Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aad de Mos schrikt van Ajax: ‘Voordat hij gedraaid is, is er een dag voorbij’

Laatste update:

Aad de Mos is niet te spreken over het aankoopbeleid van Ajax. Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar, de mannen die verantwoordelijk zijn voor technische zaken in de Johan Cruijff ArenA, hebben volgens de analist een onsamenhangend elftal neergezet. Vooral Calvin Bassey moet het ontgelden bij De Mos.

De centrale verdediger van Ajax werd afgelopen zomer voor ruim 23 miljoen euro overgenomen van het Schotse Rangers, maar De Mos heeft nog niets van dat hoge bedrag teruggezien. "Dat is voor mij geen Ajax-speler en ik kan me ook niet voorstellen dat je een speler uit de Schotse competitie naar Ajax zou moeten halen", zegt hij tijdens Goedemorgen Eredivisie. "Geen handelingssnelheid, geen inzicht en voordat hij gedraaid is, is er een dag voorbij. Er zit geen gevoel in."

Dat geldt volgens de voormalig oefenmeester niet alleen voor Bassey. "In alle linies klopt het niet. Ik zie bij Ajax dat het niet op elkaar is afgestemd en dat heel veel spelers uit hun positie lopen. Als er een centrale verdediger vaak naar de zijkanten moet, betekent dat dat het niet goed staat in de organisatie. Dat is heel slecht voor het team. Er zit geen structuur in Ajax en dan kun je van elk team verliezen."

De Mos wijt dat aan het falende aankoopbeleid van de Amsterdammers en noemt een aankoop als Jorge Sánchez 'beperkt'. De analist houdt vooral zijn hart vast als Ajax een standaardsituatie tegen krijgt. "Dat is al helemaal een drama. Iedere tegenstander met variatie kan zo scoren tegen Ajax. Tegen de grote ploegen heeft iedereen het kunnen zien, maar ook tegen een team als FC Volendam zie je bepaalde dingen waarvan je je afvraagt hoe het in godsnaam mogelijk is."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 oktober 2022 om 11:57

100 miljoen gespendeerd maar ik vind het echt een elftal zonder geur en smaak. Er loopt geen aankoop tussen waarvan ik denk wat een grote individuele klasse heeft die.ik zie niet eens heel af en toe een hele kleine glimps van genialiteit dus dit puur en alleen aan Schreuder wijten gaat me ook te ver. Dit ligt ook aan het aankoopbeleid, ondanks dat Schreuder het niet best doet

30 oktober 2022 om 12:16

En 200 miljoen geïncasseerd. Waarom focust men zich alleen op wat er in is gekomen, en niet op wat eruit is gegaan?

Alsof 100 miljoen uitgeven per definitie betekent dat je selectie er ontzettend op vooruit gaat. Als je zo gaat redeneren zijn we er meer dan 100 miljoen op achteruit gegaan.

30 oktober 2022 om 12:19

Het gaat toch om het aankoopbeleid? Dan is het dus van belang welke spelers je hebt gehaald en voor hoeveel geld. Als je een matig jaar hebt en toch meer dan 100 miljoen hebt geïnvesteerd gaat er flink wat mis.

30 oktober 2022 om 12:22

Ja, namelijk dat je ploeg er totaal anders uit ziet dan vorig jaar. De helft van je basiselftal en een beetje zijn de deur uit gelopen. Dat je dan 100 miljoen spendeert betekent niet dat je er kwalitatief op vooruit gaat.

30 oktober 2022 om 12:26

Als je zoveel geld uitgeeft mag je wel goeie vervangers verwachten. Als spelers van boven de 20 en 30 miljoen niet presteren heb je dus flink wat fout gedaan. Als je voor dat geld al geen goeie vervanging kan halen gaat er wel wat mis. Dat je er op vooruit gaat hoeft niet, maar goeie vervangers halen mag je wel verwachten.

30 oktober 2022 om 12:39

Davinson Sanchez 5,5 miljoen, Neres geloof ik 15, Martinez 8 miljoen, Tagliafico 4,5 miljoen, Tadic 15 miljoen, Ziyech 11 miljoen etc. Dan mag je toch wel vinden dat er deze keer matig is ingekocht voor hele grote bedragen?

30 oktober 2022 om 12:53

Goede vervangers, ja. Maar hoe lang is dit seizoen nu onderweg? Twee maanden? Ik kan me herinneren dat iedereen na Rangers zei dat dit Ajax een verbeterde versie van het Ajax van Ten Hag was en alle lof kon niet op. Bassey zou Martinez al lang doen vergeten en Bergwijn moest komende zomer 100 miljoen gaan opleveren. Nu gaat het minder en kunnen we alle aankopen direct mislukt noemen.

Gaat mij veel te makkelijk. En alsof iedere aankoop die @japie opnoemt er direct staat. Martinez heeft een seizoen gebankt, Neres moest 1,5 jaar op gang komen en Sanchez heeft een jaar lang de stadionlampen van de Arena uit proberen te schieten.

30 oktober 2022 om 13:08

Ja precies. Nieuwe spelers krijgen niet meer de tijd en worden vaak al beoordeeld op 10 minuten invallen. Dat de trainer fouten maakt staat daar los van.

30 oktober 2022 om 15:01

Neres, Martinez hadden ook tijd nodig..

30 oktober 2022 om 12:39

Schreuder laat H2 falen en niet andersom. Schreuder haalt nog geen 50 uit deze selectie. Daar valt niet tegenaan te kopen. Overmars had ook Bergwijn en Brobbey gekocht dat is al 50 miljoen. Kan Overmars er dan ook geen kloten van?

30 oktober 2022 om 12:41

Weet ik niet want ik weet niet of een Overmars ook Lucca, Ocampos, Bassey, Sanchez etc. had gehaald. Wie weet had hij wel weer een nieuwe Antony of Davinson Sanchez naar Amsterdam weten te halen. Overmars wist altijd wel wat pareltjes aan te trekken uit Zuid Amerika

30 oktober 2022 om 12:45

Jij snapt het Ducky. Hoewel ik denk dat H2 betere spelers had kunnen binnenhalen, moet er met de spelers die er nu staan meer gedaan kunnen worden. Het komt er gewoonweg op neer dat Schreuder spelers niet beter kan maken, of niet geschikt is voor het hoofdtrainerschap. Voor zijn aanstelling zei ik al dat hij een goede assistent was, maar meer niet. Nou snap ik dat elke assistent op zijn eigen benen wil gaan staan, terecht ook, maar als je dan ziet dat hij bij Brugge niet goed genoeg is dan is hij dat bij Ajax zeker niet.

Het enige wat ik moet toegeven is dat Schreuder grote schoenen te vullen heeft. Ten Hag weg, grote spelers weg. Het zou ook teveel van het goede zijn als we nu verwachten 1e in de poule te worden en alles gewonnen te hebben in de ED.

De resultaten boeien mij het minste. Verliezen van AZ, Napoli en Liverpool? Prima. Maar de manier waarop, zonder plan, met vaag commentaar, rare wissels, late wissels en vreemde opstellingen. Nee, dan is het over en uit.

30 oktober 2022 om 12:46

Had Sanchez als opkomende linksback opgesteld en het was net zo belabberd, of had hij dat beter ingevuld? Maar Bergwijn en Brobbey vind jij toch miskopen? Dus je was er toch niks mee opgeschoten met Schreuder aan het roer? Overigens zijn Lucca en Ocampos gehuurd en heeft Sanchez 5 miljoen gekost?

30 oktober 2022 om 12:55

Ik vind dat je iemand die roept dat Brobbey een miskoop is, eigenlijk al niet serieus mag nemen.

Op basis van sportieve resultaten dan he. Het hele verhaal eromheen met gratis weggaan, 20 miljoen betalen e.d. is een ander verhaal.

30 oktober 2022 om 14:15

@ducktaildo Brobbey is nog jong en ik heb gezegd die geef ik dus nog het voordeel van de twijfel. Bergwijn heb ik nooit bijzonder geworden. Niet bij PSV, niet in Oranje en ook niet bij de Spurs. Het is een dravertje met fysieke kracht maar veel meer zie ik er niet in, dus waarom je daar 30 miljoen voor neerlegt is voor mij een raadsel

30 oktober 2022 om 15:22

Maar Overmars was al geruime tijd bezig met Bergwijn en Brobbey wilde hij ook halen. Dan blijft er dus alleen dat rijtje over die jij benoemde, waarvan er 2 gehuurd zijn er eentje 5 miljoen heeft gekost en eentje 23 en die wordt als opkomende linksback gebruikt. Dan valt het toch best wel mee? En bergwijn is toch gewoon een Depay alleen dan technischer? En Depay daar ben jij wel fan van, dus snap niet wat je precies tegen Bergwijn hebt.

30 oktober 2022 om 15:26

Dat kan, maar ook niet alles bij Overmars was goed. Hij wist echter naast de miskopen altijd wel enorm veel pareltjes te vinden, waardoor zijn aankoopbeleid altijd een positieve balans had uiteindelijk. Momenteel zie ik in geen enkele van de Ajax aankopen een pareltje en dat ligt niet alleen aan Schreuder, anders had ik bij die spelers op zijn minst af en toe een kleine glimps van iets bijzonders gezien maar dat mis ik. Voor de Eredivisie is het prima hoor, maar ik vind dit geen CL waardige selectie

Vooral daar op focussen. Dat hij iedereen eruit sprint en daardoor ook meerdere malen die 2 naast hem moet redden en dat ook succesvol doet, daar hoor je niemand over.

30 oktober 2022 om 11:56

Maar heeft Aad dan gelijk? Ik heb zelf nog geen moment een Ajax-speler gezien in Bassey. Vooral onder druk doet hij me denken aan Bambi op het ijs. Heeft geen idee wat te doen met een bal onder druk. Gevolg is dat de opbouw van achteruit daar vaak al stokt. Dus ja, daar op focussen omdat dat in de regel wel een kwaliteit is (opbouwen) waar Ajax de nadruk op legt.

30 oktober 2022 om 14:30

Aad heeft 100% gelijk. Bassey is een onbegrijpelijke aankoop. Beperkte voetballer en angstig aan de bal.

30 oktober 2022 om 14:47

De opbouw is belangrijk, maar ik ben wel blij weer eens een fysieke slager te zien a la Sanchez en verder verleden Stam. Martinez en Timber hebben het vorig jaar uitstekend gedaan ondanks beperkte lengte, maar ideaal is het in topvoetbal toch niet.

30 oktober 2022 om 14:54

Yep we zagen het vs psv in de jc schaal. Pakslaag van jewelste. Verdediger is bassey de beste bij Ajax en dat zegt veel over z'n collega's. Yes ik vind hem verdedigend ook beter dan timber die het in de duels niet heeft dit seizoen. Ik zal me eerder focussen op de slechte backs dan op bassey

30 oktober 2022 om 15:31

Het voetballende gedeelte van Bassey is minder, maar zijn hoofdtaak is verdedigen, dat doet hij op Timber na, beter dan ieder ander verdediger toch? Waarom hoor je daar niemand over?
Blind is letterlijk zowat bij iedere tegengoal betrokken.
En voor zo’n goede voetballer als Blind maakt hij wel heel veel fouten. Soms op 5 meter niet eens een goede pass.

30 oktober 2022 om 12:02

Aad de Mos is een makkelijk mikpunt voor veel mensen maar hier heeft hij toch gewoon gelijk? Die Baissey is een enorme miskoop en is in niks een Ajax verdediger. Zsnm verkopen aan een Engelse degradant komende transferwindow en je verlies nemen.

30 oktober 2022 om 13:11

@antonydollar..... Een enorme miskoop dat waren Alvarez en Martinez ook volgens velen. Dat is het punt. Mag deze jongen eerst even een seizoen spelen? Die jongen gaat naar een ander land verhuizen, komt in een nieuw team, moet zich een hele andere speelstijl aanleren en dan gaan mensen hem na 2 maanden al een miskoop noemen. Echt te triest voor woorden. Ik heb altijd vertrouwen gehouden in Martinez en Alvarez en hou dat ook in Bassey.

30 oktober 2022 om 13:44

Maar alvarez en Martinez samen kostten nog niet de helft van Bassey. Voor zo’n 25 miljoen mag je toch wel een speler verwachten die er meteen staat?

30 oktober 2022 om 13:52

We moeten misschien eens stoppen met dat bedrag er bij te halen. De tijden zijn veranderd. Die bedragen zijn nu eenmaal torenhoog. En wat een club er uit weet te halen qua bedrag dat hoeft helemaal niets te zeggen over de speler.
Wij verkopen spelers ook voor krankzinnige prijzen omdat ze voor ons veel waard zijn. Bassey was heel veel waard voor Rangers. Was daar echt een goede speler. Ja dan moet je nu eenmaal meer betalen dan dat hij misschien waard is in onze ogen. En als die jongen aan alle kanten naast hem in de steek wordt gelaten...wat moet hij dan? Hij kan er meteen staan maar je hebt die 2 naast je ook nodig. Maar die denken meer aan aanvallen en terug wandelen. Als die 2 nou eens zo speelden als hoe ze normaal speelden en dan heb ik het bij Blind over een paar jaar geleden dan hadden we het nu niet over Bassey en zijn transferbedrag gehad.

30 oktober 2022 om 14:51

Meteen staan is natuurlijk relatief. Het team draait voor geen meter. Beide linksbacks denken meer aan aanvallen dan verdedigen, eentje is ook hopeloos uit vorm, er staat een relatief onervaren CV naast je en de keeper houd ook niet over. Ik geef het je te doen...

30 oktober 2022 om 15:31

@kingbolo, Alvarez kostte 15 miljoen, Martinez 7. Samen dus 22 miljoen, zit toch aardig in de buurt van Bassey.

30 oktober 2022 om 16:33

@Antony hij heeft geen gelijk. Hij constateert het juiste. Namelijk de organisatie en structuur klopt voor geen meter. Maar dat is niet de taak van degene die spelers koopt. Dat is 100% de taak van de trainer. Op het komen dat het tactisch en technisch allemaal klopt en er zijn dan nog spelers die falen, dan kun je wijze naar de aankopen. Maar het ontbreken van organisatie en structuur is nooit te wijten aan aankopen......

30 oktober 2022 om 12:04

Eens Soccerfan, blij dat er nog Ajacieden zijn die nog geloof in hem hebben. In plaats van een jongen af te schrijven die er net is, en getraind moet worden door een amateur van een coach. En Blind die helemaal niet meer kan verdedigen, en helemaal niks van snelheid meer heeft. Timber die steeds vaker denkt dat hij een spits is, het is om gek van te worden. En tegen Liverpool vond ik Bassey de beste in de achterhoede, maar dat opportunistische voorbarige gezeik is populair. En natuurlijk Sanchez die vooralsnog matig presteert, maar die heeft ook tijd nodig.

30 oktober 2022 om 12:40

Als je 23 miljoen betaald voor een verdediger wat aan Absurd hoog bedrag is, en al helemaal voor een verdediger dan mag je wel wat meer verwachten.
Voor 23 miljoen moet je er gelijk staan.

Dit is niks voor ajax om zulke bedragen te betalen.

Ik had liever gezien dat ze 1 of 2 jonge talenten van rond de 10 miljoen ergens vandaan hadden gehaald, want als ze Bassey over een paar jaar weer verkopen dan krijg je daar bij lange na het bedrag van 23 miljoen weer voor terug.

Ajax staat toch voor goede jonge spelers inkopen en met winst weer doorverkopen?
Nou dan doe je toch iets niet goed als je spelers van 23 miljoen gaat halen!

30 oktober 2022 om 12:53

Transfersommen waar spelers helemaal niets aan kunnen doen, is voor mij persoonlijk een non argument. Voor Joa Felix is meer dan 100 miljoen betaald, en had ook aardig wat tijd nodig om zijn draai te vinden. Zoals al vaker heb gezegd, in het "echte" leven heeft de ene collega misschien een week nodig, en de andere een half jaar om een volwaardige collega te zijn. De één haalt zijn rijbewijs in een maand, de andere heeft jaren nodig. Transfersommen zijn sowieso ontploft en buitenproportioneel, maar dat is de markt van tegenwoordig.

30 oktober 2022 om 13:12

@mrblueeyes........ Die jongen kan daar niets aan doen dat er zoveel voor hem betaald wordt. En wees eerlijk die prijzen tegenwoordig zijn nu eenmaal een stuk hoger. Zeker als je de finale van de Europa League hebt gespeeld dan betaal je meer. Daar doet Ajax zelf ook aan mee met hun prijzen.

30 oktober 2022 om 13:15

@sulejmanii ......tis niet te geloven he. Bassey krijgt het over zich heen maar Timber....daar hoor je helemaal niemand over. Die is geen schim van wat hij vorig seizoen was. Vliegt continu richting strafschopgebied van de tegenstander en wandelt dan terug.... staat vaak verkeerd gepositioneerd en verliest meer duels dan ooit.
Sanches ok die moet ook nog inkomen maar die werd tegen Liverpool compleet in de steek gelaten door Bergwijn die niet mee wilde verdedigen.

Blij dat ik eens niet alleen in mn standvastige mening sta....komt niet vaak voor.

30 oktober 2022 om 13:30

Soccerfan mijn steun heb je kerel, we zijn een beetje in de minderheid maar dat is helemwal niet erg. Ik zie je ook al weken zeggen, wat ik ook vind en heb geconstateerd. Timber lijkt heilig want daar hoor je niemand over, maar die is ook net zo schuldig door zijn naïeve spel van de laatste tijd! Wat doe je in de vredesnaam naast de spits, als jij achterin het fort moet bewaken? Sanchez speelt niet best, maar die heeft duidelijk tijd nodig en Bergwijn liet hem ook verdrinken inderdaad. Maar om weer terug te komen op Timber, die neem ik het wel kwalijk. Als we al in slechte vorm zijn en niet best spelen, blijf dan achter en speel wat soberder. Tegen die snelle jongens zoals Gakpo en Madueke is zelfmoord, om zo hoog en naïef te staan. Dat soort potjes zijn de drie punten heilig, en niet perse het "mooiste spel" echt heel vreemd allemaal. Blind en Tadic krijgen terecht kritiek, maar Timber hoort dat ook te krijgen voor zijn naïeve keuzes.

30 oktober 2022 om 16:44

@mrblueeyes en nu graag het juiste perspectief. 23 miljoen dat in een 1/3 martinez of een 1/4 de ligt, van Dijk of maguire. Bassey is een koopje voor dat geld. Is minimaal een 1/2 de ligt, Martinez en van Dijk. Heeft namelijk het fysiek van zowel de Ligt als van Dijk en de snelheid van Martinez. En het is anderhalve maguire. Is namelijk ongeveer even matig in balbezit maar kan minstens 2 keer zo goed verdedigen. Dus waarom precies is het bedrag absurd en nog belangrijker wat mag je er precies voor verwachten. Magallan en Piere waren samen 14 mln. Schuurs die verdedigend huis faalde werd verkocht voor 12. Ajax heeft een super aankoop gedaan. Ipv kijken wat spelers in balbezit kunnen en hopen dat je se verdedigend bijspijkert is het nu precies andersom. Verdedigend monster en kijken wat we voetballend bij kunnen spijkeren. Bassey is echt vele malen beter dan Sanchez. Sanchez gebruikte zijn snelheid namelijk om positioneringsfouten van zichzelf te corrigeren. Bassey gebruikt zijn snelheid vanaf de eerste speelronde om fouten van andere te corrigeren.

30 oktober 2022 om 12:25

@soccerfan Ik vindt het inderdaad enorm kortzichtig, er wordt nu een soort van verwacht dat hij het allemaal wel even regelt. Maar als je de afgelopen wedstrijden analyseert dan zie je dat Blind loopt te dromen en amper nog verdedigd en dan zie je ook dat Timber vergeten is dat zijn eerste taak verdedigen is. Begrijp niet waarom niemand het over Timber heeft die speelt ook dramatisch. Maar dan verwachten we wel van een nieuwe jongen dat hij even de leiding gaat pakken puur omdat hij een x bedrag heeft gekost..

30 oktober 2022 om 12:41

Iedereen is kortzichtig, aankoopbeleid klopt van geen kant hoor je de hele tijd. Zwakste punt bij Ajax is de verdediging, daar was Bogarde voor verantwoordelijk de afgelopen jaren. Schreuder heeft een of andere tweederangs Duitser als vervanger meegenomen, zou het misschien hier aan liggen? Enige gekke aankoop is Bergwijn geweest omdat je daar Tadic al hebt staan, rest van de aankopen is gewoon prima.

30 oktober 2022 om 12:58

KouweArie de aankoop van Bergwijn was weliswaar prijzig, omdat Levi van Tottenham ijskoud is in zijn onderhandelingen naar iedere club. Tadic heeft het net als Blind vreselijk moeilijk dit seizoen, maar onze super coach durft niet om Tadic op de bank te zetten en met Bergwijn op links te beginnen.

30 oktober 2022 om 13:02

@kouweArie kan het ook zo zijn dat er niks is met het aankoopbeleid maar dat het aan de trainer ligt die niet de juiste poppetjes op de juiste plaatsen zet? Een trainer die mensen uit vorm blijft opstellen vanwege in het verleden behaalde resultaten?

Als ik kijk naar de potentie dan zie ik genoeg rek en dus potentie in de aankopen die tot dusver minuten hebben gemaakt. Het enige probleem dat ik vindt is dat er teveel spelers zijn voor bepaalde posities. Zoals je al aangaf had die Grillitsch niet nodig geweest en had je die minuten aan een jeugdspeler kunnen geven en zo zijn er wel meer posities.

30 oktober 2022 om 14:01

Als er met het aankoopbeleid niets mis zou zijn dan had Ajax een volwaardige keeper in het doel staan.

30 oktober 2022 om 16:46

zelfs dat had de hunter geregeld maar werd geblokkeerd door de RvC.

30 oktober 2022 om 13:00

De Mos heeft hier toch gewoon gelijk? Hij heeft alle kenmerken heeft van een goede CV (groot,sterk,snel), maar je ziet ook echt heel veel dingen waarvoor je als Ajax zijnde never nooit 25 miljoen had moeten betalen. Voetballend is het gewoon te min voor het spel dat Ajax speelt en dat werd heel erg pijnlijk blootgelegd in de CL. Daarnaast gebruikt hij zijn fysiek (nog) in heel veel gevallen verkeerd, waardoor hij alsnog makkelijk wordt afgetroefd. Vergeet niet dat deze jongen pas 1 jaar op het hoogste niveau heeft gevoetbald he en ze bij Rangers er niet eens uit waren of het een CV of een linksback is. Maargoed, verander de naam van Bassey in die van Obispo en ik zal precies hetzelfde zeggen. Het enige verschil is het prijskaartje, wat de kwaliteiten van Bassey in een totaal ander perspectief plaatst en de verwachtingen daardoor hoger.

30 oktober 2022 om 13:19

De hele verdediging doet niet wat ze moeten doen. Timber en Blind verzaken vaak en ja Bassey die ook nog veel moet leren komt dan vaak alleen te staan of in situaties waarin hij ineens alles op moet lossen. Ga er maar aan staan. Juist die 2 naast hem zouden hem moeten helpen maar juist die 2 laten zien het totaal kwijt te zijn. En vooral Timber baart me zorgen. Blind is op een punt dat alles minder wordt maar Timber, man wat die staat te doen de laatste tijd....

30 oktober 2022 om 14:11

Maar zou het kunnen dat door Bassey, beide niet kunnen brengen wat hiervoor wel kon? Voor Timber kan je ook zeggen dat hij teveel met Bassey EN Rensch bezig is, waardoor hij zelf niet zijn niveau haalt.

30 oktober 2022 om 15:36

Korsou Timber is helemaal niet met Bassey en Rensch bezig.

30 oktober 2022 om 13:35

Ik ben echt helemaal weg van Bassey, wat een geweldige verdediger! Is iemand die gewoon op de middenlijn kan verdedigen met ruimte in zijn rug. Is snel, zet iedereen moeiteloos van de bal. Heeft de tegenstander echt in de broekzak. Is naast Alvarez ook de enige die een verdedigend kopduel wint.

Dan is hij maar wat minder aan de bal. Is tactisch op te lossen door een linksback wat later op te laten komen, of een middenvelder wat dieper te laten zakken in de opbouw.

Ik vind het persoonlijk veel erger dat Blind, Rensch, en in mindere mate Timber dit seizoen niet kunnen verdedigen. Dan dat Bassey ietsje minder aan de bal is dan we gewend zijn.

30 oktober 2022 om 14:10

Aadje heeft recent wel wat aan geloofwaardigheid ingeboet maar het is natuurlijk wel een hele goede trainer geweest. Hij heeft gewoon een punt.

Ene Virgil van Dijk speelde ook verdediger in Schotland. Ja uit een andere leerschool maar dit is gewoon makkelijk scoren. De verdediging staat nog niet dus dan is het een makkelijke zondebok. Zal het een topper worden in spelopbouw? Waarschijnlijk niet maar als dat aangevuld wordt vanuit de linie hoeft dat niet altijd een probleem te zijn.

30 oktober 2022 om 12:08

Fijn zo een reactie bapfr in plaats van een jongen af te schrijven die er net is, en getraind moet worden door een amateur van een coach. En Blind die helemaal niet meer kan verdedigen, en helemaal niks van snelheid meer heeft. Timber die steeds vaker denkt dat hij een spits is, het is om gek van te worden. En tegen Liverpool vond ik Bassey de beste in de achterhoede, maar dat opportunistische voorbarige gezeik is populair.

30 oktober 2022 om 12:21

Dus als ik je goed begrijpt mag Bassey die er niet is nog niet afgeschreven worden maar vervolgens schrijf jij een coach die er net zolang is wel af. Beetje dubbele moraal als je het mij vraagt.

30 oktober 2022 om 12:25

Ben het niet met je eens. Het gaat ook om potentie. Wat De Mos hier zegt zijn veel mensen het eens. Hij ziet er sterk uit en is snel en daarom lijkt het prima maar ik zie het verder niet. Dat zijn ook zaken die niet snel te leren zijn. Een vergelijking met Van Dijk zie ik ook niet. Daar zagen velen bij Groningen al potentie is maar was nog wat jeugdig en ongeconcentreerd. Verder vond ik Bassey tegen Liverpool zwak.

30 oktober 2022 om 13:06

Korenaar mag jij vinden, een speler en een hoofdcoach als vergelijk zien vind ik bizar. Toen Ten Hag kwam had hij al een prachtige staat van dienst bij onder andere Utrecht, en Bayern München 2 waar hij had meegelopen met Guardiola. Dat is op zich al een reden, om geloof te hebben in een coach en vooral geduld. En daarnaast was er langzaam maar zeker, steeds progressie zichtbaar en lijnen hoe wilde spelen. In tegenstelling tot Schreuder hebben enkele Belgische Fans, en vele Twente supporters al aangeven dat Schreuder nooit de man voor Ajax zal zijn. En volgens mij zien we dat toch allemaal? Uitstraling vind ik niet eens het belangrijkste maar wel leuk, natuurlijk had Ten Hag dat ook niet helemaal maar dat kwam er later ook meer uit. Wat mij steekt is dat Schreuder doet alsof we allemaal achterlijk zijn, als enige zag hij weer goede dingen tegen Liverpool en waardeloze wedstrijden daarvoor. Als enige zag hij in die arme Kudus een spits, die logischerwijs steeds buitenspel liep. Eigenhandig heeft Schreuder alles wat Ten Hag heeft opgebouwd teniet gedaan, Bogarde weggedaan voor een of andere vage goster die niemand kent. Niet durven doorselecteren. Taylor is heilig terwijl ik persoonlijk helemaal niet zo kapot van hem ben, Berghuis is onze beste optie op 8. Is mijn punt duidelijk? Sinds Ten Hag naar Manchester United is vertrokken, volg ik United iedere week op de voet. En des te meer ik dat doe, en die ontwikkeling van Manchester United zie en liefde van de Engelse fans van United. Des te groter het besef, wat voor vakman we nu missen! Of moet je meer redenen waarom ik iedere dag hoop, dat Schreuder vertrekt..

30 oktober 2022 om 13:05

Die andere leerschool heeft er wel voor gezorgd dat voetballen voor Van Dijk iets heel natuurlijks was voordat hij naar Schotland vertrok. Daar heeft hij leren verdedigen en dat is toch echt vele malen makkelijker dan oplossingen zoeken met een bal aan de voet.

Wat ik pijnlijker vind, is het algehele niveau van de Eredivisie. Ondanks alle pijn en moeite staat Ajax 'gewoon' 4 punten los. Hoge pieken en diepe dalen typeren Ajax en PSV en ook Feyenoord en AZ. En als je dan ziet op welke wijze Ajax een paar keer te kijk is gezet door Napoli en Liverpool, dan is het niveauverschil toch nog altijd schrikbarend. Toegegeven, Ajax had op minimaal een 1-0 voorsprong moeten komen thuis tegen Liverpool. Benieuwd of Ajax en PSV kunnen presteren in de Europa League, want dat is toch echt het niveau waar de Nederlandse top (helaas) thuis hoort.

30 oktober 2022 om 11:58

En dat is voor nu toch gewoon prima? Voor PSV in ieder geval een prima podium om punten te pakken voor NL. Maar ben het met je eens, het feit dat ze los staan is typerend voor de wisselvalligheid van Nederlandse ploegen..

30 oktober 2022 om 12:10

Ach.. die 4 punten kunnen na komende week weer omgedraaid zijn. Daar kijk ik niet naar. Ajax had minimaal 3 punten meer moeten hebben (gelijkspel tegen GA had winst moeten zijn en verlies tegen AZ winst. Maar mag je verliezen).

Dat Ajax het een keer laat liggen os nou eenmaal zo. Maar we hebben weer een nieuw seizoen waar - zo lijkt het - Psv niet de middelen heeft om Ajax in te halen. Psv heeft toch op papier meer punten moeten halen, zou ik zeggen

Maargoed. We hebben nog een lange weg te gaan. De kampioen is echt nog niet zeker vast te stellen.

30 oktober 2022 om 12:07

Ach, dat is een momentopname, de laatste seizoenen zag het er natuurlijk iets anders uit.

Er is bij Ajax veel veranderd in het laatste half jaar. Onze coach is weg, nu staat er een clown voor de selectie. Bepalende spelers zijn weg en er zijn geen spelers gekocht die er direct staan.

Of we hebben Europees seizoenen lang bovengemiddeld gepresteerd, of we hebben nu even een flut seizoen. Ik denk dat de waarheid ergens tussenin ligt. Het kaartenhuis is ingestort en moet even opgebouwd worden.

Ik wil niet op basis van enkele wedstrijden tegen Europese toppers roepen dat Ajax flut is (maak ik niet op uit jouw woorden), hetzelfde geldt voor Psv. Maar ik denk dat wat er nu bij Ajax gebeurt eigenlijk nog wel te verwachten was ook. Overmars weg, TH weg, goede spelers weg en er zijn geen toppers teruggekomen. Nou wil ik H2 nog niet afbranden en Bergwijn zal zijn vorm van begin seizoen ook nog wel vinden. Bassey en Sanchez moeten wennen aan het hogere niveau en aan een nieuwe manier van spelen. Verdedigen gaat Bassey prima af, maar aan de bal is het nog niets. Dat wordt ook nog eens lastig als je collega's ook uit vorm zijn en de trainer ongeschikt is.

Hopelijk kunnen we een trainer binnenhalen die de nodige ervaring heeft. Het is niet mijn droomkandidaat, maar ik heb liever Franky terug dan dat Schreuder blijft zitten.

30 oktober 2022 om 12:10

Mwa, PSV heeft een aantal grote dompers te verwerken gehad maar zullen de enige topclub zijn die tegen de gehele top 5 gespeeld zal hebben voor het WK. Ajax daarin tegen zal na de winter bijv 2x spelen Fey en Twente spelen. Wat dat betreft kan je er nog niks zinnigs over zeggen.

30 oktober 2022 om 12:12

Klopt, maar het zijn juist de wedstrijden tegen de ploegen buiten de top5 waar het om gaat. Wedstrijden tegen de top 5 mag je misschien nog wel verliezen.

30 oktober 2022 om 12:33

Mee eens hoor, en het is de komende weken afwachten aangezien we weer Ajax en AZ achter elkaar krijgen. Vorig jaar na de winter was dat ook het geval en hebben we mede het kampioenschap verspeeld.

30 oktober 2022 om 12:49

Klopt inderdaad! Terwijl er verwacht werd dat Ajax punten zou morsen in die eerste wedstrijden. Ajax had alles gewonnen, op 1 wedstrijd gelijk na toch?

Uiteindelijk kunnen we er niets van zeggen, zeker in onderlinge wedstrijden tegen Psv niet. De laatste edities was Ajax vaak de betere maar ging Psv er van door omdat zij effectiever waren en er bij ons altijd wel iemand rood pakt. Met betere bedoel is overigens 'de overhand hebben'.

Wedstrijden op zich. Dit keer heb ik minder vertrouwen in de wedstrijden tegen Psv en Fey. Niet omdat die zo goed spelen, maar omdat het bij ons ook niet loopt.

30 oktober 2022 om 14:04

De speelstijlen van beide clubs liggen elkaar gewoon totaal niet, dat maakt het altijd interessant. Het is niet realistisch om te denken dat we Ajax qua positiespel even gaan wegspelen, maar we moeten wel eisen met de kwaliteiten die we hebben, dat we dodelijk toeslaan in de omschakeling. In voorgaande toppers hebben we in grote delen niks te vertellen hadden. Maar toch waren er momenten dat je een voorsprong moest pakken of terug kon komen in de wedstrijd. Dat zijn net die momenten die juist in de JC en bekerfinale weer de goede kant op vielen. Ik moet zeggen dat ik echt veel zin heb in volgende week, vooral omdat het er op lijkt dat beide ploegen op volle oorlogssterkte gaan zijn en in een vol stadion. Dat is echt veel te lang geleden helaas.

30 oktober 2022 om 12:13

Ik denk dat het algemene niveau niet veel anders is dan vorig seizoen. Ajax en Feyenoord hebben wel kwaliteit ingeleverd, maar ik vind PSV en AZ weer iets beter geworden. Alleen de stabiliteit kan beter, maar dat dat zal vanzelf beter worden denk ik. Op een goede dag kun je in Europa ook wel van goede teams winnen. PSV won verdiend van Arsenal, Ajax was de eerste 30 minuten ook sterk tegen Liverpool. Scoorde Ajax een doelpunt in het eerste halfuur, dan had de wedstrijd er heel anders uitgezien. Tegen een Juventus of Barcelona in de volgende ronde vind ik PSV ook niet kansloos als ze met durf spelen. Feyenoord kan in de Conference League ook ver komen

30 oktober 2022 om 12:18

Tov vorig seizoen is Psv minder geworden toch? Onder Schmidt wonnen ze bijna van alle kleintjes en onder Ruud verloopt dat wat minder. Ben benieuwd of ze ook zoveel punten kunnen halen. Als je uit verliest van Ajax is het verschil al 7 punten. Dat is toch al vrij vroeg een grote afstand. Denk dat dat met Schmidt niet was gebeurd. Maar ja, Ruud heeft ook tijd nodig natuurlijk.

30 oktober 2022 om 12:26

Onder Ruud winnen ze wel weer van Feyenoord

30 oktober 2022 om 12:27

Maar verlies je wel van Groningen en Cambuur. Heft elkaar natuurlijk wel redelijk goed op.Is ook niet als commentaar bedoelt hoor maar mag je niet verwachten dat Psv het iets beter doet binnen de eredivisie? Vorig seizoen op 2 punten geëindigd en nu met zelfde team + versterkingen tegenover Ajax dat halve elftal verloor. Nogmaals, is geen commentaar maar ben gewoon benieuwd hoe Psv’ers daartegen over staan.

30 oktober 2022 om 12:34

Ja, wat dat betreft doet Ajax het in de Eredivisie nog hetzelfde. Punten verspelen tegen GA en AZ. Ben ik blij dat Heracles eruit ligt..

Ik bedoel meer te zeggen dat Ruud en Roger niet echt te vergelijken zijn.

Wat overigens ook een groot verschil is:vorig seizoen stond er bij Psv een joker op doel, nu staat er een betere keeper onder de lat. Wel eentje die je Europees heeft laten zitten, maar toch.

30 oktober 2022 om 12:35

Onder Schmidt heeft PSV ook veel wedstrijden uit handen gegeven en lukte het niet om in de Eredivisie topwedstrijden te winnen. Wel was hij stabiel tegen de kleintjes inderdaad. Als je het vertrek van Götze, Doan en Zahavi afzet tegen aanwinsten als Benitez, Luuk de Jong en Xavi Simons vind ik PSV kwalitatief sterker dan vorig seizoen. Iemand als Luuk de Jong is echt iemand die het verschil kan maken in (grote) wedstrijden. Alleen de stabiliteit en de verdediging moet nog beter. Vorig jaar hadden we Drommel op goal en dat koste ons ook veel tegendoelpunten en het kampioenschap

30 oktober 2022 om 12:38

Het is zeker lastig te vergelijken. Maar dan ben je toch alleen maar sterker geworden? Alleen al de doelman is een wereld van verschil. Moet je dan niet dichterbij Ajax staan? Als het verschil vorig seizoen al zo klein was. Dan moet het verschil nu toch minimaal zijn als je beide transferzomers hebt gezien? Of sla ik de plank mis

30 oktober 2022 om 12:53

Op papier zou je inderdaad zeggen dat het verschil kleiner zou moeten zijn. Nou is De Jong natuurlijk een tijd geblesseerd geweest en Xavi speelde niet altijd. Oh en Madueke ook niet fit.

Maar aan de andere kant.. het verschil is 4 punten. Niks geks, niets om je zorgen om te maken. Konden we op papier altijd maar zeggen wie er kampioen wordt..

30 oktober 2022 om 13:06

Absoluut hoor, qua blessures zat het wel wat tegen. En het verschil is idd nog maar 4 punten. Maar best al veel na dit aantal wedstrijden. Vooral als er ook nog een uitwedstrijd in het verschiet staat bij de grote concurrent.

En de Mos doet ook mee aan het Ajax-afkraak-carnaval. Vond Bassey juist wel aardig ballen de laatste wedstrijd. Geef die jongen even de tijd om in te komen zeg..

30 oktober 2022 om 12:10

Technobastard fijne reactie, net ook van een supporter van Feyenoorder. Het zijn vooral eigen supporters die hem hebben afgeschreven, kijk naar Nunez ook nog niet je van het bij Liverpool maar mij verbaasd het niets als het er volgend jaar uitkomt. Sommige spelers hebben meer tijd nodig, en Bassey vond ik tegen Liverpool ook de beste maakte met zijn snelheid en fysiek veel goed.

30 oktober 2022 om 12:14

Als Bassey comfortabeler aan de bal raakt, zal hij veel meer vertrouwen hebben in het veld. Het is nu af en toe een heel circus. Waar vorig jaar een speler minder kon spelen werd dat opgepakt door een collega, het collectief was veel sterker. Nu zijn er meerdere spelers uit vorm en is er veel meer chaos. En dan wil ik spelers individueel niet bekritiseren.

30 oktober 2022 om 15:41

Rutger eens hoor, en circus is het juiste woord. Het is lang geleden dat ik me zoveel zorgen heb ik gemaakt om onze mooie club, en met een bepaalde irritatie onze potjes kijk door onze wonder coach.

Nou ja, Aad vond (recent nog, begreep ik) Obispo een geweldenaar en vorige week brandde hij 'm af. Dus er is nog hoop voor Bassey.

Vind het wel meevallen met z'n wendbaarheid, het is vooral de eerste aanname, die is vrijwel altijd belabberd dan kun je dus ook heel makkelijk onder druk gezet worden. Voor de rest is deze jongen echt niet zo slecht als dat de media iedereen wilt doen geloven. Ik vind Timber zelfs op dit moment puur verdedigend gezien de mindere.

Sanchez had ik er eerder uitgepikt, dat is in niets een Ajax speler, de backs zijn zo belangrijk voor ons spel maar behalve veel inzet is het gewoon niks bij hem.

30 oktober 2022 om 12:07

Eens die Sanchez daar begrijp ik nou helemaal niks van. Durft niet naar voren te gaan vanuit achteruit en alles speelt hij terug op de keeper. Misschien is het de beginfase maar ik zie in hem totaal geen Ajax speler. Bassey vind ik eigenlijk het prima doen.

Vind dit wel meevallen, maar goed dat Aad het zegt.. Sanchez en Blind zijn toch wel erger op dit moment, en Timber is ook niet echt in vorm. Bassey komt wel goed, een beetje werken aan zijn eerste aanname, dan zal hij minder snel in de problemen komen onder druk.

30 oktober 2022 om 15:16

De tactiek moet gewoon op Bassey worden aangepast. Taylor en Alvarez kunnen niet tegelijk loopjongen voor hem spelen èn Blind rugdekking blijven geven. Het voetballende aspect van Martinez wordt gewoon heel erg gemist, maar het valt echt wel tactisch op te lossen.

Ik vind de kritiek allemaal wat makkelijk worden. Iedereen wíl een duit in t zakje doen. Struikelen nog net niet over elkaar. Alles is zo'n beetje wel gezegd en nu gaat men spijkers op laag water zoeken

Moesten Anthony en Martinez niet maanden wennen voordat ze eindelijk eens goed begonnen te spelen, kijk waar ze nu spelen.
Geef Bassie toch eens een kans, we zijn net bezig en hij wordt afgeschreven in een elftal wat niet draait.
Lijkt mij logisch dat ook hij niet draait.

Als Aad het zegt dan wordt het een topper. Geef hem even tijd. Maar dat is lastig in Nederland.

30 oktober 2022 om 12:19

Nja niet zozeer in Nederland, dat is lastig als je bij de topclubs zit. Soms kan je een speler rustig brengen of wisselen. Wij hebben beide opties nu niet (heb ik het over Bassey).

En toch staan ze bovenaan...Moet je nagaan als het wel zou draaien....

30 oktober 2022 om 12:54

Dit blijft het favoriete stokpaardje van sommige hier. Nog 1 keer dan, als je voor meer als 200M verkoopt en je haalt voor 100M spelers terug (waar de meerderheid jonge talenten zijn die tijd nodig hebben) dan ga je er dus 100M op achteruit vergeleken met vorig jaar. Tel daar bij op dat je nu de slechte trainer van de afgelopen 20 jaar voor de groep hebt staan. Ik heb nog steeds hoop dat ze de trainer eruit trappen met de winterstop, maar als Ajax Schreuder het seizoen laat afmaken eindigen ze 100% buiten de top 2. En wat dat betekend financieel gezien kun je zelf wel invullen.

30 oktober 2022 om 12:37

Hoeveel echte tegenstand heeft ajax dit jaar al gehad ? Van elke iets betere club hebben ze verloren ! Maar ze hebben idd geluk dat de rest het niet beter doet.

Ik ben fan van Bassey. Alleen in Nederland wordt er verwacht dat een verdediger een halve aanvaller is. Bassey is snel en enorm sterk, als spits zijnde sta ik liever tegenover Timber dan Bassey. Ik als PSV’er was jaloers toen hij werd aangekocht door jullie. Het is aan de coach om zijn zwakheden te maskeren, maar hij is gewoon een goede verdediger en het irriteert mij dat al die analisten steeds kijken naar dingen die niet belangrijk zijn. Als verdediger moet je kunnen verdedigen en de rest is mooi meegenomen.

30 oktober 2022 om 12:39

Maar het puzzelstukje moet wel passen. Bij Ajax moet de keeper nog fantastisch kunnen voetballen, dus dan ga je op zoek naar spelers die voetballend vermogen hebben. Bassey is fysiek sterk, snel, maar aan de bal heel onwennig.

Nou kan je dat er misschien in krijgen, dat was Alvarez namelijk ook, maar verwacht dan niet dat hij nu al net zo goed kan voetballen als Timber.

En ik weet niet tegenover ik als spits zou willen staan. Bassey is fysiek sterker, Timber draait sneller dan een ballerina. Ze hebben beiden hun kwaliteiten. Als een Luuk de Jong zou ik liever tegen Timber staan, als een Messi weer liever tegen Bassey.

Overigens ben ik zelf al moe als ik het veld 2x heen en weer moet rennen, maargoed.

Gruwelijke onzin. Bassey vind ik zowel als laatste man als ook als linkervleugelverdediger een aanwinst.
Mos ziet en dat mag hem met zoveel ervaring , best worden kwalijk genomen niet, dat
het middenveld en de aanwezigheid van Blind een extra belasting is.
Hij is snel kan verdedigen, kan aanvallen. Topaankoop
Nee, Mos ziet meer in Obispo
I rest my case

Martinez kon er ook niks van in het begin. Kijkt wat ervan terecht is gekomen. En iedereen vergeet dat hij twee plekken moet verdedigen zowel links centraal als links back. Want Blind is verdedigend een drama. Opbouwend is hij niet sterk helaas maar daar hebben we Blind voor.

Vroeger zeiden ze dat ook over grygera escude en nog wel aantal namen. Dat zijn uitiendelijk ook topper geworden

Ik kijk graag naar Calvin Bassey. Hij is er nog niet maar hij speelt over het algemeen best goed. Veel drang naar voren maar (bijna) altijd op tijd terug en dan verdedigt hij beter dan de meesten. Over een jaar zegt de Mos dat iedereen het altijd fout zag maar dat hij altijd al wist dat de Bassey een topper zou worden.

Zo makkelijk weer, lekker met de menigte meegaan als het niet lekker loopt. Prima als je dat doet beste Aad maar als je een paar maanden later nog hetzelfde roept wat anderen roepen, beetje jammer. Beoordeel Bassey op een geheel seizoen en geef hem wat tijd om te wennen. Iedereen ziet wel dat het aankoopbeleid voor dit jaar niet op en top is geweest in vergelijking met de Overmars jaren maar zoals elk team heeft ook Ajax tijd nog om er een gesleten machine van te maken.

Het meesterbrein De Mos probeert ook eens goedkoop te scoren door een speler af te zeiken die zogenaamd geen tijd mag krijgen omdat er 23 miljoen voor is betaald. Juist De Mos zou moeten begrijpen hoe het is om bij Ajax sleutelspelers te moeten missen. Het teamproces heeft dan tijd nodig. Halverwege 1983 verlieten Cruijff, Kieft en Lerby de club. Het seizoen daarna eindigde Ajax 3e. Met de Mos als trainer.

Achja de lat ligt nu eenmaal hoger als bij de rest want Bassey zou bij Feye en Psv nooit hetzelfde te horen krijgen. Hoe hij ook schrikt van Ajax.. alsof we na halve basis weg even de CL zouden winnen.. Ajax staat na dit weekend zonder te spelen nog steeds bovenaan..

Tja, dat krijg je als je amateurs de sleutel van de club in handen geeft. Waar ik nog meer van schrik zijn de vele positieve commentaren van deze en gene die Ajax een goed hart toedicht. Even bij deze: Ajax heeft vreselijk beroerd ingekocht. De hele defensie, op Timber na, moet op de schop. Van daaruit werk je naar voren. Want alleen met de defensie ben je nog niet klaar. Dan volgt je middenveld, en ten slotte de vleugelspelers....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren