Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Behoedzaam’ Heracles stelt belangrijke eis aan vertrek Rai Vloet

Laatste update:

De transfer van Rai Vloet naar FC Astana lijkt een kwestie van tijd. Vrijdagavond kondigde de club uit Kazachstan de komst van middenvelder aan via de officiële kanalen, maar een bevestiging van Heracles Almelo blijft vooralsnog uit. De Eredivisionist betracht elke vorm van voorzichtigheid en is erbij gebaat om niet nog een keer in de fout te gaan. Volgens TC Tubantia is er ondanks een doorlopend contract geen sprake van een transfersom. "Want het laatste wat Heracles wil, is geld verdienen aan de voetballer Vloet."

Heracles werd volledig overvallen, toen vrijdag het nieuws naar buiten kwam dat Vloet zou hebben getekend bij het Kazachse FC Astana. "Maak kennis met Rai Vloet: officieel een speler van Astana!", schreef de club triomfantelijk op Twitter. De aanvallend ingestelde middenvelder raakte halverwege november betrokken bij een dodelijk ongeluk en bleek achteraf veel te veel gedronken te hebben. Bovendien reed hij te hard. Heracles liet hem in eerste instantie terugkeren, maar besloot hem op basis van nieuwe feiten alsnog te royeren.

"Vanaf het moment dat Astana zich officieel bij Heracles meldde, werd alle voorzichtigheid betracht", schrijft de lokale krant. "Er was Heracles alles aan gelegen om alle partijen die betrokken waren bij het ongeval - voordat het nieuws officieel zou worden - op de hoogte te brengen van het aanstaande vertrek van de speler die geschorst thuis zat. Stap voor stap, zorgvuldigheid voor alles, dat was en is het uitgangspunt van de club. Dat Heracles zo behoedzaam opereert heeft alles te maken met de handelwijze van de club in de gehele affaire Vloet."

De clubleiding liet vrijdag tegenover ESPN weten dat er van een deal nog geen sprake is. "Verre van zelfs", aldus een woordvoerder. Belangrijke eis voor de Almelose club is dat het geen transfersom wenst te ontvangen voor Vloet. De middenvelder staat officieel nog tot volgend jaar zomer onder contract bij Heracles, maar daar hecht de club geen waarde aan. "Want het laatste wat Heracles wil, is geld verdienen aan de voetballer Vloet", besluit TC Tubantia.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig dat deze man dadelijk gewoon ontsnapt naar Kazachstan. Begrijp de gedachte van Heracles kwa transfersom maar zou het mooi vinden als ze die transfersom wel zouden vragen om het aan de familie te doneren.

26 maart 2022 om 15:00

Ik snap ook niet zo goed dat dit kan. Kan je verdachten geen reisverbod opleggen zolang een strafzaak loopt? Zo maak je wel erg makkelijk voor Vloet om zijn straf te ontkomen.

26 maart 2022 om 15:19

@inkemontana: er kunnen bij een schorsing voorlopige hechtenis wel degelijk voorwaarden gesteld worden, denk hierbij aan inname van reisdocumenten of het storten van een borgsom. Als Vloet vervolgens toch de voorwaarden overtreedt, dan pleegt hij direct nog een misdrijf.

26 maart 2022 om 16:42

Denk je dat hij een levenlang in Kazachstan blijft om een straf te ontlopen? Dat betwijfel ik.

26 maart 2022 om 17:42

Het probleem tegenwoordig is de lange wachttijd bij de rechtbank. Het kan zomaar twee tot drie jaar duren voordat een zaak daadwerkelijk voorkomt.
Als je mensen al straf geeft voor de rechter een vonnis uitgesproken heeft, wat doe je dan als iemand
vrij gesproken wordt?

26 maart 2022 om 15:06

Als ik Heracles was, zou ik hem gewoon aan z'n contract houden, om er zo voor te zorgen dat hij niet kan vluchten naar een land zonder uitleveringsverdrag.

26 maart 2022 om 15:24

En dan zou Heracles zijn salaris moeten blijven betalen? Zo werkt het niet echt he, en als hij wil vluchten laat hij zich echt niet tegen houden door een contractje.

26 maart 2022 om 15:28

Vloet wil heus niet tot zijn dood in Rusland en omstreken zitten. Mocht hij straf krijgen dan gaat hij deze heus na z'n voetbalcarriere uitzitten

26 maart 2022 om 15:42

Jij denk dat hij voor de rest van zijn leven in Kazachstan gaat blijven of een ander land waardoor hij niet uitgeleverd kan worden?

26 maart 2022 om 16:44

Vloet wil waarschijnlijk op zichzelf wel een jaar ofzo zitten, maar dit zijn voor hem de jaren dat hij zijn geld moet verdienen in zijn leven, dus lost hij het zo op. Moreel misschien verwerpelijk, maar het lijkt me dat dit wel een beetje zijn gedachtegang is.

26 maart 2022 om 15:23

Heracles vraagt geen transfersom, staat (nu) in de tekst. En ik vraag me af of de familie zit te wachten op geld wat verband houd met Vloet.

Ben het wel met je eens dat het waanzin is dat deze man gewoon kan vluchten. En dat dan ook nog naar een land zonder uitleveringsverdrag met Nederland. Dit zou reden voor de politie moeten zijn om Vloet te arresteren zodra hij weer in Nederland is. En hem dan vastzetten in afwachting van zijn rechtszaak.

26 maart 2022 om 15:46

Het is natuurlijk niet zo dat hij zo maar zijn straf ontloopt. Mocht hij daadwerkelijk de bak in moeten en hij komt niet opdagen begaat hij in principe nog een misdrijf.
Sowieso zal hij elke keer dat hij de grens over gaat het risico lopen om te worden opgepakt. En daarnaast kan een land zonder uitleveringsverdrag alsnog besluiten om iemand uit te leveren.
Denk bijvoorbeeld aan Taghi in Dubai waar Nederland ook geen verdrag mee heeft. Zo'n verdrag maakt het alleen makkelijker en vaak een verplichting voor een land om iemand uit te leveren, maar het is niet zo dat een land zonder verdrag per definitie geen uitleveringen doet.

Volgens mij moeten we dit meer zien als een vlucht uit de publiciteit dan een vlucht uit de gevangenis.

26 maart 2022 om 17:29

Hij zal zijn straf niet ontlopen. Al heeft Nederland geen uitleveringsverdrag met Kazachstan, dan nog gaat hij niet de rest van zijn leven daar blijven. Hij zal een keer moeten uitkomen tegen een ploeg van een land waar Nederland wel een verdrag mee heeft. Ook zal hij een keer zijn familie en vrienden willen bezoeken. Hij zal hopen op een taakstraf of voorwaardelijke gevangenisstraf, maar zelfs met een onvoorwaardelijke straf is het beter om dan de slag te nemen en het gewoon uit te zitten waarna hij vrij is in zijn doen en laten (zal niet zo lang zijn).

26 maart 2022 om 17:39

@Los Blancos

Precies, dat was ook mijn gedachte. Ze handelen nu (eindelijk) behoedzaam, en dat is goed. Maar pak al het geld dat je kan krijgen en doneer het aan die familie.

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar het standpunt van het OM in deze. Een verplaatsing naar een land zonder uitleveringsverdrag zal bij een misdrijf zoals dit toch niet als wenselijk gezien worden.

26 maart 2022 om 15:31

Niet wenselijk en door ons allemaal ook niet geaccepteerd. Maar zolang Vloet niet vast zit en hij zelf van het OM mag staan waar hij wilt, mag Vliet dus het land uit. In dit geval kan ik mij echter voorstellen dat het OM restricties oplegt. Overigens wel enorm zwak om net als Promes te vluchten. Het zou Vloet sieren dat hij of in NL blijft in afwachting van de zaak, wat ook op waardering kan rekenen (omdat hij dan niet vlucht), maar ook omdat hij wel vertrekt en vervolgens niet uitgeleverd kan worden, hij nooit meer terug kan komen naar NL zonder opgepakt te worden. Hou de eer aan jezelf en wacht de zaak af, zou ik zeggen. Doe je tijd achter tralies en begin over een X aantal jaren opnieuw aan je leven. Vluchten is het zwakste van allemaal.

26 maart 2022 om 15:35

Waarbij hij niet alleen niet meer terug naar NLD kan komen, maar waarschijnlijk ook een internationale signalering aan zijn broek krijgt.

26 maart 2022 om 15:56

Ik weet niet of het een vlucht is voor een gevangenisstraf. Sowieso moet nog maar blijken of hij daadwerkelijk de gevangenis in moet. Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat hij de rest van zijn leven in Kazachstan wilt zitten. Hij kan overigens ook zonder uitleverings verdrag worden uitgeleverd, zo'n verdrag maakt de procedure alleen een stuk makkelijker.

Ik ziet het voorlopig meer als een vlucht uit de publiciteit dan een vlucht om zijn straf te ontlopen.

26 maart 2022 om 17:46

Iets is pas een misdrijf als de rechter uitspraak heeft gedaan. In dit geval kennen we de evetuele straf niet. Bedenk wel, er is een grote bandbreedte, van onschuld, dood door schuld tot aan zelfs doodslag. Strafmaat kan ook heel eeg verschillen, van niets, een taakstraf tot jaren zitten.

26 maart 2022 om 17:58

Uhm, nee. De kwalificatie tussen een overtreding en een misdrijf is al vanaf moment 1 van de opsporing, dus zeker na de vervolgbeslissing van belang. Hierbij zijn overigens dood door schuld en doodslag beide een misdrijf waarbij onschuld niet gekwalificeerd is daar er niet aan de vereisten voor strafbaarheid is voldaan (dus geen overtreding of misdrijf).

De eventuele straf staat dus los van het feit of iets een misdrijf of een overtreding is. Of betrokkene ook strafbaar is en of er geen straf- of schulduitsluitingsgronden zijn, dat is een heel ander verhaal.



Mijn vuisten gaan echt jeuken van mensen zoals Vloet. Wat een kneus is dat zeg. Ook echt zo weinig mogelijk die familie ondersteunen. bah bah. Als ik hem ooit zie oversteken ga ik me echt moeten inhouden om niet extra gas te geven.

En waarom moet Vloet overigens niet even wat jaartjes brommen? Is toch gewoon een misdrijf dit?

26 maart 2022 om 15:03

Omdat je in Nederland pas een paar jaartjes gaat brommen als een onafhankelijke rechter na een onderzoek ter terechtzitting je schuldig acht en je veroordeelt tot een gevangenisstraf.

26 maart 2022 om 15:04

Is nog niks gezegd over dat hij niet jaartjes hoeft te brommen toch? De zaak loopt nog, en dat maakt het extra vreemd dat hij zometeen met de noorderzon vertrokken is voordat dit voor de rechter is geweest.

26 maart 2022 om 16:05

Er is geen uitleveringsverdrag met Kazachstan. Hij is gewoon gevlucht voor z’n straf

26 maart 2022 om 17:47

Hij kan niet vluchten voor zijn straf want er is nog geen rechtzaak geweest.

26 maart 2022 om 18:02

Heel bijdehand Speedy. Laat ik het dan anders verwoorden, Hij is gevlucht voordat hij een straf kan krijgen.

27 maart 2022 om 00:14

Dat weet je toch niet? Pas als hij de dagvaarding voor de zitting ontvangt zullen we weten of hij op komt dagen. Gewoon pure speculatie van jou kant die nergens op gebaseerd is.

26 maart 2022 om 17:46

Natuurlijk is dit een misdrijf, meerdere zelfs. Dronken achter het stuur, een belachelijke inhaalactie met dodelijk gevolg.

Maar zoals al gezegd, je gaat pas de gevangenis in als je door de rechter veroordeeld bent. Dat gaat vast gebeuren, maar helaas nog niet zover.

26 maart 2022 om 17:48

Het is een misdrijf indien de rechter vaststeld dat dat zo is. Tot die tijd is hij onschuldig.

26 maart 2022 om 17:52

Zucht, als we gaan mierenn**ken.

Dronken rijden is gewoon een misdrijf, klaar. Staat in het wetboek van strafrecht. Of een bepaalde persoon zich daaraan schuldig heeft gemaakt, dat wordt inderdaad door de rechter vastgesteld. Je hebt mijn tweede zin vast ook gelezen.

26 maart 2022 om 19:00

Ja, hij is op dit moment onschuldig, hij heeft ook niet met drank op achter het stuur 200 gereden. Lieve jongen die Vloet, niets verkeerds gedaan want momenteel is die nog onschuldig. Kap gewoon eens met dat dom gelul speedy.

27 maart 2022 om 00:16

Hoe moet ik bepalen of hij schuldig is? Omdat het anoniem in de krant staat?
Onschuldig totdat schuld bewezen is, is geen dom gelul. Het is de essentie van een rechtstaat.

27 maart 2022 om 09:48

@speedy

Misschien ben jij ook jurist, ik weet het niet. Maar soms zijn gesprekken ook wel prettig als er niet bij ieder woord naar de juristerij gekeken wordt.

Toen Saddam Hoessein uit een gat in de grond getrokken werd, was hij ook op de vlucht voor zijn straf. Maar er was nog geen rechtszaak geweest hoor. Ja, je bent pas schuldig als je veroordeeld bent. Maar tot die tijd kun je ook gewoon een normaal gesprek voeren.

Die gasten die gisteren muntjes naar Eriksen hebben gegooid, mogen we daar ook niks van vinden? Omdat er geen strafzaak is geweest?

27 maart 2022 om 12:02

@SpeedyAFC

Wat tot een misdrijf gerekend wordt, staat gewoon beschreven in het wetboek. Een agent en zelfs een flitspaal kan zelfs jou schuldig verklaren bij verkeersmisdrijven, bijvoorbeeld in de casus van Vloet waar het gaat om het overschrijden van het alcohollimiet. Doodslag, dood door de schuld of zelfs moord zijn misdrijven. Of Vloet zich aan een van deze drie schuldig heeft gemaakt (en eventueel in welke mate) dat gaat een rechter bepalen. Vloet doet feitelijk, met zijn overstap, niets verkeerd. Alleen is ethisch gezien slim? In mijn ogen niet. In mijn ogen voelt Vloet zich wel mans genoeg om met te veel drank op, veel te hard te rijden, maar voelt hij zich niet mans genoeg om op de blaren te zitten.

27 maart 2022 om 12:08

Willem

Ik snap best dat Vloet weer wil voetballen. Niemand heeft er wat aan als hij thuis gaat zitten niksen. Wat ik niet snap is dat hij dat niet combineert met contact met die familie. Praat met die mensen, draag bij aan hun kosten, etc. Maar eerder hebben we al gehoord dat hij niks heeft gedaan. Hij is alleen met zichzelf bezig.

27 maart 2022 om 13:31

@Vernon

Ik ben het volledig met je eens (zie ook het laatste deel van mijn reactie). Deze stap bevestigd vooral dat Vloet bezig is met zichzelf en zichzelf waarschijnlijk heel zielig vindt.

Ik blijf het vreemd vinden dat Vloet, voordat zijn zaak voor gekomen is 'gewoon´ mag vertrekken naar het buitenland om daar te gaan voetballen...
Ik heb mij hier ook al over verbaasd met Promes die vertrok na het steekincident waarin steeds duidelijker wordt dat hij niet vrijuit zal gaan.
Beide zijn vertrokken naar landen waar geen uitleveringsverdrag mee is....
Ik begrijp niet dat als ze vrij gelaten worden tenminste hun paspoort ingenomen wordt om dit soort 'vluchtgedrag' te voorkomen.

26 maart 2022 om 15:03

In tegenstelling tot Kazachstan is er wel een uitleveringsverdrag met Rusland. Of dat nu nog geëffectueerd kan worden is een ander verhaal.

26 maart 2022 om 15:07

Oke, ik dacht echt dat deze er ook niet was met Rusland, ongeacht de huidige situatie.
bedankt.

26 maart 2022 om 18:57

Er is op Europees niveau een uitleverings verdrag met Rusland. Alleen levert Rusland geen Russen uit (zoals bijvoorbeeld voor de MH17 rechtzaak), er zijn overigens, ook in Europa, meer landen die in principe geen eigen onderdanen uitleveren. Voor niet Russen hadden ze minder problemen om die uit te leveren.
Dus tenzij Promes een Russisch paspoort krijgt (dat kan natuurlijk) zouden ze hem gewoon terug kunnen sturen (zij het dat agv de situatie in de Oekraine ze op dit moment waarschijnlijk niet echt mee zullen werken).

26 maart 2022 om 17:50

Nogmaals, het probleem zit in de wachttijd. Twee tot drie jaar wachten op een techtzaak maar wel alvast gestraft worden ligt lastig in een rechtstaat.

27 maart 2022 om 09:50

@decorner

Het duurt ook gewoon lang voordat er strafzaken zijn. Je kan niet elke verdachte al die tijd vasthouden. Het is een weinig bevredigend argument, maar het is wel zo. Er is "alleen" nog maar een verdenking, geen veroordeling. Dus er moeten hele goede argumenten zijn om iemand vast te houden, zoals gevaar voor herhaling.

Beter een transfersom kunnen vragen van een paar ton en dat aan de ouders van die jongen geven.

26 maart 2022 om 15:32

Dan is de vraag of de club überhaupt interesse heeft.

26 maart 2022 om 15:42

Als de interesse dan verwatert, blijft Vloet gewoon bij Heracles tot hij veroordeeld is. Daarna kan Heracles hem aanklagen en aansprakelijk stellen voor de geleden imagoschade (en dus daarmee het salaris terugeisen)

26 maart 2022 om 15:35

Zou inderdaad mooi zijn, misschien ook idee voor ajax als Promes straks veroordeeld is

26 maart 2022 om 15:53

In tegenstelling tot (de vertegenwoordigers van) Heracles stelt de hoofdtrainer van Ajax nog gewoon dat we helemaal niet weten of Quincy wel een boefje is...

26 maart 2022 om 17:51

Waarom zou Ajax geld moeten betalen als een werknemer buiten werktijd een misdrijf begaat?
Moet AH ook een boete betalen als een vakkenvuller in het weekend iemand neersteekt?

27 maart 2022 om 08:29

Geen boete, gewoon geen geld verdienen aan iemand die zijn neef probeert dood te steken. Ik werk zelf niet in een supermarkt, maar misschien kan jij me vertellen of transfers van vakkenvullers veel voorkomen? Het is nieuw voor mij.

Heracles moet hem gewoon niet laten gaan. Nu vlucht hij snel naar Kazachstan voordat zijn straf bekend wordt. Breed lachend op de foto en roepen hoe happy hij is en enthousiast is om te beginnen. Hoezo weer een klap in het gezicht van dat gezin. Het boeit hem geen ene reet.

26 maart 2022 om 17:58

Dus nog een jaartje zijn salaris doorbetalen en hem dan alsnog laten vertrekken is een betere oplossing voor Heracles?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren