Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Volgens Perez was de heerser op middenveld geen Ajacied maar Feyenoorder

Laatste update:

Kenneth Perez schiet woorden tekort om zijn enthousiasme over het spel van Fredrik Aursnes te omschrijven. Feyenoord ging in De Klassieker weliswaar met 3-2 onderuit op bezoek in de Johan Cruijff ArenA, maar de analyticus van ESPN concludeert tijdens Dit was het weekend dat de 26-jarige Noor de ‘heerser op het middenveld’ was. Ook Tyrell Malacia liet een goede indruk achter op Perez.

“Ik vond Feyenoord gewoon goed spelen in de eerste zestig minuten”, steekt Perez van wal. “Maar boven dat ‘goede’ zaten nog Malacia en Aursnes. Malacia was heel rustig aan de bal. Hij speelde natuurlijk tegen één van de bester spelers van de Eredivisie (doelend op Antony, red.), maar hij was gewoon echt de rust zelve. Zijn oriëntatievermogen is ook goed. Want als hij dat niet zou hebben, zou hij misschien hele gekke overtredingen maken. Maar ook Aursnes vond ik écht heel erg goed.”

“Je moet eigenlijk op zijn hoofd letten”, vervolgt Perez over de Noorse middenvelder. “Zijn blik gaat van rechts naar links. En dat zie je eigenlijk alleen bij hele goede middenvelders die alles onder controle hebben. Hij was echt de heerser op het hele middenveld vandaag en hij was echt bij alles betrokken, zowel in aanvallend als in verdedigend opzicht. Drukzetten, ineens doorvoetballen... Er zijn maar weinig Eredivisie-spelers die de kwaliteiten van Aursnes hebben.”

“Kijk maar eens naar de allerbeste middenvelders die er lopen. Zij zijn alleen maar aan het kijken en oriënteren. Dat zie je niet heel veel. Ik vond hen echt de twee uitblinkers bij een goed Feyenoord”, besluit Perez. Aursnes was direct betrokken bij de tweede goal bij Feyenoord, daar hij Steven Berghuis onder druk zette en de bal via Cyriel Dessers bij doelpuntenmaker Guus Til kreeg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aursnes is dan ook de beste middenvelder van de Eredivisie. Wat een parel en dat voor een paar ton! Jammer dat hij 'al' 26 is

20 maart 2022 om 23:08

De beste misschien niet, maar hij zit zeker in het hoogste segment. Met Klaassen, Midtsjø, Alvarez, Gravenberch, Kökcü, Sangaré. Qua middenvelders steekt er toch niet een heel erg bovenuit?

21 maart 2022 om 00:13

Wat een waarevolle, inhoudelijke reactie weer van grasveld7. Goed onderbouwd ook. Sterke argumenten waar ik geen speld tussen kan krijgen.

Aursnes is een ijzersterke maar doorgaans onopvallende middenvelder. Een speler met goed inzicht die vaak niet meer dan 1 bal-aanraking nodig heeft om de juiste speler te vinden. Dat zijn eigenschappen die niet veel middenvelders delen in de Eredivisie. Niet de sterkste in de competitie, maar staat wel hoog. Heeft alleen geen flair om zich heen zoals bijvorbeeld een Sangaré.

20 maart 2022 om 23:36

En toch vond ik het persoonlijk slecht voor Feyenoord gaan toen Jens eruit ging. Toen had feyenoord niets meer in te brengen

21 maart 2022 om 00:15

Lastig om daar precies de vinger op te leggen. Feyenoord viel compleet in duigen toen Toornstra eraf moest. Maar Toornstra moest eraf door uitputting leek het. Feyenoord mistte daardoor een echte aanjager.
Tegelijkertijd waren toen alle spelers die Donderdag al gespeeld hadden ook zichtbaar helemaal op. Een combinatie van factoren die logischerwijs tegelijk gebeurden. Dan heb je een aanvoerder als Toornstra nodig die de boel nog dat laatste beetje kan opzwiepen.
Toornstra was wel echt bepalend, maar vooral door het eindeloos jagen op de bal en de ploeg scherp houden.

21 maart 2022 om 07:35

@lee112, mee eens. Op het moment dat toornstra eraf ging verdween de veldheer en promoveerde Gravenberch van Maarschalk tot veldheer. Die kanteling zat dubbel. Jens eraf en Alvarez eraf. Vervolgens kon Ajax weer door het midden voetballen, stonden ze veel meer gestaffeld, waardoor ze veel meer druk op de bal en Feyenoord wisten te creëren en de zeldzame uitbraken die Feyenoord nog had begonnen en eindigde bij Hendrix. Wat ik nog slechter vind is dat Malacia zogenaamd een goede wedstrijd speelde, maar degene is die alla Alvarez een onnodige overtreding maakte op klaassen. Met als gevolg 2-2 en Antony was hij in de 2e helft een paar keer goed kwijt in en rondom de 16 (die heeft voorafgaand aan de 3-2 nog een stuk of 3 vrije schiet kansen gehad die alle verschrikkelijk slecht waren geschoten). Dat vind ik zo raar. Malacia speelt vele malen beter dan Blind. Dus mag wat mij betreft sowieso in de oranje selectie. Maar waar andere spelers op dat soort momenten worden afgerekend, gebeurd dat bij Feyenoord spelers veel minder. Eigenlijk wordt 90% afgeschoven op de keeper.

21 maart 2022 om 07:49

Nou ik vond Malacia wel echt goed ondanks indd die onnodige overtreding. Maar evenals bij Ajax vs Benfica vond ik dit echt een blunder van de keeper.
Malacia hoort sowieso in oranje vind ik. Velen malen beter dan de rest. Verder eens met jullie over het wedstrijdverloop

20 maart 2022 om 23:41

Gewoon een prima middenvelder die denk ik iedereen wel verrast heeft. Maar de beste? Ik weet niet waarop je dat baseert maar hij presteert prima en is constant. Een sterkhouder van Feyenoord. Past ook wel prima bij Feyenoord, met de mentaliteit.

20 maart 2022 om 23:48

Aursnes is vooral heel sterk door zijn spelinzicht, dat echt van heel hoog niveau is. Er is niets mis met zijn mentaliteit, maar als je alleen zijn mentaliteit benoemt doe je hem wel tekort

Ik vond Geertruida ook een degelijke pot spelen. Al was zijn rol vandaag wat behoundeder. Maar je ziet dat hij stappen maakt, zich niet gek laat maken, en gewoon goed kan voetballen. Senesi blijft achter. Niet echt rust. Til vind ik eigenlijk ook aan de magere kant. Scoort wel, maar is toch ook veel onzichtbaar.

20 maart 2022 om 22:57

Vond Geertruida heel goed, meeste backs kunnen Tadic niet kort dekken. Geen idee waarom, maar die lijkt altijd ruimte te hebben. Til was alleen belangrijk met meters maken, maar mist snelheid, techniek, creativiteit. Echt een tactische loper meer niet.

P.S. Zie ik jou net op op Twitter reageren op FeyenoordTM of heeft die toevallig dezelfde gebruikersnaam?

21 maart 2022 om 00:23

Ik denk dat de meeste backs Tadic bewust niet kort dekken omdat Ajax dan vaak zijn lichaam gebruikt om overtredingen uit te lokken (of te versieren, afhankelijk van je perspectief), of om kort weg te draaien en zo ruimte te krijgen voor de voorzet. Je ziet ook vaak dat hij dan de verdediger bij zich houdt en zo ruimte maakt voor Blind, Berghuis of Gravenberch. Ik denk dat je daar als back heel goed het oog in moeten hebben om te bepalen wanneer je kort dekt en wanneer je wat meer ruimte geeft. Vandaag had Tadic niks te vertellen tegenover Geertruida, net als Antony tegenover Malacia.

21 maart 2022 om 13:01

Tadic in de zak bij Geertruida, Anthony in de zak bij Malacia. Toch wel een grappig detail, zowel Tadic als Anthony scoren en Ajax wint de wedstrijd.

21 maart 2022 om 14:07

@speedyafc. Dat is typisch inflatie van de waarde die aan een goal wordt gehecht (zoals bij alle sporten waar weinig wordt gescoord). Bewijst een goal dat je niet de mindere was tov je directe tegenstander?

Tadic scoort uit een vrije trap, die er nooit in mag natuurlijk, vrij weinig met Geertruida te maken. Verder: 7/8 duels verloren, 1 schot (die vrije trap dus), 1/2 dribbels gelukt, 2/7 voorzetten aangekomen, 0/2 lange ballen aangekomen, 3 overtredingen gemaakt.

Antony heeft iets betere cijfers, maar was hij nou echt constant een gevaar? Uiteindelijk heeft degene die wint gelijk natuurlijk, maar vond vooral dat dat kwam doordat het middenveld instortte, niet door de backs.

Aursnus is erg underrated qua mij betreft hele simpele en goede voetballer

Fijn om zowaar wat erkenning te zien uit het analistenfront voor deze speler. Mijn persoonlijke favoriet van Feyenoord. Echt een ge-weldige middenvelder. Gaat volgend jaar nog veel beter zijn, let maar op. Waar Senesi het eerder was is hij eerder achteruitgegaan dan vooruit. Helaas! Hoop dan ook dat ie blijft. Prima voor de eredivisie, maar (veel) meer? Ik bewijfel het. Aursnes is daarentegen serieus talent man, let voor de grap eens op hem als je Feyenoord kijkt. Met el Ahmadi de beste middenvelder in jaaaaren. Kokcu is goed maar krijgt in mijn optiek de aandacht boven Aursnes vooral door zijn jongere leeftijd. Aursnes is voor mij de meest complete speler van dit team en iemand die serieus makkelijk een stap hoger kan. Des te langer men dat niet doorheeft de beter haha.

20 maart 2022 om 23:46

Het is ook de manier waarop hij speelt he. Kokcu en Aurnsus zijn compleet verschillende types en inderdaad, Kokcu wordt er uit gepikt omdat hij jonger is, meer waarde vertegenwoordigd maar ook omdat die gewoon meer aandeel heeft bij doelpunten, en vooral bij dat laatste val je meer op. Ik denk niet dat Aursnes bij Ajax of Psv in de basis zou staan, en dat zeg ik niet om nou te roepen dat hij niet goed genoeg is, maar meer omdat hij denk ik niet de ideale speler om vooral in Ajax te spelen. Maargoed, hij zit er vanaf het begin bij, je groeit in een selectie en je wordt beter. 26 jaar ja? Dan kan je hem nog wel verkopen net winst, maar hij zal niet dezelfde waarde vertegenwoordigen als Kokcu.

Aursnes is al heel het seizoen de belangrijkste speler van Feyenoord. En ik vond hem vandaag ook zeker weer goed spelen. Ook Malacia was inderdaad heel goed. Antony heb ik behalve bij zijn goal in positief opzicht niet gezien. Goed uit de wedstrijd gespeeld door Malacia. Maar Ajacieden zijn het ongetwijfeld niet eens met wat ik zeg en Perez kan nu ook wel het stempel krijgen geen objectieve analyticus te zijn. Want hij zal het ook wel allemaal verkeerd zien

20 maart 2022 om 23:07

Sorry, Aursners doet het heel goed, maar de belangrijkste en beste spelers dit seizoen zijn Kokcu en Trauner

20 maart 2022 om 23:36

Er zijn genoeg Ajacieden die gewoon heel objectief kunnen reageren, misschien moet je je daar meer op focussen dan op de subjectieve reacties. Aursnes is idd een fantastische speler voor Feyenoord en dat liet hij vandaag ook weer zien. Toch wel fijn dat ze nog steeds te vinden zijn, midden twintigers die nog niet weggekaapt zijn door de grotere clubs. En dan ook nog uitstekende versterkingen zijn en niet maar een beetje mee hobbelen.

20 maart 2022 om 23:54

Aursnes is een fantastische speler.
Niet enkel een een FAntAStiSChe SpeLEr vOoR feYEnOorD.

20 maart 2022 om 23:59

NeE, mAaR jE kAn WeL zEgGeN dAt -oke dit is echt irritant - het een type speler is die bij Feyenoord helemaal tot zijn recht komt. Het juiste puzzelstukje, om het zo maar te zeggen.

21 maart 2022 om 00:10

Haha het deed mij ook pijn zo te typen. Maar je begrijpt waarom ik het deed, toch? Zijn beste kwaliteiten zijn overzicht en balretentie. DAARNAAST kan ie goed verdedigen. Het is juist allesbehalve een typische 'Feyenoord-speler'. Serieus. Maar dan moet je hem wel vaker zien spelen.

21 maart 2022 om 00:17

Nee, ik begrijp niet waarom je dat deed.. wij noemden dat vroeger taal voor Breezersl......

Het valt me vooral op dat wanneer Feyenoord eens komt om te winnen, dat er superlatieven tekort zijn. De eerste helft deed Feyenoord het alleraardigst maar laten we niet vergeten dat de goals ontstonden uit twee semi counter momenten. De tweede helft was Feyenoord alleen aan het tijdrekken en speelde Ajax als enige nog aardig voetbal met Feyenoord in de verdrukking. Ik denk dus dat Feyenoord op een voetstuk wordt geplaatst omdat ze de wedstrijd weer eens interessant hebben gemaakt maar laten we niet overdrijven zeg. Net als dat gezeur om het tijdrekken van Ajacieden in blessuretijd terwijl ik een helft lang Feyenoorders op de grond heb zien liggen en ballen heb zien weggooien.

20 maart 2022 om 23:09

De goals ontstaan door de tactiek. Namelijk het hoog drukzetten. Daar behoort Feyenoord ook credits voor te krijgen. Helaas hielden ze dat, mede door de wedstrijd van donderdag en het uitvallen van Toornstra, maar 60 minuten vol.
En het tijdrekken van Feyenoord wordt echt overdreven

21 maart 2022 om 00:15

Eens en daarvoor geef ik Feyenoord alle credits al de hele dag. Feyenoord kwam om te winnen en maakte van de wedstrijd een echte Klassieker.

21 maart 2022 om 00:30

De verwachtingen voor Ajax en Feyenoord zijn toch ook niet hetzelfde? Ajax is serieus veel beter, verder en rijker. Het is bijzonder dat jij een van de eerste zal zijn om dat aan te geven en daarna verbaasd bent dat dit Feyenoord meer veren in de reet krijgt na een ongeveer gelijke pot. Al vond ik Ajax door de tweede helft gewoon de terechte winnaar. Consistentie consistentie...Hoe vond/vind je Aursnes?

20 maart 2022 om 23:11

En het gros van de Ajax goals kwam door een ongelofelijk matige keeper.

20 maart 2022 om 23:12

Dit is het eerste artikel over een Feyenoorder en jij weet je er aan te storen. Jammer dat je inhoudelijk niets toevoegt over de wedstrijd van Aursnes. Die was simpelweg aan het heersen. Neemt niet weg dat Ajax terecht de punten in Amsterdam houdt. De pijp was vrij snel leeg in de 2e helft bij Feyenoord.

20 maart 2022 om 23:18

Het is ook allang bewezen dat een wedstrijd op donderdagavond gewoon heel slecht uitpakken voor de wedstrijden in het weekend.

20 maart 2022 om 23:30

Ach het is al altijd wat. Al 17 jaar lang ligt het aan van alles en iedereen. Maar ze winnen nooit in Amsterdam.

20 maart 2022 om 23:42

Jeetje, Feyenoord speelde toch tegen Ajax of niet? Al had ik het idee dat Ajax vooral tegen zichzelf speelde, ik mag niet eens meer hand in eigen boezem steken?

20 maart 2022 om 23:49

Hahahaha. Jij hebt geen hand of boezem. Dat is overduidelijk.

20 maart 2022 om 23:50

Aursnes was zeker een van de betere op het middenveld, zeker de eerste helft. Maar hij kan het ook niet alleen. Ik ben benieuwd hoe het was afgelopen als Toornstra (simpele voetballer, niks magisch maar oh zo goed. Beetje zelfde als Klaassen alleen dan in een andere rol) door kon gaan of Kokcu beschikbaar was. Feyenoord heeft zich vooral de eerste helft enorm positief gepresenteerd, maar ging er, mede door ook die onnodige goal uit de vrije trap alsnog van af.

20 maart 2022 om 23:50

En ook deze keer verloor Feyenoord terecht. En nu? Daar gaat het in deze toch helemaal niet over? Blijf maar deflecten maatjes. Godenzonen zeker, maar niet de goede variant goden.

21 maart 2022 om 00:01

Gaat alles verder goed? Je hoeft niet zo te beginnen als je het niet eens bent met iemand zijn of haar mening.

21 maart 2022 om 00:12

Haha ja hoor, gaat prima. Lees de uiteenzetting hieronder waarom ik niet zo 'begin'. En zeker niet enkel omdat ik het oneens ben met iemands mening.

21 maart 2022 om 07:50

@manodedios, wat reageer jij irritant in ieder topic zeg. Zowel Ijsmuts als Westland zeggen niks raars, maar jij komt provoceren. Je bent nogal trots op de overwinning, nou nou, haal je identiteit uit een voetbalwedstrijd, proficiat jouw club is de beste..grote jongen...vandaag met Ajax shirt naar je werk.

20 maart 2022 om 23:15

Het viel en valt mij vooral op dat zo ongelofelijk veel Ajacieden ALLES van hun eigen spelers goedpraten maar in dezelfde adem de exact zelfde dieptrieste en extreem onsportieve tactieken verafschuwen. Letterlijk een week geleden nog! Hoe je in godsnaam situationeel tijdrekken kan vergelijken met het bizarre Anthony en Tadic-circus is voor mij echt niet te bevatten. Maar goed, ça va, ik ben dan ook geen godenzoon. En blijkbaar voel je de hypocrisie zelf ook wel. Anders kwam je niet hier om een artikel over Aursnes te verneuken met je ongelofelijk hypocriete en kortzichtige gewauwel. Ajax heeft zichzelf icm haar fans hier op deze site bizar voor lul gezet. Ik durf te wedden dat bijna iedereen hier het daarmee eens is behalve de meeste Ajacieden (Rutger, Zytto, Blaugrana, Vernon en een aantal anderen daargelaten) Misschien eens tijd om wat te reflecteren broeder. Ajax is al jaren het Getafe van Nederland met het grootste verschil dat ze i.t.t. Getafe (dik) het beste zijn. En dat maakt het alleen. maar. meer. afzichtelijk. Daarnaast zijn er per dag wel 30 Ajax-artikelen. Als het voor jou zo moeilijk is om over de content van het artikel te praten als het NIET over Ajax gaat zijn er zoals gezegd per dag vele en vele en vele artikelen waar jij je zachtgekookte Ajax-eitje kwijt kan. Sinds dat het enige is waar je over kan praten, focus je daarop aub. Serieus; wat een sneue vertoning. Daarmee pas je ge-weldig bij het Ajax van vanmiddag.

20 maart 2022 om 23:39

En je krijgt nog likes ook nog. Weer een artikel gekaapt, goed gedaan 'myvision'. Je naam komt op zijn minst wel overeen met je schrijven, voor wat het waard is. Wat is deze site toch soms ongelofelijk vermoeiend.

20 maart 2022 om 23:39



Verdenkzaam. Wat moet jij een akelige nacht tegemoet gaan. Ik ben dan wel geen Ajax fan maar vindt dat ze het zeer goed gedaan hebben. Het gaat tenslotte om de punten en die hebben ze vervolgens binnengehaald. En inderdaad viel het tijdrekken van Feyenoord wel op.

20 maart 2022 om 23:43

Gast, Feyenoord speelde tegen Ajax toch😅 De artikelen gaan continu over beide clubs maar mensen zijn nogal geobsedeerd door Ajax hier heb ik het idee.

20 maart 2022 om 23:45

Ajax heeft terecht gewonnen, iets wat ik al meermaals heb aangegeven. De gehele tweede helft was Ajax de bovenliggende partij. Daar heb ik het dan ook totaal niet over. De wedstrijd zelf is ook totaal niet de kern van mijn frustratie en zal er geen minuut minder door slapen. Mijn frustratie zet ik volgens mij vrij precies uiteen in mijn reactie.

20 maart 2022 om 23:47

JIJ ja. JIJ bent ziekelijk geobsedeerd door Ajax. De projectie is schrijnend myvision, mijn hemel. Mijn seizoen als Feyenoorder is eigenlijk al geslaagd al hoop ik dat we derde blijven. Daar doet deze partij helemaal niets aan af.

20 maart 2022 om 23:50

Jij noemt het ziekelijk geobsedeerd, ik noem het gezond supportschap. En een gezonde supporter geniet meer van de eigen club dan dat hij obsessief alleen maar met anderen bezig is. En daar kan ik jou niet echt op betrappen. Geniet wat meer. Feyenoord deed het goed, komende week weer knallen in Europa.

20 maart 2022 om 23:56

Ik haat hypocrisie. Dat is mijn obsessie. Ajax is dat zeker niet. Vele AJACIEDEN zijn dat wel door de obsessie die ik net omschrijf. Een fijne week gewenst.

20 maart 2022 om 23:59

@verdenkzaam laat het gaan joh. Als je op deze site enige vorm van kritiek uit op ajax of ajacieden bega je hier de doodstraf. Bdgint steeds meer op ajaxzone te lijken aangezien alles ivm ajax wordt gebracht. Feyenoord heeft gewoon niet haar niveau gehaald vanmiddag en ajax had alle moeite met haar. Dat terwijl ajax 10x zoveel uitgeeft aan spelers dat is iets wat de gemiddelde ajacied zich voor zou moeten schamen. Feyenoord is goed bezig dit jaar moeten gewoon zo doorgroeien en dan komt het allemaal goed

21 maart 2022 om 00:04

Laat gaan MyVision. Je hoeft het niet altijd elkaar eens te zijn maar met sommige mensen kan je geen gezonde discussie voeren. Als je voor Ajax bent sta je bij Verdenkzaam meteen in de min. Hij is lekker aan het generaliseren en zijn haat voor Ajax is blijkbaar groter dan zijn liefde voor Feyenoord. Die mensen heb je bij elke club (ook de onze).

21 maart 2022 om 00:18

Ik generaliseer helemaal niet. Ik geef zelfs, bij naam, meerdere Ajacieden aan die in mijn optiek WEL tot op grote hoogte objectief reageren. Rutger stond daar ook tussen, trouwens. Ik heb nul haat voor de club Ajax haha. Sterker, ik vind het een prachtige club. Niet zo mooi als Feyenoord natuurlijk, anders was ik wel Ajacied geweest. Ik heb een probleem met de ongelofelijke hypocrisie van ajacieden in het algemeen, niet specifiek. En zeker op deze site. Een hypocrisie en algemeen dogmatische visie over hun eigen club die ik niet enkel hier zie maar ook bij bijna alle ajacieden in mijn omgeving. Hele goede en mooie mensen die ik zie als mijn beste vrienden en familie. Vrij specifiek. ERG specifiek zelfs. Ik generaliseer niet en heb geen obsessie met Ajax. Ik heb een obsessie met hypocrisie en, sorry hier komt het a-woord, arrogantie.Daar ageer ik tegen. Daar kan ik ontzettend slecht tegen. En de reacties na de wedstrijd van vandaag waren vooral op het gebied van hypocrisie voor mij de absolute druppel. Fijne week gewenst!

21 maart 2022 om 00:23

Ik snap je teleurstelling in de mensheid Verdenkzaam, maar wees niet zo kritisch naar ieder ander. Niet iedereen is zo perfect en objectief als jij.

21 maart 2022 om 00:35

Ben je weer aan het projecteren? Waar heb ik het over mij gehad? Ik ben als kritisch naar anderen als naar mezelf vriend, je hebt geen idee. Nu jij nog. Je staat echt gigantisch voor lul.

21 maart 2022 om 07:03

Ik ben zelf Ajacied, maar kan mij zo irriteren aan Antony. Als je die winnende maakt moet je met een big smile op je gezicht langs het publiek rennen en uit je dak gaan, maar Antony wilt alleen het mannetje uithangen. We hebben al een paar jaar eindelijk gif in het team met de Zuid Amerikanen, maar dit stukje theater hoeft niet. Martinez en Alvarez doen dit ook niet.

21 maart 2022 om 07:54

@vakkie, jawel hoor. Gisteren ook Tagliafico en Martinez werden er gewoon aan de haren bij gesleept. Dat waren ook de spelers die niet vies waren van theater. Sterker nog de zogenaamde overtreding van Martinez was een zeer belangrijk moment en fout van de scheids. Overtreding van Dest voorafgaand aan de kans op 1-3 rept niemand over en goed gedaan door Feyenoord zogenaamd. Zelfde met dat we geen enkele close up harhaling krijgen te zien van het moment waarop Martinez zijn blessure op liep. Het is een bepaalde belichting van spelers. Walgelijk dat tijd rekken van Tadic, Antony, maar ook bv Onana. Keeper van Feyenoord heeft misschien wel 10 minuten bij elkaar gesprokkeld. Niet een aanmaning. Simuleerde ook blessures. Geen woord, anders dan dat Feyenoord er nog voor beloond wilde worden ook. Want je de extra tijd moest verlengd worden. Of je keurt het allebei of of het is allebei het maximale doen om te winnen. Slot begreep dat als trainer een stuk beter dan de analisten. Wel viel mij het op, dat Ten Hag met zijn wissels echt een tactisch plan had, waar Slot tactisch niets meer tegen over wist te zetten met zijn eigen wissels. Was voor mij de eerste keer dat ik dit zag gebeuren.

20 maart 2022 om 23:20

Jij noemt het counters, maar het kwam twee keer voort uit het feit dat het middenveld van Feyenoord goed het drukmoment wist te bepalen. En daarin was Aursnes de toonaangevende speler. Maar goed, slim drukzetten is blijkbaar gelijk aan counteren. En al zou het een counter zijn geweest, wat dan nog? Is dat minderwaardig?

20 maart 2022 om 23:46

De 2e goal was perfect voorbeeld hiervan, zie gevaar bij die ingooi van Ajax en zetten daar goed druk, dat is hoe je het als fan wilt zien lijkt me. Bij de eerste goal zien ze ook kans schoon om druk te zetten met Timber die overal loopt behalve waar hij moet lopen en dan bal veilig wilt stellen met tackle ipv gevaar zien en counter eruit halen. Als Feyenoord de intensiteit van eerste helft op had kunnen brengen hadden die niet verloren vandaag. Tweede helft na wissel van Hendrix zakte niveau wel heel ver weg, op zo'n momenten moet je als team meer zuiverheid aan de bal kunnen overleggen wat Feyenoord laatste half uur gewoon niet lukte. Denk dat eerste helft beste helft van Feyenoord in de JC ArenA was in enkele jaren tijd, zeker iets om op verder te bouwen.

20 maart 2022 om 23:54

Helemaal eens Bobiku, veredelde counters is een beetje denigrerend gezegd. En ik bedoel het zeker niet minderwaardig. Ik zeg alleen dat het niet zo was dat Feyenoord oppermachtig was en dat wordt hier zo nu en dan wel zo geschetst. Dankzij Feyenoord was het wel een echte Klassieker.

20 maart 2022 om 23:56

Ach, je kan ook counteren wanneer je de bal kan veroveren na goed druk zetten? Het is maar een term, maar vanzelfsprekend deed Feyenoord dat gewoon goed en tuurlijk kwam het voort uit fouten van Ajax zelf. Maakt de counter of de aanval, hoe je het noemt, niet minder goed. We kunnen niets recht lullen wat krom is en er is geen schande aan het toegeven dat Feyenoord 2 prima goals gescoord heeft, of dat nou met geluk is, persoonlijke fouten, druk zetten of een combinatie van alles.

20 maart 2022 om 23:58

Het waren zeker goede momenten van druk zetten, maar het waren wel gelukkige goals waarbij de bal net goed viel. Zelfde overigens met de goal van Haller en de keepersfout bij de 2-2. Ik vond de goals daarom ook echt wel geluksgoals van vandaag. Feyenoord in de eerste helft effectiever in balbezit en Ajax in de tweede helft de bovenliggende partij. Uiteindelijk denk ik dat de gelukkigste gewonnen heeft. Aursnes viel mij vooral de eerste helft heel erg op bij Feyenoord, tweede helft werd het wel echt minder en minder bij Feyenoord

21 maart 2022 om 00:06

Dan zijn we het eens. Er wordt nu inderdaad soms gedaan alsof Feyenoord Ajax de wil oplegde, wat niet waar is. Zoals het ook niet waar is wat Ten Hag zei, dat Ajax Feyenoord de tweede helft weggevaagd heeft. De waarheid ligt in het midden. Feyenoord had zestig minuten lang vooral tactisch de overhand en wist goede kansen te creëeren, maar nog vaker wist het geen optimaal gebruik te maken van de ruimtes. Het laatste half uur was Feyenoord aan de bal slecht en aanvallend onmachtig. Na de 2-2 was het wachten op de 3-2, en dat werd het ook. Ik had een gelijkspel een goede afspiegeling gevonden van de krachtsverhoudingen

21 maart 2022 om 00:14

Eens, een gelijkspel had misschien een betere afspiegeling geweest. Daarmee wil ik niet zeggen dat Ajax de overwinning niet zozeer terecht gepakt heeft, maar wel dat ik vind dat Feyenoord recht had op meer. Mijn gevoel zit er een beetje tussenin. Feyenoord maakte het in de eerste helft niet af (had nog een keer moeten scoren) en Ajax deed dat wel in de tweede helft.

21 maart 2022 om 00:26

Precies, beetje grijs gebied ook. Als Feyenoord een punt had gehaald, had ik nog het gevoel gehad dat er meer in had gezeten. En dan had Ajax op basis van het laatste kwartier te weinig gekregen

21 maart 2022 om 08:03

@Bobiku, weet ik niet. Ik zie namelijk twee dingen waardoor het mis ging in de 2e helft. Ja Feyenoord behield de intensiteit niet, maar ook Gravenberch werd de zes, die daar echt zoveel meer toevoege aan het Ajax spel dan Alvarez. Ajax kon weer voetballen. En Gravenberch was nou net de middenvelder die zich in de eerste goede helft van Feyenoord wel liet zien met goede dingen. En toen ging het ook echt opeens ook echt hard met kansen bij elkaar voetballen en kon Ajax veelvuldig direct in de vooruit.

21 maart 2022 om 16:05

Klopt. Bij Feyenoord ging Toornstra eraf, die speelde heel goed. Hendrix kwam erin. Bij Feyenoord verdween er voetbal op het middenveld en bij Ajax kwam het erbij

21 maart 2022 om 00:04

Myvsion het valt mij dat als er iets positiefs over feyenoord of feyenoord spelers wordt gezegd jij direct dit afkraakt en arrogante termen gaat gebruiken als "feyenoord eens komt om te winnen", eerste helft "alleraardigst", scoren vanuit een counter..pfff geef gewoon toe dat je opnieuw gewoon heeeel blij mag zijn dat je 3 punten hebt en wees gewoon stil. Geen ruimte voor arrogantie, gezien de laatste weken heb je daar geen recht op.

21 maart 2022 om 00:10

Hij benoemt het misschien verkeerd of gebruikt de verkeerde woorden, of hij zegt het gewoon zoals hij dat denkt. Kan ook hoor. Maar ik denk dat hij vooral bedoelt met "Feyenoord komt weer eens om te winnen" dat Feyenoord nu echt goed draait. Het haalt resultaten, laat goed voetbal zien en is, weliswaar in de bonus Europa competitie (niet verkeerd bedoeld, ik vind die competitie alleen onzinnig) een ronde verder. Feyenoord kon nu naar Amsterdam komen om te winnen! Het had vertrouwen en zoals we gezien hebben hadden ze deze pot ook echt wel kunnen winnen. De voorgaande jaren is Feyenoord in Amsterdam afgedroogd (sorry voor de woordkeuze) en was het niet de vraag of Ajax zou winnen maar met hoeveel. Dat was dit jaar anders. Dit keer was het weer eens een echte klassieker. Als Feyenoord dit spel doorzet is het komend seizoen gewoon een titelkandidaat.

21 maart 2022 om 00:15

Voorgaande jaren afgedroogd? Je hebt vorig jaar nipt gewonnen wat nog onverdiend was ook. En zo zijn er meer klassiekers geweest de laatste jaren.En over gedeelte van wat myvision wellicht bedoeld ben ik het totaal mee oneens. Zijn woord en taal gebruik kent hele nare denigrerende trekjes, minachting van tegenstanders/spelers.

21 maart 2022 om 00:21

Oh zeker, maar een paar jaar geleden stond Feyenoord ook al met 4-0 achter na 45 minuten. Het gaat niet om dat afdrogen, het gaat erom dat als Feyenoord een keer in een goede flow zat en het serieus van Ajax kon winnen, het vandaag was. En waar we de laatste jaren klassiekers gehad hebben met slecht spel hadden we vandaag eindelijk een klassieker waarbij er voor beide teams gewoon echt leuk gespeeld werd.

21 maart 2022 om 00:21

Rutgerrr legt het goed uit, Feyenoord was dusdanig goed dat het een echte Klassieker weer eens was. Bij meer vermogen en inhoud had je vandaag gewonnen, gelijkspel was prima geweest maar Ajax kon vandaag wel de rug rechten en kansen omzetten in goals. Maar als ander voorbeeld, Feyenoord was vandaag vele malen sterker dan een Benfica dinsdag.

21 maart 2022 om 00:25

Mmh oke maar zoals je het nu "vertaald" zie ik nergens in je voorgaande stukjes terug

21 maart 2022 om 00:05

Inderdaad, laten we verder gaan met Anthony voor 70m naar Bayern, 25m voor Gravenberch met 1 jaar contract te weinig vinden, Martinez naar Real Madrid. Sorry maar ik zie het allemaal niet hoor. Wat ik zie is dat Feyenoord vandaag voetballend niet onder deed voor al deze spelers, met transfervrije spelers en een laag budget. Het is dat Feyenoord een grabbelaar op goal heeft, gewoon goed weggekomen. En tuurlijk lijkt je club altijd beter als het thuis moet vechten om de wedstrijd te keren. Beetje bescheidenheid na deze week wel op zijn plaats. Weer tegen Europese subtop uitgeschakeld in CL, en ondermaats in EV.

21 maart 2022 om 00:27

Hoeveel wedstrijden heeft jouw club dit jaar gewonnen in de.CL? En wat is er mis mee om uitgeschakeld te worden door Europese subtop als je dat zelf ook bent? Ik hoor namelijk niemand beweren dat wij Europese top zijn of in de buurt komen

21 maart 2022 om 00:39

Dit soort reacties dus. Feyenoord speelde niet in de champions league. Nul dus. Jij zal een van de allereersten zijn die zegt dat Ajax op elk gebied beter is dan Feyenoord. Geld, tactiek, kapitaal, spelers, historie etc. Praat daar dan ook altijd naar, niet alleen als het uitkomt.

21 maart 2022 om 08:09

Verdenkzaam wordt een beetje zielig wat je aan het doen bent. Feyenoord heeft verloren. Sterker nog Ajax zit in een waardeloze flow krijgt overal flink goals tegen. Eagles weet dit optimaal te benutten de rest van de zogenaamde top clubs niet. Feyenoord niet, AZ niet. Eagles hanteerde een soort gelijke tactiek en wist wel 90 minuten lang de boel dicht te houden. Ben ik ze vrij dankbaar voor want Ten Hag lijkt langzaam toch iets geleerd te hebben. Het is niet meer aanvallers inbrengen dat het verschil maakt, het is de zes positie anders invullen dat je gaat helpen in dat soort wedstrijden.

21 maart 2022 om 09:11

Feyenoord heeft terecht verloren. Tweede helft overklast. Iets wat ik gisteren ook constant aangaf. Vooral tactisch. Het is zielig dat jij en bijna alle Ajacieden constant afleiden van waar ik inderdaad naar over doe. Een beetje zoals... EXACT het comment dat je hier hebt geschreven? Geinig. Het enorm hoge Getafe-gehalte van dit Ajax en de schrijnende hypocrisie van bijna alle fans dit te erkennen. Ik heb het nu al zo-vaak moeten herhalen; er is een groot verschil tussen situationeel tijdrekken en de absolute en consistente matennaaierij van meerdere spelers van dit Ajax. Maar ik geef het op. Ik word zielig genoemd haha. Hoop dat de blessure van Anthony meevalt. Op krukken? Zag er ernstig uit.

Hoe kan er nou oprecht gezegd worden dat Malacia een goede pot speelde? Hij maakte in de eerste paar minuten een paar overtredingen waar hij gewoon al heel had kunnen krijgen en daardoor op scherp stond de rest van de wedstrijd. Bovendien kwam de combinatie mazraoui met Antony er toch een paar keer goed langs (ook omdat sinisterra geen meter extra liep). Maar het ergste is nog dat hij een negatieve rol speelde bij de tweede en derde tegengoal. Bij de tweede tegengoal maakt hij een overtreding op de slome Klaassen en bij die derde staat ie compleet lucht te dekken in plaats van mee te lopen met zijn man die helemaal vrij in kan schieten. Bovendien aanvallend echt 0,0 (als negatief mogelijk was, dan was dat toepasbaar) bijgedragen. Hij speelde dus een dramatische wedstrijd in plaats van een goede. Rare analyse…

21 maart 2022 om 00:41

Vond Malacia dus ook niet best. Ook niet slecht overigens. Goede spelers aan de kant van Feyenoord waren Aursnes, Geertruida ennnnnnn... dat was het? Oh nee, Toornsta. Boel donderde in elkaar toen hij geblesseerd raakte. Niet enkel daardoor.

Een beetje de Johann Vogel van Feyenoord. Hele goede middenvelder inderdaad. Die hebben ze echt prima gescout en voor een prima prijs opgehaald. Hadden de scouts van FC Utrecht dat maar gedaan. Hadden we hem vervolgens voor 4 miljoen weer aan Feyenoord door kunnen verkopen :-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren