Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kabinet laat toeschouwers onder strenge voorwaarden weer toe in stadions

Laatste update:

Het kabinet maakt woensdag waarschijnlijk een einde aan de lege voetbalstadions in Nederland, zo melden bronnen rond het kabinet aan De Telegraaf en het Algemeen Dagblad. Daaraan worden wel strenge voorwaarden gesteld, want slechts een derde van de capaciteit van een stadion mag worden benut. De stadions in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie zijn al sinds vrijdag 12 november leeg.

Het profvoetbal profiteert daarmee mee van de verdere versoepelingen van de coronamaatregelen, die tegelijkertijd zullen worden aangekondigd. Het lijkt erop dat stadions net als de horeca en cultuur te maken krijgen met een sluitingstijd van 22.00 uur. De KNVB zal om die reden waarschijnlijk geen wedstrijden ná 20.00 uur laten beginnen, zodat kan worden voldaan aan die sluitingstijd. De bedoeling is om wederom te gaan werken met het coronatoegangsbewijs (3G).

Ajax - Go Ahead Eagles van zondag 7 november was de laatste wedstrijd op het hoogste niveau in Nederland die gespeeld werd voor publiek. De Eredivisie ligt komend weekend stil vanwege een interlandbreak, maar de Keuken Kampioen Divisie gaat wel door. De verwachting is dat komende vrijdag bij de wedstrijd tussen TOP Oss en FC Den Bosch voor het eerst weer toeschouwers welkom zijn.

De versoepelingen die het kabinet gaat doorvoeren hangen samen met de mildheid van het omikronvirus. Hoewel de besmettingen snel oplopen, is het ziekteverloop veel milder dan bij vorige varianten. Het OMT adviseerde het kabinet eigenlijk een sluitingstijd van 20.00 uur, maar het kabinet gaat dus twee uur verder. "Het is ook spannend, je krijgt er echt zieken bij", zegt een bron tegen het Algemeen Dagblad. "Maar men durft het aan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We gaan naar het einde van de pandemie heren, nog even volhouden en volgend seizoen kan het wellicht allemaal weer zoals in 2019 gaan! Heerlijk!

24 januari 2022 om 16:41

Tot de volgende variant

24 januari 2022 om 16:51

Denk ik niet, maar we gaan het zien.

24 januari 2022 om 16:52

Als ie nog milder dan omicron is zul je er weinig van merken. Ik vind dat er best ruimte mag zijn voor wat optimisme.

24 januari 2022 om 17:00

Heb je niet opgelet. Deze variant gaat al richting een stevige griep....dus de volgende variant kan nog wel milder zijn. Het gaat de goede kant weer op dus we moeten niet miepen....nog ff en we kunnen weer helemaal los.

24 januari 2022 om 17:26

Omicron was milder dan Delta, maar toch ging de boel op slot in november en vond het OMT alle signalen (hoge besmettingsgraad, mild ziektebeeld) onvoldoende om de boel open te gooien. Volgende golf/variant zal echt wel weer leiden tot een lockdown, tenzij het kabinet eindelijk een afweging gaat maken of de bijwerkingen van zo’n lockdown niet schadelijker zijn dan het voorkomen van COVID besmetting……nog ff en we kunnen weer helemaal aan de volgende Booster!

24 januari 2022 om 20:04

Erasmus-rules, Achteraf kijk je een koe in de kont. Er valt veel aan te merken op vele beslissingen en in dit geval hebben ze het wellicht overschat. Maar weet jij precies wat er gaat gebeuren in de toekomst met iets waar je nog nooit mee te maken hebt gehad (nieuwe variant is in dit geval nieuw)?

25 januari 2022 om 02:51

Nee. Elke mutatie degenereert. Dat komt door: evolutie
Uiteindelijk is al het leven, ook de mens, ontstaan uit virussen

24 januari 2022 om 16:59

"Hou nog even vol!" Hmm waar heb ik dat eerder gehoord?

24 januari 2022 om 17:03

Je kan varianten die er nog niet zijn, niet voorzien natuurlijk. Je kan er wel rekening mee houden, dat wel. Het lijkt nu objectief de goede kant op te gaan, laten we hopen dat het zo door blijft gaan. Er is best plek voor optimisme.

24 januari 2022 om 17:04

Gehoord van je vrouw afgelopen nacht?

24 januari 2022 om 17:48

Twee weekjes maar, even de curve flattenen.

24 januari 2022 om 18:07

Hahaha, schaftkeettaal ,leuke humor, lachen

24 januari 2022 om 17:26

Zeiden ze vorig jaar ook, je trapt er telkens weer in. Nou horeca zelfs met qr code tot 22:00 sowieso is het schandalig dat horeca winkels stadions hieraan mee werken. Heeft niet met het virus te maken.

24 januari 2022 om 17:36

Als er geen ergere komt en Delta niet terug de kop opsteekt dan ziet het er goed uit inderdaad. Laten we hopen!

24 januari 2022 om 19:08

Als we de wetenschap moeten geloven dan zijn mutaties van virussen altijd besmettelijker, maar minder gevaarlijk. Daarnaast is de “Delta” verdreven door de “Omnikron” en heb ik nog niemand gehoord over een mutatie die eventueel weer even terugkomt van vakantie. Als, als, als. Als m’n tante wielen had, was ze een fiets geweest. De wereldwijde signalen rondom deze pandemie zijn positief (WHO, maatregelen van andere landen zoals Spanje, Engeland, Ierland, Schotland en de cijfers). Laten we dan alsjeblieft nu ook daarnaar kijken en geen doemscenario’s verzinnen, zodat we maar maatregelen kunnen blijven aanhouden.

24 januari 2022 om 20:04

Delta is nog niet verdrongen, het gaat nog altijd rond. En het is weldegelijk een scenario dat mogelijk is dat omikron zichzelf gewoon snel ontwikkeld heeft maar even snel terug verdwijnt waarna delta terug dominant wordt.

Ze moeten zich gewoon aan de heersende situatie houden en politici moeten eens stoppen met alleen maar het goede en super hoopvolle nieuws te brengen waardoor iedereen gefrustreerd achterblijft als het toch anders gaat.

24 januari 2022 om 20:53

Dat delta niet verdrongen is, is mij inderdaad bekend, maar het al een tijdje niet meer de dominante variant. Heb je evt een linkje naar de uitspraken over die scenario? Want ik het nergens vinden, helaas. Verder is de heersende situatie, zoals ik zei, dat de signalen positief zijn (cijfers, uitspraken van de leidende organisatie WHO en de landen om ons heen die zo goed als alle maatregelen hebben laten vervallen). Ik weet natuurlijk niet hoe het in Belgie er aan toe gaat, maar in NL is er weinig hoopvol nieuws het afgelopen jaar afgekondigd en eerder uitgegaan van de worst-case scenario’s.

24 januari 2022 om 21:23

Het is wel een interview met van Ranst maar als je de zoekopdracht ‘Van Ranst omikron delta het nieuwsblad” of “van Ranst omikron delta de morgen” intypt dan vind je de artikels terug.

Met het tweede ben ik het ook eens hoor. Verslappen mag, de cijfers zijn er naar. Maar in België wordt er al gesproken over een normale zomer na uitspraken van Steven van Gucht en de WHO en dat terwijl die uitspraken genuanceerder waren dan dat.

Beter als niets zullen we maar zeggen maar het is te hopen dat het snel weer vol mag. Moet ook prima kunnen in de huidige situatie.

1/3de van het stadion wat is dat voor onzin. Kunnen alsnog veel seizoenskaart houders alsnog niet gaan..

24 januari 2022 om 17:01

denk je echt dat het aantal seizoenkaarthouders meespeelt bij dit besluit?. Wees blij dat er iets kan. En hopen dat we snel de volgende stap kunnen verwachten

24 januari 2022 om 17:35

Wees blij dat er iets kan. Ja dat is gewoon echt een verschil van inzicht. Dat is de waanzin die we gecreëerd hebben. Blij zijn dat je iets mag van de overheid. Gewoon open die zooi, heeft lang genoeg geduurd..

24 januari 2022 om 18:00

@tilburg013

Helemaal mee eens. Die opmerking maar ook 'we moeten toch iets doen' laat precies zien hoe angstig, dom en zwak de samenleving eigenlijk is. Wordt tijd dat de rechten weer eens worden beschermd en niet de macht.

24 januari 2022 om 18:34

@fiorenoord, stoer verhaal hoor, maar het gaat niet om overheid versus burgers, maar over samenleving versus virus. Onze overheid gooit ook het liefst alles direct open.

24 januari 2022 om 18:43

En dat vraag ik me ten zeerste af. Lijkt er vooral op MKB een definitieve nekslag te geven en met name de grote ketens te beschermen. Het stinkt gewoon....

24 januari 2022 om 19:02

@Cyberize7x, haha, ik begrijp dat je het zo kan zien in de zin dat grotere bedrijven vaak makkelijker een crisis kunnen doorstaan, maar het overheidsbeleid is daar niet op gericht. Kleinere bedrijven/MKB bedrijven zijn nou eenmaal kwetsbaarder. Maar laten we ervan uitgaan dat dit wel bewust verwerkt is in het beleid? Waarom zouden de politici dit dan doen? Het beschadigd de economie, levert ontzettend veel kritiek op van burgers en media en maakt ze dus een heel stuk minder populair bij de volgende verkiezingen.

24 januari 2022 om 19:18

Waarom moet je blij zijn met iets wat nog steeds ruk is? Al wekenlang toont alles aan dat deze variant hooguit heel besmettelijk is maar verder gewoon tot milde griepverschijnselen leidt. Stadions (veelal buitenlucht) kunnen prima vol ! Dan is 1/3 gewoon triest en wordt je blij gemaakt met saus!

Maar vooruit, het lijkt erop dat zelfs de overheid en het OMT moeten toegeven dat er we toch niet dood gaan met zn allen, wat zo bang zijn we ondertussen gemaakt. Nu alleen nog even wachten tot de volgende variant uit de hoge hoed die opeens toch meer ziekmakend lijkt dan deze.... vervolgens nog een booster (dat wordt echt de laatste hoor!!) en volgend jaar weer in de lockdown. Toedels!!!

24 januari 2022 om 19:50

@de toekomst

Nou je voegt er nog een paar mooie dooddoeners aan toe en bevestigt enkel mijn punt. Hoe kan je 3 regels typen en helemaal niets zeggen.

24 januari 2022 om 21:23

Zo zie jij het misschien, ik noem dat nogal naïef. De overheid is overduidelijk tegen het MKB en voor die multinationals.

24 januari 2022 om 18:32

We kunnen ook eens tevreden zijn met iets toch? Altijd maar dat geklaag... Dat we weer op gaan starten met supporters is een positieve ontwikkeling en hopelijk kunnen we snel weer genieten in en van volle stadions.

24 januari 2022 om 19:55

Inderdaad. Ik heb het idee dat bij sommigen het glas altijd half leeg is. Ik ben blij dat ik positiever mensen om me heen heb. Ik zou zwaar depressief worden van dat negatieve steeds. Zoek kansen en mogelijkheden ipv wat allemaal niet goed is

24 januari 2022 om 21:25

Ik zou er helemaal doodziek van worden als ik allemaal mensen om me heen zou verzamelen die mondkapjes dragen en bang zijn voor de griep, ik zou zwaar depressief worden van al die angsthazen en meelopers om me heen.

24 januari 2022 om 21:47

Mensen die continu bang zijn, zou ik ook niet blij van worden. Gelukkig is er ook nog iets tussen continu bang zijn en nooit tevreden zijn.

25 januari 2022 om 01:02

Tja, als ik jou alles af pak, ben je dan blij dat ik je een klein beetje terug geef of wil je dat ik alles terug geef. Daar gaat het in dit geval ook om. Mensen is alles afgepakt van inkomsten tot plezier en geestelijke gezondheid. En nu gaan ze een klein beetje daarvan terugkrijgen, terwijl onduidelijk is waarom niet alles terug wordt gegeven.

25 januari 2022 om 09:32

Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat Covid19 geen griepje is. Bang zijn is overdreven, maar voorzichtigheid kan geen kwaad.

25 januari 2022 om 10:41

Tja Steeck03, ik kan je dan uit ervaring zeggen dat het bij mij niet eens als griepje geclassificeerd kon worden. Van de booster werd ik wel heel erg ziek en daar heb ik nu nog last van. Met andere woorden: iedereen reageert anders en voor het gros is het hooguit een griepje.

24 januari 2022 om 20:14

Dat is gebaseerd op het 1 persoon per 5 m2 principe dat ook voor alle andere sectoren geldt. Zo vreemd is dat dus niet.

25 januari 2022 om 02:53

Alsof die 1/3 verspreid blijven zitten met 1.5 m afstand...

25 januari 2022 om 11:44

1/3e is wel een beetje onzin inderdaad. 1/3 van de Johan Cruyff Arena is meer dan de volledige capaciteit van sommige andere clubs.

Laten we hopen dat dit het begin van het einde van de lege stadions is. Paar weekjes voor 1/3 gevuld en dan snel door naar volle stadions. Ben benieuwd of de mondkapjes verplicht gaan worden, zo ja, dan zorg ik gewoon dat ik standaard een halve liter bij me heb

Fijn dat er weer wat leven in de brouwerij komt bij de wedstrijden (juichen, opzwepen, zingen), maar 1/3 schiet je natuurlijk als clubs zijnde natuurlijk weinig mee op. Alle signalen wereldwijd (landen om ons heen, het effect deze variant en de mening van het WHO) zijn positief, dus waarom beperkte capaciteit.

Lachwekkend. Waarom niet met zijn allen gewoon man? Zal ook zelf niet gaan nu. Wat mij betreft is het of met zijn allen of niemand.

24 januari 2022 om 16:54

Bij de "niemand" is echter helemaal niemand gebaat. Maar iemand anders zal vast dankbaar jouw stoeltje overnemen hoor.

24 januari 2022 om 17:00

Dan ga je toch lekker niet joh. Er is echt wel iemand die wel graag z'n club wil steunen.

24 januari 2022 om 17:07

Ik wil ook heel graag mijn club steunen. Maar wel met zijn allen graag.

24 januari 2022 om 17:31

Dus als je niet met zn allen je club kan steunen doe je het maar niet, vreemde redenering, gelukkig denkt niet iedereen zo want dan zou het niet goed gaan voor jouw club.

24 januari 2022 om 17:01

Het is ook nooit goed he? Wees blij dat we weer de goede kant op gaan. Dat gaat stap voor stap. Deal with it en hou op met miepen. Niemand gaat jou ook missen daar. Iemand anders is wel blij en dankbaar dat ie weer kan gaan.

24 januari 2022 om 17:06

Ja soccerfan, ik mag niet eens gaan op het vak waar ik sta dus ja. En ik gun iemand met plezier een plekkie hoor.

24 januari 2022 om 21:27

We zijn niet allemaal zo’n angsthaas als jij soccerfan, als jij loyaal zou zijn aan je eigen gedachtes ben jij de allerlaatste die weer naar buiten toe mag…

24 januari 2022 om 22:11

En jij bent zeker het stoerste jongetje van de klas? Heeft niks met bang te maken, maar dat je blij bent dat je weer naar het stadion mag, zij het nu nog met 1/3 capaciteit. Als je daar njet blij om kan zijn en je wil even laten zien wie de grootste cojones heeft, be my guest maar doe even normaal tegen iemand die wél tevreden is met die eerste kleine stapjes die gezet worden en hou je stoere praat voor Feesboek

25 januari 2022 om 02:55

Engeland zitten stadions mudvol. Al 6 weken. En hoir je van volle IC'S ? Nee, zijn leeg daar

25 januari 2022 om 08:57

En jij bent zeker die deuger die denkt dat die t op moeten nemen voor anderen? Ga dat maar ergens op je social media accounts doen, waar ik niet aan mee doe..

25 januari 2022 om 11:31

Dus jij mag wel op iemand reageren die niet eens op jou reageerde in eerste instantie maar ik mag niet op jouw reactie reageren? Klassieke kleuterklas wijsheid..

25 januari 2022 om 12:31

Jij mag prima op mij reageren, alleen de reactie die jij daar vervolgens op krijgt, bepaal je niet. Soccerfan heeft een meer dan uitgesproken mening en kan prima voor zichzelf opkomen, me dunkt.

25 januari 2022 om 16:46

Net zoals Blaugrana dat ook kan?

1/3 ? Kom op zeg. Na de eerste lockdown kon je zeggen van ah we moeten blij zijn dat we iig weer wat kunnen. Maar nu kunnen we toch wel langzaam gaan stoppen met die onzin en gewoon weer normaal doen?

Goed nieuws, liever kleine stappen dan dat ze het nog langer dicht houden.
ook een 3e van de supporters brengt weer wat sfeer in de stadions

24 januari 2022 om 17:03

Kijk, dit zijn de reacties. Jij ziet tenminste het positieve in plaats van te mekkeren dat het weer niet goed is. Blij dat er weer wat mogelijk is en idd liever in kleine stappen. Dat is op dit moment de beste keuze.

24 januari 2022 om 17:13

@soccerfan_1, laat ik voorop stellen dat ik het liefst volle stadions zou zien, ik zit regelmatig bij Ajax op de tribune en er is niets mooiers dan een volle johan cruijff arena.
Maar ik ben ook realistisch en daarvoor komt het nu nog te vroeg. Hopelijk komen ze met een maand met weer nieuwe versoepelingen en mogen er dan weer meer naar binnen

24 januari 2022 om 17:32

Soccerfan, het is pas een goeie reactie als het overeen komt het jouw mening. Laat iedereen gewoon zijn eigen mening en reactie plaatsen.

Nouja.. beter iets dan niets zullen we maar zeggen. Nu maar hopen dat de losgeslagen supporters zich ditkeer wel een beetje kunnen gedragen en het niet voor zichzelf (en anderen) weer verpesten.

24 januari 2022 om 17:00

@Jansen Joenite Hoe hadden de supporters het volgens jou de vorige x verpest dan?

24 januari 2022 om 17:05

Niks meegekregen van alle misdragingen in en om het stadion? Relletjes, vechtpartijen, bier gooien, bussen bekogelen, etc

24 januari 2022 om 17:14

@Jansen Joenite Jawel hoor en zulke figuren zullen we helaas altijd hebben, maar dat was toch niet de aanleiding om de stadions te sluiten voor publiek?

24 januari 2022 om 17:23

Waar lees je dat verband dan? Ik spreek alleen mijn hoop uit dat ze zich nu wel kunnen gedragen, want bij het vorige beetje vrijheid gedroeg een deel zich als losgeslagen idioot.

24 januari 2022 om 17:25

@Jansen Joenite Ik denk dat ik je verkeerd heb begrepen dan, mijn excuses.

Dan is mijn volgende wedstrijd PSV-Ajax dames met mn oudste 2 kinderen. Wordt eerste keer stadion voor ze. 2x pech gehad dat we kaarten voor PSV-Emmen, dacht maart 2020 hadden en voor PSV-Vitesse jl keer. Het begin is er. Licht aan t einde der tunnel

Gaat weer lekker in de reacties zeg... het is toch volkomen logisch dat dit stapsgewijs gaat en er enige voorzichtigheid is geboden. Na twee jaar pandemie is toch wel duidelijk dat er grenzen zijn aan de voorspelbaarheid van het virus.

24 januari 2022 om 17:04

Ergens snap ik wel dat er veel kritiek is op het feit dat de stadions niet vol mogen zijn. Je ziet in veel omringende landen dat de stadions al lange tijd vol zitten en in Nederland doen we eerst een klein stapje. Echter ben ik blij dat we eindelijk weer een begin hebben, laten we hopen dat de volgende stap naar een vol stadion ook op korte termijn komt.

24 januari 2022 om 17:06

@Yelle “Het is toch volkomen logisch”. Nee dat is het helaas niet Yelle, omdat zulke vrijheidsbeperkingen in de buitenlucht nauwelijks effect hebben, omdat het virus zich al nauwelijks verspeidt in de buitenlucht.

24 januari 2022 om 17:18

Volgens mij heb jij de update "omikron" gemist.....

24 januari 2022 om 17:22

@teesboer. Ik begrijp de kritiek ook wel, omdat er emotie onder zit. Maar zoals Backcorner aangeeft, kortzichtig is het wel.

@fceindhoven030. Stadionbezoek bestaat alleen niet alleen uit buiten je club aanmoedigen, maar ook uit binnen een biertje halen, met de bus naar uitwedstrijden, etc. Bovendien zijn al die fieldlabexperimenten dusdanig lang geleden gedaan dat ik me sterk afvraag hoe valide die resultaten zijn met de huidige staat van de pandemie. De omicron-variant is een stuk besmettelijker, maar gelukkig ook een stuk minder ziekmakend. Hopelijk volgt er snel na de aankondiging een evaluatie en wordt de capaciteit nav daarvan weer verder opgeschroefd

24 januari 2022 om 17:39

@4Ever4Ajax Ik heb het inderdaad meegekregen dat Omicron besmettelijker is maar ook milder. Dus geen idee hoe dat mijn standpunt verzwakt aangezien ook de Omicron variant zich veel minder verspreidt in de open lucht.

24 januari 2022 om 17:41

@Yelle “Stadionbezoek heeft een minimaal aandeel in de reisbewegingen van de gemiddelde Nederlander. Ook als het om vrijetijdsbesteding gaat. Er zijn zo’n 200.000 stadionbezoekers op in totaal 17,6 miljoen Nederlanders. Zij reizen gespreid want de 19 wedstrijden per week zijn verdeeld over drie dagen. Een groot deel van de supporters gaat bovendien lopend of op de fiets naar het stadion. Bij veel clubs woont 80% van de fans op minder dan 5 km afstand.“ bron Eredivisie.

25 januari 2022 om 09:02

Het punt is, is dat er onduidelijkheid bestaat. Dat het milder is onderschrijft mijn laatste punt, dat er hopelijk snel meer worden toegelaten.

Het verhaal van de Eredivisie is niet zo relevant voor de overheid jammer genoeg.

24 januari 2022 om 17:06

Hoezo, het is toch volkomen logisch als opeens alles weer mag en 'alles' open is. Oh nee, inderdaad niet. Kortzichtigheid heeft de afgelopen jaren gelijke tred gehouden qua verspreiding met het COVID-virus lijkt het soms. Of het is nu pas wat meer naar de oppervlakte gekomen, dat kan ook. We mogen blij zijn dat het de goede kant op gaat nu.

25 januari 2022 om 01:14

Aan de andere kant kunnen ze wel ineens alles dichtgooien. Dan zou je dus zeggen dat het andersom ook best zou moeten kunnen.

24 januari 2022 om 20:20

Yelle mensen die alles direct open willen gooien overzien het hele plaatje niet. Mijn kennis is ook beperkt hoor maar sommigen slaan denkfases compleet over. Tis een virus, geen bal wel of niet over de lijn.

25 januari 2022 om 02:57

Engeland dan? 3 mio bezoekers per weekend op 5 divisies: lege IC

25 januari 2022 om 01:13

Juist door de grenzen aan die voorspelbaarheid vind ik het heel vreemd dat we vertrouwen op een overheidsinstantie die het nog niet 1x goed heeft voorspeld. Weet je nog de voorspelling waarvoor we de lockdown hebben? Zelfs met de lockdown zouden we minimaal 3000 bezette ziekenhuisbedden hebben half januari, het maximum had men op 5000 ingesteld. Moet je nagaan dat de bezetting niet eens is gestegen, maar flink gedaald in de laatste maand. En dat gaat nu, met de cijfers van de delta variant, omdat de juiste cijfers van de Omikron variant nog niet beschikbaar zijn, weer een voorspelling doen, waarvan ik je nu al op een blaadje kan geven dat er geen hout van klopt. Ze hebben het in 2 jaar tijd nog niet 1x goed gehad, maar beheersen wel ons land. Ik zou al lang ontslagen zijn als ik zulk prutswerk zou afleveren.

25 januari 2022 om 10:01

@nijogeth Ik ben het met je eens dat er veel fout gaat en dat veel zaken veel daadkrachtiger en beter aangepakt hadden moeten worden. Echter is het natuurlijk niet zo eenvoudig om voorspellingen te doen over een virus. Moet je nagaan, zelfs met huidige technieken en datavoorspellingen is het bijna niet te doen. En het is ook simpel: als iemand vanaf het begin al consequent laat zien dat hij of zij het veel accurater weet te voorspellen (dus NIET bijvoorbeeld meneer de Hond, terwijl hij dit wel beweert), dan is die persoon degene naar wie wordt geluisterd. Dus inderdaad, de overheid doet genoeg fout, maar doe het maar eens beter.

25 januari 2022 om 10:43

Dan zou je dus kunnen concluderen dat we niet meer voorspellen, omdat het niet kan. Dan gaan we dus in de waan van de dag leven, maak je regels voor maatregelen bij een bepaalde ziekenhuisbezetting en weet iedereen waar ie aan toe is.

25 januari 2022 om 10:45

De huidige stand van zaken in de ziekenhuizen was trouwens niet zo moeilijk te voorspellen met zoveel landen met minder maatregelen die voorop liepen met de Omikron variant. Ikzelf snapte namelijk de hele logica van de lockdown niet, omdat de cijfers al aan het dalen waren.

Open met QR code is niet 'open'. Voetbal hoort voor iedereen te zijn. Hopen dat deze maatregel zo snel mogelijk voorbij is

24 januari 2022 om 17:36

Who zegt dat pandemie ten einde zijn in mijn ogen nooit geweest, maat goed, toch blijven ze doorgaan met onmenselijke draconische maatregelen.... absurd is het...

24 januari 2022 om 18:35

@aqua1 Dat je het niet eens bent met de maatregelen, dat kan natuurlijk en dat had ik intussen wel door. Maar dat je nu nog steeds met droge ogen beweert dat het "in jouw ogen nooit een pandemie is geweest".. Is dit provoceren of is dit écht wat je 'vindt'? Over feiten kan je namelijk moeilijk een mening hebben. En het is een keihard feit dat het een pandemie was én is.

24 januari 2022 om 17:45

@nr.11
Inderdaad, kappen met die QR nonsens. Niet alleen in de stadions maar overal. graag weer terug naar het oude normaal.

24 januari 2022 om 18:10

@ramondiaz

Ik ga er niet vanuit dat de QR-code snel verdwijnt aangezien Nederland voor het komende jaar alleen al ruim 23.000.000 doses Pfizer heeft gekocht. Die laten ze natuurlijk niet over datum gaan en daarom zal er nog vol worden ingezet op boostercampagnes.

24 januari 2022 om 18:15

Fiorenoord. Het is uiteindelijk goedkoper om er niks mee te doen, dan hele vaccinatiecampagnes op te gaan zetten hoor. Dus dat zal wel meevallen. Anders was er ook wel doorgeprikt met de Mexicaanse griep.

24 januari 2022 om 19:10

@ducktaildo
Ondertussen zijn er wel een aantal bedrijven financieel wel erg lekker uit gekomen met de produceren en distribueren van de vaccins tegen de Mexicaanse griep, zelfde is er nu weer aan de hand, je zou bijna een patroon ontdekken, dan heb ik het nog niet eens over die belachelijke qr code.

24 januari 2022 om 19:33

Ja gek hé, bedrijven die geld verdienen? De supermarkten zijn zeker ook onderdeel van het grote complot? Lijkt mij zeer vermoeiend om telkens patronen te willen zien. Een mens ziet nou eenmaal wat hij wilt zien. Als je wil kan je nog een heel complot zien over de komkommer die je vanmiddag bij de supermarkt hebt gehaald.

24 januari 2022 om 20:02

Tuurlijk joh consumenten van supermarkten kopen hun producten en gooien ze daarna in de prullenbak, inderdaad komkommer niveautje.

24 januari 2022 om 20:06

Supermarkten gooien wel tonnen eten weg ja, terwijl het nog perfect te eten is.

24 januari 2022 om 20:21

Lezen blijft lastig, er staat consumenten van supermarkten.

24 januari 2022 om 20:22

Ducktaildo, ik heb op Facebook gelezen dat komkommers worden voorzien van microchips om zo binnen te dringen in het lichaam van nietsvermoedende burgers. Echt waar!

24 januari 2022 om 20:27

RamonDiaz. Heb het erover dat supermarkten nu dikke winsten hebben gemaakt omdat onder andere veel mensen zelf thuis eten moesten maken. Je hebt bij elke crisis nou eenmaal sectoren die beter draaien met dan zonder de bepaalde crisis. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat het 1 groot complot is. Begrijp je dat?

24 januari 2022 om 20:50

Voor iemand die zo goed kan lezen is het opvallend dat je over iets begint waar ik het niet over heb. Maar als het verdacht is dat aangekochte vaccins worden weggegooid, is het dan ook niet verdacht dat aangekocht eten wordt weggegooid?

24 januari 2022 om 20:52

Ducktaildo
Heb het woord complot geen 1 keer gebruikt behalve in deze zin, je leest wat je wil lezen. Begrijp je dat?

24 januari 2022 om 21:10

Wat wil jij dan zeggen met 'je zal bijna een patroon ontdekken'? Daarmee insinueer je wel dat er ergens aan de touwtjes wordt getrokken. Of wat wilde jij er precies mee zeggen? Want kan het natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben.

24 januari 2022 om 21:44

Ducktaildo
Zou het misschien kunnen dat Phizer ons producten heeft aangesmeerd die toch niet zo nodig zijn als ze claimen, van alle beloftes die over het vaccin zijn gedaan blijft alleen de flinterdunne belofte over dat ze zouden helpen beschermen tegen een zwaar ziekte verloop, het vaccin zou voorkomen dat je Corona krijgt, het zou er voor zorgen dat je niet besmet raakt en dat je andere niet kunt besmetten, blijft wel erg weinig over qua plus punten. Toch weten ze al aardig wat boosters aan de man te brengen, soortgelijk verhaal was er ook met de Mexicaanse griep, maar blijkbaar haal jij daar een complot theorie uit ipv oplichterij.

24 januari 2022 om 21:48

98% effectief tegen een IC opname (stond recent nog een mooi artikel over in de Volkskrant), bewezen minder lang ziekteverloop met minder zware ziektesymptomen waardoor je bewezen minder mensen besmet en dan ook nog eens een bewezen (voor de meeste varianten) verkleining van de kans om besmet te worden.

Wat een oplichterij inderdaad.

24 januari 2022 om 22:35

98% lijkt wel een Noord Koreaanse verkiezingsuitslag wow, neem anders nog een booster misschien is het dan wel 99%. Omicron heeft geen lang ziekteverloop en geen zware ziektesymptomen. Zoals gewoonlijk klets je maar wat.

24 januari 2022 om 23:23

Verwijzen naar noord-Korea, een leuk tegenargument. Maar het is onderhand wel duidelijk dat harde cijfers je niet interesseren. En volgens mij zijn de vaccins niet gemaakt voor de omikronvariant en zijn die ‘beloftes’ gemaakt voordat die variant de wereld in kwam. Als we het over kletsen hebben.

24 januari 2022 om 23:55

Na je tiende booster heb je 99,999 procent bescherming en kun je eigenlijk nergens meer aan overlijden.

25 januari 2022 om 01:16

En laat een aantal van die bedrijven nu directe links hebben met onder andere OMT-leden.

25 januari 2022 om 08:05

Nijogeth, dat is ook niet heel gek. Kijk je op LinkedIn en je hebt ook veel connecties met mensen in je eigen branche. Wat betreft Pfizer: het is een utopie te denken dat zij alleen weten wat een vaccin doet. Hun vaccin ligt wereldwijd meer dan elk vaccin of medicijn ooit onder de loep. Wie denkt dat zij een beetje kunnen freewheelen gelooft m.i. inderdaad in complotten.

25 januari 2022 om 08:11

Je objectieve masker valt van je gezicht meneer de antivaxxer.

25 januari 2022 om 17:45

@jansen Joenite
Pfizer heeft het freewheelen zo’n beetje uitgevonden, afgelopen jaren meerdere regelingen moeten treffen aangaande claims, dit gaat niet meer om een paar honderd miljoen maar om miljarden, als jij denkt dat dit een integere branche is zou ik maar eens googlen op settlements van deze grote jongens.

25 januari 2022 om 17:47



@lierse 1997 Snel doe de gordijnen dicht en de lichten uit, niet bewegen en niet lachen Omicron komt langs.

Ik hoop dan ook de uitvakken maar dat zal wel niet. Is ook lastig daar placering te handhaven. Dat wordt sowieso een probleem voorspel ik alvast. En dan krijg je vanzelf de discussie waar we voor de lockdown zijn geeindigt. Supporters gaan geen afstand houden en dan gaat Den Haag dreigen (terecht) dat de versoepeling voor voetbal dan weer wordt teruggedraaid.

Ik hoor meer mensen zich druk maken om de capaciteit dan om de 3G maatregel, apart.

Onzin.
Corona is gemuteerd naar een griep. Dat zijn niet eens mijn woorden maar die van Sanchez ( Spanje) en Johnson ( VK) wd de ' ziekte' vanaf een week trug als endemisch beschouwd wordt- zoals de griep al jaren!
( en vergis je niet, ook de griep kan toeslaan, bijv winter/ voorjar 2015 met 12.000 doden, vn bejaarden...)
Ach alles is politiek en mijn vertrouwen in RutteKaag is al 2 jaar totaal weg; idiote angstzaaierij

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren