je kunt zien hoe ze er zelf over denken om het een keer te doen als je scoort tegen hen, en je kunt nu al nagaan wat hun eigen reactie zal zijn, met hun opvliegere karakter.

6 december 2022 om 00:48

Omgekeerd hadden de Brazilianen dit gedrag echt niet gepikt, geloof me maar.

Beter is ze eruit knikkeren en na de laatste fluitsignaal gelijk op de middenstip hetzelfde dansje na te doen. Dat is pas humor.

6 december 2022 om 08:11

Die van Milla leek me spontaan en niet met de hele selectie inclusief coach ingestudeerd

6 december 2022 om 16:15

Ik ben geen dans expert. Al spreekt dansen op de vulkaan me dan wel weer aan;-)))

6 december 2022 om 00:54

Laat ze nu maar.lekker dansen , later staan ze weer te huilen als.ze zijn uitgeschakeld. Of ze rollen weer over de grond als ze met veel theater net doel alsof ze aan het sterven zijn.

6 december 2022 om 06:04

Dit is niet blijdschap dit is meer zelfingenomenheid en arrogantie. Die Brazilianen wanen zich al wereldkampioen voordat ze überhaupt in de finale staan. Met z’n allen bidden in de kleedkamer waar gaat dit over. Ze nemen hun bijnaam wat te letterlijk.

6 december 2022 om 07:48

Ze bidden dat God hen de overwinning schenkt. Doen gelovigen wel vaker. Overigens is het maar waar je je druk om kan maken. Brazilianen zijn carnavalliefhebbers. Zulke dansjes die voor een gemiddelde noord-west Europeaan clowneske overkomt vinden zij daar geweldig. Beetje je tegenstander pesten.

6 december 2022 om 06:43

Als ze bij die eerste twee goals een dansje hadden gedaan had je niemand gehoord, maar na die 2-0 moet je ook denken van laat lekker zitten. Ik had je een doodschop gegeven waarschijnlijk. Het is weinig respectvol naar je tegenstander. Na een aantal goals hoef je niet meer zo uitgebreid te gaan vieren toch?

6 december 2022 om 08:27

Ik zie een patroon in absurd juichen. Als voetballiefhebber kun je natuurlijk tegelijk van het voetbal genieten en je ergeren aan gedrag. De Brazilianen voetballen geweldig, maar ik erger me rot aan die aanstellerij. Dat geldt voor zowel het rollen op het veld als sommige droevige dansjes. Of na een geweldige goal (richarlison) boos om je heen kijken. Ik geniet van het Braziliaanse voetbal, maar ik kijk veel liever naar echte spontane blijdschap dan naar die ingestudeerde flauwekul. Ik zal wel ouderwets zijn.

Mensen moeten niet zo zeuren. Ze zijn blij, laat ze blij zijn.
De Brazilianen hebben moeizame jaren gehad en nu staan ze er weer met een prachtig team.

Wat moet je dan doen? Rennen en in de lucht springen? Nee dat is lekker leuk en origineel. Kijk gewoon naar het voetbal en laat dit soort dingen links.

5 december 2022 om 22:49

Zo moeizaam hadden ze het niet in 2014?

5 december 2022 om 23:58

Viel inderdaad mee maar het was ook niet heel denderend

5 december 2022 om 22:50

Ik ben het wel met Keane eens. Eerst je eigen dansje, dan met z'n allen beetje dom springen en dan nog een dansje met 3/4 man gevolgd door 15 kruisjes slaan geknield naar de lieve heer.

Gewoon beetje denigrerend tegenover je tegenstander en mag best een tikkeltje of drie minder van mij, vooral bij een 4-0

5 december 2022 om 22:59

Men heeft geen behoefte aan plezier, blijfschap en ontspanning. Zien liever plichtmatige onzin op het veld, depressieve gezichtjes en na een goal maar meteen terug lopen naar eigen helft. Geen gejuich niks, want ja want stel je voor, dat het zo vernederend is/overkomt. Keeper wisselen, waarom deed Tite dat? Kan toch niet uhm. Wat een zeikerds zeg!

Die Brazilianen spelen heerlijke samba, doen een dansje, geven hun volk plezier maar nee ohhh die dansjes oehh wat erg pff! -_-

5 december 2022 om 23:08

Ach hou toch op joh. Dus omdat je het ene uiterste te ver vindt gaan zie je liever het andere uiterste.

Een post als dit is ook een voorbeeld van wat er mis gaat in de wereld als je het mij vraagt. Iedere vorm van nuance wordt direct als een uiterste weggezet door degene die niet begrijpend kan of wil lezen.

Maar fijn dat jij/jullie wel van de dansje genieten na een 4-0 voorsprong

6 december 2022 om 03:50

@benjj

Je zeurt over dat mensen dansen en je hebt het over nuance?

6 december 2022 om 06:43

Als ze dit doen tegen Nederland dan heb je er ook geen problemen mee?

6 december 2022 om 08:30

Ik zeur niet over het dansen an sich maar over het doen van 3 dansjes na het maken van de 4-0. Maar blijkbaar ontgaat die nuance je ook. Kan gebeuren, je was laat/vroeg wakker.

6 december 2022 om 08:30

Laat dit soort dingen links kun je ook over het uitvoeren van de dansjes zeggen. Ik heb een fantastisch Brazilië gezien de 1e helft. Daarvoor kijk je voetbal. Maar doe mij maar spontane blijdschap in plaats van ingestudeerde toneelstukjes. Het ziet er soms bovendien ronduit kinderachtig uit.

Hij houdt hier niet van. Prima dat hoeft ook niet.
Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde en zeker niet allemaal zo zuur als deze man.
We willen toch graag sambavoetbal zien? Daar mag van mij best een dansje bij.

5 december 2022 om 23:00

Hij hoeft hier niet van te houden, dat is prima, maar dan noem je het ook meteen zuur. Beetje tegenstrijdig, niet? Hij is niet zuur, hij houdt er zoals meer mensen niet van. Dat heeft niets met zuur te maken.

6 december 2022 om 03:51

@ikweetalles

Nee dat is niet tegenstrijdig. Hij mag er dus lekker zuur over zijn en wij mogen daar weer over lachen en het totaal niet serieus nemen.

Alleen mensen die zelf niet kunnen dansen maken zich hier druk om.

6 december 2022 om 08:27

1 dansje ja

Eerst met de hele groep springen en elkaar beetje duwen
Dan gaan er 4 een ingestudeerd dansje doen
Daarna gaat de doelpuntenmaker nog even een gebedje doen en kruisjes slaan

Het is een heel ritueel wat 2 a 3 minuten in beslag neemt, puur spelbederf.

Gewoon geel geven als zoiets te lang duurt, aanstellerij en denigrerend naar de tegenstander.

Ik wil wel eens zien of ze dit ook doen tegen een land waar ze de zaag uit de schuur halen zoals Kroatie of Argentinie.

Ach kwestie van tijd tot wij Argentinië onze buren weer op hun plaats zetten. Eerst geven we Nederland pakkies en dan Brazilië nog een keer net zoals vorig jaar toen ze een L pakten in hun eigen land en ze niet meer zo vrolijk capoeira aan het dansen waren. Het zullen altijd (vrolijke) maar vooral nonchalante clowns blijven. En die Tite spant al helemaal de kroon, zon matige coach die 0 verstand heeft van tactiek heeft en teert op een paar opvliegingen van Pomba, Neymar en Vini en dan zo gaan dansen, zou onze respectvolle meestertacticus Scaloni nooit doen

5 december 2022 om 22:54

Zie net Arne Slot de Argentijnen analyseren, die kunnen er geen reet van

5 december 2022 om 23:02

Haha zal wel, meneer Derksen en het hele VZ zeggen dat ook. Grappig want in onze pers zeggen onze analisten als Mario Kempes en Oscar Ruggeri ook dat Nederland er helemaal niks van bakt en dat het easy win wordt voor ons, sterker nog ze zijn alvast de wedstrijd tegen Brazilië aan het analyseren 😂

5 december 2022 om 23:06

Argentinië is gewoon een matig team dat alleen op Messi teert. Nederland wint met 2-1

5 december 2022 om 23:15

Nederland is gewoon een matig team dat teert op allemaal koorknaapjes die of nooit spelen of zwaar uit vorm zijn voor hun club muv Gakpo. Vooral Memphis niet vergeten die in zijn vrije tijd de macarena danst samen met Promes 😭

5 december 2022 om 23:33

ze zijn allebei matig.

wordt gewoon 50-50 wie er wint.

6 december 2022 om 00:54

Boludooo, beiden teams zijn niet veel dit gaat waarschijnlijk een schaakspel worden tot penalties. Minst slechtste team gaat door al denk ik zelf dat nederland toch gaat winnen

5 december 2022 om 23:25

Mooie analyse, vergeet niet te melden dat ‘jullie’ draaien op een veteraan die alleen aanvallend een rol heeft.
Ik ben benieuwd wat effectiever is, een team of een teamopdracht tbv een individu

5 december 2022 om 23:29

Grappig dat je het zegt, want ik durf te wedden dat wij meer een collectief zijn dan een Nederland maar ook meer dan een Portugal, Frankrijk en Brazilië. Onze groep gaat voor elkaar door het vuur plus we spelen bijna een thuiswedstrijd met onze fantastische aanhang als 12de man

6 december 2022 om 12:54

Als die fantastische aanhang zich net zo arrogant opstelt als jij, dan hoop ik op een treurige en roemloze aftocht voor ze.
Voor Messi zou ik dat wel jammer vinden, want die moet het telkens weer proberen waar te maken voor borstkloppers als jij.

6 december 2022 om 15:20

@tussengas wel echt heel heel erg ironisch dat je ons arrogant noemt. Wat is Nederland dan volgends jou? Met het hele land dat ons wegzet als ' de dwerg en 10 anderen ' of dat we ' geen reet voorstellen'?

5 december 2022 om 23:28

Wint sinds 1993 weer een prijs en de praatjes komen alweer. Sinds 1986’ geen WK gewonnen. Maar het minderwaardigheidscomplex van Argentinie jegens Brazilie is iets van way back en zal nooit weggaan. Gewoon accepteren dat Brazilie beter is gappie. Messi heeft de pech dat hij net in het verkeerde deel van Zuid-Amerika is geboren . Desalniettemin: succes tegen NL! Hoop dat jullie oprecht winnen.

5 december 2022 om 23:37

@joga_bonito10 haha ik vrees dat dat accepteren nooit gaat gebeuren helaas. Wil wel benadrukken dat ik hou van Brazilianen als mensen en dat onze rivaliteit sportief is en niet zoals in Europa gewelddadig. Maar als het om voetbal gaat gaat het er hard aan toe tussen ons, Argentinië tegen Brazilië is een klassieker en een verrijking van het internationale voetbal. Ik ben verder ook geen zuur persoon en ik wens Brazilië maar ook Nederland verder veel succes maar wij Argentijnen zijn trots en vol zelfvertrouwen. We zullen het gaan zien iig, veel succes tegen de Kroaten alvast

6 december 2022 om 10:52

Brazilie vs Argentinie is de mooiste clasico op voetbalgebied imo. Tijdens zulke wedstrijden kunnen supporters inderdaad door elkaar zitten, want ze benaderen voetbal eenmaal als een groot feest. Kan Europa zeker een voorbeeld aan nemen. Wel merk je in de eigen competities dat ze ook gekke hooligan gedrag vertonen. Het is ook een beetje de 2 beste voetballers ooit rivaliteit (pelé vs Maradona) bijv. Thanks! Kroaten worden een zware kluif en de eerste echte test dit WK.

5 december 2022 om 23:29

Hahaha ga lekker op een voetbalforum van Argentinië dom lopen lullen. Messi aan banden leggen en het is klaar. Wie moet het dan doen. Rodrigo de Paul?😂

5 december 2022 om 23:48

Ik denk dat ze van ons zullen winnen. Wij zouden niet eens Zuid-Korea domineren.

6 december 2022 om 00:57

Wel of.niet domineren, het gaat om het resultaat. Maar blijkbaar vind jij het belangrijk dat je dominant speelt .

Domme mannen, wijsheid komt blijkbaar niet met de jaren bij deze twee. Als je vindt dat iemand vraagt om een trap,m door een dansje of een trucje moet je eerder bij jezelf te rade gaan of je helemaal in orde bent in je hoofd.

5 december 2022 om 23:01

Een trucje of een dansje is prima, maar dit ging wel heel ver. Maar goed, er lopen dan ook wel een paar ballerina’s tussen bij Brazilie

Zuurpruimen. Lekker toch die heupjes los

De enige toffe voetbaldans is die van Bryan Linssen.

6 december 2022 om 10:43

Peter Crouch

Wat een zure reactie voetbal is amusement. Ik heb liever blije mensen dan van die chagrijnijnen als keane

5 december 2022 om 23:02

Amusement is niet twintig keer rollen of schreeuwen alsof je neergestoken bent als iemand tegen je blaast. Niet in mijn ogen tenminste.

Zou toch geweldig zijn geweest om Neymar en Keane tegen elkaar te zien voetballen. Twee uitersten qua voetbal, maar ook qua tijd waarin ze speelden. In de spelerstunnel begon de wedstrijd al voor Keane

Van Keane is het een persoonlijke mening, waarbij je dit kan verwachten. Blijft toch dat stugge karakter maar hij kan wel gelijk krijgen. Sommige zien dit inderdaad anders.

Ze zijn gewoon blij , verder niets, dat gezeik altijd , bij npo lopen ook van dat soort kut mensen rond

5 december 2022 om 23:02

*kutmensen

Het mag aan elkaar volgens de van Dale.

Keane heeft 100 % gelijk. Als tong80 op FOK! er vanavond nog een topic over geopend.

Hater! Gewoon genieten en niet zo zeiken, alsof al die gevechten die hij voerde in het veld leuk waren

Keane was meer van op de bar dansen na een overwining,,,,of gelijkspel..verlies.

Zouden ze het toen in 2014 nou ook geinig hebben gevonden als die Duitsters 7 keer waren gaan walsen met z'n allen voor de neus van die huilende Brazilianen.

6 december 2022 om 00:39

Jij hebt echt een rare beredenering alsof die Brazilianen dat doen om de tegenstander te provoceren??
Dat is hun manier van het vieren van een doelpunt.
Ik zie liever dit dan eentje die scoort en 2 vingers in zijn oren stopt omdat hij slecht tegen meningen van buitenaf kan.

6 december 2022 om 00:58

Als je verwijst naar memphis, dat doet hij voor kinderen die niet gehoord worden. Had die aantal haar geleden nog wat over verteld toen die in Ghana was. Aub man

6 december 2022 om 01:00

Hij zegt toch niks geks? Die Brazilianen kunnen het wellicht niet provocerend bedoeld hebben, maar als de Duitsers dit deden in 2014 dan hadden ze het echt niet gepikt.

6 december 2022 om 08:56

Misschien houden de Duitsers wel enorm van walsen.

Ik snap Keane wel. Als voetballer niks zo irritant als je een winnaarsmentaliteit hebt en je tegenstander de hele tijd overdreven dansjes gaat maken na een doelpunt. Zeker als het je directe tegenstander is. Ik vind het Braziliaanse voetbal top, maar dit is overdreven. Moet je als Braziliaan vervolgens ook niet piepen als je daarna is een schop uit frustratie krijgt.

6 december 2022 om 00:33

Zeker mag je piepen daarna als je een schop krijgt want een schop geven bewust hoort niet thuis in het spel.
ZuidAfrika 2010 danste er ook op los met een compleet ingestudeerde dans deden ze dat ook om te provoceren dan.
Weetje overigens wat wel provocerend bedoeld was.het tweede doelpunt van Ghana tegen Portugal wou die Ronaldo na doen.
Als je dan meneer de agent wil spelen schaf dan al het juichen af na een goal want met je vingers gebaren maken of met de vingers onder je kin zoals Virgil en Gini altijd doen of Depay in zijn oren kan de tegenstander dan ook daarna tegen diegene schoppen en om in jou woorden te eindigen ' moet je ook niet piepen?

6 december 2022 om 11:40

Er zit nogal een verschil tussen 1x een compleet ingestudeerde dans doen of bij elke goal overdreven gaan staan dansen met je coach erbij. 1 of 2x is prima toch, dat is nou eenmaal Braziliaans. Maar 4x is denigrerend vind ik persoonlijk. Maar jij hebt zelf blijkbaar nooit op niveau gevoetbald, dus dan voel je ook niet wat een tegenstander kan voelen op zo’n moment.

Geen enkele Zuid-Amerikaan of Afrikaan zou zich ergeren aan een dansje. Cultuurverschil?

Dit is precies hoe ik er overdacht. Tegen Australië note benen. Jammer dat Duitsland niet hetzelfde heeft gedaan en 7x met heupjes ging zwaaien. Paqueta heeft in de Prem absoluut niets gepresenteerd voor WH en was zelfs een van hun slechtste spelers, maar voelt zich heer en meester, omdat hij tegen Australië scoorde. Zelfde alsof Nederland dit zou doen tegen Andorra.

6 december 2022 om 01:33

Australië? Brazilië speelde tegen Zuid-Korea. Bovendien is het 'nota bene', niet note benen. Heb je de wedstrijd wel gezien of kreeg je na de 4-0 een hersenbloeding?

6 december 2022 om 10:53

Van Nistelrooij vs Andorra. Mondje dicht.

6 december 2022 om 11:12

Dat was ook triest inderdaad

Is toch triest dat men zich hier druk om kan maken... blijdschap, samen vieren. Ik vind het ook echt horen bij Brazilië: een land dat 'onmisbaar' is op een WK. Zoals Nederland staat voor Oranje (met haar clowns), staat Brazilië voor samba. Ik ergerde mij meer aan het makkelijke vallen van de Brazilianen.

Keane heeft helemaal gelijk, gadverdamme wat zijn ze eng die Braziliaantjes.

6 december 2022 om 01:01

Je bent gwn een treurig mens als je ze zo neerzet als enge braziliaantjes. Je weet helemaal niks van hun cultuur en omdat het ver van jouw bed is moet je denigrerend doen. Jij bent juist een enge gast

Roy Keane oftewel de uitvinder van het spul AZIJN.
Heeft deze man ooit iets positiefs te melden?
Altijd als hij ergens een mening over geeft of zich ergens in mengt is het het negatieve aspect.
Even globaal gezien er is zoveel negativiteit in de wereld op dit moment. Juist dit geeft mij tenminste wat sfeer beleving en plezier. Een coach wat helemaal een is met zijn elftal.
En over respectloos naar de tegenstander snap ik ook niet ? Het zijn geen dansjes zoals Vardy bijvoorbeeld provocerend een adelaar uitbeelden langs het Crystal Palace vak na het scoren van een doelpunt. Of een Adebayor 100 meter sprinten om voor het uitvak van Arsenal fans zijn gram te halen.
Nee het zijn vreugde dansjes gewoon voor hun zelf na het maken van een doelpunt.
Die Souness ken ik alleen van horen zeggen moet een grootheid zijn bij Liverpool dacht ik maar het is duidelijk dat die nog uit het tijdperk komen dat als er gescoort werd er alleen recht omhoog gesprongen werd als een kaars met veel te kleine broeken en het t shirt nog in de broek.
Dat juichen vind ik trouwens niks lijken net ballerina's

Laten we niet vergeten dat Brazilianen over het algemeen niet zo’n lekkere en makkelijke jeugd hebben als mensen in het westen, of Koreanen. Die komen vaak nog altijd uit de sloppen en hebben op blote voeten gevoetbald en dan mogen ze niet blij zijn met een doelpunt!? Moet niet gekker worden dit. Beetje elkaar de les gaan lezen. Kom nou.

Die Brazilianen kunnen voetballen Roy Keane kon alleen doodschoppen.

Tsja je kan je eraan ergeren maar je kan ook niet meer kijken zoals ik dat heb gedaan. Na die onterechte pingel was het geen wedstrijd meer, dan kijk ik liever iets anders.

Hadden die Duitsers moeten doen in 2014 toen ze met 7-2 verpletterd werden in eigen huis. Nou, ik kan je wel zeggen dat die Duitsers dan onder politiebegeleiding het stadion moesten verlaten.

Mannen die met elkaar dansen , vast een stil.protest tegen Qatar .

Tja als je gewend bent om de polonaise te ‘dansen’ dan kan je dit vervelend vinden.
Zit puur in de cultuur en heeft helemaal niks te maken met de tegenstander. Maar de stijve harken die zelf nog nooit met een vrouw hebben gedanst weten het allemaal beter!

Wat kunnen mensen verschrikkelijk zeiken om zoiets natuurlijks. Dit doet Brazilië al eeuwen. Dan moet je ze maar beter verdedigen, zodat ze minder momenten krijgen om het te doen.
Het hele voetbal wordt steeds meer gerobotiseerd, dit is nog een van de weinige pure momentjes tegenwoordig. Ik hoop dat Brazilië nog veel doelpunten mag vieren op deze manier, want dan zijn ze succesvol en kansrijk als eindwinnaar.

'aldus de Schot', Keano is toch Irish?? 🍀

Uuhmm, verkeerd gelezen, z'n collega Souness is idd Schot, my bad👌😜

Keane heeft wel een punt. Een dansje ok, maar je kunt ook overdrijven. Is toch ook een vorm van vernedering vd tegenstander?

Vind het inderdaad een beetje overdreven om bij iedere goal te gaan lopen dansen. Ben benieuwd wat ze er zelf van gevonden hadden als de Duitsers 7x een dansje hadden gedaan tegen ze in 1 wedstrijd.

Eigenlijk vragen deze analisten er gewoon om dat voetballers kapot getrapt moeten worden als ze dit soort dansjes doen. Zij brengen het idee in de wereld, maar weten het aardig te verpakken.

Man man man dit wordt echt met de dag triester, lekker azijnzeiken met Roy Kean.

Als zij een feest willen vieren op hun manier, dan mogen ze dat doen. Dat doen ze al sinds ik naar de generatie van Bebeto, Romario keek en wss nog daarvoor.

We beginnen echt zo'n zeik cultuur te krijgen waarin we idd over alles een mening moeten hebben want anders voelen we ons niet gehoord.

Zoek een psycholoog op man als je hierom je gaat druk maken. Wss ben je echt in de steek gelaten door iedereen om je heen of je hebt nooit aandacht gekregen van je moeder of je bent enorm gepest door Brazilianen en hebt ontelbaar veel panna's van ze ontvangen.

Die gasten focussen zich lekker op de good vibes van hun eigen team. Op een WK wanneer je tijdens een wedstrijd scoort rekening houden met de tegenstander hahaha dan kun je beter niet scoren. Waar zijn die echte mannen gebleven die nog tegen een stootje kunnen en hun emoties op orde hebben..? Respectloos zou het pas zijn als zichzelf niet zouden zijn.

Dat dansen doen Braziliaanse ploegen toch altijd al. Hoort gewoon bij de voetbalcultuur. Altijd zo makkelijk om op iets af te geven wat ver bij je vandaan staat. Overigens vind ik persoonlijk zo'n wissel van een derde keeper een stuk meer respectloos dan juichen bij een doelpunt.

Misschien is cultuur de basis van dit gedrag maar je moet je afvragen in hoeverre het thuis hoort op een voetbalveld. Ze kunnen geweldig voetballen die Brazilianen , maar als er een overtreding op hen gemaakt wordt dan kunnen ze ook geweldig toneelspelen. Zal ook wel allemaal met hun cultuur te maken hebben.
Tegen de nette Koreanen werd op dit gedrag niet gereageerd. Maar ik ben bang voor Neymar c.s. dat de Kroaten het anders zullen aanpakken.

Je kunt je ergens druk over maken... dat dansen na een doelpunt is gewoon hun manier, net zoals veel Europeanen een Ronaldo- of Depay-achtig handelsmerk hebben na een goal. Wat me veel meer stoort is dat gerollebol en toneelspelen op het veld, niet alleen van Brazilië uiteraard. Daar mag de VAR van mij ook iets tegen gaan doen. Een fopduik of nepelleboog? Meteen rood. Dan is het snel klaar met dat gedrag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren