Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hoeness haalt uit naar Lewandowski en Barcelona: ‘Moeten circusartiesten zijn'

Laatste update:

Uli Hoeness heeft tegenover het Duitse RTL keihard uitgehaald naar zowel Robert Lewandowski als Barcelona. Volgens de voormalig voorzitter van Bayern München draait de vertrekwens van de Poolse spits, net als bij voormalig ploeggenoten Niklas Süle en David Alaba, maar om één ding: geld. De zeventigjarige Duitser vraagt zich daarnaast af hoe Barcelona het zich kan permitteren om Lewandowski aan te trekken. “In Duitsland zou je al lang failliet zijn geweest.”

Lewandowski maakte onlangs bekend dat hij der Rekordmeister komende zomer wil verlaten. Pino Zahavi, de belangenbehartiger van Lewandowski, gaf zondag in een interview met BILD aan dat spelen voor Barcelona een levenslange droom is voor de international van Polen. "Nu, op bijna 34-jarige leeftijd, heeft hij de kans om een levenslange droom te vervullen en naar de club (Barcelona, red.) te verhuizen waar hij altijd van heeft gedroomd. Waarom wil Bayern hem deze kans ontnemen?”, vroeg Zahavi zich hardop af.

Volgens Hoeness draait de vertrekwens maar om één ding. “Er is maar één belang: geld, 99 procent.” De Duitser haalt eerdere voorbeelden aan met het vertrek van Alaba en Süle. Eerstgenoemde ruilde Bayern afgelopen zomer op transfervrije basis in voor Real Madrid, dat volgens het Duitse weekblad der Spiegel een jaarsalaris van twintig miljoen euro betaalt aan de Oostenrijkse verdediger en daarnaast 17,7 miljoen euro aan tekenbonus heeft uitgekeerd. "Bij Alaba was het gewoon het geld, bij Süle was het gewoon het geld”, zo laat Hoeness geen misverstand bestaan over de beweegredenen van beide spelers om Bayern te verlaten. Süle speelt vanaf komend seizoen bij Borussia Dortmund.

Süle en zijn zaakwaarnemer vroegen volgens het dagblad dertig procent meer dan wat Bayern bood. Hoeness beweerde ook dat de centrale verdediger vanwege het tekengeld meer zou krijgen van Dortmund dan van de Duits recordkampioen. Volker Struth, zaakwaarnemer van Süle, benadrukte destijds dat financiële redenen geen grote rol speelden. Volgens BILD zou het bod van Bayern rond de elf miljoen euro zijn geweest en vroeg Süle zo'n veertien miljoen euro. Ondertussen dient zich bij Bayern eenzelfde situatie aan, daar Serge Gnabry een soortgelijk aanbod heeft ontvangen. Hoeness: “Ik denk dat hij een geweldig aanbod heeft van Bayern en nu moet hij een beslissing nemen."

Hoeness haalt daarnaast ook uit naar Barcelona. Volgens de Duitser heeft de club niet de middelen om Lewandowski over te nemen van Bayern. "Ze willen Lewandowski zogenaamd hebben. Ze hadden een half jaar geleden nog 1,3 miljard euro aan schulden. Het moeten circusartiesten zijn. In Duitsland zou je al lang failliet zijn geweest", bekritiseerde de voormalig manager en voorzitter van Bayern de Spanjaarden. Hoeness heeft nog steeds hoop op het aanblijven van Lewandowski. “Robert heeft een contract en ik ken op dit moment bij Bayern niemand die hem vervroegd van dit contract zal ontslaan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zegt de ex-voorzitter bij wie het ook om één ding draaide/draait: geld. Om vervolgens 21 maanden vast te zitten voor belastingontduiking. Deze hypocriet is de laatste die vingertjes moet wijzen over spelers en hun geld intenties.

24 mei 2022 om 14:27



Jsmooth

Exact ook waar ik aan dacht. Nou heb ik echt een broertje dood aan dat eeuwige gezever en gehuil over 'hypocrisie', wat ongeveer het standaard sjabloon antwoord is geworden op elk statement waar dan ook, maar in dit geval vrees ik dat ik er ook daadwerkelijk niet omheen kan dat het nogal hypocriet is om als bestuurder van een met geld smijtende club (en nee, uiteraard maakt het niets uit hoe je aan dat geld bent gekomen, verkwisting en poenerigheid zin universeel en niet beperkt tot oliesheiks en suikeroompjes) te gaan oreren over geld smijten van andere clubs.

En dan al zeker niet door een veroordeeld belastingontduiker en financieel malversant. Laten we wel wezen, wie met zijn volle verstand in Nederland zou Van der Sar toejuichen als die gaat beweren dat clubs teveel geld in het voetbal uitgeven aan salarissen en makelaars? Dus dat geldt ook voor meneer Uli Hoeness. Maar Hoeness is dan ook een erkend en bekend querulant.
Sowieso valt het mij vies tegen dat een icoon en topspeler als hij die alles voor Bayern heeft gegeven zo'n enorme laffe trap na krijgt van een bestuurder. Het is echt beschamend. En dat voor deze Traditions Verein. Stijlloos en klasseloos.

24 mei 2022 om 19:18

Over Hoeness weet je weinig tot niks. De veroordeling op belastingontduiking vanwege speculatiezucht met een Zwitserse bankrekening is zijn schuld waar hij voor geboet had. Bayern München is gewoon puur met hoofdzakelijk eigen vermogen. Check daaarvoor de jaarrekeningen die Bayern zelf openbaar maakt op huin site.
Een voorbeeld voor stijlloze en klasseloze club lijkt me eerder Dortmund met Watzke en Zorc zonder de club Dortmund slecht te praten.

25 mei 2022 om 10:38

"over Hoeness weet je weinig tot niks. De veroordeling op belastingontduiking vanwege speculatiezucht met een Zwitserse bankrekening is zijn schuld waar hij voor geboet had."

Dat zei ik zelf ook al. Dus hoe kom jij dan tot de slotsom dat ik 'weinig tot niets' weet? Daaruit blijkt verder niets in je bijdrage. Kennelijk vind jij het niet leuk dat iemand wat in jouw ogen vervelende dingen zegt. Maar dat is wat anders dan 'niks' van iemand weten.

Daarnaast zie ik ook geen argumenten waaróm dan juist Dortmund een klasseloze club zou zijn. Anders dan dat jij stelt dat het jou 'eerder lijkt'.

24 mei 2022 om 15:27

Hahaha moest hier nou net aan denken. Wat een gezeik tegenwoordig. Ene Tebas die boos is om niets. Ene Hoeness die boos is om niets. Who's next? Als Lewa wilt en Barca ook, dan is het gewoon klaar.

24 mei 2022 om 15:41

Technisch gezien klopt dat dan net weer niet Janter. Als FC Bayern niet wilt dan is een nee voldoende om Lewandowski nog één jaar in München te houden.

24 mei 2022 om 16:06

Lewa heeft toch nog een contract bij Bayern?! En Barca en Lewa vinden dat ze het hem maar moeten gunnen, want Barca heeft geen geld voor een afkoopsom. Ik heb Barca altijd een erg mooie club gevonden, maar ze gedragen zich de laatste tijd schandalig. Ik zal binnenkort ook eens voor een Aston Martin gaan kijken en als het over de betaling gaat, dan zeg ik dat ik geen geld heb en dat ik er vanuit ga dat ze de mooie auto een nieuw baasje gunnen.....

Misschien moet Barca hem inhuren voor de financiën dan houden ze wel wat geld over… Dit is het standaard praatje, het supporters praatje over clubliefde. Sule wilde gewoon meer spelen en Real Madrid is gewoon een fantastische club en nieuwe uitdaging. Daarnaast zijn ook spelers vrij om te doen wat ze willen ook al zien clubs het liever anders.

En dat terwijl Bayern zo sportief is om exact hetzelfde ui te geven aan spelers als alle andere 17 clubs uit de Bundesliga, Oh wacht.....

24 mei 2022 om 14:19

Dat is niet helemaal hetzelfde, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel.

Bayern is financieel waarschijnlijk de gezondste topclub in Europa. Dat zij meer uitgeven dan andere clubs in de Bundesliga komt omdat zij veel meer inkomsten hebben.

24 mei 2022 om 14:27



Precies, Bayern is echt een voorbeeld voor velen, goed beleid geen gekke dingen. En die staatsclubs als City Paris mogen oneindig geld uitgeven zonder straf en consequenties, geven meer uit dan wat erin gaat geen.

Het ergste is dat Nasser Al-Khelaifi lid is van het Uitvoerend Comitã© van de Uefa, waardoor hij meer macht heeft en alles kan doen zonder gestraft te worden.

24 mei 2022 om 14:47

@aqua Het zit je zo diep dat Mbappe niet komt dat je maar van alles gaat verkondigen hier? Als je je gewoon had verdiept had je geweten dat van alle Europese clubs er 2 afgevaardigden zijn uitgekozen die zitten in het uefa bestuur en dat zijn de voorzitter van Juventus en tot 2021 was dat die van PSG hij zit er niet eens meer in dus. Is in 2021 gestopt met die functie. Verdiep je eerst ergens in

24 mei 2022 om 14:53

@aqua1
De Uefa handhaaft geen FFP. Dat geldt dus niet alleen voor PSG maar ook voor Barcelona. Het geldt zelfs voor Vitesse, voor NEC, voor Utrecht, voor Valencia, voor Newcastle, voor AC Milan en ga maar door.

Bij de overgrote meerderheid van de Europese clubs is afgelopen decennium veel meer geldt ingegaan dan er gegenereerd werd.

24 mei 2022 om 14:56

Ala de zaak bij de CAS komt te liggen zal het niks uitmaken dat Nassar Al-Khelaifi lid is van het uitvoerenden comité. Ja, hij zal meer macht hebben bij de Uefa, maar dus niet bij de onafhankelijke organisaties zoals de CAS

24 mei 2022 om 15:05

Die Aqua is net een gefrustreerde ex die je niet los kan laten haha. Zelfs hier weet die zn frustratie over psg bot te vieren 😂😂

Ook grappig hoe elke club die zn frustraties over varca wilt uiten, t gooit op het feit dat de club eigenlijk allang failliet verklaard hoort te zijn 😂😂
Arme Barca

24 mei 2022 om 15:30

@Afshin; hahaha hebben we die Aqua weer manmanman. Huilen en snuiten in zijn maagdelijk witte shirt met Mbappe er op. Zelfs hier begint ie weer te zeiken over PSG. Wtf heeft PSG hier mee te maken? Hij vergeet voor de grap weer dat Real haar fans liet zitten met die wedstrijd in Saoedi-Arabië waar het ook niet allemaal koosie is. Maar dat laat ie weer zitten.


Iig hoop ik dat Lewa vertrekt, alleen om Hoeness een middelvinger op te sturen na dit gezeik. Volgens mij kan die zich beter focussen op het goed laten invullen van belastingaangiftes.

24 mei 2022 om 22:39

Ja en? Het gaat hier toch ook om geld kunnen uitgeven, ongeacht hoe. Barcelona boort andere bronnen aan dan Bayern, maar het resultaat is hetzelfde: de ene club kan meer uitgeven dan de andere. Dat is dus exact hetzelfde. Hoeness loopt nu alleen maar te piepen omdat dit een van de weinige niet is dat Bayern niet de club is met de meeste spending power. Je hoort hem namelijk niet wanneer Bayern, als ze er in de poulefase CL uitvliegen, alsnog meer geld uit de ruif krijgen dan bv. Ajax of Porto die de kwartfinale halen

'eerlijk' (als dat al bestaat) is het pas wanneer er een salary-cap is en prijzengeld o.b.v. sportieve prestaties verdeeld worden. Tot die tijd kunnen bestuurders van al die poen clubs hun krokodillen-tranen beter achterwege laten. Dat geldt ook voor Bayern en Hoeness want die doen net zo hun best om de spelregels buiten het veld zó in te laten richten dat hun dominantie gegarandeerd wordt.

25 mei 2022 om 09:12

Neen, niet hetzelfde. Bayern kan meer geld uitgeven omdat ze meer inkomsten genereren dan dat ze uitgeven. Barca geeft meer geld uit omdat ze overal bijlenen, met als resultaat een schuld van 1,3 miljard.

Zie je een beetje het verschil? De één geeft geld uit vanuit een gezonde financiële situatie. De ander geeft geld uit vanuit een idioot slechte financiële situatie.

24 mei 2022 om 14:05

Wat mij zo verbaast is dat we nog geen 2 weken geleden moeten lezen dat ze aankomende zomer afscheid zullen moeten nemen van Frenkie de Jong, want ze zitten zo diep in de shit, maar vervolgens gaan ze een speler proberen te kopen die heel, heel veel moet gaan kosten vanwege de transfersom en een hoog salaris.

24 mei 2022 om 14:27

PSG Wil Frenkie de jong kopen heb ik gelezen via betrouwbare bronnen dus 90M+ bod zal barca binnenkort ontvangen

24 mei 2022 om 14:32

En het er dan direct weer uitgooien naar Bayern voor Lewandowski? Lijkt me sterk..

24 mei 2022 om 16:53

Haha ga weg met je betrouwbare bronnen.

24 mei 2022 om 14:45

Het is geen raar verhaal. Meneer Hoeness zit er totaal naast namelijk. Het gaat Lewandowski helemaal niet om geld maar om erkenning. Erkenning in de vorm van een gouden bal die hij naar zijn mening al had moeten hebben. Hij denkt hij meer kans maakt in Barcelona

24 mei 2022 om 20:30

Dan is Lewandowski niet helemaal op de hoogte van de situatie, want die gouden bal is momenteel veel realistischer bij Bayern. Om geld gaat het denk ik niet, aangezien hij bij Bayern al meer dan 20 miljoen euro per jaar verdient. Ik denk niet dat Barcelona zoveel meer gaat bieden dan wat Bayern hem te bieden heeft. Dan zou het eerder om een nieuwe uitdaging in een andere competitie kunnen gaan. Het is natuurlijk geen straf om in Catalonie te wonen.

Sportief denk ik niet dat je er op vooruit gaat nee als je nu van Bayern naar Barce vertrekt, maar het hart wil ook iets toch? Ik snap niet dat al die clubs zo vreselijk kinderachtig doen over al die uitgaande spelers als de spelers zich "gewoon" respectvol opstellen tegenover de huidige club.

Ze willen weg, dat kan gebeuren. Die kerel speelt al sinds 2013-14 voor Bayern heeft nooit een onvertogen woord gezegd en heeft de titels en goals aan elkaar geregen. Als Lewandowski zelf aangeeft toch wel graag die kant op te gaan, waarom zou je dan al meteen nee zeggen en iedere medewerking weigeren? Dat is toch weinig respectvol naar hem toe?

24 mei 2022 om 14:57

Misschien zijn ze bang geen goede vervanger te vinden die garant staat voor evenveel doelpunten?
Dat kan ik me zeker wel voorstellen..
Ik vind Lewandowski met een eenjarig contract en zijn leeftijd overigens nog altijd minsten 60 miljoen waard.
Dan kunnen ze nog iemand halen.
Maar wie kan hem vervangen die ook 35 tot 40 doelpunten per seizoen in alle competities maakt?

24 mei 2022 om 15:02

Nee maar dat je wat inlevert staat natuurlijk als een paal boven water. Maar ik vind wel dat je best even je eigen belang op een tweede pitje mag zetten als de speler die jou zo vreselijk gegeven heeft zoiets vraagt

24 mei 2022 om 15:06

Ja maar dan moet er wel het juiste bedrag tegenover staan.
Niet akkoord gaan met 35 miljoen, omdat Barcelona zich niet meer kan veroorloven.

24 mei 2022 om 20:33

Nou ja, ook niet helemaal correct. Het is al drie of vier jaar elke transferzomer feest omtrent Lewandowski. Die heeft al een paar keer een vertrek proberen te forceren, maar in tegenstelling tot sommige spelers bleven de acties van Lewandowski beperkt tot een beetje geklaag.

Wat een loser die Hoeness.
Wat en hoe een andere club zijn zaken regelt is niet jouw zaak. Bemoei je daar dan ook niet mee
Hij weet dat zonder lewandowski Bayern Nooit zover was gekomen en nog erger, Bayern glijdt af.
Op zich niet raar, immers alle clubs krijgen het op een gh\egeven zwaarder en moeten gaan verjongen, maar om je zo te laten gaan als bestuurder,
Bah

24 mei 2022 om 20:39

Op zich snap ik wel waar de frustratie vandaan komt. Nu hebben ze wel een aantal relatief goedkope transfervrije spelers aangetrokken, maar ze gaven ook weer 55-65 miljoen euro uit voor Ferran Torres en willen nu flink in de buidel tasten voor Lewandowski. Dat is natuurlijk heel erg vreemd als je een schuldenlast van 2,6-2,8 miljard euro hebt.

De club hangt natuurlijk wel van leningen aan elkaar en mensen die denken dat het lek door die leningen boven is, snappen denk ik niet hoe leningen werken. Daar zit echt geen matswerk bij. Elke miljoen die Barcelona nu uitgeeft, zal later viervoudig terugverdiend moeten worden. Met zo'n immense schuld leven is onmogelijk, omdat de jaarlijkse rente al dermate veel is dat je er een topspeler van kunt halen en dan heb ik het niet enkel over de transfersom.

Als je nagaat dat Manchester United met z'n halve miljard al zo'n 55 miljoen euro per jaar aan rente betaalt, kun je wel berekenen hoe hoog dat bij Barcelona ligt. Die betalen misschien wel een Neymar aan rente, ieder jaar weer. Dan hebben we het nog niet eens over het aflossen van de schuld gehad en aangezien er een flinke looptijd op die leningen zit, zal die schuld maar heel gestaag afgelost gaan worden. Voor die banken natuurlijk 0 risico, want die laten de boel gewoon liquideren als Barcelona niet (meer) aan de betalingsverplichtingen weet te voldoen.

Hij heeft gelijk, ondanks dat ik Barca een warm hart toedraag vind ik het werkelijk absurd dat Barca met geld mag blijven smijten.

Als of Sule zoveel meer gaat verdienen bij een Dortmund dan Bayern. Uiteindelijk is spelen bij Bayern leuk, maar na paar jaar kan ik mij voorstellen dat het ook saai begint te worden. Jaarlijks de titel pakken met weinig tegenstand begint namelijk gewoon te vervelen. En altijd als er een goede concurrent is wordt die notabene door Bayern zelf leeggekocht. Dat begon met Leverkusen begin deze eeuw (lucio, Ballack, Ze Roberto), daarna Bremen (borowski, Klose, Ismael), vervolgens Dortmund (lewandowski, Hummels, Gotze) en daarna Leipzig (upamecano, Sabitzer, Nagelsmann).

24 mei 2022 om 14:12

Klopt, maar het is logisch als je de CL al een keer gewonnen hebt dat je dan een uitdaging verder gaat zoeken. Engelse competitie is toch een stuk competitiever namelijk. La Liga vind ik niet veel beter, maar er is wel meer spanning en bij Real en Barca sta je wel gewoon nog altijd veel meer in de schijnwerpers dan bij Bayern.

24 mei 2022 om 14:37

Net als bij PSG maar dan haat iedereen hun? Ik begrijp dat mensen kijken naar Qatar.. maar wist je dat Bayern Qatar Airways op hun shirt heeft?

24 mei 2022 om 15:58

Wat een onzin, waar Bayern met jarenlang goed en financieel gezond beleid de Europese top bereikt heeft en over het algemeen niet meegaat met de koopwoede daar zijn clubs als PSG en Man City juist het toonvoorbeeld van hoe je door koopwoede en geen marktconforme betaalbare prijzen de Europese top bereikt hebben door alles maar te kopen wat kan bewegen. Blijft heerlijk dat beide ploegen de CL nog steeds niet kunnen winnen.

Natuurlijk zal geld altijd een factor spelen, voetballen is immers hun werk. Ik vind het alleen wel heel simplistisch om het alleen maar op geld te gooien. Hij is 34, speelt al 8 jaar voor Bayern en heeft ermee alles al gewonnen. Ik kan volledig snappen dat hij nu voor misschien een laatste avontuur wil gaan en gewoon een nieuwe uitdaging en leefomgeving zoekt.

Hoe (en vooral waarom(!)) Barcelona 30 mil wil en kan aftikken voor Lewandowski is een heel ander verhaal. Ik snap dat hij een garantie is voor doelpunten, maar tegelijkertijd moet Barcelona een heel nieuw elftal opbouwen. Lewandowski lijkt gewoon weer op een korte termijn solutie.




Spelers vetrekken daar met ruzie, zie Kroos, Alaba, Flick... Vooral die directeur jaagt alles en iedereen tegen echt het harnas.. Nou lewan die met ruzie vertrekt. Met Flick hadden ze echt ene typisch bayern coach die Bayern liet swingen. Fc Hollywood waar warmte niet vanaf straalt.


Al heeft hij wel een punt over barca dat ze met geld smijten terwijl ze diep in de schulden zitten..


24 mei 2022 om 14:34

Aqua1

"al heeft hij wel een punt over barca dat ze met geld smijten terwijl ze diep in de schulden zitten.."

Welk punt dan precies? Want wat Hoeness hier zegt is gewoon populisme. Hoeness zelf weet uitstekend hoe financiën werken. Je schuldpositie en je cashflow zijn verschillende zaken Aqua. Heb jij een hypotheek? Hoe kun jij dan nog boodschappen doen en op vakantie eigenlijk? Want je staat tonnen in de schuld! Dus jij kunt niet meer eten en niet op vakanite, in dat geval en de miljoenen huishoudens met eigen huis zitten dan in jouw schuitje.
Snap je? Uiteraard kun je liquiditeit genereren als je naast je schuld ook een enorme omzet draait elk jaar en je gewoon aan je verplichtingen kunt voldoen. Hoeness doet gewoon aan stemmingmakerij.

24 mei 2022 om 19:26

Constant kante

met diep in de schulden worden nettoschulden en achterstallige schulden bedoeld. Er is te weinig cash om alle kortetermijnschulden te dekken. Het verhaal met de hypotheek gaat niet op gezien dit een langetermijnschuld is die netjes wordt afbetaald over de jaren heen.
Bayern heeft enkel maar eigen vermogen en kortetermijnschulden die makkelijk gedekt worden door de cashpositie die weliswaar tijdelijk verzwakt was in tijde van corona.

24 mei 2022 om 20:54

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het betreft hier niet een lening die je zomaar even aflost. De enige reden dat Barcelona die leningen uberhaupt af kon sluiten, is omdat het bezittingen heeft. Daardoor heeft de bank een minimaal risico. Mocht de club niet aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen, worden er gewoon bezittingen geliquideerd. Zo ingewikkeld is dat niet. De schuld van Barcelona kun je niet zomaar even vergelijken met iemand die een hypotheek op z'n huis heeft. Een hypotheek is zelfs financieel aantrekkelijk als je het normaal doet. De situatie van Barcelona is noodgedwongen. Barcelona moet die schuld natuurlijk snel flink terugbrengen, want anders betalen ze zich scheel aan rente.

25 mei 2022 om 10:45

Bbayern

"met diep in de schulden worden nettoschulden en achterstallige schulden bedoeld." Oh? Zei Hoeness dat ja? Waar?

Daarnaast, jij stelt dat Barcelona te weinig cash zou hebben om de kortetermijn schulden te dekken. Waar blijkt dat uit eigenlijk? Is dat Úberhaupt het geval?

Dat Bayern 'alleen maar EV en korte termijn schulden zou hebben lijkt mij ook niet kloppe trouwens. Hebben ze dat stadion eventjes cash afgerekend? Of hebben die sponsors en aandeelhouders allemaal net als Sinterklaas dat geld aan Bayern geschonken?? Uiteraard niet.

Bayern staat er financieel uitstekend voor. Daarover geen discussie. Maar dat eeuwige gedoe over dat Barcelona alleen maar schulden heeft en dús geen geld meer zou hebben voor aankopen of salarissen is gewoon nonsens. Barcelona genereert een omzet van 700-800 miljoen! En de schuldenlast drukt zwaar, maar is gewoon te managen en dat sluit het kopen van spelers gewoon niet uit. Al zou Hoeness dat zo graag willen. Dan kunnen zij namelijk lekker overal spelers blijven kopen en andere clubs niet. Gewoon een hele simpele en incorrecte redenering van Hoeness, die als bestuurder van een bedrijf gewoon beter zou moeten weten. Goedkoop populisme.

25 mei 2022 om 10:48

"de enige reden dat Barcelona die leningen uberhaupt af kon sluiten, is omdat het bezittingen heeft. Daardoor heeft de bank een minimaal risico. Mocht de club niet aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen, worden er gewoon bezittingen geliquideerd. "

Precies ja! En dat is dus exact wat ik bedoel. Barcelona kan dus wel degelijk gewoon spelers halen en salarissen uitbetalen. Okay, iedereen mag daar wat van vinden. Doe ik ook. Maar het kan dus allemaal gewoon. En dat Hoeness dat niet leuk vindt ,maakt het voorgaande gewoon niet anders.

24 mei 2022 om 19:23

@ Aqua1
Er was geen ruzie tussen Bayern met Kroos en Alaba. Zowel Kroos als Alaba hadden geen reactie gegeven op het voorstel waardoor Bayern het voorstel had ingetrokken. Thiago Alcantara besloot op het laatste moment niet in te gaan op de verlenging.
Kroos ging weg doordat hij te veeleisend was en het niet verdiende in de hoogste rangen te belanden met de voormalige topspelers.
Alaba vroeg te veel geld voor een verdediger. Hij kan wel leiderschap tonen in tegenstelling tot Kroos, maar oogde vorig seizoen bijzonder kwetsbaar als centrale verdediger.

Is deze gozer niet veroordeeld geweest voor corruptie, kapitalisme is hard aan het werken binnen het voetbal waar spelers de controle nemen over hun eigen carrière en financieel potentieel. Het zijn de voetbalclubs zelf geweest die miljardairs en investeringsfondsen hebben toegelaten om te investeren , de spelers passen zich aan en laten hun contract verlopen om betere financiële voorwaarden te krijgen omdat hun carrière nu eenmaal beperkt is in de tijd. De beleidsbepalers hebben het voetbal structureel verpest en komen nu spelers zwart maken voor het feit dat ze hun eigen financieel belangen prioritiseren.

Draait eerder om geld voor piranha Pini Zahavi. Deze kerel hoort niet thuis in de voetbalwereld.
Gelukkig zag Coman in dat met hem niet meer te werken valt.
Real Madrid heeft zich ook blauw moeten betalen voor het inlijven van Alaba dankzij hem.

24 mei 2022 om 14:36

Ja zal alaba zelf niets mee te maken hebben gehad. En zou idd veel beter zijn als dat geld in de zakken van rijke aandeelhouders en sponsors zou kunnen blijven zitten.

24 mei 2022 om 14:41

A ja want 20M per jaar voor Coman is een mooi bedrag he? Dat is pas schandalig

Dit soort teksten kun je echt niet maken over een legende als Lewandowski. Had die Duitsers respectvoller ingeschat, maar dit is gewoon een slager.

Hahahahahaha geld, gozer je hebt zelf in de gevangenis gezeten voor belasting ontduiking. Bayern zelf geniepig die Lewandowski gehaald van Dortmund mama mia.

Ja wat naar zeg als een club meer salaris biedt om een speler naar ze toe te lokken. Gelukkig is fc hollywood daar niet mee groot geworden.

Hoe heeft Bayern al die Duitse spelers transfervrij weg gehaald bij de concurrentie dan? Door ze van alles te beloven als ze niet zouden verlengen bij Dortmund, bij Schalke en ga zo maar door. Hoennes is zelf de grootste op geld beluste circus artiest.

En dat zegt deze kerel die de gevangenis in moest voor het ontduiken van belasting dus ook geld. Daarnaast wil Lewandowski volgens mij zelfs zijn salaris verlagen om bij Barcelona te willen spelen. De spelers van Bayern willen blijkbaar gewoon een nieuwe uitdaging zoals Thiago, Alaba, Süle en nu ook Lewandowski dat willen. Bayern wint toch elk jaar de Bundesliga en de CL heeft hij al gewonnen met Bayern. Dus een keer naar het buitenland gaan en een andere competitie spelen is dan niet verkeerd.

Hoezo geld? Mag die gast niet nog 1 andere uitdaging aan gaan? Wat heeft Lewandowski allemaal voor Bayern gedaan en dan dit roepen??

Toch waar hé
Barcelona zit tt hun oren in de schulden en dan zoiets...

Financieel oneerlijk.

Wat respectloos en laag om dit te roepen. Naast de reputatie van Hoeness zelf die niet best is, kan ik er niet bij dat je een speler als Lewandowski zo naar beneden haalt. Jarenlang loyaal aan Bayern gebleven, terwijl hij overal naartoe had kunnen gaan. Om over het rendement en de vele fantastische resultaten van Lewa nog niet te beginnen. Ik gun hem van harte een mooie stap naar een club waar hij nog een paar jaar lekker kan ballen, waar dat dan ook is.

Inderdaad meneer hoeness Barcelona zou in een ideale wereld al failliet zijn en jij zou nog steeds in je cel moeten zitten in een rechtvaardige wereld maar dat is niet zo dus daarom kan je praten en zeggen wat je wil dief tentop die even Barcelona d les leest over schulden moet niet gekker worden

Ha ha Hoenes moet even dimmen met het draait alleen om geld , hij zelf is goed voor 40/50Miljoen en dan toch de belasting tillen en de bak in gaan , wat een loser

Het is wel mooi dat al die clubmensen andere clubs verwijten met verkeerde middelen spelers van die desbetreffende clubs over te nemen, en zelf pleiten brandschoon te zijn, terwijl dat niet zo is. Ze wijzen met 1 vinger naar een ander, maar er wijzen 10 vingers terug. O ja, en volgens Hoeness willen spelers allemaal graag naar Bayern komen vanwege de club. Niet dus. En net als bij andere verliezers, steekt dat. Bayern heeft de gewoonte bij concurrerende clubs uit de Bundesliga de beste spelers weg te kopen, maar blijkbaar is dat geen probleem. Het is in de voetbalwereld toch simpel: eten, of gegeten worden. En spelers zijn tegenwoordig - en ook in het verleden! - net als bouwvakkers in de goede jaren: werken bij de baas die het beste betaald. Met ook nog meestal ingehuurde, meedogenloze zaakwaarnemers. Vroeger was voetbal nog een redelijk leuk spelletje. Tegenwoordig heerst de commercie.

Lewa heeft toch gewoon een contract getekend? En als Bayern hem dat gewoon uit laat dienen is hij vrij om te gaan. Dan is hij 34 en had Bayern toch al op zoek gemoeten naar een vervanger. Lewa is ook rijkelijk beloond in zijn contractjaren…. Madrid wou 2 jaar geleden ook wel van Bale af, maar dan roept iedereen dat ze hem niet zo’n contract aan hadden moeten bieden🤔

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren