Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ongeloof nadat assistent ‘nieuwe regel aan zijn laars lapt’ bij Utrecht - Ajax

Laatste update:

De eerste helft tussen FC Utrecht en Ajax leverde zondagmiddag een hoop spektakel op. Brian Brobbey wist bij zijn terugkeer in het shirt van de Amsterdammers tweemaal het net te vinden, maar de meeste aandacht ging uit naar Joost van Zuilen. De assistent-scheidsrechter vlagde voor buitenspel toen Utrecht-spits Anastasios Douvikas alleen op doelman Remko Pasveer af ging. Onterecht, zo bleek uit de beelden bij ESPN.

Na een half uur spelen werd Douvikas bij een 0-2 achterstand alleen op Pasveer afgestuurd, waarna Van Zuilen meteen zijn vlag in de lucht stak zonder het moment af te wachten. De beelden van ESPN wezen al snel uit dat er van buitenspel geen sprake was. Volgens commentator Vincent Schildkamp zou Van Zuilen meteen zijn excuses hebben aangeboden aan de bank van Utrecht, die op een eigen scherm al zagen dat de assistent-scheidsrechter het niet bij het rechte eind had.

Ook op Twitter wordt er vol ongeloof gereageerd op het buitenspelmoment. "Assistent-scheidsrechter lapt 'nieuwe regel' aan zijn laars en vlagt FC Utrecht-aanval veel te snel af", twittert Mario van der Ende. "Honderd procent doelkans door de neus geboord." Ook journalist Maarten Wijffels van het Algemeen Dagblad begrijpt niets van de actie van Van Zuilen. "Dit was wel raar: Waarom wachtte de grensrechter de aanval van Utrecht niet eerst af? Als je zo weggespeeld wordt, is dit enige kansje voor zo’n ploeg."

"Dat is waar Utrecht het van moet hebben", aldus Kees Kwakman. "Heel raar. We kennen allemaal de regel dat je door moet laten spelen en de VAR er dan naar kijkt. Het lijkt alsof hij schrikt. Hij kijkt naar de bal. Maar hij had het heel snel door, want René Hake riep het gelijk naar hem. Ze hebben natuurlijk een iPad op de bank bij FC Utrecht. Hij (assistent-scheidsrechter Van Zuilen, red.) had al heel snel in de gaten dat hij fout zat."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schijtziek wordt je toch van alle fouten. Het lijkt wel alsof er sinds de VAR er is er alleen maar meer fouten gemaakt worden.

Neemt niet weg dat Ajax echt heel goed speelt, maar 1-2 voetbalt toch anders dan 0-2.

16 januari 2022 om 13:21

Wat heeft dit dan met de VAR te maken? Dit was ook zonder de VAR gebeurt. Door de VAR gebeuren dit soort dingen juist minder vaak, vandaar dat er nu ook oproer over is

16 januari 2022 om 13:23

Precies, de VAR had hier, mits de assistent de regels goed had gevolgd, een fout voorkomen.

Of het dan 1-2 was geworden, weet je natuurlijk niet, maar het is wel zuur voor Utrecht.

16 januari 2022 om 13:23

Door de Var dient de grensrechter pas af te vlaggen als er gescoord is of de kans voorbij is. Dan kan de Var achteraf bepalen of het wel of geen buitenspel was.

16 januari 2022 om 13:30

Geitje, dat is letterlijk wat ik zeg

16 januari 2022 om 19:24

Vloot de scheidsrechter ook? Uiteindelijk is hij degene die fluit en had dus door moeten laten spelen

16 januari 2022 om 22:16

Ja die floot gelijk

16 januari 2022 om 13:22

Die spits ken er dus echt helemaal niets van. Is echt geen zekerheid dat ie hem zou maken hoor. Die kopbal ook….

16 januari 2022 om 14:27

Dus dan is het oké als de grens onterecht afvlagt? Wie weet maakte hij deze 1 op 1 wel en gaf hem dat een dusdanige boost dat hij er nog 30 in knalt. Weten wij veel.

16 januari 2022 om 14:54

Wat een dom gelul zeg. Het maakt niet uit of deze kans uiteindelijk wordt verzilverd of niet. De arbitrage dient de regels gewoon te hanteren, niet meer niet minder.

16 januari 2022 om 19:43

Scheidsrechter was ziezo waardeloos maher met zijn noppen vooruit was ook 2e geel Van der mastel zat ook goed fout vanachter op tadic en zo kunnen we nog wel even doorgaan neemt niet weg dat het een grote fout was van de grensrechter

16 januari 2022 om 13:22

De bal moet er natuurlijk wel eerst in en Mazraoui liep er ook nog. Wel slecht gedaan van de grens inderdaad.

16 januari 2022 om 13:27

Dat is dus niet waar en ten 2e wat heeft dit met de Var te maken? Anyway het heeft te maken met de verwachtingen, men verwacht helemaal geen fouten meer en dan als het gebeurd denkten meteen ja zoveel fouten zeg. Maar weet wel zeker dat er voorheen absurd veel meer fouten waren.

16 januari 2022 om 13:32

Mag een scheidsrechter het vlagsignaal overigens negeren?

16 januari 2022 om 13:39

Jazeker

16 januari 2022 om 13:39

Op amateur niveau gebeurt het altijd hahaha. Maar op dit niveau durf ik het niet te zeggen

16 januari 2022 om 13:41

Uiteraard, de scheidsrechter beslist.

16 januari 2022 om 13:42

Op Amateurniveau zijn de grensrechters ook alles behalve onpartijdig. Hij had dus ook kunnen laten doorspelen hier.

16 januari 2022 om 14:14

Was jammer voor Utrecht, maar Maher had er ook af mogen gaan met rood en kreeg niet eens zijn tweede gele kaart.

Zo zijn er altijd wel momenten die je verder kan bespreken, feit blijft dat Ajax vandaag een paar klassen beter was dan Utrecht.

16 januari 2022 om 18:14

In theorie had dat gemogen. In de praktijk doen ze dat niet omdat ze daar te laf voor zijn. Nu kunnen ze de schuld bij de assistent neerleggen als die er naast zit. Als ze het signaal negeren en ze zitten er naast, dan zijn ze zelf de sigaar. Daarbij beoordelen de meeste scheidsrechters het buitenspel niet meer zelf omdat de assistenten er beter voor staan en daarnaast ook de VAR er nog is. Dus je moet als scheids wel aardig zeker zijn van je zaak om je eigen assistent te laten staan met zn vlagsignaal.

16 januari 2022 om 13:44

Nee de fouten vallen nu meer op omdat er minder fouten gemaakt worden en de fouten die overblijven nu helemaal worden uitvergroot. Uiteindelijk maakt het niet uit welke topsystemen en regels we hebben, zolang er een menselijke factor in blijft, blijven er fouten bestaan.

16 januari 2022 om 14:23

Er worden niet meer fouten gemaakt sinds de VAR, maar er is meer aandacht / focus op alle fouten. Wat alleen maar goed is, want zo leren scheidsrechters steeds beter van hun fouten. Dat is het hele lange termijn voordeel van technologie als VAR: helpt bij het corrigeren van fouten en later zullen dezelfde fouten zelfs voorkomen worden (waardoor VAR weer minder nodig is, wat de anti-VARs weer blij maakt).

Grote blunder van de grensrechter, geen idee Waarom hij dat uberhaupt deed

16 januari 2022 om 13:22

Zeker grote blunder. Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat die Utrecht speler het zicht op Mazraoui blokkeert

16 januari 2022 om 13:22

Enige gok die ik zou kunnen doen is dat hij Nous niet zag

16 januari 2022 om 13:24

Hij zag de hele situatie niet, uit schrik de vlag omhoog

16 januari 2022 om 13:40

Het blijft mensenwerk. Beslissen in een split seconde, Ga zelf eens valggen, is moeilijker dan je denkt.

16 januari 2022 om 13:53

Gewoon de regels volgen, elke duidelijke actie die buitenspel is laten ze vaak tot irritatie toe lang door voetballen, waarom moet je hier gelijk vlaggen?

16 januari 2022 om 15:56

Het is nog altijd de uitwerking afwachten en daarna pas vlag omhoog.

Bizarre situatie. En ook wel doorslaggevend.

16 januari 2022 om 13:28

Dat is teveel. De bal had er daarna nog wel in gemoeten. De weg naar de goal was nog erg lang en Timber stond er nog wel. Dat er werd afgevlagd was wel heel slecht natuurlijk.

16 januari 2022 om 13:50

Doorslaggevend? Hoezo doorslaggevend? Die bal moet het doel eerst nog in hè

16 januari 2022 om 14:07

Was toch geen goal geworden lol
Mazzraoui en pasveer stonden dan nog in de weg.

Een werkelijke schande. Dit is jereinst vals spel en niet goed te praten.
Ik zou me bestolen voelen als Utrecht zijnde.

16 januari 2022 om 13:23

Ja, je kan je bestolen voelen. Maar laten ze vooral ook gewoon naar zichzelf kijken, want ze presteren verder compleet saus deze wedstrijd.

16 januari 2022 om 13:41

Compleet saus??
Saus is lekker. Saus bij de maaltijd zorgt dat het er wat makkelijker in gaat. Zo te horen was het spel van Utrecht juist suoer droog en niet te pruimen. Zoutloos wellicht?

16 januari 2022 om 13:23

Je onregelmatige werktijden hebben duidelijk invloed op je humeur. Vroeger op bed volgende zaterdag.

16 januari 2022 om 13:25

Bestolen? Utrecht staat 3-0 achter bij rust. Dan verdien je vooralsnog niks. Tuurlijk is het een grote fout, maar doorslaggevend zal het niet zijn.

16 januari 2022 om 13:27

Dit gebeurde bij een 0-2 stand. Was dit de 1-2 geworden was het totaal anders geweest. Ajax komt hier gewoon heel goed weg, zo eerlijk moet je zijn.

16 januari 2022 om 13:29

Dat is natuurlijk onzin. Die bal moet er eerst nog in. Grote kans dat het alsnog 0-2 had gestaan. Ajax komt goed weg, maar veel meer stelt het niet voor.

16 januari 2022 om 13:33

Wat praat jij een onzin zeg, je kan toch gewoon toegeven dat je hier goed wegkomt,. Voor hetzelfde geldt gaat die bal er alsnog in, weet jij veel. Gaat er gewoon om dat dit een grote fout is, die door de VAR al helemaal onnodig is.

16 januari 2022 om 13:35

Volgens mij geeft hij dat ook eerlijk toe. Hij doelt eerder op het feit dat utrecht niets te zeggen heeft wn dat het vermoedelijk niet veel aan de uitslag had veranderd

16 januari 2022 om 13:38

psv18, ajax komt zeker goed weg. Daar zijn geen twijfels over. Of het een doelpunt zou worden weet niemand en ik denk (maar ook dat weet niemand zeker) dat het kwaliteitsverschil te groot is en dat ajax deze pot toch wel had gewonnen. Doorslaggevend zou ik het in ieder geval niet willen noemen

16 januari 2022 om 13:38

Als Psv-supporter snap ik je frustratie. Vandaar dat je zo enorm overdreven reageert op een domme (maar menselijke) fout van de grensrechter. Dit soort gevallen zijn er veel meer als je vaak voetbal kijkt.

16 januari 2022 om 13:41

Ze komen ook goed weg, wat ik jammer vind, dit zijn storende fouten. Maar dan was het nog steeds maar 1-2 geweest. En Ajax speelt gewoon beter.

16 januari 2022 om 13:42

Psv18. Wat was totaal anders geweest dan????

16 januari 2022 om 14:15

Het wedstrijd verloop ik denk echt niet dat Utrecht zou winnen want ze speelde enorm slecht maar je krijg er toch meer geloof in bij 1-2 dan bij 0-2. Nu krijg je een paar minuten later de 0 3 tegen en is de wedstrijd gespeeld. Er worden aanvallen doorgespeeld waar spelers 3 meter buitenspel lopen voor de var maar het moment wanneer het echt van pas kan komen word er meteen gefloten het lijkt me dat er bij twijfel ook doorgespeeld moet worden omdat we altijd nog een var hebben beetje een rare actie van zowel de grens en de scheids. Gefeliciteerd ajacieden

16 januari 2022 om 20:46

18 is zeker je IQ?

16 januari 2022 om 13:29

Ja, en Mahi had al heel snel geel moeten hebben, wij als Ajax voelen ons erg bestolen… doe niet zo dom man…

16 januari 2022 om 13:30

Vergeet dan ook niet de rode kaart van Martinez

16 januari 2022 om 13:36

De rode kaart van Maher bedoel je?

16 januari 2022 om 13:39

Rode kaart van Martinez? Die de bal speelt en daarna die Japanner erin komt? Je hebt een nieuwe bril nodig Prem… En wat vind je van Maher? Zeker terecht dat hij geen 2e geel kreeg? Voelen we ons als Ajacieden weer bestolen…

16 januari 2022 om 13:44

En van den Maarel en van der Hoorn die ook geel mochten hebben

16 januari 2022 om 13:48

Het is duidelijk dat de gehele arbitrage faalt. Echter iets meer in het nadeel van Utrecht.

En waarom beledig je mij over het dragen van een bril? Vind ik een aanval op de man en persoonlijk zeer onprettig

16 januari 2022 om 13:49

Haha dat dit nog 10 duimpjes krijgt ook zeg... Die tackle van Martinez is een schoolvoorbeeld van een harde maar correcte tackle. Bal gespeeld en dat je daarna nog de man raakt is soms gewoon onvermijdelijk.

16 januari 2022 om 14:01

Wat ben jijzelf een onprettig iemand. Onder elke post je mening of visie zitten verkondigen en als iemand dan kritiek op je visie uit dan reageer je dat je je aangevallen voelt en als mensen vragen om je mening te onderbouwen blijf het stil. Als je niet tegen kritiek kunt of een simpel grapje over je bril omdat je onzin uitslaat hou dan je mening voor je en blijf lekker in die roze veilige wereld van je

16 januari 2022 om 14:05

Nou ik vind het gewoon totaal niet meer kunnen om op vandaag iemand te kleineren/beledigen op basis van uiterlijke kenmerken. Gelukkig wordt er in de maatschappij steeds meer op gelet. Ik blijf er iets van zeggen want ik weet hoe het is.

16 januari 2022 om 14:14

Hij beledigd jou niet maar je bril dat die misschien niet meer zo goed werkt. Wat jij doet is de grens betichten van vals spel terwijl het een mens is en dit gewoon per ongeluk ging. Maar je dan weer heel druk maken over een bril. Beetje de wereld op zn kop he

16 januari 2022 om 14:15

"Je hebt een nieuwe bril nodig" is gewoon een uitdrukking. Het heeft niet eens per se te maken met het feit of jij brildragend bent of niet, wordt wel vaker gezegd tegen iemand terwijl je 99 van de 100 keer niet weet of diegene überhaupt een bril draagt (bij jou toevallig wel vanwege avatar). Daarnaast is het ook totaal niet kleinerend of beledigend. Dat is je reinste aanstellerij.

16 januari 2022 om 14:16

Prem, je wordt niet beledigd op basis van je uiterlijke kenmerken maar op basis van het feit dat je bril blijkbaar niet voldoet. Je hoeft daar verder ook niet zo zuur over te doen, want je opmerking sloeg ook gewoon helemaal nergens op.

16 januari 2022 om 14:18

Hahahaha, kleinzerig ben je wederom. En waarom beledig ik je als ik zeg dat je een nieuwe bril mag kopen? Iedereen ziet toch dat Martinez geen rode kaart hoort te krijgen? Maar, ik heb zelf ook een bril, dan mag ik het zeggen toch?

16 januari 2022 om 14:20

@Prem Zelden een persoon meegemaakt die zó door een gekleurde bril kijkt. Zodra iemand kritiek op je uit - of je overduidelijke clubvoorkeur - voel jij je aangevallen en ga je er nog de grootste onzin bij halen ook. Menselijke fouten bestaan ook nog, maar Martinez een rode kaart aanpraten is nog vele malen kwalijker. Hard maar fair gespeeld, risico is mede voor de speler van FCU die net zo voor de bal wilt gaan.

16 januari 2022 om 14:22

Martinez rood? Even je gekleurde bril afzetten misschien? Van enig objectiviteit geen sprake 🤣

16 januari 2022 om 14:25

@sanderk @kaal of kammen:
Jullie kunnen niet bepalen hoe ik mij moet voelen of hoe een opmerking op mij overkomt.

Ik ervaar het als beledigend en kwetsend, dat zou toch geen onderwerp van discussie moeten zijn?
Of bepalen jullie hoe ik me moet opstellen na een dergelijke opmerking?

16 januari 2022 om 14:31

Maar vervolgens zit zelf onder elke nieuwsitem je mening te verkondigen. Misschien is de grens ook wel beledigd omdat jij hem van vals spel beticht, maar omdat jij Prem bent mag jij dit wel hou op. We leven in vrij land en mensen mogen dit gewoon zeggen en als jij je daardoor aangevallen voelt zeg dat meer over jou dan over de door jou genoemde mensen hierboven en is professionele hulp misschien een oplossing.

16 januari 2022 om 15:00

@bartve1990: exact, wat onze zuurpruim Prem hier zegt over de grens, mag dan met zijn interpretatie helemaal niet! Foei Prem, je overtreedt hier je eigen regels mee!

16 januari 2022 om 15:03

Zeg ik iets over het uiterlijk van de grens? Nee
Zeg ik iets om iemand moedwillig te beledigen? Nee
Uit ik me kritisch, jazeker

16 januari 2022 om 15:27

Damsterdam. Je kan het Prem_93 niet kwalijk nemen. Ziet het niet zo goed met die dikke brilleglazen.

16 januari 2022 om 16:05

@Prem93: nog veel erger, je bekritiseert iemand als persoon in totaal. Sterke nog, je beschuldigt hem van vals spel. In mijn ogen veel kwalijker dan iemand die een grap over een bril maakt (wat een normale Nederlandse uitdrukking is, maar misschien ben je linguïstisch niet zo sterk).

16 januari 2022 om 16:11

@Prem Oh sorry man. Gaat het een beetje met je? Niemand probeert jou te beledigen, jij leest iets alleen zo of vat het zo op. Het is in mijn idee een beetje afleiden van het feit dat je een nogal vreemde opstelling/mening t.o.v. Ajax hebt. Je loopt altijd maar je gal te spuwen onder artikelen over Ajax (en ik zit hier geeneens zó ontzettend vaak en weet dat je dit herhaaldelijk doet), maakt jezelf tot hoge boom en gaat lopen klagen als je veel wind vangt.

16 januari 2022 om 13:37

'schande', 'vals spel'...

Gaat het verder een beetje? Douvikas blokkeert gewoon het zicht op Timber en maakt een fout. Heel menselijk, of vergis jij je nooit?

Wat veel erger is, is de labbekakkerige manier waarop Utrecht deze wedstrijd met toch de aartsrivaal van de club aanvliegt. Regelrechte werkweigering van Van der Marel en Van der Hoorn bijvoorbeeld, dat is pas een schande!

16 januari 2022 om 13:57

Hoe is dit vals spel? Van wie dan? De scheids zat gewoon fout, thats it.

16 januari 2022 om 14:00

Voor Prem is het al voldoende wanneer de naam Ajax erin voor komt, ongeacht wat het is, dan zorgt Prem wel voor een 180 graden draai waardoor hij iets krom praat wat recht is.

Als je de herhaling bekijkt zie je dat de scheids te laat is, het spel is al verder dan hij zich op dat moment realiseert, dat js de reden dat zijn vlag omhoog gaat. Voetbal is geen videogame waarin alles gedicht kan worden, dan kan je beter niet neer kijken. Daarnaast hoeft Utrecht zich totaal niet bestolen te voelen, de enige die kans maakte op een overwinning was Ajax.

16 januari 2022 om 14:01

Ajax speelt ze helemaal kapot. 1 kans van Utrecht had toch niet uitgemaakt. Daarnaast had Utrecht met 10 moeten staan dus, streept elkaar mooi weg.

Ik ben Ajacied maar vind dit echt balen. Was gewoon geen buitenspel, en had de aansluiter kunnen zijn. Nu staat het alweer 0-3 en zullen we nooit weten wat er gebeurd zou zijn.

Die grensrechter keek niet eens naar de spits, hij schrok gewoon. Jammer dit, maar wel een grote fout het lijkt me beter om hem even wedstrijden van FC Eindhoven te laten vlaggen.

Wat een slechte Ctie, al zou dat qua spelbeeld weinig veranderen. Man wat speelt Ajax goed!

Lastig, soms sta je meters buitenspel en je scoort de winnende en soms sta je 30 cm. niet buitenspel en word je terug gevloten.🤷🏾‍♂️

16 januari 2022 om 13:32

@Fairplay1 Haha touché moet ik je meegeven. Fairplay

Het is lullig en een erg belangrijk moment natuurlijk, maar andersom is het ook weer zo dat er constant gezeik is wanneer het buitenspel is en het spel in eerste instantie door wordt laten gegaan. Dan is het ook niet goed volgens velen. Je kunt het dus nooit goed doen op zo'n moment lijkt t.

Gebeurd elke week niks nieuws

Ja , Ajax, wat anders te verwachten van de Knvb, andere kant op dan had ie op zeker niet gefloten.

16 januari 2022 om 13:37

Dit soort fouten komen alleen bij Ajax voor. Quote: "Wij hebben de KNVB, altijd mee"🤦🏾‍♂️

Toch? Man City_1970

16 januari 2022 om 13:54

Kijk maar eens over de jaren heen, bij PSV en feyenoord heet de KNVB ook in de volkmond geen KNVB maar is de V een J geworden. Dat is niet voor niks. Vraag maar eens aan AZ over het kampioenschap. Ook met de Corona maatregelen, lapt Ajax allemaal aan zijn laars en dan een ten hag zeggen, we hebben het anders en proffesioneel opgelost, slaat nog kant nog wal. Regels zijn regels ook voor Ajax. Zou zelfde zijn dat je 150 rijd waar je 100 mag en dan zegt, ik heb het professioneel opgelost want ik rij een ferrari.

16 januari 2022 om 14:24

Dat zegt vooral iets over het gedeelte (veruit een minderheid van de fans) wat bij PSV en Feyenoord gevoelig is voor belachelijke complottheorieën. Daar lijden wel meer mensen onder, in verschillende vormen. Maar hoe lekker is het om te geloven dat je rivaal zijn veel grotere successen op basis van valsspelen weet te bereiken? Het geeft vooral aan dat deze mensen zich eens moeten laten nakijken of de onderliggende minderwaardigheidscomplexen eens moeten laten behandelen.

16 januari 2022 om 14:57

Ooohhh en wat was het vervolg van die Corona geval, want ik hoorde achteraf alleen maar krekels. Wat een drama zeg. Een kampioenschap win je op de behaalde punten en het doelsaldo en niet alleen 2 x winnen van een tegenstander....what about The rest waar je aan je doelsaldo kan werken? Kijk, daar had AZ aan moeten en kunnen werken! Vertel jij dat maar tegen AZ! En ach, Ajax doet wat heel Nederland doet. Je kan per dag als je wilt 1000zenden mensen aanspreken op de Corona regels. Zo onze koning en ministers. Dus Ajax en miljoenen mensen doen niets anders dan het zelfde als onze leiders van het land en dat is Corona moe zijn🤷🏾‍♂️ (Nieuw begrip in de Dikke Van Dale "Corona moe"😁)Haal het eieren dopje, maar van je hoofd.🤷🏾‍♂️

16 januari 2022 om 15:30

Man City_1970. Man wat ga jij een slechte avond en nacht beleven. Hoe moet je dit ooit te boven komen.

17 januari 2022 om 09:28

Niet echt, mijn club staat bovenaan de beste competitie van de wereld , en is nog steeds in de CL. Dus niks te klagen. Maar vind wel dat je je als club aan de regels moet houden die er gelden, en niet je eigen interpertatie eraan geven.

17 januari 2022 om 11:32

@Man City_1970
Klopt, diezelfde mensen zingen ook Hamas Hamas....om even een beeld te krijgen van de mensen op basis waarvan jij jouw mening baseert.

En dan kom je vervolgens tot de conclusie dat de KNVB straffen moet uitdelen o.b.v. het overschrijden van de Coronaregels? Misschien moet de KNVB dan inderdaad ook bekeuringen uitdelen aan spelers die te hard rijden. Man man man.

Het was een duidelijke fout van de grensrechter, zeker gezien de wachtregel, maar om dan clubvoorkeur als reden te noemen, vind ik een zwaktebod.

16 januari 2022 om 13:39

Raar dat Gozbuyuck de aanval niet eerst laat afmaken imo. Heb t niet gezien maar als t geen buitenspel is lijkt me sterk dat het er op leek dat ie meters, dus absoluut buitenspel stond. Das niet eens t geval.

16 januari 2022 om 13:40

Haha hou toch op man wat een onzin

16 januari 2022 om 14:09

Dit soort uitspraken doen me toch altijd zuchten over het niveau op vz.

16 januari 2022 om 14:27

Ah we hebben er weer 1. Dit soort kansloze opmerkingen zijn te treurig voor woorden.

16 januari 2022 om 14:30

Ik hoor je ook niet over het punt dat Maher er gewoon af had gemoeten. Maar dat past niet in je verhaaltje natuurlijk.

Wat een fouten meteen weer zo na de winterstop
Totaal onbegrijpelijk dat de assistent meteen vlagde en niet eerst de actie afwachtte
1-2 had misschien toch nog iets of wat spanning terug kunnen brengen

Vaak vallen deze beslissingen in het voordeel van topclubs uit

Vlag afpakken wat mij betreft. Fouten maken kan iedereen maar niet dan heb ik het over fouten qua interpretatie, niet fouten wat betreft opleggen van de regels, dat is waanzin. Bovendien kijkt iedereen nu naar de grensrechter maar die ref is ook wel simpel hoor. Het is toch echt zijn fluitje dat het spel stillegt en niet de omhooggestoken vlag, hij kent die regel ook en kan zelf ook beslissen om even af te wachten, evenzeer in fout dus.

Het was een fout van de grensrechter. Dat kan helaas gebeuren. Net als Timber een fout maakte bij de 1-0 bijvoorbeeld. Natuurlijk is het niet goed, maar er wordt nu net gedaan alsof die grensrechter iemand heeft vermoord. Plaats het allemaal even in perspectief zeg. Ajax speelt FC Utrecht helemaal zoek, al zou het 2-1 zijn geworden of zelfs 2-2 als een eventueel doelpunt dubbel zou tellen.

16 januari 2022 om 13:34

Waarom vond je de 0-1 een fout van Timber? Hij was ietwat ongelukkig, maar kon er niet zoveel aan doen eerlijk gezegd. Moment daarna was wel een grotere fout van hem

16 januari 2022 om 13:42

Na balverlies schakelde hij niet goed mee om, liet zijn man weglopen die vervolgens aflegt op Antony. Maar mijn punt is niet zozeer dat Timber een fout heeft gemaakt, maar dat er omdat de grensrechter een fout maakt wordt er gesteld dat de wedstrijd totaal anders zou lopen. Terwijl voetballers zelf vaak de grootste fouten maken en verantwoordelijk zijn voor echt beslissende momenten. Zoals in dit geval Timber. Maar het gaat altijd maar over scheidsrechters.

16 januari 2022 om 14:27

Precies dit, FC Utrecht verliest met 0-3 en schiet in minuut 86 voor het eerst op doel. Je moet wel heel veel fantasie hebben als je denkt dat dit vandaag echt een verschil heeft gemaakt. Ajax was prima en Utrecht was gewoon te matig vandaag om een resultaat te boeken.

Het was zeker geen buitenspel maar ajax is ondanks dat dit een goal had kunnen zijn gewoon echt veel beter

Wat een fout, ongelofelijk…

Maken ze zich druk om een foutje van de grens.
Ze kunnen ze beter druk maken over het het spel van Utrecht ver beneden peil.

Grappig dat in een wedstrijd waar utrecht kansloos is. Dit moment eruit wordt gehaald. Wellicht moet Utrecht even kijken naar het 1e kwartier....is namelijk wat doorslaggevender geweest voor de wedstrijd

In dit geval had de grens zijn vlag omlaag moeten houden. Doorslaggevend vind ik het gezien de wedstrijd niet direct. Utrecht heeft namelijk helemaal niets te zeggen. Ter gelijke tijd weet ik ook dat ewn goal soms een wedstrijd kan omgooien.

Ben benieuwd wat korfballer Vd Ende nu over Maher te zeggen heeft. Maar als het ten gunste van Ajax is, hoor je ‘m nooit…

Ach gejank. Alsof Utrecht dan wel zou winnen. Ze hebben niks in te brengen de hele wedstrijd.

Eerlijk is eerlijk een grote fout van de assistent scheidsrechter. Was mogelijkheid op de 1-2 maar of Utrecht dit uiteindelijk goed had gemaakt betwijfel ik. Ajax is goed bezig vanmiddag

16 januari 2022 om 13:58

Hahahaha zullen we anders de wedstrijden Ajax - RKC en Ajax - Cambuur ook niet meer spelen? Die pakken waarschijnlijk toch geen punten

Tuurlijk, dit was duidelijk geen buitenspel. Toch vind ik het opvallend dat dit het moment is waar iedereen het over heeft tijdens de rust en na de wedstrijd. En dan ga je weer de teksten krijgen dat Ajax altijd alles mee heeft.

Terwijl Utrecht speelt als een natte krant.

Verontwaardiging is volkomen terecht. Wat ontzettend slecht gevlagd en gefloten. Er is geen touw meer aan vast te knopen aan (de status van) de VAR in algemene zin. En sowieso is de arbitrage beroerd deze wedstrijd. Wat een gemarchandeer.

16 januari 2022 om 14:12

De VAR heeft hier niets mee te maken, sterker nog, juist als er goed was opgetreden door de grens en scheids, dan had de var goed kunnen optreden

Het is nou niet zo dat die grens hier extra scherp moet zijn omdat "Utrecht het hiervan moet hebben".. los daarvan moet hij natuurlijk gewoon door laten gaan, maar fouten maken is menselijk en ik geloof oprecht dat hij uit een soort automatisme, ziet/denkt dat het buitenspel is, en meteen zijn vlag omhoog steekt. Zo kan het weleens tegenzitten.

Zozo moedig dat jullie dit online zetten!

Eigenlijk zouden ze de wedstrijd gewoon opnieuw moeten laten spelen. 1 van de grootste fouten in de geschiedenis van het voetbal.

Was geen buitenspel, en het was ook een tweede gele kaart voor Maher. Einde discussie.

Nou vandaag had dat niet veel uitgemaakt hoor... tuurlijk een foutje van die grens maar Utrecht is echt weggespeeld door ajax.. als ze die ene hadden gemaakt hadden ze nog verloren.

Begint toch langzaam aan wel op te vallen bij Ajax zeg. Heel vaak worden rode kaarten niet gegeven na het slaan door bijv Antony, Martinez en Alvarez.

Nu dit weer.

Het is uiteraard momenteel het beste voor het NL voetbal als Ajax gewoon de CL ingaat en ze waren natuurlijk ook gewoon veel beter dan Utrecht. Maar het lijkt me dan Ajax ook zonder al die hulp van de VAR wel kampioen zou worden. Dus waarom zoveel extra benefits nog?

16 januari 2022 om 14:32

Maher had er ook af gemoeten en dat gebeurde ook niet dus snap niet helemaal wat je nu wilt zeggen.

Volgens mij was de VAR in het leven geroepen om grote fouten van de scheidsrechter te kunnen corrigeren. Dit gaat helemaal nergens meer over. Er worden beelden in slowmotion en frame na frame afgespeeld om een doelpunt af te keuren. Er worden regels verzonnen, zoals deze, om om te gaan met de VAR. Dit heeft niets meer te maken met een handsbal van Henry, of een goal die wordt gemaakt nadat een speler 3 meter buitenspel staat. Het is voor het publiek niet meer te begrijpen, het haalt de enige snelheid die nog in een wedstrijd zat eruit. En het roept alleen maar meer en meer frustraties op. Ik denk dat we het beste naar een systeem kunnen gaan zoals dat bij hockey of tennis is. De coach of aanvoerder mag 1 of 2 keer per helft de VAR in schakelen als ze denken dat er een fout is gemaakt.

Douvikas moet je gewoon afvlaggen. Dat was namelijk die gast die bij Sadilek deed alsof z'n hoofd eraf lag. Grote aanstellerij waardoor Sadilek nu 2 wedstrijden onterecht aan de kant moet zitten.

16 januari 2022 om 14:48

Beetje vreemd vergelijk. Met die beredenering had Twente überhaupt niet meer mogen uitkomen in het betaald voetbal.

16 januari 2022 om 15:33

Waarom ? Leg dat eens uit

16 januari 2022 om 15:54

En Sadilek is zo’n lieverdje? Hahaha hou toch op man. Bij Twente Feyenoord was juist hij de spelers dat het voetbal onmogelijk maakte met bijzaken wat niets met voetbal van doen had.

Ik denk dat het leuke hieraan is dat in dit geval iedereen uiteindelijk kan zien dat het een fout is. Echter heb je tijdens vele wedstrijden ook veel van dit soort momenten waar het op het randje is en dan iedereen begint te klagen 'waarom wordt er niet meteen gevlagd' om het vaak op te volgen met 'dit kan alleen maar voor onnodige gevaarlijke situaties zorgen'. Ongeacht de situatie en wat het scheidsrechterskorps ook doet wordt er altijd over geklaagd waardoor er alleen maar meer druk komt te liggen bij scheidsrechters/grensrechters. Het is duidelijk dat hier een fout is gemaakt, dat men hier de aanval had moeten laten doorgaan (en ik hoop ook dat dit in de toekomst gewoon gebeurd en dat al die mensen die dan klagen over het niet vlaggen bij wat volgens hen duidelijk buitenspel is (waarvan later de helft van tijd blijkt dat het dit niet eens was) ook een keer hun waffel hierover houden). Nu voelt dit wel als onrecht (en tot op zekere hoogte is het dit ook) echter doe mij maar liever een systeem met VAR waar zo nu en dan fouten worden gemaakt dan de blamages die we bijvoorbeeld in de Conference League zagen waar fout op fout werd gestapeld (met ook wat hoogtepunten waar scheidsrechters gewoon vlagsignalen van grensrechters negeren omdat ze het zelf beter denken te weten/zien).

En zo snoepen ze continue sinds invoering van nieuwe regels punten bij Feyenoord af en bij Ajax werkt het veel in hun voordeel. Frappant gezien het eerlijker zou zijn.

16 januari 2022 om 16:47

Ja och, wat wordt Feyenoord toch bestolen. Utrecht had ook rood moeten hebben, dat kregen ze ook niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren