Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen adviseert Ajax: ‘Daar moet je echt schijt aan hebben’

Laatste update:

Valentijn Driessen adviseert Ajax om Nicolás Tagliafico niet naar Barcelona te laten gaan. De linksback is ongelukkig in Amsterdam en wil graag deze winter vertrekken. Ajax wil alleen praten over een definitief vertrek van de Argentijn, terwijl Barcelona een verhuurperiode als enige optie ziet. De Telegraaf meldde eerder al dat Barcelona zich heeft gemeld voor de diensten van Tagliafico. Als het aan Driessen ligt, werkt Ajax echter niet mee aan een transfer, zo vertelde hij maandagavond bij Voetbalpraat.

Barcelona geeft de voorkeur aan een huurdeal, terwijl Ajax alleen wil praten over een definitieve transfer. Tagliafico heeft nog een contract tot volgend jaar zomer. "Die spelers moet je niks gunnen, want ze gunnen jou ook niks", reageerde Driessen stellig toen in het praatprogramma de eventuele transfer van Tagliafico ter sprake kwam. "Op het moment dat je in de Champions League speelt, moet je dan naar Barcelona gaan? Die komen uit in de Europa League en spelen rond de vijfde plek in LaLiga. Ajax wil kampioen worden, wil de beker winnen en wil ver komen in de Champions League. Daar moet Ajax echt schijt aan hebben."

De reactie van Driessen volgt op het verzoek van Tagliafico aan Ajax om mee te werken aan een transfer. Volgens clubwatcher Mike Verweij van De Telegraaf is er intern bij Ajax de nodige onrust vanwege de situatie rondom de verdediger. Het dagblad weet dat Tagliafico boos is over het feit dat Ajax hem geen tussentijdse transfer gunt. De kans om voor een club als Barcelona te spelen komt volgens de vleugelverdediger niet heel vaak voorbij. Tagliafico benadrukt daarnaast dat Ajax hem vorig jaar zomer zou hebben toegezegd mee te denken als er serieus bod binnenkomt in de Johan Crujff ArenA.

Kenneth Perez, die ook in het praatprogramma aanwezig was, kijkt er niet raar van op als Tagliafico gewoon in Amsterdam blijft. "Zondag leek het erop dat hij er na tien à vijftien minuten in moest door een blessure bij Daley Blind", aldus de vaste analist. "Ik kan me voorstellen dat Erik ten Hag die optie er graag bij heeft, anders kom je bij Devyne Rensch uit." Ten Hag benadrukte zondagmiddag op de persconferentie na afloop van het met 1-2 gewonnen uitduel met PSV inderdaad dat hij Tagliafico met het oog op het restant van het seizoen nodig heeft.

“Ik hoor die geruchten ook, maar ik kan daar niet op ingaan. Omdat ik simpelweg geen informatie heb. Als iets concreet is, krijg ik over het algemeen informatie van Marc”, aldus de Ajax-trainer. Tagliafico mag bij het juiste bod - naar verluidt zeven tot acht miljoen euro - verkocht worden, omdat Ajax in dit geval de mogelijkheid heeft een vervanger aan te trekken. Ten Hag: “We zullen dit soort zaken intern bespreken, maar ik heb geen veto. Ik zal zeker voor Nico vechten, omdat ik weet dat het nog een lange reeks is. We spelen op drie podia en dan heb je een kader nodig waarin je dingen kunt oplossen. Vorig jaar moesten we in de kwartfinale van de Europa League tegen AS Roma dingen oplossen met spelers die daar nog niet klaar voor waren.”

Vind jij dat Ajax Nicolás Tagliafico moet laten gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax doet er goed aan om hem te behouden. Er is geen goeie backup voor Blind en ik vind Blind de laatste tijd ook uit vorm. Nico is een bijter die goed van pas zou komen in de CL. bovendien moet hij door de voordeur vertrekken.

25 januari 2022 om 08:01

Olesmit ik heb volgens mij nog nooit zoveel kritiek gehad op Blind als dit seizoen. Maar ik vond hem in Eindhoven ook een prima pot spelen, en gaf nota bene ook een beslissende 'twijfelachtige' voorzet.

25 januari 2022 om 08:43

Sulejmanii, zeker, speelde goed tegen PSV. Maar een topclub moet toch op elke positie concurrentie hebben? Daarnaast is Nico een lb met andere kwaliteiten die ook van toegevoegde waarde kunnen zijn tegen opponenten die je op eigen helft dringen.

25 januari 2022 om 08:52

Nee man, hoe kun je dat zeggen? Ik heb speciaal op Blind gelet, en speelde echt niet zo goed. Foute passes, psv op de counter wandelde hij terug met de hoop dat een medespeler wet wel zou oplossen (wat ook gebeurde). Terwijl iedereen terugrende bleef hij daar maar voorin terug wandelen.

Dit is het nou, wat jij zegt. “Een beslissende twijfelachtige voorzet??” Terwijl hij echt veel fout deed, maar niet direct werd afgestraft. Maar zijn voorzet ga je onthouden.
Timber speelde geweldig, sterk in duels, goede tackles, goede passes, superslim in de opbouw, een echte regisseur.
Maar Timber maakte 1 foutje en werd afgestraft met een doelpunt, en dat wordt dan wel onthouden. Blind maakte veel fouten maar wordt niet afgestraft, maar zijn zogenaamde beslissende pass (super onverdiende credits) blijft wel bij je hangen.
Zo’n slechte kijk op voetbal.
In ieder ander land zou Tagliafico de voorkeur boven Blind krijgen, behalve in ons eigen land. Of denk je van niet? Dat zou echt naief zijn.

25 januari 2022 om 09:00

Ik vond Blind de eerste helft prima spelen. Maar de tweede helft zakte hij volledig door het ijs en heeft hij veel ballen ingeleverd en werd constant overlopen. Weliswaar was er die bal aan de zijkant, maar vergeet niet dat zijn aanname daar in principe niet helemaal OK is.

25 januari 2022 om 10:15

Blind is echt niet meer goed genoeg voor het niveau dat Ajax nastreeft, ze moeten snel een goede vervanger zoeken. Ik denk dat een Wijndal een prima optie zou zijn, maar AZ zal hem niet naar Ajax willen laten gaan.

25 januari 2022 om 10:28

De tank is steeds sneller leeg bij Blind en ik snapte dan ook niet dat Ten Hag Tagliafico niet inbracht rond de 65e minuut. Zo houdt je hem zeker niet te vriend.

25 januari 2022 om 08:11

Uit vorm blind speelt laaste paar wedstrijden juist weer beter. Heeft wel slechte periode achter de rug.

25 januari 2022 om 08:59

Toch fijn altijd dat clubs schijt mogen hebben aan het leven en carrière van spelers maar zodra spelers als Onana en Dembele dat hebben worden ze tegenwoordig verbannen. Toch lekker het hebben van zoveel macht. Hoe dan ook hebben ze schijt aan je 😅

25 januari 2022 om 11:56

Precies dat. populistisch gelul wat mij betreft. Zodra een speler hetzelfde doet, dan is de wereld klein van een speler. En als een team zo'n speler weet te strikken, dan hebben ze goed gehandeld en is het goed recht van de speler. Subjectief denken!

De blessure van Brobbey is een schoolvoorbeeld van waarom Ajax Tagliafico wil houden. Wat als dit Blind overkomt? Dan heb je Rensch, maar vervolgens heb je dan geen back-up voor zowel links als rechts. Tenzij Ajax een waardige vervanger kan halen. Tagliafico moet gewoon ff wat meer minuten krijgen.

25 januari 2022 om 08:13

Precies. Het is zonde voor Nico, want hij verdient natuurlijk wel gewoon een transfer na alles wat hij betekent heeft voor ajax. Hij mag ook al 2 jaar lang eigenlijk verkocht worden, maar de interesse van de juiste club bleef helaas achterwege voor hem. Wat mij betreft stelt Ten Hag dan Nico inderdaad sowieso wat vaker op. Laat Nico spelen tegen een Heracles thuis bijv, en niet enkel minuten gunnen in de beker.

25 januari 2022 om 08:38

Dan zou je Martinez nog op links kunnen zetten en Schuurs in het midden. Niet optimaal, maar denk dat Nico er wel een beetje klaar mee is op de bank, wat ik uiteraard begrijp. Hij is 29 en wil nog iets anders en speelt nu niet.

25 januari 2022 om 09:08

Dan haal je het centrum uit elkaar juist nu dit lekker draait, dat moet je nooit doen

25 januari 2022 om 09:07

@MessiBazoer precies dit.We hebben niet echt een back-up als Blind weg valt met schorsingen of blessure.Hoe spijtig dit ook is voor Nico

25 januari 2022 om 09:42

Exact, ze moeten Tagliafico meer minuten geven en onderdeel laten zijn van het team. Daar komt denk ik ook zijn boosheid en frustratie deels vandaan. Hij is een voormalige basisspeler, die furore maakte in de CL en international was. Die kun je dan niet als een jeugdspeler op de bank houden 'in geval van een mogelijke blessure'. Dan zou ik ook weg willen, zeker als er ook nog mooie clubs geïnteresseerd zijn.

Ik denk dat ze in Amsterdam heel goed zelf weten wat ze met deze situatie moeten doen. Om dit nu te bedenken hoef je geen hoofd sport van de Telegraaf te zijn .

Uiteraard is het voor Ajax beter om hem te behouden. Maar als je hem al een tijdje hebt beloofd om mee te denken en hem een stap te gunnen is het raar om dat nu niet te doen. Eerder was de interesse schijnbaar niet zo groot als nu.

25 januari 2022 om 08:16

Bovendien moet je ook aan je geloofwaardigheid denken. Als jij beloofd hebt een oudgediende zonder al te veel slag of stoot te laten gaan en jij doet dat niet, dan gaan mogelijke aankopen ook nog wel een keer extra nadenken voordat ze bij Ajax tekenen. Daarnaast wil je ook niet dat een dergelijke jongen de groepssfeer gaat verpesten omdat hij niet happy is. Denk eerlijk gezegd dat t beter is als ze m laten gaan en een jongen uit de jeugd doorschuiven naar linksback. Desnoods kan martinez ook nog linksback.

25 januari 2022 om 08:25

Centrum Martinez - Timber moet je imo nooit meer uit elkaar halen.

25 januari 2022 om 08:27

Precies, vooral omdat het al een paar jaar zo is. Toen was die interesse er niet en nu wel. Verschil is ook dat die amper minuten maakt dus al helemaal niet tevreden is. Ideale moment om hem te laten gaan. Ook al kost het je een goede back up.

25 januari 2022 om 09:16

(Bazoer ) dat vind ik ook maar ik zou het al een wonder vinden als Timber nog 1/2 jaar bij ajax speelt want die is zo vreselijk goed , maakte 1 foutje maar verder een perfecte wedstrijd die gaan wij niet lang houden ben ik bang .

25 januari 2022 om 08:27

Dan moet je toch nog eens het artikel goed lezen. Het gaat om een transfer (verkoop), Barca wil huur. Dat betekend dat je hem over een half jaar terug krijgt. Ajax kan dus geen speler kopen en moet dus zelf een speler gaan huren voor een half jaar op de bank. Dan ga je er als Ajax altijd op achteruit. Waarom zou Ajax hieraan meewerken? Als Barca met 8 miljoen komt dan zal Ajax op zeker meewerken want dat is de afspraak.

25 januari 2022 om 08:31

De afspraak was dat Ajax mee zou werken aan een transfer. Of dat huur is of geen huur moet geen verschil uitmaken. Hij wil een transfer en dat heeft Ajax hem beloofd. Dan kom je die belofte netjes na als het goed is. Ajax kan toch gewoon een vervanger halen? De kans is toch groot dat tagliafico helemaal niet terugkomt als hij het goed doet.

25 januari 2022 om 08:43

@arsenal890 Natuurlijk maakt dat wel verschil, wat een onzin. De afspraak was dat Ajax mee zou werken bij een goed bod. Dus daar is hier absoluut geen sprake van. Wat schiet Ajax op met een half jaar Tagliafico verhuren? Het scheelt ze enkel wat salaris, ze raken een goede back-up kwijt, en als hij een zware blessure oploopt bij Barca zit je in de zomer weer met een geblesseerde back te kijken die je dan wederom niet verkocht krijgt.

25 januari 2022 om 08:49

Tuurlijk maakt dat wel een verschil. Een huurovereenkomst is heel iets anders dan een definitieve overgang. Je gaat een belangrijke back-up niet voor een half jaar uitlenen terwijl je zelf meestrijd op 3 fronten.

Misschien afspreken met Nico om een opwaardering van het contract en aankomende zomer voor een schappelijk bedrag laten vertrekken.

25 januari 2022 om 09:03

Een huur en een echte transfer hetzelfde achten… gelukkig maak jij de afspraken niet. Ajax vraagt een zeer schappelijk bedrag voor zijn status. En zo lang dat niet wordt betaald blijft ie zitten. De markt zit helemaal op slot qua linksbacks. Allemaal derderangs rotzooi is beschikbaar nu. Met CL ambities is dit een absolute no go.

25 januari 2022 om 09:56

Voor Ajax maakt het zeker uit. Maar denk je dat tagliafico dat ook denkt? Als er tegen hem is gezegd dat als er een club is met interesse en je daarom een transfer wordt gegund het voor hem uitmaakt wat het voor Ajax oplevert? Voor Ajax maakt het zeker uit. Maar denk je oprecht dat het tagliafico ook maar iets interesseert? Van wat ik heb gehoord werd er gezegd dat ze mee zouden werken aan een transfer. Als ze hebben gezegd dat niet te doen bij huur oké dan had ik dat niet meegekregen.

25 januari 2022 om 08:35

Ja het is misschien wel ongeloofwaardig om een dergelijke transfer nu te blokkeren maar het komt nou niet echt goed uit voor Ajax. Ajax heeft breedte nodig in de selectie om mee te doen met 3 competities dus ik zou tot de zomer wachten. Dan is er ook wel interesse lijkt mij.

25 januari 2022 om 09:58

Voor Ajax wel idd, dat geef ik hierboven ook aan. Maar wat denk je dat tagliafico ervan vindt? Tegen hem is al een paar transferperiodes lang gezegd dat als er interesse is in hem dat hem een transfer wordt gegund. Is er eindelijk interesse voor hem en dan mag die niet weg? Dat geeft toch een flink verkeerd beeld af en je zit ook nog met een ontevreden speler.

25 januari 2022 om 11:37

Ajax heeft op dit moment weinig keus ook al geeft dit een verkeerd beeld af. Tagliafico is gewoon nodig want ik zie Ajax ook niet gauw een nieuwe linksachter halen en met alleen Blind ga je het niet redden. Ik zou proberen te regelen om hem in ieder geval nog tot de zomer te houden en hierbij speeltijd beloven om hem tegemoet te komen. Al denk ik dat Tagliafico daar niet blij mee gaat zijn maar persoonlijk zie ik geen andere optie.

25 januari 2022 om 11:57

Dat denk ik ook. Daarom wordt het wel een hele lastige situatie. Als Ten Hag wat meer zou rouleren en daardoor tagliafico meer minuten had gegeven was de keuze makkelijker. Denk dat je wel met een ontevreden speler zit en dat is ook niet best. Wie weet hebben ze nog wat jeugd rondlopen of is er goedkoop een speler te huren? Die kans lijkt mij ook klein. Lastig keuze wordt het voor ze.

ajax kan hem eigenlijk al niet meer behouden
zijn al zoveel beloftes gedaan om mee te werken aan een transfer voor Tagliafico dat je dit eigenlijk niet meer kan tegenhouden

mocht het zo zijn dat ze er toch voor kiezen hem niet weg te doen
geef hem dan met alle respect tegen de kleinere clubs in de Eredivisie wat meer speeltijd
maar dat zal met Ten Hag wel goed komen

25 januari 2022 om 08:29

Zoals ik hierboven aangeef. Ze werken ook mee als Barca met 8 mio komt om hem te kopen. Dat is de afspraak. Waarom zou Ajax hem een half jaar verhuren? Dan moeten ze dus voor een half jaar zelf een LB huren, want een LB kopen heeft geen zin. Je krijgt Nico in de zomer immers weer terug.

Ik snap dat Nico weg wilt, hij zit op de bank in een Mickey Mouse competitie. Dit is misschien wel z'n laatste kans om nog naar een topcompetitie te gaan, ik denk dat ik een vertrek zou eisen als ik hem was.

25 januari 2022 om 08:43

@teesboer,

bedoel je die Mickey Mouse competitie die gewoon na dit jaar, 6e staat op de Uefa ranglijst ?!

Iedereen zegt dit altijd, maar zo'n Mickey Mouse competitie hebben we niet, we zijn na de Big5 gewoon de 1e/ 2e competitie.

25 januari 2022 om 09:17

We hebben 1 team dat goed presteert in Europa, dat is Ajax. Verder is het toch allemaal erg armoedig, vind je dat zelf niet? Ik neem buiten Ajax geen enkele club uit Nederland echt serieus in Europa op dit moment. Misschien ben ik wat negatief, maar zo zie ik het op dit moment.

25 januari 2022 om 09:25

"Met gemiddeld 14.200 punten vestigt Nederland een nieuw record: nog nooit behaalden de diverse eredivisionisten zo'n hoog puntenaantal in Europa."

Er zijn 5 ploegen door in Europa, dan kun jij toch niet zeggen dat zij het slecht doen?

Met bovenstaande puntenaantal laten wij dit jaar competities uit o.a. Engeland, Spanje en Frankrijk achter ons.

25 januari 2022 om 09:59

De enige reden dat Nederland dat puntenaantal heeft behaald is omdat de conference league bestaat. Daar krijg je evenveel punten voor als in de EL dacht ik? Oftewel moet je dat soort cijfers niet te serieus nemen. Ik ben het eens met Teesboer, de eredivisie stelt niet veel voor op Ajax na.

25 januari 2022 om 10:28

@arsenal,

je draait met 5 clubs Europees mee, maakt niet uit in welke competitie daarvan.
Je staat op nummer 7 (word na dit jaar nummer 6) op de UEFA coëfficiëntenlijst.

Mensen doen net alsof het niets voorstelt, maar buiten de big5 om, zijn wij gewoon een goed voetballand, wat ook terug te zien is in het aantal spelers dat we opgeleid hebben en op niveau spelen.

Noem een Ibra, Suarez, de Jong, Malen, Depay, Eriksen, de Vrij, Mertens, Dost, Wjnaldum.

25 januari 2022 om 10:48

Nogmaals de eredivisie stelt gewoon helemaal niks voor in Europa op Ajax na. Zegt genoeg dat we alleen Ajax hebben op een normaal Europees niveau toch? Kijk gerust even naar alle spelers die naar het buitenland gingen. Veel kunnen het niveau niet aan zelfs de ‘absolute toptalenten’ niet.

25 januari 2022 om 10:54

@arsenal,

Wie van deze spelers kan het niveau niet aan dan ?

Ibra en Suarez hebben het al gemaakt,
de Jong kan het niveau wel aan, maar zit net als Depay bij het trieste Barcelona, daar is geen eer te behalen.
Eriksen heeft gewoon altijd prima gepresteerd,
de Vrij laat al jaren zien dat hij geweldig presteeert,
Mertens gewoon goede speler, Dost presteerde lekker in de subtop van Duitsland,
Wijnaldum, begint op leeftijd te raken, maar heeft geweldige prijzen gewonnen waar hij een aandeel in had.

Altijd houden, alles blokkeren. Als Barca 55 miljoen vrij kan maken voor Ferran Torres moet 7 miljoen voor Nico ook wel lukken, en anders niks. En als die Balde zo goed is, moeten ze hem zelf maar als back-up gebruiken. We zijn niet meer in 2013. De verhoudingen zijn veranderd. Ik wil liever geen Youri Baas tegen Benfica zien. Veel liever Nico. Tegen Heracles basisplekkie hopelijk.




Driessen onderschat de aantrekkingskracht die Barcelona nog altijd heeft en vooral bij Zuid-Amerikaanse spelers. Logisch dat Tagliafico op deze leeftijd dit als een trein ziet die wellicht nooit meer voorbij komt. Hij verdiend ook meer minuten dan hij tot nu toe krijgt, maar Blind is een lievelingetje binnen Ajax. Die heb ik dit seizoen zat bagger wedstrijden zien spelen maar heeft eindeloos krediet. Ongelooflijk eigenlijk dat Vertessen zo laat erin kwam of zelfs niet eens startte. Blind had al moeite om Doan bij te houden. Europees tegen de straks echt grote jongens kan je niet met blind aankomen kakken imo.

Zie je hem al spelen tegen Sanã£â©, Gnabry, Messi, Di Maria, Mahrez, Sterling, Salah e.d.? Doe dan maar liever een Nico die er continue kort op zit en zich helemaal vastbijt in zo een tegenstander. Dat opbouwende doen we wel met Martinez en Timber en mindere mate Nous, daar heb je echt niet alle 4 de verdedigers voor nodig. Dit is toch een stukje mismanagement vanuit Ajax zijnde en vooral Ten Hag. Als je Nico gewoon meer minuten had gegund was hij waarschijnlijk tevreden genoeg om het seizoen in ieder geval af te maken. Maar zelfs tegen mindere goden in de Eredivisie stelt hij continue Blind op. Iemand als Nico tevreden proberen te houden met minuten tegen amateurs slaat nergens op.



Exact helemaal eens met Driessen. Ajax is gebaat bij een brede en sterke selectie. Aankomende zomer mag Tagliafico voor een schappelijke prijs weg via de voordeur. Wel zou ik willen pleiten om hem meer in te zetten. Tegen met alle respect NEC en Heracles kan je ook weleens met Nico starten en geef je Blind wat rust. Of anders laat hem de 2e helft voetballen. Dat verdient hij ook.

25 januari 2022 om 10:41

Probleem is dat blind waarschijnlijk net zoals tadic is. Altijd wil spelen. Nou die moet zich ook maar eens schikken. Nico hoor idd vaker te spelen.

Ajax heeft aan wel meer dingen schijt, dus waarom zou je een trouwe speler die veel voor je heeft betekent niet een droomtransfer door de neus boren?

25 januari 2022 om 10:51

Ik begrijp je redenatie/ hoop. Maar contract is contract toch ? Zo denkt Onana er ook over en Labyad? Die spelers willen we kwijt, maar die willen niet weg en houden zich aan het contract.

Bij Tagliafico is het juist de andere kant op. Maar of dit moment Barcelona de droomclub is, weet ik ook niet. Nico verdient een betere club !

25 januari 2022 om 11:19

Ook voor jou geldt: je vergeet de aantrekkingskracht van een club als Barcelona, zelfs in de periode waarin ze nu verkeren maar vooral ook voor Zuid-Amerikaanse voetballers. Real Madrid en FC Barcelona zijn vooral voor spelers uit het Zuid Amerikaanse continent de creme de la creme. En daarna Italie. De Premier League en Bundesliga spreken spelers van dergelijke komaf minder aan. Nico is zo wat een cultheld die zich al voor 200% in heeft gezet. Hij verdiend veel meer minuten dan hem gegund word. Stukje mismanagement vanuit Ten Hag imo.

25 januari 2022 om 12:13

Met je laatste regel ben ik het helemaal eens. Hij moet gewoon vaker ingezet worden. Blind verdient de voorkeur, maar er zijn genoeg wedstrijden waarin je zeker met Tagliafico kunt starten.

Ik begrijp de aantrekkingskracht van Barcelona, ook qua land, cultuur en competitie. Maar bij dit Barca wil je eigenlijk toch niet horen. Ze komen alleen bij hem uit omdat hij goedkoop of eenvoudig te huren is.

25 januari 2022 om 14:46

Klopt, contract is contract. Maar als Onana, Mazraoui en mogelijk Gravenberch ervoor kiezen transfervrij de deur uit te lopen omdat hun contract afloopt en ze het niet verlengen, gaat voor veel fans 'contract is contract' helemaal niet op en is de wereld te klein. In die gevallen wordt vaak gewezen op een lage mate van dankbaarheid, dus vind je niet dat die dankbaarheid ook getoond mag worden richting een laatbloeier als Tagliafico die zes maanden vóór zijn 30ste verjaardag een droomtransfer naar een van de grootste clubs van Europa kan maken? En daar waarschijnlijk ook nog meer speelt dan bij Ajax?

Waarom je denkt dat ik hier iets in 'hoop' is me een raadsel trouwens; ik lig er niet van wakker of een wisselspeler van Ajax nou gaat of blijft. Het bevreemd me alleen hoe vaak ik Ajax nu al betrap op asociaal gedrag dat ik niet bij die club vind passen.

Nico gunt Ajax alles. Heeft z’n contract eerder al verlengd met Ajax met de afspraak dat ze mee zouden denken bij een mooie transfer. Nico is geen Onana.
Die jongen is zonder enige reden bij het grof vuil gezet en krijgt nu de kans naar Barcelona te gaan. Als je hem toch nooit gebruikt, laat hem dan gaan. Ga op zoek naar een andere linksback. Ik snap Ajax met het oog op de CL maar als je hem zelf zo aan de kant schopt. Zelfs in die weken dat Blind elke bal die hij kreeg aan de tegenstander gaf kreeg hij de kans niet.

25 januari 2022 om 13:21

Helemaal mee eens, maar wel onder de voorwaarde dat Barca of Napoli of wie dan ook hem daadwerkelijk koopt en een redelijke transfersom op de tafel left.

De geruchten over 4 maanden huren daar kan ik niks mee, daar heeft Ajax gewoon 0,0 aan en het is ook weer geen filantropische instelling... Maar mee eens dat 'een goedgevulde bank' niet het argument moet zijn om een speler als Nico binnenboord te houden. Dan maar Rensch of Salah Edine opstellen mocht het ooit zover komen.

25 januari 2022 om 13:57

Zo goed, dat hij op de bank zit en zonder blessures wellicht geen minuut maakt in die CL. Vanuit Ten Hag snap ik het prima, maar als Overmars zijnde moet je ook spelers tevreden houden, naar de toekomst kijken (als je afpraken maakt (die wij niet kennen) je daar ook aan houden) en ook perspectief geven. Als je nu niet meewerkt dan zit hij ook volgend seizoen chagrijnig in de selectie want dan gaat hij natuurlijk lekker wachten op zijn transfervrije status.

Als een club dus met een redelijk bedrag over de brug komt en Nico daar graag heen wilt dan zou ik dat zeker doen. Jammer dan voor de eventuele kans dat Blind geblesseerd raakt en je teruggrijpt op Rensch (is die dan zoveel slechter dan Nico?) maar je kan niet iedere mogelijke kans gaan afdekken.

25 januari 2022 om 16:44

Mijn eerste zin:
Helemaal mee eens, maar wel onder de voorwaarde dat Barca of Napoli of wie dan ook hem daadwerkelijk koopt en een redelijke transfersom op de tafel left.

Jouw eerste zin: Nee natuurlijk niet

Met verhuur uiteraard nooit laten gaan, indien er een redelijk bedrag wordt neergelegd (met uitgestelde betaling als dat Barca helpt) dan moet je daar wat mij betreft gewoon aan meewerken.

Het is wel echt sneu om te zien hoe Barcelona de laatste tijd voor een duppie op de eerste rang wil zitten.

Tagliafico benadrukt daarnaast dat Ajax hem vorig jaar zomer zou hebben toegezegd mee te denken als er serieus bod binnenkomt in de Johan Crujff Arena.

Tja maar huren voor 4 maanden is dan ook geen serieus bod...

Aan huren met een verplichte koop eind van het seizoen zou eventueel nog wel te overwegen moeten zijn voor Ajax vind ik (ivm eerdere afspraken en ja dan loop je een risico maar laat het dan maar over aan Rensch of Salah Edine). Hoeven die armoedzaaiers in Barcelona niet direct te betalen maar aan het eind van het seizoen, het Nico zijn transfer en kans op speeltijd en Ajax een fatsoenlijke transfersom.

Beste Nico ,Helaas voor jou hebben we schijt,Wij beloven wel maar we doen niks Muil houden en doorbanken en ondertussen investeren we even alleen in de aanval 🤭Arme Nico Na zoveel te hebben betekend 🥲

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren