Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schreuder spreekt boosheid uit over Antony en gaat in op Hakim Ziyech

Laatste update:

Alfred Schreuder is boos over de gang van zaken bij Ajax rond Antony. De trainer van de Amsterdammers spreekt zich maandagavond in Rondo uit over de Braziliaanse vleugelspits, die op het punt staat om naar Manchester United te verkassen. Antony speelde de laatste twee duels al niet meer mee bij Ajax en Schreuder is daar niet blij mee. "Dat vind ik raar. Daar is hij uiteindelijk ook op aangesproken", aldus de coach.

Antony gaf vorige week aan bij Schreuder zich niet volledig meer op Ajax te kunnen focussen en miste zo de gewonnen duels met Sparta Rotterdam (0-1) en FC Utrecht (0-2). "Ik heb met hem erover gesproken", vertelt Schreuder. "Ik snap het als je een of twee dagen teleurgesteld bent, maar je bent uiteindelijk ook een professional. Maar op een gegeven moment heb je wel door wat er aan de hand is. Toen heb ik gezegd: 'Dan ga ik gewoon verder met de jongens die er wel bij zijn.'"

Marco van Basten, vaste tafelgast van het praatprogramma, is hoogst verbaasd over de instelling van Antony en vraagt of Ajax hem daarvoor kan beboeten. "Zeker", antwoordt Schreuder, die vindt dat Antony gewoon had moeten spelen voor zijn werkgever. "Dan denk ik: je bent verdomme gewoon speler. Je moet gewoon je ding doen. Ik praat met hem erover en hoor zijn kant van het verhaal. Je probeert het als trainer van je af te schuiven en verder te gaan met de jongens die je wel hebt. Maar mijn persoonlijke gevoel is dat het gewoon slecht is."

Schreuder ging er lange tijd vanuit dat Antony niet weg zou mogen en is teleurgesteld om in deze fase van de transferwindow nog een basisspeler kwijt te raken. "Het is zonde dat het gebeurt. Persoonlijk vind ik het gewoon slecht dat dit kan gebeuren binnen onze organisatie. Als je Ajax bent, is het gewoon slecht dat dit gebeurt. Wie er verantwoordelijk voor zijn? Er zijn natuurlijk meerdere mensen die erover beslissen. Ik vind het gewoon slecht dat het gebeurt. Ik ben er ook boos over. Dan denk ik: waar zijn we nou mee bezig? Wat me het meest frustreert? Het gaat om het totaalplaatje. Dat frustreert je als trainer."

Hakim Ziyech
Volgens Gianluca Di Marzio zal Ajax Hakim Ziyech direct presenteren als Antony verkocht is. Schreuder wordt in Rondo gevraagd naar de vleugelspits van Chelsea. "Iedereen weet dat ik Hakim een hele goede speler vind. Vanuit de tijd bij FC Twente kennen we elkaar natuurlijk goed. Het is een prachtige speler. Maar het is hartstikke moeilijk om nu nog een speler aan te trekken. We hebben daar meerdere spelers die daar kunnen spelen. We hebben Francisco Conceição nog gehaald, een jonge jongen. Dusan Tadic heeft er gisteren gespeeld en Steven Berghuis kan er spelen. En eventueel Mohammed Kudus ook."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe zou dat gaan? "foei niet meer doen Antony." "Komt goed"

29 augustus 2022 om 21:14

Ik zou als club melden dat wanneer de speler weigert te spelen de club weigert verder te onderhandelen.
Makkelijk toch, gaat ie gelijk weer het veld op.
Grote kinderen moet je wel eens als kleine kinderen behandelen helaas.
Duur kind in dit geval

29 augustus 2022 om 21:27

@Woutballoh, Vind ik oprecht een goed idee, want hij verlangt ook gewoon z’n salaris. Dan mag je van hem verwachten dat hij levert. Maar eerlijk gezegd boeit het me totaal niet hoe Antony zich heeft ‘gedragen’. Dit is voor hem een trein die waarschijnlijk een keer langskomt, gaat misschien wel richting de 10 miljoen op jaarbasis, het is een Zuid-Amerikaan die 0,0 met Ajax heeft. En Ajax word er sportief (behalve als Ziyech komt) misschien slechter van, maar financieel is dit toch ook gewoon geweldig? We verkopen gewoon iemand voor 100!! miljoen. Wederom een bewijs voor spelers dat Ajax een goeie springplank is naar de Europese top(competitie). We moeten niet te negatief zijn hoe erg we hem ook gaan missen als speler.

29 augustus 2022 om 21:34

Over Anthony heeft die gelijk, maar wat zit schreuder nou te piepen dat het slecht is van de organisatie dat hij vertrekt en dat hij zelfs boos is erover.
Dan snapt ie volgens mij niet helemaal hoe de organisatie in elkaar zit en dat als we een bod van 100 miljoen krijgen we dat als Ajax zijnde niet kunnen negeren. Wat valt daar niet aan te snappen? Bizarre reactie.

29 augustus 2022 om 21:50

Precies mijn gedachten...

29 augustus 2022 om 22:07

@Hwndrik123 Schreuder kijkt voornamelijk naar het voetbaltechnische gedeelte. Als je 2 dagen voor het sluiten van de markt één van je beste spelers verkoopt moet hij zijn strategie en speelwijze weer compleet aanpassen wat een beste tijd kan gaan duren. Geld zal hem niet zoveel boeien, kwaliteit van de selectie wel.

29 augustus 2022 om 22:12

Dan leeft ie in een fantasiewereld als hij denkt de club ook alleen naar het voetbaltechnische gedeelte kijkt. Hij miet gewoon niet zeuren. Een club kan nou eenmaal een bod krijgen die ze niet kunnen weigeren en daar heb je als trainer maar mee te dealen. Maar deze flapdrol gaat afgeven op de organisatie die zijn salaris betaald

29 augustus 2022 om 22:47

@woutballoh

Daar zijn de bedragen veel te groot voor. Dat lukt allemaal wel bij spelers bij kleine clubs of bij minder belangrijke/dure spelers. Maar als het gaat om bedragen van 80-100 miljoen, dan helpt zo'n maatregel echt niet. Want Ajax wil gewoon onderhandelen. Ze vangen nu zo extreem veel geld, dat je het gedrag van Antony gewoon op de koop toe neemt.

29 augustus 2022 om 22:49

Je moet verder kijken als coach, ten eerste toen hij in dienst kwam wist hij dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Je kan 100 miljoen afslaan niet verantwoorden naar de aandeelhouders, ook niet naar Anthony trouwens. Ten tweede heeft Ajax zat opties voorin en al voorgesorteerd op zijn vertrek met Bergwijn en Conceicao. Als derde heeft Ajax meer geld uitgegeven dan ooit, het is nu aan hem om er een goed elftal van te smeden. Verder mag hij God op zijn blote knieën dat hij ooit trainer is geworden van Ajax. Hij was namelijk altijd het lek naar de media, heeft nauwelijks een Ajax verleden en heeft ook als trainer nou niet veel laten zien nog. Dus in plaats van te piepen, zorg eerst eens dat je kampioen word met de beste selectie van Nederland.

29 augustus 2022 om 22:57

Hendrik 100% eens, Schreuder is de realiteit helemaal kwijt vrees ik. Los van het feit dat we nooit meer 100 miljoen zouden krijgen, kunnen wij überhaupt een bod van 100 miljoen niet weigeren! En daarnaast was Antony al met zijn hoofd in Manchester, dat zou nooit meer goed komen. Prima gehandeld.

29 augustus 2022 om 23:06

Dat is geen verkeerde regel. Maar denk dat, in dit geval, zowel Antony als Ajax misschien voorzichtig waren voor deze transferperiode. Willen beide niet dat de speler geblesseerd raakt en de deal niet door zou gaan.
Als Ajax hem echt niet einde verkopen hadden ze dst echt niet gedaan. Alles heeft dus een prijs blijkt wel. En Ajax mailde deze 100 miljoen ooknecht niet mislopen. En Antony wilde graag deze deal.voor zijn carrière.
Snap Schreuder wel, maar denk dst er meerdere belangen mee spelen in dot soort deals

30 augustus 2022 om 01:45

Je kunt 100 miljoen zeker wel afslaan. Ook voor de aandeelhouders. Ten eerste hoef je niet, dus aandeelhouders kunnen zich niet direct bemoeien met het technische gedeelte, zeker dus omdat Ajax niet hoeft.
En ten tweede, spelers worden meer waard wanneer ze ver komen in de CL. Dat is het hoofdpodium. De kans is een stuk groter dat Ajax verder komt met Antony dan zonder Antony.
Hoe verder je komt, des te meer de spelers waard worden, en de naam
Ajax wordt versterkt Dat is zo slecht nog niet.
Direct 100 miljoen aannemen is korte termijn denken.

30 augustus 2022 om 09:04

En hoe zie je dat voor je? Een totaal ongemotiveerd speler die daar dan alleen maar staat 'omdat het moet'. Schiet je als club ook niks mee op.

30 augustus 2022 om 09:10

mvbfan, jouw redenatie gaat in dit geval niet op omdat er extreem boven de marktwaarde van de speler is geboden. Dus spelers worden wel meer waard als je verder komt in de CL, maar Amtony zou nooit zoveel meer waard worden als United nu geboden heeft (of hij zou opeens Haaland cijfers moeten halen).

30 augustus 2022 om 09:56

Precies.

30 augustus 2022 om 13:07

De aandeelhouders kijken juist niet naar het technische beleid en bemoeien zich hier ook niet mee, maar kijken vaak puur of de deal zakelijk en bedrijfstechnisch goed is. Jij bekijkt het vanuit een supporter en speculeert waarbij je uit gaat van het positieve. Verder is het juist lange termijn visie, door hem te verkopen blijven in de toekomst spelers naar Ajax trekken voor dezelfde stap.

29 augustus 2022 om 21:30

Geen idee ... ook een beetje naïviteit van de trainer als een speler een keuze maakt dat ie gelijk klaar is

29 augustus 2022 om 22:02

Bizar interview met schreuder. Behalve dat hij charismaloos overkomt, zet hij ook even de beleidsbepalers van ajax meermaals te kakken. Alles is slecht, slecht en slecht. Zo'n werknemer moet oppassen, voor je het weet zit ie thuis.

29 augustus 2022 om 22:12

Helemaal mee eens! Als nieuwe trainer moet je eerst je sporen verdienen en je dus focussen op het eerste. Had hij 2 kampioenschappen op zijn naam en goede Europese prestaties, dan had hij zoiets kunnen zeggen, maar dit komt niet goed over.

29 augustus 2022 om 22:13

lol ja ... werkeloos ...

30 augustus 2022 om 09:06

Met die opmerkingen dekt hij zich natuurlijk ook in. Als het slecht gaat kan hij dan zeggen: maar jullie verkochten op het laatste moment nog mijn beste speler.

29 augustus 2022 om 23:16

Hahaha zie nou wel soccerfan_01 dat kudus ook eventueel rechtsbuiten zou kunnen spelen

Oeh jee, zijn hoofd zet blijkbaar uit als hij boos wordt.

29 augustus 2022 om 21:12

Hij lijkt op Megamind.

29 augustus 2022 om 22:19

Nee, The Brain uit Pinky & The Brain.

29 augustus 2022 om 21:14

Denk dat Schreuder iets goed doet als ze niet verder kunnen komen dan kritiek op zijn uiterlijk.

29 augustus 2022 om 21:22

Niet om het een of ander, maar ik heb telkens als ik hem zie in een interview dat ik afgeleid raakt op de vorm van zijn hoofd. De vorm van zijn hoofd wordt veel gebruikt als de vorm van aliens in films. Later bedacht ik, hij lijkt ook wel op Octo Tentakel (spongebob).

29 augustus 2022 om 21:55

hahaha niet eens aan gedacht. Kan ik niet meer ontzien nu. Bedankt!

29 augustus 2022 om 21:16

Hij doet me denken aan de South Park versie van Jeff Bezos

29 augustus 2022 om 21:20

Heel goed jongens hebben ze geen accent dan is er wel iets anders mis. Van mij mag hij scheel en tandloos zijn op klompvoeten en met een waterhoofd, zolang hij doet waarvoor hij is aangesteld en levert

29 augustus 2022 om 21:24

Relax gast, het is maar een grap. Niks tegen Schreuder. Gekke accentjes zijn ook grappig ja, mag je tegenwoordig nergens meer om lachen?

29 augustus 2022 om 21:24

Manodedios we zitten gewoon te dollen, doe maar rustig🙂

29 augustus 2022 om 21:40

Ik ben rustig en ja dat mag. Gisteren bijvoorbeeld heb ik nog uitgesproken dat El Ghazi een eigenaardig postuur heeft en een eendenkont. Heb daarnaast ook wat aardige dingen over hem gezegd, dat hij welopgevoed lijkt en lekker kan ballen.

30 augustus 2022 om 14:49

Jeetje heb je dat allemaal gezegd??? Niet normaal man!

Hoe graag ik Ziyech ook graag zie terugkeren, ben ik er steeds meer van overtuigd dat Ajax het niet moet doen. Er zijn al zoveel kwalitatief goede opties voorin, met daarachter genoeg jonge talenten om de komende jaren mee door te groeien. Zonde om spelers als Berghuis, Klaassen, Kudus, Conceicao en Jong Ajax spelers niet te laten spelen.

29 augustus 2022 om 21:18

Ik het tegenovergestelde. Tadic op rechts komt steeds met zijn verkeerde been uit zag je gisteren duidelijk. Berghuis zijn kwaliteiten komen vele male n beter tot uiting ‘op 10’. Conceicao kun je voor de leeuwen gooien, maar dan niet piepen als die een vorm duo krijgt of een serie wedstrijden niet levert. Nee, ik denk dat Ziyech het verschil is tussen deelnemen of meedoen in de Champions League, het verschil tussen elke tegenstander het leven zuur kunnen maken, of een mogelijk tussen jaar. Van mij mag Ajax heel ver gaan voor de aankoopprijs van Ziyech, qua salaris zal hij ook realistisch moeten zijn.

29 augustus 2022 om 21:19

Deels mee eens, maar voor mij hangt alles af van de prijs. Als hij voor 25 miljoen en een salaris van zo'n 4,5 a 5 miljoen te halen is, zou ik het doen. Voor meer niet. Dan zou ik ook geen Bailey of zo halen en gewoon tot de winter aankijken/oriënteren.

29 augustus 2022 om 21:27

Kijk zo’n bailey lijkt mij nou weggegooid geld. Die wil een langlopend contract en is ook een PL salaris gewend, terwijl hij de belofte nooit heeft ingelost. Jaartje jonger maar dan Ziyech en restwaarde evengoed twijfelachtig, het is maar zeer de vraag of je er wat mee opschiet. Dan liever doorpakken en Ziyech halen waarvan je weet dat hij Ajax beter maakt.

29 augustus 2022 om 21:36

Hij is 4 jaar jonger dan Ziyech. Bailey lijkt mij toch gewoon goed genoeg voor Ajax. Heeft volgens mij prima gepresteerd bij Leverkussen, dus dan ben je ook goed genoeg voor Ajax in principe. Ben het wel met je eens dat Ziyech mij een betere optie lijkt.

29 augustus 2022 om 21:43

We gaan het zien, dacht dat Ajax er in zijn Genk tijd ooit mee bezig was.

29 augustus 2022 om 22:21

Ook al voor zijn Genk tijd.

Haha kan merken Schreuder weinig ervaring heeft, tis gewoon een spel, en Ajax is kort van geheugen. Suarez maakte zich ook onmogelijk voordat ie naar Ajax ging in Groningen, aangemoedigd door Ajax.....

29 augustus 2022 om 21:17

Kort van geheugen? Dat is al meer dan 15 jaar terug.

29 augustus 2022 om 21:32

Wij weten het nog en we zijn niet eens "vakmensen", Zytto ...

29 augustus 2022 om 21:40

Heeft Schreuder toch weinig mee te maken? Snap de vergelijking dus niet zo goed. Het is Schreuder die erover klaagt, niet Ajax zelf. En zelfs dan, de hoofdrolspelers van 15 jaar geleden werken er niet eens meer.

29 augustus 2022 om 21:49

Het gaat over begrip van de voetbalmarkt ... Zelfs sommige VZ nerd begrijpen beter hoe het werkt dan ingewijden... Gek toch?

29 augustus 2022 om 22:00

@NJ maar denk je dan niet dat uitlatingen van Schreuder onderdeel van het spel zijn? Of hij wil organisatie onder druk zetten om nog speler te halen of hij wil MU onder druk zetten in de onderhandelingen (lijkt dat laatste inmiddels wel een gepasseerd station).

Oftewel ik vind het naief on te denken dat Schreuder zo naief is

29 augustus 2022 om 22:25

Het komt niet heel doorleefd over, Marco...

30 augustus 2022 om 00:41

VZ reageerders snappen er meer van dan de beleidsmakers bij proffesionele voetbalclubs?? Ik denk dat jij compleet de realiteit kwijt bent haha😂😂😂

30 augustus 2022 om 11:11

Nouja ik vind het niet te vergelijken. 15 jaar terug was het een compleet andere club qua mensen en dat zal over 15 jaar weer zo zijn. Omdat Suarez 15 jaar terug een keer gemuit heeft mag Schreuder nu niet meer ontevreden zijn over Antony? Volgens mij is dat al iets wat jaren gebeurt. De Boertjes, Zlatan, Davinson Sanchez, etc. Gebeurt vaker tegen Ajax dan andersom.

29 augustus 2022 om 21:22

Ik vind het eigenlijk wel verfrissend dat een coach zich er gewoon over uitspreekt. Dit is geen spel, maar pure werkweigering. Wat mij betreft straf je dit als club keihard af. Overigens heb je wel enigszins een punt, maar zo werkt het meestal. Als clubs er voordeel van hebben, vinden ze het niet erg. Ondervinden ze er hinder van, dan is het ineens een probleem.

29 augustus 2022 om 23:55

“Pure werkweigering”

Wie vergelijkt de hedendaagse voetbalwereld met reguliere banenwereld…

Dit is gewoon een spel, of het nou werkweigering is of niet. Het zal altijd zo blijven gaan. Op naar de volgende soap.

30 augustus 2022 om 13:18

Dit is geen spel. Er is gewoon sprake van Cao's, van contracten e.d. Het een spel noemen vind ik een makkelijk excuus om de werkelijkheid te verbloemen. Dat jij het dan een spel noemt (ik begrijp jouw standpunt overigens wel), doet niets af aan het feit dat het werkweigering is.

29 augustus 2022 om 21:23

Schreuder heeft weinig ervaring, in tegenstelling tot Man City_1970.

30 augustus 2022 om 10:39

In mijn eigen vakgebied al 30 jaar ... het is niet de eerste keer dat een speler zo reageert em zal niet de laatste keer zijn, en niet alleen nu maar vroeger ook al

29 augustus 2022 om 21:24

Hij speelt gewoon t spelletje toch gewoon mee. Als coach moet jij dat toch ook gewoon zeggen zijn belangen zijn soms anders dan die vd directie. Prima juist. Zou raarder zijn als ie blij was geweest met het vertrek van 1 van zn beste spelers. Suarez erbij halen slaat als een tang op een varken trouwens.

29 augustus 2022 om 21:43

Klopt Ajax is ook geen haar beter.

100% gelijk over Antony. Aan de andere kant weet je dat dit soort jongens (die Ajax puur als tussenstap zien, dit kunnen gaan doen. Een jongen van de club (Timber), zou dit heel anders doen waarschijnlijk. Verder wel erg harde woorden over de directie zeg, hij snapt toch zelf ook wel dat je 100 miljoen niet kan weigeren? Met of zonder Antony, je moet kampioen worden want je hebt alsnog de beste selectie. Dat je een jasje uit doet is heel sneu voor hem als coach. Voor het eerst in jaren raken we veel basisspelers kwijt. Maar we halen ook dik 200 miljoen binnen. Overigens vind ik wel dat hij echt de tijd moet krijgen, het spel is nog niet best maar de ideale opstelling is ook nog niet gevonden. Met zoveel wisselingen gaat dat nou eenmaal ff duren. Daardoor mag je Europees misschien wel wat minder hard voor hem zijn.

29 augustus 2022 om 21:15

En Suarez toen bij Groningen... Ajax doet het zelf ook en dan nu raar opkijken... boete zal ie niet mee zitten als ie 300k per week binnenharkt...

29 augustus 2022 om 21:22

Maar trainde Suarez niet mee? Dat is de vraag. Niet willen trainen en spelen is heel kwalijk. Deed suarez dat ook

29 augustus 2022 om 21:24

Ja klopt hoor. Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat Schreuder scheinheilig is? Hij heeft daar toch 0,0 mee te maken?

29 augustus 2022 om 21:39

Schreuder gaf in een interview aan dat het tegenwoordig alleen nog maar om geld draait en dit vroeger nooit gebeurde. Ik moest toen meteen aan De Boertjes denken. En wat dacht je van Cruijff, die probeerde in het geheim via een constructie met Barca over te stappen naar Feyenoord, alleen in Rotterdam geloofde men het in eerste instantie niet. Toen ze erachter waren dat het serieus was, was Ajax ook al op de hoogte. De rest is geschiedenis met 3x winst Europacup I op een rij. Suarez is al benoemd, samen met die andere Uruguayaan.
Zo zijn er tal van voorbeelden dat dit niet nieuw is.

30 augustus 2022 om 09:22

Feyenoord 3x op rij de EC 1? Wat heb jij gedronken.

29 augustus 2022 om 21:34

Zoveel wisselingen valt toch ook wel mee. Mazraoui is een aderlating, Rensch moet nog duidelijk groeien en minder wisselvallig worden. Gravenbergh was afgelopen seizoen minder goed, heeft een tijd op de bank gezeten. Taylor is een prima vervanger die al heel lang bij Ajax rondloopt. Brobbey vs Haller is een 1 op 1 vervanging. Het is niet dat Brobby nog moet wennen aan het Ajax spelletje. Tuurlijk heeft Haller meer ervaring etc. Maar als heel veel mesen vinden dat Brobbey meemoet naar het WK, dan hoort hij ook het niveau van de CL aan te kunnen.

Antony is een duidelijk gemis. Snelheid, aktie, 2 man bezig houden. De tandem Maz en Antony is een nog groter gemis. En Martinez spreekt voor zich, al heb je met Bassie wel een goede vervanger in huis.

Wijndal is een prima vervanger voor wisselspeler Nico. En met Bergwijn heb je gewoon een topper in huis gehaald.

Tuurlijk moet het allemaal nog ingespeeld raken. Maar na 5 of 6 competitierondes mag je toch wel verwachtten dat er een elftal staat die de strijd aan kan gaan met Napoli.

29 augustus 2022 om 21:41

Je hebt een nieuwe rechtsback, linker centrale verdediger, nieuwe 8, nieuwe 10 (Tadic stond daar nooit), nieuwe rechtsbuiten (Berghuis heeft er een jaar niet gespeeld), nieuwe spits en een nieuwe linksbuiten. Het zijn niet letterlijk allemaal nieuwe spelers, maar het zijn wel degelijk heel veel wisselingen. Geluk bij een ongeluk, de concurrentie heeft minstens, zo niet meer, hetzelfde.

29 augustus 2022 om 21:39

Voor Antony is dit natuurlijk een geweldige stap en die wilt hij niet ontnomen worden. Ik begrijp dus waar zijn acties vandaan komen, maar ik keur het ook zeker niet goed. Als de transfer alsnog afketst, dan zit je in een aardig ongemakkelijke situatie.

Overigens ben ik het ook met jou eens dat Schreuder minimaal één seizoen moet krijgen om te overtuigen. Persoonlijk ben ik geen fan van hem als coach, en ik heb ook weinig vertrouwen in hem, maar hij moet wel de kans krijgen.

30 augustus 2022 om 09:08

Of dit (op dit moment) een geweldige stap voor Antony is moet nog blijken. Geen CL en niet bepaald een berg ervaring die hij meeneemt de PL in.

Put your money where your mouth is, en knal hem een seizoen op de bank. Zo simpel kan het zijn. Wees principieel, en anders lekker je mond houden. Het is sowieso raar dat de trainer van Ajax zijn persoonlijke mening uit over de gang van zaken bij een beursgenoteerd bedrijf. Met deze uitspraken motiveer je zeker geen potentiële toekomstige werknemers, maar je laat ook zien dat je uiteindelijk niet de zeggenschap en overhand hebt terwijl je dit wel zo naar de werknemer probeert over te laten komen.

Schreuder heeft gelijk, bij de eerste tegenslag begint men weer over ten Hag, terwijl die met zijn neus in de boter viel qua spelers. Schreuder verdient een kanon als vervanger. Hij is al begonnen met 12 uit 4, eerste keer in 25 jaar. Mooie start.

29 augustus 2022 om 21:35

Schreuder heeft al een kanon gekregen, die heet Bergwijn.

Daarnaast is Bassey gekomen als enorme aankoop, een best wel gevestigde naam ipv een talent uit Zuid-Amerika. Een aantal jaar geleden had Ajax een Kaplan voor de basis gehaald en had die het daar mee mogen doen als vervanger voor Martinez.

30 augustus 2022 om 09:04

Schreuder heeft meer dan 100 miljoen mogen uitgeven..

Wat een vreemde reactie van Schreuder. Spelers zat in de voorhoede, nu krijgt je club 100 miljoen voor een misbare topspeler. En ja, dat gebeurt soms erg laat als je goed onderhandelt.

Ik weet niet of het handig is dat Schreuder dit allemaal zo gaat vertellen in een talkshow. Als je ontevreden bent met de gang van zaken dat Antony verkocht word in deze periode dan klop je even bij H2 aan en ga je dat niet bespreken met Jan van Halst en Van Basten op tv.

Was Schreuder niet degene die in de tijd van Ten Hag alles lekte naar de media? Heeft er dan nog steeds geen moeite mee.

29 augustus 2022 om 21:21

Ja dat was hij inderdaad. Sowieso heb ik er moeite mee dat een trainer aan tafel gaat zitten bij zo’n commercieel programma (hoofdsponsor of niet). Overigens heeft hij me wel positief verrast want hij doet het vooralsnog hartstikke goed.

29 augustus 2022 om 21:23

H2 zijn juist degenen die het met hem eens waren. Susan Lenderink die heeft de beslissing genomen

29 augustus 2022 om 21:32

Naja prima dan klopt hij bij haar aan. Gaat mij erom dat hij dat met die persoon bespreekt en niet met een Youri Mulder bij wijze van.

29 augustus 2022 om 21:38

En terecht. 90+ mil is echt een bizar hoog bedrag dat je gewoon niet kan weigeren. Ook sportief niet, op de lange termijn betekent dit namelijk dat Ajax hun beleid gewoon door kunnen zetten zelfs al missen ze 1 of 2 jaar CL.

Veel supporters die het belang van zo'n spaarpotje echt fors onderschatten.

Antony heeft zich idd slecht opgesteld. Je kunt gewoon nog spelen voor je werkgever als je nog contract speler bent. Ihattaren is ook klaar bij Ajax en misschien maar goed ook hij word niet ingeschreven voor de CL. Hopelijk treedt Ajax snel naar buiten over Ihattaren.

Gozer gaat al weg ik ken zijn agent is in kannen en kruiken dus nu zegt Alfred er wat van! Mosterd na de maaltijd. Even maandje salaris inhouden voor werkweigering en doneren aan een goed doel in Brazilië.

29 augustus 2022 om 21:25

Waarom zou Ajax dat geld specifiek doneren aan een goed doel in Brazilie? Niets tegen zo'n gebaar hoor, maar ik vind het nogal specifiek en het is (buiten een scout die er actief is) niet echt een maatschappelijke kring waar Ajax bij betrokken is. Enfin; wat mij betreft mag je dit soort gedrag wat harder straffen. Salaris inhouden, boete en niet welkom om gebruik te maken van de faciliteiten die Ajax beschikbaar stelt aan z'n spelers. Heb je zo'n jongen waarschijnlijk nog niet heel erg mee, maar laat 'm zichzelf maar lekker fit houden.

29 augustus 2022 om 22:30

omdat het een kraamkamer van talent is, omdat het land en zeker de kids in de Favela's wel wat hulp kunnen gebruiken en ik denk dat hij dat wel kan waarderen in de hoop dat hij ooit nog eens terugkomt en voor Ajax gaat spelen.

30 augustus 2022 om 13:15

Die jongen heeft zich compleet onmogelijk gemaakt en loopt keihard een transfer te forceren. Die ga je nooit meer bij Ajax terugzien, denk ik. Verder ben ik het eens met de eerste twee regels, maar ik vind die strekking in combinatie met Ajax een vreemde. Het zijn twee totaal verschillende werelden en er is eigenlijk niets dat ze bindt. Wellicht ben je zelf Braziliaans en leg je daardoor deze connectie. Ook niets mis mee hoor. Laat ik dat vooropstellen. Dit zijn de subjectievere invalshoeken die ik op zich wel kan waarderen.

Dit is denk nou met wat Huntelaar en Veldmate willen horen van hun hoofdtrainer. Lekker bakje koffie wordt dat morgen. Wel verfrissend dat een trainer zijn gal spuwt over het handelen van de TC. Of doet hij dit om zich alvast in te gaan dekken als het ff niet loopt. Had de TC toen maar naar mij geluisterd. Ajax kon nou eenmaal niet weigeren. Dit bedrag was bizar. Alleen omdat Ten Hag er zit want normaal zou een club na 50 miljoen wel afgehaakt zijn.

29 augustus 2022 om 21:32

Daar schiet hij z'n doel wel flink voorbij inderdaad. Ik snap dat het frustrerend is als coach, maar het is natuurlijk een gigantisch bedrag die je nooit weer ook maar enigszins voor die jongen gaat krijgen en het is ook absoluut niet zijn vakgebied. Anderzijds kan ik me de frustratie wel voorstellen, maar hij had het niet moeten betrekken op de mensen die erover gaan. Had het dan gehad over de transfermarkt en dat die gewoon zou moeten sluiten als de competities beginnen. De mensen boven je indirect een beetje afvallen is oliedom en het is niet zo dat Schreuder nog meer negatief nieuws op dat vlak kan gebruiken.

Anthony wat een misselijk ventje zowel in het veld als blijkbaar daar buiten. Ik ben zo blij dat hij weg is van de NL velden. 100 miljoen komt puur omdat Ten Hag hem wilde en niet dat hij zo goed is. Als ten hag er straks uit ligt wordt het voor dit kind ook erg lastig.

29 augustus 2022 om 21:50

Alleen ligt ten hag er straks niet uit. Man Utd post nu zelf ook dingen met bouwsteentjes. Er wordt gebouwd en ze staan 100% achter hem en die is voorlopig niet weg daar

100 miljoen voor een speler moet je als Ajax zijnde toch altijd doen. Wie het ook is. Bizar dat de coach dat niet inziet. Los van uiteraard het gebrek aan professionalisme. Daar kan je inderdaad iets over zeggen.

Je haalt een eerste klas galbak binnen twee jaar terug, hij misdraagt zich op het veld met schwalbes en ander vreemd gedrag en dat vind je blijkbaar geen enkel bezwaar. Nu sta je zelf aan de andere kant en reageer je zo? Bijzonder, je bent nota bene 100 miljoen rijker. Wat dacht je nou, dat Antony zich ineens zou gaan gedragen?

29 augustus 2022 om 21:40

Het is inderdaad niet bepaald verrassend dat die jongen dit gedrag vertoont. Maar goed, Schreuder zat toen niet bij Ajax en werkt nu eigenlijk voor de eerste keer met hem. In dat opzicht kan Schreuder daar natuurlijk iets van vinden. Het is alleen niet zo slim om dat vervolgens te betrekken op de mensen die zijn toekomst bepalen. Daar heeft 'ie vaker mee gespeeld, dus veel meer negatieve verhalen op dat vlak kan hij zich niet meer veroorloven.

Vond het echt een zwak tv optreden alleen maar klagen en vingers wijzen, dit is gewoon indekken op eventuele negatieve resultaten. Je zou haast denken dat Ajax nog geen enkele speler heeft gekocht met dat gejank in elk interview over extra versterkingen.

Opgelazerd met die logo kusser. Ben hem dankbaar voor bewezen diensten en voor de 102 miljoen. Verder kan het me aan me reet roesten wat die hele antony verder allemaal presteert in zijn carriere. Nu verder met jongens die wel voor ajax willen spelen.

Ziyech gaat niet komen we moeten roeien met de riemen die we hebben

Ergens ook wel logisch denk ik. Je weet dat wanneer je talenten uit het buitenland haalt, dat ze komen om later weer een stap omhoog te maken. Als er dan eenmaal een club komt waar ze van dromen zij ze niet meer te houden. En beter ook dat hij noet meer speelt, stel hij raakt geblesseerd dan kan je die 100m vergeten.

Wat zou het grappig zijn als Antony zijn medische keuring niet haalt bij Manchester United😂

In het eerste gedeelte zeggen " dan ga ik wel met de rest verder". Om vervolgens te zeggen " ik vind dat hij gewoon moet spelen", stel hem dan gewoon op en val niet de club af terwijl je zelf hetzelfde doet.

Komt hier op neer dat de NV het (weer) won van de AFC. Dat is wat Schreuder zegt. Net zoiets dat pappie Danny zegt dat zoonlief Daley altijd moet spelen. En dat Tadic zegt dat ook hij altijd moet spelen, en dat anders Alfred kan vertrekken. Kortom, de trekpop in deze is de laffe Alfred. Recht je rug en ga weg of begin iets van respect af te dwingen...

Schroder moet kappen met klagen, krijgt 100 miljoen. Wat had die dan verwacht, dat Ajax dat zou weigeren?

Ik heb hier ergens toch wel een apart gevoel bij. Je sterspeler weigert zijn werk omdat je vorige trainer hem graag wil hebben. Snap dat er goed voor betaald wordt en dat ieder individu verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag, maar ergens verwacht je dat Erik zo’n jongen toch ook vraagt om respectvol te blijven naar de club Ajax voordat ‘ie naar zijn ManU komt.

Wat een onzin zeg. Laten we eerlijk zijn, een groot gedeelte van de voetbalwereld draait om de centjes. Dan krijgt Ajax 100 miljoen en dan loopt de trainer nog te zeuren. Dat hij ooit weg zou gaan stond vast dan moet je nu blij zijn met die grote zak geld en aan een ongemotiveerde Anthony heb je ook niks. Hopelijk komt Hakim nog dan is alles weer pikkobello!

30 augustus 2022 om 00:22

Wat Loopt schreuder te zwammen? Ajax heeft suarez, Bruno en Bas Dost gek gemaakt en een arbitragezaak aangespand om ze te kietelen en nu is het een vies spel van anthony net comedy capers die verontwaardigheid 😂😂😂

Ik vind dat de leiding van Ajax helemaal niks verwijtbaar is. Als er voor een speler van Ajax 100 miljoen wordt betaald, ook al is dat zo kort dag, dan moet er een grote strik omheen. Daarnaast kan hij met berghuis en kudus prima op te flanken uit te voeten, en is er met conceicao een talent voor de toekomst gekocht. Zou oprecht niet weten wat H2 anders of beter had moeten doen? Dat je er kwalitatief iets op achteruit gaat oké, maar je krijgt er wel 100 miljoen voor. Daarnaast heeft hij zeker net zo’n goede selectie als voorgaand jaar en nog steeds veruit de beste selectie van NL waarmee prima kampioen te worden is en prima de volgende ronde in de CL. Hij begint zich al in te dekken.

Schreuder moet zijn teleurstelling binnenskamers uiten. Hoe zou hij het vinden als spelers zijn keuzes openlijk "slecht" noemen en niet bij een organisatie als Ajax passen. De mensen binnen Ajax die de keuze hebben gemaakt hebben een lange termijn verantwoordelijkheid. Daar moet hij zich niet in het openbaar over uiten zolang hij in dienst is van Ajax.

30 augustus 2022 om 07:49

@ Realtos

Persoonlijk heb ik er geen probleme. Voetballers denken door het "bosman Arrest" dat ze alles kunnen maken, terwijl dat "arrest" eigenlijk alleen maar gaat over het einde van de contract periode. Spelers zijn gewoon werkenemers en qua rechten & plichten vallen ze gewoon onder het nationale arbeidsrecht van de competitie waarin ze werkzaam zijn. Aan de andere kant is het ook de clubs aan te rekenen dat ze zichzelf kwetstbaar maken voor chantage, wat dat betreft is het voetbal van voor het arrest; van het ene ongezonde extreme naar het andere ongezonde extreme gegaan.

Ajax heeft zonder Anthony een prima selectie. Heb begrepen dat er nog een groot deel van 100 mil wegvloeid naar zaakwaarnemers etc. Wordt het niet tijd dat Ajax een belangrijke zet doet en bijvoorbeeld een keer het stadion koopt. Dan bouw je langdurig kapitaal op. Nu gaat alles in de zakken van nieuwe veel te duur betaalde spelers. Je wordt ook zonder Anthony kampioen. Ik vind dat je als Ajax zijnde veel creatiever moet zijn. Je kan niet met de tv gelden in de Eredivisie structureel zo'n salarishuishouding blijven houden. Als straks de mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen gaat de entertainment industrie er ook iets van merken. De TV gelden gaan uiteindelijk terug lopen. Dan moet je slim zijn en naar de lange termijn kijken . Zorg dat je kapitaal hebt. En sla toe als de markt is afgekoeld. Gewoon even pas op de plaats en een paar jaar wachten. Dan kan geen supporter meer die achterlijke bedragen betalen om naar voetbal te kijken of te gaan. Er komt vanzelf een harde correctie. Spelers verdienen veel te veel en zijn veel te duur. Of blijven het normaal vinden dat de mensen 3 hoog achter hun rekening niet meer kunnen betalen en dat spelers miljoenen verdienen. In Engeland gaat de energieprijs 80% om hoog. Het is een kwestie van tijd.

Schreuder stelt zich te kwetsbaar op met dat gejank. We hebben meer dan voldoende goede spelers die op de plek van Anthony kunnen spelen in de Eredivisie. Je ziet duidelijk dat hij alleen met zichzelf bezig is en niet met de club die nu de grootste transfer uit de geschiedenis heeft afgesloten.

Ten Hag gaat daar echt veel beter mee om als je hem nu bij MANU mee om ziet gaat.

Ik ben in iedergeval nog niet overtuigd van Schreuder.

Dat Schreuder voor de camera zei dat ie dacht dat ie zou blijven is leuk hoor, maar hij dacht het toch niet echt?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren