Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf: Bergwijn kost minder dan hoofdprijs, maar Ajax treuzelt

Laatste update:

Ajax weigert door te pakken voor Steven Bergwijn en dat zou de Amsterdammers duur kunnen komen te staan, zo meldt De Telegraaf. Mike Verweij schrijft dat Ajax 'treuzelt' en 'besluiteloos' is in de onderhandelingen met Tottenham Hotspur. Inmiddels heeft Bergwijn ook 'de top van de Premier League' achter zich aan, waarmee een dienstverband in de Johan Cruijff ArenA onwaarschijnlijker is geworden.

Opvallend is dat Verweij ervan overtuigd is dat Bergwijn 25 miljoen euro inclusief bonussen kost, terwijl Fabrizio Romano het eerder op de maandag hield op 30 miljoen euro. Ajax aanschouwde hoe een eerste voorstel ter waarde van 15 miljoen euro lachend de prullenbak in werd gegooid door Tottenham en zag vervolgens 'het scenario waarvoor al gewaarschuwd was' uitkomen: Bergwijn schitterde andermaal in het shirt van Oranje en wekte daarmee nieuwe interesse. De 24-jarige vleugelspits was in de Nations League (1-4 winst) een plaag voor de Belgische defensie en maakte met een afstandsschot een fantastisch openingsdoelpunt.

De transfer van Bergwijn had volgens De Telegraaf daarvóór een 'voetbal-abc'tje' kunnen worden. 'Vooral financieel directeur Susan Lenderink en de raad van commissarissen' zouden echter hebben dwarsgelegen, waardoor Ajax een op dat moment eenvoudig te sluiten deal met Tottenham Hotspur liet lopen. De Amsterdammers deden Bergwijn al wel een salarisindicatie en de verwachting is dat een akkoord over een vijfjarig contract snel zal worden bereikt.

Ajax is als bekend al vele jaren bezig om Bergwijn in te lijven. Driemaal eerder volgde een persoonlijk gesprek met Erik ten Hag, die de voormalig PSV'er overtuigde van een teruggang naar Nederland. Inmiddels is Ten Hag vertrokken uit Amsterdam, maar De Telegraaf heeft sterke vermoedens dat ook Alfred Schreuder al met Bergwijn heeft gesproken. Bij een vraag daarover in het trainingskamp van Oranje volgde een enorme glimlach op het gezicht bij de geboren Amsterdammer. Daarna volgde geen ontkenning, maar zei hij: "Wat een nieuwe trainer vindt, is wel belangrijk."

25 miljoen euro voor Steven Bergwijn, moet Ajax dat doen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

25 miljoen is veel te duur

6 juni 2022 om 20:15

Eens

6 juni 2022 om 20:15

Eens

6 juni 2022 om 20:16

Absoluut eens

6 juni 2022 om 20:54

Maar voor hoeveel denk je dat Ajax hem kan verkopen over 2 jaar als hij 26 is of over 3?

6 juni 2022 om 21:20

Zo moet je niet denken. Hij kan ook gehaald worden en in de voorbereiding een blessure krijgen van het niveau Bande.

6 juni 2022 om 20:17

En toch is het wel een marktconforme prijs voor een speler als Bergwijn. Stel jezelf de vraag: zou Ajax een speler van het kaliber Bergwijn voor minder dan 25 mln verkopen?

6 juni 2022 om 20:19

HijNiet!

Bergwijn was voor rond dat bedrag gekocht en mislukt bij de Spurs. Dan is het logisch dat prijs wat lager hoort te zijn.

Mocht Daramy mislukken bij Ajax, dan gaat Ajax ook geen 12 mil vragen. Prijs zal dan ook rond de 6/7 mil liggen.

6 juni 2022 om 20:33

Nou ja, Neres was 24 jaar en ervaren CL/ Braziliaans international toen we hem voor 12 miljoen aan Donetsk hebben verkocht. Bergwijn is echt niet heel veel beter.

6 juni 2022 om 20:34

Er gaat natuurlijk ook helemaal niemand 12 miljoen voor Daramy betalen. Ik sluit niet uit dat er wel clubs zullen zijn die Bergwijn voor 25-30 miljoen willen kopen. Vooral in de Premier League zie ik zomaar een club dat bedrag op tafel leggen.

25 miljoen voor Bergwijn lijkt me een prima bedrag. Alleen zie ik Ajax dat niet betalen. Maar goed, dat is natuurlijk aan Susan Lenderink en de rvc om te beoordelen.

6 juni 2022 om 20:35

probleem echter is dat hij zichzelf ook geen goede dienst bewijst, als hij minuten maakt speelt die gewoon goed en als hij bij oranje speelt maakt hij doelpunten. Dan is het niet raar dat ze bij Tottenham twijfelen.

hem behouden, wat voor hem vragen?

Ik snap dat Ajax geen 20 mil wilt betalen, maar overal gaan de bedragen omhoog. Ook in Danmark en Belgie gaan ze (en zijn ze) bedragen aan het vragen waar je u tegen zegt.

Maar als Ajax zijnde zou je bijna voor die gozer van Az gaan, Karlsson. Die krijg je echt wel mee voor 15 mil en past naar mijn mening perfect.

6 juni 2022 om 20:38

Er is veel concurrentie en er zijn veel (PL) clubs die 25-30 miljoen op tafel willen en kunnen leggen. Ajax moet doorpakken, maar weet niet of we van Hamstra (lichtgewicht van Heerenveen) of Huntelaar (komt net kijken als TD) een wonder moeten verwachten. Levy is een topper in zijn vak en weet precies hoe hij zaken moet doen.



6 juni 2022 om 20:54

Andres13 Het zal niet van die twee afhangen. Net als afgelopen winter zullen Susan en de rvc er een klap op moeten geven en dat zie ik ze niet zomaar doen. Hopelijk houden Huntelaar en Hamstra de andere opties warm want plan B en C komen steeds dichterbij.

6 juni 2022 om 21:00

@orgineel Als dat er ook nog bijkomt, lijkt het mij geen realistische transfer. Ik ken de financiële situatie van Ajax op dit moment niet heel goed, maar kan mij voorstellen dat ze eerst iemand moeten verkopen voor veel geld om veel geld te mogen uitgeven. Dat is tenminste wel wat Ajax ieder jaar probeert te doen.

6 juni 2022 om 21:22

@andres13 Tja behalve de covid die alle clubs keihard heeft geraakt heb je bij Ajax ook nog eens het transfervrij vertrek van Nous, Onana en Brobbey. Het uitblijven van hoofdprijzen vanwege kortlopende contracten (nico, Gravenberch en eventueel Timber).

Ik kan me dus goed voorstellen dat de rvc eerst eens wat geld in het laatje wilt zien en vervolgens ook eist dat er eerst eens naar de jeugdopleiding gekeken wordt. Wat in het voordeel spreekt van Bergwijn is dat een vleugelspits met diepgang net is wat we momenteel missen. Maar goed, daar lopen er wel meer van rond zal Susan terecht denken.

6 juni 2022 om 21:26

In de winter is Neres verkocht voor 12 miljoen en nu gaat Gravenbergh voor wat zal het zijn ? 22-24 Miljoen ? , 70 Miljoen in de CL bij elkaar gespeeld , Bob Marley shirt heeft meer dan 10 Miljoen in het laatje gebracht, dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor

6 juni 2022 om 21:38

Er wordt gewoon op CL begroot dus die 70 miljoen steek je echt niet in je zak hoor. Dat gaat grotendeels naar winstpremies en de vette contracten van Tadic, Blind, Berghuis, Haller, Klaassen en co.

Daarom zou ik er niet rouwig om zijn als we Haller en Klaassen voor mooie prijzen zouden verkopen. Het spel zal er niet op achteruit gaan en je creeert wat ruimte in je begroting.

6 juni 2022 om 22:34

@summerof69

Dan hebben we de covid-verliezen er ook nog niet vanaf gehaald. Ik heb er geen diepgaande studie van gemaakt maar heb wel meermaals gehoord dat Ajax er niet zo superrijk voorstaat als wat veel mensen denken.

Wat mij betreft nu cashen op Haller en Antony, dan heb je echt geld binnen. Dan koop je Brobbey en Bergwijn en hou je nog geld over.

6 juni 2022 om 22:41

Je telt allen wat binnenkomt maat. Tel je van al dat bedrag ook de uitgaven. En dan kijken of 25 mil excl salaris nog steeds haalbaar is.

7 juni 2022 om 02:19

Het is niet marktconforme prijs. Hoe komen mensen hier toch bij? Bergwijn kostte 25 miljoen en is geflopt bij Spurs, totaal geflopt. Vergis je daar niet over. Men doet alsof er veel Engelse interesse is. Nou, ik weet niet of clubs als Wolves, Aston Villa of West Ham (dat zijn de enige drie die ik het zie doen in de verste verte) 25 miljoen neertellen voor die jongen. 20 miljoen totaal (15 vast en 5 variabelen) dat is marktconform. Dan zullen die ploegen ook gaan nadenken erover.

7 juni 2022 om 07:14

Hoezo niet??, hij is niet degene die zegt dat ie perse naar Ajax wil, dus als er meedere clubs komen, is dat alleen maar beter voor hem. Voor Ajax is het wel het slechts denkbare scenario , omdat de prijs omhoog gaat

8 juni 2022 om 16:06

Beter Paulinho voor 6-8mil.(nog 1 jaar kontrakt) halen bij Leverkusen als vervanger van Neres! Zo speelt Antony ook weer beter

6 juni 2022 om 20:18

Voor minder heb je nog een daramy succes

6 juni 2022 om 20:22

Luuktuin of een Bruma

6 juni 2022 om 20:28

Dat kan ook net zo erg

6 juni 2022 om 20:18

@acmilanajax, ik zie het wel zitten. Een Nederlandse, nog steeds talentvolle explosieve speler. Daarbij heeft Bergwijn de beste dagen nog voor zich. Laat bij Oranje al zien iets extra's te kunnen toevoegen. Laat staan met meer speeltijd dan nu bij de Spurs. Persoonlijk zou ik gewoon Haller verkopen en met dat geld in ieder geval Brobbey en Bergwijn terughalen.

6 juni 2022 om 20:24

Ik ook voor 25m haal je geen betere, goede fysiek gekweekt ook in engeland, vol voor gaan! We hebben het geld! Vlammen in de cl en hij is sws 40 45 waard

6 juni 2022 om 20:27

Ik denk dat de meeste Ajax fans Bergwijn best naar Amsterdam willen zien komen, alleen niet voor die prijs.

Voorlopig is Antony er nog en dan zou hij, als duurste aankoop ooit, niet eens een onbetwise basis speler zijn.

Is uiteindelijk toch min of meer mislukt bij de Spurs "al" 24 dus die gaan ze, zelfs als hij het in Amsterdam goed doet, niet over een paar jaar wanneer hij eind twintig is nog weer voor het dubbele verkopen.

6 juni 2022 om 20:37

@london Het moet Ajax toch niets uitmaken of de supporters het teveel vinden of niet teveel vinden ? Als hij meehelpt aan sportieve successen dan kan het al snel uit. De transferwaarde hooft ook niet te verdubbelen als hij maar een constante kwaliteit leverd en dat is bij Bergwijn meer een zekerheid dan bij een onbekende en goedkopere aankoop. Dus gewoon doen

6 juni 2022 om 20:40

Maar waarom moet iedere aankoop in de toekomst met heel veel winst verkocht worden?!

De winst die je met aankopen als Tadic en Blind behaalt is dat je betere prestaties levert, de ondergrens verhoogt en ervaring toevoegt aan selecties die normaliter uitpuilen van het talent. En als je dan op Bergwijn slechts een beetje winst pakt maar je wordt wel 2-3 keer kampioen dan heb je het mijn inziens prima gedaan. Het enige waar we wel voor moeten waken is dat er niet teveel en overbodige ervaring toe word gevoegd.

Er word tegenwoordig zoveel over geld en winst gesproken hier dat je zou denken dat de supporters die 25 miljoen uit eigen zak moeten betalen.

6 juni 2022 om 20:51

@summerof69 Natuurlijk moet Ajax ook naar het sportieve element kijken maar de financiele kant speelt ook een rol.
Ajax hoeft niet op elke speler een mega winst te maken. Maar er zitten al een paar spelers in de selectie op wie ze nooit meer iets (of niet veel) gaan verdienen aan transfer fees (tadic, Blind, Klaassen, Berghuis, de oudere keepers) dat is inmiddels het halve basis elftal.

Bergwijn is ook geen garantie op succes, zeker niet internationaal, hij is niet goed genoeg voor de subtop van de PL. In Nederland zal hij best een meerwaarde zijn, maar er is bij Bergwijn ook geen garantie dat hij het in de CL goed gaat doen.

6 juni 2022 om 20:52

@origineel doen we ook. Ajax zat echt aan de grond he. Met een de Boer, ultra zuinig beleid en wat geluk zijn we heel snel uit dat dal geklommen. Toch zijn de meeste supporters die code rood niet vergeten en met Feyenoord wordt je er ook regelmatig aan herinnerd. Ook in Amsterdam is er een tijd geweest dat 4 miljoen voor een spits een hele kluif was. Willen we niet naar terug, maar dan is verstandig omgaan met je geld een pre. Helemaal als je niet jaarlijks spelers voor 80 miljoen verkoopt. We zien juist talenten gratis vertrekken die we voor veke miljoenen terug willen kopen. Veel oude spelers met weinig restwaarde zwaar op het salaris huis drukken en te veel breedte aankopen. Magallan komt terug, Bande komt ook terug. Neres voor flink minder verkocht dan verwacht. Nee lenterink mag van mij elke aankoop boven de 10 mln tegenhouden. Ga maar eerst goed verkopen en overbodige spelers goed in de markt wegzetten voordat je mag denken aan spelers voor transferrecords aantrekken.

6 juni 2022 om 21:34

@ninjakai Kan me wel vinden het merendeel van je post. Toch denk ik dat Susan en de rvc al hebben aangetoond de financiele balans ten alle tijden te bewaken. Dus laat hun het maar lekker bepalen of het wel of niet haalbaar is.

Wel is het duidelijk dat het stukken beter moet op het gebied van contractverlengingen. Ook de doorstroming van jeugd moet in de gaten gehouden worden. Met Regeer, Taylor, Rensch, Salah Edinne, Gorter, Mo, Naci en van Axel Dongen komt er voldoende aan. Daar zouden volgend jaar Vos en Misehooy ook nog aan toegevoegd kunnen worden. Hopelijk krijgen ze in de voorbereiding allemaal een eerlijke kans. Het is en blijft de makkelijkste manier om waarde te creeren. Moet je alleen wel op tijd contracten verlengen

6 juni 2022 om 21:52

@ London, De laatste jaren verdient Ajax meer aan Uefa premies dan dat het in de topjaren aan transfers verdiende. Juist door zich niet te laten verleiden bij het eerste de beste aantrekkelijke bod en het aanhouden van bepalende spelers heeft Ajax uiteindelijk meer winst gemaakt door de sportieve successen. Want daardoor verdient Ajax uiteindelijk het meeste, daar gaan de inkomsten uit sponsoring, merchandising, en social media flink mee om hoog. Het belangrijkste is dat de inkomsten blijven groeien en dat kan ook op andere manieren dan transfers.

Inkomsten uit sponsoring is afgelopen jaar met 3,6 Miljoen gestegen , het eerst volgende contract wat Ajax met Adidas zal tekenen en met de volgende shirt sponsor zal Ajax ook weer veel hogere bedragen opleveren mits de prestaties op niveau blijven. Dus gokken op jeugd die hogere transfer winsten genereren kan ook een risico zijn denk ik.

6 juni 2022 om 20:23

@acmilanajax Absoluut oneens. Een speler als Bergwijn die op 10 in de spits en op links kan spelen is wat Ajax nodig heeft. Zijn diepgang en snelheid zijn aspecten die naast Antony niet in de selectie aanwezig zijn. Als je een speler wilt kopen die er meteen staat (zoals Haller ook was) moet je denken aan bedragen als 20 a 25 miljoen.

6 juni 2022 om 20:36

Maar uiteindelijk hebben we het ook over een speler die mislukt is in de Engelse subtop. Iemand als Haller deed het prima in de Bundesliga en was, ondanks dat hij ook geen groot success was, wel gewoon een basis speler in de PL. Moet een mislukte speler dan echt 25 miljoen kosten?

Als je gaat kijken naar de bedragen waarvoor zij andere miskopen weten te slijten de afgelopen jaren dan lijkt 20-25 miljoen me behoorlijk aan de hoge kant.

Daarnaast heeft Ajax de afgelopen jaren toch ook andere spelers gehaald die er direct stonden en alleen Haller had een transfersom boven de 20 miljoen (en ik denk dat de meeste Ajax fans hem niet eens het beste voorbeeld vinden van iemand die er direct staat).

6 juni 2022 om 20:44

@london Calling ligt er natuurlijk ook aan wat je onder mislukt verstaat. Ik vind de keuze voor Tottenham een slechte keuze, welke aankopen zijn daar de afgelopen jaren geslaagd? Het is een matige subtopper in Engeland die vooral onder Mourinho op de counter voetbalde. Na een paar maanden nieuw te zijn kwam Antonio Conte die direct liet weten geen gebruik van hem te gaan maken. Ik denk dat je het altijd op verschillende aspecten moet bekijken. Ik denk dat hij voor Ajax een enorme meerwaarde kan zijn en je direct (samen met de huidige jongens) de titel oplevert, IMO is hij de missing link van het afgelopen seizoen. Als je hem in de winterstop had kunnen halen had je in de uitwedstrijd tegen Benfica veel meer snelheid en diepgang voorin en had je gemakkelijk uit de counter kunnen scoren. Als je Haller weg kan doen voor 40 en Bergwijn en Brobby ervoor terughaalt ga je er enorm op vooruit.

6 juni 2022 om 21:02

@milliankbappe Een groot succes is het ook niet toch? Ik zou niet weten wanneer je dan wel een miskoop bent wanneer je het onder twee trainers niet laat zien. Je kan natuurlijk ook als miskoop nog best een goede voetballer zijn. Maar ik denk niet dat er iemand bij de spurs die hem anders ziet (de Spurs fans die ik ken iig niet).

Sowieso zou Bergwijn met zijn snelheid en kracht prima in het countervoetbal van Mourinho kunnen passen en dit seizoen kwam hij er ook niet aan te pas terwijl Tottenham nou niet direct een lekker seizoen draaide. Als hij goed genoeg zou zijn had Conte hem best opgesteld.

6 juni 2022 om 22:38

@london

Je zegt het zelf al, Haller was geen groot succes in de PL maar wel bij ajax. Dat hebben we vaker gezien en kan bij Bergwijn ook zomaar zo zijn. Zelfs een Di Maria deed het slecht in de PL maar geweldig bij zo'n beetje elke andere club.

Het enige wat ik typisch vind is dat Tottenham zo hoog in boom blijft. Ze gebruiken hem helemaal niet. Dan kan je toch beter die 20-25 miljoen pakken en van zijn salaris af zijn? Ik geloof nooit dat er een andere PL club komt die meer gaat betalen.

7 juni 2022 om 03:42

@london Calling
Of hij daar nu wel of niet mislukt is dat maakt niet veel uit. Het gaat er om of hij gaat slagen bij Ajax. Past hij bij Ajax , bij dit team.
Blind en Tadic waren in Engeland nu ook niet direct een succes, maar bij Ajax deden beide het beter. Ze waren beide natuurlijk wel een stuk goedkoper.

6 juni 2022 om 20:32

Eens

6 juni 2022 om 20:46

Maar wat is te duur? Jullie vroegen voor Milik bv 38 miljoen. Is die echt zoveel beter dan een Bergwijn dan? En voor een simpele breker als Alvarez wilde Ajax geloof ik meer dan 30 miljoen zien toen Rennes interesse had

6 juni 2022 om 22:40

Milik heeft zich prima bewezen bij zowel ajax als napoli. Bij napoli veel pech met blessures en wilde hij uiteindelijk zelf niet meer verlengen of teveel salaris. Bergwijn gewoon mislukt bij spurs. Ajax wilde meer voor alvarez omdat ajax hem niet kwijt wilde. Spurs wil bergwijn wel verkopen, een speler die ze nauwelijks hebben opgesteld. In beide gevallen (alvarez en milik) gaat t dus om meer dan kijken of de een beter is dan de ander, maar vooral naar welke waarde ze voor een club hebben/hadden sportief, terwijl t bij bergwijn puur financieel is

6 juni 2022 om 22:40

@japie

Een bedrag kan best marktconform zijn, maar dan nog steeds te hoog om voor Ajax verantwoord te zijn. 38 miljoen vragen voor Milik en het nog bijna krijgen ook, is gewoon goed zaken doen. Het betekent niet dat je het zelf ook zou betalen. Ajax krijgt niet de bedragen uit TV gelden die de Premier League clubs krijgen. Alleen dat al is een reden om zelf minder uit te geven dan dat je vraagt.

6 juni 2022 om 23:32

Wil je omhoog als Ajax zijnde moet je de best mogelijke spelers aantrekken die überhaupt voor Ajax willen spelen en dan kom je in de categorie bergwijn koopmeiners die nou eenmaal 30 miljoen kosten. Ajax heeft nog heel veel liquide geld op de bank. Ik zie niks in jouw berenedering tenzij je vind dat Ajax niet de weg omhoog moet i slaan. Maar dit staat wel in het meerjarenplan dus transfers van 20 a 30 miljoen zullen wel blijven komen in de toekomst .
.

7 juni 2022 om 00:09

Ik zeg ook niet dat Ajax die 25 miljoen moet aftikken. Dat is idd voor een Nederlandse club enorm veel geld. Ik vind alleen dat de Spurs gewoon een marktconform bedrag voor hem vragen

6 juni 2022 om 21:18

25 vind ik niet duur hoor. Voor Haller betaalde wij 22 miljoen (correct me if I am wrong) en voor een speler die snel is en ook nog international is en kan nog minstens 6 jaar mee op topniveau. Verder ook nog een Ajax-speler. Die man kan je op zijn 26e en na een goed EK en 2 CL-seizoenen makkelijk verkopen voor 50 miljoen. Ik zeg doen, of je wilt 1 klote seizoen hebben, omdat ineens Antony weggekaapt wordt en Berghuis uit vorm/geschorst/geblesseerd is. Kom op man met het huidige inflatie is 25 miljoen een koopje. Tickets zijn ook allemaal duurder geworden, dus omzet gaat ook omhoog.

7 juni 2022 om 00:10

Haller was ook 25 miljoen of in die buurt. Heb ik toch liever Bergwijn.

Snap die Telegraaf ook niet de stemmingmakers. Ajax moet Bergwijn vergeten hoe jammer ook maar dit is boven de macht van Ajax. Enorm transferbedrag maar Bergwijn moet ook nog een salaris krijgen. Zou het verstandig vinden van Ajax om dit te laten schieten. ZIjn genoeg kapitaalkrachtiger clubs die hem vast willen hebben.

6 juni 2022 om 20:16

Het lijkt wel of de Telegraaf Bergwijn zo graag naar Ajax wil hebben, om daarna te kunnen publiceren dat het een miskoop is gebleken.. (blessures etc)

6 juni 2022 om 20:37

Ik denk eerder dat ze hopen dat Bergwijn tekent bij Ajax, zodat ze dan d.m.v. zijn zaakwaarnemer weer een bron hebben die wat dichter op de club staat. Hoe die gasten daar Bergwijn nu al 3 jaar lang elke transferperiode naar Ajax schrijven is op z'n minst opvallend te noemen.

6 juni 2022 om 20:18

De Telegraaf is heel erg anti Susan Lenderink dus ze publiceren dit zodat de Ajax fans die Bergwijn graag zien komen de schuld kunnen geven aan de financiële directeur want die wil het geld niet uitgeven.

6 juni 2022 om 20:22

Hoe komt dat? Binnen de club zijn ze wel lovend over Susan Lenderink!

6 juni 2022 om 20:25

De Telegraaf was ook tegen Marc "netto" Overmars omdat hij de portemonnee te weinig trok. Daarbij is Susan een vrouw en heeft ze volgens Valentijntje haar positie alleen daaraan te danken omdat Ajax als beursgenoteerd bedrijf een vrouwenquotum heeft.

6 juni 2022 om 20:29

Sja, dat kan Valentijn wel beweren, maar in tegenstelling tot Driessen zelf is Lenderink wél goed in haar job..

6 juni 2022 om 21:36



@jeroenimo8 Precies, dat is mijn idee ook, net zoals de Telegraaf niets anders dan narigheid over Ten Hag schreef. Bij een eerdere poging voor Bergwijn werd zij ook al genoemd. Voor de transfers gaan liggen. Ik denk een verstandige vrouw!

6 juni 2022 om 20:25

Als het inderdaad klopt dat er meerdere clubs in Bergwijn geïnteresseerd zijn, dan moet Ajax afhaken. Zeker tegen PL ploegen is het onbegonnen werk. Alleen de Spurs komen er als winnaar uit de bus.

Bergwijn laat ook alle opties open. Hij zegt niet expliciet dat hij alleen naar Ajax wilt.
Het wordt een gedoe, Ajax zal de gehele zomer aan het lijntje worden gehouden door de Spurs en dan is het te laat om een andere speler te halen. Gewoon een andere vijver zoeken voor een buitenspeler.

PS: overigens geloof ik eerder Fabrizio Romano dan Mike Verweij als het gaat om 'voetbalgeruchten".

Mijn lachwekkend opmerking van gister was toch zo gek nog niet (knipoog). Tja wat moet je er van gelopen. Interesse uit de top van de PL, wie dan vraag ik me af.. overigens zit Fabrizio er ook vaak naast en neemt hij vaak nieuws over andere journalisten..

6 juni 2022 om 20:50

Je reactie was niet lachwekkend maar wel een beetje slecht verwoord. Zoals je later ook ruiterlijk toegaf. Ik zou zo 1,2,3 ook niet weten wie dan, maar iedere Premier League ploeg kan dat bedrag met gemak aftikken als ze besluiten een buitenspeler nodig te hebben.

Levy is ook gewoon gehaaid. Wellicht dat je over een maand Bergwijn voor 25 op kunt halen als er geen andere club heeft toegeslagen maar je kunt als Ajax toch niet de hele zomer gaan speculeren op één speler.

Verweij zegt 25 en Romano zegt 30, nou welke van de twee gaan mensen geloven.

6 juni 2022 om 20:19

Alles boven de 20 is teveel dus het maakt niet zoveel uit.

6 juni 2022 om 20:20

Sowieso Romano die zit zelden tot nooit mis. Verweij kijkt maar met 1 bril en dat is zijn ontzettend grote ajax supportershart

6 juni 2022 om 20:21

Geen van beiden, want ze zitten beiden niet bij de onderhandelingen.

Wat ik wel denk, is dat Verweij een 1 tweetje heeft met de zaakwaarnemer van Bergwijn. Hij pusht al zo lang Bergwijn naar Ajax, dat het wel lijkt, alsof hij aandelen heeft

Bergwijn heeft niks te zoeken in de eredivisie. Leuke stap maken in Engeland is toch beter. Moet je weer tegen Heerenveen etc spelen. Heb je niks aan als bergwijn zijnde. Of gaat die komen voor 6 CL potjes. Toont weinig ambitie dan

Verweij weet nooit wat en nu ken hij details.

25 miljoen vind ik, ondanks z'n prestaties in het Nederlands elftal en bekend is met de competitie, gewoon te duur voor Ajax.

Als je Bergwijn onder de 25 kan binnenhalen, dan wel doen, maar 25 miljoen is nog teveel. Daar kunnen ze beter een andere speler voor binnenhalen.

Tja als Ajacied zie ik hem graag komen, maar als Nederlander zie ik hem eigenlijk liever een andere stap zetten. Ik vind hem al een tijdje eigenlijk de beste voorin bij Oranje dus zou als ik hem was eigenlijk ook wachten tot bijvoorbeeld Ten Hag hem een aanbod doet. Daarnaast zou het ook een typische Klopp aankoop zijn mits Mané vertrekt

Lijkt mij vreemd als hij naar de top van de premier league gaat terwijl hij aan spelen wil toekomen

Bergwijn is te goed voor de Eredivisie. Top PL zou ik niet doen als het bij Spurs niet lukt, al moet ik wel zeggen dat ik de stijl van Spurs ook niet echt bij Bergwijn vond passen. Bergwijn zou echter zeker meekunnen bij een Dortmund, Leipzig of in Spanje een Sevilla of Atletico.

6 juni 2022 om 20:34

Als spurs al niet kan omdat die niet goed genoeg is waarom vergelijkbare clubs dan wel? Kan beter gewoon een stapje omlaag in een topcompetitie dan naar de eredivisie gaan.

6 juni 2022 om 21:38



Bij Spurs kan het natuurlijk ook niet doordat Bergwijn op zijn twee beste posities (linksbuiten en spits) concurrentie heeft van Son, een van de beste aanvallers ter wereld. De enige plek die daarmee overblijft voor Bergwijn is rechtsbuiten, maar daar is hij een stuk minder. Spurs was vanuit zijn perspectief op speeltijd daarom ook een slechte transfer , van hetzelfde kaliber als vd Beek naar United. Ik zie Bergwijn met zijn kwaliteiten echter zeker slagen bij een club van vergelijkbaar niveau indien hij eerste keus is op z'n beste positie(s), ik noem maar wat Milan als vervanger van Leao of Leipzig als vervanger van Nkunku.

6 juni 2022 om 22:03

Ik zou echt niet weten waar je op baseert dat hij goede vervangers zou zijn voor Leao of Nkunku. Heeft helemaal niks laten zien in Engeland. Nu komen de smoesjes ook weer naar boven zoals wel vaker bij Nederlandse spelers. Son en Kane waren vaak genoeg geblesseerd maar ook toen heeft die niks laten zien.

6 juni 2022 om 22:44

Omdat Bergwijn een aanvaller is met hele specifieke kwaliteiten, die zelfs met weinig ritme heeft bewezen dat hij het verschil kan maken (bij zowel Tottenham als Oranje). Daarmee kan hij, in een mindere competitie dan de PL, zeker mooie dingen laten zien zolang hij het vertrouwen krijgt. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft het uiteindelijk niet helemaal kunnen waarmaken bij Spurs en zal ook geen wereldtopper worden ofzo, maar het is echt een uitstekende aanvaller. Als eerste keus op links bij Milan moet hij echt wel een doelpunten betrokkenheid van 15 kunnen halen in de Serie A, wat een paradijs is voor aanvallers de laatste jaren. Hetzelfde geldt voor de Bundesliga, naast Andre Silva als tweede spits.

Ondanks dat hij meer niet dan wel in de basis is begonnen bij Tottenham, is Bergwijn alsnog eens per 200 minuten betrokken geweest bij een goal. Dat zijn gewoon prima cijfers voor een wisselspeler.

Daar hebben we De Telegraaf weer inzake Bergwijn. Het lijkt wel of ze ingezet hebben dat Bergwijn weer Ajacied wordt. Ook voor 25 miljoen vind ik hem te duur.

Beter kan Ajax zijn pijlen richten op Giovani en Brobbey. Vanuit de jeugd komt Axel Dongen er voor de vleugels ook aan, daar heb ik meer vertrouwen in. Laten de Spurs Bergwijn maar aan een andere Engelse club verkopen!

25 miljoen zeg ik doen maar goed... ik denk dat als ie een goed seizoen speelt hij zo weer doorverkocht kan worden voor 40 a 50.. dus dan denk ik 25 miljoen doen.. zal het nooit heel slecht doen bij ajax..

25 miljoen is een koopje voor een Oranje international van 24 jaar

6 juni 2022 om 20:22

Dat zegt ook wel iets over het gebrek aan vleugelspelers op topniveau in Nederland. Depay als grootste voorbeeld, dat hij momenteel de drager in de voorhoede is aan rendement en talent spreekt dan ook boekdelen. Armoe troef.

6 juni 2022 om 20:36

Dat kun je ook anders verwoorden natuurlijk: "25 miljoen is een flinke prijs voor een reservespeler van Tottenham met nauwelijks rendement."

Het is nou niet zo dat de buitenspelers van een briljant niveau zijn, integendeel. Bergwijn scoort wellicht de laatste interlands een paar keer, maar die is ook 9 van de 10 keer onzichtbaar.

Gemis van overmars gaat nu mee tellen er lijkt wel of er geen plan is inderdaad besluiteloosheid brobbey contractverlenging timber bergwijn het duurt allemaal te lang en zo werkt het niet in de transfer wereld zie het somber in zonder Marc netto

6 juni 2022 om 20:25

Volgens mij zit er meer hoop in je bericht dan realiteit. Harmstra en Huntelaar mogen niet voor niets op de post blijven zitten en intern binnen de club is men erg te spreken over het functioneren. De transfermarkt is nog niet eens begonnen en jij begint al met rampscenario's.

6 juni 2022 om 20:30

Ze hebben nochtans vrij snel gehandeld inzake Alfred Schreuder. Ze zijn volop bezig met de staf en zullen met de staf moeten overleggen wat er met de spelersgroep moet gebeuren. Geen Champions League voorrondes dit jaar dus laten we rustig blijven en kijken wat er staat te gebeuren met Brobbey, Koopmeiners, Wijndal, Flekken en Bergwijn.

Veelste duur man 25 miljoen voor een speler die niet eens speelt. Evenals Brobby 15 miljoen moet gaan kosten.. Clubs proberen er weer een slaatje uit te slaan. Doe normaal man gaat helemaal nergens meer over al die absurde bedragen allemaal. Voetbal wordt helemaal kapot gemaakt door al dit soort grote bedragen. De FIFA en de UEFA zouden het moeten verbieden dat je zulke grote bedragen kan vragen en dat al die sjeiks en al die andere suikeroompjes zomaar een club kunnen voeden met geld. Ik vind voetbal bijna niet meer leuk..

6 juni 2022 om 20:51

Een hoop geld maar wel twee hele goede spelers die Ajax dan binnenhaalr

25 miljoen zou je gewoon moeten doen. Voor de CL en overwintering daarin is Bergwijn een must. Gravenberch gaat nog weg voor rond de 20. Mogelijk Haller en Nico ook nog. Zelfs die 30 die eerder genoemd werd zou je moeten doen als je t geld hebt. Hij is pas 24(!) jaar oud, paar jaartjes in de CL met m en als ie daar excelleert verkoop je m gewoon voor minimaal tzelfde en mogelijk meer, dan zit ie namelijk in zn prime.

25 miljoen is toch een prima prijs. Hij is jong, international en er is zat interesse voor hem.

6 juni 2022 om 20:30

Ajax verkoopt zelf ook voor hoge prijzen dus dan is 25 miljoen niet buitensporig

6 juni 2022 om 21:11

Eens! Ik denk ook niet dat Ajax hem geen 25 miljoen waard vindt. Ze zullen eerder vinden dat zo'n aankoopbedrag plus bijbehorend salaris het spaarpotje iets te snel leegmaakt. Wellicht als Haller, Klaassen of Antony vertrekt dat je het beter kunt verantwoorden aan de rvc. Want momenteel heb je met Haller, Tadic, Klaassen, Berghuis en Antony al meerdere grootverdieners voorin rondlopen.

Alles boven 20M is te veel, dan maar doorschakelen naar een ander wat we eigenlijk al veel en veel eerder hadden moeten doen. Met Spurs valt niet te onderhandelen, laat ze dan maar zitten met een ontevreden speler.

6 juni 2022 om 20:42

En 22 mil voor Haller dan? Nee 22 a 24 mil voor Bergwijn is een no brainer. Hij is nog maar 24 jaar en kan echt veel brengen bij Ajax.

Wat een verrassing. De zaakwaarnemer van Wijndal zet Ajax al onder druk en nu die van Bergwijn. Lekker je tijd pakken en kijken of er ergens een betere speler te vinden is, voor een betere prijs. Ook 25 is gewoon teveel. 20 is de max want hij wil ook een 5 jarig contract met een topsalaris. Is dus een operatie van 40 miljoen uiteindelijk.

Gewoon doen. We hebben geld als water, en kunnen Haller voor hetzelfde bedrag van de hand doen. Een aanval met Bergwijn-Tadic-Antony is er een van CL niveau, en complementair aan elkaar. Met jongens als Unuvar, Ihattaren en Daramy heb je een leuke talentvolle bank en dan heb ik het nog niet eens over een Van Axel Dongen. Je geeft zo dus geen cent uit. Vervolgens Brobbey voor 15 a 20 binnehalen en je hebt netto 20 miljoen uitgegeven voor twee NL toppers met potentieel een grote restwaarde. Wakker worden!

6 juni 2022 om 20:44

Precies voor 25 mil zegt men nee tegen Bergwijn maar 22 mil voor Haller was wel prima? Bergwijn is top. Bied ze 22 mil plus 5 mil aan add ons ofso. Moet vast lukken. En idd, voor Ajax zou dat echt een topaanval zijn. Bergwijn - Tadic/Brobbey - Antony.

6 juni 2022 om 21:40

Geld komt en gaat en er komt een keer dat het minder gaat dus beter rustig aandoen met grotere uitgaven.

Ik vind beide bedragen nogal duur voor een speler die weinig tot nauwelijks iets heeft klaargespeeld bij Tottenham. Als je nagaat dat Ajax de afgelopen jaren goede buitenspelers binnenhaalt voor heel wat minder, waarom zou je dan in hemelsnaam bijna 10 miljoen euro meer spenderen voor een Bergwijn? Niet dat Bergwijn slecht is natuurlijk, maar goede buitenspelers zijn wel te vinden voor 10 miljoen euro minder. Dan zwijgen we nog maar even over het salaris.

Geen idee waarom we elke keer weer dat gelul over Lenderink moeten lezen als het over Ajax' interesse in Bergwijn gaat. Als financieel directeur is het volstrekt normaal dat ze niet blind de portemonnee trekt als er interesse in een speler is. Spurs vraagt een bedrag dat ver boven Ajax' gebruikelijke transfersommen ligt en Ajax wilde hem voor de breedte er bij halen. Nadat er (afgelopen winter gezien) een half jaar daarvoor ook al dik 10 miljoen euro is betaald voor een Deen die op eenzelfde positie speelt.
Lenderink doet het prima. Laat de technische staf eerst maar verkopen voor ze weer de poeplap moet trekken voor nog een dure aankoop.

6 juni 2022 om 21:10

De Telegraaf probeert dit spelletje al jaren. Ik vind het prima dat Lenderink gewoon verantwoordelijk is. De krant is weer eens uit op sensatie en daar trap ik gewoon niet in. Ze willen onrust in Ajax zien, dat zagen we al met Ten Hag. Eerst de man jaren lang compleet belachelijk maken en toen hij stond te vertrekken zou de Amsterdamse recordmeester een grote fout maken. Nu zien we het zelfde met Bergwijn. Ze schetsen een beeld dat de club "slaapt" en daarom een speler mis dreigt te lopen. Ajax moet maar ver boven hun budget gaan om de Telegraaf te pleasen. Daarna zijn ze de eerste om aan de tafelpoten te zagen van iedereen binnen de leiding. De Telegraaf kan mijn rug op. Ik ben al een tijdje klaar met die gasten.

Het ontbreekt de technisch directeuren bij Ajax ook aan ervaring in de top. Hamstra is een lichtgewicht van Heerenveen en Huntelaar komt net kijken in dit vak. Bij dit soort transfers heb je mensen nodig die weten wat ze doen.

6 juni 2022 om 21:01

@andres13 , Kerel hou het bij jouw eigen cluppie , als of JdJ indruk maakt in het buitenland , De club Ajax heeft de laatste 5 jaar zoveel indruk gemaakt dat iedere Europese club ze in ieder geval serieus neemt , of daar nou Overmars het woord voerd of dat het Huntelaar/hamstra is.

6 juni 2022 om 21:04

Hamstra heeft met Overmars meegelopen. Ik deel je twijfels maar denk dat we beide heren beter kunnen beoordelen na de transferperiode. Bovendien hebben ze ook te maken de financieel directeur en rvc die bij dit soort deals echt (terecht) heel moeilijk kunnen doen. Tijd zal het leren.

Ja Ajax heeft Bergwijn nodig. Zou als Ajax er vol voor gaan. Maar men hoort 30 miljoen en ze denken meteen oh nee laat maar lol. Uhh je kunt gewoon onderhandelen hoor. En als je uiteindelijk zegt 22 mil plus 5 mil add ons als je bv. kampioen wordt en dus CL voetbal haalt zit je ook bijna op die 30 mil. En als je voor Haller 22 mil betaalt dan is dit een no brainer. Bergwijn is top en nog maar 24 jaar. Een aanval met Bergwijn - Tadic/Brobbey en Antony zou voor Ajax geweldig zijn.

Korreltje zout.
Als een Engelse ploeg hem ook wil hebben is Ajax kansloos.

Bergwijn speelde toch vroeger bij Ajax?
Brobbey ook
Malen ook
....... ook
Ergens klopt er iets niet

Gebruikelijk zit transfermarkt.nl niet ver van de werkelijke waarde van een speler af. Bergwijn staat op 18 miljoen op deze website. Dan kun je gerust een bod uitbrengen dat daar in de buurt ligt en dan iets meer betalen dan die 18 miljoen. Maar 25 a 30 miljoen is gewoon overbieden.

Jaja de top van de PL heeft interesse. Wat is dit weer voor achterlijke uit de lucht gegrepen journalistiek.

6 juni 2022 om 21:38

Hij speelt in de subtop en is wisselspeler en dan is opeens de top geïnteresseerd??? Wat een onzin van de bovenste plank zeg. Dan was hij allang verkocht. Als Tottenham veel blijft vragen is er zelfs een kans dat hij nog een jaar blijft. Ajax is groter dan blufpoker en. Lekker laten gaan en beter investeren in een nieuwe project.

Haller was ook 22 Mio en kan nu ook weg voor 30 dus gewoon kopen voor 25 ,hij levert evt heus minimaal hetzelfde bedrag op dus welk risico neem je nou

Verweij kan wel blijven stoken, maar als fan sta ik achter de leiding van Ajax. De manier waar op de Telegraaf de situatie probeert te schetsen is niet relevant voor mij. Het gaat hier om bedragen van over de twintig miljoen euro. Ik neig ook meer Romano te geloven. Als Bergwijn komt ben ik blij, komt hij niet dan is dat ook goed. Verweij en z'n baas, Valentijn Driessen kunnen zeggen wat ze willen. Ik neem hun niet serieus.

6 juni 2022 om 21:08

Ja toch. Susan en de rvc moeten de club bewaken en dus beslissen wat hij maximaal mag kosten en ik heb vrede met beide scenario's.

Bergwijn zou een echte aanwinst zijn maar andere namen die rondzingen zoals Paulinho en Giovani kunnen er ook wel wat van.

6 juni 2022 om 21:16

Het is belangrijk dat de fans de Telegraaf niet meer serieus nemen. Voor de zoveelste keer proberen ze onrust te kweken. Ik sta achter Lenderink. Als er een X bedrag is dan is die er. Geen reden om onnodige risico's te nemen want we weten beide dat de Telegraaf dan als eerste de messen gaan slijpen...Laten we gewoon een gezond financieel beleid houden. Ik laat Hamstra en Huntelaar rustig hun werk doen en zij krijgen van Lenderink de centjes die er zijn. Zouden alle topclubs in Europa maar eens verantwoordelijk financieel beleid voeren...

6 juni 2022 om 21:27

Ach ik denk dat het belangrijker is dat de fans zichzelf niet te serieus nemen. Bij Ajax hebben ze al aangetoond daar (gelukkig) best wel immuun voor te zijn. Zelfde met dat gemauw dat Brobbey niet gekocht moet worden puur op basis van sentiment. Als ik soms op AS wat reacties lees.. Als wij supporters de club mochten runnen was de boel allang naar de klote.

6 juni 2022 om 22:29

Lendrink is gewoon het nieuwste haatobject van De Telegraaf geworden. De laatste artikelen waarin zij genoemd is zijn zonder uitzondering negatief van klank. En vrijwel allemaal worden ze gebaseerd op 'onbekende bronnen' en de visie van jut & jul (driessen en Verweij) op de gang van zaken. Ik geloof er allemaal weinig van.

Sowieso praten we bij Bergwijn over een structurele bankzitter bij Spurs, waar we volgens sommige onze recordtransfer voor moeten breken en waarvan niemand direct kan zeggen op welke positie hij direct onomstreden in de basis terecht zal komen. Zelfs als het verhaal voor een belangrijk deel klopt ben ik ontzettend blij dat er tenminste mensen zijn die even hardop afvragen of dit wel zo'n goed idee is. Eerlijk is eerlijk, Bergwijn halen is geen ''briljante transfer'' waarin veel scoutwerk zit en waar we automatische mooie winstmarges boeken bij doorverkoop.

Nog jong en vol potentie! Ajax moet gelijk dat geld op tafel leggen! Het is nml een goede investering!

Hier had een Marc Overmars misschien wel invloed op gehad , als ik lees wie er momenteel de kar bij Ajax moet trekken.
Zonde dat het zo moest lopen in de bestuurlijke top bij Ajax , nu ook ten Hag weg is.
Ik hoop voor Ajax dat ze het op de rails houden , ik ben benieuwd.

Ik hoop echt dat Ajax doorpakt voor hem, want ik weet zeker dat hij een goede versterking is. Ook juist Europees. Kijk eens hoe balvast hij was tegen België en hoeveel diepgang hij heeft. Hier mag Ajax van mij de portemonnee voor trekken. Hoop dat verder spelers als Martinez, Tagliafico, antony en timber blijven. Haller zou mogen vertrekken, maar denkt dat hij blijft.gravenberch gaat nog vertrekken. Wel jammer, maar ook geen ramp. Vind alleen Taylor er niet klaar voor. speelt nog een beetje als een jeugdspeler. In mijn ogen moet er nog een spits komen..(heel graag Brobbey desnoods weer huur), een buitenspeler (bergwijn) en een middenvelder. (eriksen? Wijnaldum?) Centrale verdediger is ook nog wel welkom

Bij de telegraaf hebben ze al lang geen in meer bij Ajax dus alle verhalen worden uit de grote duim gezogen.

Kunnen we die Verweij een keer boycotten. Jeetjuh wat is dat een zwakke clubwatcher of hoe je hem ook kunt noemen. Treuzelen en besluiteloosheid.. je hebt het over een veel nu te dure speler. Ik zou als Ajax zijnde max 20 betalen. Zo niet doorschakelen naar de volgende.

Laat verweij hem lekker zelf kopen , hij zeikt er al maanden over , die droeftoeter maakt zijn eigen nieuws 🤔🤔

Oh oh, daar gaat de droom van Verweij. Al de 7e transferperiode op rij dat hij Bergwijn naar Ajax praat en weer gaat het niet lukken. Tot januari!

6 juni 2022 om 22:15

Aan de andere kant, een gesloten transferwindow zal Mike niet tegenhouden. Waarschijnlijk zullen we nog wekelijks berichten horen over dat de volgende periode het toch wel echt gaat gebeuren. Wat zou De Telegraaf met al die paginaruimte moeten als ze niet meer over Bergwijn naar Ajax schrijven?

Hier komen de twee stokpaartjes van De Telegraaf samen : Oogappel Steven Bergwijn naar Ajax en Suzanne Lenderink als nieuwste haatobject van de krant. En laten we direct al die flauwekul dat hij zogenaamd in de belangstelling staat van de Premier League afdoen : dat is volstrekte onzin, die zitten echt niet op een bankzitter van Spurs te wachten.

Als Steven Bergwijn naar Ajax komt is dat leuk, maar dan wel voor een juist bedrag. Het is en blijftt een speler die al twee jaar op de bank zit. Daar hoeft wat mij betreft dus ook geen recordtransfer voor gemaakt te worden. Dat Haller dat werd, waarvan meteen vast stond dat hij 1ste spits zou worden, een wintertransfer en die door West Ham voor 50 miljoen was overgenomen ... Maar Bergwijn? Op welke positie krijgt hij de absolute voorkeur dan?

Laten we de berichtgeving van VI en Freek Jansen maar goed in de gaten houden voor het echte nieuws, een vele malen betrouwbaarder medium met idem clubwatcher dan De Telegraaf met de journalisten die hun eigen agenda's lijken te hebben.

6 juni 2022 om 23:16

Maar als je voor hetzelfde geld Daramy's, Bande's en Labyads gaat kopen ben je meer geld kwijt en wordt je team elk jaar zwakker. Plus je krijgt er niets voor terug. Zie ook Maggallan, Marin etc.

7 juni 2022 om 00:05

Allemaal aparte gevallen die je opnoemt. Daramy zou een goed voorbeeld in je verhaal kunnen zijn, als hij geen progressie maakt. Bande raakte dusdanig zwaar geblesseerd in de voorbereiding op zijn eerste seizoen, dat is een onvoorziene omstandigheid.
Labyad was natuurlijk bord op schoot scouting en heb ik altijd als een breedte aankoop gezien. 6 miljoen vind ik ook een andere categorie dan Daramy of Bergwijn die 2 tot 4 keer zoveel kosten.

Magallan is slecht gescout, kunnen we kort over zijn. Marin is na 1 afgebroken seizoen verhuurd en verkocht voor 10 miljoen waarmee die 12,5 aardig werd afgedekt.

Er zitten, in welke opzicht je ook kijkt, altijd kansen in dat spelers niet lukken. Maar we praten hier niet meer over 10-15 miljoen (wat normale bedragen zijn) of misschien zelfs tussen 15 en 20 miljoen. Maar 20 miljoen plus en als we sommige bronnen geloven zelfs 25 miljoen tot 30 miljoen. Dat vind ik gezien de status van Bergwijn en zijn mogelijke rol te gortig.

als bergwijn voor 25 miljoen wordt gekocht, voorspel ik dat de vlag uit gaat bij het overgrote deel van de ajax supporters hier. Ook een groot deel van hen die nu 25 miljoen of zelfs 20 nog te veel vinden. Gewoon een goede speler. Voor 15 miljoen moet heel de subtop in Engeland, Spanje en Duitsland gaa meedoen net bieden.

Waarvoor is deramy vorig jaar voor 10+ mil gehaald dan om de kkteam te versterken shit man. Laat de jongen spelen wie weet heb je bergwijn helemaal niet nodig. Leuke speler maar ook bij psv miste hij soms opgelegde ballen. 25 mil pfff kan je 2 speler halen voor die positie.

Zijn treuzelen en besluiteloos de nieuwe stopwoorden van De Telegraaf? Net zoals Ajax aan het treuzelen was bij Wijndal? En ik geloof niet dat de top van de PL achter een speler aanzit die bij de Spurs niet aan de bak komt.

Ik vind dat er een optie moet komen op Voetbalzone om alle berichten te verbergen waarvan Verweij of Driessen de bron is. Die 2 hebben altijd wat te zeiken en proberen altijd een, vaak negatieve, stemming te creëren rond een club. Zo ontzettend irritant om iedere keer langs te zien komen. Ik geloof dit pas zodra ik het hoor van iemand die er verstand van heeft en WEL te vertrouwen is. Fabrizio Romano bijvoorbeeld.

Goed verhaal, Spurs zal vast meteen 25mio accepteren terwijl de window nog niet eens open is en ze de hele zomer nog hebben om de prijs op te drijven. Dat die journalisten zichzelf nog serieus nemen..

Antony moet eerst nog verkocht worden, maar die is geblesseerd. Die zal wel in augustus vertrekken en dan vist Ajax weer overal achter het net.

Nu Ten Hag eruit is lijkt de Telegraaf de pijlen te hebben gericht aan de penningmeesteres Lenderink. Ik begrijp dat niet zo. Zij is als CFO verantwoordelijk voor het budget van de organisatie en inhoudelijk nog wat meer, maar het is niet zo dat zij degene is die voor een transfer gaat liggen.

Het is vooral de RvC die de laatste jaren wat minder gas bij hebben gegeven. In de afgelopen heeft de RvC heel wat financieel ingrijpende beslissingen er door geduwd, denk aan het salarisplafond of meer recentelijk het aantrekken van Haller.

De club heeft in de afgelopen periode heel wat tikken gekregen en hoewel Ajax financieel heel wat reserves heeft om deze op te vangen is een investering van 30miljoen, voor een aanvaller op dit moment een veels te groot risico. Dat is op zich niet gek toch?

Als je voor haller zo’n bedrag betaald, dan moet je dat voor bergwijn zeker doen!!

Gaat Ajax spijt van krijgen, let maar op

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren