Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona moet haast maken met nieuw contract na etentje met Guardiola’

Laatste update:

Sport voert de geruchten over de nabije toekomst van Ronald Araújo op. De Spaanse sportkrant publiceert een foto waarop te zien is dat Josep Guardiola om de tafel heeft gezeten met Edmundo Kabchi, de zaakwaarnemer van de 22-jarige centrumverdediger. Araújo is vooralsnog niet voornemens om zijn tot medio 2023 lopende contract bij Barcelona te verlengen.

Kabchi is een grote naam in het Zuid-Amerikaanse voetbal en stond het meest recent als president aan het roer bij Deportivo Táchira uit Venezuela. Samen met zijn broer Georges is Kabchi eigenaar van Albacete Balompié - dat uitkomt op het derde niveau van het Spaanse voetbal - en Boston River, niet geheel toevallig de Uruguayaanse club waar Barcelona Araújo in de zomer van 2018 voor bijna vijf miljoen euro oppikte. Kabchi was volgens Sport de architect van de transfer van Araújo naar Catalonië.

Araújo zette in 2018 zijn handtekening onder een vijfjarig contract, dat dus over anderhalf jaar afloopt. Barcelona wil graag verder met de zevenvoudig Uruguayaans international, maar hij legde eerder deze week een eerste officiële aanbieding om zijn contract te verlengen naast zich neer. Araújo verdient volgens AS momenteel ‘slechts’ 900.000 duizend euro, een salaris dat flink lager ligt dan de overige centrumverdedigers van Barcelona.

Hij plaatst zichzelf op dezelfde lijn als de andere centrale verdedigers die veel meer verdienen. Centrale verdedigers als Clément Lenglet en Samuel Umtiti hebben veel hogere salarissen en zijn de laatste twee jaar minder prominent aanwezig geweest. De Uruguayaan zou de waardering van de club terug willen zien op zijn loonstrookje. Araújo schat zichzelf in dezelfde salarisschaal als Pedri, Ansu Fati en Ferran Torres, die zes miljoen euro per jaar opstrijken.

Door de beperkte financiële middelen kan Barcelona niet zomaar aan deze eisen voldoen. Marca meldde in een eerder stadium al dat diverse clubs uit de Premier League - Manchester United zou bijvoorbeeld geïnteresseerd zijn - de ontwikkelingen rond de contractonderhandelingen van Araújo nauwlettend in de gaten houden. Manchester City wordt ook al langer genoemd als gegadigde en die geruchten worden nu verder aangezwengeld na het etentje van Guardiola met Kabchi. Sport benadrukt dat Barcelona haast moet maken met de contractverlenging van Guardiola.

Zie jij Ronald Araújo bijtekenen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is echt een Chelsea verdediger vind ik die Araujo.

4 februari 2022 om 11:16

Ik vind Niels Fleuren echt een verdediger voor Atletico Madrid.

4 februari 2022 om 11:31

Ik vind Niels echt wat te nonchalant voor een Atletico. Ik denk dat hij beter past bij Man.C waar die met veel ruimte in z’n rug moet spelen.

4 februari 2022 om 11:46

Hij is natuurlijk pijlsnel en heeft crosspasses waar je u tegen zegt, dus City zal inderdaad wel een goeie zijn. Misschien Ken Leemans naar Atleti sturen en Fleuren naar City.

Barca moet zorgen dat ze deze jongen binnenboord houden. Je haalt niet zomaar een betere CV dan hem. 900k is ook niet bijster veel vergeleken met de rest. Hup, investeren! Anders zit je straks met alleen Piqué en Lenglet. Lenglet moeten zo overigens asap verkopen

4 februari 2022 om 10:58

Het is op dit moment de beste centrale verdediger van Barca en kan nog jaren vooruit. Hopelijk kunnen ze snel met hem verlengen, opdat hij niet naar een olieclub gaat.

4 februari 2022 om 11:00

Zijn contract loopt nog anderhalf jaar door. Er is nog voldoende tijd. Net als bij Gavi zal Barcelona een flinke aanbieding moeten doen.

4 februari 2022 om 11:09

@ViscaCatalunya inderdaad, araujo moet naar mijn mening ook meer gaan verdienen dan lenglet umtiti etc, hij presenteert al iets meer dan 1 jaar echt top, lenglet moet zo snel mogelijk worden verkocht

4 februari 2022 om 11:22

@messi_123, meer gaan verdienen dan Lenglet Umtiti? Lenglet verdient 4,3 miljoen en Umitit12,7 miljoen euro per jaar? Meer dan Lenglet zou marktconform zijn, maar meer dan Umtiti zou toch niet slim zijn?

Zou nu beginnen met 6 miljoen per jaar, dat is al een flinke vooruitgang. Dan hebben ze in de toekomst altijd nog de onderhandelingsruimte om het te verbeteren.

4 februari 2022 om 11:47

Maar hoe ga je die jongen binnenboord houden wanneer clubs als City zich mengen in de strijd... Het is niet voor niets dat hij nog niet heeft getekend en voelt zich blijkbaar niet voldoende gewaardeerd en City heeft nu eenmaal meer slagkracht. Het zal wel een enorme aderlating zijn, want deze jongen heeft een geweldige toekomst voor zich. Hopelijk voor Barca heeft hij wel de absolute wil om eerst te slagen bij de club, want een transfer kun je altijd nog maken.

4 februari 2022 om 12:55

Ik hoop dat ze hem binnenboord kunnen houden, want hij heeft de toekomst. En als het niet lukt om zijn contract te verlengen dan is het Laporta en Co te verwijten, want die vinden spelers voor de aanval halen van buitenaf belangrijker dan naar de verdediging kijken en iemand behouden met toekomst voor je club.
Een 32 jarige Aubameyang die over de top , had zijn salaris aan Araujo geven of het bedrag dat voor Torres is betaald, kan ook niet plus die zal ook niet voor een appel en ei voetballen bij Barcelona.

Dud omdat pep gaat eten met die makelaar, moeten ze haast maken? Ik vrees gewoon dat barca rond de tafel moet met die gast.

Het wil toch niet zeggen als papa haaland met pep gaat eten dat hij 1000% bij city zal tekenen. Het is pas zeker als het officieel is.

Hij is soms nog te wild... als hij wat rustiger aan de bal kan worden en minder paniek in ze spel dan zou hij wel is de vervanger van Laporte en/of Ake kunnen worden bij City.

4 februari 2022 om 11:27

Laporte daar moet hij toch nog wel veel niveaukes omhoog, ake ja .

4 februari 2022 om 11:33

Laporte is nu nog wel een klasse beter maar speelt nu niet meer alles toch? En Araujo is nog maar 22 en kan nog veel dingen verbeteren.

4 februari 2022 om 11:52

Laporte speelt heel veel dias-laporte is het centrale duo. Stones en ake banken veel

Lekker zinkend schip verlaten als Barca niet aan de eisen willen voldoen. Ze betalen ook voor overbodige nieuwe spelers.

4 februari 2022 om 11:27

Ik ben zelf ook Ajacied. Ik zie na de transferperiode niet veel verschil in kwaliteit tussen de selecties meer. Ajax heeft nog wel een betere verdediging.

4 februari 2022 om 11:34

Hahaha grapjas! Ajax heeft ook een veel beter aanval, die scoren tenminste. Bij Barca weten ze al een tijdje niet meer wat echt scoren is..

4 februari 2022 om 12:06

Ik denk dat op papier Barcelona met Ansu, Ferran, Aubameyang en Memphis nu wel een aardig scorend vermogen heeft.

4 februari 2022 om 12:03

Ik kan me niet voorstellen dat dat niet steekt. Je basisselectie heeft verschrikkelijk veel in moeten leveren onder het nom van 'besparing', en dan zie je dat de club investeringen doet die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Spelers als Dembele en Umtiti daar gelaten (die hebben nog oude contracten), presteerd deze kerel bovengemiddeld en verdienen ze nog geen fractie van marktconform. Je kan Barca zien als een huidige subtopper. Topspelers willen op een gegeven moment ook gewoon voor de prijzen gaan spelen in topteams.

4 februari 2022 om 12:14

Na het inleveren verdient de selectie eindelijk conform de markt. Ze verdienden bij Barcelona gemiddeld 30 tot 40% teveel. Het meest interessant nu is om het salarisplafond van Barcelona te weten te komen van volgend seizoen. De verhalen zijn dat deze weer omhoog schiet. Hopelijk komt de deal met de nieuwe sponsor (ook voor het stadion) snel rond nu.

4 februari 2022 om 12:29

Je denkt dat spelers bij Real, Chelsea, City, Bayern, PSG, Manchester United, Atletico of Liverpool voor een habbekrats daar zitten? Ben je gek, de salarissen in voetballand zijn sky high. Het is wat dat betreft aanhaken of afhaken. Barca was wat dat betreft wel marktconform, maar kan daar nu niet meer tegenop boksen. Een nieuwe deal met een sponsor (ofwel hetzelfde beleid aanhouden maar meer geld proberen los te weken) schiet daarmee ook nog niet veel op. Je moet eerst het juiste gezonde beleid toepassen. Anders is het over een paar jaar weer hetzelfde feest

4 februari 2022 om 13:31

Je hebt spelers die inderdaad veel teveel verdienen maar je hebt ook spelers als Araujo en Pedri die daarvoor op moeten draaien. Het geduld van die jongens is echter ook niet oneindig

4 februari 2022 om 14:03

Barcelona had veruit de hoogste salariskosten. De kosten waren zelfs hoger dan het budget van sommige clubs.

Meest schandalige scenario en meest rotte actie van guardiola, zogenaamd barca hart.. ondertussen eric garcia zogenaamd de hemel in prijzen en gedumpt bij barca en araujo weg halen.

4 februari 2022 om 10:56

Wat is dit nou weer? Dat Barcelona niet zijn salaris kan of wil geven is hun eigen schuld. Is gewoon een uitstekende verdediger en daar heeft City zeker wel oog voor. En Eric Garcia is gratis naar jullie gekomen en nog klagen. Ze kunnen ook zelf scouten en zien of die goed genoeg is. Hoef je niet City en Guardiola de schuld voor te geven.

4 februari 2022 om 11:08

@ModricMagic maar heeft city araujo wel nodig? Ze hebben al laporte en ruben dias, dan is araujo overbodig

4 februari 2022 om 11:20

En daarnaast nog Stones (56 miljoen) en Ake (46 miljoen) natuurlijk. Maar aan de andere kant is het wel zo van, City speelt rond de 50 wedstrijden op een seizoenbasis, dus iets meer spelers kan geen kwaad. Maar dan kun je weer afvragen als City niks heeft lopen in de jeugdopleiding, of een van de clubs binnen de City group (lommel SK, Melbourne City, New York City, etc.).

4 februari 2022 om 11:10

Als Barcelona zijn salaris niet kan betalen, dan gaat er een andere club mee vandoor.. dan heb je toch liever dat hij bij Guardiola terecht komt? Ipv Real Madrid ofzo.

4 februari 2022 om 11:16

Ja dat zeker CMG, maar hoop natuurlijk van harte dat ie blijft, heb ook gelezen dat Florentino perez erg onder de indruk is van araujo, en hem graag wilt hebben,

4 februari 2022 om 11:17

Hoe kan je nou Guardiola de schuld geven dat Barca Eric Garcia haalt? Ik gaf allang aan dat ze Eric Garcia niet moesten halen omdat hij zwaar tekort komt voor Barca. Dan moeten scouts dat toch al helemaal zien

4 februari 2022 om 11:23

Je gaat er alleen aan voorbij dat Eric Garcia vooral goede wedstrijden heeft gespeeld. Araujo en hij complementeren elkaar. Eric Garcia stond met Spanje in de halve finale van het EK en de finale van de Nations League als basisspeler.

4 februari 2022 om 11:26

Wat een onzin over Garcia weer. Hij begon inderdaad niet goed bij Barça, maar nu hij geblesseerd is zie je hoe cruciaal hij eigenlijk is in de opbouw. Het opbouwen vanuit de verdediging is echt heel matig sinds Garcia geblesseerd is.

4 februari 2022 om 12:14

Het opbouwen zal misschien minder zijn geworden maar Garcia kan totaal niet verdedigen. Ook bij Barca loopt hij achterin weer geregeld te schutteren

4 februari 2022 om 12:29

Eric Garcia is in een team met een goede organisatie een hele goede speler. Positioneel is hij heel sterk. In een team zonder organisatie heb je weinig aan hem. Onder Xavi staat de organisatie weer sterker. Net als bij Spanje onder Luis Enrique.

4 februari 2022 om 12:38

Nou, nou niet verdedigen vind ik weer overdreven. In het begin bij Barça en zijn laatste periode bij City zag het er niet goed uit maar dat hij niet kan verdedigen vind ik overdreven. Guardiola vertrouwde hem niet voor niets na de herstart van de Premier League een aantal jaar terug. We hebben het over een jongen van 21 he Japie. Hij heeft alle tijd om zich te ontwikkelen. Pique had precies hetzelfde probleem bij United. Opbouwend erg sterk, maar maakte veel fouten waardoor het team veel punten verloor en kijk wat hij uiteindelijk is geworden.

4 februari 2022 om 13:32

Garcia goede wedstrijden gespeeld? Soms vraag ik me af of jij uberhaupt wedstrijden van je cluppie kijkt. Vent kan niet verdedigen als zijn leven er van af hing

4 februari 2022 om 14:30

Pique had lengte en fysieke kracht. De laatste keer dat ik Eric Garcia een kopduel heb zien winnen kan ik me niet heugen en de fysieke duels wint hij ook zelden tot nooit. Dan ben je imo geen goede verdediger

4 februari 2022 om 14:46

Miltao die alles verdedigend oplost en wint en Alaba hoeft niet te verdedigen, belangrijk zijn in de opbouw, misschien kan Garcia bij Barca op die manier wel functioneren Japie .

4 februari 2022 om 16:55

Ik ben benieuwd. Daar staat een Casemiro ook nog voor wat een halve verdediger is. Bij Barca zie ik niet echt fysiek sterke controleurs lopen die de verdediging ontlasten

4 februari 2022 om 11:44

Hoezo? Hij is trainer van Manchester City nu en vind hem een goede speler, waarom mag hij hem niet halen dan? Dat is toch gewoon onzin. Tuurlijk mag Guardiola hem halen, sowieso weet niemand of hij uberhaupt bij Barca wil blijven, wellicht wil hij een stap hogerop en dan is City een mooie kans / mogelijkheid.

4 februari 2022 om 13:29

Een manager die zijn werkgever boven zijn favoriete club plaatst, stel je voor!
professionaliteit, bah.

Eerlijk gozer, wat verwacht je dan?

Bij City krijgt hij natuurlijk wel het gewenste salaris. En hij kan spelen met Pep Guardiola. Daar kan hij ook het pad bewandelen en zich ontwikkelen zoals Cancelo, Stones, Ruben Dias etc. En ook spelen in de beste competitie ter wereld momenteel. Als Barcelona niet snel is dan zijn ze hem zeker kwijt.

4 februari 2022 om 11:29

Hij heeft net zo'n kans op speelminuten als Ake en Stones. Ferran Torres vertrok niet zomaar.

4 februari 2022 om 11:31

Denk dat Aké eerlijk gezegd wel weggaat als Araujo eventueel gaat komen. Maar goed we zullen zien.

4 februari 2022 om 11:52

Ferran komt ook nog echt te kort voor de absolute top om daar een vaste waarde te zijn. Leuke invaller voor City, maar zag in hem ook echt geen toekomstige basisspeler voor City. Araújo is nog wat wilt soms, maar heeft wel potentie om een topper te worden, vandaar ook de interesse in hem denk ik. Ik denk dat Araújo wel een stap omhoog kan maken, of City de juiste club is betwijfel ik, maar ik zou wel snappen als hij niet wilt verlengen.

In de zomer gaan andere spelers en dembele weg.dan kunnen ze hem dan toch 6 miljoen per jaar geven ? Waar hij zich plaats als speler is toch niet gek ?

Beter blijft hij gewoon en heeft hij vertrouwen in het nieuwe project straks in de zomer komt er meer geld vrij

4 februari 2022 om 11:45

Ik snap wel dat hij geen vertrouwen in het project heeft, wat in het project moet hem vertrouwen geven dan? Kijk eens waar barca allemaal mee bezig is, schuiven schuiven en spelers halen. Andere spelers moeten salaris inleveren, anders kan er niks gehaald worden. En wat ze halen is ook nog niet eens geweldig. Wellicht gaat het niet alleen om het geld, maar ook om het sportieve, en City is gewoon een stap vooruit.

4 februari 2022 om 14:22

@arends: Een stap vooruit? City? Doe maar honderd stappen, je bent dan gelijk bij 1 van de 2 beste van de wereld en zal dan ook iets meer dan 9 ton mee naar huis nemen. Maal tien of zo?

4 februari 2022 om 15:56

Ik zeg gewoon een stap vooruit, niet 1 of 2. Tuurlijk het is een beste stap, City is 1 van de beste clubs in de wereld. Maar ik vind niet dat we altijd maar moeten benadrukken hoe hard Barca is gevallen, is al bagger genoeg voor de fans, vandaar dat ik gewoon zeg een stap vooruit.

4 februari 2022 om 16:09

Oh maar ik heb hierbij niet de val van Barcelona in ogenschouw genomen hoor, die is al uitgebreid genoeg ontleed op deze en andere fora. Ik heb het hier sec over de onderschatte vlucht die City omhoog heeft genomen, stukje bij beetje, bijna wedstrijd voor wedstrijd beter gaan spelen en niemand die eraan lijkt te kunnen komen.

4 februari 2022 om 13:12

Beter voor wie? Voor Barca ja, maar voor Araujo zelf? Dat is de vraag.

Ik moet zeggen dat ik voor het eerst denk dat een voetballer en zaakwaarnemer een fair beeld lijken te schetsen over het salaris wat ze menen te krijgen. Het lijkt dat hij rekening houdt met zijn ervaring, naam en leeftijd en dat hij meent dat een vraag van 6 mln euro per jaar reeel is.
Natuurlijk is dat absurd veel, maar ik vind als je vergelijkingen maakt en jezelf op een manier positioneert dat je zegt ik hoor hetzelfde te krijgen dat je in ieder geval een deugdelijke onderbouwing hebt en dat waardeer ik.
Ik hoop dat Barcelona zijn contract mooi opwaardeert en dat ze een goede onderhandeling doen op de vraag van 6 miljoen. Het zou zeker passend zijn als hij fors omhoog gaat en ik denk gezien de financiele situatie van Barcelona zouden ze er wel uit moeten kunnen komen op een bedrag van 3,5-5mln en een tekenpremie.

het zou zomaar kunnen dat City hem haalt Ronald Araújo
zou wel dik en dik verdient zijn als Bara hem een verbetert en nieuw contract aanbied natuurlijk

Echt ongelofelijk, die Araujo is zelfs als te slecht voor dit huidige Barca en dan zou hij naar Man City gaan? Dit gaat echt nergens over

4 februari 2022 om 12:34

Te slecht voor dit Barca? Volgens mij heb jij hem nauwelijks zien spelen. In bijna alle wedstrijden die hij heeft gespeeld was hij telkens de beste verdediger van Barca. Het is jammer dat hij gedoe heeft met contractverleningen, want hij is de beste verdediger in hun selectie.

4 februari 2022 om 12:42

Nou ja de rest die er rond loopt: Piqué, Umtiti, Lenglet en Eric García kunnen er ook geen pepernoot van dus dan ben je al gauw de beste. Araujo is gewoon een lompe houthakker, zit totaal geen voetbal in en jaagt alle ballen het liefst over de zijlijn.

4 februari 2022 om 12:59

Araujo is de beste CV die Barcelona heeft.
Piqué is gewoon nog prima. Is af aan 't takelen, maar heeft echt nog wel periodes dat hij enorm sterk speelt.
Umtiti en Lenglet zijn niet meer het niveau inderdaad. Eric Garcia heeft potentie, maar komt er nog niet uit. Lijkt een leidertype naast zich te missen.

Araujo een lompe houthakker noemen die niet kan voetballen, volgens mij kijk jij geen FC Barcelona.

4 februari 2022 om 13:15

@glenn: Inderdaad..volgens mij roept Sjaaak maar wat en kijkt hij echt nauwelijks Barca. En om het dan zo te benoemen dat hij een soort van minst slechtste is van dat rijtje maakt het helemaal belachelijk.

Zoals je schetst heeft Pique nog genoeg goede wedstrijden, maar moeten ze inderdaad wel gaan kijken naar de toekomst. Nu heb je met Garcia en Araujo een goed centrum, maar weinig ervaring. Misschien zou een Süle of Rudiger dit gat kunnen opvullen?

4 februari 2022 om 13:33

Ik vind hem fantastisch. Een van de beste verdedigers in zijn leeftijdscategorie met Upamecano, De Ligt, Kounde, Militao

4 februari 2022 om 15:48

Hij mag nog niet eens de veters strikken van deze spelers

Araujo is wel erg goed voor zijn leeftijd, in mijn ogen. Hij is echter ook vaak geblesseerd. Kan hij de BPL dan uberhaupt wel aan t.o.v. La Liga?

Verder: je moet nog maar afwachten hoe lang Guardiola nog bij Man City zit. Heeft altijd wel aangetoond een bepaalde ''houdbaarheid'' te hebben. Zit er ondertussen ook al wat jaartjes.

4 februari 2022 om 12:05

Enige verschil is wel dat hij nu een open budget heeft om spelers te halen naar zijn smaak. Dat was bij Bayern niet echt het geval. Die kopen wat dat betreft wat zuiniger aan.

4 februari 2022 om 12:55

True that. Al had hij al een bizarre kern staan bij Bayern. En kreeg hij alsnog wel goede aankopen erbij.

Deze man verdient ondertussen ook gewoon een salaris van 6-8 miljoen bruto. Dat weet ie volgens mij zelf ook wel. Zal ook wel weten dat ie elders nog meer dan dat kan verdienen. Vraag me af of Barca bereid is hem dat te bieden. Ze lijken er momenteel de voorkeur aan te geven om nieuwe spelers binnen te halen dan de echt beloftevolle spelers in de huidige selectie te belonen voor hun werk. Pedri bijvoorbeeld hebben ze wel onlangs verlengd in oktober oid maar verdient maar 2 miljoen per jaar. Dat is allemaal leuk zolang concrete interesse van elders uitblijft, anders zal die zich ook wel vragen beginnen stellen. Al helemaal als ze dan een (talentvolle en goede) bankzitter bij City halen en 5 miljoen per jaar gaan betalen. Dan zou ik toch eens flink op de deur gaan kloppen als ik Pedri was. Op dit moment zal hij dat allicht ook niet durven gezien zijn blessures dit seizoen maar alsnog. Pedri leek echter helemaal dol op zijn rol bij Barca en een hart voor Barca te hebben dus die twijfelde niet toen hij het voorstel kreeg. Araujo lijkt iets berekender en afwachtender.

Barca lijkt op dit moment ook haar spelers een beetje uit te persen om het geld dan extern uit te geven. In sommige gevallen is dat verstandig en nodig, in andere helemaal niet. Er zullen vast ook wel beloftes tegenover staan als "nu is het nodig voor de korte termijn maar met CL ziet alles er financieel beter uit en wordt je gecompenseerd" oid maar dat blijft ook niet pakken natuurlijk. Zulke afspraken werden er 2 jaar geleden al gemaakt onder Barto met spelers: nu inleveren maar maken we op termijn goed met je.

Ik zie Araujo graag verlengen. Zonder hem incasseert dit team 1,5 goal per wedstrijd denk ik. Hopelijk is Barca zo slim om hem een marktconform salaris te bieden. Als hij toch vertrekt is hij wat mij betreft welkom bij Madrid! Araujo-Militao zou een heerlijk duo zijn met 2 Zuid-Amerikaanse krijgers. Zal hoe dan ook niet aan belangstelling te klagen hebben. Als ik Laporta was bood ik hem vandaag nog een contract aan met een redelijk salaris (dat dan per 1 juni in werking treedt oid) want deze zomer komt Chelsea kloppen dat weet je nu al.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren