Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona maakt met nieuwe deal in één klap transferbudget voor januari vrij’

Laatste update:

Barcelona staat op het punt om alsnog een akkoord te sluiten met CVC Capital Partners, zo meldt radiostation RAC1. De Catalanen waren aanvankelijk fel tegen de kapitaalinjectie die de Amerikaans-Britse private-equityfirma wil doen in het Spaanse voetbal, maar zijn na langdurige onderhandelingen nader tot het investeringsfonds gekomen. Voor het armlastige Barcelona is de kapitaalinjectie van 270 miljoen euro hard nodig.

CVC steekt twee miljard euro in het Spaanse voetbal in ruil voor tien procent van de opbrengsten van de clubs in LaLiga. Over de overeenkomst met de investeerders werd afgelopen vrijdag gestemd: van de 42 clubs waren er liefst 37 voor. Barcelona, Real Madrid en Athletic Club waren tegen, maar toch werd de deal afgelopen weekend geformaliseerd. Barça, Real en Athletic werden in eerste instantie uitgesloten van de deal: de drie clubs ontvangen geen geld.

Voor de drie rebellerende clubs was het grootste bezwaar dat er vijftig jaar uitgetrokken zou worden om het bedrag van CVC terug te betalen. Mogelijk heeft Barcelona na onderhandelingen met het fonds gunstigere voorwaarden kunnen bedingen. De club verwacht volgens RAC1 snel een overeenkomst te sluiten. Met de economische injectie die daaruit voortvloeit kan Barcelona dan al in januari de transfermarkt op.

Barça zit niet alleen in zware financiële, maar ook in grote sportieve problemen. De Catalanen wisten zondag niet te winnen van Osasuna (2-2) en staan op een teleurstellende achtste plek in LaLiga. Het is van groot belang voor Barcelona om in ieder geval in de top vier te eindigen, zodat deelname aan de Champions League wordt afgedwongen. Barça kan het zich niet permitteren om die inkomsten, waarop jaarlijks ruimschoots begroot wordt, mis te lopen.

Om aan de sportieve malaise te ontsnappen, wil Barcelona in januari nieuwe spelers aantrekken. Het probleem voor de Catalanen is echter dat de Financial Fair Play-regels in Spanje voorschrijven dat Barcelona al aan zijn limiet zit als het gaat om het spelersbudget. Zonder eerst spelers te verkopen, mag Barça geen nieuwe aanwinsten halen, zo vertelde ook technisch directeur Mateu Alemany in november bij de presentatie van Dani Alves. Alemany zei toen al dat Barça hard werkte aan een oplossing, die nu mogelijk dus gevonden wordt in de vorm van een deal met CVC.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Dus Laporta kon Messi toch houden?

13 december 2021 om 16:54

Ja, als Messi uit de goedheid van zijn hart zelf had voorgesteld om op amateurbasis voor Barcelona te gaan voetballen.

13 december 2021 om 16:58

Die gast is sws geen haar beter dan Bartomeu. Alleen maar shady deals sluiten waar je misschien op korte termijn uit de shit komt, maar op lange termijn alleen maar meer problemen krijgt.

13 december 2021 om 17:01

@Benzema
Jij bent dus geboren na 2010

13 december 2021 om 17:45

Klopt aangezien mijn account al sinds 2008 bestaat.

13 december 2021 om 18:28

Als je dan voor 2010 bent geboren, hoe kan je dan zo iets zeggen over Laporta? Heb je wel meegekregen wat hij in z’n eerste termijn heeft gedaan? 1 van de belangrijkste mensen in de geschiedenis van de club en jij wilt hem vergelijken met Bartomeu.

13 december 2021 om 18:37

Omdat dat 10-15 jaar geleden is en ik Barca niet op de voet volg. Als je ziet wat hij doet vind ik zijn handelswijze nogal riskant. Ik vermoed dat zijn opvolger in hetzelfde schuitje terecht komt als hij nu zelf zit.

13 december 2021 om 17:17

Dat kon hij sowieso als hij gewoon het contract verlengde voordat het afliep. Toen koos hij de (bizar slechte) CVC deal niet aan te nemen maar nu door tegenvallende resultaten (dus tegenvallende inkomsten) moet hij blijkbaar wel

Het lijkt me handiger als die club gewoon failliet gaat en een doorstart maakt

13 december 2021 om 16:54

Barcelona is geen shoarmazaak die je op elke hoek vindt. Barcelona heeft nog steeds hele grote inkomsten, en kapitaal (spelers) die veel kunnen opleveren. Failliet gaat een club als Barcelona niet, vergeet niet dat Barcelona qua omzet voor de coronacrisis een miljard aantikte, dat is een voetbalclub nog nooit gelukt.

13 december 2021 om 16:58

Ze zouden eens kunnen beginnen om in dat kapitaal om te zetten in geld zodat ze niet ongeveer een half miljard verlies hebben afgelopen seizoen. Daarnaast hebben ze zelf ook het miljard niet aangetikt.

13 december 2021 om 17:12

Dat is letterlijk een voetbal club nog nooit gelukt. Barca inclusief. Geen idee waar mensen steeds dat absurde idee vandaan halen. Hoogste omzet die Barca ooit heeft gedraaid was 840 miljoen. Dat komt dus niet eens in de buurt. Bovendien is dat ook het jaar dat ze met een boekhoudkundig trucje 'arthur voor 70 miljoen verkochten'.

Die 1 miljard omzet is ooit door Bartomeu genoemd als projectie voor 2020 maar is nooit gebeurd. Ging ook niet gebeuren, was wiskundig gewoon onmogelijk. Louter propaganda.

13 december 2021 om 17:15

Volgens mij heb je weinig kaas gegeten van bedrijfsvoering en financiën. Je kan wel 10 miljard omzet hebben, maar nog steeds verlies draaien. Omzet zegt uiteindelijk vrij weinig. Barca heeft gigantische schulden, met torenhoge rentes erbovenop. Zet daarnaast ook nog een gigantische loonlijst erbij... als je uitgaven hoger zijn als je inkomsten, hoe groot je inkomsten ook zijn, komt er toch echt een moment dat het ophoud.

Geloof mij, ELKE club kan failliet gaan. Zelfs de allergrootsten. Er zijn afgelopen decennia genoeg grote clubs failliet gegaan. Sommigen konden nog een doorstart maken en fungeren hedendaags vaak op een lager niveau, en anderen keerden nooit meer terug. Zo groot als Barca en Real bijvoorbeeld zijn er niet veel... en de Spaanse regering (en vooral de Spaanse banken) zullen alles er aan doen om die clubs niet te laten verdwijnen (spaanse minister wou zelfs gewoon alle schulden kwijtschelden met Europese gelden, bizar!). Maar in principe is het toch echt wel mogelijk en echt niet geheel ondenkbaar.

13 december 2021 om 17:25

@scarafax je moet eens weten hoe weinig mensen hier iets lijken snappen van bedrijfseconomie als je af en toe de comments hierover leest. Lang verhaal kort: het gaat echt bijzonder slecht met Barcelona op financieel vlak en alsnog houden mensen een plaat voor hun hoofd. En nee, die hoge omzet maakt in dit geval niet het verschil en ja, die schuld wel. Ze hebben namelijk veel meer vreemd vermogen dan eigen vermogen. Liquiditeit is veel lager dan 1, dit soort investeringen zijn echt de enige redding om een faillissement te ontwijken

13 december 2021 om 17:31

Welke grote inkomsten dan?
TV rechten worden aanzienlijk minder, het mis lopen van de CL gaat ze bakken met geld kosten, sponser geld gaat zwaar omlaag, Camp Nou word nu al door 35.000 man bezocht en dat zal zo blijven omdat toeristen niet meer langs zullen komen.
Kapitaal spelers die veel kunnen opleveren.....wie? Barca fans moeten echt ophouden met dit soort onzin.
Dembele gaat gratis weg, Griezman max 40 miljoen als Atletico hem gaat halen, Coutinho zal niemand overnemen, Frenkie is letterlijk de enige in dat hele team die maybe, maybe een waarde kan hebben van 40 miljoen maar die gaat niet naar een subtopper om zijn heerlijke 16 miljoen per jaar op te geven.

Ansu Fati staat al bijna 2 seizoenen stil in zijn ontwikkeling, leuk dat het een talentje is en door Barca fans helemaal word opgehemeld maar die is momenteel niks waard.
Pedri is een leuk talentje die het 1 jaar seizoen heeft laten zien dus laten we nou geen gekke bedragen verwachten.

13 december 2021 om 17:43

Dat zuig je uit je duim joh in geen wereld kan jij de liquiditeit van Barcelona berekenen. Heb je simpelweg de data niet voor. Je weet al niet eens met zekerheid hoeveel de schuld bedraagt, laat staan hoeveel daarvan kort vreemd vermogen is. Je weet niet hoeveel ze aan cash hebben of aan vlottende activa.

Zelfs al heb je die gegevens en kan je de berekening maken vind ik dat geheel nietszeggend in het voetbal. De grootste waarde van een club zit in spelers en die vallen niet onder vlottende activa.

Al bij al is het geinig dat je over een gebrek aan kennis bij anderen komt klagen.

13 december 2021 om 18:57

Waarom Rangers wel en barcelona niet?

13 december 2021 om 19:11

Als Barca omvalt doet dat ook wat met de aantrekkingskracht van La Liga. Real wordt dan de komende 10 jaar kampioen. Het aantrekken van toptalent en grote sponsoren wordt dan steeds lastiger en de PL loopt nog verder uit.

13 december 2021 om 20:05

Gaobear, ik studeer zelf bedrijfskunde en weet heel wat van economie af. Welke topclub is dan failliet gegaan? Niet met Rangers of Parma komen. Barcelona zit in een dip en de gifbeker moet leeg. Er wordt voor dit seizoen een positief resultaat verwacht, en met de bouw van het nieuwe stadion wordt 200 miljoen per jaar verwacht. Momenteel zit Barcelona in financiële crisis, maar op lange termijn ziet het perspectief er goed uit. Vergeet niet dat vooral de lange termijn visie erg belangrijk is voor zowel investeerders als spelers.

13 december 2021 om 20:08

Toensie, een Saoedische sponsor (nog onbekend wie) heeft 100 miljoen per jaar geboden om op het shirt van Barca te staan. Ook wordt er gespeculeerd dat er een sponsor komt in de naam van het nieuwe stadion, wat 300 miljoen moet opleveren. Met deze 270 miljoen erbij doet Barcelona gewoon weer mee.

13 december 2021 om 20:27

HZ7-22 hét probleem van de huidige student: ik studeer nog dus ik weet alles.

13 december 2021 om 20:55

real8madrid kun je gewoon allemaal in hun jaarverslag vinden. Liquiditeit berekenen heb je maar twee aantallen voor nodig dus ik weet niet zo goed waar je nu precies heen wilt, is geen hogere wiskunde: total assets / schulden. Verder kun je nog inderdaad kijken naar quick ratio, maar zoals ik boven vermeld kun je heel snel en simpel zien hoe het er voor staat (current ratio). En HZ27-22 toevallig, ik ook (niet afgemaakt maar wel een heel eind gekomen😄). Als een onderneming haar schulden niet meer kan betalen, dreigt er een faillissement. Zo simpel is het uiteindelijk. Ik gun ze het allerbeste maar op dit moment, ook zeker dankzij corona, is het nogal ambitieus om te stellen dat ze op eigen kracht erbovenop komen. Dus vandaar dat ik ook aanhaal dat ze gewoon echt moeten hopen op externe investeringen die ze de middelen bieden om dat ook te doen, anders moet je na verloop van tijd steeds meer bezittingen verkopen om rond te kunnen komen (dus spelers, maar op den duur ook bijvoorbeeld het stadion). Vergeet ook niet dat ze ook schulden hebben aan hun eigen organisatie, dat soort gaten moet je echt zsm zien te dichten want anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker

13 december 2021 om 20:59

Rangers is een absolute topclub hoor qua omvang. Geen barca.
Maar de competitie daar ging ook gewoon door zonder hen

14 december 2021 om 17:10

Kut club, met grootheidswaan. Jarenlang overal maar kopen zonder sheik. Nu mogen ze lekker op de blaren zitten en kijken hoe je een gezonde club bv als Ajax rund.

13 december 2021 om 16:58

Barcelona kan zich morgen omzetten in een bedrijf en verkocht worden. Naast het wanbeleid van Bartomeu is het grote probleem deze coronacrisis dat Barcelona als ledenclub geen injectie mag krijgen. Bijna alle grote clubs hebben geld van hun eigenaren gehad.

13 december 2021 om 17:14

Barcelona kan zich morgen omzetten in een bedrijf en verkocht worden.

Dat heb ik je al vaker zien zeggen. Maar wat lost dat op? Dan heeft het bedrijf Barcelona FC nog steeds dezelfde schuld alleen is de club, schuld en alles, dan eigendom van een rijke arabier met een sportswashing fetisj ipv in handen van de leden.

13 december 2021 om 17:24

Leuk dat barca een omzet had van bijna een miljard, maar dit was alleen gerealiseerd doormiddel van boekhoudkundige truckjes.
Barca was echt een prachtige club waar ik regelmatig heen ging voor een wedstrijd. Maar de club is echt zwaar afgegleden.
Financiël en bestuurmatig is het 1 grote puinhoop en op het veld is het ook al jarenlang minder en minder aan het worden.
Waar ik mij vooral al jaren aan loop te ergeren is het gezeik en geklaag van de spelers richting de wedstrijd leiding.

Ik hoop ooit weer het trotse gevoel terug te krijgen wanneer ik het over barca heb. Maar ik ben bang dat dat nog jarenlang zal gaan duren.
Heel de mentaliteit daar moet op de schop.

Verder ben ik heel erg tegen zo'n lening als dit in het voetbal.
Maar in Spanje is het blijkbaar gewoon om schulden af te lossen door andere schulden te maken

13 december 2021 om 17:53

Natuurlijk heeft een bedrijf dan niet alleen schulden als het overgenomen wordt. Dan komt er kapitaal in de club. De club is nog steeds veel meer waard dan de schulden die het heeft.

13 december 2021 om 18:03

En dat kapitaal komt plots aangewandeld omdat het hoort dat Barca nu een eigenaar heeft? Ik snap het oprecht niet hoor.

Wellicht heb je gelijk maar dan is het alsnog duidelijk dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat en ergens vaagweg iets hebt gehoord want iets concreet zeg je niet namelijk.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Enkel dat ik de logica niet in zie, het niet snap en momenteel niet geloof met wat ik op dit moment weet. Daarom dat ik er naar vraag maar jij kan het dus niet uitleggen?

13 december 2021 om 18:10

Eigenaren investeren om daar geld mee te verdienen. Die kopen niet een club om EL te spelen. Zo gaat dat ook bij clubs als Liverpool.

13 december 2021 om 18:15

Zoals je zegt: Ze investeren om geld te verdienen. Ze halen er doorgaans meer uit dan ze er in steken. Dus wat heb je dan? Dat is gewoon korte termijn denken dan he. Nu wat extra geld er in krijgen om de rest van ons bestaan niet de volledige winst te kunnen herinvesteren maar een deel van onze opbrengst naar de eigenaar of eigenaren zien gaan.

13 december 2021 om 18:23

Een deel van de TV gelden nu opgeven is niet gratis. Maar er is niet veel keuze ben ik bang.

13 december 2021 om 19:15

De schulden kunnen ze (deels) aflossen met de opbrengst van de aandelenverkoop. De vraag is wat de nieuwe aandeelhouder wil en hoeveel geld de verkoop in het laadje brengt.
Het wordt in ieder geval een emo aandeel net als Ajax dat is. Geen serieuze investeerder gaat hier groots instappen

13 december 2021 om 19:00

Kunnen ze eindelijk eens wat schulden afbetalen of andere verstandige dingen mee doen. Waarschijnlijker is dat ze er 2 of 3 spelers van kopen.

13 december 2021 om 19:02

Net als de rangers en dan helemaal onderaan vanaf de x-de divisie proberen te promoveren naar het hoogste niveau.
Zijn ze wel een aantal jaar onder de pannen

En hoeveel kunnen ze dan besteden van die 270 mln?

Met 1 of 2 spelers redt je het niet, dus er zal wat weggaan icm met aankopen. Maar clubs zullen ook niet gemakkelijk opstellen vs Barca. Ben wel benieuwd waarmee ze komen.

Dat worden volle Barca wandelgangen de komende periode.

13 december 2021 om 19:12

Ik vraag mij af welke topspeler daar momenteel überhaupt naartoe wil.. Zoals je zegt, met 1 of 2 spelers is het niet opgelost. Het geld dat ze daar aan overhouden zouden ze beter eens simpelweg opzij houden of schulden met aflossen. Die top 4 lijkt me toch al moeilijk om te halen. Als het nu nog niet door dringt dat ze minimum de komende 2 a 3 jaar niet veel zullen voorstellen, dan zal het niet meer goed komen denk ik.

Kunnen ze gaan beginnen met aflossen van hun schuld.

13 december 2021 om 17:08

Een verslaafde begint toch ook niet aan zijn schulden? Die gaan gewoon weer een nieuwe hit halen om vervolgens de clubnaam te koop te zetten :P

13 december 2021 om 17:57

Dit is geen schuld maar kapitaal. Barcelona geeft een deel van de inkomsten van de club weg in ruil voor een investering nu. Daarom is het qua FFP ook gunstig. Of de voorwaarden echt gunstig zijn daarvoor hebben we te weinig informatie om dat te bepalen.

13 december 2021 om 18:22

De CVC deal was gewoon een lening. Dan hebben ze dus een 100% nieuwe deal uitgewerkt?

13 december 2021 om 18:25

De CVC deal is geen lening. Daar zouden de clubs ook weinig aan hebben. De clubs in Spanje geven zoveel procent van hun tv inkomsten weg voor 30 jaar of zo.

13 december 2021 om 18:42

@viscacatalunya. Hoe ik het lees moet 10 miljard terug betaald worden met tv geld. Als je een financiele injectie krijgt die je moet terug betalen is het toch een lening? Of dat nou door een deel van de tv inkomsten of door een betalingsregeling word terug betaald.

13 december 2021 om 19:06

Dat is wel een lening. De clubs moeten het ontvangen geld daar terugbetalen met rente. Het is puur kortetermijnbeleid. Nu veel geld en de toekomst zien we later wel.

13 december 2021 om 20:12

Het telt zeker niet als een lening. CVC heeft recht op een percentage van de inkomsten. In het uiterste getal heb je geen inkomsten en betaal je dus niks aan CVC. Barcelona heeft net voor een gunstige rente kunnen lenen. Voor FFP helpt dat niks. Een investering mag je wel meerekenen voor FFP.

13 december 2021 om 20:29

Alle verhalen die ik erover gehoord heb, is echt dat de oorspronkelijke CVC deal inhield dat je al het geld moet terugbetalen + rente + jaarlijks een naar verhouding afnemend percentage van de tv-gelden.

13 december 2021 om 20:49

Ze hebben de kosten omgerekend naar een rente. Maar er is geen aflossing buiten hun aandeel in de tv kosten.

13 december 2021 om 22:09

Het is geen lening maar ze krijgen geld en moeten later geld afstaan. Hoe noem je zoiets?

10% van de €270 miljoen gebruiken om spelers te kopen. Daarnaast Minqueza, Coutinho, Neto, Dembele, Pique, Dest, Braithwaite, Lenglet, Umtiti en Puig wegdoen. Met de transfersommen en de verlaging van de salariskosten kunnen er 5 nieuwe spelers gehaald worden en de jeugd laten doorstromen. Dan kan Barcelona over 2 jaar weer in de top meedoen.

13 december 2021 om 17:00

Is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. In die lijst van je zitten gewoon grootverdieners die al een lange tijd helemaal niks weten te presteren. Geen club die op ze zit te wachten dus.

13 december 2021 om 17:03

In het allerergste geval transfervrij wegdoen. Je bespaart enorm veel op de salariskosten. Het is niet anders door het wanbeleid. Je verlies nemen en proberen iets op te bouwen. Denk dat je met deze 10 spelers alleen al €70/€80 miljoen per jaar aan salaris bespaard.
Ze zullen daarentegen nooit alle 10 weggaan.

13 december 2021 om 17:10

Ja, daar ben ik het dus ook mee eens en ik vrees voor Barcelona dat ze die jongens (waaronder ook Dembele) alleen maar transfervrij kunnen dumpen. Coutinho en Dembele alleen al drukken volgens mij enorm op de salarisplafond. Ik ben het dus met je eens, gewoon inderdaad even je verlies nemen en bouwen aan de toekomst voor een financieel en sportief gezonde Barcelona

13 december 2021 om 17:17

Dan moet je alsnog een club vinden die hun salaris wil overnemen of de spelers hun resterende salaris uitbetalen en bespaar je alsnog niets. Waarom denk je dat Madrid Bale nog niet heeft kunnen lozen?

13 december 2021 om 17:32

@real8madrid Bale heeft een contract tot juni 2022, daarom weten we hem nog niet te lozen. Geen club die zijn salaris wil overnemen. Na juni 2022 kan hij het allemaal lekker zelf uitzoeken. Genoegen nemen met minder of met vervroegd pensioen, want dan houdt de betalingsverplichting van Real Madrid gelukkig op.

Er is sowieso geen winst in dit soort scenarios maar wat 119 en ik proberen te zeggen is dat je als club na contractverloop in ieder geval van dat megasalaris af bent. Dat is een kleine ‘winst’

13 december 2021 om 17:34

Dat is exact mijn punt.

13 december 2021 om 17:01

In FM zou dat zeker lukken... de realiteit is echter geen spelletje waar je zo maar even spelers als Coutinho en Umtiti kan verkopen. In het echt willen deze spelers niet inleveren op hun astronomische Barcelona salaris, waardoor ze simpelweg onbetaalbaar zijn voor de meeste clubs en je ze dus niet kwijtraakt.

13 december 2021 om 17:03

Voor Minqueza, Coutinho, Neto, Pique, Dest, Braithwaite, Umtiti en Puig ga je absoluut geen grote bedragen vangen.

Dan moet je het hebben van Dembele, Dest en Lenglet en het is maar de vraag wat clubs voor die spelers willen betalen.

13 december 2021 om 17:07

Krijg je nou wel of niet goed geld voor Dest?

13 december 2021 om 20:38

Minqueza (€15 miljoen), Coutinho (€25 miljoen), Pique (€ 5 miljoen), Dest (€20 miljoen), Braithwaite (€15 miljoen), Umtiti (€15 miljoen) en Puig (€ 15 miljoen), Dembele (€15 miljoen). Dit zijn allemaal realistische bedragen. Samen €125 miljoen. Als je dan ook nog €70/€80 miljoen bespaard op salariskosten is een Win win situatie. Op dit moment is je verlies nemen de enige optie.

13 december 2021 om 17:02

Zou wel passen in het Barcelona beleid

13 december 2021 om 20:12

Neymar is in een gouden kooi. Als PSG een bod van 180 miljoen van Mbappe afslaat dan gaat neymar zozie niet weg

Ze waren eerst met Real Madrid beide tegen dit voorstel en de grote jongens hebben met beetje geld gesmeten, een regeltje of twee beetje rekken en Barca is weer helemaal om? Jammer hoor. Verder lijkt het me niet verstandig om weer grote investeringen te doen tenzij het spelers zijn die gegarandeerd gaan presteren op korte termijn. 60-80 miljoen uittrekken voor het zoveelste ‘talentje’ is voor de huidige situatie gelijk aan zelfmoord. Het lijkt me veel verstandiger om strategisch de grootverdieners naar buiten te werken en een paar eigen ‘talenten’ voor de hoofdprijs de deur te wijzen zodat ze in ieder geval financieel weer stabiel worden. Als dat in orde is kunnen ze met een gerust hart investeren in topspelers die ze weer de nodige resultaten kunnen geven.

Het klinkt heel raar maar barca zou nu als topprioriteit moeten hebben om hun selectie te versterken. Weer een jaar niet de volgende ronde cl halen of erger nog, niet kwalificeren zou desastreus zijn. Hiermee lopen ze nog meer geld mis wat ze broodnodig hebben. Naarmate hun sportieve prestaties verbeteren zijn er meer mogelijkheden om meer geld te verdienen en kunnen ze daarmee hun schulden betalen.

13 december 2021 om 17:12

Ik denk dat hun grootste prioriteit zal zijn om af te komen van die megasalarissen. Stel dat Coutinho, Umtiti, Dembele, Pique en de Jong volgend seizoen zouden vertrekken, dan denk ik niet dat het mislopen van CL meteen zo'n ramp zou zijn. Maar ja, de kans dat Umtiti en Coutinho weg zullen gaan is natuurlijk nihil. En laten we ook geen illussies hebben. De kans dat dit Barca CL haalt is nihil.

13 december 2021 om 17:25

Ja maar van die grootverdieners moeten ze sws af en daarnaast de cl inkomsten binnenharken. Nu moet een groot deel van wat ze besparen door die jongens weg te doen de misgelopen cl inkomsten compenseren. Dat is dweilen met de kraan open.

13 december 2021 om 17:17

Dat zou echter wel verboden moeten worden. Volgens die redenering kan elke club belachelijk veel schulden maken. “Als we nu veel schulden maken om onze selectie te versterken spelen we Europees voetbal en hebben we meer omzet”. Een Valencia heeft ook gewoon alles en iedereen moeten laten gaan.

13 december 2021 om 17:24

Eens lierse maar dat moet de uefa of spaanse liga zelf doen. En binnen die ruimte zou barca als topprioriteit moeten hebben om haar selectie te versterken en niet om zsm de schulden te betalen.

13 december 2021 om 17:45

Lierse1997. Van mij mag Barcelona op deze voet gewoon te werk gaan, uiteindelijk komt de man met de hamer van zelf wel. Ik ga niet mee in de kreten dat een club als Barcelona niet failliet kan gaan. Alles kan failliet gaan, ook een club als Barcelona. Als jij dan met andermans geld weer spelers gaat kopen die wellicht ook weer floppen, dan is de afgrond weer een stapje dichterbij.

13 december 2021 om 17:49

Ik hoop van niet. Dat zou dan wel een soort Lehman brothers scenario kunnen worden binnen de voetbalwereld. Want dat andere clubs dan ook problemen krijgen, lijkt me duidelijk.

13 december 2021 om 17:51

Build back better is de term toch van tegenwoordig? Niks mis met een faillissementsgolf om eens schoon schip te maken en de clubs weer even met allebei de voeten op de grond te krijgen.

13 december 2021 om 17:54

Wat kan een club als braga eraan doen dat ze een speler voor 30 miljoen verkopen aan Barcelona en dat geld investeren daarna, en plots betaalt Barcelona de helft niet meer?

13 december 2021 om 18:00

Dus Barcelona moet ten koste van alles gered worden? Een club als Braga kan er niks aandoen, wellicht bankgaranties afdwingen tijdens eens transfer, maar als jij als club een speler verkoopt aan een financieel zwakke club dan neem je een risico. Hetzelfde als jij en ik iets verkopen aan iemand en dat geld al gaan uitgeven zonder dat wij het eigenlijk daadwerkelijk hebben.

13 december 2021 om 18:28

Oké, er is dan ook een Portugese tweedeklasser die voor x miljoen een speler aan Braga verkocht heeft. Wat dan?

Er moet voor gezorgd worden dat Barcelona die schulden lekker afbetaald aan iedereen.

Hier was ik al bang voor. Ik ben opzich niet tegen dit soort investeringen, alleen vertrouw ik die Tebas voor geen meter. Het is een boef eerste klas die vooral aan zichzelf denkt. Jammer dus dat Barca alsnog is gecapituleerd, maar helaas had de club natuurlijk geen keus aangezien het geld hard nodig is. Ik hoop echt dat Bartomeu ooit nog eens de consequenties zal voelen van zijn beleid.

Barcelona moet nu wel gezien ze veel geld mislopen champignons league, en ze financiële problemen tot op de grond zitten met niets in de kast hebben ze weinig keuze nu, en mogen ze blij zijn dat Amerikaans-Britse private-equityfirma, nog wil investeren 270 miljoen handjes dicht knijpen Barcelona...

13 december 2021 om 17:18

Als het ongeveer hetzelfde is als de La Liga deal dan is het gewoon een lening van 270 miljoen die Barcelona aan een best hoge rente mag terugbetalen, en ze mogen een deel van hun tv-inkomsten afstaan voor de komende jaren.

Als ze nog Dembele, Dest en Frenkie loodsen dan zit je al tegen de 400 Miljoen aan. Hoe spendeer je 400 Miljoen het best als Barcelona zijnde?

Mingueza, Lenglet en Umtiti tegen elke prijsje wegdoen.

Ik zou gaan voor:

Kopen:

Haaland als de grote aankoop
Koundé voor de toekomst
De Vrij óf De Ligt die er gelijk kan staan
Veratti als vervanger van Frenkie
Mazraoui als vervanger van Dest

Huren:

Ziyech. optie tot koop, kan spelen op meerdere posities
Cavani als stand in voor Haaland, Luuk mag ophoepelen

Dembele kan je al opvangen met Ansu Fati en Abde.


13 december 2021 om 17:25

Dat geloof je toch allemaal niet zelf? No way dat ze dit bedrag integraal gaan kunnen investeren. En dan hebben ze nog steeds meer dan 100 miljoen nodig. Waar ga je dat halen? Voor Frenkie zal een miljoen of 60 al mooi zijn. Dembele is transfervrij binnen 6 maanden dus die levert niks meer op en Dest is een ramp bij Barcelona.

En dan ga ik het niet eens over die mogelijke aankopen hebben.

13 december 2021 om 17:34

Voor Frenkie + Dest zal je wss 60 miljoen krijgen. Dembele is idd transfervrij. Het voordeel zou zijn is dat je misschien zo 30 miljoen aan salarissen bespaart, maar dan redeneer ik wel dat er niemand voor in de plaats komt.
Daarnaast moet sowieso 15 procent van die 270 miljoen aan de schulden worden besteedt. Nog een percentage aan ontwikkelingen voor de toekomst (denk aan investeringen in de jeugdopleiding, marketing,...) en een percentage voor transfers.

13 december 2021 om 17:33

Heb ik me even in mijn pasta verslikt zeg. Wou er serieus op ingaan maar ik bedenk me dat je waarschijnlijk aan het trollen bent, toch?

13 december 2021 om 17:39

Ali express versie van FM 2024.

Waarom zouden spelers die jij opnoemt zowel financieel als sportief een stap of 2 achteruit doen.
Jij denkt dat Halland, Kounde, De ligt, Veratti voor een stuiver en een dubbeltje gaan voetballen, die kosten net zoveel of zelfs meer dan de huidige spelers.

Daarnaast voor Frenkie ga je moment niet meer dan 50 miljoen krijgen, elk top team heeft een middenveld waar Frenkie niet in past en daarnaast zou een subtopper max dat bedrag kunnen betalen, maar meneertje Frenkie gaat echt niet van 16 miljoen terug naar 3-4 miljoen per jaar.

Dest is een ramp en Barca heeft geluk als ze hem voor 20 kunnen slijten en Dembele gaat gratis de deur uit dus die 400 miljoen is een utopia.

13 december 2021 om 21:08

Denk je nou echt dat spelers Barcelona nu zien als een veredelde subtopper uit Spanje 😂 Barcelona is nog steeds een grootmacht, dit seizoen is gewoon doorbikkelen en hopen op plek 4, wat nog steeds een reële doel is. Vooral met aankopen in de winter, Barca hoeft maar 5 x achter elkaar te winnen en het is weer hosanna en Visca Barca!

13 december 2021 om 22:49

Een haaland heeft elke topclub voor het uitkiezen. Je denkt toch niet serieus dat hij dan voor Barcelona kiest?

13 december 2021 om 23:47

Is allemaal leuk en aardig @ziyech, en dit is niet vervelend bedoeld, maar geen een speler gaat zijn eigen portemonnee offeren plus een beter team om bij Barcelona te gaan voetballen puur omdat zij een grootmacht zijn.

Je kijkt er met een rozenbril naar en dan zul je zien dat je toch bedrogen uitkomt want de realiteit is kei hard: money talks. Geen voetballer die centen gaat inleveren hoor.

Barca verdiende vorig seizoen nog 165 miljoen aan tv-deals. Daar geef je de komende 50 jaar een deel van afm te beginnen met 10 procent in het eerste jaar. 50 jaar x 5procent (is dit correct berekend?). Dat komt neer op 412,5 miljoen euro aan tv-gelden die je afstaat. Wat krijg je er voor in de plaats? Nu 270 miljoen... Dan hebben we het nog niet eens gehad over het terugbetalen van die 270 miljoen plus interest (pakweg 3).

Dan kom je in totaal dus op een uitgave van 690,5 miljoen verspreid over 50 jaar voor een cashinjectie van 270 miljoen? Er van uitgaande dat de tv-gelden niet stijgen wat een idiote veronderstelling is vanwege 2 redenen. 1) die deals zijn in de voorbije 20 jaar meerdere malen verdubbeld en 2) de competitie interessanter maken en hogere tv-deals uit de wacht slepen is het hele doel van deze cashinjectie. Die 690,5 miljoen is dus al veel te laag berekend maar het geeft een idee.

Wat mis ik? Waarom zou Barca dan niet gewoon 270 miljoen lenen? Hetzelfde geldt voor de andere clubs. De deal met Hades die Griekse helden maken in legendes en mythes zijn beter dan dit.

13 december 2021 om 17:45

Ik zie niet in wat jouw reactie met de mijne te maken heeft?

13 december 2021 om 22:27

Heb je mijn reactie dan uberhaupt gelezen? Tenzij elke bank ter wereld 300 procent interest vraagt is dit dus helemaal niet goedkoper, niet eens een klein beetje.

13 december 2021 om 17:55

Barcelona leent voor veel minder dan die 5 procent nu. Dat is veel te royaal gerekend.

13 december 2021 om 18:01

Dat beweer jij maar ik heb alsnog geen bron gezien die dat zegt. Lijkt me ook sterk aangezien elke club zich dan genaaid voelt en terugkomt op de deal. Ach zelfs al is het 1 procent 50 jaar lang wordt je nog wat in je rectum gedouwe waar je bij staat. Dus ik snap nog steeds niet waar deze deal over gaat.

13 december 2021 om 18:05

We lenen nu voor iets meer dan 2 nu zoals Laporta bekendmaakte op de ledenvergadering waar het akkoord werd gegeven de lening aan te gaan. De andere clubs kunnen niet tegen die rente lenen.

13 december 2021 om 18:10

Je hebt het over rente. Niet over de tv-gelden die worden afgestaan.

Dat is dus compleet irrelevant in mijn berekening. Dat gaat over een verschil van 5 miljoen oid?

13 december 2021 om 18:15

Barcelona gaat die oude deal nooit aan omdat ze dan effectief een hele hoge rente zouden betalen. We zullen zien wat de nieuwe voorwaarden zijn. Laporta mag dit alleen doen met goedkeuring van de leden dus hij moet het eerst voorstellen.

Principes overboord smijten voor geld, top beslissing

Barca heeft n lange schuld van 1.3 miljard. Vanwege de gunstige voorwaarden- oa 2.2% rente, lager dan inflatie!!- zullen ze nooit aflossen...
Daar komt de nieuwe overeenkomst bij: geen lening maar pandrechten....

En het mag allemaal. Van ons; burgers.van de EU die de 5 Spaanse banken overeind houden....en daarmede ook Barca..
Maar goed dat de massa het niet begrijpt. Altans vanuit Barca standpunt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren