Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Steven Bergwijn: ‘Als ik durf te dromen, dan droom ik daarover’

Laatste update:

Voor Steven Bergwijn gelden woensdagavond ongetwijfeld revanchegevoelens. De aanvaller van Ajax neemt het in de eerste speelronde van de Champions League op tegen het Rangers van Giovanni van Bronckhorst en is gebrand om zich te laten zien. Nadat het avontuur bij Tottenham Hotspur mislukte, durft de Oranje-international met de Amsterdammers te dromen van een mogelijke finale in het miljardenbal.

In gesprek met het clubkanaal van Ajax vertelt Bergwijn amper aanpassingsproblemen te hebben gekend bij Ajax. De aanvaller voelde zich snel thuis in de hoofdstad. "Ik kende heel veel jongens al, onder meer van het Nederlands elftal. Dan gaat het automatisch iets makkelijker", aldus de buitenspeler. "Ik ben door iedereen goed opgevangen, met name door Dusan (Tadic, red.). We zijn uiteten geweest. Dat geeft aan wat voor persoon hij is. Dan gaat het over van alles. Het leven, voetbal, familie."

De start in de Eredivisie is veelbelovend voor Bergwijn. Samen met Xavi Simons en Cody Gakpo van PSV voert hij momenteel de topscorerslijst aan in de Eredivisie. Het drietal was tot dusver zes keer trefzeker in vijf competitieduels. Ook was Bergwijn trefzeker in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV. "Ik weet dat ik dit altijd in mij heb gehad", gaat hij verder. "Met de juiste mensen om je heen en het vertrouwen gaat alles automatisch iets makkelijker. Ik heb veel vertrouwen gekregen van de mensen hier, dat helpt ook mee."

Bergwijn zegt kippenvel te krijgen van de Champions League-hymne. "Als kleine jongen kijk je op televisie naar die wedstrijden. Dan wil je daar ook staan. Ik hoop dat ze die boxen extra hard zetten tegen Rangers", aldus de aanvaller, die nog geen contact had met Virgil van Dijk, een andere tegenstander in de Champions League. "Maar dat komt nog wel. Hij kent me, dus hij weet wat hij kan verwachten. Als ik durf te dromen, dan droom ik over de finale. Ik denk dat we een fantastische poule hebben. Wel een zware poule, maar dat is Champions League. Ik kan niet wachten om te beginnen."

Hoe ver gaat Ajax het schoppen in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu gaan er ongetwijfeld weer mensen vallen over zijn opmerking over een finale, terwijl hij toch duidelijk zegt dat hij hiervan droomt. Wil dus niet zeggen dat het realistisch is. Maar we hebben in 2018/19 allemaal kunnen zien dat het echt niet onmogelijk hoeft te zijn.

7 september 2022 om 15:04

Door een vormcrisis van Liverpool eerste worden in de poule, Shaktar loten en uitschakelen in de achtste finale, Real Madrid opnieuw naar huis sturen in de kwartfinale en vervolgens een zonder Lewandowski enigszins tandeloos Bayern te verslaan, waarna bij City in de finale De Bruyne en Haaland corona hebben. Het kan!

7 september 2022 om 15:07

Niet onmogelijk, maar dat Ajax was natuurlijk wel heel wat sterker in kwaliteit en in potentie dan het huidige Ajax. Buiten een overmoedige Ramos deed dat Ajax het op kwaliteit en karakter. Dit Ajax zal ontzettend veel geluk nodig hebben, wil het die finale kunnen halen naar mijn mening. Dat neemt overigens niet weg dat Ajax wel een gevaarlijke tegenstander is. Het kan van iedereen winnen, maar ook van veel ploegen verliezen als het even niet loopt.

7 september 2022 om 15:11

Waarom? Dit ajax barst van de kwaliteit. In 2019 was het ook niet zo dat we dachten dat ajax ver zou kunnen komen.

7 september 2022 om 15:15



En in 2019/2020 werd je uitgeschakeld door de nummer 8 van Spanje. Als je het éã©n benoemt moet je het ander ook benoemen.

7 september 2022 om 15:16

Kwaliteit is relatief. De beste aanvaller op het moment is de bankzitter van Tottenham bij wijze van spreken. Vergelijk dit Ajax met de Europese elite en dan hebben ze op bijna elke positie een beduidend mindere speler lopen. Ajax heeft vooral een getalenteerde selectie, aangevuld met ervaren krachten.

7 september 2022 om 15:22

Eens maar buiten dat dat het soort spel is wat ajax totaal niet ligt, zat het natuurlijk ook totaal niet mee dat tweeluik. Wel denk ik dat dat juist een wedstrijd is geweest waardoor ajax toch wat volwassener is geworden. Lelijk winnen komt nu ook in het vocabulaire van ajax voor

7 september 2022 om 15:37

@sander, naar mijn mening is er een verschil tussen het Ajax van nu en 2019 en dat is de trainer. EtH heeft een duidelijke visie van hoe hij zijn ploegen willen laten voetballen met inschuivende backs waarbij je in balbezit een soort 2-5-3 speelt met veel bewegende spelers. Wat ik wel merk is dat Schreuder graag hierop wilt voortborduren, de vraag is hoe ver hij dit voor elkaar krijgt dat het uiteindelijke automatisme wordt die je zo ver kan brengen in de CL. Kwaliteit is iedergeval aanwezig.

7 september 2022 om 16:12

@Sander, dit Ajax heeft behoorlijk wat zwakkere punten dan een paar jaar terug. Onana was beter dan pasveer, Blind is ruim zwakker geworden, Rensch heeft geen CL niveau, Taylor is nog lang geen Frenkie, Klaassen js niet meer wat hij geweest is en Berghuis is geen Ziyech en zelfs Tadic takelt af.Ik zeg niet dat ze niet kunnen verrassen maar vind Ajax echt niet sterker dan voorgaande jaren. Voor Nederlandse competitie waarschijnlijk wel weer goed genoeg

7 september 2022 om 16:14

Dat komt voorak omdat het gross van de tactiek van ajax toeb op het conto van schreud3r te schrijven viel en ten hag vooral daar op doorging. Dus eigenlijk beweer je dat schreuder verder gaat waar die toen als assistent mee is begonnen.

7 september 2022 om 16:40

En de beste spelers van dat jaar zijn nu bankzitters bij Barcelona, Chelsea en Manchester United... Dat zegt dus helemaal niets. Destijds waren het ook alleen maar talenten + Schöne/blind/tadic als oudjes, Ziyech ietsje ouder dan de talenten.

7 september 2022 om 19:17

@ikbenjouniet - Hahaha, jij denkt serieus dat Schreuder het tactisch brein achter Ten Hag was?

7 september 2022 om 15:22

Ik denk vooral aan het feit dat hij zo blij was dat Ajax de finale niet haalde destijds. Als hij een man van zijn woord is, scoort hij een eigen goal als ze de halve finale weer halen.

7 september 2022 om 15:39

Dat was inderdaad een beetje op een zielige manier een wit voetje halen bij de Spurs fans. Kan me niet voorstellen dat hij dat echt zo dacht, terwijl er in het Ajax van toen een aantal vrienden van hem speelde. Die misgun je zoiets echt niet.

7 september 2022 om 16:08

Tja, een Real dat net Ronaldo kwijt was en dat seizoen dramatisch was. Juve die volledig op Ronaldo teerde. Het lag echt niet allemaal aan Ajax dat seizoen.

7 september 2022 om 16:37

Haha typisch dat jij het weer op de tegenstanders gooit. Die nog steeds allen een omzet draaien van 4x zoveel dan dat van Ajax. En beide ploegen werden niet met wat geluk verslagen, maar gewoon terecht in eigen huis op hun plek gezet door een vrij dominant Ajax.

7 september 2022 om 16:42

Geld speelde toen geen enkele rol. Real was gewoon slecht dat jaar, het slechste real in de 21e eeuw misschien wel. Tuurlijk speelde Ajax goed, maar Ajax was er gewoon uit geknikkerd als beide ploegen in goede vorm waren destijds.

7 september 2022 om 16:43

Net als dat Madrid afgelopen seizoen de CL won . Dat was ook meer geluk, dan dat het echt aan Madrid lag

7 september 2022 om 16:53



Haha, oke vriend. Kan je niet echt vergelijken. PSG, CIty en Chelsea waren namelijk gewoon in vorm en er kwam een dosis mentaliteit bij kijken. 5x in de afgelopen 8 jaar geluk hebben, dat is wel heel fijn ja.

Daarnaast is het winnen van de CL een grote prestatie, het halen van de halve finale hebben Villareal en AS roma in recente historie ook gedaan. Maar zoals jullie er 3 jaar laten nog over praten lijkt het alsof jullie hem wonnen in 2019.

7 september 2022 om 17:08

@kaka2007 wel vreemd het slechtste Real. Want in die wedstrijd tegen Ajax was de kern van Real namelijk precies hetzelfde als afgelopen jaar. De belangrijkste spelers van nu speelden toen ook; Benzema, Modric, Casemiro, Kroos, Vini, Courtois etc. Of konden ze er toen allemaal geen reet van?
Je kunt ook gewoon erkennen dat Ajax toen terecht gewonnen had omdat ze ook de betere waren. Voor de wedstrijd tegen Real heb ik niemand gehoord dat Ajax wel ff zou winnen van Real. Daarna lag het plots allemaal aan dat Real zo slecht was enzo. Slechte verliezer ben je.

7 september 2022 om 19:22

@kaka2007 - Heb je nou zelf niet door hoe hypocriet je hier overkomt? Het lag dus niet allemaal aan Ajax dat ze Real Madrid en Juventus uit de CL kegelden, maar het ligt wel volledig aan Real Madrid dat ze het afgelopen seizoen de CL wonnen? En kwam er bij Ajax geen dosis mentaliteit kijken?

En dan ook nog stellen dat geld geen rol speelde. Natuurlijk speelt dat wel een rol. Dat is de hele reden waarom spelers als Ronaldo bij clubs als Real Madrid tekenen en waarom competities als de Eredivisie niet bij de top 6 horen. Hoe kun je dat bagatelliseren en ontkennen? Gewoon ontzettend subjectief, wat je hier staat te schrijven.

7 september 2022 om 16:57

Silverfront, klopt hoor, dromen is prima.

Als we het realistisch bekijken, dan was 18/19 ook een totale verrassing, en toen hadden we De Ligt, Frenkie en Ziyech in bloedvorm, plus Tadic. Die laatste is nu ook gewoon minder. En echte wereldtoppers zoals Frenkie en De Ligt toen waren, die hebben we nu niet. En een mindere coach. Ik verwacht er dus niet zo heel veel van dit jaar, maar je weet nooit.

Ik las laatst ergens dat Steven Bergwijn nog geen enkel doelpunt heeft gemaakt in de Champions League. Zeven duels, nul goals en twee assists. Benieuwd of hij deze campagne zijn goaltjes kan meepikken. Is op dit moment toch de belangrijkste speler van Ajax aanvallend.

7 september 2022 om 15:05

Dat was denk ik in de zware poule die PSV in 2018 had met daarin Tottenham, Inter en Barcelona. Bergwijn was toen nog jonger, dus dat zal ook nog meespelen

7 september 2022 om 15:10

Anderzijds waren z'n prestaties in de Premier League ook niet best. Bergwijn is naar mijn mening niet goed genoeg als de weerstand flink wordt. Dan zie je hem 9 van de 10 keer verzuipen. Dat is overigens niet omdat Bergwijn er niets van kan, maar Bergwijn is momenteel de enigste aanvaller van z'n generatie die al met flinke weerstand gespeeld heeft. Z'n collega's in Oranje zie ik het niet beter doen (buiten Memphis).

7 september 2022 om 15:25

Rare conclusie dit. Hij heeft bij Spurs ook niet veel kansen gekregen en als die inviel deed die het vaak gewoon behoorlijk. Hij is nu ook wat ouder meer ervaring in het Nederlands 11tal gaat het ook steeds beter. Ik denk dat die gaat vlammen in de CL.

7 september 2022 om 16:11

@ Sirius

Het is ook belangrijk dat spelers kansen krijgen om wat te laten zien.
Een mooi voorbeeld is Haller. Scoorde aan de lopende in de Bundesliga bij Frankfurt, verdient daardoor een transfer (50miljoen) naar West Ham. Komt vervolgens een nieuwe trainer die met twee spitsen gaat spelen waarin Haller totaal niet past.

Komt bij Ajax spelen in een offensief systeem met buitenspelers en scoorde 11 goals in de CL en werd topscorer van Nederland. Verdient wederom een mooi transfer op 28-jarige leeftijd.

Het gaat om kansen krijgen en de trainer in staat is om spelers in hun kracht te gebruiken.

7 september 2022 om 16:58

Sirius

In oranje deed Bergwijn het prima, en in de eredivisie meer dan prima. We zullen het inderdaad moeten zien met meer weerstand, maar ik heb er juist bij hem wel vertrouwen in. Ik moet eerder nog zien wat een Taylor, Wijndal of Rensch daar gaat laten zien. Denk dat die het moeilijker krijgen.

7 september 2022 om 19:25

Nou ja, hij heeft welgeteld twee interlands gespeeld waarin hij opviel en dat waren recente interlands. Je kunt je afvragen of hij iets gaat klaarspelen als je tegen relevante landen speelt. Begrijp me niet verkeerd hoor; ik hoop dat hij het laat zien. Ik denk alleen dat hij gewoon dat laatste beetje kwaliteit mist om op het hoogste niveau structureel bepalend te zijn. Dan is hij gewoon heel erg wisselvallig en te veel onzichtbaar tot op heden.

7 september 2022 om 15:18

Klopt, hij scoorde nog niet in de CL, maar was ook wel vrij jong toen ie in dat toernooi speelde. Met Spurs slechts 1 duel gespeeld begin 2020 (thuis tegen Leipzig, return geblesseerd en toen waren ze uitgeschakeld). Daarvoor was zijn laatste toernooi in 2018 met PSV - in een groep met Barca, Inter en Spurs - PSV scoorde die jaargang 6 keer en pakte slechts 2 punten (inter uit 1-1 en spurs thuis 2-2). De toen 20/21-jarige Bergwijn kwam die jaargang niet tot scoren inderdaad, wel gaf hij een assist op de enige treffer in Giuseppe Meazza. Verwacht dit seizoen in de huidige vorm toch echt wel enkele goals van Bergwijn in de groepsfase, hij is echt wel gegroeid als speler t.o.v. 2018 namelijk!

Ik las laatst ergens dat Steven Bergwijn nog geen enkel doelpunt heeft gemaakt in de Champions League. Zeven duels, nul goals en twee assists. Benieuwd of hij deze campagne zijn goaltjes kan meepikken. Is op dit moment toch de belangrijkste speler van Ajax aanvallend.

7 september 2022 om 16:18

Ideaal moment om vanavond te scoren

Eens Suarez! Bergwijn is momenteel onze belangrijkste aanvaller.
Hij voelt zich blijkbaar op z'n plek en draait direct op volle toeren.

Natuurlijk moet je daarover kunnen dromen! Daarom heet het ook dromen. Ik droom er ook van om ooit die befaamde cup met de grote oren omhoog te mogen houden. Voorlopig zijn het nog mini kunststoffen replica's van bol.com.

7 september 2022 om 17:00

haha

Ik deed dat als kind, op een gegeven moment zijn dat soort dromen wel opgehouden, en veranderd naar andere onderwerpen. Maar zeker goed om hoog in te zetten, ook al is de kans minimaal.

Tadic die Bergwijn mee uit eten neemt als welkom. Aanvoerder waardig, we kunnen allemaal zeuren over zijn huidige prestaties maar Tadic is gewoon de beste Ajax speler van deze eeuw. Qua prestaties en statistieken.

7 september 2022 om 15:19

Eens. Zijn contract loop na zijn actieve carrière nog door, mooi hem zo lang mogelijk bij de club te houden in welke rol dan ook. Bewonder hem zeer, maar mag van mij soms wel gewisseld worden of soms een wedstrijd overslaan. Die drempel moet Schreuder over in het belang van Ajax.

7 september 2022 om 15:20

Mwaaaaaah, jongens als Zlatan, Suarez en Sneijder zou ik toch vrij ver boven hem plaatsen. Verschil is natuurlijk dat die weggingen voor hun piek. Ajax is precies goed genoeg om heel goed te zijn voor Ajax en precies niet goed genoeg voor de top.

7 september 2022 om 15:25

Als je naar uiteindelijk niveau kijkt heb je natuurlijk gelijk migi. Maar qua impact en het niveau wat er voor een langere tijd is aangetikt bij ajax ga ik toch voor tadic. Hij is toch een soort symbool geworden voor de europese heropstanding van ajax. Ik denk dat er nu veel meer topclubs zijn die met iets meer nervositeit rii amsterdam komen tov pak em beet 8 jaar geleden

7 september 2022 om 15:32

Nah, zoals je zegt toen waren ze gewoon heel goed maar niet zo goed als zij later werden en dat telt niet want toen speelden zij niet meer bij Ajax. En wat presteerden zij met Ajax? Het Ajax met Tadic heeft toch echt geweldige dingen gepresteerd en landstitels stromen als warme broodjes binnen. En de statistieken van Tadic zelf zijn ook niet mals.

7 september 2022 om 15:42

Je kunt er een hele hoop opnoemen die beter zijn (of waren) dan Tadic, maar Tadic heeft wel een serieuze claim op de titel van meest invloedrijke Ajax-speler van deze eeuw.

7 september 2022 om 15:58

Ik snap Tadic wel, als ik uiteten ben ga ik ook altijd voor een berg wijn.

7 september 2022 om 16:04

Hup, in de strafhoek. Ga je levenskeuzes maar even overzien.

7 september 2022 om 15:23

Suarez? Speelde voor een minder dominant Ajax in een sterkere competitie..

7 september 2022 om 15:24

Absoluut, ik heb geen idee hoe andere aanvoerders hun rol buiten het veld invullen, maar dit vind ik echt mooi om te lezen. Het is zo belangrijk dat je ook buiten het veld een goede relatie onderhoudt. Heus niet iedereen hoeft beste matties te zijn, maar zo'n warme ontvangst bouwt meteen iets van vertrouwen en rust op lijkt me.
Verder zou ik zeggen: dream big Stevie! Vanavond is het eerste hoofdstuk, knal er een paar in!

7 september 2022 om 15:38

Dan heb je Litmanen vast niet zien spelen bij Ajax?

7 september 2022 om 15:50

Deze eeuw hebben we het over. In zijn tweede periode was het echt niet zo veel meer.

7 september 2022 om 15:59

Heb ik ook al eens gezegd, helemaal eens. Ajacied van de eeuw en sowieso een van de beste buitenlandse aankopen aller tijden. De periode 2018 tot nu gaat de boeken in als het Tadic tijdperk.

7 september 2022 om 17:02

Denk idd dat hij een uitstekende aanvoerder en motivator is. Maar als supporter zou hij van mij in het veld zich net iets minder overdreven mogen gedragen. Tuurlijk, hoe belangrijker de wedstrijd, hoe groter de neiging om wat theater te doen. Maar bij Tadic mag het een tandje minder.

Ik ben Ajacied maar vond El Ahmadi bij Feyenoord altijd een voorbeeld. Hard op het veld, maar kon ook incasseren en deed niet aan theater of ander drama. Dat mag ik wel.

7 september 2022 om 17:09

Cali88mero, de eeuw is nog jong he

Deze poule is een stuk lastiger dan de poule van vorig jaar. Liverpool blijft ondanks hun slechte start absolute wereldtop die voor niemand onderdoen ter wereld, Napoli dat momenteel gewoon gedeeld 2e staat in Italie en nog een klasse beter is als ploegen als AS Roma en Fiorentina waar de Nederlandse ploegen al niet doorheen konden, Rangers is een reuzendoder geworden onder Gio door o.a Dortmund, Leipzig en PSV te elimineren. Dat is geen incident meer

"met de juiste mensen om je heen en het vertrouwen gaat alles automatisch iets makkelijker. Ik heb veel vertrouwen gekregen van de mensen hier, dat helpt ook mee."

Of misschien zal het ermee te maken hebben dat je nu op een stuk lager niveau acteert bij een zeer dominante ploeg. Van concurrentie op de flanken is dan ook niet echt sprake. Overigens is het wel goed voor z'n ontwikkeling dat hij nu bij Ajax speelt, maar Bergwijn is nog lang niet goed genoeg om belangrijk te zijn in de Premier League.

7 september 2022 om 15:07

Wacht nou eerst even dit seizoen af voordat je oordeelt over wat Bergwijn wel of niet kan. Op zeer jonge leeftijd naar een topclub in de PL gegaan met wereldse concurrenten is alsnog belangrijk geweest op bepaalde momenten. Als hij straks in de CL gaat shinen graag hierop terugkomen.

7 september 2022 om 15:12

Dan nog heeft hij bij Ajax een veel grotere reputatie dan in het buitenland. Een rol als bij Ajax gaat hij in de Premier League niet krijgen. Dan ben je op jezelf aangewezen en zul je zo'n rol af moeten dwingen. Dat kan hij simpelweg niet. Als hij dus gaat scoren in de CL, zal m'n mening niet veranderen. Ik vind Bergwijn een goede speler, maar hij is simpelweg niet goed genoeg om bepalend te zijn bij een grote club in een top competitie of om aanvalsleider bij Oranje te zijn. Althans, dat is mijn mening. Als Bergwijn je beste aanvaller is, loop je op een bepaald niveau tegen de lamp over een langere periode. Zeker als je wekelijks op niveau speelt.

7 september 2022 om 17:07

Sirius,

Ieder zijn mening, maar ik denk dat het veel te vroeg is. Bergwijn speelde zonder wedstrijdritme echt prima bij oranje, en nu direct bij Ajax ook. Bij Tottenham deed hij het tussendoor ook goed maar mocht hij daarna direct weer banken.

De stap naar de PL was misschien te vroeg maar je ziet nu dat hij in vorm kan zijn zonder te spelen, en hij is ouder nu. Als hij een echte kans krijgt, kan het zeker nog gebeuren. Moet je wel bij de speelstijl passen natuurlijk.

7 september 2022 om 15:37

Bij Spurs heeft hij dan ook eigenlijk nooit echt de kans gehad (lees basisplaatsen) in wedstrijden waarin de weerstand zo enorm was toch? Moest het altijd doen als invaller, op een enkele basisplaats na tegen wat mindere goden. In het NL elftal is het onze beste aanvaller.

Ik denk dat het dit jaar heel moeilijk gaat worden om de 8e finale CL te halen in een poule met Liverpool en Napoli… Liverpool is momenteel niet in vorm, neemt niet weg dat ze spelers van wereldformaat hebben en dat het zo maar weer kan gaan draaien… de CL kan zo maar de ommekeer zijn voor Liverpool. Napoli schat ik ook hoger in dan Ajax. Hopen op een uitschieter tegen een van deze twee ploegen. En anders door naar de EL en daar de finale halen!

7 september 2022 om 17:08

Liverpool was niet in vorm (en ik was blij met de loting) maar direct daarna wonnen ze met 9-0. Ik weet het dus zo net nog niet.

8 september 2022 om 11:35

Ik denk na gisteravond dat het er anders voor staat… crisis in Liverpool lijkt toch behoorlijk te zijn en volgende week staat Ajax al tegenover Liverpool en kunnen ze een belangrijke slag slaan om te overwinteren…

8 september 2022 om 17:52

Ja dit verbaasde me echt. Ze werden gewoon overlopen door Napoli. Hopelijk is dit inderdaad een vormdip die wat langer voortduurt, dat zou een dikke meevaller zijn voor ajax.

Ik vind bergwijn echt zo een goede speler. Kracht, snelheid, dodelijk schot. Spurs was gewoon niet de juiste club voor hem, maar weet zeker dat hij bij elke andere club in de PL wel mee zou kunnen behalve city misschien, maar hij is niets minder dan bijvoorbeeld een Diaz van Liverpool.

7 september 2022 om 15:37

Dat is ie dus blijkbaar wel anders had ie in de PL wel meer laten zien. Ook Spurs kon een tegenstander domineren en dan blonk hij alsnog niet uit. Hij zou bij Arsenal ook geen basis staan.

7 september 2022 om 15:42

Ook nooit echt het vertrouwen gehad. Beetje hetzelfde als een ziyech. Zijn gewoon jongens die vertrouwen nodig hebben.

7 september 2022 om 16:07

Bij arsenal geen basis vind ik wel een mooie stelling. Ik vind bergwijn wel meer power en effectiviteit hebben in zn schot dan martinelli. Maar daarentegen vind ik martinelli meer effectiviteit hebben in zn acties. Ik denk daarom dat je meer aan bergwijn zou hebben in de counter en meer aan martinelli tegen een tegenstander die zich ingraaft

7 september 2022 om 17:04

Ook nooit echt het vertrouwen verdiend. Nu bij Ajax is hij op zijn plek en kan hij zich verder ontwikkelen.

7 september 2022 om 17:05

Bergwijn heeft idd meer power en fysiek. Arsenal speelt vooral op de helft vd tegenstander -of wil dat in ieder geval doen- dus heb je meer aan Martinelli.

Dromen mag altijd maar hoe ajax nu speelt ben ik bang dat het een jaartje EL gaat worden het is allemaal niet super overtuigend

7 september 2022 om 16:10

EL is in essentie ook niet het einde van de wereld. Als je kijkt naar de EL finale van vorig jaar dan maakt een club als ajax toch een vrij royale kans om dat toernooi te winnen. En dat is voor mii als fan meer waard dan een kwartfinale CL. Ook heb ik dan een keer wat andere awaydays met interessante plaatsen. Wie weet kom je eth wel tegen

7 september 2022 om 16:14

@drenniz,

Jaarlijks verhaaltje, Ajax begint ieder jaar 1 wedstrijd HEEL goed (dit jaar keer niet) daarna even wat minder, en zo gauw de Champions League begint, is het ineens allemaal 5 niveaus hoger.

Daarbij kan je zeggen dat het niet overtuigend is, maar tegen Utrecht 2-0 waar je echt he-le-maal niets weggeeft, tegen Cambuur geef je 2 kansen weg, daarna hebben ze niets meer te zeggen.

Is lang geleden dat Ajax de eerste 5 wedstrijden allen won. En met 16 goals voor en 3 tegen, gemiddeld 3,2 goals per wedstrijd en 0,6 goals tegen, is het toch wel overtuigend.

Je bent uit vorm en er wordt een recordaankoop gedaan voor jou positie, en je neemt hem vervolgens mee uit eten en begeleid hem tijdens zijn eerste weken in amsterdam. Dan ben je een grote hoor.

My captain.

Dromen zijn bedrog. Maar droom lekker door. Ze komen helaas de groepsfase niet eens door dit jaar.

7 september 2022 om 17:20

Dan gaan we lekker verder in de EL. Voorlopig mogen we hopen op meer. Neem jij nog een azijntje van me. Proost!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren