Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax mengt zich in de strijd met onder meer PSV om Vinícius Souza

Laatste update:

Ajax mengt zich in de strijd met onder meer PSV om de handtekening van Vinícius Souza, zo melden Voetbal International en het Eindhovens Dagblad. Er is voor de Nederlandse topclubs forse concurrentie in de strijd om de 22-jarige middenvelder van Lommel SK, want ook Club Brugge, Fenerbahçe en Celtic zitten op het vinkentouw.

De serieuze interesse van PSV was al geen geheim meer, nadat de twee genoemde media daar eind mei al over publiceerden. PSV wil met Souza inspelen op het mogelijke vertrek van Ibrahim Sangaré, die onder meer gevolgd zou worden door scouts van Liverpool. De vraagprijs voor Souza lijkt tussen de vijf en tien miljoen euro te liggen.

Zijn transferrechten zijn in handen van de City Football Group, dat onder meer eigenaar is van Lommel. Het concern betaalde in 2020 2,5 miljoen euro voor de Braziliaan met het idee dat het toptalent ooit zou kunnen uitgroeien tot een basisspeler voor Manchester City. De City Group bracht Souza direct onder bij Lommel, dat de Zuid-Amerikaan weer doorverhuurde aan KV Mechelen. Bij die club speelde hij afgelopen seizoen 34 wedstrijden en scoorde uiteindelijk tweemaal.

Souza is een centrale middenvelder met een lengte van 1,87 meter, die afgelopen seizoen vooral als zogeheten nummer 6 voor zijn defensie speelde. De in Rio de Janeiro geboren balafpakker kwam niet uit voor de Braziliaanse nationale jeugdelftallen, laat staan de Seleção.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan Ajax ook een keer ergens niet mee mengen?

16 juni 2022 om 15:45

Hahaha precies dit. Scouting bij Ajax tegenwoordig: 1. Wie hebben er al ooit voor ons gespeeld die we terug kunnen halen? 2. Waar heeft PSV interesse in. En dan stopt het al

16 juni 2022 om 15:47

Lopen ze bij PSV wel knap te slapen als ze eerder dan ajax bij een Antony en Martinez waren, maar ze die spelers toch niet hebben gestrikt.

16 juni 2022 om 15:48

Hahaha en PSV tovert ze uit de hoge hoed hè tovenaar, wat een onzin.. wat denk je dan van al die spelers uit Zuid-Amerika bijvoorbeeld ? En tevens is het scoutings niveau van PSV ook niet bijster hoog denk ik zo.

16 juni 2022 om 15:50

Klopt. Dankjewel nog voor het scouten van Antony😘.

16 juni 2022 om 15:52

Net als bij Hoever?

16 juni 2022 om 15:52

Weet je als een club uit Nederland interesse toont wordt gelijk gezegd dat Ajax ook interesse heeft. Dat is meestal de verkopende club die dat doet, puur prijs opdrijving. Zelfde gebeurd als Chelsea interesse heeft in een speler dan komt er altijd de naam van Manu, City, Chelsea of Liverpool voorbij, puur prijsdruk. Denk dat ook Antwerp straks nog genoemd wordt omdat niemand weet hoe diep die zakken van Antwerp nu zijn

16 juni 2022 om 16:01

Je bedoelt zoals PSV weer interesse heeft in Luuk de Jong? Triestige reactie.

16 juni 2022 om 16:06

Martinez is idd een topper maar als Anthony lopen er genoeg rond daar mis je niks aan met zijn misselijkmakende trekjes.

16 juni 2022 om 16:07

Ja man PSV is echt altijd als eerste met die scouting.
Ajax leest altijd eerst of jullie iemand hebben gevonden en dan gaan wij ook maar bellen.
Hebben hem ook 0 keer zien spelen gaan puur op jullie scouting uit.

16 juni 2022 om 16:10

Ach eindtovenaar10, wat vervelend he. Daar waar jongens als Anthony die gewoon knap gescout zijn, is de scouting van PSV de laatste 2 jaar niet anders geweest dan geld neertellen voor Duitse lievelingetjes van de trainer. Dan doe mij toch maar bikkels als Tafic, Klaassen of Blind, als ik moest kiezen.

16 juni 2022 om 16:27

Je bedoeld vast dat ajax gebruikt word om voor jullie de prijs op te drijven

16 juni 2022 om 16:27

Anthony is niet een uitzonderlijke speler

16 juni 2022 om 16:35

Geen kanon zoals Bruma en Doan inderdaad. Toch kan hij wel iets gezien zijn vaste plekje in de Braziliaanse selectie.

16 juni 2022 om 17:01

Het wordt tijd PSV weer eens fatsoenlijk gaat scouten. Ronaldo, Kezman, Park, Lee, Farfan, Lozano etc. Dat soort namen zien we niet meer bij PSV

16 juni 2022 om 17:04

Bruma is helemaal drama, doan prima voor back up that s it.

16 juni 2022 om 17:36

Ik vind juist dat ze de lijn met scouten van Baumgartl, Bruma, Vinicius, Doan etc wel mogen doortrekken 😁

16 juni 2022 om 17:41

Ik heb het over deze transferzomer, niet zo op jullie teentjes getrapt zijn jo. Bijna weekend mannen!

16 juni 2022 om 18:20

Gewoon geen slimme opmerking, je weet dat erop wordt gereageerd en het is ook gewoon onzin wat je zegt. Uiteraard vissen Ajax en Psv in dezelfde vijver, maar in Amsterdam hebben ze het voordeel van een iets dikkere portemonnee.

16 juni 2022 om 18:35

Want PSV komt uit bij een Mexicaanse rechtsback en heel toevallig heeft daar ook een Ajax scout rondgelopen dan?!

16 juni 2022 om 18:54

En vissen ze niet in dezelfde vijver, want ajax kan gewoon een niveau hoger kijken. Wil dus niet zeggen dat ze ook naar goedkopere opties kijken.

16 juni 2022 om 22:14

Ik denk niet dat er een psv supporter te vinden is die het jammer vind dat Antony of Martinez niet bij hen speelt. Als ajaxied al bizar dat je dit soort mensen kan supporten.

17 juni 2022 om 07:30

Hahaha schei uit man, vrijwel elke PSV fan zou willen dat bijv. Martinez bij hun had gespeeld, dan hadden ze allemaal de polonaise gelopen zoals voor vele spelers met een ruw randje die ze zelf vroeger onder contract hadden. Wat een overdreven gezeik met je "bizar dat je dit soort mensen kan supporten", stel je niet zo aan man.

16 juni 2022 om 16:01

Aangezien PSV en Ajax in ongeveer dezelfde vijver vissen (Ajax pakt af en toe een stukje Noordzee mee) is het volkomen logisch dat ze aan dezelfde spelers gelinkt worden. Sterker nog, het is vrijwel standaard een of meerdere namen van het rijtje Club Brugge, Fenerbahce, Celtic, Ajax, Stade Rennais etc die in dezelfde spelers interesse tonen.

16 juni 2022 om 16:53

Zo is het. En dan heb je ook nog dat zaakwaarnemers die geruchten de wereld inhelpen om clubs tot haast te manen of er meer geld uit te slepen.

Kwa profiel snap ik op basis van wat videos wel dat hij gezien wordt als vervanger voor Sangare. Durf niet te zeggen of hij goed genoeg is maar het is een lange, sterke speler die ook aan de bal niet door de mand valt.

Kunnen onze Belgische vrienden aub wat meer over deze jongen vertellen?

16 juni 2022 om 17:04

Kan de media Ajax ook een keer niet aan een speler linken?

16 juni 2022 om 17:05

Toch logisch als er een speler gelinkt is aan psv of andersom, is altijd al zo geweest.

Ik ken deze speler niet maar lijkt me dat ajax voldoende middenvelders heeft. Dat scouts van liverpool hem bekijken zegt ook niets, die gouden alle spelers in de gaten..

16 juni 2022 om 15:46

Voor 5-10 miljoen is het wel een koopje. ijzersterk in de balrecuperatie & niet van de bal te zetten. Een beetje de tchouameni van Belgie het voorbije jaar.

16 juni 2022 om 16:58

Zag dat hij in team van het jaar stond in Belgie en een beetje googlen leert mij dat ie het daadwerkelijk goed gedaan schijnt te hebben. (Heb oprecht geen wedstrijd van hem gezien). Maar hij stond in Brazilie wel te boek als een getalenteerde verdedigende middenvelder. Zou leuk zijn als hij naar de Eredivisie komt. Heeft iemand hier hem regelmatig zien spelen? Voor de geintresseerden: Op de website van de Pro League staat een artikel waarin onderbouwd wordt waarom elke speler in 't team van t jaar zit op basis van statistieken.

16 juni 2022 om 19:02

Oké dus vervanger van Gravenberch? Ja dan snap ik de interesse wel

17 juni 2022 om 09:29

@brasileiro,
Ik ben supporter van KV Mechelen en heb hem het voorbije jaar dus elke 2 weken live zien spelen. Zoals Hein VH hierboven ook aangeeft, is hij inderdaad ijzersterk in de balrecuperatie en niet van de bal te zetten. Begon het seizoen aarzelend als CV, maar is dan doorgeschoven naar de VM positie, waar hij tot een van de besten behoort in onze competitie. Naast zijn verdedigende kwaliteiten (waartoe je ook zijn kopkracht en duelkracht kan rekenen) heeft hij ook goeie voetjes en een sterke inspeelpass.
Steven Defour, tegenwoordig assistent bij KV, heeft al aangegeven dat hij door die combinatie de absolute top zou kunnen halen. Voor 10 miljoen zou ik dus zeggen aan Ajax, doen! En dat zeg ik niet omdat het ons geld zou opleveren, aangezien hij eigendom is van Lommel en de City Football Group.

16 juni 2022 om 15:47

Het gaat erover dat scouts van Liverpool sangare bekijken niet souza.

16 juni 2022 om 15:51

Je kan wel voldoende middenvelders hebben, maar heeft Ajax ook voldoende middenvelders die van het na te streven niveau zijn? Daarnaast lijkt hij qua spel op alvarez, daar heeft Ajax er niet veel van rond lopen

16 juni 2022 om 17:17

Daar moeten we er ook helemaal niet veel van hebben rondlopen. Het spel gaat al stroef genoeg met Alvarez, Klaassen en Haller op het veld.

Dit lijkt me trouwens een leuke optie wanneer Alvarez vertrekt. Lijkt aan de bal zelfs wat minder slordig.

16 juni 2022 om 18:08

Dan Klaassen niet meer opstellen. Alvarez is een machine op het middenveld. Daarnaast is het prima om hem achter de hand te hebben als wissel (of bij vertrek) voor alvarez, daar doelde ik meer op.

16 juni 2022 om 23:49

Zou een godsgeschenk zijn als Ajax Alvarez kan slijten voor een mooi bedrag en dan deze jongen ervoor terug kan halen. In alles vele malen beter.

PSV moet zich focussen op gasten als Luuk de Jong en Joshua Brenet! Uitgerangeerde C-spelers zonder restwaarde. Nee zonder gekkigheid dit klinkt als een interessante speler. Hoop dat er wat beweging komt want als ik zie welke spelers er momenteel aan PSV en Feyenoord worden gelinkt wordt ik daar niet heel erg vrolijk van

16 juni 2022 om 16:30

Niet iedere speler hoeft restwaarde te vertegenwoordigen, ervaring kan ook belangrijk zijn, en mix van beide is het meest ideaal... 3 á 4 ervaren jongens net talenten en jongens die de volgende stap kunnen gaan maken.

Heeft Ajax ook nog eigen scouts in dienst of gaan ze gewoon af op de expertise van de PSV scouts (lijkt me niet al te handig gezien de wisselende resultaten van de scouting afgelopen jaren) :P. Wel typisch PSV dit, te lang wachten met zakendoen waardoor spelers of ineens veel te duur zijn (gnonto) of ineens andere clubs interesse hebben en PSV daardoor mogelijk naast de speler grijpt. Gewoon een keer doorpakken die handel, we beginnen volgende week al met t nieuwe seizoen en er is nog niets, terwijl het lijstje vertrekkers alleen maar langer wordt.

16 juni 2022 om 15:48

Ach de kans dat dit waar is, is ook vrij klein. Als Ajax achter een speler aanzit heeft PSV interesse. Als PSV achter een speler aanzit, heeft Ajax interesse. Dat wordt enorm vaak geroepen, waarschijnlijk om de prijs op te drijven. PSV moet sowieso wachten met deze speler aantrekken tot Sangaré weg is. Als deze speler dan al verkocht is, dan doorgaan naar de volgende op de lijst.

16 juni 2022 om 16:57

Haha wat heerlijk nuchter.

Gelukkig lijken bestuurders meestal meer op jou dan op de gemiddelde supporter hier of op fansites. Op een Ajax site waar ik weleens kom zijn ze het vertrouwen in Hamstra en Huntelaar al kwijt omdat de selectie nog niet rond is.. Koekkoek.

16 juni 2022 om 15:49

Waarom denk je dat Ajax expertise van PSV gebruikt? Ajax heeft zelf paar uitstekende mensen in Belgie rondlopen.

17 juni 2022 om 01:16

Ze snappen het niet Krillin.. de Ajax scouts letten juist op om te zien welke spelers we dus niet moeten overnemen.. alleen bij Sangare hebben ze niet opgelet. Macht der gewoonte.

16 juni 2022 om 15:57

80% van de lijstjes van PSV en Ajax komt overeen. Clubbestuurders, zaakwaarnemers en scouts zitten allemaal in 1 grote draaimolen. Je denkt toch niet dat PSV de enige is die hem heeft opgemerkt?

16 juni 2022 om 15:59

Heeft PSV überhaupt scouts in dienst dan? Of zijn spelers als Baumgartl en Bruma nog echt gescout ook? 😜

16 juni 2022 om 16:10

Gelukkig heeft Ajax nooit Bande en Magallan aangeschaft. Het blijft gokken waarbij je bij sommige achteraf wel afvraagt op basis waarvan de gok genomen is.

16 juni 2022 om 16:12

@Janssen, Gelukkig zeg ik het niet met een knipoog. Alsof ik niet weet dat Ajax (welke club niet) enorme missers maakt op de markt.

16 juni 2022 om 16:02

Het kan natuurlijk ook dat de verkopende partij zelf zo lang mogelijk wil wachten voor ze deze jongen gaan verkopen, waar ook wat voor te zeggen is. PSV en Ajax kunnen alles goed doen en alsnog een speler mislopen.

16 juni 2022 om 16:16

Ik moest bijna een traantje wegpinken. Wat een malaise voor PSV. Natuurlijk, Ajax heeft spionnen bij PSV die scoutingslijstjes en onderhandelingsprocedures doorgeven. Het kan niet met zaakwaarnemers, de media of vertegenwoordigers van verkopende clubs- allemaal onder het motto 'meer geld verdienen' graag dergelijke transfergevechten creëeren of ronduit verzinnen.

16 juni 2022 om 17:12

Dat klinkt erg a la Heerenveen haha. Ook altijd te lang wachten tot ze niet meer haalbaar zijn.

16 juni 2022 om 22:54

Joh, dat is andersom toch ook altijd al net zo geweest? Dat gaat beide kanten op..

17 juni 2022 om 11:14

Dat je nog serieus denkt dat een Ajax of PSV scout op wat er in de media komt van een speler waar een andere Nederlandse topclub interesse in heeft. Iedereen kan maar wat roepen ik kan ook wel roepen dat PSV interesse in Wijnaldum heeft en als je een klein beetje een bereik hebt wordt het vanzelf wel ergens opgepikt en gaat het een eigen leven lijden. PSV en Ajax vissen nu eenmaal in een beetje dezelfde vijver zeker als spelers tussen de 5/10 miljoen moet gaan kosten.

Het is roepen in een woestijn maar de UEFA en FIFA moeten echt wat gaan doen aan die halve huurconstructies. De City groep is een gezwel voor het internationale voetbal. Ze kopen tientallen spelers voor de neus weg van andere clubs om ze vervolgens alleen maar te verhuren. Zeer slecht voor de ontwikkeling van de clubs daaronder want die verdienen zo nauwelijks nog wat als dit zich verder doorzet. De groep haalt iemand binnen voor zogenaamd Lommel en verhuurt hem vervolgens aan Mechelen, wat een pleurisbende. Hetzelfde verhaal met die Braziliaan die zogenaamd naar Troyes gaat (ook City groep) en dan meteen doorverhuurd wordt aan PSV. Voor het voetbal is het veel beter wanneer PSV gewoon de kans krijgt hem zelf binnen te halen voor die 6,5 miljoen. Dan verdien je er later nog wat aan als club zijnde.

16 juni 2022 om 15:48

er komt toch een beperking op leenspelers per club vanaf 2025? Als ik me niet vergis mag 1 ploeg dan slechts 5 spelers boven de 23 jaar verhuren per seizoen.

16 juni 2022 om 15:55

Klopt, een enkele ploeg. Echter valt dit te omzeilen wanneer je als groep meerdere clubs bezit zoals City.

17 juni 2022 om 01:17

Het is een begin, nu moet het nog verder ontwikkeld worden.

16 juni 2022 om 15:58

Waar komt toch die 6.5 miljoen vandaan? Dat is het basis bedrag exclusief 6 miljoen bonussen en een 12.5% doorverkoop (over het gehele bedrag). Niet te betalen voor een 17 jarig jochie

16 juni 2022 om 23:53

Liever 6.5 miljoen voor een 17 jarig jochie dan Bruma voor 12 toch?

Het kan 12.5 worden en je moet dan een doorverkooppercentage afdragen. Maar dat is toch verre van erg als hij de pannen van het dak speelt en voor 50 miljoen weg gaat? Gokje van 6.5 miljoen is wel te nemen, zelfs als je het doet van geleend geld.

De volledige Nederlandse top zit achter deze man aan

16 juni 2022 om 15:49

Voor 5-10 miljoen is het ook een koopje, groei briljant. Als Ajax, PSV, feyenoord zijnde zou ik het wel aandurven.

16 juni 2022 om 15:50

Hou Feyenoord er buiten, die kunnen niet meer dan 3 miljoen voor een speler betalen

16 juni 2022 om 15:58

Feyenoord vist niet in dezelfde vijver als Ajax en PSV. Feyenoord moet eerder concurreren met FC Utrecht, AZ, FC Twente etc.

16 juni 2022 om 16:03

Bundy_sr

Feyenoord lijkt in alle vijvers te vissen. De ene keer worden ze in verband gebracht met namen die ook gelinkt worden aan Ajax en PSV, de andere keer met namen die gelinkt worden aan AZ. Twente sporadisch. Utrecht zelden tot nooit, dat is weer een hele andere vijver.

Edit: Typo

16 juni 2022 om 16:49

Zijn er geloof ik maar weinig die weten dat drosje1 doelt op een artikel van gister haha

Er gaan ook best hardnekkige geruchten rond dat Brobbey en Moriba samen in een packagedeal besproken worden om naar Ajax te komen.

Zou 18 miljoen voor beide moeten kosten, met 20% doorverkooppercentage

16 juni 2022 om 15:49

Heerlijke deals als dit waar zou zijn!

16 juni 2022 om 16:03

Waar gaan die geruchten?

16 juni 2022 om 16:11

Staan meerdere artikelen online waaronder op ajax1.nl.

Echter word er nergens over een prijs gesproken.

16 juni 2022 om 16:13

Begonnen 2 dagen geleden op twitter, Moriba zelf is berichten gaan liken over een transfer naar Ajax op zijn instagram, ook volgt de zoon van Hamstra Moriba sindskort op Instagram. Bron is een twitteraccount met enkele duizenden volgers, claimt dat hij de info heeft van een journalist die connecties heeft met het management van Moriba.

16 juni 2022 om 16:21

Een twitteraccount met een paar duizend volgers waar connecties worden beweerd maar zich eerder niet heeft bewezen? Ik sluit niks uit, op het internet is van alles mogelijk, maar 'hardnekkig' zou ik die bron niet direct noemen.

Dat die jongen naar Amsterdam wil komen kan ik nog wel geloven. Maar dat Leipzig bereid is deze jongen (die vorig jaar €16m kostte) en Brobbey (die individueel al €10m zou moeten kosten) samen voor €18m zou willen verkopen? Daar wringt de schoen toch wel een beetje voor me.

16 juni 2022 om 16:31

Met 20 doorverkooppercentage op allebei de spelers dan he, dus 20 bij verkoop van Brobbey en 20 bij verkoop van Moriba. 18 miljoen lijkt me helemaal geen gekke prijs hoor, marktwaarde van Moriba is van 25 miljoen naar 9 miljoen gezakt, speelt nooit en wil heel graag weg bij Leipzig. Brobbey idem.

Het is niet alleen dit twitteraccount wat het meldt natuurlijk, ook spaanse bronnen melden het.

16 juni 2022 om 16:31

Google Moriba Ajax en je krijgt een filmpje te zien waarin duidelijk is dat Moriba zelf comments op Instagram liket over Ajax. Dat is op zich wel opvallend. Het zou een betere optie zijn dan deze jongen waar PSV ook geinteresseerd in is, omdat deze jongen volgens mij meer een controlerende speler is (verdedigende mid) en Moriba iets meer met de bal kan. We zijn Gravenberch kwijt maar hebben Alvarez nog, dus zie ik Moriba liever komen. Dan zou deze jongen naar PSV kunnen gaan, maar alleen als Sangare daar weg gaat, anders is het ook voor PSV wat dubbelop lijkt me? Of zeg ik nu hele rare dingen.

16 juni 2022 om 16:42

@ajax1812
Die Spaanse bronnen waar je het over hebt (zoals sport.es) verwijzen ook naar het Twitter account waar je het al over had. Het feit dat hetzelfde gerucht door andere sites wordt gekopieerd waarbij steeds naar dezelfde originele bron wordt verwezen maakt het niet ineens meer waar. Zoals het gerucht ook niet ineens hardnekkiger wordt als verschillende kopieersites het bericht vertalen.

Het kan wel waar zijn, het blijft het internet. Dat die jongen allerlei berichten leuk vindt op social media is interessant. Maar hij kan het ook gewoon graag willen zonder dat Ajax de eerste stap heeft gezet.

16 juni 2022 om 16:10

Klopt inderdaad, geruchten over Moriba worden steeds heftiger.

16 juni 2022 om 16:18

Was dat niet die gozer waarover het gerucht ging dat hij eiste dat men hem druiven voerde tijdens het masseren? 😂 Schitterend verhaal natuurlijk, of het nou wel of niet waar is.

16 juni 2022 om 16:31

Klopt ja haha, echt een apart verhaal, heb hem ook voorbij zien komen.

Bizar eigenlijk, Lommel koopt die jongen, zodat ze hem dan kunnen door verhuren aan een eersteklasser in Belgie?

Laat dan op zn minst die jongen bij Lommel spelen en mee helpen om de ploeg te laten promoveren..

Dan hoeven die mannen uit Bergeijk en Luyksgestel niet meer 3 kwartier te reizen voor een fatsoenlijk potje voetbal op het hoogste niveau.

16 juni 2022 om 15:51

City heeft Lommel gebruikt om deze speler te kopen, Lommel heeft zijn ziel verkocht voor het grote geld.

16 juni 2022 om 15:59

Grote nadeel van zo’n groepje clubs van dezelfde organisatie. Het zal alleen maar erger worden vrees ik.

Financieel gaat Psv er dan amper of niet op vooruit. Ik zou dan proberen Sangare in Eindhoven te houden.
Vreemd dat Schmidt hem niet heeft willen meenemen.

16 juni 2022 om 15:56

Benfica kan Sangare helemaal niet betalen die moet gewoon minstens 30 miljoen opleveren.

16 juni 2022 om 16:12

Ik snap wat je denkt, maar het punt is dat wij onze spelers veel waarde toedichten en daarbij behorende transfersommen. Maar buitenlandse clubs denken daar heel anders over. Voor hen is Nederland goedkoop en ze willen dan ook alleen bij uitzondering en dus exceptionele talenten veel betalen.
Pas als meerdere clubs Cl en EL spelen zullen spelers uit de Ned. competitie duurder worden

16 juni 2022 om 16:25

Ik snap niet wat je hier aangeeft. Voor Portugal zijn de topsspelers in Nederland trouwens echt niet goedkoop. Benfica is ten opzichte van PSV ook nauwelijks een hele grote stap vooruit en het is ook zeker geen topcompetitie. Er zal vast wel een Engelse club zijn die minimaal 30 miljoen neerlegt en dat is voor Benfica waarschijnlijk een stap te ver. Ook zie ik Sangare er zelf niet heen gaan.

16 juni 2022 om 15:59

Leg eens uit? Wat bedoel je met financieel gaat psv er amper op vooruit?

16 juni 2022 om 16:01

Benfica zit niet in een financieel hele sterke positie en hebben Nunez al noodgedwongen moeten verkopen. Die gaan Sangare nooit kunnen betalen.

Enerzijds toch wel bijzonder dat Ajax en PSV nog regelmatig in dezelfde vijver vissen terwijl het verschil in financieel opzicht tussen de twee clubs inmiddels gigantisch is. Anderzijds is het ook wel weer verklaarbaar want betere spelers dan het kaliber Souza willen nu eenmaal niet naar de Eredivsie komen. Dat gegeven is eigenlijk echt een zegen voor PSV

16 juni 2022 om 16:08

Volgens mij is dat financiële gat wel echt voornamelijk in salarissen. Ajax betaald ook vaker grotere bedragen voor speler, zoals Haller, Blind en Antony. Aan de andere kant kosten Tagliafico, Martinez, Tadic & Ziyech net zoveel als Bruma Baumgartl en Romero.

16 juni 2022 om 17:25

Maar aan de andere kant daarvan kostten Daramy, Bande en Magallan ook zoiets als die drie van PSV

Dit lijkt mij toch geen vervanger voor Gravenberch. Ik heb van meerdere volgers begrepen dat dit echt een verdedigende middenvelder in plaats van een box to box. Ajax heeft met Alvarez al een vergelijkbare type in huis. Ajax moet zich focussen op een speler met meer creativiteit.

De scouting van Ajax was voor 2011 van een niveau IJsselmeervogels. Toen hebben ze Veldmate van FC Groningen aangetrokken waardoor de scouting top werd. Zelf goede scouts opleiden is moeilijk voor Ajax

16 juni 2022 om 16:41

John Steen Olsen?
Tonny Bruins Slot?

Aardige scouts toch in dienst bij Ajax, Tonny helaas overleden.

16 juni 2022 om 17:09

Grapjas. Urbain Hassaert heeft ons fantastisch geholpen met een paar jeugdproducten van Beerschot. Hebben we van genoten.

Benieuwd in hoeverre Ajax daadwerkelijk interesse heeft en in hoeverre ze hier PSV proberen te naaien door de prijs op te drijven.

16 juni 2022 om 17:09

Wie zegt dat dit werkelijk waar is en niet door de media in de wereld is geholpen?

16 juni 2022 om 20:32

Ajax heeft geen interesse. Media media media

Ben oprecht benieuwd wanneer Ajax weer gaat vertrouwen en bouwen op zijn jeugdopleiding

Ken de speler niet, maar dit lijkt een gevalletje prijs opdrijven. En als het wel serieus is, hoop ik dat het niet doorgaat. Even stoppen met scouten in Belgie voorlopig. Heeft ons veel miljoenen gekost. Ik heb veel meer hoop op Moriba, dat zijn nou leuke geruchten, en daadwerkelijk iemand met hetzelfde profiel als Ryan. En dan kunnen we Brobbey gelijk meenemen!

Ajax kan meer salaris bieden en is verzekerd van Champions League. Die jongen gaat dus niet naar PSV, tenzij hij de concurrentie niet aandurft.

17 juni 2022 om 09:17

Misschien als ajax meer salaris kan bieden ze dat kunnen bieden aan eigen scouts? lekker makkelijk om ons elke keer een speler te laten scouten en dat ajax ermee vandoor gaat.

Jahoor dit blijft een terugkomend iets dat als wij een speler op het oog hebben dat ajax ook ineens die speler wilt. ik hoop dat dit een foplijstje is en dat onze echte doelwitten geheim blijven voor die club uit Amsterdam.

17 juni 2022 om 10:59

Welke spelers heeft ajax gehaald dan die psv eerst had gescout?

Koopje als vervanger van Gravenberch. Het meest schokkende nieuws in dit artikel vond ik dat blijkbaar Liverpool interesse heeft in Sangaré. Goeie speler, maar ik zou hem toch eerst een tussenstop bij een subtopper in de Premier League aanraden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren