Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV spreekt met Van Nistelrooij en zocht al toenadering tot Koeman

Laatste update:

De directie van PSV heeft donderdag gesproken met Ruud van Nistelrooij, meldt het Eindhovens Dagblad. De trainer van Jong PSV werd gesignaleerd bij het Philips Stadion en had volgens ingewijden een 'reguliere afspraak' met de clubleiding. De krant acht de kans 'erg gering' dat Van Nistelrooij als opvolger van Roger Schmidt aan de slag gaat.

Schmidt maakte eerder op de dag bekend te vertrekken aan het eind van het seizoen. De trainer beschikt over een aflopend contract en was de afgelopen maanden niet helder over zijn toekomstplannen. Zodoende zou PSV 'eerder' al informeel contact hebben gezocht met Ronald Koeman, die in het seizoen 2006/07 al werkzaam was in Eindhoven en landskampioen werd. PSV zou echter nog geen antwoord hebben gekregen van het kamp-Koeman.

Er is volgens betrokkenen nog geen contact opgenomen met Phillip Cocu, die tussen 2013 en 2018 de scepter zwaaide. Eerder deze week sloot Cocu een rentree niet uit. "PSV weet dat ze me altijd kunnen bellen. Dat is nu niet opeens anders. Ik sluit nooit dingen bij voorbaat uit", zei hij tegen Voetbal International. Het is op dit moment onduidelijk of er nog andere kandidaten zijn om Schmidt op te volgen vanaf volgend seizoen.

Het Eindhovens Dagblad speculeert dat Thomas Letsch, de trainer van Vitesse, een interessante optie kan zijn. "Hij kan bij een overstap PSV doorgaan op de weg die Schmidt had ingeslagen. Bekend is ook dat de directie van PSV zeer gecharmeerd is van Peter Bosz." Bosz is momenteel echter de hoofdtrainer van Olympique Lyon. Hoewel hij dit seizoen onder druk heeft gestaan, heeft hij meer lucht gekregen doordat Lyon de laatste drie wedstrijden won in de Ligue 1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij mag Van Nistelrooy een tussenstap maken. Heerenveen lijkt mij een mooie kans. Er is toch een behoorlijk afbraak risico. De trainersperiode van Van Bommel heeft zijn imago onder de fans weinig goed gedaan.

3 februari 2022 om 22:02

Een tussenstap naar Heerenveen kan je als trainer ook breken, misschien beter als assistent trainer van het 1e.
Als ze Koeman kunnen strikken zou dat wel een stuntje zijn.

3 februari 2022 om 22:24

Denk dat Koeman weer wacht op Oranje.

3 februari 2022 om 22:12

Est-1913 Toch was van Bommel juist heel populair bij de fans toch? Fans waren het destijds niet eens met zijn ontslag

3 februari 2022 om 22:30

In het begin was hij erg populair inderdaad, maar veel supporters snapten zijn ontslag wel. De andere groep richtte zich op John de Jong. Ik was er niet rouwig om dat van Bommel zijn ontslag kreeg. Hij won maar 2 van zijn laatste 12 wedstrijden, lag al voor de winterstop uit Europa en het spel was niet om aan te gluren

3 februari 2022 om 22:14

Zou heel graag van nistelrooij zien komen. Prima tussenstop, en als hij ons aan het voetballen krijgt kan hij door naar psv1

3 februari 2022 om 22:35

Van Bommel heeft zijn imago afbreuk aan zichzelf te danken. Blijkbaar is hij een moeilijk mannetje die met iedereen ruzie zit te maken, ook met mensen die er al jaren zaten zoals Mart van de Heuvel. Als dat nooit naar buiten gekomen was dan zou er niks met zijn imago aan de hand zijn. Veel supporters waren woest toen hij ontslagen werd.

Lekkere speculatie. Maar ok. Ik ben benieuwd wie er uit het fenomenale netwerk van John de J komt rollen. Maar Letsch? Alsjeblieft zeg. 532 wordt t dan, nietwaar? Kan Johnny de selectie weer renoveren.

4 februari 2022 om 02:21

Feyenoord achter zich te houden? Denk eerder AZ natuurlijk.

3 februari 2022 om 22:11

Zolang de nieuwe trainer goed, herkenbaar en succesvol voetbal speelt maakt het bij PSV toch niet perse uit in welke formatie ze spelen? Ik vind Letsch echt een goede indruk maken bij Vitesse. Hij is op Ten Hag en Slot na denk de beste trainer in de Eredivisie.

3 februari 2022 om 22:17

waarom zou dat bij PSV niet uitmaken? Als je de afgelopen tijd spelers hebt gehaald voor 424 / 4231, en ook je jeugdteams met soortgelijke formaties spelen is het niet zo logisch als je een trainer haalt die 532 of 352 gaat spelen. Haal dan een trainer die herkenbaar en goed speelt in de formaties die net wat dichter bij je bloedgroep zit. Ik vond dat ze met Schmidt eigenlijk al te ver waren afgedwaald en al helemaal toen het dat 4222 werd, want daar zaten we plots met onze vleugelspitsen. Doet overigens niks af aan Letsch, die puik werk levert bij Vitesse.

3 februari 2022 om 22:24

Een duidelijk DNA is wat mij betreft juist ontbreekt bij PSV en de afgelopen jaren alleen nog maar minder is geworden. PSV staat momenteel toch niet echt voor een duidelijk type voetbal, waar de hele club op is ingericht en waar trainers en spelers op uitgekozen worden. Dit is naar mijn mening juist het eerste wat PSV nu moet doen, een duidelijke identiteit op papier zetten voor de nabije en verdere toekomst en pas dan naar een geschikte trainersstaf zoeken die hier bij past. Dan denk ik dat je bij jongens als Cocu en van Nistelrooy gaat uitkomen, ook omdat zij als cultuurbewaakers voor de club kunnen dienen

3 februari 2022 om 22:31

Letsch speelt 5-3-2 bij Vitesse omdat hij een positie voor Bazoer wilde creëren. Oftewel: hij past zijn systeem aan, aan het beschikbare materiaal. Dat was de volgorde bij Vitesse althans: materiaal analyseren, systeem kiezen, erin slijpen. Zou niet weten waarom-ie bij PSV het opeens andersom zou doen. Bovendien nog een voordeel als PSV Letsch aanstelt: alle Duitsers kunnen blijven.

3 februari 2022 om 22:38

Ik kende letsch niet voor Vitesse, dus vandaar mijn aanname dat 532 zijn stijl is. Ik dacht dat hij Bazoer daar plaatste omdat dat in zijn speelstijl beste zou passen. Maar als hij ook 433 of iets dergelijks aan de gang kan krijgen, daar heeft psv naar mijn mening de selectie voor, dan prima. Zoals gezegd, geen idee of hij succesvolle geschiedenis heeft met andere formaties dan 532.

3 februari 2022 om 22:36

Letsch is toch geen dwaas. Die kijkt gewoon naar de spelers en welke formatie daar bij past. Is dat 5-3-2 zoals bij Vitesse doet hij dat. Bij PSV zal hij natuurlijk ook gewoon 4-3-3 spelen

Letsch is een naam die ik meteen in m’n hoofd had maar niet uit durfde te spreken.. Zou wel een goeie zijn overigens, dan neemt ‘ie Bazoer mee.

Van Nistelrooy is echt goed bezig bij Jong, laatste wedstrijden spelen ze heel leuk terwijl het echt niet allemaal supertalenten zijn, en er zit weinig ervaring bij. En de (grote) talenten Oppegard, Sambo en Van de Blaak zijn er bijna het hele seizoen niet bij. Maar als je hem nu hoofdcoach van PSV 1 maakt, kan je zijn carrière verknallen. Bovendien, uit het interview met VI bleek dat het van Van Nistelrooy echt niet zo rap hoeft. Die ziet in dat hij nog veel moet leren en voelt zich totaal niet te groot voor een KKD-team.

Er zijn nu echt weinig trainers beschikbaar die ik graag zie komen. Letsch misschien, vanwege zijn resultaten. Maar dat is wel echt puur resultaten, want het voetbal is vaak niet zo leuk om te kijken, maar dat is ook vanwege de middelen die hij heeft. Cocu hoeft van mij echt niet, die heeft goede prestaties geleverd maar had ook wel echt een alleraardigste selectie, die was goed in balans.

3 februari 2022 om 21:54

Het voetbal van Vitesse onder Letsch ziet er anders beter uit dan van PSV onder Schmidt, met minder materiaal. Zou een goeie zijn voor PSV, hoor..

3 februari 2022 om 22:05

Ben benieuwd hoe Van Nistelrooy door gaat groeien. Misschien nog 1 seizoen Jong PSV hierna, en dan een jaar of 2 assistent bij het eerste?

3 februari 2022 om 22:12

Of nu al mee als assistent en daarna eventueel ergens op eigen benen om dat PSV over te nemen. Wat hierboven ook al genoemd wordt, een tussenstap bij een middenmoter/subtopper is best goed. Utrecht, Groningen, wellicht zelfs AZ. en zeker als Koeman gehaald kan worden, kan RvN er veel van leren, denk ik zo

3 februari 2022 om 22:20

Koeman met van Nistelrooy als assistent is zeker geen verkeerde gedachte. Anders inderdaad een tussenstop, maar dan zou een extra jaartje bij Jong geen kwaad doen denk ik. Er zijn in ieder geval behoorlijk wat opties voor PSV.

3 februari 2022 om 23:58

@The-Jump. Ik denk persoonlijk dat hij juist als hoofdtrainer aan de weg wil timmeren. Is al jaren assistent-coach geweest (zelfs bij NL elftal) en uit zijn interview met VI blijkt ziet hij dat als voorbereiding op hoofdtrainer. En daar zit hij nu op een leuk niveau om te beginnen. Dus assistent gaat die niet worden, dat kan die bij grotere clubs ook nog wel.

3 februari 2022 om 22:14

Ik heb Vitesse in Europa echt een paar keer geweldig zien spelen. Heb daar echt intens van genoten. Dat was een genot voor elke liefhebber.

3 februari 2022 om 22:23

Europees gezien vond ik Vitesse hé mooist om naar te kijken. De wedstrijden waren zeker niet allemaal goed, maar de passie en de spanning heb ik bij weinig andere wedstrijden gezien.

4 februari 2022 om 07:16

Maar de vraag is altijd komt dat door de trainer of de spelers

3 februari 2022 om 22:18

Snap eerlijk gezegd ook niet dat PSV dus blijkbaar meteen voor Van Nistelrooy wil gaan. Hier maak ik uit op dat als hij zegt ja ik wil, dat hij aangesteld word. Het loopt nu al een aantal jaar niet echt lekker. Ga met elkaar vergaderen, beslis wat je wil en maak op basis daarvan een ‘profiel’ voor een trainer. Je hebt nog dik 4 maand, de genoemde kandidaten zijn of vrij, zitten al bij PSV of hebben een aflopend contract.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Cocu werd met PSV drie keer landskampioen en overwinterde met de club voor het eerst in negen jaar in de CL. Dat was gewoon een goede match. Hij woont al in Eindhoven, is werkeloos en heeft zelf al aangegeven dat hij open staat voor PSV. Geef hem een contract voor twee jaar en laat intussen Van Nistelrooy elders ervaring opdoen.

3 februari 2022 om 21:57

Dit denk ik dus ook. Het voetbal onder hem was niet altijd goed. Echter waren de resultaten wel goed.

3 februari 2022 om 22:04

Uiteraard kan dat, maar betekent niet dat het nu ook een zekerheidje is. Zou dan eerder voor Frank de Boer gaan. Maar goed, als ik PSV was zou ik vol gaan voor Henk ten Cate. Een werkelijk luisterend oor voor die jonge spelers.

3 februari 2022 om 22:14

Jij kan geen PSV fan zijn, als je met FdB aankomt zetten. Buiten dat het een Ajacied door en door is, kan hij enkel teren op een goede selectie (zoals bij Ajax destijds). PSV heeft dat nu al niet, dus gaat nooit wat worden. Plus ik val nu al in slaap van PSV, met tikkie terug, tikkie breed van de boer wordt dat nog een paar stappen erger.

3 februari 2022 om 22:19

Vol gaan voor Henk ten Cate? Echt?

Ik begrijp werkelijk niet waarom bij Oranje en bij topclubs de naam van Henk ten Cate maar blijft vallen. Dat is nou echt iemand die per ongeluk omhoog is gevallen.

Frank Rijkaard nam hem ooit eens mee als assistent naar Barcelona, puur op basis daarvan mocht hij het eventjes proberen bij Ajax, daar teert hij nog steeds op. Intussen heeft hij werkelijk niets gepresteerd. Hij is al 34 jaar actief als trainer, op zijn erelijst staan alleen 1 Hongaarse beker, 1 KNVB-Beker, 1 Johan Cruijff Schaal en 1 landstitel in de Verenigde Arabische Emiraten.

3 februari 2022 om 22:27

@The-Jump; klopt, ben ook geen PSV fan. Maar onder Cocu was het verfrissend en leuk om te zien wil je zeggen? En Ajax destijds een goede selectie? Nou dat was het echt niet, zeker als je het met het heden vergelijkt. We hadden een paar toppertjes rondlopen, maar ook veel armoede hoor.

3 februari 2022 om 22:31

@cabinessence; maar wat wilt de selectie? Ik kan me voorstellen dat zij een type willen die goed met de jongens om kan gaan. Wat ik zo goed vind aan Henk ten Cate is dat hij erg geduldig spreekt en ook zo overkomt. Daarbij is het eentje die met zijn stem anderen kan inspireren. Het hoeft niet altijd een trainer te zijn met ontzaggelijk veel prijzen en die aan de kant lopen te schreeuwen. Bij Barca liepen al die spelers met hem weg, zo ook Dinho. Henk ten Cate, you love him or you hate him... er is duidelijk geen tussenweg.

3 februari 2022 om 22:31

@the-jump, je kunt veel zeggen van Frank de Boer, maar die had echt niet elk jaar de beste selectie. Ajax werd onder Frank kampioen in 2013, terwijl PSV toen een selectie had met Mertens, Strootman, Van Bommel, Wijnaldum, Toivonen.
Overigens denk ik ook niet dat de Boer een geschikte trainer voor PSV is hoor.

3 februari 2022 om 23:11

@janter:

"en Ajax destijds een goede selectie? Nou dat was het echt niet, zeker als je het met het heden vergelijkt."

Ik vind het wel opvallend dat ik vandaag regelmatig lees dat Cocu het met PSV vooral goed deed, omdat Ajax toen zo zwak was. Serieus? Ajax haalde tijdens het Cocu-tijdperk de finale van de EL en had spelers als Cillessen, Blind, Onana, Milik, De Ligt, De Jong, Ziyech, Sanchez, Tagliafico, Van de Beek en Huntelaar.

3 februari 2022 om 23:14

@janter:

Ik volg je echt niet. Jij denkt dat de huidige PSV-selectie zit te wachten op een 67-jarige trainer die amper iets gepresteerd heeft, omdat hij "geduldig spreekt"? Ik vind Henk ten Cate serieus meer een trainer voor Cambuur of Heracles dan voor PSV.

3 februari 2022 om 23:21

Henk ten Cate? Frank de Fucking Boerrr!!? De vrijdagmiddagborrel is al naar donderdagmiddag verplaatst begrijp ik?

3 februari 2022 om 23:51

@cabinessence; nogmaals, het ging over de selectie in FdB-tijdperk. Die spelers die jij noemt bloeiden op vanaf Bosz zijn tijdperk. Ja Cilessen was inderdaad in FdB-tijdperk, maar dat is gewoon een middelmatige keep. Milik kan ik me in vinden.

3 februari 2022 om 23:53

Velen zijn lovend over HTC. Lees maar eens laatst bijvoorbeeld de woorden van Gio terug. Die man weet spelers aan te voelen.

4 februari 2022 om 00:23

"velen zijn lovend over HTC. Lees maar eens laatst bijvoorbeeld de woorden van Gio terug. Die man weet spelers aan te voelen."

OK. Wat zegt dat? Dat spelers Henk ten Cate een aardige man vinden. Prima, leuk voor die spelers. Maar kan hij voetballers ook beter laten presteren? Dat heeft hij werkelijk nog nooit bewezen. Nergens.

3 februari 2022 om 22:21

Misschien moet PSV eerst eens rustig analyseren wat er structureel fout gaat. Ga in gesprek met verschillende trainers, analyseer de technische staf, de TD en de spelersgroep. Waar ligt het probleem? Nu meteen met Van Nistelrooy in gesprek gaan is toch onzin, waarom haast? Maak eens een plan voor de lange termijn, of juist de korte. Kies een koers. PSV wilde vol voor de jeugd gaan, maar stelde met Schmidt juist een trainer aan die constant meer wilde investeren, dat staat toch haaks op je beleid? John de Jong doet maar wat, en blijkbaar zijn leidinggevende ook, anders zat hij er niet meer. Misschien overdrijf ik, maar ik vind het echt een grote pleuris zooi bij PSV. Snap er niks van.

3 februari 2022 om 22:24

Je kunt wel blijven roepen dat het aan John de Jong ligt, dat doe ik ook, maar dat heeft toch geen zin. De media heeft al sinds zijn komst de pijlen op Schmidt gericht en John de Jong komt letterlijk overal mee weg.

3 februari 2022 om 22:26

"nu meteen met Van Nistelrooy in gesprek gaan is toch onzin, waarom haast?"

Lees anders eerst even het artikel voordat je reageert:

"de trainer van Jong PSV werd gesignaleerd bij het Philips Stadion en had volgens ingewijden een 'reguliere afspraak' met de clubleiding. De krant acht de kans 'erg gering' dat Van Nistelrooij als opvolger van Roger Schmidt aan de slag gaat."

3 februari 2022 om 22:27

Eens. Er is geen visie. Daarbij blijkt na van Bommel (en ook wel met cocu) dat een training doorschuiven vanuit jong geen garantie is. Ook een buitenlandse trainer niet. Ze zijn een jaar te laat, slot is al naar Rotterdam. Ik zou vol gaan voor jonk. Die man bewijst al jaren verstand ervan te hebben en is een bouwer. Daarnaast een erg rustige persoonlijkheid. En doet geen gekke dingen.

3 februari 2022 om 22:29

@TVL11, Misschien moeten wij het maar proberen aan te wakkeren dan 😜. Probleem bij Schmidt is denk ik dat hij niet heel fijn overkomt. Paar keer met ESPN, met Hans Kraay en Milan van Dongen, Situatie Nijhuis, uitlatingen tegen KNVB en recent nog na Ajax. Zeg niet dat het niet begrijpelijk is maar het werkt niet in zijn voordeel. Wat je zegt is inderdaad echt opmerkelijk, John de Jong maar ook Gerbrands lijken volledig buiten schot te blijven.

3 februari 2022 om 22:30

@cabinessence, Je hebt gelijk. Excuses, wat te snel gelezen. Maar denk je dat het niet klopt? Hij word zo nadrukkelijk genoemd dat ik me niet kan voorstellen dat ze Ruud er niet meteen voor willen gooien.

3 februari 2022 om 23:19

Van Nistelrooy gaat het komend seizoen echt nog niet worden. Hij heeft zelf al aangegeven dat hij nog minstens een jaar Jong PSV wil trainen. Dat vind ik erg verstandig van hem, en ik schat hem ook niet in als iemand die zich nu het hoofd op hol laat brengen en toch al voor PSV 1 kiest. En ik denk dat PSV het zo ook wel prima vindt, omdat ze voorzichtig zullen zijn geworden nadat het met Van Bommel ook niet goed af is gelopen. Ik zou kiezen voor 1-2 jaar Cocu en daarna Van Nistelrooy.

3 februari 2022 om 22:13

Nou Klaas, stop maar met analistje spelen hoor. John van den Brom? Dick Lukkien? Echt? En Ron Jans noemen terwijl hij deze week zijn contract heeft verlengd bij Twente.

PSV kan wel een lijntje uitgooien bij Koeman, maar ik gok erop dat hij de opvolger van van Gaal wil worden. Mocht dat niet gebeuren kan hij altijd nog aan de slag als clubtrainer. Ik zou de gok wagen met Wim Jonk of Letsch. Hoewel ik het juist mooi vind wat Letsch heeft opgebouwd bij Vitesse.

4 februari 2022 om 00:20

Bertjeuh. Op je achterhoofd gevallen? Klaas voorziet ons van een feilloze analyse. Kom jij aanzetten met Jonk en Letsch. Psv moet prijzen pakken. De prijzenkast van Lukkien puilt uit.

4 februari 2022 om 02:42

Lol. Als AZ-fan ben ik het helemaal met je eens Klaas. Toen ik van de Brom las moest ik al even lachen, maar Lukkien is nóg beter! DOEN

Niet aan beginnen! Zo goed doet van Nistelrooy het ook niet bij Jong PSV‼️
Eerst naar een Middenmoter uit de Eredivisie , Sparta bv, als hij die club in het linker rijtje kan houden maakt hij Misschien een kans.

3 februari 2022 om 22:09

Van Nistelrooy doet het wel goed bij Jong PSV! De start was nog niet geweldig, maar bij de Jong-teams is het altijd afhankelijk van de leeftijd van de spelers die je hebt. De laatste wedstrijden doen er geregeld 16- en 17-jarigen mee en het voetbal is gewoon leuk. Daarbij komt Van Nistelrooij super verstandig en realistisch over. Juist daarom denk ik dat hij het nu niet gaat doen en dat is prima. Ik moet er niet aan denken dat Van Nistelrooij net zo afgaat als Van Bommel. Het is toch een clubicoon.

3 februari 2022 om 22:25

Jong psv speelt de laatste wedstrijden inderdaad leuk voetbal waarbij de druk natuurlijk laag is en ze het ook veel van momenten van een aantal spelers moeten hebben.

3 februari 2022 om 22:17

Rijkaard kon Sparta ook niet behouden voor de Eredivisie. Ik vind het gevaarlijk voor van Nistelrooy om naar een middenmotor te gaan

Nederland heeft een armoedige stal aan trainers. Bozs zou fantastisch zijn in Nederland zijn
Aanvallend voetbal met de selectie van psv wordt echt smullen. Ten hag wordt het niet slot zit ook goed..misschien kunnen ze voor een nieuwe buitenlandse verassing gaan met eredivisie ervaring Shota Arveladze of Michael Laudrup zijn namen die ik in Nederland zou willen zien.

3 februari 2022 om 22:33

Denk niet dat het bij Bosz ligt aan terug 'willen'. Die staat onder druk in Lyon, dus die zie ik er einde van het seizoen wel uitgaan als ze geen Europees voetbal halen. Dus dan kan PSV altijd een lijntje uitgooien.

3 februari 2022 om 22:38

Bosz denkt alleen aan aanvallen hè en denkt niet aan de balans in het elftal. Heeft geen idee wat hij moet doen als het niet loopt. Achterin gaat dat een drama worden.

3 februari 2022 om 23:46

Of hij heeft geen verdedigers in zijn selectie die op een hoge lijn kunnen verdedigen. Je doet alsof bosz geen aandacht besteed aan het defensieve aspect van het voetbal in het jaar dat hij coach was van Ajax heeft hij met ajax de minste tegendoelpunten geïncasseerd van alle ploegen. Het is voor een bosz een wereld van verschil als je zijn speelt met een type Botman of een type Timber

Fraser zou een prima trainer zijn voor psv.
Ik snap niet waarom Feyenoord en PSV niet al eerder voor Fraser hebben gekozen.

Ik verwacht een combinatie van Cocu met Van Nistelrooy. Dan kan Van Nistelrooy nog wat ervaring opdoen bij het eerste elftal zonder te veel verantwoordelijkheid te hebben en kan hij het over twee jaar van Cocu overnemen. Denk dat het voor PSV ook goed is weer wat ex spelers toe te voegen bij het eerste elftal. De club is toch wel erg ingericht naar de hand van Schmidt de afgelopen jaren, dat zou je als club toch eigenlijk niet moeten willen. Met jongens van de club lijkt het mij toch gemakkelijker een duidelijke lange termijn visie te plannen en te volgen

3 februari 2022 om 23:50

Daarom zijn Andre Ooijer en Boudewijn Zenden zijn assistenten...

Koeman hoeft van mij echt niet te komen. Bosz zou top zijn. Letsch wel oke en met van Nistelrooij zou ik ook vrede hebben.

3 februari 2022 om 22:36

Bosz? Dat zou fantastisch voor Ajax zijn. Bij hem is het altijd gatenkaas achterin want meneer denkt alleen aan aanvallen dus dat zou ideaal zijn. Speeltuin voor onze aanvallers.

3 februari 2022 om 23:31

Aan de andere kant, als PSV onder Schmidt er al 4 tegen Ajax kan maken, wordt het onder Bosz helemaal prijsschieten.

Frank de Boer zit ook zonder club hè. Zou toch een poging wagen als ik psv was…. ;-)

Echt een enorm zwaktebod als ze bij Koeman uitkomen. Alleen al het feit dat zijn naam de rondte doet vind ik uitermate verontrustend. Alsjeblieft niet zeg. Ik moet er niet aan denken. Heeft de club eerder al in de steek gelaten en er recent nog een puinhoop van gemaakt in Barcelona en Liverpool. Daarnaast ook gewoon een hele onsympathieke man die gewoon niet past bij PSV.

Ik denk dat dit een mooie kans voor Henk Fraser is met Van Nistelrooy als assistent.

Ik denk dat van Nistelrooy assistent wordt van ten hag bij Manchester United

Er is veel dat ik mis in de organisatie van PSV. Creatief technisch beleid is wel mijn grootste klacht, want wat er tegenwoordig voor scouting bij PSV aan het onderpresteren is en welk niveau onze TD heeft was vijftien jaar geleden echt onacceptabel geweest. Maar behalve selectiesamenstelling vind ik dat PSV bovendien te weinig visie heeft op het voetbal dat men vindt dat de club moet spelen. Juist wanneer je er de laatste jaren vooral in slaagt om aanvallers op te leiden begrijp ik niet dat er geen speerpunten voor aanvallend voetballen worden vastgesteld en het trainersprofiel daar niet op wordt afgestemd.

Ik weet zeker dat PSV momenteel Phillip Cocu in overweging neemt, terwijl die vijf jaar lang het saaiste PSV-voetbal van deze eeuw op de mat legde en fans geen moment echt eens werd getrakteerd op een voetbalshow. De belangstelling voor Ronald Koeman snap ik evenmin; bepaald geen coach die heel erg doorstroom en doorontwikkeling van talent voorstaat en ook geen trainer die meer dan vier aanvallend ingestelde spelers opstelt over het algemeen. Liever een zekerheidje inbouwen op het middenveld dan het aanvallende avontuur aangaan. En hoewel ik begrip het voor het spelersmateriaalargument is Henk Fraser door de jaren heen ook geen coach gebleken die zich met een opwindende voetbalvisie en boeiend spel onderscheidt.

Zou graag eens wat verfrissing zien langskomen, zoals Arne Slot bij Feyenoord teweeg brengt. Over Kees van Wonderen heb ik wel een goed gevoel; hoe hij zich tactisch manifesteert bij Go Ahead - met name in de wedstrijden tegen PSV en Ajax - verdient een enorme pluim en verraadt in mijn ogen 'Arne-Slot-achtige potentie.' Terwijl Van Wonderen ook een heel normale, toegankelijke vent is en daarmee een prettig uithangbord.

Ook Wim Jonk zou ik graag eens uit de Volendamse luwte aan het werk zien. Bekend met de club, zou Jonk zijn progressieve voetbalvisie én het belang dat hij wel hecht aan jeugdige inbreng uitstekend los kunnen laten op PSV, waar de beloftenstroom vanaf de Herdgang een steeds belangrijkere ader wordt. Met een trainer als Jonk zouden talenten als Fofana, Van de Blaak, Bakayoko, Sambo, Oppergard en Delanghe hun doorbraakkansen aanzienlijk zien stijgen. En niet onwaarschijnlijk ook zien vervroegen.

Ten slotte, mijn persoonlijke favoriet en wel het ultieme teken van 'het roer om' lijkt me Peter Bosz de juiste man op de juiste plaats. Leverde bij Ajax puik werk, droeg bij aan groei en staat met een eigenzinnige visie bovendien voor goed en attractief voetbal. Na een decennium van afbraakvoetbal van Cocu, voorspelbaar counterspel onder Van Bommel en reactionair pressiespel onder Schmidt zou PSV haar fans weleens wat leukers mogen voorschotelen. Bosz zou daarvoor de perfecte trainer zijn en hij kan weleens sneller in beeld zijn dan hem lief is: Monaco gaat thuis niet onwaarschijnlijk winnen van Lyon komend weekend, waarna Bosz 8e of 9e staat als het de week erop nummer 2 Nice ontvangt. Het lijkt me dat Lyon dan zijn conclusie wel trekt.

4 februari 2022 om 05:45

Bosz staat garant voor 1 optie, hij heeft nooit een plan B, ik zou het echt vreselijk vinden. Het type voetbal boeit niet als je niets wint, Bosz staat garant voor niets winnen, behalve dan de hartjes van de mensen die toch niet in het stadion zitten..

4 februari 2022 om 08:30

Welke van de andere kandidaten zijn wel echte winnaars in jouw ogen? Of hebben echt een plan B als blessures gaten in de opstelling staan. Ajax koopt of huur jaarlijks een direct inpasbare spits of kan nog rekenen op een multi-inzetbare Tadic. Maar veel trainers hebben niet die luxe noch de tijd om op andere speelwijzen over te stappen of in te slijpen.

Kijk je naar Koeman, dan zie je ook geen cv van een winnaar. In 22 jaar tijd 11 clubs versleten. Slechts 3 landstitels, 3 nationale bekers en 3 nietszeggende supercupjes die het voetbalseizoen openen. Zijn gemiddelde ambtstermijn is slechts 1,65 jaar, wat te verklaren is door het feit dat hij bij 6 clubs werd ontslagen of zelf voortijdig de wijk nam om dat gezichtsverlies te voorkomen. Intussen heeft Koeman nergens bijgedragen aan de ontwikkeling van een team of club. Sterker nog, hij heeft op dat vlak bij Ajax, PSV en AZ vooral geprofiteerd van het werk van zijn voorgangers Adriaanse, Hiddink en Van Gaal. Verder kun je Koeman niet betrappen op het signatuur van avontuurlijk, aantrekkelijk voetbal. Dan heb ik liever Bosz die in Eindhoven de kussens eens komt opschudden; wanneer je in anderhalf jaar tijd een jong Ajax naar de finale van de EL leidt en met Heracles niet alleen 8e wordt én de KNVB Bekerfinale haalt, is bovendien opzienbarender dan veel andere Nederlandse trainers van dit moment laten zien.

4 februari 2022 om 09:29

Bij Bosz was het pijnlijk duidelijk dat als het voetballend niet ging lukken, er ook geen alternatief was. Dat vind ik een enorm gemis. Bosz heeft verder toch nergens iets laten zien joh.. Koeman noem ik niet eens, al zou ik het een prima optie vinden. Leuk voetbal onder Bosz, maar net zo goed met lege handen is ook geen optie.

Ronald Koeman zal waarschijnlijk toch niet willen

4 februari 2022 om 00:50

@titus030 zou niet weten waarom Koeman het niet zou willen doen. het Nederlands elftal heeft hij pas gedaan. misschien wil hij nu weer eens een club gaan doen in Nederland. en PSV is binnenkort vrij. dus een goed moment om nu trainer van PSV te worden.

Ik heb vandaag al vaker aangegeven, dat mijn droom Duo Koeman als trainer en Ruud als assistent zou zijn. om PSV weer een beetje de oude PSV te laten worden.

Wel jammer dat onze eredivisie clown weg gaat. Hoop dat we de komende 4 maanden nog meer van hem kunnen genieten 😁. Persoonlijk vind ik dat PSV voor Jonk moeten gaan en next one Van Nistelrooy.

Peter Bosz, wat een verschrikking zou dat zijn.. Onder elke andere trainer heb je in ieder geval nog de hoop op een prijs, bij Bosz weet je dat alles verloren is.
Nog liever Verbeek

Ik hoop dat het iemand is die de ploeg stuurt vanaf de zijlijn en ingrijpt wanneer het niet loopt en niet zoals het nu gaat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren