Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf doet pikante onthulling: Gakpo aangeboden bij Ajax

Laatste update:

Na een lange transfersoap besloot Cody Gakpo op deadline day om toch geen transfer naar de Premier League te maken. De 23-jarige vleugelaanvaller kon voor 43 miljoen euro naar Leeds United, terwijl ook Southampton volgens het Eindhovens Dagblad een akkoord met Gakpo zou hebben. De Telegraaf doet vrijdagochtend een pikante onthulling. Gakpo is maandag, toen Antony op weg was naar Manchester United, door zijn management aangeboden bij Ajax.

Gakpo hakte na de concrete interesse uit Engeland uiteindelijk zelf de knoop door bij PSV te blijven. De Telegraaf doet uit de doeken dat Gakpo door zijn management Sports Entertainment Group (SEG) in de laatste dagen van de zomerse transferwindow nog is aangeboden bij Ajax. De ochtendkrant heeft inzage gehad in het app-verkeer en het pikante nieuws werd vervolgens door bronnen in Amsterdam bevestigd. “Het is onduidelijk of Gakpo ervan op de hoogte is geweest dat zijn management die opmerkelijke stap zette”, zo schrijft men. Ajax besloot echter niet in te gaan op het aanbod.

Gakpo’s management was naar verluidt voor het sluiten van de transferwindow gebrand op een miljoenendeal, want naast de naam van Gakpo zou SEG ook Dinamo Kyiv-aanvaller Viktor Tsygankov bij Ajax hebben aangeboden. Voetbal International meldde woensdag al dat PSV in de 24-jarige vleugelaanvaller de ideale vervanger van Gakpo zag. De Telegraaf bevestigt dit nieuws: Tsygankov is door een medewerker van SEG zijn genoemd bij de Eindhovenaren, waarna diegene ook de naam van de Oekraïens international in Amsterdam liet vallen.

Gakpo leek op deadline day uiteindelijk hard op weg naar Leeds. De aanvaller zou donderdagochtend met in totaal acht mensen vlucht CL30 naar Leeds Bradford pakken om een transfer naar the Peacocks af te ronden, maar heeft daar alsnog van afgezien. Victor Orta, die bij Leeds verantwoordelijk is voor het technisch beleid, keerde onverrichte zaken huiswaarts. PSV-watcher Rik Elfrink meldde dat Gakpo zelf heeft verklaard niet meer te willen.

PSV zette in op een recordtransfer voor Gakpo en had de hoogte van het bedrag in eerste instantie bepaald op vijftig miljoen euro. Een bedrag dat bij nader inzien niet realistisch bleek. De Oranje-international werd vervolgens voor veertig miljoen euro in de etalage gezet. Manchester United en Arsenal haakten al in een eerder stadium af, Southampton en Leeds United bleven wel geïnteresseerd. PSV deed de voorbije dagen meerdere pogingen om het contract van Gakpo open te breken, maar of dat gaat gebeuren valt nog te bezien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Klinkt pikanter dan het is. Zaakwaarnemers (en zeker bureaus) wachten niet passief af tot een club zich voor een speler meldt. Dus die bieden een speler aan bij heel veel clubs, zonder dat constant met de speler zelf te bespreken. Ik geloof persoonlijk nooit dat een Gakpo daadwerkelijk interesse had gehad om naar Ajax over te stappen wanneer hem dat was gevraagd. Voor een SEG is het gewoon handel; die kunnen dan tegen een Southampton zeggen dat Ajax ook interesse heeft en zitten dan beter in de onderhandeling.

2 september 2022 om 08:46

Blijft toch wel bijzonder. Ik neem aan dat je eerst met de klant afstemt waar zijn behoefte ligt, en dat dan ook een binnenlandse transfer wordt besproken. Zou hetzelfde zijn als ik een huis zoek in Rotterdam, mijn makelaar gaat bieden in Amsterdam.

2 september 2022 om 08:52

In dit geval is het dan omgedraaid. Dat jij een huis verkoopt in Rotterdam, en jouw makelaar mensen in Amsterdam gaat benaderen om de prijs op te drijven. Al is dat in deze huizenmarkt niet echt meer nodig

Met de klant stem je natuurlijk wel af waar hij naartoe wil en als er iets concreet is bespreek je dat zeker met de speler. Maar je gaat met hem niet elke club bespreken waar je hem aanbied. Als er met Gakpo afgestemt is dat hij naar de premier league wil, en je biedt hem via een mailinglijst bij een zooi clubs aan in de hoop een beter contract uit te kunnen onderhandelen met een Premier League club, dan hoef je dat niet verder perse concreet te bespreken. Het is natuurlijk allen in dit geval wel bijzonder dat op die mailinglijst ook je concurrent staat. Maar ik denk zelf toch dat het puur bij het spelletje hoort om er een dikker contract uit te kunnen onderhandelen. Dat zie je ook aan het feit dat Ajax niet hapt. Gewoon vieze spelletjes die er blijkbaar bij horen, ik heb verhalen over dat SEG gehoord waarna je nergens meer van opkijkt.

2 september 2022 om 09:28

Zou hetzelfde zijn als ik een huis koop in België. Snap wel dat Ajax Gakpo wil hebben, Gakpo gaat PSV kampioen maken.

2 september 2022 om 09:32

Ajax heeft er niet eens op gereageerd, wat moeten we met nog een linksbuiten die ook nog eens duurder is dan Bergwijn?

2 september 2022 om 09:45

Huh, waar lees jij dat Ajax Gapko wilde hebben?

2 september 2022 om 10:11

Je bedoeld derde toch ipv 4de, wat ook goed is voor de selectie van Psv.

2 september 2022 om 10:19

Ik denk dat Gakpo bij Ajax niet in de basis zou komen en al zeker niet op linksbuiten. Ajax heeft daar met Bergwijn een betere speler staan. En op rechts zie ik Gakpo ook niet staan. Dus zou banken worden voor Gakpo bij Ajax

2 september 2022 om 10:29

Nee hoor. Ajax heeft Gakpo niet nodig. Die kopen we wel over een paar jaar nadat in Engeland heeft gespeeld, meer inhoud en spiermassa heeft gekweekt en wel op Champions League niveau mee kan. 😉

2 september 2022 om 11:04

@psvboy Dat waren vast je gedachten vorig seizoen ook zeker . Gakpo doe helemaal niets ,hij schiet ze nog niet eens de CL in

2 september 2022 om 11:35

We hebben al bergwijn die een stuk beter us is. Dus gakpo is niet echt nodig.

2 september 2022 om 15:52

@Tribune-klant, praat niet zo stoer joh, Antony heeft afgelopen 2 seizoenen 0 rendement gehad. Nu hij weg is ga je beetje tof praten over Gakpo. Ga buiten spelen joh.

2 september 2022 om 09:04

Ik denk ook dat Gakpo zelf nooit had gewild en Ajax had op zijn beurt ook nooit 40 of 45 miljoen geboden. En dat nog even los van wat PSV zou willen. Dit is mijns inziens ook precies wat je zegt, een zaakwaarnemer die polst, waarschijnlijk zelfs zonder medeweten van Gakpo.

2 september 2022 om 10:02

Was kansloos dit. Ajax heeft 2 spelers die erg goed renderen op Gakpo zijn positie. Daarnaast zal PSV hem nooit verkopen aan Ajax. Ikzou als ik Gakpo was goed nadenken over dat management van hem

2 september 2022 om 10:47

Ik hoorde laatst dat ze zijn broer een baan aangeboden hebben. Dat vind ik sowieso altijd al discutabel. Na de rechtzaak van de vrij snap ik sowieso niet dat iemand nog zijn zaken laat behartigen door seg.

2 september 2022 om 10:00

Het is wel pikant dat de krant inzage heeft in het app verkeer? Hoe kan dat?

2 september 2022 om 10:24

Nou, heel simpel, die journalist maakt een babbeltje met Hamstra of Huntelaar die dan off the record iets zegt als "weet je wat ook nog gebeurde? SEG bood Gakpo aan!". En dan zegt die gozer van de Telegraaf "nee joh, serieus?", waarom Hamstra z'n iphone uit de zak haalt, een whatsappje erbij pakt en laat zien terwijl hij "ja joh, kijk!" roept.

2 september 2022 om 11:02

Wat heb je er aan hem aan te bieden bij een club als hij daar niet na toe zou willen . Bied je hem aan de club zegt prima doen we . En dan zegt de speler zelf nee. Ja klinkt ook wel heel logisch allemaal

2 september 2022 om 13:05

Omdat je dan bij onderhandelingen met bijv. Southampton kent schermen met interesse van andere clubs. Staat toch een stuk sterker in de onderhandelingen dan wanneer Southampton de enige geïnteresseerde club is. Dat het daadwerkelijk Ajax is, is opvallend omdat dat wel een erg onrealistische optie is. Maar dat je een speler bij meerdere clubs aanbiedt zonder dat je daadwerkelijk op dat moment de intentie hebt om naar die clubs een stap te maken is heel normaal.

Geen paniek, dat management wilde gewoon miljoenen zien. 100% zeker dat Gakpo nooit was gegaan.

2 september 2022 om 08:43

Daarnaast had PSV Gakpo naturlijk nooit voor een appel en een ei naar Ajax laten gaan. Wel een beetje een bizar verhaal en in hoe verre was dit echt serieus....

2 september 2022 om 08:53

Noem 40/50 mio, maar een appel en een ei...jij zit dus blijkbaar goed in de slappe was!

2 september 2022 om 09:59

Dat had Ajax dus niet betaald, vandaar de appel en de ei.

2 september 2022 om 08:50

Dat zeiden jullie ook bij Bergwijn, dat hij nooit naar Ajax zou gaan

2 september 2022 om 08:56

Bergwijn, Berghuis klaiber, van bergwijn en klaiber zijn interviews te vinden met haat naar ajax en achteraf wordt dat goed gelult door ze. Vgm zijn er wel meer van dat soort spelers.

2 september 2022 om 08:58

Direct van PSV naar Ajax natuurlijk. Bergwijn ging naar een subtop ploeg in de PL, was te licht bevonden en werd opgepikt door Ajax

2 september 2022 om 09:04

Dat heeft Bergwijn ooit zelf gezegd, dus dat zegt wel iets over zijn geloofwaardigheid

2 september 2022 om 11:08

Om dr eigen supporters te pleasen willen ze als ze geinterviewd worden allemaal nooit naar Ajax, totdat ze de mogelijkheid krijgen, dan staan ze dr al voordat de telefoon is opgehangen...p.s. je vergeet wijndal in dit rijtje, die wou ook niet

2 september 2022 om 08:59

En 100% zeker dat Ajax op dit moment Gakpo niet nodig heeft. Met Bergwijn en Tadic heb je 2 goede spelers op die positie.

2 september 2022 om 10:46

Niet nodig heeft en 2 goede spelers op die positie..kijk ff statistieken dan steekt Gakpo ook boven die 2 uit.. 6 goals en 3 assists dat hebben Tadic en Bergwijn bijmekaar nog niet eens is..

2 september 2022 om 11:08

En toch zou niemand met ook maar een greintje voetbalverstand Gakpo ruilen voor Tadic. Fijn die goals tegen het rechterrijtje of tegen Ajax voor de JC schaal (waar Ajax nog in de voorbereiding zat en PSV al volledig opgetraind was), doe mij maar een speler die het ook daadwerkelijk bewezen heeft in de CL tegen de echt grote jongens. Maar blijf jij maar geloven in statistieken.

2 september 2022 om 12:00

Inderdaad. Je bent wel echt retestom als je een talentvolle buitenspeler met hoog rendement inruilt voor een 30+'er over de top.

2 september 2022 om 12:05

@peerk, inderdaad een talentvolle speler die het altijd laat afweten in de topwedstrijden versus iemand die het team op sleeptouw neemt in de L tegen RM etc... Oerdom.

2 september 2022 om 13:00

Typisch dat je een moment aanhaalt van 3,5 jaar geleden. Laat mooi zien dat hij over de top is.

Niemand ontkent dat Tadic ooit best een goede speler was.

2 september 2022 om 14:21

Een discussie met jou is als een aap leren klimmen. Totaal zinloos. Als jij niet inziet wat de impact is die Tadic heeft op Ajax en wat dat Ajax oplevert maar een talent die het structureel laat afweten in de topwedstrijden daarboven verkiest dan heb je geen greintje voetbalverstand en is elke discussie bij voorbaat kansloos.

3 september 2022 om 07:27

Waarom is het zinloos een aap te leren klimmen? Niet omdat hij er niets van snapt, maar omdat hij het allang weet, en waarschijnlijk veel beter in is dan jij. In diezelfde beeldspraak ben ik inderdaad de aap, die jij nu wat voetbalverstand denkt bij te kunnen brengen. Niet realiserende.. enfin.

2 september 2022 om 09:08

Nou dit verbaast mij niet hoor, ik vond zijn houding in de interviews vanaf minuut 1 heel apart. Hele verongelijkte toon, en een rare lichaamstaal een beetje gefrustreerd, alsof hij echt super graag weg wilde, maar de clubs die hij wilde gewoon niet kwamen. Vandaar ook dat hij tot het laatste moment alles openhield en toch nog hoopte dat er een mooie club langs kwam. Ik denk echter dat er veel goeie clubs zijn afgehaakt door zijn dramatische spel in de voorronde CL.

2 september 2022 om 12:27

Welk interview heb jij gezien? Verongelukte toon? Hij was gewoon duidelijk dat hij alleen weg wilde als het totale plaatje klopte. Niet meer in zoeken dan er is

2 september 2022 om 11:05

En waarom weet je dat zeker? Heb je hem zelf gesproken?

Wel fijn zo'n management. Dit zijn toch acties waarvan je verwacht dat ze dit met een speler bespreken en waarvan je je af kunt vragen doe je dit in eigen belang of in belang van je client ?

2 september 2022 om 08:39

Nou ik zou maar eens de Figo docu zien, is soms toch wel even anders. Tsja geld he.

2 september 2022 om 08:45

Gaat om een mailinglijst. Zou alleen als management een club als Ajax eruit vissen voor zijn eigen imago.

2 september 2022 om 09:02

Nee het gaat om 'appverkeer'. Whatsappberichtjes heen en terug lijkt me.

2 september 2022 om 09:10

Overmars was van de appjes, maar niet van dit soort appjes hoor, of het moet een vrouwelijke medewerkster van SEG zijn geweest.

2 september 2022 om 11:26

heel raar ik zou dit persoonlijk niet fijn vinden.

Dan heb je ook wel een extreem dom management zeg (niet voor niks hetzelfde kantoor dat de Vrij voor miljoenen wilde flessen). Dachten die nou echt dat A Cody naar Ajax wil, en B PSV hem naar Ajax laat gaan? Ja clubliefde is niet alles meer, maar Gakpo die naar Ajax zou gaan... was nooit gebeurd op dit punt in zijn carriere. Buiten het feit dat Ajax nooit 50 miljoen+ gaat betalen voor een linksbuiten als ze er al 2 hebben .... Iemand kreeg het even hoog in de bol daar op kantoor en wilde wanhopig nog ergens een miljoenendeal sluiten ondanks dat je het imago van je eigen cliënt schaadt. Of het was, en dat sluit ik niet uit en lijkt mij de meest logische verklaring, een hele slechte manier om PSV onder druk te zetten om akkoord te gaan met een lagere transfersom uit Engeland. ED meldt ook gewoon dat Gakpo niet op de hoogte was van het contact en zowel PSV als Gakpo het niet overwogen.

2 september 2022 om 08:39

Inderdaad. Volgende week melden ze nog dat Bijlow stiekem voor Ajax is. Wat een onzin zeg

2 september 2022 om 08:44

Ik geloof best dat SEG wat appjes gestuurd heeft en vanuit de Telegraaf natuurlijk ook volkomen logisch dat ze dat naar buiten brengen haha. Maar wel extreem raar om zonder medeweten van je speler als kantoor zo'n opvallende move te maken. Het is dat zijn broer er ook werkt maar anders had Gakpo allang de samenwerking moeten verbreken.

2 september 2022 om 08:57

Ik denk dat SEG inderdaad gewoon een miljoenentransfer wilde voor hun eigen centjes. Dat deze cowboys dat over de rug van hun cliënten doet, boeit ze niet. Ze hopen gewoon dat t niet uitkomt en dat ze er mee wegkomen denk ik. Vreselijke partij dit. Al veelvuldig gebleken. Maar mooi voor jullie dat ie er nog is. Zie PSV t goed doen dit jaar.

2 september 2022 om 08:58

SEG is in alle takken (muziek en sport) een twijfelachtige partij. Maar deze move is niet extreem raar. Helemaal niet raar zelfs. Als management/agent heb je de taak om de beste opties op tafel te krijgen. Daar kom je alleen achter door interesse te peilen in de hele markt. Aan je klant (speler) leg je daarna alle opties voor om zo samen de beste keuze te kunnen maken. Het is onmogelijk en voor een speler ook onwenselijk om elke partij die benaderd wordt eerst te overleggen. Weinig aan de hand dus.

2 september 2022 om 08:49

Denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Psv onder druk zetten dat ajax wel de vraagprijs wilt betalen, wat psv natuurlijk wilt voorkomen.

2 september 2022 om 08:50

Grote kans dat Gakpo gewoon op de hoogte was hoor. Die jongen wil gewoon de CL in, uiteindelijk betaalt Ajax beter, grote kans op een basisplaats en hij blijft in een competitie die hij kent en waar hij mee in beeld blijft voor het WK.

2 september 2022 om 08:53

Grote kans op een basisplaats? De beste man heeft Tadic én Bergwijn voor zich, die allebei beter zijn. No way dat die jongen in de basis mocht starten.

2 september 2022 om 08:54

Gakpo had een record aanbieding van PSV op zak, lijkt me sterk dat Ajax daar nog veel over heen zou willen eventueel. Bovendien heeft Gakpo altijd gezegd dat CL geen absolute voorwaarde is, anders kom je ook niet op een haar na rond met Leeds United die überhaupt niet Europees speelt. En een basisplaats bij Ajax lijkt me ook sterk aangezien ze Bergwijn al hebben die daar beter past. Dus vrijwel al die argumenten kloppen niet 😅. Je denkt toch niet echt dat Gakpo toestemming geeft om zich aan te bieden bij Ajax op dit moment?

2 september 2022 om 08:55

Tadic bakt er weinig van en op rechts zou ook kunnen

2 september 2022 om 09:03

Hij kan vanalles zeggen om het publiek te pleasen (die blijkbaar ook intrappen) maar iedere voetballer met een beetje ambitie wil de CL in. Uiteindelijk is hij niet met Leeds rond gekomen en ze hadden bij Ajax prima een aanval kunnen vormen met Bergwijn en Gakpo. Al jouw tegenargumenten kunnen ook de prullenbak in.
En ik denk wel dat Gakpo zich heeft aangeboden ja, waarom zou zijn management dat anders doen?
Uiteindelijk heeft hij door zijn matige optredens in vCL geen enkele fatsoenlijke aanbieding gehad en doet hij net alsof hij bij PSV wilde blijven en jij slikt dat als zoete koek, maar anders had hij die knoop niet om 12 uur op deadline day doorgehakt, maar veel eerder

2 september 2022 om 09:07

Nouja, mijn argumenten zijn simpelweg gestoeld op feiten, die van jou op aannames en onderbuikgevoel. Het is een feit dat hij bij PSV minimaal hetzelfde kon verdienen als bij Ajax. Het is een feit dat Gakpo graag CL wil spelen maar dat het geen absolute voorwaarde is. En het is een feit dat het enorm lastig zou worden om bij Ajax in de basis te komen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat Ajax zijn transfersom niet eens kan betalen. Dus ik slik niks als zoete koek, ik kijk naar de feiten en verbind daar conclusies aan. Jij concludeert op basis van 'grote kans', 'ik denk' en 'waarschijnlijk'. Tja.

2 september 2022 om 09:10

Als er iets een feit in de voetballerij is, dan is dat wel dat uitgesproken woorden geen snars waard zijn als de juiste centjes onder de neus geschoven worden.

2 september 2022 om 09:12

@JKAjax, dat zeg ik dus, die centjes staan ook in het contract dat hij van PSV kreeg. Zou een recordbedrag aan salaris krijgen. Dat is dus vergelijkbaar, zo niet meer, wat Ajax hem zou bieden als back up speler.

2 september 2022 om 09:18

Het is onderhand toch wel duidelijk dat Gakpo PSV boven salaris stelt?
Alles wat verder benoemd wordt zijn speculaties.
Feit: Gakpo verkiest Eredivisie bij PSV ipv mega salaris in Premier League bij Engelse middenmoot....

2 september 2022 om 09:19

Nee, jij brengt alles als feiten. Dat is iets anders.
Als hij zo graag bleef, waarom wacht hij dan tot het aller aller aller laatste moment?

2 september 2022 om 09:26

Waar stel ik dat Gakpo heel graag wilde blijven?

2 september 2022 om 12:37

Cody Gakpo de Eindtovenaar uit Stratum die een shock-last minute move naar Ajax maakt. Jij hebt ze niet helemaal op een rijtje volgens mij getuige het feit dat je nog 'serieuze' argumenten probeert aan te dragen ook.

2 september 2022 om 08:55

Ja dit is waarschijnlijk alleen om in een betere onderhandelingspositie te komen, dit was voor alle betrokken partijen een slechte deal geweest.

PSV verliest daarmee een vaste waarde
Ajax heeft al genoeg aanvallers en het RVC was er toch wel voor gaan liggen
Met het oog op het WK moet Gakpo zo veel mogelijk spelen en bij Ajax zou hij denk ik wel op de bank eindigen.

2 september 2022 om 09:08

Waarom zou Cody niet naar ajax willen? Is sportief en financieel een stap vooruit, ook al willen ze dat in Eindhoven niet toegeven. Je speelt CL, bent gedoodverfd kampioenskandidaat (in plaats van uitdager) en Ajax heeft een groter slarishuis. Daarnaast maak je van Ajax vaak sneller de stap naar de topclubs. Speel je bij PSV dan meldt Leeds zich, speel je bij Ajax dan melden clubs als Juventus, Barca, Chelsea of ManU zich. Dus dat zijn feitelijk zat redenen om een stap hogerop te maken in de eredivisie.

2 september 2022 om 09:15

Waarom willen mensen hier altijd zo graag doen alsof men in Eindhoven denkt dat Ajax geen sportieve stap vooruit zou zijn? Dat zeg ik toch nergens? Sportief is het een stap vooruit. Financieel in dit geval niet aangezien hij bij PSV minimaal hetzelfde kan verdienen. Maar naast dat Ajax hem helemaal niet kan betalen, heeft het voor hem natuurlijk helemaal geen zin om binnen de Eredivisie een stap te maken. Ik snap dat je als Ajax supporter denkt dat de hele wereld koste wat kost naar Ajax wil, maar van PSV naar Ajax heeft in dit geval helemaal geen zin, ondanks dat het sportief een stapje vooruit is. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij bij Ajax op de bank zou zitten. Dus is het dan sportief nog wel een stap vooruit? Qua club wellicht, maar qua perspectief en ontwikkeling?

2 september 2022 om 09:17

Omdat er ook iets als clubliefde bestaat, het is bijna niet meer te geloven na Bergwijn, Antony, Kudus, Martinez en Alvarez

2 september 2022 om 09:41

Eindtovenaar.. Als United echt had door gepakt voor Gakpo had die jongen nu gewoon in Engeland gezeten.. Dat hij Psv verkiest boven Southampton of Leeds United snap ik wel, dat geld verdient hij na dit seizoen ook wel als hij vertrekt

2 september 2022 om 09:46

"waarom willen mensen hier altijd zo graag doen alsof men in Eindhoven denkt dat Ajax geen sportieve stap vooruit zou zijn? " Omdat als je dat zo stelt er hier mensen zijn die die reactie als provoceren zien. De moderators hier gaan daarin mee en verwijderen je reactie dan. Vandaar dat dat altijd zo omslachtig neergezet wordt. Zo wordt ook stelselmatig mijn reactie verwijdert als ik aangeef dat we in Nederland een top 2 hebben en Feyenoord subtop is. Ook die reacties worden gewoon verwijderd onder het mom van provoceren.

"financieel in dit geval niet aangezien hij bij PSV minimaal hetzelfde kan verdienen." Ik dacht dat het hoogste salris bij PSV 3 mio was en bij Ajax 5,5 mio was. Scheelt toch weer een behoorlijk stuk.

"maar naast dat Ajax hem helemaal niet kan betalen" Kunnen met gemak. Ajax heeft een transferbalans van +110 mio. Denk dat PSV daar niet nee tegen zegt. Het is meer dat Ajax dat niet wil betalen (terecht).

"heeft het voor hem natuurlijk helemaal geen zin om binnen de Eredivisie een stap te maken" Zoals ik al aangaf maak je vanuit Ajax natuurlijk sneller de stap naar de top dan vanuit PSV. Ajax heeft zijn topspelers verkocht aan Bayern, Bara, Juve, Chelsea en Manu. Psv doet dat zeker de laatste jaren niet. Scheelt je een tussenstap in het buitenland met bijbehorend afbreukrisico.

"ik snap dat je als Ajax supporter denkt dat de hele wereld koste wat kost naar Ajax wil" Nee hoor dat denk ik helemaal niet. Wat ik wel denk (en daarvoor ben ik Ajax supporter) dat je als Nederlandse speler het beste bij Ajax kunt spelen en dat een transfer naar clubs als Leeds, AC Milan, Sevilla etc geen stap vooruit zijn voor een speler van Ajax. Daarvoor ben je toch ook supporter?

"en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat hij bij Ajax op de bank zou zitten. Dus is het dan sportief nog wel een stap vooruit? Qua club wellicht, maar qua perspectief en ontwikkeling?" Of hij op de bank zou zitten weet ik niet, maar met Tadic en Bergwijn op die positie heeft Ajax Gakpo helemaal niet nodig.

2 september 2022 om 09:54

''omdat als je dat zo stelt er hier mensen zijn die die reactie als provoceren zien. De moderators hier gaan daarin mee en verwijderen je reactie dan.''

Dan moet je dus bij de moderators zijn en niet bij PSV supporters. Overigens hangt het er maar net vanaf in welke context je zoiets op brengt. 9/10 wordt zoiets door iemand inderdaad puur en alleen gesteld om te provoceren ipv om iets toe te voegen in de discussie. We kunnen allemaal wel de namen van leden opnoemen die dat structureel doen. In dit geval is het een relevante opmerking omdat het hier nu simpelweg over gaat. Maar we zien natuurlijk vaak genoeg dat het anders gezegd wordt.

''ik dacht dat het hoogste salris bij PSV 3 mio was en bij Ajax 5,5 mio was. Scheelt toch weer een behoorlijk stuk.''

Gakpo kreeg dus van PSV een recordaanbieding waarmee het topsalaris verbroken wordt, dus in ieder geval over die 3 miljoen (volgens mij ligt het topsalaris bij PSV iets hoger nog). En bij Ajax was hij natuurlijk niet de absolute topverdiener geweest, dus die 5,5 miljoen had hij niet gekregen. En dus is het salaris wat hij bij PSV verdient vergelijkbaar en misschien nog wel meer dan wat hij bij Ajax kon krijgen.

''kunnen met gemak. Ajax heeft een transferbalans van 110 mio. Denk dat PSV daar niet nee tegen zegt. Het is meer dat Ajax dat niet wil betalen (terecht).''

Kunnen in de breedste zin van het woord bedoel ik het inderdaad. Al is het natuurlijk niet zo dat die transferbalans van 110 miljoen nu op de rekening van Ajax staat. Daar gaat nog een boel af en is niet direct herinvesteerbaar. Buiten dat gaat een RvC van Ajax nooit maar dan ook nooit toestaan om op dit moment meer dan 50 miljoen voor een binnenlandse transfer te betalen die niet nodig is. Dus in die zin kan Ajax dat op dit moment niet betalen.

''nee hoor dat denk ik helemaal niet. Wat ik wel denk (en daarvoor ben ik Ajax supporter) dat je als Nederlandse speler het beste bij Ajax kunt spelen en dat een transfer naar clubs als Leeds, AC Milan, Sevilla etc geen stap vooruit zijn voor een speler van Ajax. Daarvoor ben je toch ook supporter?''

Was wat dik aangezet natuurlijk, maar op dit moment is dat voor Gakpo natuurlijk helemaal niet de beste stap sportief gezien. Met Bergwijn op links die beter in het Ajax spel past kwam hij op de bank (zoals je zelf ook terecht aangeeft) en wordt hij juist minder interessant voor de top dan als je basis speelt bij PSV. Het 'koste wat kost' wat ik noemde slaat op het feit dat iedereen zomaar denkt dat een topspeler van PSV, uit Eindhoven, op dit moment graag naar Ajax zou willen. Of het nou wel of niet een sportieve vooruitgang is, dat is natuurlijk niet blind zomaar aan te nemen. Zeker in het geval van Gakpo niet.


2 september 2022 om 10:02

Fossen,

Denk dat eerste reactie van Ewoud het bij het rechte eind heeft, ze probeerden door de zogenaamde interesse van Ajax de Engelsen het bedrag nog wat te laten opkrikken.

Staat er ook al bij dat Ajax totaal geen interesse had, die zijn al voorzien met Bergwijn.

Telegraaf, dan weet je genoeg

2 september 2022 om 08:40

Eindhovens dagblad bevestigt het verhaal. Dus ja…. Sla jij de plank net zo mis zoals de Telegraaf vaak doet

2 september 2022 om 09:10

Bedoelde meer dat ze dit nu weer uitvergroten en als titel gebruiken terwijl z'n management hem waarschijnlijk bij 20+ clubs heeft aangeboden

2 september 2022 om 09:27

@sitostick

Dat heeft niets met de Telegraaf te maken, maar meer met hoe de media werkt en wat clicks genereerd. Het is totaal niet interessant om te melden dat Gakpo bij Chelsea is aangeboden, maar kijkend naar de views en reacties wél om te melden dat Gakpo aangeboden is bij Ajax.

Echter komt "telegraaf, dan weet je genoeg" meer over alsof je bedoelde dat het onzin zou zijn dan dat je daadwerkelijk bedoelde dat het zou gaan om het uitvergroten van het nieuwsbericht.

2 september 2022 om 08:41

En Eindhovens Dagblad

Rare move:1. Ik zie Gakpo nooit de (directe) overstap maken naar Ajax2. We hebben al een luxe probleem op de linksbuiten positie

2 september 2022 om 12:04

60 miljoen en Bassey terug, die slaapt er geen nacht minder om haha

Ja, en ik heb een lul van 50 centimeter.. ook niet waar 😪

2 september 2022 om 08:47

Oh in dat geval wil ik graag onze afspraak van vanavond afzeggen.

2 september 2022 om 08:52

@fossen +10 voor je opmerking.

Misschien kan je hem bij iemand anders aanbieden (mij niet bellen).

2 september 2022 om 09:08

Hahaha 😂

2 september 2022 om 09:38

@fossen: Dan heb je gewoon echt gevoel voor humor.

De telegraaf: ajax krant. Toen ben ik maar gestopt mer lezen.

2 september 2022 om 08:46

Daarom schrijven ze ook veel negatieve artikelen over die club?

2 september 2022 om 08:48

Bevestigd door het Eindhovens Dagblad. Dat is overigens ook echt een Ajax krant.

2 september 2022 om 09:30

Bevestigd maar wel beter uitgelegd hoe het echt zit en dat maakt het verhaal al ineens niet meer zo pikant

2 september 2022 om 08:51

Je kunt het ook in het Eindhovens dagblad lezen

Aldus de telegraaf..

2 september 2022 om 09:10

En ED

Alles is verantwoord voor de knaken stelletje graaicowboys.
Gakpo moet deze mensen vervangen.

Het verbaast me niet dat SEG dit soort streken uitvoert. De zaakwaarnemers van SEG zijn van het allerlaagste allooi. In de zaak van De Vrij zagen we al dat deze heren alleen aan hun eigen belangen denken, dit is daar weer een voorbeeld van. Het heeft niets met de wensen van Gakpo te maken. Ga de belangen van je cliënten eens behartigen zou ik zeggen.

Ach, ze hebben hem letterlijk overal aangeboden en geruchten de wereld in geholpen. Half Engeland, Duitsland.
Beetje sneue club dat SEG dat weet iedereen zo onderhand wel

Dit is wel weer typisch Telegraaf nieuws dit, sensatiezoekers. Van alle spelers van PSV is Gakpo de laatste die een binnenlandse transfer zou maken. Dat zijn management dus blijkbaar iets via de app heeft gestuurd naar iemand bij Ajax, lijkt mij dan ook niet helemaal de juiste gang van zaken. Benieuwd wat Gakpo hier zelf van vindt.

2 september 2022 om 08:47

Staat nergens dat Gakpo naar Ajax zou gaan.. Zn zaakwaarnemerkantoor zou m bij Ajax aangeboden hebben om toch nog poen op te strijken.
Ik geloof dat wel eigenlijk.

2 september 2022 om 09:03

Nee oké, maar waarom bied zijn zakenwaarnemer hem aan? Niet om gezellig met Gakpo naar het vondelpark te gaan neem ik aan.

2 september 2022 om 09:07

@stb040

Zodat zij tegen Leeds en Southampton kunnen zeggen dat Ajax ook interesse heeft, met als doel de prijs op te drijven en/of zorgen dat zij haast gaan maken met de deal.

Dit komt overal ter wereld voor en gebeurd veel vaker dan je denkt, echter lekt het niet altijd uit.

2 september 2022 om 09:08

Kijk weer wat geleerd! Niet echt thuis in die wereld. Al met al wel super blij dat Sangare en Gakpo behouden zijn. Waarschijnlijk gaat één van de twee wel weg in de winter, maar hebben we meer tijd om een vervanger te halen.

Het blijft natuurlijk business, en de aasgieren van SEG waren direct aanwezig om een deel van de 100 Mio van Anthony op te strijken. Als je het mij vraagt kunnen spelers met zulke zaakwaarnemerkantoren geboycot worden, werken compleet voor zichzelf en niet voor hun eigenlijke werkgever: de speler.



Goed dat Gakpo bij PSV is gebleven. Nog niet toe aan een stap naar een buitenlandse topper. En voor Ajax m.i. ook geen echte versterking.

2 september 2022 om 08:49

S kijken wie er betere statistieken heeft eind van het seizoen,Bergwijn of Gakpo?

2 september 2022 om 09:00

Xavi

2 september 2022 om 09:02

Is de enige speler waar ik echt echt echt jaloers op ben.

2 september 2022 om 09:07

Sir Paul,

Dat is wel heel krom, bij psv is Gakpo de man, krijgt alle ballen.
Dat zou bij Ajax niet zo zeer het geval zijn, je ziet het met Berghuis, bij Feyenoord jaarlijks topscorer, bij Ajax is hij 1 van de 11. Kan hij topwedstrijden spelen, maar haalt hij bij lange na niet de statistieken die hij bij Feyenoord haalde.

2 september 2022 om 09:14

Je kan het ook andersom zien.. Bij Ajax krijgt hij veel meer scoringsmogelijkheden, omdat het team dusdanig aanvallend kan spelen, omdat de kwaliteit van alle andere spelers goed is.

SEG zijn toch ook de fijne jongens die De Vrij genaaid hebben? Waarom zou je nog met die lui in zee gaan? Hun hoofdbelang ligt duidelijk niet bij de spelers. Lijkt me ook erg sterk dat Gakpo hiervan op de hoogte was, die was nooit naar Ajax gegaan. Daar ben ik wel van overtuigd.

Ik zie hier 2 scenario's. 1: Onzin. 2: Een junior zaakwaarnemer die toch zijn client bij iemand moet voorstellen om zijn week Kpi's te behalen (maar bij voorbaat al weet dat het kansloos is).

2 september 2022 om 09:00

en bovendien staat het leuk in de media.......klikt iedereen er weer op, VZ blij en weer een topic met een hoop commentaar. Campagne is a b*tch.

Opgepast daar in Eindhoven !!

Dit zegt dus niets over Ajax, Psv of Gakpo. Het zegt enkel iets over zijn zaakwaarnemers. En de meesten van ons hebben min of meer hetzelfde gevoel bij zaakwaarnemers.
En dit alles nog eens met de kanttekening: als het waar is.

Voor 100 miljoen plus bonussen !?? Geen probleem hoor....

Ja 100 procent zeker dat hij niet zou komen. Dat hoorde ik ook uit Rotterdam,onze aanvoerder, boegbeeld zou nooit naar Ajax gaan bla bla bla. Zijn allemaal aannames/onderbuik gevoelens en nergens op gebaseerd net zoals hij wel zou willen of niet.

2 september 2022 om 09:11

Dat dus,

Jaap Stam,
Andre Ooijer,
Mo Ihattaren
Steven Bergwijn,
Riechedly Bazoer.

Deze mannen zouden allemaal nooit naar Ajax gaan....

2 september 2022 om 10:30

Kan je dit ook onderbouwen?

2 september 2022 om 10:57

Totaal andere situaties...

2 september 2022 om 11:30

@Sir Paul,

Elke situatie is anders.
Maar Champions League spelen en een zak geld, doen veel met een mens.

En als Gakpo zoveel clubliefde had als iedereen beweert, dan had hij aan het begin van de transfermarkt al gezegd : Ik verlaat psv onder geen beding.

2 september 2022 om 12:44

Er is een verschil tussen clubliefde en zakelijk onkundig zijn jeroentje. Waarom zou je aan het begin van de periode al je ruiten ingooien?

2 september 2022 om 14:29

@woenselaar,

Welke ruiten ingooien ?

Iemand met echte clubliefde gaat niet weg, dus kun je ook niets ingooien.

40/50 miljoen toch net wat te gek voor een bankzitter hoor

Zinloos om Gakpo aan te bieden, daar was de RVC toch voor gaan liggen. Van beide clubs 😉

Psv heeft gewoon veel te veel gevraagd. Was hij giedkoper geweest dan zouden meer clubs belangstelling hebben gehad.
Gakpo is goed als je counter voetbal speelt. In de kleine ruimte is hij veel minder. Hij zal ook dit jaar net als.afgelopen jaar niets bij leren, omdat Psv blijft hameren op countervoetbal

Zo zie maar buiten de speler om handel drijven met spelers om zoveel mogelijk geld te verdienen. Bonden grijp eens in om deze pure mensenhandel de kop in te drukken. Mensen die geen verstand van voetbal hebben maken het mooie spel dat voetbal kapot!!!

Psv heeft gewoon veel te veel gevraagd. Was hij giedkoper geweest dan zouden meer clubs belangstelling hebben gehad.
Gakpo is goed als je counter voetbal speelt. In de kleine ruimte is hij veel minder. Hij zal ook dit jaar net als.afgelopen jaar niets bij leren, omdat Psv blijft hameren op countervoetbal

AJAX kan hem niet gebruiken al kan hij heus wel ballen. Hij past gewoon niet.
Nog los van het transferbedrag. Psv moet eens gaan madenken

Mooi hoe hier weer een een verhaal van gemaakt wordt. Zaakwaarnemer heeft de target deze periode niet gehaald, dus gaat opportunistisch op zoek naar manieren om de commissie toch veilig te stellen.

PSV, Cody en Ajax zullen dit nooit hebben laten gebeuren, dus het is non-nieuws. Binnenkort zal er el een bericht komen dat Gakpo een nieuwe zaakwaarnemer heeft. En dan kunnen we daar weer over dooremmeren. We moeten toch wat nu de deadline gekte voorbij is...

SEG…. Daar moet Gakpo ook snel vanaf. Ajax had dit nooit gewild aangezien Gakpo niet voor rechts is en Gakpo zelf ook niet.

Dat SEG is toch dat kantoor van De Vrij? Gakpo wil graag een mooie stap maken, dan ga je toch niet naar een competitiegenoot. Dan kun je als Eindhovenaar beter met PSV Ajax aanvallen.

Net alsof Ajax 40-50 miljoen gaat betalen voor een speler.

2 september 2022 om 11:44

Een paar jaar geleden werd er nog gezegd; alsof Ajax spelers gaat kopen voor 20 miljoen.

Hahaha SEG het bureau die Stefan de Vrij moest terugbetalen...Die willen alleen maar maximaal geld verdienen over de rug van een speler.

Niet te zwaar aantillen, zo worden er honderden spelers per seizoen aangeboden bij clubs. Waarvan 95% rotzooi is en of gewoon niet reëel is. En vaak ook prijsopdrijvend is bedoeld.

De Telegraaf hoort iets en plaatst het meteen online, het ED belt even rond en doet een klein beetje onderzoek en komt er al achter dat het buiten weten van Gakpo om is gegaan én dat Gakpo niet naar Ajax wil. De Telegraaf is echt een treurige krant, altijd uit op sensatie. Laten na om eerst even gedegen onderzoek te doen. Maar goed, whats new.

Net alsof Ajax ook echt interesse zou hebben in Gakpo, als dit bericht al waar is natuurlijk.

Wat een grap, gakpo was als kind van de club nooit naar ajax gegaan. Fijne lui waar hij zaken mee doet. Die zien enkel euro tekens.

Wat slim is aan het aanbieden bij Ajax,is dat Ajax 3 x meer geboden krijgt voor hun spelers.En dan zou het management en Cody een groter bedrag(1st transfer naar Ajax,en dan in 1 of 2 jaar nog een grote klapper bij doorverkoop)ontvangen dan als Psv verkoopt..
Uitgekiend management!

2 september 2022 om 12:46

En nu verlaat Gakpo wellicht het bureau, waardoor deze partij niks verdient. Uitgekiend inderdaad!

Ben blij dat zowel Gakpo (niet nodig op links dus vreemd) als die Oekraïner (politiek @ Ajax zou heel vervelend zijn) niet naar Ajax gekomen zijn. Ben blij met Ocampos, prima deal.

Lijkt me dat geen van de betrokken partijen hier blij van zou worden. PSV niet, lijkt me duidelijk waarom, Gakpo niet, want dat is een kind van de club en wil naar het buitenland, en Ajax niet, want die hebben niet nóg iemand op links nodig naast Bergwijn en Tadic. Misschien kunnen ze hem ook aanbieden bij Real Madrid en Kozakkenboys.

Ik denk dat deze beter in de wandelgangen past. Dit gelooft de Telegraaf toch zelf niet, dat Gakpo naar Ajax zou willen?

Was wel een goeie geweest

Even ter duidelijkheid voor de TE euforische mensen

PSV verkoopt de beste spelers niet aan Nederlandse clubs. Dat wilde de club ook niet toen Steven Bergwijn in de belangstelling van Ajax stond. "Ik weet het beleid van PSV. Dan weet je dat we onze beste spelers nooit binnen Nederland zouden verkopen. Daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt. Wat er verder omheen gebeurt en wie waar aanbiedt, daar heb ik geen boodschap aan", zegt Van Nistelrooij op een persconferentie, geciteerd door De Telegraaf.

Het gaat die partijen alleen naar om geld. Hoe ze het bereiken maakt ze niets uit. Zo snel mogelijk verbieden dat clubs betalen aan makelaars. De speler huurt de makelaar in en zal daarom zijn makelaar moeten betalen. Dan wordt het wel een ander verhaal. Daarnaast een maximale provisie instellen.

Zouden Valentijn en Mike dit nieuw geschreven hebben zittend achter pc met fles whiskey 🥃 achter de kiezen

Had SEG dan niet toevallig Tsygankov aan kunnen bieden aan Ajax? Die had ik (en met mij veel Ajacieden) liever zien komen dan Ocampos.

On: toch wel een apart verhaal. Een makelaar die een speler zonder toestemming van die betreffende speler gaat aanbieden bij een club. Ik zou als Gakpo zijnde goed na gaan denken over dit makelaarskantoor, het beste wat je in mijn ogen kan doen is dit soort dingen laten regelen door een familielid. Kijk bijvoorbeeld naar een Timber; zijn broer is zijn 'zaakwaarnemer', die is niet alleen maar gebrand op het verdienen van geld maar zal echt de persoonlijke belangen vertegenwoordigen.

Die zaakwaarnemers hebben er financieel belang bij om spelers te laten verkassen en maken zo de sport kapot. Gapko heeft er toch ook iets van te vinden?

Tja Telegraaf en PSV. dan weet je al dat er een grote kans is dat het nieuws niet klopt.
Dus ja hier geloof ik dus ook niks van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren