Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alfred Schreuder moet nog geen uur na nieuws al ingaan op exit Ihattaren

Laatste update:

Alfred Schreuder heeft nog geen uur na het persbericht een eerste reactie gegeven op het vertrek van Mohamed Ihattaren. Ajax maakte maandag laat op de middag bekend dat het de koopoptie in het contract van de twintigjarige aanvaller annex aanvallende middenvelder niet zal lichten. Schreuder beaamt op de persconferentie daags voor het Champions League-duel met Rangers dat hij het jammer vindt dat het zo is gelopen, maar acht zichzelf noch de club daarvoor verantwoordelijk.

Ajax bracht het nieuws over Ihattaren maandagmiddag naar buiten in een officieel persbericht. Daarin stond dat de spelmaker per 3 januari 2023 terug zal keren naar zijn eigenlijke broodheer Juventus, waar hij nog tot medio 2025 vastligt. Ajax had de optie om Ihattaren voor twee miljoen euro definitief over te nemen, maar ziet hier dus geen heil in. De beslissing om de Utrechter terug naar Italië te sturen kwam in ieder geval niet uit Schreuders koker, zo geeft de trainer van de Amsterdammers te kennen.

"Goed, dat is besloten door Ajax. Wat ik daarvan vind hou ik ook voor mezelf. Ik vind het jammer dat het zo gelopen is", spreekt Schreuder maandag. De oefenmeester ziet het niet als persoonlijke nederlaag dat de huurperiode van Ihattaren niet geworden is waarop men gehoopt had. "Nee. We hebben alles gedaan binnen Ajax, denk ik. Ik denk dat daarmee ook alles gezegd is", aldus Schreuder, die tevens aangeeft Ihattaren 'zeven à acht weken geleden voor het laatst gesproken te hebben'.

Ajax verbaasde afgelopen januari vriend en vijand door de jonge Utrechter tijdelijk over te nemen van Juventus. Ihattaren was toen net teruggekeerd van een huurperiode bij Sampdoria, waar hij geen minuut in actie was gekomen. Het jeugdexponent van PSV kwam met flink overgewicht binnen in Amsterdam en werd middels een speciaal traject klaargestoomd voor het eerste elftal. Begin april mocht Ihattaren voor het eerst opdraven in het beloftenelftal: trainer John Heitinga liet hem een klein halfuur meedoen in het duel met NAC Breda (0-0). Dit seizoen leek Ihattaren rijp voor zijn doorbraak in Ajax 1, tot vermoedelijke banden met het criminele circuit die een hak zetten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weg er mee. Denk gewoon dat hij wilt zeggen dat het een gezamenlijke besluit is. Kom op, heeft Schreuder ook al hierover een bord voor z'n kop? Heeft iemand nog de kritische vraag gesteld of Blind morgen start?

31 oktober 2022 om 18:45

Waar slaat dit op? Er is al vanalles gezegd over de situatie Ihattaren, moet hij dan maar weer de hele tijd over hem hebben terwijl er morgen een wedstrijd tegen Rangers op de planning staat?

31 oktober 2022 om 18:50

Ik zou me drukker maken om Rensch dan Blind. Maargoed.

31 oktober 2022 om 18:57

Hoe slecht Rensch ook speelt, Blind geeft nog altijd meer goals weg.

Wat een gekke reactie "mijn mening daarover houd ik voor mezelf". Alfred is communicatief zo onhandig. Hij denkt dat dit wsl heel wijs en diplomatiek overkomt. Je kan ook gewoon zeggen "het was niet mijn persoonlijke beslissing, maar Ihattaran heeft sportief niet gebracht wat we er van gehoopt hadden, en dus sta ik achter dit besluit" of iets in die trant

31 oktober 2022 om 19:05

Je kan ook overal een probleem van maken. Schreuder zegt hier niets verkeerd.

31 oktober 2022 om 19:40

Dat vind ik wel. Waarom zou hij z’n mening niet willen geven? Het is toch een speler van Ajax? Ik vind het nogal triest dat hij zich zo op de vlakte houdt. Deze man is totaal niet geschikt om bij ons te kunnen werken. OT: jammer dat het zo gelopen is met Ihattaren, maar dit zagen we nu wel aankomen.

31 oktober 2022 om 21:40

Maar wat hij zegt is wel dom. Hij laat hier genoeg ruimte over voor interpretatie en verlengt deze circus. Een man met zijn ervaring moet verstandiger zijn dan dit.

31 oktober 2022 om 19:14

Eens met Titaantje. Als je gewoon zonder problemen je mening ergens over kan geven, doe dat dan ook.

31 oktober 2022 om 20:16

Dat kun je als trainer natuurlijk niet. Als de club een beslissing neemt moet je 1 front vormen. Vergelijk het met het kabinet. Als iedere minister zijn eigen mening geeft verlies je al je draagkracht. En dus is dit een heel goed antwoord van Schreuder.

31 oktober 2022 om 20:34

1 front vormen doe je juist door te zeggen dat je achter het besluti staat. door te zeggen "hier geef ik mijn mening niet over" wek je deindruk er niet achter te staan.

31 oktober 2022 om 21:06

Wederom eens met Titaantje. Wat betreft de ministers heb je gelijk, daar zijn ook regels voor.

Maar het was nu juist veel sterker geweest als Schreuder had gezegd dat dit besluit na overleg is genomen en dat hij het steunt. Juist in een gevoelig geval als dit. Als er verschillende meningen zijn stel je jezelf weer open voor kritiek dat je te weinig voor Ihattaren doet.

31 oktober 2022 om 21:22

Is draagkracht en 1 front vormen dan belangrijker dan je verantwoordelijkheid nemen RdeBoer? Op die manier blijft alles maar een toneelstukje, ik heb liever dat mensen gewoon eerlijk zeggen wat ze vinden, eerlijk zijn tegen mij en het volk serieus nemen, dan dat ze elkaar in bescherming nemen. Dat is ook gelijk het probleem met dit kabinet en daarom zitten dezelfde mensen er nog die een jaar geleden nog moesten opstappen omdat ze hun werk niet goed deden.

Schreuder had kunnen zeggen dat hij het er niet mee eens is maar dat hij weet dat H2 vanuit een ander perspectief opereren en hij vanuit dat perspectief de beslissing kan begrijpen. Dan spreekt hij de waarheid, klinkt het logisch, valt niemand af en voelen wij ons ook serieus genomen ipv een irritante verplichting.

31 oktober 2022 om 22:34

Ik vind dat je daarmee je verantwoordelijkheid neemt. Maar dit toont ook aan hoe moeilijk het is. Wat jij logisch vindt en als serieus gevoelen ervaart, ervaar ik weer anders. Als hij het er niet mee eens is en dit gaat roepen creëer je mijns inziens geen goede situatie.

Verder wel eens dat hij het nog diplomatieker had kunnen zeggen maar er wordt wel veel gewicht gehangen aan zijn woorden. Hij geeft wel aan dat ze alles gedaan hebben en dat dit dus de enige juiste keuze was waar hij ook daarom logischerwijs achterstaat.

1 november 2022 om 10:37

@benl

Ik denk dat hij de beslissing gewoon steunt maar dat hij dat om een of andere reden niet hardop wil zeggen. Dan krijg je dit soort rookgordijnen. Ajax heeft een media-afdeling, je kan je ook gewoon voorbereiden op wat je zegt, en dan een slimme formulering kiezen. Het lijkt allemaal zo ondoordacht.

31 oktober 2022 om 19:21

Als Schreuder zij persoonlijke mening niet wil delen is dat zijn goed recht. Hij zegt toch dat met weinig woorden dat het zijn eigen schuld is dat het niet zo is gelopen zoals men had gedacht. Tjah. Hoofdstuk gesloten.

31 oktober 2022 om 19:37

En wat als het wel Schreuders persoonlijke beslissing was? Moet ie hem dan maar openlijk afbranden in de media?

31 oktober 2022 om 19:47

Nee, maar dan kan hij wel zeggen dat ‘t zijn beslissing zou zijn geweest. Daarmee brand je toch niemand af?

Zo zonde. Die jongen heeft zoveel kansen gekregen om zich zowel als voetballer én als mens te ontwikkelen bij verschillende clubs. Ik zou t hem gunnen dat hij ooit nog het licht gaat zien en iets van z’n leven gaat maken.

Als we dan nou om 19.00 uur een persbericht krijgen over het ontslag van Schreuder, kan hij er zelf om 19.30 uur op reageren vanuit zijn auto?

Oprecht goed geprobeerd denk ik. Een jongen met veel potentie, dus prima project. En ja dat kan mislukken, maar dat calculeer je in. Jammer maar het is niet anders.

31 oktober 2022 om 18:53

Je calculeert in dat hij geen motivatie toont, conditioneel niet op niveau komt of iets dergelijks.

Niet dat hij opeens met de mocromaffia zit te chillen en vervolgens niet mee kan trainen met de A selectie, omdat de politie aangeeft dat er gevaren zijn voor de selectie zelf.

"Maar acht zichzelf, noch de club verantwoordelijk".

De club is zeker wel verantwoordelijk. De club kiest ervoor om Ihattaren niet over te nemen. Niemand anders maakt die keuze. Het is Ajax volste recht om die keuze te maken, maar AJAX kiest om Ihattaren niet over te nemen van Juventus en niemand anders. Wat Schreuder zegt klopt dus niet.

31 oktober 2022 om 18:52

Ihattaren heeft het zelf verpest. Daar is Ajax en Schreuder niet verantwoordelijk voor. Dus de enige die verantwoordelijk voor het falen is Ihattaren.

31 oktober 2022 om 18:56

Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn falen, maar Ajax is verantwoordelijk voor de keuze om niet te verlengen.

31 oktober 2022 om 18:57

Ihattaren heeft ervoor gezorgd dat Ajax geen keus had.

31 oktober 2022 om 19:49

Precies. Giovinazzi. Ihattaren is verantwoordelijk voor z'n falen en dat hij het niet gered heeft bij Ajax, maar Ajax is verantwoordelijk voor de keuze om niet te verlengen met Ihattaren, wat natuurlijk het volste recht van Ajax is.

31 oktober 2022 om 21:07

Nou toch fijn Zermatt, dat deze semantische discussie even gevoerd is.

31 oktober 2022 om 21:54

Haha echt he wat een gelul. Mooi dat dit duidelijk is.

31 oktober 2022 om 18:56

Not the sharpest tool in the shed

31 oktober 2022 om 19:15

Ik raad je een cursus begrijpend lezen aan.

31 oktober 2022 om 19:16

Zermatt dat bedoelen ze natuurlijk niet. Ajax is niet verantwoordelijk voor het falen van Ihattaren, dat bedoelen ze. Natuurlijk neemt Ajax het besluit, maar een jongen die dit allemaal doet, dat is een nobrainer.

31 oktober 2022 om 20:15

Tsjah dit is toch echt een probleem van jou Zermatt…

Ja, alleen Ihattaren zelf is verantwoordelijk voor het falen. Vroeger was alles de schuld van Roger Schmidt, wat natuurlijk ook niet zo was. Deze jongen heeft gewoon niet de mentaliteit voor een topvoetballer.

31 oktober 2022 om 19:18

Zijn maar weinig mensen die vinden dat alles de schuld van Schmidt was. Ik denk dat Schmidt fouten gemaakt heeft, maar de kern zit bij Ihattaren zelf. Ajax heeft het ook geprobeerd, maar helaas.

Het lag allemaal aan de warme club van PSV. Schmidt en de gehele staf kon er niet mee omgaan. Vanenburg en Ajax zouden het wel even regelen. Toch wel een smetje op Ajax. Of zou het toch aan Ihattaren zelf hebben gelegen.

31 oktober 2022 om 21:23

Ik heb Ajax, noch Vanenburg, noch Schreuder of wie dan ook een statement naar buiten horen brengen dat maar een klein beetje leek op 'we gaan het wel even regelen'. Het is gewoon geprobeerd, meer niet. Vind dit geen smetje maar gewoon een begrijpelijke poging.

Ik denk ook niet dat Schreuder of Ajax hier iets fouts heeft gedaan. Ze hebben Vanenburg op de zaak gezet en die heeft hem fit en aan het voetballen gekregen. Als meneer dan vervolgens allerlei randzaken belangrijker vind dan het beste uit zijn carrière te halen en daarmee miljoenen te verdienen als één van de toptalenten van zijn generatie... dan kan niemand binnen Ajax daar iets aan doen. Het was een gok die goed uit kon vallen maar helaas... laat Juve het maar proberen en anders is misschien Antwerp een optie in januari.

31 oktober 2022 om 19:14

Dat is niet heel consequent natuurlijk.
Het lag allemaal aan PSV en Schmidt. Dan moet het nu dat toch ook aan Schreuder en Ajax liggen?

31 oktober 2022 om 19:20

Volgens wie lag het “allemaal” aan PSV en Schmidt? Behalve Japie dan. Ik denk dat Schmidt wel wat fout gedaan heeft, maar dat maakt niet alles zijn schuld. Of Ajax wat fout gedaan heeft, weten we niet.

31 oktober 2022 om 19:26

Er waren hier veel mensen die riepen dat Ajax goed met 'probleemgevallen' om kan gaan en daarom zeer overtuigd waren dat Ajax Ihattaren weer aan het voetballen zou krijgen. Er wordt helaas gedaan alsof alle Ajacieden dit hebben geroepen en alle Ajacieden moesten lachen om Psv. Ikzelf vond niet dat Ajax dit moest proberen daar hij bij Psv liet zien geen motivatie te hebben. Ajax heeft experts, tuurlijk. Psv toch ook?

Het enige waar ik het wel mee eens was, was dat je het kon proberen. Als je hem aan het ballen krijgt kan je hem voor weinig geld overnemen en goed doorverkopen, lukt het niet dan gaat hij, zoals nu, gewoon weer weg.

31 oktober 2022 om 19:35

Zeker voor dat geld. Als PSV de kans had gekregen om het grootste talent van Ajax met een omweg op te pikken, hadden ze dat ook gedaan. Ik snap nog steeds niet waar Ihattaren allemaal mee bezig is. Je zat verdomme op de bank bij Ajax 1!

31 oktober 2022 om 21:12

Ja exact Rutger

Ihattaren was ook alweer een jaartje ouder, misschien verder met zijn probleem verwerken, dus het was een bijna gratis kans voor Ajax om hem aan de praat te krijgen. Ik denk dat AJax vooral om die reden meer kans had dan PSV. Verse start enzo.

De enige verliezer is Ihattaren; hij kreeg een gouden kans zijn carrière weer op de rails te krijgen bij een sublieme opleidingsclub, onder ideale omstandigheden, nota bene in eigen land. Deze heeft hij niet gepakt, helaas... Daar doet het bizarre debuut in de bekerfinale niets aan af.

31 oktober 2022 om 21:13

De andere verliezer is Juventus, vrees ik voor hun.




Hij houdt zijn eigen mening voor zichzelf. Zou die vaker mogen doen. Net een paar dagen geen Alfred en zijn BFF Daley achter de rug.. Mooie come back van Alfred. Niks zeggen en toch weer in de spot lights. Hier op VZ zullen ze zeggen : reactie verwijderd, voegt niets toe.



31 oktober 2022 om 19:18

Hij is de trainer van Ajax, hij staat toch wel in de spotlights. En BFF Daley?

31 oktober 2022 om 19:21



Best friends for benefit. Houden elkaar in stand ..... Alfred : stelt hem op ...daley : staat volledig achter hem. dus wederzijdse benefit . Eric af en toe een persco, Alfred elke dag, liefst meerdere keren per dag voor de camera. Niks mis mee, als er wat zinnigs is te melden. Maar beetje veel camereageil ?

31 oktober 2022 om 19:22

Best friend forever toch

31 oktober 2022 om 19:28

Oh ik weet wat BFF betekent hoor; Best Friends Forever (als je een afkorting gebruikt, weet dan wel waar hij voor staat...). Het slaat alleen nergens op om Daley zijn BFF te noemen. En camera geil? Schreuder staat echt niet vaker voor de camera dan TH dit deed. We hebben nu alleen veel doordeweekse wedstrijden, dus meer persconferenties.

31 oktober 2022 om 19:36



Inderdaad forever, maar benefit wordt ook gebruikt. Friends with Benefits . Eric had dezelfde wedstrijden. Maar stond niet de hele dag te springen om zichzelf uit te leggen voor het kritische volk. Alfred handiger : veel kadootjes voor de pers, zagen ze minder snel aan mijn stoelpootjes. Maar goed misschien vergis ik me daarin.

31 oktober 2022 om 20:38

Friends with benefits is net wat anders. Ik raad je aan om die film eens te kijken, dan snap je wat het betekent. Er zit nogal een verschil tussen forever en benefits.

31 oktober 2022 om 20:49

Wordt een dagje ouder, gebruik die termen verder nooit.. Ff gegoogled. Mag jou wel, genoeg jakhalzen hier die duimpjes willen scoren met het belachelijk maken van een ander

31 oktober 2022 om 21:16

Ik reageerde inderdaad op mhda, met "benefits". En op Daley ga ik niet in, die wordt mij veel te vaak gebruikt als makkelijk doelwit. Hier eigenlijk ook.

@mhda, je vindt het zelf prettig om niet belachelijk gemaakt te worden voor duimpjes, doe dat dan ook niet bij Daley ;-)

31 oktober 2022 om 21:23



Je hebt een punt, maar kan er zo niet tegen dat hij mijn clubje imo echt verzwakt momenteel. Wil zo graag eens zien dat andere ( jeugd- ) spelers ook een kans krijgen. Genoeg potjes die je zonder Dailey ook wel mag winnen. Maar idd haten is ook niet fijn.

Gegokt en verloren, opzich was het niet raar dat ajax het probeerde. Ajax had geld zat voor en gokje en Ihattaren heeft natuurlijk wel het talent dat potentieel een leuke speler op kan leveren. Helaas blijkt Ihattaren dan toch zo oncoachbaar dat het ook hier mislukt is. Helaas, gelukkig kunnen ze hem weer lozen.

Er is er maar 1 verantwoordelijk en dat is Mo zelf. Geen enkel ander excuus mogelijk. Hij heeft zijn carrière en leven wel vergooid lijkt mij. In ieder geval zijn voetbal leven.

31 oktober 2022 om 21:17

Zeker is hij zelf verantwoordelijk, maar ik ben oprecht nog benieuwd of hij niet gewoon mentaal ziek is. Dus niet een zwakke mentaliteit, maar gewoon echt iets serieus. We zullen het misschien nooit weten.

Eeuwig zonde. Begin dit seizoen hoopte je nog dat hij echt zou gaan vlammen.
Maar die jongen redt het niet, heeft niet de discipline, verkeerde vrienden, en nog enkele redenen.

Het boek van Ihattaren kan nu echt dicht.

31 oktober 2022 om 21:18

Trieste voor hem is dat hij altijd achtervolgd gaat worden. Elke andere halve of hele crimineel van die leeftijd komt niet in de krant te staan. Maar hij wel.

Ajax zou het toch wel even regelen? Het lag toch allemaal aan PSV en aan Schmidt (Waar is Japie als je hem nodig hebt…!)? Toch wel enige genoegdoening dat het avontuur zo afloopt na de provocerende actie van ajax. Wel jammer voor die jongen zelf maar zijn toekomst was eigenlijk al gedoemd te mislukken na zijn vertrek bij PSV.

En terecht had ajax al lang moeten doen

Jammer inderdaad maar aan zichzelf te danken (voor zover ik weet)

Jammer dat Schreuder niet is gehuurd met optie tot koop. Dan konden we hem terug naar België sturen. Nu zitten we er sowieso 1.5 jaar aan vast.

Jammer dat het met Ihattaren niet is gelukt, het was de gok waard. Zonder Promes en Overmars had ik misschien zelfs die optie gelicht en hem 2 jaar in Jong Ajax gedonderd, tot ie z'n leven had verbeterd. Want hij kan wel heel erg goed worden, nog steeds. Al zie ik hem niet meer terugkomen eerlijk gezegd.

Ik had het niet verwacht maar ik vind schreuder totaal niet betrouwbaar overkomen. Die is al vanaf het begin aan het klagen over zijn selectie terwijl deze gewoon meer dan prima is. De meeste spelers spelen veel en veel minder dan vorige jaren en dan heeft met chemie en vorm te maken. Hij heeft vaak de neiging om de schuld in ieder geval niet bij zichzelf neer te leggen maar een sneer uit te delen naar de club. Ik zou daar absoluut niet blij mee zijn als club. Je doet het met zijn allen, maar daar is bij schreuder zijn commentaar weinig van te merken.

Denk dat dat het beste is. Die jongen is helaas niet meer te motiveren. Heel jammer, echt een verspilling van talent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren