Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Willem II ontslaat Fred Grim én stelt Joris Mathijsen op non-actief

Laatste update:

De clubleiding van Willem II heeft behoorlijk hard ingegrepen. De club maakt via de officiële kanalen wereldkundig dat Fred Grim dinsdagochtend per direct ontslagen is als trainer van de Tilburgers. Niet alleen Grim moet het veld ruimen bij de huidige nummer vijftien van de Eredivisie, want ook technisch directeur Joris Mathijsen is wegens 'een verschil van inzicht over het technische beleid' op non-actief gesteld. De huidige stafleden - onder wie assistent Denny Landzaat - bereiden de selectie voor op de komende wedstrijd tegen Fortuna Sittard, terwijl Willem II op zoek gaat naar een nieuwe trainer.

De 56-jarige Grim trad afgelopen zomer in dienst bij Willem II, nadat hij de overstap maakte vanaf RKC Waalwijk. Hij was de opvolger van Zeljko Petrovic, die op zijn beurt tijdelijk het stokje had overgenomen na het ontslag van Adrie Koster. De oefenmeester - eerder werkzaam bij Ajax, Sparta Rotterdam, Almere City en (Jong) Oranje - tekende een contract tot medio 2023 in Tilburg en ging voortvarend van start. Na de 2-1 overwinning op PSV eind september werd er echter nog maar één van de laatste achttien competitiewedstrijden gewonnen en daardoor komt de degradatiestreep rap dichterbij voor Willem II.

"Het is een moeilijke beslissing geweest om in Fred zijn eerste seizoen al afscheid te nemen. De samenwerking van de spelersgroep, stafleden en overige medewerkers van de club met Fred is goed. Maar in het belang van de club en lijfsbehoud in de Eredivisie moeten we dit noodzakelijke en vervelende besluit nemen. We zijn Fred dankbaar voor de prettige samenwerking", zegt Jan van der Laak, voorzitter van de raad van commissarissen bij Willem II. Grim noemt zijn gedwongen vertrok 'erg zonde'. "Ik heb hier samen met mijn collega’s goed kunnen werken, maar om meerdere redenen staan we na 25 wedstrijden niet daar waar we willen staan."

Willem II bezet nu de vijftiende plaats in de Eredivisie, met twee punten voorsprong op nummer zestien PEC Zwolle en drie punten voorsprong op nummer zeventien Fortuna Sittard. Na het 0-0 gelijkspel van afgelopen weekeinde in eigen stadion tegen sc Heerenveen werd er al melding gemaakt van een crisisoverleg bij de Tilburgers, waarin de toekomst van Grim besproken zou worden. Nu moet echter niet alleen Grim het veld ruimen, want ook technisch directeur Mathijsen is op non-actief gesteld.

Mathijsen trad in de zomer van 2016 - een jaar nadat hij zijn actieve carrière bij Feyenoord besloot - in dienst als technisch directeur bij Willem II. Drie jaar later kreeg Mathijsen in Tilburg gezelschap van Martin van Geel, die bij Feyenoord was vertrokken als technisch eindverantwoordelijke en bij zijn oude club als algemeen directeur in functie trad. De afgelopen tijd klonk er ook geregeld kritiek op Mathijsen vanwege de samenstelling van de selectie en klaarblijkelijk heeft de clubleiding daar naar gehandeld. De Telegraaf meldt dat Mathijsen weigerde om Grim te ontslaan. Als hij dat wel had gedaan, had de technisch directeur zijn werkzaamheden kunnen voortzetten.

"Het valt ons zwaar om na bijna zes jaar waarin we lang, intensief en goed met Joris hebben samengewerkt, hem op non-actief te moeten stellen", zegt Van der Laak namens de raad van commissarissen, die Van Geel heeft gevraagd een actieve rol te vervullen in de zoektocht naar een nieuwe trainer. "Met de directeur en mens Joris hebben we al die jaren een erg goede relatie gehad. De club is hem zeer dankbaar voor zijn jarenlange toewijding, verdiensten en successen voor de club."

Logisch besluit van Willem II?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja gaat niet veel helpen ben ik bang. Ze staan er niet best voor en kans op degradatie is groot.

Zonde, vind grim een heerlijke vent om naar te luisteren met hele goede visie op het spelletje.

Jammer dat het bij Willem 2 niet lukte..

8 maart 2022 om 11:29

Ja, Ik vond dat hij het bij RKC heel goed heeft gedaan met verfrissend voetbal met absoluut minimale middelen.
Jammer.

8 maart 2022 om 12:00

Hij heeft het bij RKC redelijk gedaan. Hij heeft er natuurlijk voor gezorgd dat RKC weer eredivisie speelt. Maar in dat jaar had RKC het geluk dat de competitie niet verder ging anders was hij gedegradeerd.

8 maart 2022 om 12:16

Zeker waar @ajaxrkc33, maar RKC had een waardeloze selectie dat jaar en ook de nodige pech met de resultaten vond ik.

8 maart 2022 om 12:23

Zeker veel pech gehad hadden zeker meer verdiend

8 maart 2022 om 13:02

Maar zo zie je maar hoe belangrijk het is om een paar spelers te hebben die de creativiteit bezitten om het spel aantrekkelijk te maken. Het is helemaal niet moeilijk om een ploeg aantrekkelijk te laten spelen. Op zich is het pure logica en ik denk dat de meeste mensen wel weten hoe zoiets aan te pakken. Wat naar mijn mening de goede van de slechte coaches onderscheidt is om te weten wanneer je je als coach aan moet passen en wanneer je een dergelijke visie wel uit kunt voeren. Ik zie in Grim maar een hele gewone coach die de poorten opengooit met een gedoodverfde degradatiekandidaat en niet kan maximaliseren als het even tegenzit. Bovendien kan hij zich niet aanpassen aan het materiaal waarover hij beschikt.

8 maart 2022 om 11:30

Inderdaad. Vond dat hij enorm leuk voetbal liet zien bij RKC. Hadden toen aanzienlijk veel punten verloren door pech en hadden een waardeloze selectie. Had hem persoonlijk graag bij Vitesse gezien.

8 maart 2022 om 12:41

Ik zou de discussie willen verplaatsen van de coach naar het bestuur met hun onrealistische verwachtingen.

8 maart 2022 om 13:05

Nou ja, volgens mij heeft Willem II nog een aardig budget. Dan is het natuurlijk niet goed als je na 25 wedstrijden slechts 3 punten boven de degradatiestreep staat. Zo slecht is het spelersmateriaal nou ook weer niet.

8 maart 2022 om 13:35

@Janta de spijker op z’n kop. Ik lees net op de Telegraaf site dat Mathijssen weigerde Grim te ontslaan. Daarom hebben ze hem toen ook ontslagen. Kijk terug naar de laatste paar jaar en dan weet je dat het niet reeel is. Dat wist Mathijssen ook. Goed dat hij voor Grim blijft staan.

10 maart 2022 om 19:59

Niks als one Liners ,ben blij dat ie is opgerot met pipo mathijssen.

Hm... dit schreeuwt om meer info. Een andere beerput wellicht?

8 maart 2022 om 10:55

Ze staan 3 punten boven de degradatiestreep, ik denk dat ze een beetje nerveus beginnen te worden in Tilburg.

8 maart 2022 om 11:16

Niet worden.. al maanden nerveus hier😬

8 maart 2022 om 11:26

Ik vermoed dat het bestuur Grim wilde ontslaan en dat Matthijsen het hier niet mee eens was. Dat is denk ik het verschil van inzicht.

8 maart 2022 om 12:26

Is het geen machtsgreep van onze vriend van Geel? Zou hij het beter weten dan de huidige technische staf en zichzelf maar naar voren hebben geschoven?

8 maart 2022 om 12:51

Dat sluit ik niet uit. Ben benieuwd naar wie de nieuwe TD wordt en welke trainer er aangesteld gaat worden.

8 maart 2022 om 13:08

Zo erg uit de lucht komt dit toch ook weer niet vallen? Mathijsen begon goed bij Willem II, maar de laatste twee transferperiodes is er nou niet bepaald goed ingekocht. Relatief(!) dure spelers die het toch niet zijn. Bovendien is hij ook diegene die Grim heeft aangesteld. Die laatste weet er nou ook niet bepaald iets van te maken. Degradatiestress zal ook ongetwijfeld een rol spelen.

8 maart 2022 om 12:49

Verleden jaar hadden ze dezelfde situatie. Trainer ontslagen, Petrovic aangesteld en ze zijn niet gedegradeerd. Dat trucje wil men nu herhalen.

Ze zijn weer lekker bezig hoor. Dit weekend een enorm belangrijke wedstrijd en nu zonder trainer die wedstrijd gaan spelen. Joris zet een kut selectie neer en Grim moet vervolgens oprotten.. wat een wanbeleid zeg.

8 maart 2022 om 13:06

Dit idd, vond ze na de winterstop net een betere indruk maken dan ervoor. Waardeloos moment om hem te ontslaan zeg

8 maart 2022 om 13:10

Mua, de aankopen zijn niet geweldig, maar Grim weet er ook werkelijk niets uit te halen. Hij werd gehaald om z'n spelopvatting waar werkelijk niets van te zien was en maximaliseren of aanpassen kan hij ook niet. Tja, dan is het duidelijk geen goede match. Je gaat hier geen top 8 mee halen, maar 3 punten boven de degradatiestreep is nou ook weer niet waar dit materiaal kwalitatief ophoudt.

8 maart 2022 om 14:54

Klopt maar had hem dan 1 maand geleden of iets dergelijks ontslagen. Nu is het mosterd na de maaltijd..

Er hing een Grimmige Sfeer heb ik vernomen. Toch maar weer een middenmotor in de kkd dan maar. Talent als coach heeft hij wel vind ik. Ben ook benieuwd wie hem gaat vervangen

8 maart 2022 om 11:05

Wie moet naar een middenmotor in de KKD? Of wie is een middenmotor in de KKD?

8 maart 2022 om 11:53

Ik zou als een de Graafschap of een VVV toch een hengeltje uitgooien naar Grim

8 maart 2022 om 11:06

Lol "grimmige" sfeer..., bewust of onbewust moest er wel om lachen

8 maart 2022 om 11:51

Haha tuurlijk is dit een woordspeling. En ik moet bewust om jullie lachen. Bewust. Als je het woord vaak genoeg herhaald is het ook een raar woord. Maar goed...komt wel goed met Fredje

Ik had toch wel verwacht dat Grim het zou redden bij Willem II

8 maart 2022 om 10:57

Wie niet , zou het dan toch aan de kwaliteiten van het team liggen

8 maart 2022 om 11:15

Willem II heeft zeker niet de slechtste selectie van de eredivisie.

8 maart 2022 om 11:18

Zit anders vrij weinig kwaliteit in.

8 maart 2022 om 11:43

Welke selectie is minder dan? PEC, RKC (op papier)? Misschien Sparta?

8 maart 2022 om 12:00

Het team is veel te zwak, en niet in balans. Dat is ook de voornaamste reden dat Mathijsen zal moeten gaan. Hij kreeg een fors budget om dit in de winterstop te repareren, en dat is simpelweg niet gelukt.

Dat gezegd hebbende, heeft Willem II in de laatste 10 wedstrijden, zo uit mijn hoofd in 7 wedstrijden geen enkel schot op doel gelost. Dat is in de hele geschiedenis van de eredivisie, nog nooit gebeurt. Dus inderdaad, de selectie is zeer, zeer matig, maar dan nog zit er meer in dan Grim er nu uit haalt.

Laten we eerlijk zijn, zelfs met de selectie van TOP Oss, zou 4 punten uit 18 wedstrijden toch wel heel erg mager zijn. Natuurlijk was het niet realistisch om de seizoenstart vol te houden, en in de top 5 te blijven staan. Maar dit verval is wel heel extreem....

En Martin van Geel ontspringt de dans? Dacht dat die man toch wel een beetje de eindverantwoordelijke was.

8 maart 2022 om 11:00

Martin van Geel heeft toch beperkt te maken met water nu is gebeurd? Joris Mathijsen (die er al zat voor Martin tekende) is verantwoordelijk voor voetbalbeleid aan het aantrekken van de trainer en op orde maken van de selectie.
Martin mag nu wel aan de bak om een juiste opvolger van Mathijsen te zoeken.

8 maart 2022 om 11:02

Nee die heeft helemaal niets te zeggen op technisch vlak. Joris Mathijsen is de enige die bepaald welke spelers en trainers er naar Tilburg komen. Vandaar dat hij ook op non-actief is gezet anders zou hij zijn 7de trainer in 5,5jr tijd moeten aanstellen.

Nou, dit gun ik Fred Grim dus totaal niet!
Heeft echt ontzettend veel pech, want zijn ploeg speelt helemaal geen verkeerd voetbal en is dus onverdiend dat het niet wil lukken.

Heel bijzonder! Altijd als die Martin van geel ergens wordt aangesteld staat binnen een jaar de club in de fik! Denk dat Martin en Truus maar is van hun pensioen moeten gaan genieten!

8 maart 2022 om 10:57

Bij Feyenoord heeft het anders wel even geduurd voordat het fout ging hoor, als het al echt fout is gegaan onder hem.

8 maart 2022 om 11:00

Behalve bij AZ, Feyenoord, Roda, zijn eerste periode bij Willem II. Het overgrote deel van zijn clubs, zeg maar

8 maart 2022 om 13:13

Ik vind de kritiek op Van Geel sowieso altijd wat overtrokken. Hij kan goed bouwen, maar hij wordt nu afgerekend op de laatste twee seizoenen bij Feyenoord wat ook gewoon nieuwe omstandigheden waren. Ineens was er weer geld en daar ging hij niet goed mee om, maar daarvoor heeft hij overal uitstekend werk afgeleverd.

8 maart 2022 om 17:06

Inderdaad Sirius. Daarnaast waren er in 17-18 bij Feyenoord zóveel blessures. Kevin Diks heeft nog centraal achterin gespeeld. Die was gehaald als tweede rechtsback. Dan weet je genoeg

8 maart 2022 om 11:01

Truus? Benieuwd wat de Van Gaal ervan vindt wanneer Van Geel met zijn vrouw pensioen gaan vieren

8 maart 2022 om 11:20

De vrouw van van Geel heet Annet, die zit er bijna altijd naast te paraderen.

8 maart 2022 om 11:46

bedankt voor de uitleg

8 maart 2022 om 11:02

Martin zit er toch alweer 2, 3 jaar?

Deze zag ik niet aankomen. Een 15e plek is voor Willem 2 niet erg slecht ofzo. Wellicht is er meer aan de hand, moet bijna wel, zeker als Grim en Mathhijsen beide weg moeten.

8 maart 2022 om 11:03

Willem 2 is geen topclub, maar plek 15 moet zeker wel beter kunnen. Vooral als je ziet dat ze eigenlijk sinds speelronde 8 of 9 nog maar 4 punten hebben gepakt. Denk alleen niet dat Grim ontslaan de oplossing hiervan is.

8 maart 2022 om 11:21

De selectie van Willem 2 is totaal niet in evenwicht, is niet de trainer zijn schuld. Grim is juist in mijn ogen een prima trainer en de zet om hem te ontslaan is dom.dat mathijsen het veld moet ruimen oke, hij vult de selectie in

8 maart 2022 om 12:03

Dat de selectie niet in evenwicht is, is ook de reden dat Mathijsen ook moet gaan.

Maar zelfs dan, is 4 punten uit 18 wedstrijden, wel heel, heel, heel mager.
Tel daarbij op dat Willem II in de laatste 10 wedstrijden een wedstrijd of 7 geen enkel schot op doel heeft gelost... Dan kan je toch ook wel concluderen dat het met Grim helaas niet gaan werken.

Jammer wel, lijkt verder een kundige trainer, maar dit wordt hem niet.

8 maart 2022 om 12:50

In het begin van het seizoen zag ik ze al als degradatiekandidaat, dan is de 15e plek niet. En ik concludeer totaal niet wat jij concludeert, dat Grim niet gaat werken. welke selecties zijn nou echt minder als Willem 2? Ik kan er maar echt 4 A5 noemen, dan is plek 15 gewoon prima

8 maart 2022 om 17:31

Je geeft zelf aan dat je er 4 á 5 kan noemen die slechter zijn.

Willem II heeft 1 overwinning in 18 wedstrijden gehaald, en stevent rechtstreeks af op de 18e plek. Dan heb je met 4 á 5 zwakkere selecties gewoon gefaald. Simpel.

Willem II gaat namelijk echt geen 15e eindigen onder Grim, geen schijn van kans. Als je de afgelopen 10 wedstrijden, in totaal 7 schoten op doel gelost hebt, hoe ga je da nooit nog de 3 a 4 overwinningen halen die je nodig hebt om boven de streep te blijven?

Willem II verliest met 0 doelpogingen van Sparta, van NEC, van Groningen, van Zwolle. 0!!!! doelpogingen, tegen 2 clubs die op dat moment onderaan stonden. Sparta had op dat moment notabene 2 keer gewonnen. Uit en thuis van Willem Ii.

De start was goed, maar 4 punten uit 18 wedstrijden, en thuis alleen maar kansloos verliezen van ploegen bij de onderste 3, dan kan je niet anders dan ingrijpen.

8 maart 2022 om 12:23

Die vijftiende plek geeft een vertekend beeld. Ik schat de kans op degradatie 90%. Ze hebben van de laatste 15 wedstrijden er 13 (!) verloren, dat is echt ongekend. Concurrenten blijven punten rapen en het spel biedt geen enkel perspectief.

Bij Heerenveen was het ontslag van de trainer een enorm succes. Eens zien of het elders meer effect sorteert.Zaterdag de lamme tegen de blinde.

8 maart 2022 om 11:10

Zelf schat ik Grim wel wat hoger in dan JJ. Grim laat zijn teams in elk geval nog fatsoenlijk spelen volgens mij.

Bijzonder, Joris had het afgelopen jaren toch wel telkens goed voor elkaar of zie ik dat helemaal verkeerd?

8 maart 2022 om 11:01

Hij heeft Pavlidis van de hand gedaan en geen aanvaller gehaald die doelpunten kan maken. Hornkamp misschien maar het is te weinig en te laat.

8 maart 2022 om 11:13

Daar zit de non-valeur van Geel toch voor bij Willem II?

8 maart 2022 om 11:14

Ook pech natuurlijk, aangezien er met Oosting nu toch een goede vervanger leek te zijn. Helaas heeft die een pittige blessure opgelopen.

8 maart 2022 om 11:36

Nee bij Willem II legt de TD enkel en alleen verantwoording af aan de RvC en staat hij naas de algemeen directeur die enkel over alles behalve technische zaken iets te zeggen heeft. Van Geel kan je aanrekenen dat hij voor volgend seizoen nog geen hoofdsponsor heeft gevonden. Maar over de invulling van de technische staf en de spelers als ook over de jeugd heeft hij niets te zeggen.

8 maart 2022 om 11:42

@robby Oké dat was mij niet bekend, dank voor de update!

8 maart 2022 om 13:17

Nou ja, van de hand gedaan? Als AZ aanklopt, kun je nog maar 1 ding doen en dat is er een leuke transfersom uit slepen.

Het staat nog allemaal dicht bij elkaar, dus Willem II kan nog alle kanten op. Gezien het spel van de laatste maanden snap ik de keuze ook wel, ik vraag mij alleen af in hoeverre het nut heeft. Bij Pec zwolle zie je wel verbetering, echter heeft dit wel een tijd geduurd en zijn er natuurlijk ook nieuwe spelers bij gekomen. Willem II heeft natuurlijk niet veel tijd meer, en spelers halen is al helemaal lastig (alleen nog maar spelers die niet onder contract staan kunnen gehaald worden).

Sinds Martin van Geel is aangesteld is heel die club op haar bek gegaan.
Voor zijn tijd deed Mathijsen het toch echt goed. Bizarre ontwikkeling imo

8 maart 2022 om 11:33

Dat klopt niet. Mathijssen heeft de afgelopen jaren gefaald als TM en van Geel had hier niks op in te brengen.

Zat er wel een beetje aan te komen. Nul scorend vermogen dus heel weinig mee te beginnen. Eigenlijk een beetje hetzelfde als Heerenveen op het moment. Als je niet scoort win je geen wedstrijden en als de concurrentie dat wel doet heb je een probleem.

En daar gaat in de eerdere jaren zo geprezen Fred Grim.
Verrassend dat ook Mathijssen het veld moet ruimen.
Benieuwd of er buiten de resultaten om nog wat anders mee speelt gezien de "omstandigheden" van voor de jaarwisseling.
Word lastig zo voor ze, een nieuwe naam voor de ploeg zal het niet opeens allemaal verbeteren.
Met Psv Az, Feyenoord,vitesse, Utrecht nog tussen de laatste 9 is dit een hele opgave.

8 maart 2022 om 11:06

Juist niet verassend. Eerder Joris eruit dan Grim. Mathijsen is al 2 jaar compleet de weg kwijt en doet kut aankoop na kut aankoop..

8 maart 2022 om 11:25

Toch apart, want ik vond hem tot een tijdje terug een van de creatievere TD’s. Hij gebruikte z’n Duitse netwerk goed en kwam vaak genoeg met buitenkansjes. Deze winter vond ik ook niet slecht versterkt met Oosting, Dammers en Hornkamp. Maar als je de transferzomers van 2020 en 2021 pakt, loopt het inderdaad wel over van middelmaat.

8 maart 2022 om 11:27

Heb je ook zeker gelijk in. Begon erg goed maar de aankopen zoals Wriedt, Ruiter, Jensen, Michelis, Bergstrom, Roemeratoe, Kampetsis, Nelom, Ludewig zijn allemaal drama en dat is niet eens de gehele lijst..

8 maart 2022 om 11:34

Nou zijn Duitse netwerk is 1 zaakwaarnemer (emg) uit Hamburg en daar is niet veel soeps uit gekomen. kijk maar eens bij Transfermarkt naar spelers die onder EMG vallen. 5 zijn er bij willem II terecht gekomen en alle 5 vielen tegen. Pavlidis, Kohlert en Isak zijn bijvoorbeeld uit het netwerk van Koster gekomen die een lijn heeft met Huub Stevens.

8 maart 2022 om 12:09

Hij begon geweldig, maar deze winter was echt slecht hoor.

Hornkamp is gehaald als 2e spits, er zou nog een eerste komen. Nu hebben ze Wriedt verkocht, maar geen 1e spits gehaald. Noodgewongen speelt nu de onervaren Hornkamp.

Oosting en Dammers zijn goed, maar er moest bijvoorbeeld ook een nieuwe back komen. Ludewig is nog niet van de bank geweest geloof ik, dus blijkbaar is die echt heel slecht. En slechter zijn dan Owusu is best een uitdaging.

Joris heeft afgelopen zomer jammerlijk gefaald. Afgelopen winter mocht hij met een volle beurs proberen dit te herstellen, en dit is slechts op een paar posities gelukt. Bovendien te laat, want Oosting en Dammers sloten pas na het trainingskamp aan, wat weer kostbare voorbereiding kost.

Te weinig, en te laat helaas.verder kun je ook niet trainer na trainer ontslaan, en je TD laten zitten. Ook de trainer wordt door de TD aangesteld, als je die steeds ontslaan moet, klopt er ook ergens iets niet.

Eindelijk is het zover. Maar wel veel en veel te laat. Dat Grim weg moest is niet onlogisch met deze resultaten maar hij was natuurlijk niet hoofdverantwoordelijk. Dat was en is Joris Mathijsen. Heeft jaren mogen aanmodderen en intern iedereen tegen zich in het harnas gewerkt. Alles naar zich toe getrokken en iedereen die tegenspraak had die werd weggewerkt. Op deze manier kon hij samen met zijn oom, de hoofdscout, alles samen doen en oplossen. En dit heeft gezorgd voor meerdere incidenten. Dan ben je dus ook hoofdverantwoordelijk als het volledig mis gaat. Nogmaals, veel te laat want we gaan rechtstreeks naar de KKD. Maar wel noodzakelijk.

Joris Mathijsen op non-actief begrijp ik heel goed. De beste man verrichtte in het verleden prima werk, maar de laatste jaren staat er een ondermaatse en onevenwichtige selectie. Ik ben niet op de hoogte van eventuele beperkingen voor zijn werk, maar ten opzichte van het Fran Sol-tijdperk is het technische beleid beduidend minder.

woow, deze zag ik in deze fase van de competitie niet aankomen. dan had ik het ontslag in de winter verwacht niet nu.
zo zonde, Grim uitstekende trainer echt genoten in de jammer van Grim bij RKC Waalwijk. komt wel een nieuwe club voor hem

wat betreft Joris kan ik me voorstellen, die heeft vooral in de winterstop niet aan de noodrem getrokken, en pas op het allerlaatste moment actie ondernomen. maar nog niet de actie waarop iedereen heeft gehoopt. heeft de laatste jaren goed werk verricht maar vorig seizoen werd het al minder en nu weer

8 maart 2022 om 11:27

Daaraan kan je zien dat de RvC ook naar zichzelf moet kijken. Die hebben dit veel te lang toegelaten.

8 maart 2022 om 11:35

ja klopt die hebben Joris voornamelijk te lang laten zitten, en hem te laat op de vingers getikt. hadden eerder moeten aansturen om in te grijpen.
RvC moet zelf eigenlijk ook stapje terug doen zijn net zo goed schuldig hieraan

Tja Mathijssen heeft gefaald om een fatsoenlijke selectie neer te zetten. Pavlidis en Tresor verkocht en dat geld is nauwelijks geïnvesteerd. Dan kan Grim ook niet toveren natuurlijk. Die 2 Jongens van Den Bosch die zijn gehaald zijn leuke talenten hoor maar niet de spelers die Willem ll in de eredivisie moeten houden. Laat Petrovic het maar weer tijdelijk doen dan, geen goed voetbal maar wel punten

Met name het ontslag van Mathijssen (of non-actief zetten) is een zeer terechte beslissing. Absolute wanprestaties geleverd de afgelopen twee transferperiodes (daarvoor overigens wel een aantal uitstekende deals gemaakt). Nagenoeg geen vervangingen binnen gehaald voor sterkhouders en veel te veel gewerkt met afdankertjes van (andere) clubs uit de middenmoot. Al twee jaar voetbalt Willem II met een zware onderbezetting en maar twaalf of dertien spelers die in aanmerking zouden moeten komen voor de club. Dit jaar kun je zelfs afvragen of er wel elf basiswaardige krachten zijn. Betreft Grim vind ik het vooral jammer dat het niet gewerkt heeft. De man heeft een visie, maar het komt er niet uit (mede door het materiaal). Verwacht dat in zijn ontslag ook meespeelt dat er wordt gehoopt op een ommezwaai.

Tsja, maar wie moet je dan aanstellen die ineens wel met overtuiging handhaving over de streep trekt? Als ze weer met Petrovic aankomen lig ik krom hoor. Die man moet permanent op non-actief worden gesteld.

Dit had eind december moeten gebeuren en misschien nog wel eerder. Van de zomer zijn 4 scouts vertrokken bij Willem II. Deze zijn door Joris en Gerard (hoofdscout) weggejaagd. Hierdoor was er geen scouting meer, met dit als gevolg. Wel sneu voor Grim aangezien die met te weinig kwaliteit in de selectie moest doen maar ook hij heeft er geen team van kunnen maken die voor elkaar door het vuur gaat.

Van de winter moest er op elke positie een dragende speler gehaald worden. Dammers kwam en Heerkens was weer fit. Dit zie je direct terug is het aantal tegendoelpunten. Echter deze kwaliteitsinjectie moest ook op het middenveld en aanval gebeuren. Dat lukte Joris niet bovendien verkocht hij de clubtopscoorder in de winter. Veel wedstrijden daarna met niet een keer tussen de palen geschoten. Afgelopen wedstrijd tegen een heel zwak Heerenveen lukte dat wel maar zag je dat je zonder Oosting niemand in je team hebt die kan scoren. Dat is dus de kwaliteitsinjectie die je nu mist.

Joris geeft aan dat spelers ondanks het financiële plaatje toch voor een andere club kiezen. Ondanks dat wij financieel hetzelfde kunnen bieden willen spelers liever bij bijv. een kunstgras club voetballen. Dit heeft het vermoede versterkt dat Joris spelers niet kan warm maken om bij ons te komen voetballen. Van Beek gaf aan dat ie graag had willen blijven maar Joris nooit met hem daarover in gesprek is geweest. Joris dacht dat het gemis van Holmen/van Beek en Peeters wel met Bergstorm, Jenssen en Michelis te kunnen redden. Dat bleek een fatale fout die elke supporter in de zomer al aan gaf. Daarna denken dat je Pavlidis en Tresor kan opvangen door Meerveld en in de winterstop Hornkamp aan te trekken om vervolgens de gok te wagen om Wriedt te laten gaan zonder daar een vervanger voor te halen. Dan hoeft er niet zoveel te gebeuren om het in te laten storten. Heerkens langdurig geblesseerd geweest waarin het achterin open huis werd en nu Llonch en Oosting en we zijn tandeloos.

Maar zoals gezegd het is te laat. Op zoek naar een TD die voor volgend jaar een ploeg kan samenstellen die voor promotie kan vechten en vandaar uit weer opbouwen. wat Jurgen Streppel vanaf 2012 heeft opgebouwd breekt Mathijsen in korte tijd weer af. Puur door naar niemand te luisteren en samen met z’n oom de lijntjes uit te zetten en de adviezen van trainers, Van Geel en Visser naast zich neer te leggen.

Ook de RvC moet naar zichzelf gaan kijken of ze hiervoor wel geschikt zijn. Gedurende het seizoen en zelfs seizoenen vaak genoeg door partijen gewezen op de handelingswijze van Mathijsen. bewijzen voor aangedragen enz. niets mee gedaan. Ze hebben Joris de kans gegeven in de winterstop de boel te fixen met als risico dat het mis gaat en dat is nu gebeurt. Willem II zal rechtstreeks degraderen en wordt dan weer 10jr terug gestuurd.

8 maart 2022 om 11:34

En dan beschrijf je alleen nog de fouten die hij dit seizoen gemaakt heeft. Voeg daar aan toe al het gedoe met de verlenging + het ontslag van Koster, het te lang aanhouden van Vink, de combi Grim - Wapenaar proberen. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ongekend dat hij zo lang mocht blijven zitten.

8 maart 2022 om 11:43

Inderdaad maar vond deze lap tekst al te groot. Maar we kunnen deze hoeveelheid fouten van de afgelopen 3 seizoenen opnoemen. Ongekend hoe lang dit heeft mogen duren maar goed in het begin veel mazzel gehad waardoor de resultaten positief waren.

Blijft toch een apart wereldje. Een technisch manager stelt een selectie samen en de trainer moet dan ontslagen worden als het niet loopt.
Vind Grim altijd zinnig over voetbal praten en probeert ook verzorgd te spelen, maar als je een onevenwichtige selectie hebt is dat moeilijk.

Grim heeft vooral de pech gehad dat zijn beide sterkhouders Heerkens en Llonch lang geblesseerd zijn geweest. Zonder die twee heeft Willem II geen enkele persoonlijkheid. Wellenreuter had dat kunnen zijn maar maakte plotseling de gekste fouten. Ga er maar aanstaan.
Jammer voor Grim, goeie vent, goeie trainer. Had hem graag wat meer zien lachen.

En Pavlidis weg, krijgt ie in de winterstop Hornkamp ervoor terug. Die kan er heel weinig van.

Petrovic en Mathijssen konden niet met elkaar door 1 deur wegens een verschil van inzicht. Nu Mathijssen weg is kunnen we wel zeggen welkom terug Petrovic

8 maart 2022 om 13:29

Denk niet dat Petrovic nu zal instappen. die zal zeggen kom van de zomer maar terug als ie een blik heeft geworpen op de selectie. Vorig jaar op de laatste speeldag veilig weten te spelen met Pavlidis, Tresor, Van Beek en Holmen. Nu moet ie datzelfde gaan doen met Hornkamp, Meerveld, Dammers en Heerkens.

8 maart 2022 om 13:51

Ik geloof niet dat Petro zo kieskeurig is. Die is al blij als ie weer ergens terecht kan.

Word nog een hele opgave voor Willem II het programma is ook niet veel belovend

In principe hebben ze de laatste 8 wedstrijden gewoon 7 keer niet gescoord en 5 keer met 1-0 verloren.het is niet dat ze worden weggespeeld of zo. Ze moeten gewoon goals gaan maken. Wie dat moet gaan doen is me een raadsel.

Wat een mooie warme club is Willem II toch. Werkelijk alles binnen de functie van Mathijssen werd hem gedicteerd. Geen wonder dat de club er beroerd voor staat. De basis voor presteren is vertrouwen. Dat is er al een tijd niet meer. Als een opvolger zo direct wel presteert en Willem II behoudt voor de Eredivisie dan zal men het een gerechtvaardigde stap vinden.

Ga dit nooit begrijpen. Al zet je Pep voor de groep neer, er zal niet veel veranderen. Denk dat het probleem in dit geval bij de scouting en TD ligt.

En van Geel blijft weer eens buiten schot????? Het zoveelste wanbeleid van deze man. Ik denk dat de trainer in deze niet veel schuld heeft. Het aankoopbeleid is weer eens matig geweest van Geel.

8 maart 2022 om 13:46

Mathijsen was technisch directeur, Van Geel is managing director (algemeen directeur)

8 maart 2022 om 13:51

De vraag is of Joris echt de vrije hand had natuurlijk.

Tot ziens joris. Op een enkele transfer na niets gepresteerd!. Grim begon aardig maar die kan een wedstrijd totaal niet kantelen als het moet....

Geen gemis voor Tilburg!

Grim en Matthijsen hebben volgens mij het beste voor met Willem 2, dit in tegenstelling tot die gladaal van een van Geel

Bizar, lijkt me overdone. Misschien ff goed kijken naar selectie, kan beter maar vergelijkbaar met helft vd Eredivisie. Kan mee of tegenvallen dan.

Petrovic kom er maar in ?? die zal het wel gaan doen weer liet weten dat hij graag in wilde stappen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren